تثبيت نرخ ارز سبب ثبات بازار مي‌شود 
دبيرکل اتاق اصناف ايران ثبات نرخ ارز را سبب شفاف سازي وضعيت فعالان اقتصادي و ثبات بازار اعلام کرد. علي عوض پور با اشاره به تاثير ثبات قيمت ارز در اقتصاد کشورها افزود: ثبات نرخ ارز امکان برنامه‌ريزي روند توليد و عرضه کالا را براي فعالان اقتصادي فراهم مي‌کند که نوسانات چند وقت گذشته مانع از اين هدف گذاري شده است. به گزارش صداوسيما، وي عملياتي شدن فوري ثبات در نرخ ارز را از سوي دولت بسيار ضروري دانست و گفت: اصلاح سياست‌هاي مالي در سال جاري براي تحقق هدف گذاري انجام شده براي حمايت از توليد کالاي داخلي مي‌تواند بسيار اثرگذار باشد. دبير کل اتاق اصناف ايران افزود: انتظار بخش خصوصي از دولت ثبات اقتصادي در قوانين و مقررات است. عوض پور در خصوص واحدهاي توليد کننده صنفي تحت پوشش اتاق‌هاي صنفي افزود: تاکيد لازم بر اين واحدها تا اصلاح قيمت ارز انجام شده همچنين نظارت بر بازار با دقت بيشتر نيز در حال اجراست. وي با اشاره به اثرگذاري تامين ارز توليد کننده‌هاي صنفي در کاهش هزينه‌هاي توليد ادامه داد: بخشي از مواد اوليه و واسطه‌اي از طريق نرخ ارز سبب بهم ريختگي در وضعيت اين بخش از توسعه خواهد شد.

افت ۴۰ درصدي تقاضاي خريد موتورسيکلت
 رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه و موتورسيکلت تهران با اشاره به تبليغات گسترده در خصوص مزيت موتورسيکلت‌هاي برقي در شرايط کنوني کلان شهرها ، افزود : تاکنون نسنبت به خريد اين موتورسيکلت‌هاي برقي استقبالي صورت نگرفته است چرا که قيمت اين موترها چندين برابر يک موتورسيکلت بنزيني است ضمن اينکه خدمات پس از فروش اين موتورها نيز موضوع مهمي‌است که بايد به اين مساله نيز توجه شود.محمد خادم منصوري در گفتگو با خبرخودرو افزود: وضعيت کنوني بازار و نوسانات ارزي ، بسياري از خريداران موتورسيکلت را با بلاتکليفي زيادي مواجه کرده به طوري که به گفته بسياري از فعالان بازار در سال ۹۶ فروشندگان موتورسيکلت نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصدي افت فروش را تجربه کردند.وي تصريح کرد : البته در سال ۹۶ به دليل اشباع بازار موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري و از سويي توليد همزمان موتورسيکلت‌هاي انژکتوري که حدود ۷۰۰ هزار تا يک ميليون تومان بالاتر از موتورهاي کاربراتوري هستند بر کسادي بازار و افت تقاضاي بازار موتورسيکلت تاثير گذاشت اين در حالي است که هم چنان بازار موتورهاي کاربراتوري از تقاضاي بالاتري نسبت به انژکتوري‌ها برخوردار است.

لزوم کاهش تعرفه واردات تجهيزات عينک 
رئيس اتحاديه صنف سازندگان و فروشندگان عينک در خصوص راهکار‌هاي تحقق شعار سال مبني بر حمايت از کالاي ايراني بيان کرد: در حال حاضر چند لابراتوار در کشور مشغول به توليد عدسي در کشور مي‌باشند که اين واحد‌ها کار خود را به بهترين نحو ممکن انجام مي‌دهند، ولي براي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري بايد دولت توجه بيشتري به واحد‌هاي صنفي داشته باشد و از توليد کنندگان در جهت توليد کالاي با کيفيت حمايت ويژه نمايد.حميد ثابت قدم در گفت‌وگو با ميزان افزود: بدون حمايت دولت و پرداخت تسهيلات ارزان قيمت به واحد‌هاي توليدي، نمي‌توان انتظار رونق و تحقق شعار سال را داشت. 

رئيس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي مخابراتي:
هنگامي‌که از اقتصاد و اشتغال صحبت ميکنيم، بايد ببينيم چه ابزارهايي براي رونق اقتصاد و ايجاد اشتغال وجود دارد و سپس بررسي کنيم که تا چه اندازه از اين ابزارها استفاده نکرده ايم. اما در خصوص اقتصاد ايران همه چيز متقاوت است. در ايران امکان ا ين وجود ندارد که بگوييم فردا در بازار چه اتفاقي مي‌افتد زيرا هر بار که تورم يا بحراني اقتصادي رخ مي‌دهد، مسوولان اعلام مي‌کنند که دستهاي پشت پرده اين بحرانها را به وجود آورده است. اما به تازگي شاهد گراني ارز و شايد بهتر بگوييم شاهد بحران ارزي بوديم به نوعي که در مدت چند روز قيمت ريال در برابر دلار يک باره به ميزان دو هزار تومان سقوط کرد. در اين آشفته بازار، اولين سوالي که مطرح مي‌شود اين است که آيا توليدکننده و مصرف کننده و حتي واردکننده مي‌توانند روي اين اقتصاد حساب باز کنند. جالبتر اينکه عده‌اي به دليل گراني شدن ارز، از فروش محصولات خودداري مي‌کردند تا شايد بتوانند گرانتر بفروشند بدون آنکه زياد کاري کرده باشند.
در اين رابطه رييس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي گفت: در روزهاي اخير کسي جنس نمي‌فروشد و فقط هزينه باز بودن فروشگاه از جيب کاسب مي‌رود که اين خود ضرر کامل است اين در حالي است که کاهش ۵۰ درصدي فروش موبايل سانترال تلفن‌هاي بي‌سيم در سال گذشته سبب شد که ما به طور طبيعي متضرر بشويم و حالا نيز مجبوريم که به خاطر عدم ثبات در بازار ارز کالا نفروشيم.
مهدي محبي در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص تاثير افزايش قيمت ارز بر روي اين صنف گفت: با توجه به اينکه بيشتر کالاهاي ما وارداتي است بيشترين تاثيرگذاري را صنف ما داشته است اما در حال حاضر مشکل ما بالا بودن قيمت ارز نيست عدم ثبات در وضعيت موجود است که باعث شده فعاليت اعضاي ما اعم از وارد کننده و فروشنده به حداقل برسد. اگر دولت تصميم دارد دلار را به ۱۰ هزار تومان برساند زود‌تر انجام دهد. اما همين قيمت بماند و تغييري ايجاد نشود.
رئيس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي ادامه داد: با توجه به اجراي طرح رجيستري موبايل و پايان بگير و ببند‌ها در صنف ما به بهانه کالاي قاچاق ما انتظار سال خوبي را داشتيم اما از‌‌ همان ابتدا بالا رفتن قيمت دلار باعث شد که علاوه بر رکود چند ساله‌اي که در اين بازار حاکم است و ماليات بالايي که به هر قيمتي از اصناف اخذ مي‌شود امروز ديگر حتي نتوانيم لوازم جانبي بفروشيم.
وي افزود: در روزهاي اخير کسي جنس نمي‌فروشد و فقط هزينه باز بودن فروشگاه از جيب کاسب مي‌رود که اين خود ضرر کامل است اين در حالي است که کاهش ۵۰ درصدي فروش موبايل سانترال تلفن‌هاي بي‌سيم در سال گذشته سبب شد که ما به طور طبيعي متضرر بشويم و حالا نيز مجبوريم که به خاطر عدم ثبات در بازار ارز کالا نفروشيم.
محبي تصريح کرد: با توجه به اينکه قيمت دلار ۲۰ درصد تا به امروز افزايش داشته است ما نيز حداقل مجبوريم ۲۲ درصد کالاي خود را گران کنيم که ۲ درصد آن به دليل عوارض گمرکي است چون دلار به نرخ روز محاسبه مي‌شود در اين وسط نه خدمتي به مشتريان ارائه مي‌شود و نه ما سود مي‌کنيم فقط کالا گران‌تر شده است.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي اين اتحاديه گفت: ما ۱۷۰۰ واحد جواز دار و ۱۰۰۰ واحد در حال تشکيل پرونده داريم و يکي از بزرگ‌ترين اتحاديه‌ها در تهران هستيم به طوري که در سال گذشته ما هفته‌اي ۵۰ تا ۷۰ پرونده براي رسيدگي به شکايات داشتيم.
رئيس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي ادامه داد: در اين حوزه ۴۰ درصد شکايات مستقيما به اتحاديه ارجاع داده مي‌شود و ۶۰ درصد به سازمان تعزيرات که ما سعي مي‌کنيم در کميسيون رسيدگي به شکايات پرونده را مختومه کنيم و در سال گذشته موفق شديم ۷۰ درصد پرونده‌ها را بدون ارجاع به مقام قضايي در خود اتحاديه حل و فصل کنيم.
محبي افزود: بيشتر شکايات در خصوص بخش موبايل بوده که گوشي کارکرده را به جاي نو به مشتري ارائه دادند و يا تعميرات بدون کيفيت داشتند.
رئيس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي تصريح کرد: ما به طور قانوني مي‌توانيم ۱۴ درصد سود بر روي اجناس داشته باشيم اما با توجه به رکود بازار، اين عدد الان به ۲ درصد رسيده است اين در حالي است که ضريب مالياتي ما ۱۲ درصد محاسبه مي‌شود و همين امر باعث ضرر اعضاي ما شده است.
وي افزود: کاهش ۴۰ درصدي فروش موبايل در سال گذشته سبب شده که ما ريزش زيادي در صنف خود داشته باشيم، به طور ميانگين ۱۵ درصد از اعضاي ما ديگر امسال فعاليت نخواهند داشت از سوي ديگر فروشگاه‌هاي اينترنتي نيز مشکل اصلي ما شده است.
محبي گفت: اين فروشگاه‌ها هيچ کدام ماليات نمي‌دهند و به راحتي کالاي خود را تبليغ و بدون پرداخت هزينه‌هاي جاري همچون اجاره مغازه، آب و برق، عوارض شهرداري با يک تلفن کالاي خود را به فروش مي‌رسانند.
وي ادامه داد: امروز به طور ميانگين از ۲ هزار فروشگاه اينترنتي فقط ۲۰۰ واحد آن داراي تاييديه وزارت صنعت و اتاق اصناف است و بقيه بدون هيچ گونه نظارتي فعاليت مي‌کنند.


رئيس اتحاديه بارفروشان ميدان مرکزي ميوه و تره بار از ثبات نرخ ميوه در بازار خبر داد و گفت: نرخ ميوه‌هاي موجود در بازار با ايام نوروز تفاوت چنداني نداشته است.
حسن صابري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به گرماي هوا در روزهاي آتي برخي ميوه‌هاي نوبرانه اعم از زرد آلو، توت فرنگي بوته‌اي ده تا پانزده روز زودتر در بازار عرضه مي‌شود که پيش بيني مي‌شود با عرضه اين ميوه‌ها تعادل بازار همچنان حفظ شود.
صابري نرخ هر کيلو گوجه سبز در ميدان 30 تا 40 هزار و چغاله بادام 5 تا 6 هزار تومان اعلام کرد.
رئيس اتحاديه بارفروشان با اشاره به نرخ ساير ميوه‌ها در بازار بيان کرد: هم اکنون نرخ هر کيلو پرتقال رسمي‌شمال هزار و 500 تا 2 هزار، پرتقال تامسون 2 تا 3 هزار، پرتقال جنوب 3 تا 4 هزار، توت فرنگي گلخانه 2 هزار و 500 تا 14 هزار، سيب لبناني زرد هزار و 500 تا 3 هزار، سيب لبناني قرمز هزار و 500 تا 2 هزار و500 ، نارنگي تخم پاکستاني 3 هزار و 500 تا 5 هزار 500 و کيوي هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان است.
وي نرخ هر کيلو طالبي 2 تا 2 هزار و 500، ملون هزار و 500 تا 2 هزار و 500 و هندوانه 500 تا 900 تومان اعلام کرد.
صابري از افزايش 20 درصدي نرخ موز در بازار خبر داد و گفت: نرخ هر کيلو موز ناشي از نوسان نرخ ارز، کمبود در بازار مبدا، تغيير در تعرفه واردات و افزايش تقاضا نسبت به ايام نوروز با نوساناتي روبرو شد؛ به طوريکه هم اکنون هر کيلو موز 6 هزار تومان در ميدان عرضه مي‌شود.
اين مقام مسئول نرخ هر کيلو خيار رسمي‌هزار و 300 تا 2 هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنين نرخ هر کيلو خيار گلخانه هزار و 500 تا 2 هزار،گوجه فرنگي نو 800 تا هزار و 500،گوجه فرنگي گلخانه 2 تا 2 هزار و 500، پياز زرد 500 تا 900، پياز شيري 800 تا هزار و 200، سيب زميني نو هزار و 200 تا هزار و 500، باقالي هزار تا هزار و 500،لوبيا سبز 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500،هويج 800 تا هزار و 200 تومان است.

رئيس اتحاديه لوازم خانگي تهران با بيان اينکه بازارگرداني شرکت‌ها علت عدم عرضه لوازم خانگي به بازار است، گفت: اين شرکت‌ها از ابتداي ارديبهشت کالاي خود را به بازار عرضه مي‌کنند.
محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با فارس در خصوص کمبود کالا در بازار و تعطيلي واحدهاي صنفي بر اثر جهش ارز گفت: خوشبختانه نابساماني بازار ارز در ماه کسادي بازار و انبار گرداني شرکت‌هاي لوازم خانگي اتفاق افتاد.
وي گفت: بخشي از فروردين ماه به دليل تعطيلات نوروز تعطيل است و شرکت‌هاي لوازم خانگي در اين ماه کالا به بازار عرضه نمي‌کنند در حالي که اگر جهش ارزي در خرداد ماه صورت مي‌گرفت قطعا تاثيرات بسيار بيشتري بر بازار لوازم خانگي داشت. 
وي با بيان اينکه در تماس با شرکت‌هاي مختلف علت عدم عرضه لوازم خانگي به بازار پيگري شده است، گفت: 80 درصد از شرکت‌ها لوازم خانگي علت عرضه نکردن لوازم خانگي به بازار را انبارگرداني عنوان کرده‌اند و با اتمام اين کار و بستن حساب‌هاي سالانه فعاليت خود را از ابتداي ارديبهشت آغاز مي‌کنند.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي با بيان اينکه نگراني در رابطه با اين موضوع وجود ندارد، گفت: اين شرکت‌هاي لوازم خانگي اعلام کرده‌اند که در اواخر هفته آينده و نهايتا اول ارديبهشت اجناس خود را به بازار عرضه مي‌کنند. 
وي افزود: با اعلام معاون اول رئيس جمهور در خصوص دلار 4200 تومان قطعا آرامش بيشتري به بازار بر مي‌گردد.
طحان‌پور اظهار داشت: البته شرکت‌هاي توليد‌کننده لوازم خانگي از وزارت صنعت، معدن و تجارت براي افزايش 10 درصدي قيمت درخواست داشته‌اند و به همين دليل هنوز معلوم نيست که کالاي جديد با قيمت سال 96 به بازار عرضه شود و يا 10 درصد افزايش قيمت داشته باشد. 

مديرعامل بيمه آسيا: وظيفه صنعت بيمه خدمت رساني به توليدکننده داخلي
صنعت بيمه به عنوان يک نهاد در کنار ساير نهادهاي اقتصادي نقش خدمت رساني به توليدکننده داخلي را دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، دکتر ابراهيم کاردگر ، نايب رييس هيأت مديره و مديرعامل بيمه آسيا در آيين ديد و بازديد نوروزي با اشاره به نام گذاري سال 1397 از سوي مقام معظم رهبري به عنوان حمايت از کالاي ايراني گفت: بيمه به عنوان يک نهاد در کنار ساير نهادهاي اقتصادي مي‌تواند نقش بسيار مهم و تأثيرگذاري در اقتصاد کلان کشور داشته باشد.
مديرعامل بيمه آسيا وظيفه صنعت بيمه را خدمت رساني به توليدکننده عنوان کرد و افزود: ايجاد اطمينان خاطر براي صاحب بنگاه اقتصادي و توليدکنندگان کالاي داخلي و خدمت به صنايع به عنوان تأمين کننده مالي توليدکنندگان از جمله نقش‌هاي مهم صنعت بيمه در اقتصاد کشور است که حمايت از بخش توليد کشور را بر عهده دارد.
دکتر کاردگر ابراز اميدواري کرد که صنعت بيمه کشور در سال حمايت از توليد کالاي ايراني با برداشتن گام مستحکم بخشي از نقدينگي خود را مستقيماً به توليد و خط توليد کشوراختصاص دهدو به عبارت ديگر به بخش واقعي اقتصاد وصل شود.
نايب رييس هيأت مديره بيمه آسيا با اشاره به آمار بيمه آسيا در سال 1396، عملکرد اين شرکت را با تدابير تنظيم شده در هيأت مديره و همکاري و تلاش کارکنان و شبکه فروش مثبت ارزيابي کرد. مديرعامل بيمه آسيا با تأکيد بر کنترل داخلي ، نظارت در پرداخت و جدي گرفتن وصول مطالبات اظهار اميدواري کرد با تلاش ، همدلي و همکاري کارکنان بيمه آسيا روند رو به رشد بيمه آسيا در صنعت بيمه کشور در سال 1397 نيز ادامه يابد.
آيين ديد و بازديد نوروزي مديرعامل بيمه آسيا با حضور اعضاي هيأت مديره ، معاونان مديرعامل ، مديران ، مشاوران و کارکنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره يک بيمه آسيا برگزار شد.

ديدار نوروزي مديرعامل و کارکنان شرکت بيمه دي برگزار شد
همزمان با آغاز سال جديد، مراسم ديدار نوروزي مديرعامل بيمه دي با کارکنان شرکت روز دوشنبه در سالن نو انديشي ستاد مرکزي برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل شرکت بيمه دي، در اين ديدار که با حضور مديران و کارکنان ستاد و شعب تهران برگزار شد، مهندس بختياري ضمن تبريک سال جديد گفت: اميدوارم در سال جديد با انسجام، همدلي و حرفه‌اي گري بتوانيم همچنان در مسير پيشرفت گام برداريم.
مديرعامل شرکت بيمه دي از تلاش و کوشش همکاران در سال 96 و کسب دستاورد‌ها و توفيقات براي بيمه دي، تشکر و قدرداني کرد.

حضور بيمه ايران دريازدهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه
بيمه ايران در يازدهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه (2018FINEX) حضوري فعال خواهد داشت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، نمايشگاه يازدهم (FINEX2018) با حضور گسترده شرکتهاي توانمند داخلي و خارجي در زمينه بورس، بانک و بيمه از 27 تا 30فروردين در محل دائمي‌نمايشگاههاي بين المللي تهران برپا مي‌گردد.
بر اساس اين گزارش، شرکت سهامي‌بيمه ايران در اين نمايشگاه ، دستاوردها و خدمات نوين بيمه‌اي را درجهت ترويج فرهنگ بيمه براي دست‌اندرکاران و متخصصان اين عرصه ارائه خواهد نمود.
حضور شرکت‌هاي ايران معين، توسعه کسب وکار سبا، کارگزاري بورس بيمه ايران و مرکز آموزش علمي‌کاربردي بيمه ايران وهتل عباسي اصفهان که از شرکت‌هاي تابعه بيمه ايران هستند، زمينه ارائه خدمات ويژه براي علاقمندان و متخصصان بيمه را در اين نمايشگاه فراهم خواهد کرد. بيمه ايران در سالن 31A پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

شعبه شيراز بيمه سرمد صاحب ساختمان جديد مي‌شود
ساختمان جديد شعبه شيراز بيمه سرمد چهارشنبه 97/01/22 افتتاح مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، اين مراسم با حضور اعضاي هيات مديره، سرپرست و مدير سرپرستي استان فارس اين شرکت برگزار خواهد شد. بر اساس اين گزارش، ساختمان جديد شعبه شيراز بيمه سرمد به نشاني شيراز، خيابان قصرالدشت، حد فاصل کوچه 84 و 86، روبروي بانک مسکن، پلاک 412 آماده ارائه خدمات به بيمه گذاران محترم خواهد بود.