پرهيز کارگزاران نظام از مسايل حاشيه‌اي 
سخنگوي هيات رييسه مجلس گفت: بايد از حاشيه‌سازي‌ها پرهيز شود و کارگزاران نظام در قواي سه‌گانه براي حل ابرچالش‌هاي بيکاري، رکود و تورم با يکديگر همدل باشند.بهروز نعمتي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: مسئولان نظام در قواي سه‌گانه نبايد خيلي به مسائل حاشيه‌اي بپردازند. همچنين چهره‌هاي سياسي در سه جريان اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقلين نيز نبايد به اختلافات دامن بزنند.نماينده تهران در مجلس با اشاره به حواشي به وجود آمده پيرامون اظهارات دادستان کل کشور نسبت به شهرداري و شوراي شهر تهران، گفت: به عنوان مسلمان بايد سخن آقاي نجفي که بيماري و ناتواني جسمي‌را دليل استعفايش مطرح کرد، از همان ابتدا پذيرفته مي‌شد.

دولت صداي خيابان را خواهد شنيد
مشاور رئيس جمهوري با اشاره به تصميم دولت در مورد نرخ ارز نوشت: روحاني يک تنش ارزي کوتاه مدت مدت را تبديل به يک فرصت راهبردي براي اصلاح بازار ارزي کرد. به گزارش ايسنا، حسام الدين آشنا نوشت: رييس جمهور با ارائه تحليلي همه جانبه از واقعيات اقتصادي، از مسئولان و مشاوران اقتصادي، بانکي، سياسي, اجتماعي، امنيتي، اطلاعاتي و ارتباطي درخواست کرد ملاحظات و راهکارهاي پيشنهادي خود را با صراحت و دقت بيان کنند. وي افزود:دولت و ملت از اين مرحله هم با اعتماد متقابل با اقتدار عبور حواهند کرد. دولت گفت‌وگو با فعالان اقتصادي، اجتماعي و سياسي را ادامه خواهد داد، صداي خيابان را خواهد شنيد و بيشتر با مردم سخن خواهد گفت.

خانه احزاب به کادرسازي حزبي توجه کند 
 يک عضو شوراي مرکزي حزب اسلامي‌کار گفت: کادرسازي و نخبه پروري بايد در احزاب شروع شود و به باقي جامعه تسري پيدا کند. احزاب بايد تلاش کنند تا نخبه‌ها را با جامعه معرفي کنند تا آنها متناسب با توانايي‌هايشان براي تصدي‌هاي مديريتي کشور انتخاب شوند.محسن سرخو در گفت‌وگو با ايسنا، در ارتباط با ضرورت توجه احزاب به مباحث مربوط به مردم سالاري ديني براي فعاليت‌هاي سياسي در سال 97 اظهار کرد: از آنجا که سازوکارهاي حزبي يکي از اصلي‌ترين پايه‌هاي دموکراسي و نظام‌هاي مردم سالاري در دنيا محسوب مي‌شود، کشور ما هم از اين امر مستثني نيست و مردم سالاري ديني بدون سازوکار حزبي معنا و مفهموم درستي پيدا نخواهد کرد.
ممنوعيت کالاي خارجي در نيروهاي مسلح
مشاورعالي فرمانده معظم کل قوا گفت: نيروهاي مسلح به عنوان جمعيت بزرگي در کشور هستند به همين خاطر دستورالعملي صادر شده تا هيچ کالاي خارجي خريداري نشده و در صورت خريد بودجه آن پرداخت نمي‌شود.به گزارش ايلنا، سرلشکر سيد يحيي صفوي گفت: يکي از کليدي‌ترين و شايد اصلي‌ترين بحث اقتصاد مقاومتي شاخصه‌اي است که مقام معظم رهبري در سخنراني خود در مشهد مقدس ايراد فرمودند و آن اين است که مردم ما کالاي ايراني مصرف کنند.صفوي تصريح کرد: البته بايد از توليدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمايت شود، يعني بايد کالاهايي ساخته شود که با کالاي مشابه خارجي از نظر کيفيت و قيمت قابل مقايسه باشد.وي ادامه داد: در اينجا نقش سازمان استاندارد حائز اهميت است؛ به عنوان مثال اين سازمان فعال بايد استانداردي مشخص مي‌کرد تا خودرو داخلي و خارجي در يک کيفيت باشند.مشاور فرمانده کل قوا گفت: اگر نيروهاي مسلح، کارمندان دولت و خانواده آنها کالاي ايراني مصرف کنند، نقطه تحولي در حمايت از کالاي ايراني صورت مي‌گيرد.

حمله به پايگاه سوريه بي پاسخ نمي‌ماند
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: حمله رژيم صهيونيستي به سوريه بدون پاسخ نخواهد ماند.به گزارش ايسنا، از شبکه الميادين، علي اکبر ولايتي ، به محض ورود به دمشق حمله هوايي روز گذشته رژيم صهيونيستي به يک پايگاه نظامي‌در سوريه را جرم توصيف کرد و گفت که اين اقدام بي پاسخ نخواهد ماند.رژيم صهيونيستي روز دوشنبه با حمله هوايي به فرودگاه تيفور در حومه حمص در سوريه منجر به کشته شدن تعدادي از نيروهاي ارتش سوريه شد.در نتيجه اين حمله چند تن از هموطنان کشورمان نيز جان خود را از دست داده‌اند.

هشدار به هلندي‌ها براي سفر به چهارکشور
وزارت خارجه هلند در هشداري به شهروندان اين کشور که قصد سفر به ايران، روسيه، چين و ترکيه را دارند، مدعي شد ممکن است در اين کشورها ابزارهاي الکترونيکي براي استفاده نا امن باشند.به گزارش ايسنا، در اين بيانيه آمده که بسيار قابل تاسف است که اين هشدار بايد در مورد شريک ما در ناتو (ترکيه) و همچنين روسيه و ايران نيز صادر شود.اين بيانيه شامل فهرستي از پيشنهادات براي اتباع هلندي است که قصد سفر به اين چهار کشور را دارند.در اين بيانيه تاکيد شده است که کساني که به کشورهاي ايران، روسيه، چين و ترکيه سفر مي‌کنند بايد ابزارهاي الکترونيکي از جمله لپ‌تاپ و موبايل که به آخرين نسخه نرم‌افزارهاي امنيتي مجهز شده‌اند را با خود حمل کنند و تنها اطلاعات ضروري در آنها وجود داشته باشد. همچنين بهتر است که امکان استفاده از اينترنت بيسيم و بلوتوث در حالت خاموش قرار گيرد و از رمزهاي امنيتي استفاده شود.

صدر آماده ميانجي‌گري ميان ايران و عربستان
رهبر جريان «صدر» عراق گفت: آماده هستم بين ايران و عربستان سعودي براي حل و فصل برخي امور، و لو تدريجي، مداخله کنم؛ چرا که اين امر در وهله نخست به منفعت عراق و در وهله دوم در راستاي منفعت منطقه است.به گزارش ايلنا از السومريه‌نيوز، مقتدي صدر، رهبر جريان صدر و از روحانيون برجسته شيعه در عراق گفته است، تنش سياسي بين ايران و عربستان سعودي پيامدهاي منفي براي عراق دارد.مقتدي صدر اين اظهارات را در پاسخ به اين پرسش که «آيا ممکن است در روزي از روزها شاهد آشتي بين عربستان سعودي و ايران با ميانجي‌گري عراق و با مداخله شما که در راستاي منافع عراق باشد، مي‌شويم؟ يا اينکه شما پيشتر چنين موضوعي را مطرح کرديد ولي پاسخ مثبتي دريافت نکرده‌ايد؟

پيش‌بيني جايگزيني ۵ پيام‌رسان داخلي 
سخنگوي فراکسيون نمايندگان ولايي در تشريح نشست تلگرامي‌فراکسيون نمايندگان ولايي و اطلاعات سپاه، گفت که ۵ پيام‌رسان داخلي تا آخر فروردين به حدي خواهند رسيد که در صورت حذف پيام‌رسان خارجي مشکلي براي کسب و کار در فضاي مجازي و فعاليت‌هاي ارتباطي پيش نياد.سيدحسين نقوي حسيني در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به برگزاري نشست صبح امروز فراکسيون نمايندگان ولايي با مسئولان اطلاعات سپاه در حوزه فضاي مجازي افزود: از جمله موارد مطرح شده در اين نشست آن بود که پيام‌رسان‌هاي خارجي فقط نقش ارتباطي ايفا نمي‌کنند، بلکه با استفاده از کانالها نقش رسانه‌اي دارند. نماينده ورامين ادامه داد: مطالب مطرح شده در اين جلسه نظام سلطه، براي کشور ما برنامه دارد و هدفمند پيش مي‌رود؛ چون فضاي مجازي در کشور ما مثل ساير کشورها نيست.وي افزود: ۵۰ درصد کاربران تلگرام، ايراني هستند؛ بنابر اين از آنجا که اغلب کشورها کاملا مسلط بر تلگرام هستند انتظار مي‌رود مراجع ذيربط در حوزه فضاي مجازي کشور به وظيفه انقلابي، شرعي و ملي خود عمل کنند. فضاي مجازي در خدمت آمريکا و رژيم صهيونيستي است و مردم را بايد از چنگ آنها نجات داد.

نوبخت مدعی شد؛
رئيس سازمان برنامه و بودجه، بودجه عمراني را در اولويت برنامه دولت در سال جاري دانست و گفت: روند تامين آن نيز از محل اوراق خزانه است.
محمدباقر نوبخت در نشست خبري، با تشريح گزارش عملکرد بودجه 1396، درباره منابع تخصيص يافته به بودجه عمراني گفت: 106هزار ميليارد تومان از بخش نفت،134 هزار ميليارد تومان از بخش ماليات و 47 هزار ميليارد تومان از بخش واگذاري دارايي و مالي است.
نوبخت با بيان اينکه 100 درصد بودجه در مقايسه با لايحه بودجه محقق شده است، افزود: پيش بيني دولت در بودجه سال گذشته ٣٢٠ هزار ميليارد بود که مجلس شوراي اسلامي‌26 هزار ميليارد تومان به آن اضافه کرد اما گفتيم که محقق نمي‌شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درباره نوسانات نرخ ارز در روزهاي اخير و تصميم دولت براي آن نيز گفت: بازار ارز مانند ديگر بازارها از عرضه و تقضا تشکيل شده که عرضه در بازار داخلي از محل درآمدهاي نفتي و منابع صادرات غيرنفتي است.
وي افزود: درآمدهاي نفتي حدود ۵۰ ميليارد دلار و منابع صادرات غيرنفتي پارسال ۴۷ ميليارد دلار بود بنابراين مجموعه صادرات نفتي و غيرنفتي 97 ميليارد دلار است.
نوبخت با بيان اينکه تقاضا در بازار ارز معطوف به 2 موضوع تقاضا براي واردات کالا و واردات خدمات است، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها طي سال ۹۶ معادل ۵۲ ميليارد دلار واردات به کشور انجام گرفته که ما حداکثر ميزان آن را 55 ميليارد دلار در نظر گرفتيم.
وي اظهارداشت: مسافراني که به خارج از کشور رفته و با خود ارز مي‌برند به عنوان تقاضا براي واردات خدمات در نظر گرفته مي‌شود و حدود ۲۰ ميليارد دلار براي اين بخش در نظر گرفته مي‌شود، عده‌اي براي مباحث علمي‌و کنفرانس‌ها هزينه مي‌کنند، حدود چند ميليارد دلار نيز براي آن در نظر گرفته شده که در مجموع 25 ميليارد دلار است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجموع تقاضاي ارزي در موارد ياد شده حدود ۷۵ تا ۸۰ ميليارد دلار مي‌شود که يک نياز متعارف ارزي است.
وي با اعلام اينکه تراز بازرگاني ايران همواره مثبت است و مشکلي در تامين ارز وجود ندارد، گفت: اندک نوساني که در سال‌هاي 95 و 96 وجود داشت، مربوط به تسويه حسابهاي ارزي پايان سال ميلادي بود که منابع ارزي و صادرات بيش از واردات بود.
نوبخت اضافه کرد: از نيمه دوم سال ۹۶ اتفاق ديگري در بازار ارز رخ داد، به اين معنا که غير از آنچه که تقاضاي متعارف اقتصادي ايران در سال‌هاي گذشته براي واردات کالا و خدمات بود، نياز بيشتري به صورت تقاضا به اين بازار تحميل شد.
به گفته رئيس سازمان برنامه و بودجه در سال‌هاي گذشته افرادي وارد بازار ارز شدند که آن را نه براي واردات کالا و خدمات نمي‌خواستند بلکه به دنبال افزايش ارزش ريالي خود بودند و مي‌خواستند تا با افزايش قيمت ارز، قدرت پول آنها حفظ شود.
وي افزود: براي حل اين مشکلات بانک مرکزي سياست‌هاي جديدي همچون انتشار گواهي سپرده ريالي با نرخ 20 درصد و اوراق سپرده ارزي را پيش بيني کرد که آن زمان راهکارهاي منطقي به حساب مي‌آمد.
نوبخت درباره سياست جديد دولت گفت: همه ارزها بايد در سامانه ثبت شوند و کنترل آن در اقتصاد کشور وجود داشته باشد.
وي توضيح داد: ارزهاي ناشي از صادرات بايد در شبکه ارزي ثبت و همچنين کساني که مي‌خواهند کالا وارد کنند، بايد ثبت سفارش انجام دهند و بدون ثبت سفارش واردات امکان پذير نيست و بانک مرکزي نيز مي‌تواند با نرخ 4200 تومان همه 76 ميليارد دلار واردات کالا و خدمات را تامين کند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اين که چرا دولت دير اقدام به کنترل نوسانات ارز کرد؟ گفت: وقتي بانک مرکزي تشخيص داد که سياست جديدي بايد اعمال شود، گواهي سپرده 20 درصدي، خريد ارز ريال محور و فروش سکه طراحي شد اما اين سياست‌ها بنا به هر دليلي، نيازمند به اصلاح داشت و بايد سياست اصلاحي اعمال مي‌شد.
سخنگوي دولت شرايط اخير بازار ارز را يک آشفته بازار بدون منطق رواني توصيف و تاکيد کرد: اينکه ما بانک مرکزي را تخطئه کرده و بگويم چرا اکنون در اين شرايط جديد ورود کرده ايد، درست نيست؛ با اين وضعيت مي‌توانستيم به اعداد بي پايه ديگري برسيم، پس بانک مرکزي به موقع عمل کرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره تعيين نرخ يورو نيز گفت: اگر يورو را هم تعيين نرخ کنيم، باز برخي دنبال درهم و ساير ارزها مي‌گيرند. رقابت دلار و يورو با هم قيمت يورو را هم تعيين مي‌کند.
نوبخت درباره تعيين قيمت سکه و طلا گفت: رابطه‌اي بين نرخ سکه و طلا با قيمت ارز وجود دارد، همانطور که دلار خود را متعادل مي‌کند، طلا و سکه نيز خود را متعادل خواهد کرد؛ برمبني نرخ 4200 تومان دلار، سکه نيز تنظيم خواهد شد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينکه سياست ارزي جديد دولت با سياست‌هاي ديگر هماهنگ مي‌شود، گفت: کالاهايي که ارز مبادله‌اي دريافت مي‌کردند، تا اطلاع ثانوي با همان قيمت‌هاي ارزي که وارد کرده اند، بايد بفروشند.
وي افزود: کالاهايي که با قيمت‌هاي روز گذشته (بيش از پنج هزار تومان) وارد شده‌اند نيز از طريق يارانه کنترل مي‌شوند و به هرحال تصميمات را به طور مرتب و متناسب انجام خواهيم داد.
وي تاکيد کرد: بازار ارز مي‌تواند کارهاي مطلوب اقتصادي که تاکنون انجام شده را تحت تاثير قرار دهد به همين جهت بازار را رها نمي‌کنيم و اجازه نمي‌دهيم روش غيرمتعارف بر آن حاکم شود و با اتخاذ سياستهاي تکميلي بازار را به تعادل مي‌رسانيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره ابهاماتي همچون ورود اتوبوسي افراد براي خريد ارز، دست‌هاي پنهان قاچاقچيان اربيل و امارات و مواردي از اين دست در مورد التهاب اخير بازار ارز گفت: آنچه که درخصوص صف‌هاي طويل خريد ارز گفتم، واقعيت است و بخشي از تقاضايي که اکنون بيش از نياز بازار وجود دارد، کاذب است.
وي افزود: بحث ما اين است که عرضه ما در ارز، بيش از تقاضا بوده است ولي تقاضاي کاذب وارد شده از کانال‌هايي بوده که از اتوبوس‌ها گرفته شده يا افرادي که مي‌خواهند نشان دهند که دولت ناکارآمد است.
نوبخت با بيان اينکه برخي به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت هستند، گفت: هنوز 6 ماه از عمر دولت نگذشته است، سه سوال از رئيس جمهور مطرح مي‌شود و استيضاح سه وزير در يک روز کليد مي‌خورد، نشان از اين دارد که شرايط عادي نداريم.
وي تصريح کرد: تصميمات اقتصادي در دولت، فردي نيست و جمعي است و ما نيز در يک تصميم جمعي به اين سياست ارزي رسيديم، اما بازار ارز پرنوسان و غيرقابل قبول است و بايد اصلاح شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: کنترل بازار ارز از طريق مهار تورم شاخص‌هاي اقتصادي است و تورم را «باد» پايين نياورد.
وي افزود: يک مسير نظام بانکي بود که بتواند به بخش خصوصي تسهيلات دهد و بر اساس آن سال گذشته بيش از ۱۸ هزار ميليارد تومان تسهيلات از سوي بانک‌ها به بخش خصوصي داده شد که با افزودن طرح‌هاي عمراني به اين رقم شاهد رشد سرمايه گذاري و تقليل نرخ بيکاري بوديم.


معاون سياسي وزير خارجه گفت: برجام براي دولت آمريکا نيست که هر تصميمي‌بخواهد بگيرد برجام متعلق به جامعه بين‌الملل و همه کشورهايي است که مذاکره کردند. به گزارش ايسنا، سيد عباس عراقچي افزود: برجام يک توافق مهمي‌بود که روسيه يکي از طرف‌هاي قوي آن بود همانقدر که برجام به ايران متعلق است و به روسيه و به بقيه اعضاي 1+5 متعلق است.  وي که با شبکه راشاتودي گفت‌وگو کرده است، هم‌چنين با اشاره به تحولات سوريه گفت: رژيم صهيونيستي به دنبال افزايش تنش در منطقه است و فکر مي‌کنم همه طرف‌هاي درگير بايد نسبت به اين قضيه بسيار هوشيار باشند. پيروزي‌هاي دولت سوريه در مقابله با عوامل تروريست و اقتدار مجدد سوريه بر اراضي خودش مسلما بر دشمنان سوريه گران تمام خواهد شد و آنها تمام تلاش خود را براي ايجاد مجدد تنش و گسترش درگيري‌ها انجام خواهند داد و همه بايد نسبت به اين قضيه هوشيار باشند. وي اظهار کرد: پيروزي‌هاي دولت سوريه در آن کشور و در مقابله با عوامل تروريست و اقتدار مجدد سوريه بر اراضي خودش مسلما براي دشمنان سوريه گران تمام خواهد شد. وي افزود: آنها تمام تلاش خود را براي ايجاد مجدد تنش و گسترش درگيري‌ها انجام خواهند داد و همه بايد نسبت به اين قضيه هوشيار باشند. معاون سياسي وزير خارجه گفت: روابط ايران و روسيه از يک اهميت بسيار زيادي براي دو کشور برخوردار است و روابط بسيار مستحکمي‌است و حوزه‌هاي مختلفي اعم از سياسي، اقتصادي و استراتژيک را در برمي‌گيرد. همکاري‌هاي دو کشور به لحاظ دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي بسيار موثر است و به اين همکاري‌ها ادامه خواهيم داد. وي افزود: در مورد سوريه همکاري بسيار نزديکي در قالب روند آستانه و به صورت دوجانبه داريم. در موضوع برنامه هسته‌اي ايران، روسيه يک شريک بسيار مطمئن از ابتدا بوده و هنوز هم هست. بسياري از برنامه‌هاي هسته‌اي ما در مشارکت و همکاري با دولت روسيه پيش مي‌رود. برجام يک توافق مهمي‌بود که روسيه يکي از طرف‌هاي قوي آن بود. وي خاطرنشان کرد: همانقدر که برجام به ايران متعلق است، به روسيه و به بقيه اعضاي 1+5 متعلق است. عراقچي گفت: برجام براي دولت آمريکا نيست که هر تصميمي‌بخواهد بگيرد. برجام متعلق به جامعه بين‌الملل و همه کشورهايي است که مذاکره کردند. وي تاکيد کرد: به روابط مستحکم خود با روسيه در همه عرصه‌ها ادامه خواهيم داد. اين روابط روز به روز شکل بهتري به خود مي‌گيرد و مطمئن هستم در همين جهت حرکت خواهيم کرد.


وزير خارجه کشورمان تاکيد کرد: به نظر مي‌رسد دولت آمريکا به دنبال بهانه‌جويي براي مداخله است و وضعيت تروريست‌هاي مورد حمايت آمريکا در سوريه وضعيت خوبي نيست و هرروز دچار يک شکست جديد مي‌شوند و آمريکا و رژيم صهيونيستي در مراحل مختلف براي روحيه دادن به تروريست‌ها وارد ميدان شدند.
به گزارش ايلنا، محمد جواد ظريف پس از ورود به برزيل گفت: برزيل يکي از مهمترين اقتصادهاي دنياست و اقتصاد نهم دنيا است و مهمترين اقتصاد آمريکاي لاتين را دارد و از کشورهاي عضو بريکس است و ما ارتباط گسترده‌اي با آن داريم البته بيشتر روابط ما با برزيل بر اساس خريد اقلام کشاورزي از برزيل است اما زمينه‌هاي همکاري بين ايران و برزيل بسيار گسترده‌تر است، هم در حوزه نفت و گاز ما امکان همکاري داريم و در گذشته ما تامين کننده انرژي براي برزيل بوديم و اين زمينه وجود دارد که ما فعال‌تر شويم. در زمينه فناوري برزيل مثل جمهوري اسلامي‌توفيقات بسيار خوبي داشتند و در اين موضوع ما مي‌توانيم نقش محکم‌تري را داشته باشيم.
ظريف ادامه داد: برزيل در حوزه سياسي کشوري پيشرو است و زمينه‌هاي خوبي براي همکاري‌هاي سياسي و بين‌المللي هم وجود دارد و اميدواريم که جلسات مجمع اقتصادي که فردا صبح شروع خواهد شد بتواند زمينه‌ها را براي همکاري‌هاي گسترده‌تر فراهم کند.
وزير خارجه درباره اظهارات ترامپ مبني بر تصميم‌گيري ۴۸ ساعته براي سوريه گفت: همانطور که مي‌دانيد جمهوري اسلامي‌موضع صريحي دارد و ما از ابتدا استفاده از سلاح‌هاي شيميايي را توسط هرکس و عليه هرکس را محکوم مي‌کنيم. به نظر مي‌رسد دولت آمريکا به دنبال بهانه‌جويي براي مداخله است و وضعيت تروريست‌هاي مورد حمايت آمريکا در سوريه وضعيت خوبي نيست و هرروز دچار يک شکست جديد مي‌شوند و آمريکا و رژيم صهيونيستي در مراحل مختلف براي روحيه دادن به تروريست‌ها وارد ميدان شدند و حملات جديد رژيم صهيونيستي در گذشته هم سابقه داشته که هر زمان که دچار شکست مي‌شدند رژيم صهيونيستي اقدام به عمليات کرده است. وي افزود: از آمريکايي‌ها هم همينطور اطلاعات موثقي در دست است که تروريست‌هاي داعش را به مناطق ديگر منتقل مي‌کند که از سرمايه‌گذاري بسيار خطرناکي که در سوريه کرده در ساير مناطق بتواند استفاده کند که اين سياست‌ها سياست‌هاي بسيار خطرناکي است و نتايج آن براي صلح و امنيت منطقه و صلح و امنيت بين المللي و هم براي خود آمريکا بسيار خطرناک خواهد بود.