آغاز طرح مديريت معتادان از سال 97
رئيس مرکز درمان اعتياد سازمان بهزيستي کشور از آغاز طرح مديريت مورد معتادان به ويژه معتادان متجاهر از بهار 97 خبر داد و گفت: اين طرح ابتدا در استان‌هاي زيارتي و سياحتي مانند قم، مشهد، اصفهان، شيراز و تهران اجرايي مي‌شود و سپس در تمام کشور تعميم مي‌يابد. فريد براتي سده افزود: در اجراي اين طرح، خدماتي به معتادان ارائه مي‌شود چراکه در حال حاضر اصلي‌ترين مشکل در ارتباط با معتادان اين است که آنان بعد از بيرون آمدن از مراکز ترک اعتياد، رها مي‌شوند. وي خاطرنشان کرد: سيستم حمايتي اجتماعي از معتادان در سال‌هاي گذشته کامل نبوده و بنابراين معتادان بهبوديافته بعد از مدتي دوباره به مصرف مواد، برمي‌گردند.

منتفي شدن طرح ترافيک جديد بعيد است
معاون فني و عمراني فرمانداري تهران با اشاره به موافقت کميته انطباق با طرح ترافيک جديد گفت: با تغيير در مديريت شهري، بعيد است اين طرح منتفي شود؛ البته اجرا نشدن اين طرح منوط به فراهم نشدن زيرساخت‌هاي آن است. غلامحسين آرام درباره طرح ترافيک 97 اظهار کرد: مصوبه طرح ترافيک جديد مورد تاييد کميته انطباق قرار گرفت و اصلاحات مدنظر نيز اعمال شد. وي افزود: مسئولان ذيربط مي‌توانند اين طرح را در سال جديد و در صورت فراهم شدن زيرساخت‌ها اجرا کنند. آرام درباره آينده اين طرح با تغيير مديريت شهري در شهرداري تهران، تصريحکرد: با تغيير در مديريت شهري، بعيد است اين طرح منتفي شود.

توليد زباله تهران ۲ برابر استاندارد جهاني است
محسن‌هاشمي، رئيس شوراي شهر تهران گفت: مهمترين اولويت شهرداري موضوع خدمات شهري است و مهمترين اولويت خدمات شهري مديريت پسماند شهري است. وي با بيان اينکه متاسفانه تهران ۲برابر استاندارد جهاني توليد زباله دارد تصريح کرد: امروز سرانه توليد زباله در جنوب شهر ۱۸۰ گرم و در شمال شهر۴۰۰ گرم بيشتر و ۱۲۰۰ گرم است. رييس شوراي شهر تهران گفت: متاسفانه نه تنها زباله در شهر درآمد ندارد بلکه هزينه‌اي زياد و در حدود ۸۰۰ ميليارد تومان نيز براي شهروندان دارد.‌هاشمي‌گفت: موضوع پسماند از اولويت‌هاي شهر تهران است و بايد سرمايه‌گذاري صحيح درخصوص آن صورت گيرد، البته در گذشته زحمات خوبي در اين زمينه کشيده شده است.


درباره نحوه هزينه کرد بودجه شهر آفتاب و باغ کتاب ترديد وجود دارد
گروه اجتماعي: حاشيه‌هاي مديريت شهري پايتخت در سال‌هاي گذشته همچنان ادامه دارد. هرچند بررسي خبرها نشان مي‌دهد که طي روزهاي گذشته انتشار خبر استعفاي محمدعلي نجفي، شهردار تهران به يکي از مهمترين خبرهاي مورد توجه رسانه‌ها تبديل شده، اما بازهم از گوشه و کنار خبرهاي حاشيه‌اي درباره تخلفات صورت گرفته در دوران شهردار قبلي شنيده مي‌شود. روز چهارشنبه بود که ابراهيم شيخ، معاون منابع انساني شهردار تهران از وجود ۲۵۴ پرونده تخلف در شهرداري خبر داد. به گفته معاون شهردار تهران سال گذشته ۲۵۴ پرونده در مجموعه شهرداري تهران مطرح و مورد ارزيابي قرار گرفته است و براساس قانون بيش از ۳۰ عنوان تخلف اداري شناخته شده است. اما اين تمام ماجرا نيست روز گذشته افشين حبيب‌زاده، معاون نظارت شوراي شهر تهران نيز در گفتگو با ايلنا از ترديدهاي جدي درباره نحوه هزينه‌کرد بودجه‌ باغ کتاب تهران و شهر آفتاب خبر داد و البته اعلام کرد که چند طرح تحقيق و تفحص جديد از شهرداري تهران در راه خواهد بود. اعضاي شوراي شهر تهران،‌ در جلسات پاياني سال، اصلاحيه بودجه سال ۹۶ شهرداري را بررسي کرده و ۷۳۰ ميليارد تومان از اين هزينه‌هاي اصلاحي را تصويب کردند. افشين حبيب‌زاده، معاون نظارت شوراي شهر تهران وجود اصلاحيه بودجه را نشان دهنده بي‌نظمي‌در بودجه دانست و به ايلنا گفت: بودجه بايد در چارچوب رديف‌هاي که تعيين شده هزينه شود. سخت‌گيري ما براي اين بود که اين مسئله سال آينده تکرار نشود. اين ۷۳۰ ميليارد تومان هم از جاهايي که کمتر از رديف مصوب هزينه شده است، تامين مي‌شود. عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه برخي سازمان‌ها و شرکت‌هاي وابسته به شهرداري دو برابر رقم تعيين شده در بودجه هزينه کرده و بعد به شورا مي‌آورند تا مجوز بگيرند، اظهار داشت: اين روال نادرست است، مثل اين مي‌ماند که شما به يک نهاد اجازه مي‌دهيد فلان مقدار هزينه کند، اما بعد از يک سال دو برابر حد مجاز خرج کرده و از ما مي‌خواهد دوباره برايشان بودجه تصويب کنيم! در حالي که نهاد مذکور اصلا اجازه نداشته اين ميزان خرج کند.
حبيب‌زاده با بيان اينکه ترديدهاي جدي درباره هزينه‌هاي صورت گرفته در توسعه باغ کتاب تهران وجود دارد، افزود: من خواستار حذف افزايش بودجه پروژه باغ کتاب تهران در جريان بررسي اصلاحيه بودجه 96 بودم و پيش از اين هم در اين باره تذکر داده بودم. معاون نظارت شوراي شهر تهران همچنين با اشاره به حرف و حديث‌هاي زيادي که در مورد هزينه کرد پروژه‌هاي عمراني بويژه شهر آفتاب و باغ کتاب وجود دارد، گفت: با وجود اطلاعات به دست آمده و بررسي هزينه‌ها، اسناد ارائه شده بايد دوباره بررسي شود و مي‌توان گفت که درباره هزينه‌هاي صورت گرفته در پروژه توسعه باغ کتاب تهران و شهر آفتاب ترديد‌هاي جدي وجود دارد.
اين عضو شوراي شهر ادامه داد: از کي در حال فرياد زدن هستيم که فلان موسسه سند فاقد اعتبار دارد و برخي اذعان مي‌کردند که اين مسئله صحت ندارد. کساني که مي‌گفتند سند فاقد اعتبار ندارند پس اين اصلاحيه بودجه چه بود؟ حبيب‌زاده همچنين در انتها با تاکيد بر اينکه عضو شورا به عنوان نماينده مردم حق دارد، درخواست تحقيق و تفحص کند، گفت: در راستاي همين ترديدها و مسائل چند طرح تحقيق و تفحص جديد در راه داريم.


مدارس باز هم هتل نوروزي شدند
مديرکل تعاون وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت ضرورت و نياز تنها استاندار مي‌تواند دستور پذيرش و اسکان غير فرهنگيان در مدارس را صادر کند. گودرز کريمي‌فر در گفتگو با ميزان درباره حواشي اسکان‌هاي نوروزي در مدارس گفت: اين وزارتخانه طبق مصوبه هيات دولت جزو اعضاي ستاد خدمات سفر است. جامعه فرهنگيان يک جامعه هدف گسترده است و پيش‌بيني ما براي نوروز 97 ارائه خدمت به 4و نيم ميليون فرهنگي است. اگر شب ماني اين جمعيت را در مقاصد سفر حساب کنيم با چيزي حدود 13 ميليون نفر شب اسکان مواجه هستيم. او گفت: براي توجه به منزلت فرهنگيان است که 345 مرکز رفاهي در قالب خانه معلم‌ها، 50 پرديس دانشگاهي، 330 اردوگاه و 12 هزار مدرسه در قالب 100 هزار کلاس درس با همراهي 25 هزار نيروي اجرايي براي اسکان نوروزي فرهنگيان در نظر گرفته شده است. 

سرقت وسايل مسافران با شربت و چاي خواب‌آور
جانشين پليس پيشگيري پايتخت از سرقت بار و وسايل مسافران با شربت و چاي خواب‌آور در پايانه‌هاي مسافربري خبر داد. به گزارش ايلنا، سرهنگ سيدمحمد حسيني با بيان اينکه مسافران هوشيار باشند، گفت: سرقت بار و وسايل مسافران با شربت و چاي خواب‌آور در پايانه‌هاي مسافربري صورت مي‌گيرد. او ادامه داد: طرح برقراري امنيت عيدانه پايانه‌هاي غرب، شرق و جنوب پايتخت با بهره گيري و تقويت نيروهاي انتظامي‌مستقر در سه کلانتري اين پايانه‌ها از روز گذشته تا پايان تعطيلات نوروزي آغاز شد. جانشين پليس پيشگيري پايتخت تصريح کرد: شهروندان به هنگام حضور در پايانه‌هاي پايتخت مراقب اموال خود باشند. سارقان از شيوه‌هاي حواسپراني و نيز تعارف چاي و شربت حاوي مواد خواب‌آور جهت سرقت استفاده مي‌کنند.

دستگيري هکر ۲۰۰ گوشي آيفون
از دستگيري جوان ۲۷ ساله‌اي خبر داد که اقدام که هک ۲۰۰ گوشي آيفون کرده بود. به گزارش ايلنا، سرهنگ تورج کاظمي‌گفت: اين متهم اقدام به هک اپل آيدي ۲۰۰ کاربر گوشي‌هاي آيفون کرده بود به نحوي که تمامي‌گوشي‌ها قفل و غيرقابل استفاده شد. وي افزود: اين فرد در قبال باز کردن آي دي هر گوشي مبلغ يک ميليون تومان درخواست مي‌کرد. رئيس پليس فتا پايتخت تصريح کرد: در اقدامات فني، مأموران سايبري به ترفند متهم پي بردند و پس از شناسايي، نامبرده دستگير شد.

زلزله 4.9ريشتري راور کرمان خسارت نداشت
مديرکل مديريت بحران استانداري کرمان گفت: زلزله 4.9ريشتري روز گذشته (جمعه) در شهرستان راور در شمال اين استان هيچگونه خسارتي نداشته است. محمد باژيان در گفتگو با ايرنا افزود: اين زمين لرزه در منطقه کويري اين شهرستان و در عمق 22کيلومتري رخ داده و به همين دليل خسارتي در برنداشته است. وي با اشاره به اينکه پس لرزه اين زلزله کاهش يافته، اظهار داشت: اينک ستاد بحران شهرستان هم در حال آماده‌باش بسرمي‌برند. 

98درصد مناطق شهري ايلام از شبکه گاز برخوردار شدند
تجارت-استان ايلام - مديرعامل شرکت گاز ايلام با ذکر برخوردار شدن اهالي شهر ماژين در شهرستان دره شهر از شبکه گاز شهري درسال جاري گفت: ضريب نفوذ و پوشش شبکه گاز شهري امسال به 98 درصدمناطق شهري استان 580 هزار نفري ايلام گسترش يافت.عباس شمس اللهي اظهار کرد: همچنين با تکميل و افتتاح شمار زيادي طرح روستايي گاز رساني هم اکنون ضريب نفوذ گاز روستايي استان ايلام به 80 درصد رسيده است.وي با ياد اوري اينکه در سال جاري طرح گاز رساني به شهر ماژين از توابع شهرستان دره شهر و 89 روستا در مناطق مختلف استان ايلام تکميل و به بهره بر داري رسيدند گفت: با اجراي اين پروژه‌هاي گاز رساني پنج هزار و 500 انشعاب ، 245 کيلومتر شبکه توزيع و 66 کيومتر خط تغذيه در استان ايلام اجرا شد.مديرعامل شرکت گاز ايلام گفت: 12 هزار و 500 مشترک جديد در سال جاتري در مناطق مختلف شهري و روستايي به شمار به مشترکان گاز بخش‌هاي خانگي، تجاري و صنعتي اين استان اضافه شد.شمس اللهي سطح پوشش گاز را به عنوان يکي از زيريناهاي رفاهي و توسعه‌اي در ايلام مناسب ذکر و تاکيد کرد: هم اکنون از تعداد 25 شهر استان 22 شهر به شبکه سراسري گاز متصل شده اند، تنها سه شهر توحيد، ميمه و پهله زرين آباد از نعمت گاز برخوردار نيستند که کار اجراي خط تغذيه آنها شروع شده است. شمس اللهي با بيان اينکه تمام شهرهاي استان سال آينده از نعمت گاز برخوردار مي‌شوند تصريح کرد: بر اساس برنامه زمانبندي شده اين شرکت، تلاش مي‌شود تا سه ماهه اول سال آينده شهر توحيد و تا پايان سال نيز شهرهاي ميمه و پهله به شبکه سراسري گاز متصل شوند. وي با اشاره به وضعيت شبکه گاز رساني در سطح روستاهاي استان گفت: در حال حاضر از تعداد 601 روستاي استان 352 روستا با ضريب نفوذ 80 درصدي از شبکه گاز برخودار است. 
شمس اللهي از انجام عمليات گازرساني به 70 روستاي ديگر استان ايلام خبر داد و گفت: تمام روستاهاي اين استان تا سه سال آينده به شبکه گاز سراسري متصل مي‌شوند. 

برگزاري آيين بزرگداشت روز شهدا در آبفاي شهرها وشهرکهاي غرب تهران
تجارت-غرب استان تهران -علي کيواني - آيين گراميداشت روز شهدا با دعوت از خانواده سردار رشيد اسلام شهيد مصطفي صدرزاده در شرکت آب و فاضلاب شهرها وشهرکهاي غرب تهران برگزار شد.طي اين مراسم که با حضور کارکنان، معاونين و مديران برگزار شد شمس الدين رحيمي‌مشاور مديرعامل در امور ايثارگران گفت: جامعه‌اي که فرهنگ ايثار و شهادت را فرهنگ اصلي خود قلمداد کند و در مسير آرمان‌هاي شهداي عزيز گام بردارد هرگز به انحراف کشيده نخواهد شد و همواره در راه تعالي و پيشرفت قرار خواهد گرفت.او افزود: خانواده معظم شهدا و ايثارگران سرمايه‌هاي معنوي انقلاب اسلامي‌و نظام هستند و بايد مورد تکريم و دلجويي قرار گيرند.رحيمي‌تاکيد کرد: شهداي هشت سال دفاع مقدس و مدافعين حرم با اهداي خون خود به تمام آزادمردان جهان درس عزت و سعادتمندي آموختند و هر انساني که خواهان سعادت باشد با الگو قرار دادن اين عزيزان بايد مسير زندگي خود را بپيمايد.همسر شهيد مصطفي صدر زاده فرمانده گردان عمار تيپ فاطميون از شهداي مدافع حرم با ايراد سخناني در وصف اين شهيد گرانقدر به ارزش و منزلت مقام والاي شهدا پرداخت.در پايان با اهداء هداياي به رسم يادبود به خانواده معظم شهيد توسط معاون مالي و پشتيباني، برنامه‌ريزي و مشترکين تقدير بعمل آمد. و يک اصله درخت به نشانه پايداري و استقامت به ياد شهيد صدرزاده در فضاي سبر شرکت غرس شد.


معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران گفت: اين عوارض براساس متغيرهايي که دولت مشخص کرده، تعيين شده و ربطي به تصميم شهرداري و شوراي شهر ندارد. سميع‌ا... حسيني مکارم در گفتگو با ايسنا، در واکنش به انتقادات مبني بر افزايش چند برابري نرخ عوارض، گفت: محاسبه عوارض براساس تصميم دولت بوده است. وي گفت: هر ساله اين قيمت منطقه‌اي املاک توسط دولت مصوب و به شهرداري‌ها ابلاغ مي‌شود و بنابراين ملاک و معيار براي محاسبه نرخ عوارض آن چيزي است که قانون و دولت مي‌گويد. وي با بيان اينکه امسال دولت مصوبش براساس قيمت‌هاي منطقه‌اي سال ۹۵ است که بر اين اساس ۸۵ درصد قيمت منطقه‌اي بايد اعمال شود، گفت: يک معيار جديد در محاسبه ايجاد شده که آن عرض معابر است و جاهايي که معابر عريض بودند، قيمت‌ها نيز افزايش يافته و اين مصوبه دولت است و ربطي به شوراي شهر و شهرداري ندارد؛ چراکه ما براساس مصوبه هيات دولت اين نرخ‌ها را در نظر گرفتيم. حسيني مکارم با بيان اينکه نکته قابل توجه درخصوص افرادي است که در سال‌هاي گذشته عوارض خود را پرداخت نکردند، گفت: چون اين افراد چند سال عوارض خود را پرداخت نکردند، به يک دفعه اين نرخ ضريب سال‌هايي که پرداخت نکرده‌اند را به خود مي‌گيرند و به يک دفعه شاهد افزايش نرخ خواهند بود.


معاون برنامه‌ريزي شهرداري تهران از تخريب ۱۱۰ هکتار از باغات تهران طي سه سال با استناد به مصوبه برج باغ خبر داد. حجت ميرزايي در گفتگو با ايسنا، درخصوص لغو مصوبه برج باغ و استقبال شهرداري تهران از لغو اين مصوبه گفت: مصوبه برج باغ نزديک به دو دهه در شهر تهران جاري بود و عامل اصلي تخريب بسياري از باغات تهران بوده است. وي افزود: در سند تحويل و تحول هم اشاره شد که تنها در يک دوره سه ساله نزديک به ۱۱۰ هکتار از باغات تهران تخريب شده است و اين در حاليست که ما بايد از باغات و فضاي سبز تهران حمايت کنيم. معاون برنامه‌ريزي شهردار تهران افزود: براي صيانت از باغات و فضاي سبز شهر تهران که بسيار مهم است، چاره‌اي نداريم که از بخشي از درآمدهاي حاصله از مصوبه برج باغ چشم پوشي کنيم. البته لغو اين مصوبه کافي نيست؛ چراکه ممکن است افراد و مالکان به استفاده از شگردهاي خاص براي خشکاندن و ساخت و ساز در باغ روي بياورند. معاون برنامه‌ريزي شهرداري تهران ادامه داد: شهرداري بايد مراقبت جدي از باغات باقيمانده انجام دهد تا مورد تاراج سودجويان با استفاده از شگردهاي خاص نشود. ميرزايي در پايان افزود: در اتخاذ سياست‌ها در شهرداري تهران بايد به منافع بلندمدت و عمومي‌فکر کرد و به همين دليل شهرداري تهران با روي باز از لغو مصوبه برج باغ استقبال کرد.


مجتمع بندري امام خميني(ره) مهياي استقبال از هموطنان در تعطيلات نوروزي است
تجارت-استان خوزستان:تمام امکانات لازم براي بازديد هموطنان از مجتمع بزرگ بندري امام خميني(ره) طي ايام تعطيلات نوروزي به منظور آشنايي با نقش اين مجتمع بندري در زنجيره تأمين کالا و بازرگاني کشور ونحوه ارائه خدمات دريايي و بندري در آنمهيا مي‌باشد. حسن خلفي ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) با مساحتي بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداري از چهل پست اسکله در کنار سواحل شمال غربي خليج فارس و در انتهاي آبراه طبيعي خورموسي، پهناورترين بندر تجاري کشور به شمار مي‌آيد و هر ساله ضمن گشودن دروازه‌هاي خود به روي هموطنان در ايام تعطيلات سال نو، آنان را با گوشه‌اي از خدمات و فعاليت‌هاي گسترده و جاري در صنعت حمل و نقل دريايي کشورمان آشنا مي‌کند. 
اتخاذ تمهيدات لازم براي بازديد هموطنان
مسئول روابط عمومي‌اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان همچنين ضمن اشاره به تمهيد امکانات خدماتي در مبادي ورودي اين مجتمع بزرگ بندري که مشتمل بر ارائه خدمات فوريت‌هاي پزشکي و مدادخودرويي به بازديدکنندگان است، افزود: در مجتمع بندري امام خميني(ره)، اين امکان براي هموطنان فراهم شده که در قالب کاروان‌هاي خودرويي از اسکله‌هاياين مجتمع بزرگ بندري بازديد کرده وباتوقف درمحوطه يايمنازتماشاي مناظردريايي وبندري بهره 
ببرند.
مسئول روابط عمومي‌اين اداره کل با اشاره به دعوت از شرکت‌هاي بخش خصوصي براي ارائه خدمات گردشگري دريايي ايمن در اين بندر، اظهار اميدواري کرد: با مشارکت بخش خصوصي زمينه مساعدي براي بهره مندي هموطنان از گردشگري در آب‌هاي خورهاي مجاور اين بندر فراهم گردد. 
آمادگي يگان‌هاي امداد دريايي
وي همچنين در ادامه به آمادگي يگان‌هاي امدادي براي کمک رساني به هموطنان در گردشگاه‌هاي دريايي اشاره کرده و بيان داشت: يگان‌هاي امداد و نجات دريايي به منظور برقراري ايمني مهمانان نوروزي در گردشگاه‌هاي دريايي، شناورهاي خود را در دريا و يگان‌هاي امدادي را در سواحل مستقر کرده اند.
مسئول روابط عمومي‌اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اشاره به واقع شدن اين مجتمع بندري در مسير يادمان‌هاي دفاع مقدس و ديگر شهرهاي بندري استان خوزستان، اظهار داشت: هموطنان در مسير حرکت خود به نقاط مذکور، بندرامام خميني(ره) را به عنوان يکي از جاذبه‌هاي گردشگري دريايي انتخاب کرده و ضمن بازديد از اين مجتمع بندري، با مناظري تازه از فعاليت‌هاي جاري در صنعت حمل و نقل دريايي کشور و جلوه‌هايي از ويژگي‌هاي اين مجتمع بزرگ بندري از جمله پذيرش کشتي‌هاي پهن پيکر اقيانوس پيما و تخليه و بارگيري کالاهاي اساسي در حجم و مقياس بزرگ آشنا مي‌شوند.خلفي در تبيين اهميت اين بندر بزرگ تجاري به جايگاه کم نظير اين مجتمع بزرگ بندري در تخليه و بارگيري بيش از ۸۵ درصد از حجم کالاهاي اساسي کشور از جمله غلات، روغن خوراکي، شکر، برنج و ... اشاره کرده و از هموطنان دعوت کرد به منظور آگاهي يافتن از نقش بنادر کشور در چرخه حمل و نقل کالا و مبادلات بين المللي، از اين مجتمع بندري ديدن کرده و از نزديک با ظرفيت‌ها و امکانات موجود و تأثير آن بر زندگي خود آشنا شوند.يادآور مي‌شود: طي تعطيلات نوروزي سال ۹6، بالغ بر 6۰۰ هزار نفر از هموطنان از بندرامام خميني(ره) بازديد کرده و از جاذبه‌هاي دريايي و بندري آن بهره مند شدند.

عضو هيئت مديره سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد؛ 
جزيره قشم با ظرفيت بي نظير گردشگري جهاني
تجارت-جزيره قشم:عضو منتخب هيئت مديره سازمان منطقه آزاد قشم از آينده روشن جهان توسط نخبگان دانشگاهي خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، علي يدقار در چهارمين رويداد گردشگري دانشکده کارآفريني با بيان اين مطلب، گفت: جهاني شدن در شرايط کنوني از قدرت دولت‌ها و شرکت‌ها به قدرت دانش افراد منتقل شده و آينده جهان را نخبگان رقم خواهند زد.وي اعلام کرد: هستي، امانتي در دستان ماست که انتقال آن با ارزش افزوده به نسل‌هاي آينده کشور، احساس مفيد بودن را در انسان متبلور مي‌کند.عضو هيئت مديره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تحولات سريع پيش روي جهان، تاکيد کرد: گردشگري و اوقات فراغت، يک سوم از عمر انسان‌ها را در برمي‌گيرد و بايد براي مديريت اين حوزه، به زير ساخت‌هاي انساني در کنار زير ساخت‌هاي خلقت که در کشور ما بي نظير است توجه کنيم.او ادامه داد: جزيره زيباي قشم يکي از ظرفيت‌هاي بي نظير گردشگري ايران و جهان محسوب مي‌شود به زودي شاهد اجراي طرح‌هاي مهم از جمله ساخت بزرگترين شهر فرودگاهي در آن خواهيم بود.يدقار با تاکيد بر اينکه سازمان منطقه آزاد قشم از ايده‌هاي خلاق دانشجويان و دانش آموختگان استقبال مي‌کند، افزود: براي توسعه گردشگري در ايران بيش از همه چيز به نيروي انساني ماهر و دانشمند و متخصص نياز داريم و اميدوارم اينگونه رويدادها بتواند جوانان خلاق و صاحب ايده‌هاي کسب و کاري را به مناطق آزاد و گردشگري کشور معرفي کند.بنا به اين گزارش، موسسه آموزش عالي قشم با هدف ايجاد پژوهشکده توسعه کارآفريني در اين مجموعه براي برگزاري دوره‌هاي کوتاه مدت تخصصي و تحصيلات تکميلي و پژوهش در جهت توسعه ثروت آفريني ايده‌هاي دانش بنيان و ايجاد شتاب دهنده‌هاي بين المللي در زمينه‌هاي مختلف به ويژه گردشگري در اين استارتاپ ويکند که بين اين موسسه و دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران برنامه‌ريزي شده بود، شرکت کرد.محمد رضا مرادي رئيس موسسه آموزش عالي قشم نيز در اين مراسم با معرفي فرصت‌هاي جزيره قشم، شرکت کنندگان استارتاپ ويکند را براي ارايه نظرات و ايده‌هاي پژوهش محور با هدف توسعه گردشگري قشم دعوت به همکاري کرد.چهارمين رويداد استارت آپ ويکند دانشکده کارآفريني با عنوان «شروع کن» با رويکرد گردشگري 16 اسفند ماه با سخنراني محمدرضا زالي رياست دانشکده کارآفريني در تهران آغاز شده بود.

تشريح برنامه‌هاي نوروزي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري رشت
تجارت-استان گيلان_فرحي: به گزارش روابط عمومي‌سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري رشت،عليرضا حسني برنامه‌هاي فرهنگي،هنري اين سازمان در ايام نوروز را تشريح کرد.عليرضا حسني اظهار داشت: در راستاي تاکيدات استاندار محترم جهت ايجاد شب‌هاي روشن رشت،تاکيدات شهردارمحترم و اعضاي محترم شوراي اسلامي،سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري رشت جهت ايجاد فضاي شاد و مفرح براي گردشگران و شهروندان برنامه‌هاي فرهنگي،هنري متعددي رادرصورت تحقق اعتبارات در دستور کار خود قرار داده است.رئيس سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري رشت از برگزاري جشنواره بازي‌هاي بومي،محلي خبر داد و افزود: همچنين جشنواره گل و گياه و ساخت آبشار گل نيز در آستانه سال نو برگزار مي‌شود.وي بيان داشت: با مشارکت سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان رشت و شهرداري منطقه دو بازارچه صنايع دستي در پياده راه فرهنگي برپا خواهد شد. عليرضاحسني جشنواره انتخاب زيباترين سفره هفت سين،برنامه آواي نوروز،ديدار با خانواده‌هاي شهداي جنگ تحميلي ومدافع حرم،مسابقه عکاسي از جاذبه‌هاي گردشگري رشت براي گردشگران،تئاتر خياباني، مراسم شب‌هاي رشت،نوروزي خواني در ايام نوروز را از ديگر برنامه‌هاي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري رشت عنوان کرد.رئيس سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري رشت از چاپ ۱۵ هزار نقشه و دفترچه گردشگري خبر داد و گفت: همچنين از نقشه گردشگري رشت برپايه QR CODE نيز رونمايي مي‌شود.وي بيان داشت: در ايام نوروز " جشن امي‌محله" مانند سال گذشته در محلات مناطق پنچ گانه رشت با مشارکت هنرمندان برگزار مي‌شود تا شور و نشاط در محلات افزايش يابد.وي از برپايي کيوسک‌هاي اطلاع رساني گردشگري در پياده راه فرهنگي شهرداري رشت خبر داد و افزود: در ايام نوروز راهنماي گردشگري در پياده راه فرهنگي حضور دارند و اطلاع رساني و راهنمايي لازم به گردشگران را انجام مي‌دهند.

3075كيلومتر توپكراني توسط شركت بهره برداري نفت وگاز گچساران در سال 96
 تجارت-استان خوزستان: 3075كيلومترعمليات توپكراني در سال 96 توسط شركت بهره برداري نفت وگازگچساران باموفقيت انجام شد. 
مهندس بيژن آقايي رييس اداره خدمات عمليات شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران با اعلام اين خبر افزود: در اين مدت بالغ بر 3075 كيلومتر توپكراني در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سايز 4 تا 48 اينچ صورت گرفته است . وي ادامه داد : در اين عمليات 300 كيلومتر خط لوله به صورت توپكراني هوشمند عيب يابي شد .
مهندس آقايي اظهار داشت : با انجام اين پروژه ، حدود 420 مورد توزيع مواد ضد خورندگي توأم با گازوئيل معادل بر 870 هزار ليتر در مخازن تزريق شد تا از خوردگي خطوط لوله جلوگيري شود . 
وي گفت : با توجه به موقعيت كوهستاني و صعب العبور منطقه كه در چهار استان كهگيلويه وبويراحمد ، خوزستان ، فارس وبوشهر واقع شده است ، در برخي از موارد بازديدها به علت فوريت توسط بالگرد صورت گرفته است . 
گفتني است توپكراني عمليات عبور دادن شي خارجي با فرآيندي خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است كه با هد ف ، تميز كردن شريان‌هاي انتقال از رسوبات ايجاد شده ، خارج ساختن مايعات ، اندازه گيري قطر دروني خطوط لوله ، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگي و بازديد دروني خطوط صورت مي‌گيرد. 
شركت بهره برداري نفت وگازگچساران با در اختيار داشتن چند هزار كيلومتر خطوط لوله انتقال نفت وگاز داراي يكي از طولاني‌ترين شبكه‌هاي خطوط لوله مناطق نفتخيز مي‌باشد كه در حوزه چهار استان كشور گسترده شده است.