بررسي تامين اعتبار خريد کمباين براي کشاورزان استان مرکزي توسط پست بانک با حضور استاندار 
 نشست مشترکي با حضور استاندارمرکزي، مدير سازمان جهاد کشاورزي، مدير کارخانه کمباين سازي ايران، مدير شعب پست بانک و جمعي از مديران اجرايي استان به منظور بررسي راهکارهاي تامين اعتبار خريد کمباين براي کشاورزان منطقه توسط پست بانک برگزار گرديد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: در اين جلسه راهکارهاي بهره وري کارخانه کمباين سازي جهت افزايش توليد، انعقاد توافق نامه اجرايي جايگزيني کمباين‌هاي فرسوده، و تسريع در پرداخت تسهيلات به متقاضيان از محل منابع صندوق توسعه ملي مورد بحث و بررسي قرار گرفت . در اين نشست مقرر گرديد به منظور استفاده از خدمات پست بانک و تسهيل تعاملات لازم حساب کارخانه کمباين سازي نزد پست بانک افتتاح و منابع مربوطه به اين حساب منتقل گردد.

بانک خاورميانه اوراق گواهي سپرده مدت‌دار (مرحله دوم) عرضه مي‌کند
فروش اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه گذاري (عام) بانک خاورميانه مرحله دوم سال 1396 از تاريخ 22 اسفند آغاز مي‌شود و تا پايان روز 28 اسفند ادامه خواهد داشت. نرخ سود علي‌الحساب اين اوراق ۱۶ درصد سالانه، پرداخت سود به صورت ماهانه و نرخ سود بازخريد اين اوراق قبل از سررسيد ۱۴ درصد سالانه است. اين اوراق يکساله، با نام و معاف از ماليات عرضه خواهند شد. تمامي‌شعب بانک خاورميانه در دوره انتشار، اين اوراق را عرضه مي‌کنند.

اعلام ساعات کار شعب بانک توسعه تعاون در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروز
به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به مشتريان به جهت نزديک شدن به‌روزهاي پاياني سال، ساعات کار شعب بانک توسعه تعاون افزايش يافت ضمن آنکه شعب کشيک نيز در ايام تعطيل آماده خدمات‌رساني به هم‌وطنان مي‌باشند. گفتني است براين اساس کليه مديريت شعب استان‌ها و شعب بانک در سراسر کشور از روز شنبه مورخ 12/19 لغايت شنبه 12/28 به‌صورت يکسره تا ساعت 17 فعال مي‌باشند. شايان‌ذکر است در روزهاي دوم و چهارم فروردين نيز شعب مرکزي استان‌ها و شعب موجود در فايل پيوست از ساعت 8/30 لغايت 12/30 آماده خدمات‌رساني به مشتريان مي‌باشند. لازم به توضيح است کليه دستگاه‌هاي خودپرداز نيز جهت ارائه خدمات بهينه به مشتريان مهيا مي‌باشند.

افزايش سقف برداشت از خودپردازهاي بانک دي به ۵۰۰ هزار تومان
بر اساس مجوز بانک مرکزي، سقف برداشت از خودپردازهاي بانک دي براي کارت‌هاي اين بانک در روزهاي پاياني سال و ايام نوروز به ۵۰۰ هزار تومان افزايش مي‌يابد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، با توجه به نياز مشتريان در روزهاي پاياني سال و ايام نوروز و در راستاي فراهم آوردن هر چه بيشتر آسايش هموطنان ، سقف برداشت روزانه وجه نقد براي دارندگان کارت بانک دي از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز اين بانک به صورت درون بانکي (غيرشتابي) از 25 اسفندماه تا ۱۵ فروردين ماه سال ۱۳۹۷ تا سقف پنج ميليون ريال افزايش مي‌يابد.

اسامي‌شعب منتخب نوروزي بانک رفاه اعلام شد
شعب منتخب بانک رفاه درايام تعطيلات نوروز 97، آماده ارائه خدمات به هموطنان ارجمند هستند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، شعب منتخب اين بانک در سراسر کشور به صورت باجه‌هاي نوروزي در روزهاي سه شنبه 29 اسفندماه سالجاري، پنج شنبه و شنبه مورخ دوم و چهارم فروردين ماه سال 1397 ازساعت 9 الي 12آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند. فهرست شعب مذکور در پايگاه اينترنتي بانک رفاه کارگران به نشاني www.refah-bank.ir قابل مشاهده است. شايان ذکر است اين بانک در روزهاي پاياني سال ساعات کاري شعب منتخب خود را افزايش داده است تا در ارائه خدمات بانکي به هموطنان گرامي‌خللي ايجاد نشود.

در همراهي با زلزله زدگان بانک تجارت سررسيد چاپ نکرد
بانک تجارت در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي هزينه چاپ تقويم و سررسيد‌هاي سال 97 را براي کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه اختصاص داده است .  محمد احمدي آذر رييس اداره روابط عمومي‌بانک تجارت طي گفتگويي با اشاره به تصميم اين بانک مبني بر عدم چاپ تقويم براي سال 97 در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي گفت: هرسال فرآيند چاپ وتوزيع تقويم و سررسيد در بانک تجارت همزمان با سال جديد انجام مي‌شود اما امسال با توجه به وقوع زلزله کرمانشاه ،براساس مصوبه هيات مديره بانک مقرر شد بودجه چاپ تقويم و سررسيد سال 97 بانک تجارت صرف کمک به هموطنان آسيب ديده از زلزله اخير سر پل ذهاب هزينه شود. وي با تقدير از مشتريان و سهامداران بانک تجارت در سراسر کشور که در اجراي اين اقدام فرهنگي و خيرخواهانه با اين بانک همراه شدند يادآور شد: کارکنان بانک تجارت پس از وقوع زلزله کرمانشاه همگام با مردم فهيم کشور با اهداي کمکهاي نقدي و غير نقدي به ياري هموطنان آسيب ديده شتافتند. بانک تجارت همچنين در اقدامي‌هماهنگ با اقدامات نظام بانکي احداث 50 واحد مسکوني براي خانواده‌هاي بي سرپرست، تهيه 20 کانکس آموزشي براي 20 روستا و احداث يک باب مدرسه در شهرستان سر پل ذهاب را در برنامه دارد.
وي در خاتمه افزود: بانک تجارت پيش از اين نيز در زلزله سال‌هاي اخير استان‌هاي آذربايجان غربي و بوشهر با اهداي کمک‌هاي مالي و احداث مدارس مشارکت کرده بود. اين بانک در آبان ماه سال 92 نسبت به ساخت يک باب مدرسه 9 کلاسه و تجهيز 52 واحد آموزشي در شهرستان زلزله‌زده اهر و همچنين احداث يک باب مدرسه و 26 واحد آموزشي در بوشهر اقدام نموده بود .


در راستاي مسئوليت اجتماعي بانک صورت گرفت؛
طي مراسمي‌با حضور مديرعامل بانک اقتصادنوين و معاون پشتيباني مشارکت‌هاي مردمي‌سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کل کشور، توافق‌نامه احداث مدرسه در روستاي زلزله‌زده سياه بيد سلفي استان کرمانشاه استان به امضا رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در اين مراسم که با حضور مدير روابط عمومي‌وزارت امور اقتصادي و دارايي، مدير روابط عمومي‌بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، معاونين بانک اقتصادنوين، مديران ارشد سازمان تجهيز، توسعه و نوسازي مدارس کل کشور و جمعي از هنرمندان و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي برگزار شد، عليرضا بلگوري مديرعامل اين بانک گفت: بانک اقتصادنوين از سال‌هاي ابتدايي فعاليت خود همواره در عرصه‌هاي اجتماعي حضور فعال و موثر داشته و توانسته اقدامات موثري در اين بخش داشته باشد. وي با اشاره به اينکه بانک اقتصادنوين از سال 1387 وارد بحث مدرسه سازي در مناطق محروم کشور شده است، اظهار داشت: بانک تاکنون 28 پروژه ساخت مدرسه را به اجرا رسانده که اغلب اين مدارس مورد بهره برداري قرار گرفته و مابقي در دست احداث مي‌باشد
وي در خصوص کمپين احداث و ساخت مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: بعد از ضايعه دلخراش زلزله استان کرمانشاه بانک اقتصادنوين با هدف کمک به هم‌وطنان زلزله زده و با همراهي هنرمندان و اصحاب رسانه کمپين احداث مدرسه در مناطق زلزله زده را راه‌اندازي کرد مديران و کارکنان بانک، هنرمندان، اصحاب رسانه و آحاد مردم در اين کمپين حضور موثري داشتند. مديرعامل بانک اقتصادنوين تاکيد کرد: امروز خوشبختانه با مشارکت سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور توافق‌نامه ساخت مدرسه در روستاي سياه بيد سفلي استان کرمانشاه به امضا رسيد و در کوتاه‌ترين زمان ممکن عمليات اجرايي ساخت اين مدرسه آغاز خواهد شد. در اين مراسم دکتر شهري معاون سازمان نوسازي توسعه و تجهيز مدارس کشور نيز ضمن تقدير و تشکر از بانک اقتصادنوين در اين امر خطير و خداپسندانه، بيان کرد: تلاش بانک اقتصادنوين در به نتيجه رساندن کمپين حمايت از ساخت مدرسه در مناطق زلزله ديده موفقيت آميز بوده است. شهري بيان کرد بانک اقتصادنوين يکي از نهادهايي است که در مجموعه بانک‌ها در ساخت و اجراي تعداد قابل توجهي از مدارس در مناطق محروم کشور مشارکت قابل توجهي داشته است. وي به نقش اثر گذار اصحاب رسانه و رسانه‌هاي اجتماعي در پوشش دادن اين اتفاق تاکيد کرد و افزود: زلزله کرمانشاه حادثه تلخ و جبران ناپذيري براي ملت ايران بود، اما حضور آگاهانه و مشارکت همه جانبه مردم ايران در اين حادثه باعث شد که کارنامه درخشاني از خود برجاي گذارند.
مالک حسيني مدير ورابط عمومي‌وزارت امور اقتصادي و دارايي نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از حمايت‌هاي بانک اقتصادنوين براي کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه، گفت: توجه به حوزه‌هاي اجتماعي مسئوليت خطيري است که بانک اقتصادنوين توجه ويژه‌اي به آن دارد. هانا کامکار موزيسين و هنرمند برجسته کشور نيز در اين مراسم ضمن تبريک حلول سال جديد با قدرداني از توجه مديران ارشد بانک اقتصادنوين به حمايت از هم‌وطنان زلزله زده ابراز اميدواري کرد وضعيت زلزله زدگان هر چه زود تر به روال عادي بازگردد. استاد احمدپوري نويسنده و مترجم مطرح کشور نيز ضمن تشکر از بانک اقتصادنوين گفت: اقدام خداپسندانه بانک اقتصادنوين در حمايت از هم وطنان زلزله زده غرب کشور يقيقا در تاريخ اين بانک ماندگار خواهد بود. غلامرضا کاظمي‌دينان استاد ارتباطات و روابط عمومي‌نيز در اين مراسم ضمن تاکيد به خوشنامي‌بانک اقتصادنوين در عرصه بانکداري کشور گفت: اعتماد افکار عمومي‌به اين بانک کاملا مثبت و قابل احترام است و اين سرمايه ارزنده‌اي براي بانک اقتصادنوين به شمار مي‌رود.  دکتر مجيد رضاييان استاد ارتباطات نيز گفت: حمايت از اقشار آسيب‌ديده اجتماع بايد به روال عادي جامعه بدل شود.
وي گفت: در جوامع پيشرفته ارتباط مناسبي بين سازمان‌ها و قشرهاي ضعيف جامعه وجود دارد و خوشبختانه در جامعه ما نيز اقدامات خوبي در اين بخش انجام شده و بانک اقتصادنوين از سازمان‌هاي پيشرو در اين بخش مي‌باشد. در اين مراسم محمد علي کريمي‌مدير روابط عمومي‌بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و جمع کثيري از نمايندگان رسانه‌هاي گروهي نيز حضور داشتند.


جنگل کاري 180 هکتاري بانک مهر اقتصاد در استان خوزستان
بانک مهر اقتصاد در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، هزينه‌هاي مربوط به تهيه و چاپ سررسيد نوروزي را صرف جنگل کاري در 180 هکتار از اراضي استان خوزستان مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، اين بانک به منظور کمک به مرتفع شدن مشکلات مربوط به پديده گرد و غبار و ريزگردها در استان خوزستان، تلاش دارد تا بر مبناي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود 180 هکتار از اراضي باير و لم يزرع اين استان را جنگل کاري کند. بر اساس اين گزارش، بانک مهر اقتصاد در صدد است تا با کاشت نهال در مناطق کانوني ريزگردها علاوه بر بيابان زدايي، احياي محيط زيست و مقابله با ريزگردها ضمن کاهش آلودگي هوا، به سهم خود در ارتقاء سطح سلامت و بهبود شرايط زندگي هموطنان عزيزِ جنوب و غرب کشور نقش آفرين باشد. اين بانک بنا دارد تا با به کارگيري يک کارشناس منابع طبيعي پس از جنگل کاري اراضي مورد نظر، مراقبت از نواحي درختکاري شده را نيز به مدت سه سال بر عهده گيرد تا نظارت کافي بر حُسن انجام کار براي به ثمر نشستن نهال‌هاي غرس شده به عمل آيد. قابل ذکر است اين عمليات بيابان زدايي و جنگل کاري در کانون اصلي ريزگردها در نزديکي شهر اهواز حوالي ايستگاه خسروي در مسير جاده اهواز به ماهشهر انجام مي‌شود که بانک مهر اقتصاد با در نظر گرفتن اهميت حفظ محيط زيست و نقش مهم آن در کيفيت زندگي و سطح سلامت مردم به منظور کمک براي مقابله با پديده ريزگردها بخشي از هزينه‌هاي مسئوليت اجتماعي خود در ايام نوروز را در جهت مرتفع شدن اين معضل اختصاص داده است.

دکتر صالح آبادي: رتبه بندي اعتباري توان تعيين ميزان تسهيلات و وثايق را دارد
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران گفت: رتبه بندي واعتبار سنجي مشتريان خوش حساب مي‌تواند تعيين کننده مقدار تسهيلات و اخذ وثايق را داشته باشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، دکتر علي صالح آبادي در نشست مشترک با اعضاي فدراسيون صادرات انرژي وصنايع وابسته ايران با اعلام اين مطلب افزود: بايد شرايطي را فراهم ساخت تا توجه به سابقه و نحوه همکاري مشتريان با بانک بيشتر از ميزان وثايقي که مي‌تواند ارائه دهد، مدنظر قرار گيرد و حتي به مروز زمان مقدار وثيقه و ضامن را کاهش داد. وي با ارائه توضيحاتي در خصوص همکاريهاي اخير صندوق توسعه ملي به منظور فاينانس پروژه‌هاي خارج از کشور تصريح کرد: با پيگيري‌هاي انجام شده نرخ‌هاي صندوق توسعه ملي کاهش يافته است و اين آمادگي وجود دارد تا با رفع برخي موانع اجرايي خدمات بهتري به صادرکنندگان ارائه شود. مديرعامل بانک توسعه صادرات با هدف بررسي و حل موضوعات مشترک نمايندگان اين بانک را براي حضور در کارگروه مشترک با اعضاي فدراسيون صادرات انرژي و صنايع وابسته ايران معرفي کرد. دکتر صالح آبادي بااشاره به تلاش بانک توسعه صادرات در رفع برخي مشکلات موجود در برقراري روابط کارگزاري ابراز اميدواري کرد، در سال آينده گشايش اعتبار اسنادي و صدور ضمانتنامه‌هاي ارزي براي شرکت‌هاي مرتبط با حوزه انرژي و برق با سهولت بيشتري انجام پذيرد. اعضاي فدراسيون صادرات انرژي و صنايع وابسته ايران نيز در اين جلسه با طرح ديدگاههاي خود، راهکارهايي را به منظور بالابردن حجم صادرات کشور و دستيابي ايران به جايگاه واقعي خود دراين عرصه ارائه کردند.

مديرعامل بانک قوامين : بلوغ قوانين در ساماندهي موسسات پولي و بانکي با محوريت بانك مركزي
ادغام بانک‌ها بخشي از سياست‌هاي دولت و مجموعه اقتصادي و سياست گزاران پولي و بانکي است که مي‌توان گفت ناشي از بلوغ قوانين است که طي سال‌هاي اخير و بدنبال ساماندهي موسسات مالي و اعتباري و با تلاش‌هاي عالمانه بانك مركزي اتفاق افتاده است.
دکتر نتاج مدير عامل بانک قوامين در برنامه زنده تلويزيوني با اشاره به مطلب فوق يادآور شد: ادغام برخي از بانک‌ها که از سوي معاونت نظارتي بانک مرکزي اعلام شده در واقع بخشي از سياست‌هايي است که درخصوص بانک‌ها و موسساتي که داراي مجوز هستند و در راستاي سياست‌هاي بانک مرکزي به عنوان محور اصلي سياست گزاري مجموعه اقتصادي
کشور برنامه‌ريزي شده است،که البته بايستي براي تحقق اين ادغام‌ها مراحل قانوني طي شود. دکتر نتاج با تاکيد بر اين که بررسي‌ها نشان داده است که در خيلي از نقاط کشور به خصوص نقاط محروم با کمبود شعبه‌هاي بانکي روبرو هستيم. تصريح کرد: کارکنان بانک‌هايي که در حال ادغام هستند، نبايستي دغدغه‌اي در خصوص امنيت شغلي خود داشته باشند . مدير عامل بانک قوامين بهترين راه براي شناسايي بانک‌هاي داراي مجوز را، بانک مرکزي اعلام کرد و گفت: ليست تمامي‌بانک‌ها و موسساتي که داراي مجوز مي‌باشند در سايت بانک مرکزي ثبت شده است و در چهارچوب ضوابط و مقررات مالي و پولي فعاليت مي‌کنند و مردم مي‌توانند با مراجعه به سايت بانک مرکزي از اسامي‌بانک‌هايي که داراي مجوز هستند مطلع شده و با خيال راحت از خدمات اين بانک‌ها و موسسات استفاده نمايند.

رايزني بانک ملي ايران و بانک فرانسوي براي احياي مجدد روابط بانکي
عضو هيات مديره بانک ملي ايران با مدير عامل و مدير امور بانک‌ها و شرکت‌هاي بانک دولوبک فرانسه ديدار و گفت و گو کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، برات کريمي‌در اين ديدار که با حضور ژوئل الکسي بيال کوئيچ مدير عامل بانک دولوبک فرانسه، دوني مي‌يون مدير امور بانک‌ها و شرکت‌هاي اين بانک و محسن رشيدي مدير توسعه تجارت ايران و فرانسه برگزار شد، ضمن اشاره به ظرفيت‌هاي ويژه بانک ملي ايران در حوزه بين الملل براي ارائه خدمات ارزي و توسعه روابط خود در کشورهاي اروپايي، به احياي مجدد روابط کارگزاري با بانک‌هاي فرانسه تاکيد کرد. 
وي با تاکيد بر اينکه قبل از تحريم‌ها بانک ملي ايران با بسياري از بانک‌هاي بزرگ فرانسوي روابط کارگزاري داشته است، اظهار کرد: حجم وسيعي از تبادلات ميان دو کشور از اين طريق پوشش داده مي‌شد و پس از برداشته شدن تحريم‌ها نيز به منظور تسهيل تجارت ميان دو کشور و ارائه خدمات به تجار و فعالان اقتصادي، تمام تلاش خود را به کار گرفتيم تا از طريق ايجاد روابط کارگزاري اين روند را بهبود بخشيم.
عضو هيات مديره بانک ملي ايران بيان کرد: ايران با شرکت‌هاي بزرگ فرانسوي تبادلات تجاري داشته و توريست‌هاي ايراني و فرانسوي به دو کشور تردد دارند بنابراين توسعه روابط ميان ايران و فرانسه مي‌تواند خدمات ارايه شده به تجار و گردشگران خارجي هر دو کشور را بهبود بخشد. همچنين ژوئل الکسي بيال کوئيچ مدير عامل بانک دولوبک فرانسه نيز در اين ديدار ضمن تاکيد بر لزوم احيا و توسعه مجدد روابط با ايران گفت: ما به ايران بله مي‌گوييم و از دو سال پيش کار با اين کشور را آغاز کرده‌ايم و همچنان ادامه مي‌دهيم. وي تصريح کرد: طي اين مدت نيز بسياري از شرکت‌هاي بزرگ فرانسه نزد بانک دولوبک افتتاح حساب داشته‌اند تا بتوانند نقل و انتقالات خود به ايران را انجام دهند. از سويي بانک رسمي‌دولتي فرانسه نيز مذاکراتي را با دولت ايران داشته و قرار است تا ما اقدامات اجرايي و امور بانکي را انجام دهيم. مدير عامل بانک دولوبک فرانسه عنوان کرد: مذاکراتي را نيز درباره گشايش حساب با مسئولان بانک ملي ايران در پاريس داشته‌ايم و اکنون روابط کارگزاري با بانک ملي ايران در پاريس برقرار شده است. در اين جلسه ليلا صدر رييس اداره کل ضمانتنامه‌هاي ارزي و رضا انواري رييس اداره کل مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم بانک نيز حضور داشتند.

انتصاب سرپرست مديريت آمار و برنامه‌ريزي موسسه اعتباري ثامن
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري با صدور حکمي‌از سوي مدير عامل موسسه ، سعيد کريمي‌پور به عنوان سرپرست مديريت آمار و برنامه‌ريزي معرفي شد .
 کريمي‌پور دانشجوي دکتراي حسابداري مي‌باشد و پيش از اين مسئوليت معاون مديريت آمار و برنامه‌ريزي و عضو انجمن حسابداران خبره ايران(پذيرفته شده در اولين آزمون سراسري حسابدار مديريت خبره در بخش برنامه‌ريزي استراتژيک)، عضو انجمن بانکداران خبره ايران ، عضو پيوسته انجمن حسابداري ايران مي‌باشد و مولف کتاب مهندسي تصميم در صنعت بانکداري(واکاوي ابزارهاي تحليل) مي‌باشد.
امکان برداشت وجه بدون کارت روي خودپردازهاي بانک قرض الحسنه مهرايران فراهم شد بانک قرض الحسنه مهرايران در راستاي تکميل خدمات بدون کارت خود، خدمات برداشت وجه بدون نياز به کارت را روي دستگاه‌هاي خودپرداز خود راه‌اندازي كرد. 
به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، خدمات برداشت وجه بدون نياز به کارت، به مشتريان اين امکان را مي‌دهد که در موارد اضطراري و در صورت عدم همراه داشتن كارت نقدي خود، بتوانند نسبت به برداشت وجه نقد از خودپردازهاي بانك قرض الحسنه مهرايران مبادرت ورزند.
مشتريان براي بهره‌مندي از اين خدمت مي‌توانند با ورود به نرم افزار دستگاه خودپرداز و انتخاب گزينه برداشت وجه بدون کارت، نسبت به برداشت وجه اقدام کنند. اين امکان به صورت پايلوت بر روي دستگاه‌هاي خودپرداز شعب مطهري و ميرزاي شيرازي تهران راه اندازي شده است و ظرف مدت سه ماه با تغيير و بروزرساني نرم افزار ساير دستگاه‌ها نيز تکميل مي‌شود.
پيش‌از اين نيز خدمت مسدود کردن کارت‌هاي نقدي بانک قرض الحسنه مهرايران، (بدون نياز به کارت) در دستگاه‌هاي خودپرداز اين بانك فعال شده بود.
شايان ذکر است، مرکز ارتباط با مشتريان بانک قرض الحسنه مهرايران به شماره ۴۳۲۲ و همچنين سيستم دريافت نظرها در سايت اين بانک به آدرس www.qmb.ir آماده ارائه مشاوره و پاسخ به سؤالات مشتريان است.

ساخت ورزشگاه فرهنگي و آموزشي براي زلزله زدگان کرمانشاه
در آستانه سال جديد، کلنگ احداث نخستين ورزشگاه در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب با بودجه چاپ سالنامه‌هاي بانک شهر، بر زمين زده شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حسين محمد پورزرندي با اشاره به وضعيت زلزله زدگان پس از گذشت چند ماه از اين حادثه گفت: طي بازديدهاي مکرر از اين مناطق و تاکيد استاندار کرمانشاه مبني برضرورت ساخت يک ورزشگاه در منطقه سرپل ذهاب، اين بانک تصميم گرفت تا يک ورزشگاه براي اين منطقه احداث کند . وي با بيان اين که پيش از اين احداث چند مدرسه با مشارکت برخي بانک‌ها در اين منطقه مطرح شده بود، افزود: از آنجايي که خيرين بسياري ساخت مدرسه براي زلزله زدگان را تقبل کردند و از طرفي باتوجه به تاکيدات مسئولين استان کرمانشاه درباره ضرورت تقويت روحيه و انگيزه و سلامت شهروندان مناطق زلزله زده، بانک شهر مسئوليت ساخت اين ورزشگاه را که يقينا هزينه آن با هزينه ساخت حداقل پنج مدرسه در منطقه برابري دارد، بر عهده گرفت. 
پورزرندي خاطر نشان کرد: بانک شهر همانند ساير بانک‌ها و بنا بر وظيفه‌اي که از سوي بانک مرکزي بر عهده آن گذاشته شد، هزينه انتشار سررسيد و تقويم‌هاي خود در پايان سال را نيز به اين منظور اختصاص داد. وي با اشاره به اهميت رسيدگي به مردم آسيب ديده در مناطق زلزله زده گفت: مسئوليت اجتماعي هريک از ما اين است که در روزهاي پاياني سال و در آستانه فرارسيدن سال نو، از مردم اين بخش از کشورمان حمايت بيشتري داشته و در اين روزهاي سخت با آنان همدردي کنيم و ان شااله تا پايان شهريور ۹۷ اين پروژه به اتمام برسد.

«وبصادر» به تالار معاملات بورس تهران بازگشت
نماد معاملاتي سهام بانک صادرات ايران (وبصادر) از امروز ٢٣ اسفند ماه ٩٦ به تابلو معاملات بازار بورس اوراق بهادار تهران بازگشت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، «وبصادر» طبق وعده مديرعامل اين بانک، دکتر حجت اله صيدي (براي بازگشايي نماد معاملاتي بانک تا قبل از فرا رسيدن سال نو)، دوباره بر تابلو تالار شيشه‌اي بازار بورس اوراق بهادار تهران درج که با بازگشايي آن، افق تازه‌اي در دست يابي به ساير اهداف آتي بانک گشوده شده است.  بنا بر اين گزارش، «وبصادر» در اولين روز معاملات خود در بيش از ١٢ هزار مرتبه مورد معامله قرار گرفت و قيمت آن در پايان معاملات روزانه به نرخ ٥١٠ ريال رسيد . در اولين حضور دوباره نماد بانک صادرات ايران در بازار سرمايه، قريب به ٤٧٠ ميليون سهم آن به ارزش بالغ بر ٢٣٩ ميليارد ريال در ١٢ هزار و ٦٥٣ مرتبه مورد معامله قرار گرفت که به لحاظ بزرگي ارزش و جايگاه بانک در بازار سرمايه، بيشترين ارزش و حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داد. گفتني است، بازگشايي نماد بانک تا قبل از پايان سال جاري، که وعده آن توسط دکتر حجت اله صيدي در مجمع عمومي‌عادي سالانه داده شده بود، در حالي به واقعيت پيوسته که اميد به دست يابي به ساير اهداف وي در قالب برنامه‌هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت براي افزايش سودآوري بانک بيشتر از پيش شده است.

اهداي جوايز بخش مردمي‌ دومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي پاسارگاد
 اهداي جوايز بخش مردمي‌دومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي پاسارگاد؛ منتخبين بخش مردمي‌دومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانک پاسارگاد مشخص شدند. ضمن تبريک پيشاپيش به مناسبت فرارسيدن سال نو و آرزوي سلامت و موفقيت براي هم‌ميهنان گرامي، پيرو برگزاري اختتاميه دومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانک پاسارگاد، شبکه تلويزيون اينترنتي آيو فيلم‌هاي هر سه بخش حفظ محيط زيست و منابع طبيعي، تکريم خانواده و مسئوليت اجتماعي و اهداي عضو را در معرض داوري مردمي‌قرار داد، اسامي‌منتخبين بر طبق نتايج بررسي آراي مردمي‌عبارت است از : فيلم " سهم من از دنيا " به کارگرداني جناب آقاي عبداله همداني، در بخش تکريم خانواده و مسئوليت اجتماعي، فيلم "هوادار" به کارگرداني جناب آقاي نويد بهروزي، در بخش حفظ محيط زيست و منابع طبيعي، فيلم "رقص عروسک‌ها" به کارگرداني سرکار خانم مرضيه باغبان‌زاده، در بخش اهداي عضو، همچنين اسامي‌برنده‌هاي شرکت کننده در رأي‌گيري که به قيد قرعه انتخاب شده‌اند عبارت است از: فائزه ارجمند، سميه دانش‌عسگري، مهديه مرشدزاده ، مهرداد جوهري، نورالدين زارعي، سعيد شهسواري، امير فخريان، محمدحسن کاظمي، مهدي مقيم‌بيگي، پوريا نوروزي‌فر. به کارگردان هر يک از فيلم‌هاي منتخب، علاوه بر جوايز اهدايي قبلي، مبلغ پنج ميليون ريال و به هريک از برندگان قرعه‌کشي مبلغ يک ميليون ريال پرداخت خواهد شد. همچنين اشتراک سرويس آيو به تمامي‌شرکت کنندگان در رأي‌گيري مردمي، اهدا شد. گفتني است دبيرخانه جشنواره براي برگزاري سومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي در سال 1398 فعال بوده و آمادگي همکاري با کليه هنرمندان گرامي‌را دارد. فراخوان اين جشنواره پس از برنامه‌ريزي، در سال آينده منتشر خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بيشتر، به سايت جشنواره به نشاني www.pasargadfilmfest.ir مراجعه فرماييد.

سامان ماهواره در جشنواره فاوا تقديرنامه دو ستاره گرفت
گروه ارتباطات ماهواره‌اي سامان موفق به دريافت لوح تقديرنامه دو ستاره از هشتمين دوره ارزيابي سازمان تنظيم مقررات شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک سامان به نقل از سامان ماهواره، حسين عليزاده مديرعامل گروه ارتباطات ماهواره‌اي سامان دراين‌باره گفت: همزمان با مراسم پاياني هفتمين دوره جشنواره فاوا و معرفي برترين‌هاي فناوري اطلاعات که با حضور آذري جهرمي‌وزير ارتباطات و فناوري‌اطلاعات، ريس سازمان سازمان ملي استاندارد، معاونان وزير، تعدادي از نمايندگان مجلس و جمعي ديگر از دست‌اندرکاران برگزار شد، تقدير نامه دو ستاره به شرکت «سامان ماهواره» اهدا شد.
وي افزود: اين شرکت علاوه بر کسب عنوان برترين شرکت SAP در 7 دوره قبلي ارزيابي رگولاتوري، به‌عنوان نخستين و تنها شرکت SAP به اين سطح تعالي دست يافته است و «سامان ماهواره» تنها شرکت دارنده اين سطح در تمام 7 دوره برگزاري اين جشنواره است.
گفتني است، گروه ارتباطات ماهواره‌اي سامان هفته گذشته نيز براي چهارمين بار متوالي موفق شده بود گواهينامه و تنديس نقره‌اي حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان را در سطح ملي به‌دست بياورد.