عرضه اوراق گواهي سپرده 16 درصد در بانک تجارت
اوراق گواهي سپرده سرمايه گذاري عام با نرخ سود علي الحساب 16 درصد سالانه ازروز سه شنبه 22 اسفند ماه در شعب بانک تجارت عرضه مي‌گردد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، اين اوراق يکساله به صورت عام، با نام و معاف از ماليات است و به مدت شش روز کاري از تاريخ 22 لغايت 28 اسفندماه ماه سال جاري در شعب بانک تجارت به فروش مي‌رسد. سود سالانه اين اوراق علي الحساب 16 درصد و قابل پرداخت در مقاطع ماهانه مي‌باشد . بازخريد اوراق قبل از سررسيد با نرخ سود14 درصد سالانه از تاريخ انتشار محاسبه و قابل پرداخت مي‌شود. انتشار اوراق گواهي سپرده عام توسط بانک تجارت در راستاي ارائه خدمات مالي به هموطنان و با دريافت مجوز از بانک مرکزي صورت پذيرفته است. مشتريان مي‌توانند با حضور در شعب بانک تجارت نسبت به خريد اين اوراق اقدام کنند.

طرح توان اميد پاسارگاد با تسهيلات بانک صنعت و معدن افتتاح شد
طرح توان اميد پاسارگاد با تسهيلات ارزي 6 ميليون و 620 هزار يورويي بانک صنعت و معدن به بهره برداري رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، طرح توان اميد پاسارگاد كه مولد برق مقياس کوچک(CHP) است، در استان اصفهان واقع شده و براي 24 نفر ايجاد اشتغال کرده است. گفتني است طرح‌هاي زيربنايي زيادي در سال‌هاي اخير با تسهيلات بانك صنعت و معدن در استان اصفهان به اجرا در آمده و موجب ايجاد اشتغال شده است.

انتشار اوراق گواهي سپرده مدت دار از سوي بانک رفاه
بانک رفاه اوراق گواهي سپرده مدت دار ويژه سرمايه‌گذاري عام دوره سوم مرحله سيزدهم را از تاريخ 96.12.22 لغايت پايان وقت اداري روز 96.12.28 منتشر مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، سررسيد اين اوراق يک ساله و معاف از ماليات با نرخ سود علي الحساب 16 درصد سالانه است. نرخ بازخريد اوراق گواهي سپرده سرمايه‌گذاري ويژه بانک رفاه قبل از سررسيد 14 درصد سالانه، با نام و الکترونيکي است. همچنين مقاطع پرداخت سود علي‌الحساب ماهانه و تضمين اصل سرمايه و پرداخت سود ماهانه توسط بانک صورت مي‌گيرد.

انتشار اوراق گواهي سپرده مدت دار با نرخ 16 درصد توسط بانک سپه
مرحله چهارم انتشار و فروش اوراق گواهي سپرده مدت دار،ويژه سرمايه گذاري عام سال 96 با نرخ 16 درصد در کليه شعب بانک سپه آغاز شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه:با استناد به مجوز بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران فروش و انتشار مرحله چهارم اوراق گواهي سپرده مدت دار ويژه سرمايه گذاري عام سال 96 در روز سه شنبه 22 اسفند ماه به مدت يک روز و فروش تدريجي با محاسبه و اخذ سود روز شمار مدت زمان سپري شده به مدت 5 روز کاري تا پايان روز دوشنبه مورخ 96.12.28 (با سر رسيد نهايي 97.12.22) بر اساس سهميه بندي مناطق از طريق کليه شعب بانک سپه انجام مي‌شود. بر اساس اين گزارش،نرخ سود علي الحساب اوراق 16 درصد سالانه و نرخ باز خريد پيش از سر رسيد آن 14 درصد سالانه (بدون نرخ شکست در صورت انتقال به غير) و معاف از ماليات مي‌باشد.

اطلاعيه بانک مهر اقتصاد
به دنبال انتشار مجدد موضوع ادغام بانک مهر اقتصاد با ساير بانکها و به جهت تنوير افکار عمومي، سهامداران و مشتريان محترم بانک موارد ذيل را به اطلاع مي‌رساند. بحث ساماندهي بازار غير متشکل پولي و بانکهاي کشور جزو برنامه‌هاي اصلي در نظام بانکي بوده و پيگيري آن در دستور کار متوليان امر از جمله مجموعه بانک مهر اقتصاد به عنوان هشتمين بانک کشور و سهامدار عمده آن قرار دارد و سهام بانک مهر اقتصاد مانند تمام بنگاه‌هاي سهامي‌و بانک‌ها به طور مستمر در بورس عرضه و در معرض خريد و فروش قرار دارد که تابع قانون تجارت و قانون بورس انجام مي‌شود. اتخاذ تصميمات غير فني و بدون رعايت ملاحظات کارشناسي، علاوه بر منافع سهامداران و ذينفعان، منافع ملي کشور را نيز با چالش جدي روبرو خواهد ساخت. لذا انتشار هرگونه اخبار و موضوعات مرتبط قبل از انجام کامل بررسي کارشناسي و دقيق به صلاح نخواهد بود. سهامدار عمده بانک به نمايندگي از طرف بيش از 180.000 نفر سهامدار حقيقي ديگر، صيانت و حفاظت از منافع و منابع سهامداران، سپرده گذاران و مشتريان عزيز را رسالت اصلي خويش مي‌داند و بانک مهر اقتصاد به عنوان يکي از بزرگترين و شفافترين بانک‌هاي کشور به تمام متقاضيان خريد سهام اين بانک مکرراً اعلام نموده که مانند قبل با رعايت قوانين تجارت و بورس مي‌توانند سهام بانک را خريداري نمايند و اين موضوع را به اطلاع مراجع نظارتي نيز رسانده اند.

رونمايي از سايت جديد باشگاه مشتريان بانک صادرات ايران
برنامه‌هاي جديد بانک صادرات ايران براي مشتريان در قالب رونمايي از «سايت جديد باشگاه مشتريان بانک» اعلام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، همزمان با برگزاري جشن تکليف ٢٣٠ دختر کارکنان اين بانک و گراميداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، روز مادر و روز زن، طرح‌هاي مصوب و برنامه‌هاي در دست اقدام براي خدمت رساني بيشتر در چارچوب سايت جديد باشگاه مشتريان رونمايي شد و مهمترين برنامه‌هاي معرفي شده در اين زمينه در ١٤ محور اعلام شده است. بنا براين گزارش، طرح‌هاي مصوب و برنامه‌هاي تدوين شده توسط اداره کل بازاريابي و خدمات مشتريان براي ارائه خدمات بهتر به مشتريان بانک در سايت جديد «باشگاه مشتريان بانک صادرات ايران» امکانات جديدي را براي مشارکت بيشتر مشتريان بانک در گزينه‌هاي در نظر گرفته شده، فراهم آورده است.


محمدرضا قرباني تاکید کرد؛
مديرعامل بانک دي تحقق اهداف استراتژيک و ايجاد مزيت رقابتي را از موفقيت‌هاي چشمگيري دانست که بانک دي توانسته به آن دست يابد و ادامه داد: به دنبال بهره برداري از زير ساخت‌هاي بانکداري الکترونيک و راه اندازي بيش از 26 زير سيستم بانکداري الکترونيک در سال 1395 اين روند در سال 1396 نيز ادامه يافت و بيش از 50 زير سيستم جهت ارائه خدمات با کيفيت به مشتريان طراحي و به بهره برداري رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، محمدرضا قرباني ضمن تشريح دستاوردهاي بانک دي در سال جاري در خصوص عملکرد بانک گفت: يکي از سياست‌هاي سال 1396 بانک دي، تامين مالي خرد بود که اين موضوع در قالب مشتري مداري و مسئوليت اجتماعي تدوين و به منظور برنامه‌ريزي در راستاي بانکداري خرد انجام شد؛ به طوري که در سال جاري بخش قابل توجهي از تسهيلات پرداختي به تسهيلات خرد اختصاص يافت؛ البته سياست‌هاي حمايتي براي ايجاد فرصت‌هاي عادلانه اشتغال در مناطق محروم نيز در قالب تسهيلات خرد با کمترين ميزان نرخ سود از ديگر سياست‌هاي کارآمد بانک در اين خصوص بوده است. قرباني به ديگر اقدامات تيم مديريت جديد در سال 96 اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار سازماني بانک به منظور چابک سازي، اصلاح ترکيب سپرده‌ها از طريق جذب منابع ارزان قيمت، تشکيل کار گروه ويژه وصول مطالبات، تشکيل کميته‌هاي مديريت ريسک و حسابرسي در راستاي استقرار حاکميت شرکتي، ساماندهي گروه مالي دي و تشکيل کميته رسيدگي به امور شرکت، تعالي گرايي از طريق ايجاد انگيزه و تقويت امنيت شغلي همکاران و در نهايت مديريت حاشيه‌ها و ايجاد آرامش در بانک از اقدامات حائز اهميتي بود که در مدت زمان کوتاهي اجرايي شد. مديرعامل بانک دي تحقق اهداف استراتژيک و ايجاد مزيت رقابتي را از موفقيت‌هاي چشمگيري دانست که بانک دي توانسته به آن دست يابد و در ادامه گفت: به دنبال بهره برداري از زير ساخت‌هاي بانکداري الکترونيک و راه اندازي بيش از 26 زير سيستم بانکداري الکترونيک در سال 1395 اين روند در سال 1396 نيز ادامه يافت و بيش از 50 زير سيستم جهت ارائه خدمات با کيفيت به مشتريان طراحي و به بهره برداري رسيد. ايشان در ادامه با تاکيد بر سياست گذاري کلان بانک در جهت حرکت به سوي سودآوري تاکيد کرد: تجهيز منابع ارزان قيمت، تقويت ترکيب سپرده‌هاي جاري و پس انداز، جذب سپرده‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت با نرخ‌هاي مصوب بانک مرکزي و کاهش متوسط سودهاي پرداختي از جمله عملکردهاي مثبت بانکي مي‌باشد که بانک دي در اين زمينه نيز فعاليت‌هاي کارشناسي شده و عملياتي را در حفظ طرح‌هاي سودآور اتخاذ نموده است.  وي در پايان ابراز اميدواري کرد بانک دي با همت و تلاش يکايک اعضاي ارزش آفرينش مي‌تواند به يکي از بهترين بانک‌ها در نظام بانکي تبديل شود و در سال جديد افق‌هاي روشني پيش رو خواهد داشت.


پرداخت تسهيلات بانک توسعه تعاون به دانشجويان دکتراي غير بورسيه
مديرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت بالغ‌بر 416 ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه به دانشجويان دکتراي غير بورسيه دانشگاه‌ها در سال جاري خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون؛ حجت‌ا... مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام اين خبر افزود: به‌منظور اعطاي تسهيلات دانشجويي قرض‌الحسنه به دانشجويان دکتراي غير بورسيه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي تفاهم‌نامه همکاري بين بانک توسعه تعاون و صندوق رفاه دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال جاري منعقد گرديد که از ابتداي اين تفاهم‌نامه تاکنون تسهيلات به تعداد 6937 نفرازدانشجويان پرداخت‌شده است. وي افزود: تسهيلات اعطايي در قالب عقد قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصدوبازپرداخت 60 ماهه طي دو سال پس از فارغ‌التحصيلي پرداخت مي‌شود. مديرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: انعقاد اين‌گونه تفاهم‌نامه‌ها به‌منظور افزايش سطح کيفي آموزشي و در راستاي برنامه‌هاي حمايتي بانک در حوزه علم و دانشگاه صورت مي‌گيرد.

تاييد صورت‌هاي مالي سال 95 موسسه اعتباري کوثر
مجمع عمومي‌عادي به طور فوق العاده صاحبان سهام موسسه اعتباري کوثر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ مجمع عمومي‌عادي به طور فوق العاده صاحبان سهام موسسه با حضور 63.17 درصد صاحبان سهام برگزار گرديد.
پس از انتخاب هيئت رييسه و اعلام رسميت جلسه توسط رييس مجمع، دکتر عيسي رضايي مدير عامل موسسه اعتباري کوثر گزارشي از عملکرد موسسه در سـال مالي منتهي به 30/12/1395 ارايـه نمود و در انتـها برنـامه‌هاي سال 1396 موسسه را اعلام کرد.
دکتر رضايي ضمن ارائه خلاصه گزارش اقدامات انجام شده در سال 1395 افزود: موسسه کوثر با استعانت از خداوند متعال، تمسک به نام مقدس کوثر و تکيه بر تعهد، تخصص و همکاران ساعي؛ تعهد خلق ارزش براي سهامداران و جلب رضايت مشتريان محترم را همواره در سرلوحه خود قرار داده است . وي بيان داشت: تحقق شعار آينده از آن ماست جز با همراهي سهامداران و مشتريان ارزشمند امکان پذير نبوده و ما همه اين موفقيت‌ها را مرهون عنايت سهامداران گرامي‌مي‌دانيم.

احداث مجموعه ورزشي شهر در منطقه زلزله زده سر پل ذهاب
با سرمايه گذاري بانک شهر احداث نخستين سالن ورزشي در منطقه سرپل ذهاب، آغاز مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي‌بانک شهر، هوشنگ بازوند با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي بانک‌ها به منظور بازسازي مناطق زلزله زده اظهار کرد: شبکه بانکي از ابتداي اين حادثه براي کمک اعلام آمادگي کرد و مدير عامل بانک شهر به عنوان نماينده بانک‌هاي خصوصي چندين بار در منطقه حضور يافت و موضوعات مورد نظر با حضور ايشان بررسي شد. وي افزود: طي اين مدت، محورهايي از جمله سرمايه گذاري بانک‌هاي خصوصي در راستاي کمک رساني به اين مناطق با حضور دکتر پورزرندي مديرعامل بانک شهر صورت گرفت و انتظار داريم سرعت پرداخت تسهيلات از سوي بانک‌هاي عامل بيشتر شود تا زحماتي که انجام مي‌شود مثمر ثمر باشد.
استاندار کرمانشاه در ادامه از تلاش‌ تمامي‌مديران و به ويژه مديرعامل بانک شهر به عنوان نماينده بانک‌هاي خصوصي در اختصاص هزينه‌هاي تبليغاتي و چاپ و انتشار سررسيدهاي پايان سال براي کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه قدرداني کرد.

مديرعامل بيمه ايران: پيش بيني رشد فروش بيمه ايران تا پايان امسال
مديرعامل بيمه ايران با اشاره به واگذاري پرتفوهاي زيان ده در سالي که گذشت تصريح کرد با اين وجود فروش بيمه نامه‌هاي بيمه ايران در 11 ماه گذشته رشد داشته است و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال 96 رشد فروش بيمه نامه‌ها استمرار يابد.
 محسن پورکياني در نشستي صميمانه با خبرنگاران گفت: در 18 ماهه اخير دوران سختي از نظر مالي داشتيم ولي نهايت تلاش خود را کرديم تا شرکت با شرايط موجود آسيبي نبيند. وي مجموع بدهي‌ها و زيان انباشته بيمه ايران را حاصل عملکرد ١٢ تا ١٥ سال گذشته دانست و گفت: اين رقم از ساليان گذشته به بيمه ايران ارث رسيده ولي تلاش کرده‌ايم تا شرکت از نظر نقدينگي با مشکل روبرو نشود، براساس تحقيقي که داشتيم، در صورتي که افزايش سرمايه ندهيم مدت زمان بسيار زيادي طول مي‌کشد تا زيان انباشته شرکت مستهلک شود. رييس هيات مديره بيمه ايران با بيان اينکه آموزش و پرورش به بيمه ايران بدهي ندارد، طلب بيمه ايران از بنياد شهيد را بالغ بر ۱۸۰۰ ميليارد تومان اعلام کرد و افزود : يکي از برنامه‌هاي ما در سال جاري حذف پرتفوهاي زيان ده و جبران آن از طريق جذب پرتفوهاي سودده بود. بر همين اساس در شهريور ماه امسال پرتفوي بنياد شهيد را به بيمه دي واگذار کرديم. مديرعامل بيمه ايران با رد شايعه بيمه نبودن هواپيماي آسمان که اخيرا سقوط کرد، گفت : اين هواپيما به مبلغ 3 ميليون دلار بيمه بدنه و بابت ديه هر سرنشين معادل 210 ميليون تومان تحت پوشش بيمه ايران قرار داشت و مشکلي در پرداخت خسارت آن نداريم.

بازديد مديران بانک ملت از توليد کننده کفش‌هاي اهدايي به کميته امداد امام خميني(ره)
محمود رشيدي مدير امور پشتيباني، علي اکبر صابريان مديرکل روابط عمومي‌و امير اسمعيلي مديرکل تدارکات بانک ملت از بخش‌هاي مختلف گروه صنعتي طلوع پيام ايرانيان توليد کننده محصولات پاما بازديد و از نزديک روند آماده سازي سفارش کفش‌هاي اهدايي اين بانک به دانش آموزان مناطق محروم کشور را بررسي کردند. به گزارش روابط عمومي‌بانک ملت، در اين بازديد رشيدي مدير امور پشتيباني با ابراز خرسندي از حضور در مجموعه‌اي کارآفرين و توليدکننده، گفت: مسووليت اجتماعي فراتر از فعاليت و ماموريت بانک و فارغ از شرايط اقتصادي براي ما با ارزش بوده و اکنون نيز مورد تاکيد دکتر بيگدلي مديرعامل بانک ملت است. وي افزود: در خصوص هداياي تبليغاتي همواره نقطه نظرات و اختلاف سليقه‌هايي وجود داشته است و امسال با تدبير مديريت عالي بانک تصميمات مهمي‌در اين زمينه گرفته شده است و در مهم‌ترين گام ۱۰۱ هزار جفت کفش جهت اهدا به دانش آموزان مناطق محروم در مقاطع اول تا نهم از طريق کميته امداد امام (ره) از سوي اين بانک سفارش داده شده است. مدير امور پشتيباني بانک ملت افزود: روابط عمومي‌بانک ملت برنامه‌هاي ويژه‌اي در حوزه مسووليت اجتماعي دارد که موجب خواهد شد سال ۹۷ را با سربلندي و برکت حاصل از اين امور خير آغاز کنيم. علي اکبر صابريان مديرکل روابط عمومي‌بانک ملت نيز در سخناني با تاکيد بر لزوم فرهنگ سازي در زمينه ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي و تخصيص هزينه اقلام تبليغاتي به امور عام المنفعه، از برنامه‌ريزي اين بانک جهت توزيع کفش‌هاي سفارش داده شده از طريق کميته امداد امام خميني (ره) در آستانه سال نو خبر داد.

با حمايت بانک پاسارگاد؛ افتتاح خط ريلي شرکت فولاد بوتياي ايرانيان
 سه شنبه 22 اسفند 96 مراسم افتتاح خط ريلي،محوطه مانوري و تخليه و بارگيري مجتمع فولاد بوتياي ايرانيان با حضور جمعي از مسوولين محترم راه آهن جمهوري اسلامي‌ايران (رجا) و مقامات استاني برگزار گرديد. در اين مراسم که آقايان دکتر پورمند مديرعامل شرکت هلدينگ ميدکو، مهندس فيروزکوهي مديرکل راه آهن استان کرمان و مهندس خسروي راد مدير عامل شرکت فولاد بوتياي ايرانيان حضور داشتند اتصال ريلي مجتمع فولاد بوتياي ايرانيان به خط راه آهن جمهوري اسلامي‌ايران ميسر و گامي‌بزرگ و موثر در رونق اقتصادي منطقه کرمان برداشته شد. در مراسم افتتاح آقاي دکتر قاسمي‌مدير عامل بانک پاسارگاد با اشاره به نامگذاري سايت بوتيا به نام نامي‌حضرت رسول اکرم (ص) ، فرمودند: افتتاح اين پروژه توفيق جديدي براي اقتصاد ملي رقم مي‌زند. در سالي که مزين به نام" اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" است، و در راستاي توجه به مسووليت‌هاي اجتماعي، اين پروژه در چارچوب توافق اصولي شرکت هلدينگ ميدکو با رجا جهت حمل و نقل مواد اوليه و محصولات توليدي آن با مشارکت اداره راه آهن کرمان و شرکت فولاد بوتياي ايرانيان اجرا شد. شرکت فولاد بوتياي ايرانيان يکي از 17 شرکت زير مجموعه شرکت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (هلدينگ ميدکو) مي‌باشد که در زمينه توليد گندله فعال بوده و در آينده‌اي نزديک آهن اسفنجي و انواع مقاطع خاص فولادي را توليد خواهد کرد.

مطالعات اجراي ارزهاي رمزنگار در ايران
معاون علمي‌و فناوري رياست جمهوري از لزوم اجراي ارزهاي رمزي خبر داد و گفت: ارزهاي رمزي بايد در برنامه‌اي بلندمدت اجرايي شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا ، سورنا ستاري درباره ايجاد ارز رمزي داخلي، اظهار داشت: با توجه به حرکت دنيا به سمت ارز رمزها و پيش بيني آينده که نشان از حضور پُررنگ اين ارزها در عرصه جهاني دارد، مطالعه و بررسي اين ارزها در داخل آغاز شده است. معاون علمي‌و فناوري رياست جمهوري، گفت: بر همين اساس بررسي و اجراي اين ارزها اقدامي‌نيست که در کوتاه مدت انجام شود و نيازمند برنامه‌اي بلندمدت و قوي است. با رونق و افزايش استفاده از ارزهاي ديجيتال در دنيا، بسياري از کشورها براي کنترل اين بازار به فکر ايجاد ارز ديجيتال داخلي يا ملي افتاده‌اند تا هم از تکنولوژي روز دنيا عقب نباشند و هم بتوانند خريد و فروش اين ارزها را در کشور خود قانوني و نظامند کنند. اخيرا نيز محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات از ايجاد نخستين ارز ديجيتال به صورت آزمايشي خبر داده و گفته است: با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود ارتباطات و فناوري اطلاعات در عرصه بانکداري و نظام مالي کشور و نيز ظرفيت بالاي جوانان کشور، مذاکراتي شد تا نخستين ارز ديجيتال طراحي شده در کشور را به صورت آزمايشگاهي پياده سازي و اين مدل را براي بررسي و تاييد به نظام بانکي کشور عرضه کند.

افتتاح سيصد و بيست و هشتمين شعبه  بانک پارسيان
شعبه بلوار‌هاشميه مشهد به عنوان 328مين شعبه بانک پارسيان با حضورمديران بانک پارسيان و مسئولان شهر مشهد، گشايش يافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ در آيين گشايش اين شعبه که صنعتي‌نژاد، مشاور عالي بانک، خليل‌پور، مدير امورشعب، بيژني، مدير امورپشتيباني، وحيدنيا، سرپرست روابط عمومي، مهرگان، رييس حوزه مشهد از بانک پارسيان و همچنين دکتر اسلامي، مديرعامل سازمان انتقال خون استان و کسبه و تجار محل حضور داشتند، ناصر صنعتي‌نژاد، مشاور عالي بانک پارسيان با بيان اينکه بانک پارسيان، از پيشگامان صنعت بانکداري خصوصي و آغازگر تحول در خدمت‌رساني به مشتريان است، گفت: برند بانک پارسيان نشات گرفته از قدمت، ارايه خدمات نوين و مشتري‌مداري است که توانسته با ارايه خدمات و محصولات نوين به‌عنوان بانکي پيشگام، در عرصه‌هاي مختلف خدمت رساني بدرخشد. صنعتي نژاد خاطرنشان کرد: در اين بخش به‌طور ويژه مي‌توان از همراهي بانک پارسيان براي حل معضل سپرده‌گذاران تعاوني اعتبار ثامن‌الحجج(ع) با هماهنگي بانک مرکزي نام برد. اين بانک با قبول پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران نشان داد که مشتري‌مداري براي پارسيان بسيار مهم و با هدف صيانت از منافع س‍پرده‌گذاران انجام مي‌شود. دکتر اسلامي، مديرعامل سازمان انتقال خون استان خراسان نيز گفت : در کشور ما نظام بانکي از سوي صندوق‌ها و موسسات غير‌مجاز ضربه‌هاي زيادي متحمل شده‌ و مردم انتظار دارند که اطمينان و اعتماد به بانک‌ها افزايش يابد که من تجلي آن را به عينه در بانک پارسيان شاهد هستم.

نوروز شاد با مسابقه عکاسي کانون جوانه‌هاي بانک ملي ايران
کانون جوانه‌هاي بانک ملي ايران به مناسبت فرا رسيدن نوروز 1397 مسابقه اينستاگرامي‌عکاسي را با عنوان «نوروز شاد با کانون جوانه‌ها» برگزار مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، مسابقه اينستاگرامي‌عکاسي کانون جوانه‌ها به مناسبت فرا رسيدن سال نو ترتيب داده شده است و همه افراد زير 18 سال مي‌توانند با ثبت و ارسال يک عکس از شادترين و به يادماندني‌ترين لحظات خود با دوستان و خانواده در تعطيلات عيد نوروز، در اين مسابقه شرکت کنند.
علاقه مندان به شرکت در مسابقه عکاسي کانون جوانه‌هاي بانک ملي ايران مي‌توانند تا 14 فروردين ماه سال آينده آثار خود را ارسال کنند و نتايج اين مسابقه 21 فروردين در سايت و کانال تلگرام کانون اعلام خواهد شد.
لازم به ذکر است هر شرکت کننده مجاز به ارسال يک عکس با موضوع «نوروز شاد» است و در تصاوير ارسالي نيز نبايد از برنامه‌هاي ويرايش عکس مانند فتوشاپ استفاده شود و يا اينکه آثار از اينترنت دانلود شده باشند.
همچنين شرکت کنندگان بايد عکس را به همراه نام و نام خانوادگي، شماره تماس، سن و شهر خود به آيدي تلگرام kids_bmi@ ارسال کنند و عکس ارسالي در صورت تاييد در صفحه اينستاگرام مسابقات بانک ملي ايران به آدرس :bmi.festival بارگذاري مي‌شود.
از ميان آثار ارسالي، 10 عکس به قيد قرعه انتخاب خواهند شد که مبلغ سه ميليون ريال جايزه اين مسابقه نيز به حساب آرزوي هر يک از برندگان در بانک ملي ايران واريز مي‌شود.

کمک بانک قرض الحسنه مهرايران براي آزادي زندانيان مديون
بانک قرض الحسنه مهرايران در آستانه فرا رسيدن سال نو با اختصاص بخشي از بودجه تبليغاتي خود به مبلغ نزديک به ۵۰۰ ميليون تومان، تعداد ۵۱ زنداني نيازمند را از حبس آزاد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران ضمن اعلام خبر فوق بيان داشت: زنداني شدن افراد بدليل بدهكاري بويژه در جرائم غير عمد، آثار زيان باري را براي خانواده آنان و جامعه در بر دارد. وي افزود: لطمه‌هاي روحي و رواني، فسادهاي اخلاقي، اعتياد و ديگر آسيب‌هاي اجتماعي از جمله عواقب فردي زندانيان است، هرچند از جنبه‌هاي خانوادگي و اجتماعي نيز صدمات قابل توجه‌اي را ايجاد مي‌کند. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران تصريح کرد: بسياري از اين آسيب‌ها با پرداخت دين از طريق خيرين جامعه قابل جلوگيري و اجتناب است ولي بخش عمده‌اي از اين صدمات، از جمله فساد، اعتياد به مواد مخدر، خدشه دار شدن هويت جوانان و نوجوانان در زماني که شخصيت آنان در حال شکل گيري است و متلاشي شدن كانون‌هاي خانوادگي بر اثر طلاق‌هاي ناخواسته از جمله مواردي است كه جبران آن كاري بسيار سخت بنظر مي‌رسد . وي ادامه داد: از طرف ديگر خانواده‌هايي که يکي از والدين آنها در زندان بسر مي‌برند، دچار نابساماني مي‌شود و خانواده‌هاي نابسامان در اختلال شخصيتي رفتار کودکان نقش بسزايي دارند. زنداني شدن فرد متوجه همسر زنداني نيز مي‌شود، بخصوص در مواردي كه حبس طولاني باشد ، همسر تمايل بيشتري به طلاق پيدا مي‌كند . 

کمک کارکنان موسسه اعتباري ثامن به زلزله‎زدگان غرب کشور
کارکنان موسسه اعتباري ثامن در اقدامي‌خودجوش 830 ميليون ريال وجه نقد به زلزله زدگان غرب کشور اهدا نمودند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن ، درپي وقوع زمين لرزه در استان کرمانشاه، کارکنان موسسه اعتباري ثامن به صورت خودجوش به جهت کمک به هموطنان خود در زلزله غرب کشور نسبت به جمع آوري بالغ بر 830 ميليون ريال وجه نقد اقدام نمودند و مبلغ جمع آوري شده به دو سازمان هلال احمر و کميته امداد امام خميني (ره) تحويل گرديد . گفتني است شرکت‌هاي زيرمجموعه موسسه نيز در همين راستا نسبت به ارسال کمک‌هاي غير نقدي به زلزله زدگان کرمانشاه در زمان وقوع زلزله اقدام نموده‌اند و در کنار کمکي که همکاران مجموعه داشته‌اند بصورت انفرادي از همکاران و برخي مشتريان کمک‌هاي ديگري نيز تامين گرديده است و کمک رساني بدون وقفه کارکنان شبکه بانکي کشور به هموطنان آسيب ديده در زلزله همچنان ادامه دارد.

ليست شعب کشيک نوروز 1397 بانک انصار ابلاغ شد
بانک انصار به منظور تأمين رفاه حال مشتريان از طريق استمرار خدمات بانکي در ايام تعطيلات نوروز1397، «شيوه نامه عمليات پايان سال به همراه ليست شعب کشيک بانک» و «افزايش ساعات کاري شعب بانک انصار در هفته پاياني سال» را ابلاغ کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و تبليغات بانک انصار، دراين ابلاغيه اعلام شده است که روزهاي دوم و چهارم فروردين1397، شعب کشيک از ساعت 9 صبح تا 13 آماده ارايه خدمات ريالي به مشتريان و مراجعه کنندگان مي‌باشند.
اين گزارش مي‌افزايد: به منظور تأمين نيازهاي مردم و مشتريان در پايان سال، شعب استان‌ها در هفته پاياني اسفند ماه از شنبه 1396/12/19تا دوشنبه 1396/12/28برحسب نياز تا ساعت 19 باز خواهند بود. در اين گزارش آمده است به جهت رفاه مشتريان ونياز به پول نقد از تاريخ 1396/12/25 لغايت 1397/01/15 سقف برداشت وجه داخلي ازخودپردازها از مبلغ 000/000/2 ريال در روز به000/000/5 ريال در روز افزايش مي‌يابد .