عملکرد بانک توسعه تعاون در راستاي برنامههاي دولت است
حجتا... مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون گفت: عملکرد بانک توسعه تعاون همواره در راستاي برنامههاي دولت ميباشد. مديرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اينکه اين بانک با گروههاي ويژهاي از مشتريان شامل، تعاونيها، کارگران، روستاييان و گروههاي کمدرآمد بيشترين تعامل را داشته است افزود: بانک توسعه تعاون همواره سعي نموده است در راستاي رسالت اساسنامهاي خود ايجاد اشتغال و حمايت از بنگاههاي کوچک و متوسط را با نگاهي تعاونمدارانه دنبال نمايد. مهديان خاطرنشان کرد: حرکت به سمت بانکداري_اجتماعي، حمايت از بنگاههاي خرد، کوچک و متوسط، حمايت از سرمايهگذاري در فعاليتهاي پراشتغال و افزايش دسترسي مردم در لايههاي ضعيف جامعه به منابع_بانکي ازجمله ديگر اقدامات موثر در اين بانک در جهت گسترش اشتغال برمدار_تعاون بوده است. مهديان حمايت از توانمندسازي و تأمين مالي 1500 گروه و صندوق اعتباري خرد در سال جاري با حدود 30000 نفر در مناطق روستايي را ازجمله اقدامات صورت گرفته در راستاي بانکداري اجتماعي عنوان کرد. وي افزود: پرداخت تسهيلات کارگشا و اشتغالزا به بنگاههاي خرد و متوسط از سوي کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در سالهاي 95 و 96 توسط بانک توسعه تعاون و قرار گرفتن در بين 10 بانک اول در شبکه بانکي و داراي بهترين عملکرد در تأمين_ماليsmeها و پرداخت بيش از هفتاد درصد منابع بانک توسعه تعاون به هفتاد درصد تعاونيها ازجمله ساير اقدامات در راستاي حمايت از بنگاههاي کوچک و متوسط و ايجاد اشتغال پايدار بوده است. شايانذکر است بانک توسعه تعاون در حمايت و پشتيباني از طرحهاي مختلف اقتصادي نظير خريد تضميني گندم، چشمه تعاون، سهام عدالت، کميته امداد، بهزيستي و اشتغال فراگير و اشتغال روستايي از طريق پرداخت تسهيلات مختلف مشارکت داشته است.
نشست دکتر حجت اله صيدي با پيشکسوتان بانک صادرات برگزار شد
دومين نشست مديرعامل و اعضاي هيات مديره بانک صادرات ايران با نمايندگان بازنشستگان و اعضاي کانون بازنشستگان اين بانک برگزار و برنامههاي مد نظر، مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک صادرات ايران، دومين ديدار نمايندگان و اعضاي کانون بازنشستگان بانک صادرات ايران با دکتر حجت اله صيدي مدير عامل، رضا صديق عضو هيات مديره و حسين مرداني مدير امور سرمايههاي انساني بانک صادرات ايران با هدف رسيدگي به خواستههاي بازنشستگان و پيشکسوتان برگزار شد که طي آن دکتر صيدي از برنامههاي مد نظر تا پايان سال براي بازنشستگان بانک خبر داد.
بنا براين گزارش، دکتر صيدي دراين ديدار با بيان اقدامات و فعاليتهاي انجام شده براي تکريم پيشکسوتان بانک، حضور در جمع بازنشستگان و پيشکسوتان بانک را موجب ايجاد انگيزه کار و فعاليت بيشتر عنوان کرد.
در اين ديدار رضا صديق، عضو هيات مديره بانک با تاکيد بر برنامهريزي براي استفاده حداکثري از ظرفيت پيشکسوتان بانک، از انجام برخي مکاتبات با صندوق بازنشستگي کارکنان بانکها براي تعيين تکليف آيين نامه همسان سازي حقوق بازنشستگان خبر داد وگفت: اميدواريم اولين بانکي باشيم که به محض رفع موانع قانوني، همسان سازي را در بانک اجرا کنيم.
وي افزود: برنامهريزي براي پرداخت اقساط وام کارکنان و بازنشستگان بانک از طريق افتتاح صندوق سپرده پس انداز همکاران با همکاري بيمه سرمد در حال انجام است.
وي همچنين با اشاره به تلاش براي افزايش سقف وام باز نشستگان وهمکاران، از تجهيز برخي اماکن بانک براي تبديل شدن به خوابگاه در تهران براي رفاه حال همکاران و بازنشستگان بانک در سفرهاي ضروري به پايتخت خبر داد.
رونمايي از سامانههاي هوشمند پرداختها برمبناي اينترنت اشياء
باحضور دکترابراهيميمديرعامل، معاونين و مديران کل بانک انصار و مديران شرکت سامانه الکترونيک انصار، سامانههاي هوشمند بازپرداخت مصرف آب و برق برمبناي اينترنت اشياء رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عموميو تبليغات بانک انصار،به نقل مديرعامل شرکت سامانه الکترونيک انصار ، موضوع هزينه توليد انرژي و سازوکارهاي مديريت مصرف آن، يکي از تهديدهاي اقتصادي مطرح در سطح ملي است که به علت ضعفهاي فرهنگ مصرف در جامعه ايران نيازمند اصلاح اساسي ميباشد. از اين منظر، بانکانصار براساس مسئوليتهاي اجتماعي، تمام تلاشهاي خود را مصروف ايجاد بستر مناسب مديريت هزينههاي انرژي ساخته تا هزينههاي مرتبط بر انرژيها (مانند آب، برق، سوخت و ساير موارد مشابه) که از يک سو شامل عمليات توليد اين حاملها و از سوي ديگر مشکلات کليدي در خصوص بازپرداخت هزينههاي مصرف آنهاست، کاهش يابد. از آنجا که مديريت هزينهها در بخش مصرف به ويژه در حوزه مديريت مالي و بانکي نيازمند مکانيزمهاي مطلوبي درخصوص اقلام مختلف، به منظور کنترل عارضههايي چون قرائت کنتور، صدورقبوض، توزيع به موقع و در زمان مناسب قبوض، نظامهاي بازپرداخت هزينههاي صادرشده و موارد مشابه در حوزه مشکلات بازپرداخت هزينههاي مصرف انرژي است، بانک انصار در راستاي انجام حمايتهاي اجتماعي خود، تمرکز را بر ساماندهي اين بخش از مشکلات حوزه انرژي قرار داده است. در اين گزارش آمده است که توسعه و بهبود نظامهاي پرداخت الکترونيکي هزينههاي مصرف انرژي هدف اصلي سامانههاي هوشمند بانک انصار بوده و بر مبناي آن محصولات نويني براي بازپرداخت مصرف طراحي و توليد شده است که شامل سامانه هوشمند الکترونيکي پيش فروش هزينه برق متصل به کنتورهاي مشترکين، سامانه هوشمند الکترونيکي پيش فروش آببها متصل به کنتورهاي خانگي و يا براي فروش آب تصفيه شده در مکانهاي عمومي، سامانههاي پرداخت هزينه گاز، سامانه پرداخت هزينه سوخت وسايل نقيله ميباشد. طراحي و ساخت دو سامانه هوشمند محاسبه و بازپرداخت برخط (On Line) هزينه برق و آب، در زمره آخرين محصولات شرکت سامانه الکترونيک انصار است که مديريت طراحي، توليد، نصب و راه اندازي تجهيزات و راهکارهاي پرداخت الکترونيکي اين بانک را بر عهده دارد. اين شرکت سامانههاي هوشمند بازپرداخت مصرف برق و آب را بر مبناي اينترنت اشياء ( IOT ) طراحي و پياده سازي شده است. امکانات تعبيه شده در اين سامانهها اجازه مديريت خودکار کنتورهاي مشترکين را بدون حضور نيروي انساني در محل نصب کنتور فراهم ميکند. از سوي ديگر ادارات مربوطه که وظيفه مديريت مصرف مشترکين را برعهده دارند نيز ميتوانند در هر لحظه از آخرين وضعيت مصرف، شارژ موجود در سامانه و يا محل استقرار کنتور اطلاع حاصل کنند. با وجود امکانات اين سامانه هوشمند، مشترکين ميتوانند ميزان انرژي مصرفي خود را در دوره آتي پيش بيني و با شارژ سامانه نسبت به مکانيزم مصرف انرژي خود در دوره پيش رو اقدام نمايند. اين سامانهها با اتمام شارژ ريالي خود، بطور خودکار ميتوانند کنتور مشترکين را قطع و اطلاع رساني لازم را به مشترک و اداره مربوطه انجام دهند. به اين ترتيب ادارات ذينفع، قابليت مديريت از راه دور مشترکين پرمصرف خود را به آساني در اختيار داشته و دغدغهاي در خصوص عدم پرداخت به موقع هزينه انرژي واگذار شده به مشترکين را ندارند. مزيت ديگري که اين سامانهها براي شهروندان ايجاد ميکنند، استفاده از کارتهاي غيرتماسي (مانند کارت شهروندي و موارد مشابه) براي شارژ سامانه ميباشد. به اين ترتيب شهروندان و مشترکين ترغيب ميشوند به جاي استفاده از پول نقد يا کارتهاي بانکي، از کارت شهروندي خود براي بازپرداخت هزينههاي عمومياستفاده کنند.
پيام تبريک مدير عامل بانک شهر به مناسبت روز شهردار
مديرعامل بانک شهر همزمان با فرارسيدن روز شهردار در پيامياين روز را به شهرداران سراسر کشور تبريک گفت.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عموميبانک شهر ، دکتر پورزرندي، مديرعامل اين بانک طي پيامي25 اسفند سالروز شهادت شهيد باکري را گراميداشت و روز شهردار را به شهرداران و فعالان عرصه مديريت شهري تبريک و تهنيت گفت. متن پيام به شرح زير است: انتخاب روز شهادت شهيد باکري به عنوان روز شهردار، بيانگر وظايف شهرداران نسبت به فرهنگسازي و توسعه فرهنگي شهرها در کنار نگهداري و توسعه شهري است. اهميت اين روز و نامگذاري آن به نام شهردار، نشان دهنده جايگاه ارزشمند شهرداران در پيدايش و گسترش فرهنگ شهر نشيني، اداره شهرها و اجراي پروژههاي عمراني و شهرسازي براي توسعه و پيشرفت شهر است که قطعا مسئوليت اين حوزه را سنگينتر ميسازد.
اينجانب روز شهردار را به همه شهرداران و مديران و جهادگران عرصه مديريت شهري که در مسير توسعه،آبادي و مانايي کشور عزيز و اسلاميمان تلاش ميکنند تبريک عرض کرده و از درگاه خداوند بزرگ، سلامتي و توفيق روزافزون همه خدمتگزاران اين عرصه را آرزو مندم. حسين محمد پورزرندي مديرعامل بانک شهر
بانک صنعت و معدن خروج از بنگاهداري را پروژهاي جدي اعلام کرد
ابوالفضل نجار زاده مدير امور مجامع و شرکتهاي بانک صنعت و معدن درباره برنامه واگذاريهاي اين بانک گفت: بانک مسير برنامهريزي شدهاي را براي واگذاري دارائيهاي مازاد و خروج از بنگاه داري طي ميکند. در مرحله اول اقدام به واگذاري سرمايه گذاري صنعت و معدن کرديم و در گام بعدي اقداماتي را که در راستاي واگذاري "وصنعت" داشتيم براي آتيه دماوند هم عملياتي خواهيم کرد. بانک صنعت و معدن در راستاي واگذاري دارائيهاي مازاد و خروج از بنگاه داري اين بار پس از واگذاري موفق شرکت سرمايه گذاري صنعت و معدن، در تاريخ 15 اسفند ماه سال جاري فراخوان جهت واگذاري شرکت آتيه دماوند را به اطلاع عموم رساند. ابوالفضل نجار زاده مدير امور مجامع و شرکتهاي بانک صنعت و معدن گفت: بانک مسير برنامهريزي شدهاي را براي واگذاري دارائيهاي مازاد و خروج از بنگاه داري طي ميکند. در مرحله اول اقدام به واگذاري سرمايه گذاري صنعت و معدن کرديم و در گام بعدي اقداماتي را که در راستاي واگذاري "وصنعت" داشتيم براي آتيه دماوند هم عملياتي خواهيم کرد. بر اساس الزامات قانوني اقدامات لازم را در خصوص واگذاري تمام شرکتهايي که مازاد تلقي شوند را طبق برنامه قانوني که وزارت اقتصاد اعلام کرده است واگذار ميکنيم.
عملکرد بانک مسکن در حوادث غيرمترقبه استان کرمانشاه
رييس اداره کل تسهيلات تبصرهاي بانک مسکن از تشکيل ۱۳ هزار و ۴۵۹ فقره پرونده تسهيلات براي بازسازي مناطق و واحدهاي مسکوني زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
ندا کسري کرمانشاهي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، اعلام کرد: از مجموع 48 هزار و 121 فقره تسهيلات در تعهد بانک مسکن براي پرداخت تسهيلات به مالکان واحدهاي مسکوني آسيب ديده و زلزله زده، هم اکنون 13 هزار و 459 فقره پرونده تسهيلات تشکيل شده است که روند تشکيل پرونده براي پرداخت تسهيلات به آسيب ديدگان ناشي از وقوع زلزله مهيب کرمانشاه همچنان ادامه دارد.
به گفته کرمانشاهي پذيرش و اعطاي 48 هزار و 121 فقره تسهيلات مخصوص زلزله زدهها از کل برنامه شبکه بانکي براي اختصاص به خانوارهاي زلزله زده غرب کشور بر عهده بانک مسکن قرار گرفت که اين بانک در اين چارچوب 9213 فقره تسهيلات ساخت و بازسازي مسکن روستايي به مبلغ 30 ميليون تومان با دوره بازپرداخت 15 سال و نرخ سود 4 درصد، 4137 فقره تسهيلات ساخت و بازسازي در اماکن شهري به مبلغ 40 ميليون تومان با دوره بازپرداخت 15 سال و نرخ سود 5 درصد، 16169 فقره تسهيلات بابت تعمير اماکن شهري و روستايي و تجاري به مبلغ 12 ميليون تومان با دوره بازپرداخت 7 سال و نرخ سود 5 درصد و 18102 فقره تسهيلات خريد لوازم خانگي و ضروري به مبلغ 10 ميليون تومان با دوره بازپرداخت 5 سال و 500 فقره تسهيلات بابت مقاوم سازي پرداخت خواهد شد.
رييس اداره کل تسهيلات تبصرهاي بانک مسکن افزود تا کنون 14 هزار و 989 فقره پرونده از سوي بنياد مسکن انقلاب اسلاميبه بانک مسکن معرفي شده که از اين تعداد 270 فقره مربوط به تسهيلات ساخت و بازسازي اماکن شهري، 6760 فقره تسهيلات ساخت و بازسازي مسکن روستايي، 7959 فقره تسهيلات بابت تعمير اماکن شهري و روستايي ميباشد.
کرمانشاهي تاکيد کرد: به منظور رفاه حال خانوادههاي آسيب ديده با تلاش شبانه روزي همکاران بانک مسکن در استان کرمانشاه، از مجموع 14 هزار و 989 فقره معرفي نامه صادره حدود 90درصد يعني 13 هزار و 459 فقره انعقاد قرار داد شده به طوريکه 217 فقره مربوط به تسهيلات ساخت و بازسازي اماکن شهري، 5954 فقره تسهيلات ساخت و بازسازي مسکن روستايي، 7288 فقره تسهيلات بابت تعمير اماکن شهري و روستايي توسط اين بانک ميباشد .
در آستانه سال 97 بانک ملت ۱۳۴ زنداني جرايم غيرعمد را آزاد کرد
بانک ملت با امضاي تفاهمنامهاي با ستاد ديه، ۱۳۴ زنداني جرايم غيرعمد را از زندان آزاد کرد. به گزارش روابط عموميبانک ملت، بر اساس مفاد اين تفاهمنامه که به امضاي دکتر محمد بيگدلي مديرعامل اين بانک و مهندس سيداسدا... جولايي مديرعامل ستاد ديه کشور رسيده است، بانک ملت مبلغ ۲۰ ميليارد ريال را براي آزادي ۱۳۴ نفر از زندانيان جرائم غيرعمد، اختصاص داد. بانک ملت اين مبلغ را به حساب ستاد ديه کشور نزد اين بانک واريز کرد و پس از پرداخت مبالغ مذکور به شکات و اولياي دم پروندهها، مقدمات آزادي زندانيان مذکور فراهم شد. با اين اقدام بانک ملت، ۱۳۴ زنداني در جرايم غيرعمد در لحظه تحويل سال ۱۳۹۷ در آغوش گرم خانوادههاي خود خواهند بود.
اعطاي تسهيلات درطرح سپرده طلايي رفاه
بانک رفاه در راستاي تنوع بخشي به سبد خدمات اعتباري خود و با هدف جلب رضايت عموم مشتريان،"طرح سپرده طلايي رفاه"، را ارائه مينمايد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک رفاه، تمامياشخاص حقيقي که از تاريخ20/12/96 نسبت به افتتاح حساب سپرده سرمايه گذاري بلند مدت طلايي رفاه اقدام کنند، از امتيازات ذيل بهره مند ميگردند: بهره مندي از سود علي الحساب، ضمن امکان اخذ تسهيلات به نام خود و يا بستگان درجه يک ايشان (شامل: پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر) در قبال توثيق سپرده بلند مدت طلايي. بهره مندي از خدمات بيمه آتش سوزي منزل مسکوني بابت مواردي همانند آتش سوزي، زلزله، انفجار، بيمه حوادث و بيمه پوشش هزينه پزشکي متناسب با مبلغ سپرده گذاري و مدت بازپرداخت تسهيلات و غيره.
تسهيل دسترسي اطلاعات براي سپرده گذاران البرز ايرانيان
بانک تجارت براي دسترسي به اطلاعات مالي سپرده گذاران موسسه مالي ايرانيان سايت اينترنتي راه اندازي کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک تجارت، اين بانک با همکاري بانک مرکزي به منظور ايجاد تسهيل در دسترسي به اطلاعات مالي سپرده گذاران موسسه مالي البرز ايرانيان مبادرت به راه اندازي سايت اينترنتي کرده است. سپرده گذاران اين موسسه مالي ميتوانند با مراجعه به سايت اينترنتي بانک تجارت به آدرس www.Tejaratbank.ir و انتخاب بخش مربوط به سپرده گذاران موسسه مالي ايرانيان در قسمت دسترسي سريع صفحه اصلي سايت نسبت به ورود اطلاعات (کد ملي، شماره شناسنامه، تاريخ تولد و شماره موبايل) اقدام و گزارشي از اطلاعات حساب خود را دريافت نمايند .
نرخ حق الوکاله بانک سپه براي سال 1397 سه درصد تعيين شد
نرخ حق الوکاله بکارگيري سپردههاي سرمايه گذاري مدت دار بانک سپه در سال آينده 3 درصد تعيين شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه؛ نرخ حق الوکاله سپردههاي سرمايه گذاري مدت دار، بر اساس مصوبه اعضاي هيئت مديره بانک سپه، براي سال مالي 1397 به ميزان 3 درصد تعيين شد.
افزايش سقف برداشت كارتهاي ملل بر روي خودپردازها
به گزارش روابط عموميموسسه اعتباري ملل به منظور تسهيل حال مشتريان در ايام نوروز از ٢٥ اسفند ٩٦ لغايت ١٥ فروردين ٩٧ سقف برداشت پول از كارت ملل در خودپردازهاي ملل از دو ميليون ريال به پنج ميليون ريال افزايش يافت.