ديدگاه راديکال مشاور تازه اقتصادي ترامپ 
لري کودلو مشاور ارشد اقتصادي دونالد ترامپ که جايگزين گري کوهن شد داراي عقايدي راديکال درباره اقتصاد دارد.به گزارش گاردينف لري کودلو با تاريخچه‌اي پراز پيش بيني‌ها و پيش داوري‌هاي نادرست اقتصادي معروف شده است. درسال 2007 و آغاز بحران مالي لري کودلو بحران مالي را انکار کرد و يا همزمان با نزديک شدن به ترکيدن حباب املاک در آمريکا وي پيش بيني رويکرد خوب در بازار املاک را کرد. تنها گذشت زمان مشخص مي‌کند او با عقايد ترامپ درباره تجارت آزاد، تعرفه‌ها موافق است. رئيس جمهور آمريکا با انتشار پيامي‌در صفحه توييتر خود اعلام کرد که لَري کودلو را به عنوان مشار اقتصادي جديد خود انتخاب کرده است. دونالد ترامپ با تمجيد و تشويق از لري کودلو تحليلگر مالي و از مشاوران کارزار رقابت‌هاي انتخاباتي خود گفت که به شدت به انتخاب کودلو مجري شبکه سي.‌ان.‌بي.سي براي جايگزيني گري کوهن موافق است. 

فرو ريختن پل عابر در فلوريدا
به گفته مقام‏هاي محلي در ايالت فلوريدا دست کم ۴ نفر در سانحه فروريختن يک پل عابر پياده در ميامي‌جانشان را از دست داده‌اند به گزارش وال استريت ژورنال،.ده نفر نيز در اين حادثه که پنجشنبه در نزديکي دانشگاه بين المللي فلوريدا رخ داد، مجروح شده اند.امدادگران در حال تلاش براي يافتن آسيب ديدگان احتمالي بيشتر در خرابه‌هاي اين پل بتني هستند که بر روي چند خودرو فرو آمد.مراحل احداث اين پل روز شنبه گذشته تمام شده بود قرار بود در آينده نزديک به بهره‌برداري برسد.سازه پل به تنهايي ۹۵۰ تن وزن دارد. هزينه ساخت اين پل ۵۳ متري ۱۴ ميليون دلار گزارش شده است.شاهدان عيني از صداي فرياد زير آوارماندگان خبر داده‌اند.سازندگان اين پل از "بي‌همتا" بودن مهندسي آن خبر داده بودند و ويدئوي تبليغاتي هم در همين رابطه از سوي دانشگاه بين‌المللي فلوريدا در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده است.

کنترل 70 درصد غوطه شرقي توسط ارتش سوريه
 ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که نيروهاي دولتي اين کشور کنترل بيش از 70 درصد غوطه شرقي را در دست گرفته‌اند.به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه رأي اليوم، ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که نيروهاي دولتي اين کشور روز پنجشنبه کنترل شهرک حموريه، از شهرک‌هاي اصلي در جنوب غوطه شرقي دمشق را در دست گرفت و با اين پيشروي اکنون کنترل بيش از 70 درصد غوطه شرقي را در دست گرفته است.نيروهاي دولتي سوريه 18 فوريه عمليات در غوطه شرقي را آغاز کردند. هزاران غيرنظامي‌روز پنجشنبه از حموريه و اطراف آن همزمان با پيشروي ارتش سوريه خارج شدند.از سوي ديگر سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه روز پنجشنبه اعلام کرد: ما به مبارزه با تروريست‌ها ادامه خواهيم داد و آن‌ها را شکست خواهيم داد. ما آن‌ها را در غوطه شرقي نيز شکست خواهيم داد.صبح پنجشنبه همچنين يک کاروان ديگر کمک‌هاي انساني وارد غوطه شرقي شد.در همين راستا، فرحان حق، سخنگوي سازمان ملل اعلام کرد که تعداد واقعي افرادي که از غوطه شرقي خارج شده‌اند هنوز مشخص نيست. ما بر روند خروج غيرنظاميان نظارت نکرديم اما از پناهگاه‌هايي که برخي از آوارگان به آنجا مي‌روند بازديد داشتيم.

احضاريه مولر براي شرکت ترامپ
 بر اساس گزارش‌ها، رابرت مولر، بازرس ويژه پرونده تحقيقات مربوط به اتهام مداخله روسيه به نفع دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 آمريکا، از شرکت تجاري ترامپ خواسته تمامي‌مدارک مالي مرتبط با روسيه را در اختيار اين کميته تحقيقات بگذارد.به گزارش ايسنا،‌ به نقل از روزنامه واشنگتن پست، اين در حالي است که در صورت مخالفت با اين درخواست، بازرس ويژه مي‌تواند درخواست رسمي‌تشکيل دادگاه بدهد. روزنامه آمريکايي نيويرک تايمز ضمن انتشار اين خبر نوشت، اين جدي‌ترين اقدام بازرس ويژه براي سرکشي به جزئيات زندگي تجاري رئيس جمهوري آمريکا و اعضاي خانواده اوست که مي‌تواند بيانگر متمرکز شدن اين تحقيقات بر خود ترامپ باشد.همزمان شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان آمريکا گزارش کرد، يک مقام آگاه به جزئيات اين تحقيقات، از ارسال رسمي‌احضاريه به شرکت ترامپ پرده برداشته است. با وجود اين، سخنگوي تيم بازرس ويژه از اظهارنظر درباره جزئيات اين احضاريه خودداري کرده است.يکي از وکلاي شرکت تجاري ترامپ هم گفته از تابستان گذشته که اين تحقيقات آغاز شده اين شرکت "کمال همکاري" را با تحقيقات بازرس ويژه داشته و بنابراين "اين خبر تازگي ندارد و همکاري با اين تحقيقات هم بر روال گذشته ادامه خواهد يافت." 

سفر غيرمنتظره وزير خارجه کره شمالي به سوئد
 وزير امور خارجه کره شمالي در سفري غير منتظره وارد سوئد شده است.بنا بر اعلام منابع دولتي درکره شمالي، ري يونگ هو با هدف گفت و گو درباره مسائل دوجانبه و علاقمندي‌هاي مشترک به استکهلم سفر کرده است.سوئد به طور سنتي بين کره شمالي و ايالات متحده ميانجيگري کرده است و گمان مي‌رود اين سفر براي فراهم کردن مقدمات ديدار کيم جونگ اون و دونالد ترامپ صورت گرفته باشد.دونالد ترامپ هفته پيش اعلام کرد که دعوت کيم جونگ اون را براي گفت و گو پذيرفته است.اين پيشنهاد پس از ديدار مشاور امنيت ملي کره جنوبي از کره شمالي به آقاي ترامپ منتقل شد.مقام‌هاي کره شمالي هنوز درباره اين ديدار اظهار نظر نکرده اند.هنوز تاريخ و مکان ديدار احتمالي رهبران آمريکا و کره شمالي مشخص نيست.سوئد براي کمک به برگزاري اين ديدار اعلام آمادگي کرده است.ايالات متحده مي‌گويد از ديدار وزير امور خارجه کره شمالي از سوئد مطلع شده ولي از هدف ديدار خبري ندارد. سوئد به طور سنتي بين کره شمالي و ايالات متحده ميانجيگري کرده است و لذا گمان مي‌رود اين سفر براي فراهم کردن مقدمات ديدار کيم جونگ اون و دونالد ترامپ صورت گرفته باشد.اين در حالي است که دونالد ترامپ هفته پيش اعلام کرده بود که دعوت کيم جونگ اون رهبر کره شمالي را براي گفتگو پذيرفته است.
موگابه : عليه من کودتا شده
ديکتاتور سابق زيمبابوه در نخستين مصاحبه تلويزيوني خود از زمان برکناري از رياست ‌جمهوري در ماه نوامبر گذشته، برکناري خود از قدرت را کودتا خوانده است.به گزارش ايلنا، «رابرت موگابه» رئيس‌جمهوري سابق زيمبابوه در مصاحبه با شبکه تلويزيوني «سي‌اي‌بي‌سي» آفريقاي جنوبي در مورد حوادث منجر به برکناري خود، گفت: «بايد بگويم که اين يک کودتا بود، شايد بعضي‌ها نخواهند آن را کودتا بنامند، اما اين يک کودتا بود.»رابرت موگابه در مصاحبه ديگري با شبکه تلويزيوني «آي‌تي‌وي بريتانيا» نيز به شدت از نحوه برکناري خود انتقاد کرد. او در عين حال گفت که «البته نمي‌خواهم دوباره رئيس‌جمهوري شوم، من حالا ۹۴ سال سن دارم.»رابرت موگابه در هر دو مصاحبه گفته است که از «امرسون منانگاوا»، که با راي اعضاي حزب حاکم «زانو پي‌اف» به جانشيني او رسيد، منتفر نيست اما رئيس‌جمهوري فعلي را متهم کرد که «به ملت خيانت کرده است.»موگابه تاکيد کرد که حاضر نيست با رئس‌جمهوري کنوني همکاري کند زيرا «رياست‌جمهوري او غيرقانوني و خلاف قانون اساسي است».

شکايت قطر از امارات در شوراي امنيت
هيأت قطر در سازمان ملل در نامه‌هاي جداگانه به دبيرکل سازمان ملل و رئيس دوره‌اي شوراي امنيت، از نقض حريم هوايي اين کشور توسط هواپيماي نظامي‌شکايت کرد. هيأت قطر در سازمان ملل در نامه‌هاي خود به «آنتونيو گوترش» دبيرکل سازمان ملل و «کارل فان اوستروم» رئيس دوره‌اي شوراي امنيت اعلام کرد که يک فروند هواپيماي باري نظامي‌امارات نوع «سي ان 35» در تاريخ 4 مارس حريم هوايي قطر را نقض کرده است.در اين شکوائيه آمده است که نقض حريم هوايي قطر تجاوزي خطرناک و نقض آشکار قانون بين‌المللي است و استمرار نقض مکرر حاکميت قطر نتايج ناگواري براي امنيت و ثبات منطقه خواهد داشت.قطر همچنين از سازمان ملل خواست تا تصميمات لازم براي حفظ صلح و امنيت جهاني و تدابيري براي توقف تجاوزات امارات اتخاذ کند.طبق گزارش شبکه الجزيره، در اين شکوائيه با اشاره به سياست خويشتنداري و محکوميت هر گونه نقض حاکميت قطر آمده است که اين کشور در اتخاذ تدابير لازم براي حمايت از حاکميت و دفاع از مرزها، حريم هوايي و دريايي و امنيت ملي خود ترديد نخواهد کرد. روابط چهار کشور (عربستان، مصر، امارات و بحرين) با قطر از حدود 9 ماه قبل قطع شده است

کاخ سفيد اخبار برکناري مک‌مستر را رد کرد
سخنگوي کاخ سفيد به خبر برکناري احتمالي مشاور امنيت ملي رئيس‌جمهور آمريکا واکنش نشان داد. سارا سندرز، سخنگوي کاخ سفيد خبر روزنامه آمريکايي درباره برکناري احتمالي ژنرال مک‌مستر، مشاور امنيت ملي ترامپ را رد کرد.روزنامه «واشنگتن پست» بامداد جمعه در گزارشي ادعا کرد دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا پس از برکناري رکس تيلرسون، وزير خارجه اين کشور تصميم گرفته است ژنرال «هربرت مک مستر» مشاور امنيت ملي خود را نيز برکنار کند.واشنگتن پست در ادامه نوشت، ترامپ تصميم خود براي برکناري مک‌مستر را گرفته اما اعلام اين خبر را به تاخير انداخته چراکه مي‌خواهد اين روند تغيير به آرامي‌صورت گيرد و اخراج ژنرال آمريکايي نيز باعث تحقير او نشود. واشنگتن پست براي صحت ادعاي خود به اطلاعات حاصله از پنج منبع استناد کرده است. روزنامه «وال استريت ژورنال» نيز اين گزارش را تاييد اما اعلام کرد زمان اعلام آن نامشخص است اما در چند ماه آينده اين اتفاق به وقوع خواهد پيوست.

آغاز انتخابات رياست‌جمهوري مصر در خارج از کشور
انتخابات رياست‌جمهوري مصر از ساعات اوليه دیروز در خارج از اين کشور آغاز شد و کنسولگري‌ها و سفارتخانه‌هاي خارج از مصر کار اخذ رأي از اتباع اين کشور را آغاز کرده‌اند. به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، انتخابات رياست‌جمهوري مصر دیروز در ۱۳۹ کنسولگري و سفارت اين کشور واقع در ۱۲۴ کشور جهان آغاز شده و تا روز يکشنبه ادامه خواهد داشت.وبگاه «اليوم‌السابع» گزارش داد که مصري‌هاي مقيم اردن، عراق، بحرين، نيوزيلند، لبنان، سودان، کويت، عربستان و بقيه کشورها از ساعات اوليه صبح دیروز در حوزه‌هاي اخذ رأي حاضر شدند.انتخابات رياست‌جمهوري مصر طي روزهاي 26 تا 28 مارس (6 تا 8 فروردين) در داخل کشور برگزار مي‌شود و در صورتي که انتخابات به دور دوم برود، انتخابات طي روزهاي 19 تا 21 آوريل (30 فروردين تا 1 ارديبهشت) در داخل کشور و 24 و 26 آوريل(4 تا 6 ارديبهشت) نيز در خارج از کشور برگزار مي‌‌شود.


یادداشت

ادامه از صفحه اول
...که به فهرست انتقادهاي پارلمان اروپايي افزوده شد.درسويي ديگر 4 ماه پيش از کودتاي نافرجام اتحاديه اروپا با امضاي توافقي با ترکيه خواستار ورود موج پناهجويان به اين کشور شد. اين توافق که توسط آنگلا مرکل شکل گرفت که درآن درمقابل پناهجويان سوري درباره عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا صحبت مي‌شد. حال اتحاديه اروپا ترکيه را متهم به نقض اين توافق کرده و ديگر همکاري با يونان براي ثبت نام مهاجران را متوقف کرده است.اتحاديه اروپا در 14 مارس يک بسته 3 ميليارد يورويي براي هزينه‌هاي ترکيه صادرکرد. اين حرکت باعث خوابيدن عصبانيت سياستمداران اروپايي از آنکارا شد.درچنين شرايطي ديدار ترکيه و اتحاديه اروپا در وارنا شروع بر مذاکره باشد.ترکيه مي‌تواند به راي دهندگان ترک بگويد که با وجود مشکلات روابط با اتحاديه اروپا بهبود ميابد و اتحاديه گمرکي نيز براي دوطرف مفيدتر خواهد بود.
ترجمه: فاطمه مهتدي


در آستانه انتخابات روسيه ؛
گروه بين الملل: درحاليکه روسيه خود را آماده برگزاري انتخابات رياست جمهوري مي‌کند تنش سياسي بين مسکو و لندن افزایش یافته است و نگراني کشورهاي عضو ناتو از دخالت روسيه در منطقه بيشتر شده است. بالاگرفتن تنش مسکو- لندن موجب تشکيل جلسه شوراي امنيت ملي روسيه به رياست ولاديمير پوتين شد. به گفته «ديميتري پسکوف» سخنگوي کاخ کرملين، شرکت‌کنندگان در اين نشست نگراني عميق خود را درباره موضع‌گيري تحريک‌آميز و مخرب انگليس اعلام کردند. ولاديمير پوتين در برابر چهارمين دوره قدرت خود به عنوان رئيس جمهور قرار دارد و به نظر مي‌رسد که تا شش سال ديگر سرنوشت کشورش را تعيين کند، فقدان رقيبي قدرتمند پيروزي او در انتخابات رياست جمهوري هجدهم مارس بدون ترديد کرده است. پوتين در نظر سنجي‌ها پيشي گرفته است. پژوهش گران نزديک به دولت، پيش بيني مي‌کنند که او بيش از ۷۰ درصد آرا را به دست مي‌آورد. اين يک رکورد شخصي براي اين افسر پيشين "کي جي بي" روسيه خواهد بود که در سال ۲۰۰۰ براي نخستين بار به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد. در اين ميان تنش با انگليس باعث شد تا پوتين اقدام به برگزاري نشست اضطراري کند. اين نشست با حضور اعضاي ارشد کابينه، رهبران پارلمان و رؤساي نهادهاي امنيتي روسيه تشکيل شد.گفتني است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسموميت «سرگئي سکريپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.انگليس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسيه، ضمن تعليق روابط ديپلماتيک در سطوح بالا، ۲۳ ديپلمات روس را اخراج کرد- اقدامي‌که قطعاً با مقابله‌به‌مثل مسکو همراه خواهد بود. روسيه به انگليس هشدار داد، در مناقشه ايجاد شده بر سر مسموميت جاسوس سابق روس با ماده اعصاب در شهر سالزبري حداکثر فشار ممکن را بر لندن وارد خواهد کرد.با افزايش تنش ميان لندن و مسکو، کشورهاي انگليس، آلمان، فرانسه و آمريکا در خصوص حادثه «سکريپال» يک بيانيه مشترک صادر کردند.به گزارش روسيا اليوم، در بيانيه مشترک صادره از سوي انگليس، آلمان، فرانسه و آمريکا در خصوص حادثه «سکريپال» آمده است: اين حادثه در واقع زير پا گذاشتن حاکميت انگليس محسوب مي‌شود.در اين بيانيه تاکيد شده است: ما رهبران کشورهاي انگليس، فرانسه، آلمان و آمريکا حمله عليه سرگئي سکريپال در انگليس در تاريخ ۴ مارس ۲۰۱۸ را محکوم مي‌کنيم. در ادامه اين بيانيه آمده است: در اين حمله از گاز اعصاب براي اهداف نظامي‌استفاده شده و اين همان گازي است که روسيه آن را ميسازد. اين حمله نخستين حمله با استفاده از گاز اعصاب در اروپا از زمان جنگ جهاني دوم به شمار مي‌آيد. در اين بيانيه تاکيد شده است: هرگونه اقدام در استفاده از چنين گازي از سوي طرفهاي دولتي درواقع نقض آشکار توافق نامه منع استفاده از سلاح‌هاي شيميايي و قوانين بين المللي محسوب ميشود و اين مسأله امنيت همه ما را تهديد مي‌کند. گفتني است که نخست‌ وزير انگلستان روز چهارشنبه دستور داد تا ۲۳ ديپلمات روسيه را از اين کشور اخراج کنند.اين اقدام لندن به دنبال اتمام ضرب الاجل ۲ روزه اين کشور به روسيه براي توضيح پيرامون موضوع مسموميت «سرگئي سکريپال» جاسوس سابق روسيه و دخترش به انجام رسيده است.
ازفحاشي تا نگراني از جنگ سرد
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه ديروز در واکنش به فحاشي روز گذشته وزير دفاع انگليس عليه مسکو اعلام کرد: او مي‌خواهد نامش در تاريخ ثبت شود؛ اما سواد کافي ندارد. به گزارش اسپوتنيک، وزير خارجه روسيه ادامه داد: ما به اينگونه اظهارات توجهي نمي‌کنيم. روسيه (در اقدامي‌مشابه) ديپلمات‌هاي انگليسي را اخراج مي‌کند.وي افزود: پرونده «سکريپال» در راستاي روسيه‌هراسي بوده و منصفانه نيست. در ارتباط با اين موضوع، همه چيز را در اختيار انگليس قرار داديم.لازم به ذکر است، «گاوين ويليامسون» وزير دفاع انگليس روز گذشته و در اوج تنش‌هاي ديپلماتيک ميان لندن- مسکو، اقدام به فحاشي عليه روسيه کرد و اعلام کرد «روسيه بايد دهانش را بسته و گم شود»! فحاشي ويليامسون درحالي صورت گرفت که وي به بهانه مسموميت سکريپال، از ساخت يک مرکز تسليحات شيميايي براي مقابله با جنگ‌افزارهايي از اين نوع، خبر داد.قرار است اين مرکز با بودجه ۴۸ ميليون پوند، در داخل سايت نظامي‌«پورتون داون» تاسيس شود. کارشناسان اين سايت نظامي، ماده شيميايي که با آن به جان سکريپال سوء‌قصد شده، شناسايي کرده‌اند. وزير امور خارجه انگليس اعلام کرد، لندن نمونه‌اي از ماده اعصاب "نوويچاک" که براي مسموم کردن سرگئي اسکريپال، جاسوس سابق روسيه‌اي و دخترش در شهر سالزبري انگليس مورد استفاده قرار گرفته را براي سازمان منع تسليحات شيميايي مي‌فرستد.دراين ميان جرمي‌کوربين رهبرحزب کارگر انگليس ديروز درباره خطر آغاز دوره جديد جنگ سرد با روسيه پيش از اثبات دخالت مسکو درحمله با گاز اعصاب به يک جاسوس دو جانبه روس، هشدار داد. به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن؛ کوربين در نوشتاري در روزنامه گاردين نوشت: با در پيش گرفتن رويکرد بسيار محتاطانه در برابر حادثه مسموم شدن اين جاسوس پيشين روس نتيجه گيري زودهنگام از شواهد و مدارک در جو ملتهب کنوني، به سود امنيت ملي انگليس نيست.به نوشته وي، نتيجه گيري زودهنگام از شواهد گردآوري شده توسط پليس در جو التهاب زده کنوني مجلس انگليس، به نفع عدالت يا امنيت ملي نيست و اين رخداد وحشتناک در وهله نخست نيازمند تحقيقات جنايي کامل و دشواري است. بسياري معتقدند رويدادهاي اخير و تنش بين مسکو و لندن بر ديگر مناقشات جهان از جمله جنگ سوريه تاثيرگذار باشد.اختلاف ميان روسيه و آمريکا در جنگ سوريه بيشتر شده است و وزير خارجه روسيه پس از اتمام نشست سه جانبه کشورهاي ايران، روسيه و ترکيه در شهر آستانه درباره سوريه اعلام کرد: تهديد آمريکا براي بمباران سوريه غيرقابل قبول است. لاوروف با تأکيد بر لزوم تمايز ميان تروريست‌ها با معارضان سوري کرد: آمريکا بايد با تروريست‌ها در غوطه شرقي مبارزه کند. اميدوارم ائتلاف آمريکائي لزوم عدم دفاع از تروريست‌ها را آنگونه که در غوطه شرقي مي‌بينيم، درک کند. اين تنش مي‌تواند خود را در اجلاس اقتصادي جي 20 در آرژانتين نيز خود را نشان دهد.
تحريم‌هاي تازه آمريکا عليه روسيه
وزارت خزانه‌داري آمريکا تحريم‌هاي جديدي را عليه روسيه در پاسخ به آنچه که "مداخله انتخاباتي و حملات سايبري از سوي مسکو" خوانده شده،‌ اعلام کرد.به گزارش خبرگزاري دويچه وله اين تحريم‌ها قرار است چند سازمان و فرد را به تلافي آنچه که آمريکا هک کردن زيرساخت‌هايش توسط روسيه خواند، هدف قرار دهد در همين راستا 19 شهروند روسيه‌اي و 5 سازمان نيز به اتهام مداخله انتخاباتي و حملات سايبري از سوي وزارت خزانه‌داري آمريکا مورد تحريم قرار خواهند گرفت.اين مهم‌ترين اقدامات تنبيهي آمريکا عليه روسيه در دولت ترامپ در ارتباط با اتهام مداخله انتخاباتي روسيه در انتخابات رياست جمهوري 2016 محسوب مي‌شود. با وجود آنکه وزارت خزانه داري آمريکا هدف قرار دادن اليگارش‌ها و مقام‌هاي نزديک به ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه را به تاخير مي‌اندازد،‌ اما گفته که تحريم‌هاي بيشتر در راه هستند و براي نخستين بار مسکو را براي حملات سايبري که نهادها و زيرساخت‌هاي آمريکا از جمله شبکه برق‌رساني را هدف قرار داده‌اند، متهم کرده است. در ميان نهادهايي که هدف اين تحريم‌هاي جديد بخاطر مداخله انتخاباتي قرار گرفته‌اند، سرويس‌هاي اطلاعاتي مهم روسيه يعني FSB و GRU نيز هستند. همچنين آژانس روسيه‌اي تحقيقات اينترنتي که اخيرا از سوي رابرت مولر، بازرس فدرال ويژه پرونده تحقيقات مربوط به مداخله انتخاباتي روسيه هدف اتهام‌زني قرار گرفت، نيز در اين تحريم‌ها گنجانده شده است.