افزايش مصرف ماده مخدر گل در تهران
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از افزايش مصرف ماده مخدر گل در تهران خبر داد. سرهنگ محمد بخشنده درباره افزايش مصرف ماده مخدر گل اظهار کرد: بذر ماده مخدر گل به صورت چمداني و مسافري در بسته‌هاي کوچک از کشور هلند وارد کشور مي‌شود، هر بذر دانه‌اي ۲۰۰ هزار تومان است و در آپارتمان و داخل گلدان کاشته مي‌شود. وي ادامه داد: در سال جاري رصد گلخانه‌هاي اطراف تهران توسط پليس مبارزه با مواد مخدر انجام شده و در سال‌ آينده نيز آن را دنبال مي‌کنيم. ماده گل در برخي از مزارع شهرهاي اطراف مانند ورامين، لواسان، شهر‌ري، کرج و ... کاشته مي‌شود.

منشا آلودگي هوا در فصل‌هاي مختلف فرق مي‌کند
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخ به سؤالي درباره آلودگي هوا گفت: منشأ آلودگي هوا در فصل‌هاي مختلف فرق مي‌کند. در فصل سرد بيشتر آلودگي هوا به سوخت گازوئيل بر مي‌گردد اما در فصل گرم همه عوامل دخيل مي‌شوند. عيسي کلانتري افزود: حدود دو سوم آلودگي هوا بر مي‌گردد به کاميون‌هاي فرسوده و حدود ۱۰ هزار دستگاه ميني‌بوس. از اول زمستان با کمک استانداري تهران جلوي ورود کاميون‌هاي بالاي ۱۵ سال را به شهر تهران گرفتند که اين کمک بزرگي بود. همچنين حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس‌هاي فرسوده اتوبوسراني تهران وارد نشد. وي تأکيد کرد: براي رفع آلودگي هوا هم خودرو بايد درست شود و هم سوخت.

رد درخواست افزايش بودجه پزشک خانواده
دکتر عليرضا رييسي، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به رد درخواست افزايش ۱۰۰۰ ميلياردي اعتبارات برنامه پزشک خانواده در بودجه سال ۹۷ از سوي مجلس، گفت: با اين اتفاق نمي‌توانيم ۱۲ گام پيش‌بيني شده براي پيشبرد پزشک خانواده را با اين اعتباري که تعيين شده پيش بريم، اين درحالي است که کاملا گام‌هاي اجرايي‌مان مشخص شده و به اين ترتيب برنامه‌هايمان را متناسب با اعتباراتي که در اختيارمان است، پيش مي‌بريم. معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: گر اعتبارات لازم براي اين برنامه داده نشود، ممکن است گام‌هاي تعيين شده براي برنامه پزشک خانواده را فقط به برخي از استان‌ها محدود کنيم.


فرصت دو ماهه شهرداري براي طرح جايگزين برج باغ
معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران از فريز شدن دو ماهه باغات تهران براي ارائه طرح جايگزين مصوبه لغو شده برج باغ خبر داد. مهدي حجت در گفتگو با ايسنا، با اشاره به لغو مصوبه برج باغ از سوي اعضاي شوراي شهر پنجم، گفت: طرح برج باغ هم از نظر محيط زيستي و هم از نظر معماري طرح مناسبي نبود. وي با بيان اينکه اين مصوبه باعث از بين رفتن باغات زيادي در تهران شد، گفت: لغو اين مصوبه کار خوبي بود؛ با اين حال معاونت شهرسازي شهرداري تهران دو ماه زمان دارد تا طرح جايگزيني را به شوراي شهر ارائه کند، اما آنچه که مهم است اينکه مردم شهر از باغات بيشتر منتفع مي‌شوند. وي با بيان اينکه ما نبايد به بهانه حفاظت از باغات اجازه ساخت و ساز در داخل آنها را بدهيم؛ افزود: چرا که در نهايت ضمن از بين رفتن باغ، ساختمان‌هاي بلند ظاهر مي‌شود. در اين دو ماه که شهرداري فرصتي براي ارائه طرح دارد، تمام باغات تهران «فريز» مي‌شوند تا طرح جديد مشخص شود، اما آنچه که مهم است بايد همه مردم شهر به ما در ادامه اين راه کمک کنند.

افزايش موارد خشونت رواني در کشور
رئيس انجمن مددکاري ايران مي‌گويد بسياري از انواع خشونت‌ها از جمله خشونت‌هاي خانوادگي در مراجع قانوني ثبت نمي‌شود و تحقير، توهين و تمسخر از مصاديق خشونت رواني است که کمتر گزارش مي‌شود اما اين نوع خشونت رو به افزايش است. سيدحسن موسوي چلک درخصوص آخرين پژوهش‌هاي صورت گرفته با موضوع خشونت و راهکارهاي آن گفت: معتقديم خشونت يک بيماري است که در جامعه وجود دارد و در شکل‌هاي مختلف همچون فيزيکي، زباني و در خانه و جامعه بروز مي‌کند. رئيس انجمن مددکاري ايران تصريح کرد: عوامل مختلفي در افزايش خشونت نقش دارد که عوامل اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي از تاثيرگذاران در افزايش ميزان خشونت در جامعه هستند.

آتش‌سوزي در نمايشگاه عرضه محصولات بهاره
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني گفت: آتش‌سوزي بامداد روز گذشته در نمايشگاه عرضه محصولات بهاره مهار شد. جلال ملکي در گفتگو با مهر با اشاره به حادثه آتش‌سوزي در نمايشگاه عرضه محصولات بهاره گفت: اين آتش سوزي ساعت ۰۴:۲۹ بامداد روز گذشته (شنبه) در محله تهرانسر به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد. وي افزود: بلافاصله سه ايستگاه به همراه تانکر آب به محل آب اعزام مي‌شود و در محل مشاهده کردند که آتش‌سوزي به سرعت در حال گسترش است. سخنگوي سازمان آتش‌نشاني ادامه داد: اين نمايشگاه با وسعت ۱۰۰۰ متر با غرفه‌هاي متعدد و با مصالح اوليه ساخته شده بود که عمدتا قابل اشتعال بود و بيش از ۵۰۰ متر آن دچار آتش‌سوزي شده بود. وي گفت: غرفه‌ها کاملا شعله‌ور بود و آتش در حال سرايت بود که آتش‌نشانان عمليات را آغاز کردند و سريع آتش را تحت کنترل قرار دادند. ملکي گفت: ساعت ۶ بامداد روز شنبه محل ايمن‌سازي و آتش خاموش شد.

خودرو سيار ثبت تخلفات رانندگي در ايلام رونمايي شد
تجارت-استان ايلام - رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي‌استان ايلام گفت: نخستين خودرو سيار ثبت و کنترل تخلفات رانندگي در شهر ايلام با حضور فرماندهي انتظامي‌استان ، شهردار و جمعي از اعضاي شوراي شهر رونمايي شد.سرهنگ محسن ناصري در اين مراسم به گفت: اين خودرو با هدف کاهش تماس مستقيم پليس با رانندگان و در راستاي اجراي عدالت در برخورد با تمامي‌رانندگان متخلف راه اندازي شده است.وي افزود: اين خودرو مجهز به سه دستگاه دوربين بوده و قابليت‌هايي دوربين متحرک پلاک خوان را در کنترل تخلف دارد.رئيس پليس راهور ايلام تاکيد کرد: اين خودرو داراي قابليت کنترل و برخورد با 13 تخلف همچون توقف دوبل ، پارکومتر ، توقف ممنوع و مطلقا ممنوع ، توقف در حريم تقاطع ، توقف در حريم گذرگاه ، عابر پياده ، توقف در حريم ايستگاه اتوبوس و تاکسي ، توقف در حريم ميدان ، توقف در مقابل ايستگاه آتش نشاني ، توقف در محل پارک معلولان و جانبازان ، توقف خلاف جهت و توقف مقابل پل است.سرهنگ ناصري يادآور شد: از ديگر قابليت‌هاي اين سامانه پلاک خوان متحرک مي‌توان به توانايي خواندن پلاک در شعاع 35 درچه در هر جهت ، قابليت تشخيص نوع خودرو (پلاک شخصي ، دولتي و ...) ، نمايش مشخصات ، پلاک و تصوير خودرو، امکان کنترل تخلفات در تاريکي هوا با توجه به دارا بودن پروژکتور مادون قرمز ، قابليت ثبت اتوماتيک اطلاعات پلاک ، امکان انتقال اطلاعات ثبت شده ، قابليت ويرايش اطلاعات پلاک توسط کاربر ، امکان ثبت تصوير ترددها بصورت رنگي و امکان کنترل تخلفات همزمان در طول معابري که خودرو در حال حرکت است، اشاره کرد.

تامين اجتماعي استان ايلام رتبه برتر کشوري را کسب کرد 
تجارت-استان ايلام:اداره کل تأمين اجتماعي استان ايلام در شاخص تعميم و گسترش پوشش بيمه‌اي براي حرف و مشاغل آزاد و بيمه اختياري حائز رتبه برتر کشور شد. به گزارش روابط عمومي‌اداره کل تأمين اجتماعي استان ايلام، اداره کل تأمين اجتماعي استان ايلام در شاخص تعميم و گسترش پوشش بيمه‌اي براي حرف و مشاغل آزاد و بيمه اختياري حائز رتبه برتر کشور شد. در حالي که تکليف برنامه عملياتي مصوب سال ۱۳۹۶ استان براي تعميم و گسترش پوشش بيمه‌اي به صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بيمه اختياري، چهار و نيم ( ۴/۵ ) درصد در نظر گرفته شده بود و ميانگين کشوري اين شاخص شش و دو دهم ( ۶/۲ ) درصد بوده ؛ اداره کل تأمين اجتماعي استان ايلام با تلاش و همدلي کارکنان خود؛ با رشد عملکردي (۱۷/۴ ) هفده و چهار دهم درصد، موفق به کسب رتبه برتر کشور شد.قابل ذکر است رشد چشمگير شاخص ياد شده در اثر فرهنگ سازي و اطلاع رساني اداره کل استان ايلام و استقبال خوب هم استاني‌هاي عزيز صورت گرفته که تأثير مستقيم در کاهش نرخ بيکاري و افزايش عدد اشتغال استان دارد.



ثبت‌نام طرح ترافيک 97 از ديروز آغاز شد
گروه اجتماعي: طرح ترافيک جديد پايتخت، سال آينده اجرايي خواهد شد. آنطور که محمد عليخاني، رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران روز گذشته اعلام کرده زمان پيش‌بيني شده براي آغاز اجراي اين طرح ارديبهشت‌ماه سال 97 خواهد بود با اين حال آنطور که خبرگزاري‌ها روز گذشته اعلام کردند مراحل ثبت نام طرح ترافيک جديد از روز گذشته آغاز شده است.
روز گذشته مصطفي قنبرنژاد، مدير واحد صدور آرم سازمان حمل ونقل وترافيک شهرداري تهران با اعلام آغاز ثبت‌نام طرح ترافيک 97 از روز شنبه 26 اسفند، گفت: سامانه ثبت‌نام مجوز ورود به محدوده طرح ترافيک تهران به نشاني my.tehran.ir راه‌اندازي شده و شهروندان مي‌توانند نسبت به ثبت مشخصات خود در اين سامانه اقدام کنند. وي با بيان اينکه تمامي‌متقاضيان ورود به محدوده طرح ترافيک اعم از خودروي شخصي، دولتي و عمومي‌مي‌توانند از تاريخ 26 اسفند با مراجعه به سامانه مذکور نسبت به ثبت مشخصات فردي و خودرو اقدام کنند، تصريح کرد: در اين مرحله تمامي‌متقاضيان با ورود به سامانه نسبت به ثبت مشخصات فردي خود اقدام کرده و مي‌توانند پس از ثبت نام نسبت به دريافت نام و کد کاربري اقدام کنند. قنبرنژاد ادامه داد: برابر مصوبه شوراي شهر تهران، بيماران خاص، افراد داراي معلوليت جسمي‌و حرکتي، جانبازان، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان خبري، رانندگان آژانس‌ها و موسسات اتومبيل کرايه، سرويس مجاز مدارس، وانت بارها، کاميونت‌هاي تا سقف شش تن در سقف ورودي مشمول تخفيف مي‌شوند که در اين موارد نيز مالکين خودرو، بايد نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.
به گفته قنبرنژاد، ثبت‌نام اوليه اين دست از افراد به معناي بهره‌مندي از تخفيف نبوده و شمول تخفيف براي آنها مستلزم ارائه مدارک در دفاتر خدمات الکترونيک شهر و تاييد از سوي نهادها و مراجع ذيربط در چارچوب مصوبه شوراي شهر و آيين‌نامه‌هاي مربوط خواهد بود. براساس گزارش روابط عمومي‌معاونت حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران؛ مدير واحد صدور آرم سازمان ترافيک تصريح کرد: ساکنان محدوه طرح ترافيک که براساس مصوبه شوراي شهر، براي يک بار خروج قبل از ساعت 8.30 و يکبار ورود پس از ساعت 17 از پرداخت عوارض معاف هستند، به منظور برخورداري از اين امتياز علاوه بر ثبت‌نام در سامانه بايد نسبت به ارائه مدارک سکونت خود به دفاتر خدمات الکترونيک شهر نيز اقدام کنند همچنين دارندگان خودروهاي برقي و هيبريدي هم که شامل تخفيف تردد در محدوده طرح ترافيک مي‌شوند نيز علاوه بر ثبت‌نام در سامانه بايد مدارک لازم را براي بهره‌مندي از تخفيف به دفاتر خدمات الکترونيک شهر ارايه کنند.
از طرف ديگر ديروز محمد عليخاني، رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران در رابطه با مصوبه طرح ترافيک، گفت: مصوبه طرح ترافيک توسط شوراي ترافيک تهران تصويب مي‌شود و شوراي شهر در اين خصوص نظراتي ارائه کرده است. وي با بيان اينکه شورا هيچ نماينده‌اي در شوراي ترافيک‌ ندارد، گفت: از اين رو شورا نتوانست پيشنهادات خود را مطرح کند. عليخاني افزود: در صحن شورا در زمينه نرخ‌گذاري طرح ترافيک مطرح و برخي ايرادات از سوي هيات تطبيق عنوان شد و‌ به صحن شورا برگشت. رئيس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران ادامه داد: پس از رفع ايراد تا امروز ايرادي مجددا مطرح نشده و تنها ايراد از سوي راهنمايي و رانندگي و در زمينه دوربين‌هاي خروجي بوده که رفع شده است. عليخاني با تاکيد بر اينکه از سال آينده اين طرح اجرا خواهد شد، گفت: در دوره جديد تا پايان فروردين افرادي که از گذشته مجوز داشتند، با مشکلي روبه رو نخواهند شد. عليخاني با اشاره به اينکه مطابق قانون مديريت و‌ نظارت بر‌حمل و نقل بار برعهده شهرداري‌ها است، گفت: از اين رو تاکسي‌هاي اينترنتي نيز بايد با مجوز و با نظارت کار خود را انجام دهند. وي گفت: حدود 200 هزار خودرو در حال سرويس‌دهي هستند و 89 هزار تاکسي نوسازي شده‌اند.


بساط ۸ کارتل بزرگ اقتصادي در شهرداري برچيده شد
گروه اجتماعي: مجيد فراهاني، عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در گفتگو با ايلنا با اشاره به نقاط قوت و ضعف عملکرد محمدعلي نجفي در شهرداري تهران، با اشاره به شرايطي که نجفي در آغاز کار با آن روبه‌رو بود، ادامه داد: مهم‌ترين کاري که ايشان انجام دادند، ساماندهي فضاهاي به هم ريخته شهرداري بود. عضو شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه شهرداري توانست در يکسري حوزه‌ها عملکرد موفقي از خود به جاي بگذارد که مهمترين آن ساماندهي امور مالي بود، گفت: شهرداري با همان بخشنامه‌هاي ضدفساد، موفق شد؛ بساط هشت کارتل بزرگ اقتصادي و کارگزاران عظيم رشديافته در طول ساليان گذشته را يک‌شبه برچيند و بدهکاران و طلبکاران مستقيم با خود شهرداري طرف شوند.
فراهاني با بيان اينکه نجفي زماني وارد شهرداري شد که ۵۰ هزار ميليارد تومان بدهي داشت و هر روز پيمانکاران طلبکار بيرون ساختمان شوراي شهر به حق اعتراض کرده و برخي به خاطر طلب‌هايشان خودسوزي هم کردند، گفت: شهرداري همين امروز با مشکل پرداخت حقوق و دستمزد مواجه است، تا آخر سال ۱۵۰۰ ميليارد تومان کسري دارد، با اين حال در چنين شرايطي شهرداري فضاي تراکم‌فروشي غيرقانوني را متوقف کرد و به نظرم انحلال شوراي معماري مناطق خيلي شجاعت مي‌‌خواست. وي با تاکيد بر اينکه انحلال شوراي معماري مناطق اعتراض سازندگان را در پي داشت، افزود: سازندگان اعتراض مي‌کنند که اين بخشنامه دست ما را بسته است. وي گفت: شرايط به گونه‌اي بود که معاون سابق شهردار گفته بود، اگر شما پول کافي بدهيد، براي ساخت برج در وسط ميدان فردوسي هم مجوز مي‌دهم. 
فراهاني با تاکيد بر اينکه مديريت شهري گذشته از شهرفروشي درآمد کسب مي‌کرد و اين اواخر ديگر کف‌گير تراکم هم به ته ديگ خورده بود، ادامه داد: در گذشته يک سيکل معيوب در مديريت شهري وجود داشت. در حقيقت شهر را مي‌فروختند و تخريب مي‌کردند تا بتوانند آن را اداره کنند، اما اين سيکل معيوب تا کي مي‌توانست ادامه پيدا کند؟ نجفي جلوي اين کار را گرفت و شجاعانه هم اين اقدام را انجام داد. اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اقدامات نجفي در رابطه با ساماندهي نيروي انساني، ادامه داد: وي ارزيابي و ارزشيابي مديران شهري را دنبال کرد و سعي در جايگزيني نيروهاي متخصص در حوزه‌ها کرد و اين امر را بدون تعصب انجام داد. همانطور که خودش گفت در شهرداري لباس سياسي را از تن درآورد و لباس خدمت پوشيد. در بحث انتصابات تا جايي که توانست سعي کرد، نيروهاي متخصص را روي کار بياورد، اما نقدي که من به ايشان وارد مي‌دانم، اين است که فرآيند جابه‌جايي نيروها بسيار کند پيش مي‌رود.
فراهاني در رابطه با اقدامات شهرداري در راستاي مبارزه فساد تصريح کرد: انتقاد ديگري که وارد مي‌دانم در رابطه با مبارزه با فساد است. ما انتظار داشتيم شهرداري تهران برنامه‌ منسجمي‌براي مبارزه با فساد داشته باشد. براساس آمارها و نظرسنجي‌ها، شهرداري تهران امروز جزو فاسدترين دستگاه‌هاي کشور است و نظرسنجي آقاي نجفي در شهرداري طي شش ماه اول نشان داده که يک سوم ارباب رجوعان اعلام کردند که از ما تقاضاي رشوه شده است. وي در ادامه به راه‌حل‌هاي موجود براي مبارزه با فساد سازمان يافته اشاره کرد و گفت: يکي از راه‌هاي اساسي، هوشمندسازي و آنلاين کردن خدمات شهرداري است. همچنين اگر بتوانيم فردي را که فسادي کرده، معرفي و با او برخورد علني کنيم، همين نشان مي‌دهد که عزم و اراده راسخ براي مبارزه با فساد داريم. 
فراهاني اقدام مثبت ديگر نجفي را نوسازي بافت فرسوده خواند و گفت: مذاکراتي در اين رابطه انجام گرفته و بسته‌هاي تشويقي مناسبي در نظر گرفته شده است. برنامه بازآفريني شهري حاصل همکاري و همگامي‌ميان دولت و شهرداري است و اين ثمرات همسو بودن دولت‌ و شهرداري است که متاسفانه در سال‌هاي گذشته همواره شاهد وجود اختلاف ميان اين دو نهاد بوديم. با اين حال انتظار ما و مردم اين است که اقدامات بيشتري صورت گيرد.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان گيلان: 
آرامش بهاري در ۲۶۰ بقعه متبرکه
تجارت-استان گيلان_فرحي؛ مديرکل اوقاف و امور خيريه استان گيلان گفت: استان گيلان در سال گذشته ۲۳۹ بقعه مجري طرح داشته و امسال در نوروز 97 اين عدد به ۲۶۰ بقعه رسيده است. حجت الاسلام والمسلمين ستار عليزاده، مديرکل اوقاف و امور خيريه گيلان در نشست خبري که در محل اداره کل اوقاف و امور خيريه گيلان برگزار شد درباره برگزاري طرح آرامش بهاري در نوروز ۹۷ اظهار کرد: اين طرح با هدف ترويج باورهاي ديني، سبک زندگي ايراني اسلامي‌و تبديل بقاع متبرکه به قطب‌هاي فرهنگي اجرا مي‌شود.وي افزود: تغيير در محتواي آموزشي و سطح بندي بقاع مجري طرح آرامش بهاري دو ابتکار و نوآوري در برگزاري اين طرح در نوروز ۹۷ است .مديرکل اوقاف و امور خيريه گيلان با بيان اينکه تا سال قبل آرامش بهاري در يک سطح براي بقاع مجري طرح ابلاغ مي‌شد، گفت: امسال بقاع مجري اين طرح در استان‌ها به چهار سطح ويژه، سطح يک، سطح دو و سه تقسيم شده‌اند .وي همچنين اضافه کرد: استان گيلان در سال گذشته ۲۳۹ بقعه مجري طرح داشته و امسال اين عدد به ۲۶۰ بقعه رسيده است .عليزاده با اشاره به هشتمين سال برگزاري طرح آرامش بهاري در سطح کشور و گيلان، گفت: اين طرح از ۲۵ اسفند ۹۶ آغاز شده و تا ۱۵ فروردين ۹۷ ادامه دارد.مديرکل اوقاف و امورخيريه استان گيلان خاطر نشان کرد: سه هزار نفر از اعضاي هيئت امناء، مديران مراکز فرهنگي، خدام رسمي‌و افتخاري بقاع متبرکه و کارکنان اوقاف در برگزاري اين طرح مشارکت دارند .وي با اشاره به اينکه براي هر رده از بقاع مجري طرح آرامش بهاري برنامه‌هاي مخصوصي طراحي شده و توقع سازمان از هر بقعه در سطح خودش متفاوت است، گفت: براي گيلان هشت بقعه مجري طرح آرامش بهاري ويژه تعيين شده است.عليزاده اذعان کرد: بقاع سطح ويژه، سه تا پنج مبلغ، خيمه معرفت و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگي دارند و تمام برنامه‌هاي آرامش بهاري را اجرا مي‌کنند .وي يادآور شد: بقاع سطح يک در گيلان ۳۰ بقعه هستند که بين يک تا دو مبلغ داشته، خيمه معرفت معمولي دارند و برنامه‌هاي محدودتري را اجرا مي‌کنند .مديرکل اوقاف و امور خيريه گيلان با بيان اينکه بقاع سطح دو ۴۰ بقعه هستند که مبلغ و خيمه معرفت دارند، گفت: امسال در گيلان ۷۸ بقعه خيمه معرفت دارند .وي اضافه کرد: بقاع سطح سه گيلان که تعداد آنها ۱۸۲ بقعه است، ظرفيت استقرار مبلغ ندارند و شايد روحاني بومي‌هم نداشته باشند اما اين ظرفيت را دارند که در ايام نوروز به روي مردم گشوده باشد، نظافت شده و با سرويس بهداشتي تميز در خدمت پذيرايي از زائران قرار بگيرند.عليزاده يادآور شد: در ۱۰ بقعه شاخص مجري طرح آرامش بهاريايستگاه سلامت راه اندازي مي‌شود که خدمات پزشکي رايگان به زائران ارائه مي‌کند.وي با اشاره به تغيير محتواي آموزشي در حوزه مبلغين، کودک، تبليغ چند رسانه‌اي، سبک زندگي و مبلغين طرح آرامش بهاري نوروز ۹۷، گفت: در اجراي طرح آرامش بهاري امسال تعداد مبلغين به صورت قابل توجهي افزايش پيدا کرده و ۲۲۰ نفر مي‌رسد.مديرکل اوقاف و امور خيريه گيلان، طرح آرامش بهاري را داراي دو بعد تبليغي و خدمت رساني دانست و گفت: خدمت رساني بر عهده هيات امنا است.عليزاده تاکيد کرد: تعامل و هماهنگي با دستگاه‌هاي اجرايي و انتظامي‌صورت گرفته تا ضمن جلوگيري از شيطنت عده‌اي فريب خورده، طرح آرامش بهاري با کيفيت کامل برگزار شود.

عيدي سازمان منطقه آزاد قشم به فعالان اقتصادي در آستانه نوروز 97؛
اعتبار فعاليت‌هاي کسب و پيشه قشم 3 ساله شد
تجارت-جزيره قشم:مدير بازرگاني و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اعتبار پروانه کسب و پيشه فعالان اقتصادي در اين منطقه با توجه به اجراي سياست‌هاي مجدانه رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به 3 سال افزايش يافت.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، امير سلکي روز شنبه در نشست با خبرنگاران، گفت: مدت اعتبار پروانه کسب و پيشه در قشم از يکسال به 3 سال با هدف رونق اقتصادي و دلگرمي‌هرچه بيشتر فعالان اقتصادي به دستور حميد رضا مومني در دستور کار اين مديريت قرار گرفت.به گفته او، کاهش بروکراسي اداري، پيشگيري از مراجعات مکرر متقاضيان و تکريم فعالان اقتصادي بخشي از امتيازات افزايش اعتبار فعاليت‌هاي کسب و پيشه در اين منطقه است.مدير بازرگاني و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: متقاضيان پروانه کسب و پيشه از اين پس مي‌توانند با پرداخت عوارض تعيين شده و استعلامات مورد نياز از ادارات و نهادهاي ذيربط، جواز فعاليت سه ساله دريافت نمايند.به گفته وي، ايجاد تحول در ارائه خدمات به جامعه فعالان اقتصادي قشم پس از تاکيد رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و اجراي سياست چابک سازي سيستم و ارتقاي نظام در اين مديريت وارد مرحله جدي شده است.او خاطرنشان کرد: با توجه به سياست‌ها و برنامه‌هاي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد کشور و همراهي مجلس شوراي اسلامي، پيش بيني مي‌شود فعاليت اتحاديه‌هاي صنفي در اين مناطق در سال 97 به مرحله اجر در آيد.سلکي افزود: يکي از ويژگي‌هاي فعاليت اتحاديه‌هاي صنفي در مناطق آزاد کشور به افزايش مدت اعتبار پروانه کسب و پيشه مربوط مي‌شود که همانند سرزمين اصلي پنج ساله خواهد شد.وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار کرد: آغاز به کار جامعه فعالان اقتصادي در قشم يکي از اقدامات بسيار ارزشمند در اين منطقه براي نقش آفريني اعضاي اين جامعه در راستاي جذب سرمايه گذاران در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي بود.وي ادامه داد: جامعه فعالان اقتصادي قشم همچنين مي‌توانند براساس قانون در امور خدماتي و صدور مجوز نيز نقش آفريني کنند و با وصل شدن به بخش IT سازمان منطقه آزاد قشم، در روند استانداردسازي و پيگيري حقوق فعالان اقتصادي مشارکت نمايند.

تحليل رزمايش مقابله با شرايط اضطراري در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي
تجارت-نقاط قوت و قابل بهبود رزمايش سراسري منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي‌با حضور اعضاي ستاد مديريت بحران اين منطقه مورد بحث و بررسي قرار گرفت. اعضاي ستاد مديريت بحران اين منطقه و نمايندگان شرکتهاي پتروشيمي‌بندرامام، فن آوران و فجر (يکشنبه 20 اسفند 1396) با هدف جمع بندي رزمايش سراسري اخير منطقه گرد هم آمدند.
در اين جلسه دو ساعته، که به رياست علي رباني، هماهنگ کننده مديريت بحران منطقه تشکيل شد، ضمن بررسي دقيق ابعاد مختلف رزمايش سال 96 و تشريح اقدامات انجام شده در جريان برگزاري اين مانور، نقاط قوت و قابل بهبود آن احصا گرديد.براساس مصوبات اين جلسه، مقرر شد پروژه‌هايي براي تقويت نقاط قابل بهبود شرکتها تعريف و با کمترين فاصله زماني از رزمايش اجرا شوند.
افزايش چشمگير تعامل بين شرکتها و همکاري گروهها در شرايط اضطراري منطقه اي، نسبت به رزمايش‌هاي گذشته، از نقاط قوت اين رزمايش و برگزاري دوره‌هاي توانمند سازي و مانورهاي دورميزي از علل بهبودها عنوان شد.همچنين در اين رزمايش تجهيزات حياتي منطقه در کنترل آتش، با موفقيت آزمايش شد.از ديگر نقاط قوت، مي‌توان به تشکيل کميته‌هاي IC و CMT شرکتها و منطقه اشاره کرد که باعث افزايش وحدت فرماندهي، کاهش سطح آشفتگي در تصميم گيري و اجرا شده بود.حاضرين جلسه به نقش انتقال تصاوير اتاق‌هاي CMT، ارتباط موثر و تصاوير صحنه حادثه به ستادهاي بحران و مديريت افکار عمومي‌از طريق انتشار به موقع اخبار به عنوان ديگر نقاط قوت اشاره کردند و در جمع بندي، بر تداوم و تقويت اين حوزه‌ها در کنار تدوين طرحهاي جامع تخليه در شرايط اضطراري تاکيد شد.توانمند سازي کميته‌ها و ستاد مديريت بحران منطقه، شناسايي تهديدات و آسيب پذيري‌هاي شرکتها، برگزاري تمرينات دورميزي و تمرين سراسري عملياتي، فازهاي سه گانه‌اي بود که در قالب برنامه‌اي جامع، پس از حادثه آتش سوزي پتروشيمي‌بوعلي سينا زير نظر سازمان پدافند غيرعامل کشور اجرا شد و تقويت توان منطقه در مقابله با بحران را درپي داشت.