افزايش‌نرخ ارز قابل پيش‌بيني بود
يک کارشناس اقتصادي با اشاره به ايجاد بازار موازي و آزاد ارز گفت: بانک مرکزي در مورد فروش ارز دوبار اشتباه کرد اول اينکه قضيه را پليسي و محدود کرد و دوم اينکه يکسان‌سازي نرخ ارز را به تعويق انداخت.
آلبرت‌بغازيان؛ در مورد افزايش نرخ ارز و سکه در روزهاي پاياني‌سال گفت: بهاي سکه به دليل افزايش نرخ ارز و قيمت جهاني طلا افزايش پيدا کرد و قيمت سکه هم بر اساس آن تغيير کرد البته سکه حباب منفي هم دارد.
وي گفت: زماني که نرخ طلاي جهاني تغيير مي‌کند بهاي ارز تغييري نمي‌کند اما بهاي سکه به دليل رشد طلاي جهاني گران مي‌شود.

رشد ۲۵ درصدي وصولي‌ها
رئيس کل گمرک گفت:‌ درآمدهاي گمرکي تا ۲۰ اسفند امسال نزديک به ۲۱ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بوده است.
فرود عسگري، با اشاره به درآمدهاي گمرکي در سال 96 اظهارداشت: اين درآمدها تا 20 اسفند سال جاري حدود 21 هزار و 500 ميليارد تومان بوده است.
رئيس کل گمرک ايران تاکيد کرد: درآمدهاي گمرکي مربوط به دو بخش نقدي و ضمانت‌ها مي‌شود. درآمدهاي وصول شده نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 25 درصد رشد دارد.
در 10 ماهه سال 96 رقم 11 هزار 730 ميليارد تومان درآمد گمرکي وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد نشان مي‌دهد.

منابع بخش خصوصي جايگزين شود
عضو کميسيون عمران مجلس، با بيان اينکه دولت نبايد بدهي‌هاي آتي خود را با انتشار اوراق افزايش دهد، تصريح کرد: راهکار خريد هواپيما يا حتي نگهداري و ايمن سازي راه‌ها انتشار اوراق مشارکت نيست و دولت بايد ساير راه‌ها را امتحان کند. حسين‌هاشمي‌تختي نژاد، افزود: در کمبود بودجه دولت شکي نيست اما دولت طبق اسناد بالادستي و چشم اندازهاي آتي کشور مي‌تواند از ساير منابع از جمله سرمايه بخش خصوصي در اين راستا استفاده کند.
وي، گفت: بسياري از کشورهاي پيشرفته منابع مورد نياز طرح‌هاي عمراني خود را با استفاده از توان بخش خصوصي تامين مي‌کنند که اين مهم بايد نيز عملياتي شود.


خطر فروپاشي نظام اطلاعاتي سازمان امور مالياتي
معاون پژوهشي سازمان امور مالياتي مي‌گويد: دستاورد نظام ماليات بر ارزش افزوده ايجاد شفافيت است که در صورت تغيير آن و رفتن به سمت دريافت ماليات از حلقه آخر نظام اطلاعاتي دچار فروپاشي خواهد شد، ضمن اينکه شاهد کاهش چشم گير درآمد مالياتي هم خواهيم بود.
به گزارش ايسنا، احمد زماني ، درباره وضعيت لايحه ماليات بر ارزش افزوده گفت: دولت پس از بررسي‌هاي کارشناسي طولاني مدت و دقيق لايحه‌اي را تقديم مجلس کرده است با توجه به سيستم اجراي خاص، دقيق و نظام حسابرسي اصولي مدنظر قانون ماليات بر ارزش افزوده و ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين قانون انتظار مي‌رود تغييرات اعمال شده با لحاظ اين ويژگي‌ها صورت گيرد.
وي ادامه داد: علاوه بر اين انتظار مي‌رود شرايط اجرايي، مساله تاثير معافيت‌ها در روند اجراي قانون و ساير ويژگي‌هاي تکنيکي مرتبط با اين قانون در تغييرات مدنظر، لحاظ شود تا اجراي اين قانون با نقصان يا مشکلات اساسي روبرو نشود.
وي چنين توضيح داد: اخذ ماليات از چند حلقه در طول زنجيره فروش کالا، به معناي اخذ ماليات مضاعف نيست، زيرا ماليات پرداختي در هنگام خريد از ماليات دريافت شده در هنگام فروش کسر شده و ما به التفاوت آن به حساب دولت واريز مي‌شود. با توجه به اين که اين عمل در سرتاسر زنجيره فروش و براي تمام موديان اتفاق مي‌افتد هيچ محاسبه مضاعفي براي اخذ ماليات از موديان صورت نمي‌گيرد. با اين حال نمي‌توان منکر برخي ايراداتي شد که در سال‌هاي گذشته سازمان تلاش کرده است در حدود اختيارات خود آن‌ها را رفع کند. همچنين لايحه دائمي‌شدن ماليات بر ارزش افزوده با توجه به تجارب به دست آمده و براي رفع مشکلات موجود تقديم مجلس شوراي اسلامي‌شده است.
وي چنين توضيح داد: يکي از دستاوردهاي اجراي نظام ماليات بر ارزش افزوده، ايجاد شفافيت و شکل گيري نظام اطلاعاتي از فعاليت‌هاي اقتصادي است که در صورت تغيير آن به ماليات از حلقه آخر، يا به عبارتي ماليات بر فروش، به معناي فروپاشي اين نظام اطلاعاتي است و به دنبال کاهش اطلاعات طبيعتا نظام مالياتي شاهد کاهش درآمد قابل توجهي خواهد بود. علاوه بر اين با توجه به اينکه موديان حلقه آخر عمدتا موديان کوچک و متوسط هستند، هزينه اجراي قانون نيز افزايش خواهد يافت و پيامدهاي اجتماعي و سياسي زيادي متوجه اين تصميم خواهد بود.


3400 ميليارد براي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است
مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري گفت: 3400 ميليارد تومان براي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايسنا، جمشيد تقي زاده، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي کشور به 50 ميليون نفر خدمات ارائه مي‌دهد.
مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري اضافه کرد: يکي از مهم‌ترين تهديدها براي مسئولان، روزمرگي است که سبب مي‌شود فرصت‌هاي زيادي را از دست بدهند. تقي زاده بيان کرد: امروز بايد فکر و ايده نو براي بازنشستگان کرد و بايد نگاه ويژه در بخش بازنشستگي شود.
اين مسئول گفت: امروز بايد فکري براي بازنشستگان شود چراکه اين افراد نسبت به وضعيت معيشت، بهداشت و درمان با مشکلاتي همراه هستند و نياز است که توجه ويژه‌اي به آنها شود.
وي ادامه داد: دولت با همه مشکلاتي که دارد مصوبات و لوايح خوبي به مجلس داده است.
مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري گفت: 3400 ميليارد تومان براي همسان‌سازي وضعيت بازنشستگان در نظر گرفته‌شده که از اين مبلغ، 2200 ميليارد تومان براي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان کشوري مدنظر است.
نقي زاده اظهار کرد: براي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان 25 هزار ميليارد تومان نياز است.
وي ادامه داد: در تلاش هستيم تا همان خدماتي که به شاغلين ارائه مي‌شود به بازنشستگان نيز ارائه شود و در حال فراهم کردن مقدمات هستيم.
وي بيان کرد: در آينده با سالمندي مواجه هستيم اما نبايد اين سالمندي با فقر و محروميت دنبال شود. نقي زاده تصريح کرد: سلامتي بازنشستگان را بايد بيشتر دريابيم اميدواريم در آينده خدمات بهتري در بحث سلامت و درمان و بهداشت به آنها ارائه شود.

فهرست کالاها و خدمات ماليات ارزش افزوده ابلاغ شد
معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي، در بخشنامه‌اي فهرست عناوين کالاها و خدمات مندرج در ماده ۳۳ قانون ماليات برارزش افزوده را ابلاغ کرد.
به گزارش سازمان امور مااياتي، محمد مسيحي در بخشنامه‌اي فهرست عناوين کالاها و خدمات مندرج در ماده ۳۳ قانون ماليات بر ارزش افزوده را ابلاغ کرد.
در اين بخشنامه‌ آمده است: در اجراي حکم بند (ر) ماده (۳۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي‌ايران (مصوب ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۵ مجلس شوراي اسلامي) مراحل بسته‌بندي، انجماد، پاک کردن، درجه‌بندي، پوست‌گيري مانند شالي‌کوبي و خشک کردن مانند چاي و تفت نخودپزي، فرآوري محصولات کشاورزي محسوب نمي‌شود و خدمات مزبور از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود. 
فلذا اصلاحات لازم در خصوص فهرست عناوين کالاها و خدمات معاف موضوع ماده (۱۲) قانون مرقوم همراه با کد HS بر مبناي حکم صدرالاشاره و همچنين آراء قطعي مراجع ذيصلاح، جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال مي‌گردد. 
شايان ذکر است چنانچه در خصوص ساير کالاها و خدماتي که در فهرست مذکور درج نگرديده، سئوالاتي در رابطه با معافيت آنها مطرح باشد، کماکان مي‌بايستي پس از کسب نر دفتر فني و اعتراضات مؤديان اين معاونت اقدام گرددد. 
فهرست مزبور جايگزين فهرست قبلي که به پيوست بخشنامه شماره ۱۸۳۳ مورخ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ارسال شده است مي‌باشد. خاطرنشان مي‌سازد تاريخ اجراي معافيت انواع شکر و روغن‌نباتي (اعم از خام و تصفيه شده) مطابق اعلام مراجع ذيصلاح از مورخ ۱ مهرماه ۱۳۸۷ و مصاديق بند (ر) ماده (۳۳) قانون صدرالاشاره، در طول برنامه حسب مورد قابل اجرا خواهد بود.

با نزدیک شدن به پایان سال 96 صورت گرفت؛
گروه اقتصادکلان- ايليا پيرولي: انتظار واژه‌اي است که در آن اضطراب مستتر است. حالا در همه جملات و حتي نگاه‌هاي کارگران و مزد بگيران اين واژه حضور دارد. تنها چند روز به سال 1397 باقي مانده است؛ اما همچنان چانه زني بر سر دستمزد سال آينده محل مناقشه بين کارگران از يک سو و کارفرمايان و دولتي‌ها از طرف ديگر است. آرايشي ناهمگون و غير عادلانه.
تعيين دستمزد آن هم به صورت تورم واقعي و سبد معيشت يکي از خواستهاي اصصلي نمايندگان کارگري است. اين درحالي است که نمايندگان کارفرمايي و دولتي‌ها اين معيار را پذيرفتاه اند؛ اما با نگاه و شيوه‌هاي خود که مورد قبول کارگران مثل هر سال قرار نگرفته است.
آنها سبد معيشتي را تدوين کرده‌اند که نه تنها اقلام مورد نظر کارگران در آنها وجود ندارد بلکه تعيين حداقلي سبد معيشتي آن هم دور از واقعيت، اعتراض کارگران را به همراه داشته است. از طرفي نبود نرخ واقعي تورم نيزمزيد بر علت شده که داستان نخ نماي دستمزد وارد مرحله جديدي شود.
مناقشه‌ها باعث شده تا نشست شوراي عالي کار ويژه تعيين حداقل مزد سال 97،چندين بار لغو و برگزار نشود. اختلاف‌نظرهاي زيادي ميان گروه‌هاي کارگري و کارفرمايي علت لغو اين جلسات عنوان شده است.
فاصله ۱.۶ ميليوني مزد تا هزينه واقعي
بر اساس مصوبه شوراي عالي کار در خصوص هزينه معيشت به عنوان مبناي مزد ۹۷، سهم موادغذايي از هزينه کل معيشت ۶۸۶ هزار تومان و سهم اقلام غيرخوراکي ۲ ميليون تومان تعيين شده است.
يکي از موضوعات محوري شوراي عالي کار پيش از ورود به تعيين «درصد افزايش» حداقل مزد، تعيين «حداقل هزينه ماهيانه» يک خانوار بر مبناي مواد خوراکي و غيرخوراکي است تا اين هزينه به عنوان مبناي تعيين دستمزد در چانه‌زني‌ها مد نظر قرار گيرد.
حداقل هزينه معيشت خانوار در سال۹۶، معادل ۲ ميليون و ۶۶۹ هزار ۸۰۰ تومان براي يک خانوار با جمعيت ۳.۳ نفر تعيين شد و به تصويب اعضاي کارگري، کارفرمايي و دولت رسيد.
جمعيت ۳.۳ نفري به استناد گزارش سرشماري نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، به عنوان مبناي محاسبات تعداد جمعيت خانوار کارگري قرار گرفته است.
بر اساس اين مصوبه شوراي عالي کار، سهم اقلام خوراکي از کل هزينه معيشت ماهيانه ۲۵.۷ درصد و سهم اقلام غيرخوراکي نيز از مجموع سبد معيشت ۷۴.۳ درصد تعيين شد.
با اين حساب، جمع هزينه اقلام خوراکي يک خانواده ۳.۳ نفره با در نظر گرفتن ۱۳ قلم کالاي اساسي و پر مصرف، در سال جاري ۶۸۶ هزار و ۱۳۹ تومان و جمع اقلام غيرخوراکي خانوار براي همين تعداد جمعيت، يک ميليون و ۹۸۳ هزار و ۶۶۳ تومان توافق شد.
اما حداقل دستمزد پايه براي امسال ۹۳۰ هزار تومان است که با احتساب حق بن کارگري ۱۱۰ هزار توماني و حق مسکن ۴۰ هزار توماني، مجموع دستمزد دريافتي حداقلي بگيران به يک ميليون و ۸۰ هزار تومان مي‌رسد؛ بنابراين مجموع دريافتي حداقلي‌بگيران تا حداقل هزينه معيشت خانوار، يک ميليون و ۵۹۰ هزار تومان فاصله دارد.
تورم در کنار عقب‌ماندگي مزدي، بايد شاخص تعيين دستمزد باشد
رئيس اتحاديه پيشکسوتان جامعه کارگري در مورد مناقشه مذکور گفته است: اصرار کارفرمايان مبني بر عدم توانايي براي پرداخت دستمزد واقعي، موجب فريز مزدي شده‌ است حال آنکه تورم در کنار عقب‌ماندگي مزدي، بايد شاخص تعيين دستمزد باشد.
حسن صادقي ادامه است: واقعيت جامعه ما اين است که بين دستمزدي که کارگر دريافت مي‌کند و هزينه‌هاي معيشتي‌اش، شکاف بسيار زيادي وجود دارد. اکنون جامعه کارفرمايي و کارگري به توافق رسيده‌اند؛ اين شکاف وجود دارد و بر سر نرخ آن نيز به توافق رسيده‌اند. حال بايد بر سر چگونگي توزيع آن که هم‌زمان هم کارگر راضي باشد و هم کارفرما توان پرداخت آن را داشته‌ باشد، بحث شود.
صادقي تصريح کرده است: مزد از واقعيت‌هاي زندگي روزمره کارگران فاصله گرفته‌ است. شاخص‌هاي تورم، تنها ملاک براي تعيين دستمزد نبايد باشد بلکه عقب‌ماندگي مزدي نيز بايد محاسبه شود.
صادقي ، گفته است: به‌نظر من، کارفرما و دولت بايد نرخ اعلامي‌سبد معيشت را به‌عنوان يک حقيقت بپذيرند و اهتمام جدي جهت تسکين خاطر کارگران بورزند. پيشنهاد من اين است حداقل دستمزد را از نرخ سبد معيشت کم کنند. هرآنچه به‌‌دست آمد تقسيم بر پنج شود و رقم حاصله را طي يک بازه 5 ساله به دستمزدي که براساس تورم محاسبه مي‌شود، اضافه کنند. اين اقدام هم در بلندمدت تاثير دارد و هم در کوتاه‌مدت موجب تسکين خاطر و اميدبخشي به کارگران خواهد شد. به‌علاوه تزريق اعتماد به نفس به کارگران براي باقي ماندن و تلاش در عرصه توليد، مانع از بازنشستگي زودهنگام و اميد کاذب آنها به صندوق‌هاي بازنشستگي مي‌شود. 
اعلام نرخ کاغذي تورم، شکاف را بيشتر کرده است
البته کارگران از نحوه نشستهاي جلسات شوراي عالي کار بسيار نا اميد هستند و معتقدند که دولتي‌ها سالهاست که با دستمزد آنها به شيوه‌هاي مختلف بازي مي‌کنند؛ در حالي که مطالبات انباشته اشان به بهانه‌هاي مختلف ناديده مي‌گيرند. حالا هم انگار سماريوي جديد دولت در آستانه سال 97 شروع شده است.
مسئول محور شرق کانون هماهنگي‌هاي شوراهاي اسلامي‌کار استان تهران گفته است: درباره انتظارت از حداقل مزد ۹۷ و روش عادلانه تعيين شدن آن، گفت: اعمال واقعي حکومت قانون نيازمند نگرشي دقيق و منصفانه بر درصد واقعي تورم و تاثير آن بر افزايش عادلانه دستمزد است.
سيد رحيم ميرعبدا... گفته است: از اين رو عليرغم تلاش‌هاي بديع و قابل قبول ستاد مزد بر نرخ واقعي سبد معيشت خانوار و تعيين سهم هر يک از اقلام اين سبد بر هزينه زندگي کارگران، بنظر مي‌رسد آنچه که فارغ از تعيين سهم دولت و هر يک از تشکل‌هاي کارگري و کارفرمايي، مي‌تواند نقش عمده‌اي را ايفا کند، اعلام نرخ واقعي تورم است.
وي گفته است: همسان سازي نرخ تورم با درصد افزايش دستمزد کارگران در سه سال اخير نه تنها جبران ضربات قبلي اين فاجعه را ننموده است؛ بلکه بنظر مي‌رسد با اعلام نرخ کاغذي تورم، اين شکاف بيش از پيش شديدتر نيز شده است. مراجع ذيصلاح بايد بيش از پيش به اين درک نائل آيند که آنچه تاکنون نتوانسته چنين توازني را ايجاد کند، ناهمگوني جنس آمار تورم با هزينه‌هاي واقعي زندگي بوده است.
وي با بيان اينکه نکته قابل تحقق ديگر، معيار توجه ميزان حداقل مزد کارگران در نقاط مختلف کشور و يا صنايع مختلف بر مبناي تصريح صدر ماده ۴۱ قانون کار است، گفت: تعيين يکسان و افزايش درصد ثابت همه ساله براي همه اقشار کارگري و براي همه صنوف امري است که منصرف از عدالت و نيت قانونگذار است. از اين رو بنظر مي‌رسد اقدامات کارشناسي در خروج از يک حرکت لاک پشتي، مي‌بايست در همه زمينه‌هاي قانوني و در اعمال بلامنازع حاکميت قانون و در نيل به معيشت مناسب کارگران، بيش از پيش نقش تعيين کننده‌اي در رفع تبعيضات ناروا و تحقق عدالت داشته باشد.
**فاصله زياد قيمت سبد معيشت خانوارهاي کارگري با واقعيت
عضو هيات مديره کانون هماهنگي‌هاي شوراهاي اسلامي‌کار استان تهران درباره رضايت نسبي که در کارگران از تعيين قيمت سبد معيشت خانوارهاي کارگري در تعيين حداقل مزد سال‌هاي ۹۶ و ۹۷ وجود دارد، گفته است: تعيين سبد معيشت در اين دو سال در مجموع حرکتي مثبت و رو به جلوست و انتظار داريم که بي‌کم و کاست در تعيين حداقل مزد لحاظ شود. امسال هم سبد معيشت با وجود فشارهاي بالادستي، که با خير جمعي لايه‌هاي محروم در تضاد هستند، ۲ ميليون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعيين شد.
عليرضا فتحي گفته است: با اين حال بر اين باوريم مديراني که فضاي اقتصادي کشور را در بدنه دولت و ساير گروه‌هاي بهره‌مند، در دست دارند و به توزيع ثروت مي‌پردازند؛ به گونه‌اي فضاي مذاکرات مزدي را از خواسته‌هاي خود متاثر مي‌کنند، تا حداقل مزدي که تعيين مي‌شود با قيمت سبد معيشت خانوارهاي کارگري فاصله بسيار داشته باشد.
وي گفته است: با اين حال بر اين باوريم مديراني که فضاي اقتصادي کشور را در بدنه دولت و ساير گروه‌هاي بهره‌مند، در دست دارند و به توزيع ثروت مي‌پردازند؛ به گونه‌اي فضاي مذاکرات مزدي را از خواسته‌هاي خود متاثر مي‌کنند، تا حداقل مزدي که تعيين مي‌شود با قيمت سبد معيشت خانوارهاي کارگري فاصله بسيار داشته باشد.


جزئيات تغييرات يک ساله کالاهاي اساسي؛
تخم مرغ ۲۵.۷ درصد، برنج ۰.۳ درصد، حبوب ۰.۸ درصد، ميوه‌هاي تازه ۱۴ درصد، سبزي‌هاي تازه ۷.۲ درصد، گوشت قرمز ۱۱.۵ درصد، گوشت مرغ ۳.۳ درصد، چاي ۱۲.۸ درصد و روغن نباتي ۱.۳ درصد افزايش داشته است.
به گزارش مهر، گزارش‌هاي رسمي‌حکايت از آن دارد که متوسط قيمت خُرده فروشي لبنيات در هفته منتهي به ۱۸ اسفند امسال، قيمتها نسبت به هفته مشابه سال قبل ۶.۲ درصد، تخم مرغ ۲۵.۷ درصد، برنج ۰.۳ درصد، حبوب ۰.۸ درصد، ميوه‌هاي تازه ۱۴ درصد، سبزي‌هاي تازه ۷.۲ درصد، گوشت قرمز ۱۱.۵ درصد، گوشت مرغ ۳.۳ درصد، چاي ۱۲.۸ درصد و روغن نباتي ۱.۳ درصد افزايش داشته است. همچنين قيمت خُرده فروشي گروه قند و شکر نيز در دوره مورد بررسي، ۱۰.۶ درصد کاهش يافت. بانک مرکزي خلاصه نتايج گزارش هفتگي متوسط قيمت خُرده فروشي برخي از مواد خوراکي در تهران را در هفته منتهي به ۱۸ اسفند ماه اعلام کرد که طي آن قيمت ۶ گروه از جمله برنج و گوشت قرمز ثابت بود.
بر اساس اعلام بانک مرکزي قيمت خُرده فروشي گروه‌هاي برنج، حبوب، گوشت قرمز، قند و شکر، چاي و روغن نباتي در هفته منتهي به هجدهم اسفندماه نسبت به هفته قبل از آن ثابت بود. همچنين قيمت خُرده فروشي گروه‌هاي لبنيات ۰.۲ درصد، تخم مرغ ۱۰.۵ درصد، سبزي‌هاي تازه ۱.۸ درصد و گوشت مرغ ۰.۵ درصد در مدت مشابه کاهش و قيمت گروه ميوه‌هاي تازه ۰.۸ درصد افزايش داشته است.
لبنيات و تخم‌مرغ
در هفته مورد گزارش در گروه لبنيات بهاي پنير پاستوريزه نسبت بـه هفتـه قبل معادل ۰.۸ درصـد کاهش يافت و قيمت ساير اقلام بدون تغيير بود. بهاي تخم مرغ معادل ۱۰.۵ درصـد کاهش داشت و شـانه‌اي ۱۲۶ هزار تا ۱۸۰ هزار ريال فروش مي‌رفت.
برنج و حبوب
در اين هفته در گروه‌هاي برنج و حبوب قيمت تمام اقلام ثابت بود.
ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه
در هفته مورد بررسي، در ميادين زير نظر شهرداري انار عرضه نمي‌شد و انگور و هندوانه عرضـه کمي‌داشت. ساير اقلام ميوه و سبزي تازه که تعدادي از آنها از نظر کيفي در مقايسه با ساير ميوه‌فروشي‌ها متفـاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان ميادين ميوه و تره‌بار عرضه مي‌شد. ميوه‌فروشي‌هاي سطح شـهر اقـلام ميـوه و سبزي تازه را عرضه مي‌کردند که در گروه ميوه‌هاي تازه بهاي پرتقال درجه يـک معـادل ۴.۵ درصـد، نـارنگي ۹.۲ درصد، انار ۰.۸ درصد، موز ۰.۳ درصد و کيوي ۰.۷ درصد افزايش ولي قيمت ساير اقلام اين گروه بين۰.۱ درصد تا ۳ درصد کاهش يافت. در گروه سبزي‌هاي تازه بهاي تمام اقلام بين ۰.۲ درصد تا ۳.۹ درصـد کاهش داشت.
*گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش قيمـت گوشـت گوسـفند بدون تغيير بود. بهاي گوشت تازه گاو وگوساله معادل ۰.۱ درصد افزايش ولي قيمت گوشت مرغ ۵ درصد کاهش يافت.
*قند، شکر، چاي و روغن‌نباتي
در اين هفته بهاي قند، شکر، چاي خارجي و انواع روغن‌نباتي ثابت بود.

بزرگترين جشنواره استخدامي‌کشور با حمايت دستگاه‌هاي دولتي و با جذب 20هزار نفر توسط شرکت الوپيک برگزار شد.
مهدي نائبي مديرعامل شرکت الوپيک گفت: مي‌توانيم ادعا کنيم ايجاد اشتغال، اصلي‌ترين مشکل بسياري از کلانشهرها از جمله تهران است. سئوال اين است که چطور مي‌توان شغل مناسب ايجاد کرد؟
وي با بيان اينکه بسياري از کارآفرينان تجربه سالها زندگي در خارج از کشور را داشته‌اند اما به ايران بازگشته اند، گفت: دليل اين مسئله توانمندي‌هاي بالا در کشور است. ظرفيت بازار در تهران بسيار بالاست و زيرساخت‌ها طور چيده شده که به راحتي مي‌توان ايجاد اشتغال کرد.
نائبي با تقدير از فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم توسط مسئولان کشور گفت: در تهران، مسئولان زيرساخت‌هاي متعددي را فراهم کردند، شرکت‌هاي دانش بنيان بدون زيرساخت‌هايي مانند اينترنت نمي‌توانند فعاليت کنند و اکنون اينترنت در دسترس همگان قرار دارد. وي افزود: تلفن‌هاي هوشمند موضوع دومي‌است که باز هم غالب مردم از آن برخوردارند. اين کارآفرين به رقابت کم در ايران به عنوان دليل سوم اشاره کرد و ادامه داد: در کلانشهري مانند تهران شرکت‌هاي نوپا مي‌توانند به راحتي و سريع رشد و پ يشرفت کنند.نائبي با بيان اينکه شهر هوشمند مدتهاست به صورت جدي در محافل متعدد مطرح مي‌شود، گفت: مديران ارشد شهري و اعضاي شوراي شهر در دوره جديد بحث شهر هوشمند را به صورت جدي مطرح کردند و تلاششان حرکت در اين مسير است. قطعا بدون استارت آپ‌ها و شرکت‌هاي دانش بنيان نمي‌توان به اين مهم رسيد. اين کارآفرين توضيح داد: به عنوان مثال پيک‌هاي موتوري پيش از اين براي دريافت سفارش و تحويل آن مسير رفت و برگشت را طي مي‌کردند اما اکنون با ايجاد استارت آپ‌هاي جديد شما در هر نقطه تهران که باشيد مي‌توانيد يک پيک را در ۵۰ يا ۱۰۰ متري خود در اختيار بگيريد.