تداوم مشارکت بانک صادرات ايران در تامين مالي پروژه‌هاي ملي
بانک صادرات ايران با تامين مالي ٥٨ پروژه بزرگ ملي در حال اجرا به ارزش ١٢٧ هزار ميليارد ريال و فراهم آوردن زمينه بهره برداري از ٨ پروژه بزرگ با اعتبار ارزي و ريالي (بيش از ٨٧٤ ميليارد ريال و بالغ بر ٢٢٥ ميليون يورو) در سال ٩٦، نقش برجسته‌اي در به حرکت درآوردن چرخ‌هاي بزرگ صنعت کشور و اشتغال تعداد زيادي از هموطنان داشته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، تامين مالي ٥٨ طرح بزرگ ملي در حال اجرا در سال ٩٦ توسط اين بانک ادامه يافت که در اين راستا مجموع تسهيلات ارزي ريالي پرداخت شده بالغ بر ١٢٧ هزار و ١٣٣ ميليارد ريال بوده است. همچنين تسهيلات اعطا شده اين بانک به ٨ طرح بزرگ ملي و منطقه‌اي که در سال ٩٦ به بهره‌برداري رسيده‌اند، در دو بخش ريالي و ارزي به ترتيب ٨٧٤.٥ ميليارد ريال و ٢٢٥ ميليون و ٥٠ هزار يورو بوده است.


فعال بودن سرويس پرداخت قسط در اينترنت بانک و خدمات کارت به کارت
اداره کل فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض الحسنه مهر ايران اعلام کرد: سرويس پرداخت اقساط تسهيلات براي مشتريان در اينترنت بانک فعال است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، بر اساس اين اعلام، سرويس پرداخت قسط در کانال همراه بانک به منظور بهبود عملکرد و رفع مشكلات احتمالي نرم افزار به صورت موقت قطع خواهد شد. شايان ذکر است، مشتريان در اين مدت براي پرداخت غير حضوري اقساط خود مي‌توانند از ساير امکانات بانک قرض الحسنه مهر ايران نظير اينترنت بانک و خدمات كارت به كارت استفاده كنند. سامانه اينترنت بانک، يکي ديگر از خدمات نوين بانک قرض الحسنه مهر ايران است که با هدف ارائه سرويس‌هاي بانكي در دسترس، سريع و كم هزينه بر روي بستري امن و مطمئن براي مشتريان راه اندازي شده است .

نخستين عمل جراحي قلب باز در بيمارستان بانک ملي
براي نخستين بار در بيمارستان بانک ملي ايران عمل جراحي قلب باز بر روي يک فرد 73 ساله به روش پيوند رگ از قسمت‌هاي بدن با حضور دکتر محمد حسين ماندگار فوق تخصص جراحي قلب و عروق و سرپرست تيم جراحي قلب بيمارستان اين بانک با موفقيت کامل انجام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر ماندگار در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک ملي ايران با اشاره به انجام اين عمل در بسياري از کشور‌هاي پيشرفته، گفت: اين عمل به روش برداشتن و پيوند رگ از جاهاي مختلف بدن، از جمله پا و دست به روي بيماري که رگ اصلي قلبش گرفتگي دارد، انجام مي‌شود. سرپرست تيم اين عمل جراحي، با بيان اين موضوع که اين بيمار چندي پيش به بيمارستان بانک مراجعه کرد، گفت: با انجام اين عمل موفقيت آميز که حدود پنج ساعت به طول انجاميد به کمک تيم جراحي، مشکلات، رفع و علائم نارسايي قلب بيمار برطرف شد و خوشبختانه هم اکنون حال بيمار رو به بهبود و رضايتبخش است. حسينعلي سخندان مدير امور بيمارستان و دانشکده پرستاري بانک ملي ايران نيز گفت اين عمل براي نخستين بار در اين بيمارستان انجام‌شده است.

سامانه شفافيت تسهيلاتي در بانک مسکن
سامانه شفاف‌سازي ميزان اقساط انواع تسهيلات و نيز مجموع سود تسهيلات پرداختي به بانک مسکن در اختيار مشتريان بانک مسکن قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن - هيبنا، از طريق اين سامانه مشتريان مي‌توانند پيش از مراجعه به بانک درباره شرايط بازپرداخت انواع تسهيلات مسکن و ميزان استطاعت مالي خود در بازپرداخت اقساط اطمينان حاصل کنند.
 به دليل ماموريت تخصصي بانک مسکن در زمينه تسهيل شرايط و مسير تامين مالي بخش مسکن، اين بانک با شمار قابل توجهي از مشتريان که به قصد دريافت تسهيلات افتتاح حساب و سپرده گذاري مي‌کنند، روبرو است. با وجود اطلاع ‌رساني گسترده از طريق اين پايگاه خبري و ديگر مبادي ارتباطي بانک مسکن با مشتريان درباره نرخ سود، ميزان اقساط و مدت بازپرداخت انواع تسهيلات خريد مسکن، همچنان گروهي از مشتريان براي اينکه از در استطاعت بودن تسهيلات براي خود اطميان حاصل کنند (اطمينان از اينکه مي­توانند متناسب با درآمد ماهانه شان، اقساط ماهانه تسهيلات مورد نظر را پرداخت کنند)، به شعب مراجعه و از اين طريق اطلاعات کسب مي‌کنند.

افزايش سرمايه بانک حکمت ايرانيان
سرمايه بانک حکمت ايرانيان(سهامي‌عام) با افزايش 50 درصدي از 4000 ميليارد ريال به 6000 ميليارد ريال تغيير مي‌يابد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان، به استناد مصوبه مجمع عمومي‌فوق العاده مورخه 1396/03/25 بانک حکمت ايرانيان، مقرر گرديد سرمايه بانک از مبلغ 4000 ميليارد ريال به مبلغ 6000 ميليارد ريال افزايش يابد.
 در اين راستا مراحل ذيل طي شده است. 1. اخذ مجوز‌هاي مربوطه - 2.عرضه عمومي‌حق تقدم سهام بانک - 3.مجوز بلامانع بودن منشأ ورايزي‌هاي سهامداران طي عرضه عمومي‌- 4. ثبت افزايش سرمايه بانک نزد اداره ثبت شرکت‌ها - 5.بازه زماني مورد انتظار جهت ثبت افزايش سرمايه بانک.

رييس کل بانک مرکزي خبر داد:
رييس کل بانک مرکزي گفت: ارز گزارشگري کشور با تصويب دولت بزودي يورو مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايرنا، ولي ا... سيف روز چهارشنبه پس از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درمورد تغيير ارز گزارشگري به يورو افزود: تغيير ارز گزارشگري کشور به يورو بسيار جدي است ومصوبه آن در دولت تصويب و بزودي اعلام مي‌شود.
وي تصريح کرد: تغيير ارز گزارشگري از دلار به يورو منطقي است چراکه تاثير اصلي در اقتصاد کشور دارد.
رييس کل بانک مرکزي بهمن ماه 1395 'دلار' را براي گزارش دهي اقتصاد ايران منطقي ندانست و يکي از اقدام‌هاي موثر در اين باره را تغيير واحد ارز گزارشگري ايران عنوان کرد. 
وي گفت از آنجا که درآمد ارزي کشور به دليل تحريم‌هاي دلاري با ارزي‌هاي ديگري از جمله يورو انجام مي‌شود، بايد ارزي را مبناي گزارش دهي قرار داد که ثبات بيشتري داشته و در تجارت خارجي ما پرکاربردتر باشد. 
اهميت اين کار در سال‌هاي 390 و 1391 بيش از پيش خود را نشان داد زيرا با اوج گيري تحريم‌ها عليه ايران به بروز نوسان‌هاي شديد و لحظه‌اي در بازار ارز آزاد منجر شد؛ از اين رو دولت تدبير و اميد يکي از سياست‌هاي خود را متناسب کردن سهم دلار از مراودات ارزي کشور با اثر آن بازارها قرار داد.
رييس کل بانک مرکزي روز گذشته نيز در جلسه علني مجلس که براي بررسي نوسانات بازار ارز کشور برگزار شد به ديدار اخير خود با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: يکي از برنامه‌هاي بانک مرکزي اين است که ارز گزارشگري از دلار به يورو تبديل شود که رهبر انقلاب نيز از اين کار استقبال کردند.
وي افزود: امروز دلار نقشي در تجارت خارجي ما ندارد و در حال حذف شدن است و يورو در آينده به ارز گزارشگري ايران در آينده تبديل مي‌شود؛ البته مقدماتي دارد که در حال آماده سازي آن هستيم.
آثار تصميمات ارزي در اقتصاد مثبت است
رييس کل بانک مرکزي همچنين در پاسخ به سوالي درمورد آثار تصميم دولت در بازار ارز در اولين روز اظهارداشت:
آثار مثبتي را در زمينه‌هاي مختلفي شاهد بوديم البته خيلي زود است که ما نسبت به اين طرح نظر قطعي بدهيم و بخواهيم آثار مثبت آن را به طور کامل تحليل کنيم.
سيف ادامه داد: اما خبرها و اطلاعات جسته و گريخته‌اي که به ما مي‌رسد، نشان مي‌دهد که اقدام بسيار موثر و اثر بخشي در اقتصاد انجام داده‌ايم که آثار مقطعي و بلند مدت دارد.
وي در تشريح تاثيرات بلند مدت تصميم اخير دولت درباره بازار ارز خاطرنشان کرد: اين اقدام باعث مجهز شدن کشور و حاکميت بر بازار اقتصادي کشور و جلوگيري از ضربه پذير بودن اقتصاد ايران است. رييس کل بانک مرکزي تصريح کرد: با توجه به توطئه‌هايي که ممکن است درمورد نظام شکل بگيرد، اين امکان ايجاد شده که ديگر التهاب آفريني و فضاسازي با استحکام لازم در بخش مالي کشور وجود نداشته باشد و نمي‌توان حرکاتي که باعث دلهره و نگراني مي‌شود در کشور ايجاد کرد. 
سيف با بيان اين که درآمدهاي ارزي کشور به خوبي کفاف تمامي‌نيازهاي وارداتي کالا و خدمات کشور را مي‌دهد، يادآور شد: به هيچ وجه تزلزلي از اين بابت وجود ندارد و بارها گفته شده که اين نوسانات ارزي عامل اقتصادي ندارد و بيشتر عوامل غير اقتصادي است و خوشبختانه با اين تصميم، تحت کنترل قرار گرفت.  وي با تاکيد براين که عوامل غير اقتصادي ديگر نمي‌تواند آن اثر و شدت تأثير را داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسئولين اقتصادي به خوبي امکان اين را يافته‌اند که اقتصاد کشور را به درستي هدايت و با استحکام به سمت اهداف خود هدايت کنند.  وي يکي از ويژگي‌هاي اين مدل جديد که در حال انجام است را شفاف سازي دانست و گفت: اقتضاي امروز در بازارهاي مالي اين است که بايد شفاف سازي شود و مقررات مالي مربوط به مبارزه با پولشويي و مبارزه با تامين مالي تروريسم بتواند در بخش بخش مالي و بخصوص مبادلات مالي رعايت شود و اين اقدام در حقيقت براي ما هم اين امکان ايجاد کرده که بتوانيم تبادلات را در کشور با شفافيت انجام دهيم. 
رييس کل بانک مرکزي با بيان اين که درآمد ارزي کشور اعم از درآمد ناشي از صادرات نفت و کالاهاي غير نفتي را، سرمايه‌اي ملي است، خاطرنشان کرد: بايد دقت کنيم که اين ارز را به درستي به امور داراي اولويت بالاتر تخصيص دهيم و براي اين کار نياز به ابزار داريم و اين مدل، چنين ابزاري را به ما داده و ما مي‌توانيم تشخيص دهيم که چه نيازي ضروري و چه نيازي غيرضروري است.  وي انتقال سرمايه را بحثي جدّي ارزيابي کرد و افزود: تخصيص ارز به کالاهايي که در تأمين مواد آن، اشکالات اساسي وجود دارد، مواردي است که بانک مرکزي در آينده مي‌تواند با دقت نظر کامل و با همکاري دستگاه‌ها ذيربط، اين تخصيص را به نحو مؤثرتر و اثربخش تر انجام دهد. 
وي درمورد تامين ارز مورد نياز فعالان اقتصادي و صنعتي نيز گفت:آيين نامه‌ها و ضوابط مورد نياز در جلسه هيات دولت تصويب شد و بخشي ديگر نيز نيازمند هماهنگي و تاييد ميان دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزي، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد است که در جلسات دو روز آينده اين هماهنگي‌ها انجام مي‌شود. بخشي از اقدامات نيز مربوط به خود بانک مرکزي است. 
رييس کل بانک مرکزي خاطرنشان کرد: به طور مثال شب گذشته چند آيين‌نامه درباره تامين ارز دانشجويي و دارويي يا ارز تامين خدمات مسافري تهيه و منتشر شد. هماهنگي بخشنامه ارز مسافري نيز با مبادي خروجي کشور انجام و ابلاغ شده است.
حباب قيمت سکه تا دو روز آينده شکسته مي‌شود
سيف از ديگر موارد مورد بررسي در اين جلسه را زمان بندي فروش سکه عنوان کرد و ادامه داد: در اين زمينه تنوع بيشتري ايجاد کرده‌ايم و معتقديم در چند روز آينده قيمت سکه نيز از قيمت دلار چهار هزار و 200 توماني تبعيت مي‌کند. 
رييس کل بانک مرکزي در پاسخ به انتقاد برخي درباره دير اقدام کردن دولت براي تک نرخي کردن ارز يادآور شد: اين اقدام تنها تک نرخي کردن ارز نيست بلکه دولت ابزار لازم را در اختيار بگيرد تا بتواند بخش مالي اقتصاد را استحکام دهد تا از التهاب آفرين‌ها جلوگيري کند. سيف ادامه داد: اين تاثيرات بيشتر از التهابات بازار بود که توسط اقداماتي که دشمن با کمترين هزينه براي خود و بيشترين هزينه براي ما ايجاد کرده بود، به وجود آمده است.  وي خاطرنشان کرد: اينگونه اقدامات بيشتر براي تجهيز دولت با توجه به شرايطي اتخاذ مي‌شود و اگر در آينده اين اتفاقات رخ دهد، بتوانيم با آن مواجه شويم.  رييس کل بانک مرکزي همچنين درباره ابزارهاي دولت براي پيشبرد تصميم جديد ارزي در کشور اظهار داشت: همکاران در بانک مرکزي سامانه‌اي را طراحي کردند که بتوان تمامي‌اقدامات ارزي را رصد کرد بخصوص در وروودي‌هاي ارز به کشور و خروجي‌ها و اين امکان را مي‌دهد که به پارامترهايي که بايد ارز تخصيص يابد، اشراف داشته باشيم.  وي خاطرنشان کرد: ما دشمناني در خارج از کشور داريم و بايد خود را تجهيز کنيم تا فعاليت‌هاي آنها را بلا اثر کند، مدل جديد مي‌تواند مقاومت بيشتري ايجاد کند.


پيشگامي‌بانک صنعت و معدن در تامين مالي طرح‌هاي زيربنايي کشور
علي اشرف افخمي‌در ديدار با‌هانس آلبرشت رئيس هيات مديره انجمن گلوبال بريجز كه در راس يك هيات اقتصادي در كشورمان حضور دارند گفت : اين بانك در زمينه تامين مالي طرح‌هاي توسعه‌اي در كشور پيشگام بوده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، افخمي‌افزود : بانك صنعت و معدن توانسته است پروژه‌هاي فولادي 7 گانه و چند پروژه ديگر فولادي مانند روهينا (دزفول) ، پاسارگاد(فارس) و مادكوش (بندرعباس) با ارزش بيش از 2 ميليارد يورو كه برخي از اين طرحهاي فولادي به بهره برداري رسيده است را تامين مالي کرده و با تامين مالي 6 نيروگاه 500 مگاواتي و 24 نيروگاه كوچك مقياس، قريب به 3000 مگاوات، به ظرفيت شبكه برق كشــور اضافـه نمايد.
افخمي‌تصريح كرد : اين بانك در تامين مالي ورود هواپيماهاي جديد به كشور گام‌هاي بزرگي برداشته و 3 فروند هواپيماي ايرباس و 8 فروند ATR را به ناوگان هوايي كشور افزوده است .
وي در ادامه با تاکيد بر اينکه تأمين مالي پروژه‌هاي پتروشيمي‌كه قابليت ارزآوري براي كشور را دارند از قبيل پتروشيمي‌كاويان، لرستان، مهاباد، مسجدسليمان، ايلام از ديگر اقدامات شاخص در بانك مي‌باشد كه پتروشيمي‌هاي مسجد سليمان و ايلام در حال اجرا و بقيه به بهره برداري رسيده اند، افزود: از دستاوردهاي اين بانك مي‏توان به احداث قطار سريع ‏السير تهران-قم-اصفهان به ميزان 1 ميليارد و 800 ميليون دلار و فاينانس برقي ‏سازي قطار تهران-مشهد به مبلغ 1 ميليارد و 500 ميليون يورو اشاره كرد. افخمي‌با تاكيد بر اينكه بانك صنعت و معدن در جهت انطباق خود با استانداردهاي لازم براي تعامل با موسسات جهاني اقدامات مهمي‌انجام داده افزود: اين بانك در حال حاضر با 93 بانك در 35 كشور مختلف جهان ارتباط دارد.
مديرعامل بانك صنعت و معدن افزود : بانك صنعت و معدن مبلغ 1 ميليارد و 300 ميليون يورو به طرح‏هاي كوچك و متوسط كشور تسهيلات پرداخت كرده و از اين طريق در حفظ اشتغال موجود و ايجاد شغل‌هاي جديد در بخش‌هاي مختلف كشور گام برداشته است. در اين ديدار‌هانس آلبرشت نيز ضمن ابراز علاقه براي آشنايي با فعاليت‌هاي بانك صنعت و معدن در شريط جديد خواستار ايجاد و ارتقاء همكاري‌هاي مالي دو كشور شد.

حمايت بانک کشاورزي از توليد عامل توسعه پايدار
سپرده‌هاي مردمي‌بانک کشاورزي در سال 1396 بيش از 40 درصد رشد داشت به گونه‌اي که طي10 سال اخير بي سابقه بوده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي با اعلام اين خبر خوش، سخنراني در همايش مديران اين بانک را آغاز کرد و ادامه داد: ميزان تسهيلات پرداختي بانک کشاورزي در سال گذشته با 16.3 درصد رشد ، رقم قابل توجهي معادل 388356 ميليارد ريال بود که 89 درصد آن در بخش کشاورزي و زيربخش‌هاي مربوطه پرداخت شده است.
همايش مديران بانک کشاورزي با حضور روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي، اعضاي هيات مديره، مديران امور و مديران شعب اين بانک از سراسر کشور، برگزار شد.
خدارحمي‌با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبري و اولويت بخشي به حمايت از کالاي ايراني و توجه به اقتصاد کشور در اين شعار، بر تلاش براي بهبود کيفيت توليد و ترويج مصرف کالاي ايراني به عنوان وظيفه فردي و سازماني تاکيد کرد.
مديرعامل بانک کشاورزي سپس به تشريح شعار بانک کشاورزي در سال 1397 به عنوان محور فعاليت‌هاي اين بانک در راستاي شعار سال مقام معظم رهبري پرداخت و اظهار داشت: تلاش ما براي بهبود کيفيت کالا و خدمات، نقش مهمي‌در افزايش تقاضا و مصرف کالاي ايراني دارد و در اين راستا، تجهيز منابع به منظور تامين مالي واحدهاي توليدي و افزايش قابليت بانک براي ارائه خدمات بهتر در دستور کار بانک است.
خدارحمي‌حمايت از توليد در بخش کشاورزي و تامين امنيت غذايي جامعه را وظيفه ذاتي بانک کشاورزي دانست و خاطر نشان کرد در اين راستا پرداخت صحيح تسهيلات، شفافيت و سيستمي‌کردن خدمات اعتباري، نظارت بر مصرف صحيح اعتبارات و تسهيل فرايندهاي اعتباري مورد توجه قرار دارد. وي افزود: ما وظيفه داريم شيوه‌هايي از توليد را حمايت کنيم که با استفاده بهينه از منابع طبيعي و توجه به حفاظت از محيط زيست، به توسعه پايدار منجر شود. مديرعامل بانک کشاورزي در پايان سخنان خود، توجه هم زمان به نقاط قوت و ضعف و تلاش براي اصلاح ، بهبود و ايجاد تحولات مثبت در کار بانک را مورد تاکيد قرار داد و برخورد صميمانه و احترام آميز با مشتري را ضامن تحقق اهداف و برنامه‌هاي بانک دانست .

مهندس مجد: بانک پارسيان درجامعه بانکي خوش نام و پيشرو است
شعبه بيستون رشت به عنوان بيست و نهمين شعبه بانک پارسيان با حضور مديران بانک پارسيان و مسئولين، کسبه و تجار شهر رشت در تاريخ 19 فروردين ماه سال جاري گشايش يافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، مهندس مجد، نايب رييس شوراي شهر رشت در آيين گشايش شعبه بيستون با اشاره به سياست‌ها و حمايت‌هاي اين شورا در خصوص بنگاه‌هاي صنعتي و خدمات رسان،گفت: حمايت و سرمايه گذاري بانک پارسيان با مشارکت شوراي شهر مي‌تواند منشا تحول صنعت، توليد و کسب و کار در اين شهر شود.
وي افزود: اگرفعاليت‌هايي را که انجام مي‌دهيم همراه با محبت و رضايتمندي مردم باشد نه تنها با دستاوردهاي مادي همراه است بلکه اجر معنوي را هم به دنبال دارد که بانک پارسيان در اين زمينه بين مردم به عنوان بانکي خوش نام و پيشرو مطرح است.
 مريم وحيدنيا، سرپرست روابط عمومي‌بانک پارسيان نيز با بيان اينکه براي بانک پارسيان نوآوري درخدمات بسيار حايز اهميت است؛ گفت : بانک پارسيان با اينکه بانک جواني است اما اثرات خيلي بزرگ و مهمي‌را در شبکه بانکي براساس نحوه ارائه خدمات برجاي گذاشته است.
وحيدنيا با بيان اينکه کدهاي رفتاري مورد تاکيد دکتر پرويزيان مديرعامل بانک است، خاطر نشان کرد : کدهاي رفتاري تعاريف عملياتي هستند از آنچه که به عنوان ارزش‌هاي سازماني براي بانک تعريف شده است، و خدماتي را که بانک پارسيان از ابتداي تاسيس تا کنون ارايه داده همچون؛ احترام به مشتريان، نحوه ارائه سرويس‌ها، پذيرايي‌ها و زنجيره خدمات و مجموعه‌اي به عنوان سوپرمارکت مالي ، به عنوان کدهاي رفتاري در شبکه بانکي شناخته شده است.
خليل پور،مدير امور شعب بانک پارسيان نيز با اشاره به اينکه از اواسط سال 95 تا به امروز حدود 37 شعبه جديد در مجموعه پارسيان افتتاح و شروع به کار کرده است، اظهار داشت: برنامه بانک پارسيان در خصوص افزايش تعداد شعب حدود 150 شعبه است که قرار است 75 شعبه در تهران و 75 شعبه در ساير شهرستان‌ها افتتاح شود.
خليل پور با اشاره به نام گذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام " حمايت از کالاي ايراني " ، حمايت از توليد ايراني و اشتغال را از سياست‌هاي راهبردي بانک پارسيان در سال 97 برشمرد. 

جذب دانش بنيان‌ها، شرکت‌های بورسي صادراتي و SME‌ها توسط بانک توسعه صادرات در سال جاری
مدير امور شعب و بازاريابي بانک توسعه صادرات هدف‌گذاري‌هاي مهم براي جذب مشتريان جديد در سال ۹۷ را زمينه جذب‌ سه گروه اعلام کرد و گفت: اين مشتريان شامل شرکتهاي دانش بنيان، شرکت‌هاي بزرگ بورسي صادرات محور و همچنين شرکتهاي کوچک و متوسط هستند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، آقاي حبيب احمدي در گفتگو با اگزيم نيوز با اشاره به رسالت و مأموريت بانک توسعه صادرات ايران براي حمايت از صادرات غيرنفتي و رشد اقتصادي گفت: همه برنامه ريزي‌ها و راهبردهاي اتخاذ شده در بانک در سطوح مختلف براي نيل به اين اهداف اتخاذ شده و مديريت امور شعب و بازاريابي نيز تمام اهتمام خود را به کار بسته تا بيش از پيش در تحقق اين مهم گام بردارد.
حبيب احمدي با اشاره به اهميت ارتباط مؤثر با مشتريان و صادرکنندگان به عنوان کليد تعامل سازنده خاطر نشان کرد: برنامه‌ريزي براي برگزاري نشستهاي تخصصي در استانها با صادرکنندگان و فعالان اقتصادي، مهمترين برنامه مديريت امور شعب و بازاريابي براي برقراري تعامل دوسويه، شناخت نيازها و خواسته‌هاي صادرکنندگان و پاسخگويي مستقيم به مشکلات آنها بوده است؛ اين نشستها از 2 سال پيش آغاز شده و طي آن سعي شده در راستاي درک و شناخت نيازهاي واقعي صادرکنندگان رفع مشکلات آنها برنامه‌ريزي کنيم.
احمدي اذعان داشت: در کنار نشست‌هاي ياد شده، هماهنگي لازم براي حضور مديرعامل و اعضاي محترم در استانها در دستور کار قرار گرفته تا زمينه ارتباط مستقيم مديران ارشد بانک با صادرکنندگان نيز اجرايي شود.
حبيب احمدي ارائه خدمات مشاوره‌اي از طريق برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي براي مشتريان توسط باشگاه مشتريان بانک را از ديگر برنامه‌هاي اين مديريت براي سال آتي ذکر کرد و گفت: هدف از اين تشکيل اين کارگاه‌ها، تبيين آخرين نکات کارشناسي، فني و تخصصي بانکي در حوزه‌هاي اعتباري، ارزي و امور بين الملل براي مشتريان است.  مدير امور شعب و بازاريابي، پوشش حداکثري صادرکنندگان نمونه ملي و استاني به ويژه صادرکنندگان استاني را از ديگر رويکردهاي اين مديريت براي سال 97 عنوان کرد و افزود: در سال آتي علاوه بر ادامه همکاري با صادرکنندگان منتخب، برنامه‌ريزي لازم به منظور جذب ساير صادرکنندگان از جمله صادرکنندگان شايسته تقدير نيز انجام شود. وي گفت: تمرکز بر افزايش رضايت مشتريان از طريق راه اندازي و توسعه سامانه جامع نظرسنجي و اخذ بازخورد از مشتريان ازديگر راهبردهاي سال جديد خواهد بود تا در کنار توسعه باشگاه مشتريان ، به نحو مطلوب خدمات مورد نياز به صادرکنندگان ارائه شود.
مدير امور شعب و بازاريابي اعلام کرد: طرح پايلوت بانکداري شرکتي شاخصها، معيارها و مدل انتخاب شرکتهاي مشمول آن ، نهايي شده است و اميدواريم با اجراي کامل بانکداري شرکتي در سال آينده، گامي‌بلند در جهت تسهيل و تسريع ارائه خدمات به شرکتهاي منتخب طرح بانکداري شرکتي برداشته شود.
حبيب احمدي با اذعان به نقش مديريت امور شعب و بازاريابي به عنوان حلقه واسط و پل ارتباطي بين صف و ستاد و مديريت ارشد بانک اظهار اميدواري کرد با تلاش و همت مضاعف همه همکاران سال جديد، سالي توام با موفقيت، در مسير خدمت رساني به مشتريان ، صادرکنندگان و فعالان اقتصادي باشد.

پرداخت ارز به متقاضيان خدمات دانشجويي و درماني در بانک تجارت
عضو هيات مديره بانک تجارت: ارز درماني و دانشجويي متقاضيان بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزي در واحد‌هاي ارزي اين بانک پرداخت مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، عليرضا حاجعلي عضو هيات مديره بانک تجارت در گفتگويي با اشاره به اين مطلب گفت: مطابق اطلاعيه بانک مرکزي و در اجراي تصميم ستاد اقتصادي دولت مبني بر يکسان سازي نرخ ارز، اين بانک با دارا بودن شبکه گسترده ارزي کما في السابق در چارچوب مقررات ارزي ابلاغي از سوي بانک مرکزي ارز متقاضيان دانشجويي و ارزي را تامين مي‌نمايد.

انتصاب سرپرست مديريت ساختمان موسسه اعتباري ثامن
با صدور حکمي‌از سوي مدير عامل موسسه ، دکتر سيد مرتضي حسيني به عنوان سرپرست مديريت ساختمان معرفي شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن، گفتني است دکتر حسيني هم اکنون به عنوان مدير پشتيباني نيز در موسسه فعاليت مي‌کند و داراي مدرک دکتري مديريت حرفه‌اي کسب و کار (DBA) مي‌باشد و پيش از اين داراي مسئوليت ‌هايي از جمله مديريت امور اجرايي و پشتيباني در مشاغل مختلف سپاه پاسداران و شهردار نواحي منطقه 1 تهران و همچنين معاون هماهنگ کننده قرارگاه اقتصادي مقاومتي بوده است.

«سپ» حامی یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
شرکت پرداخت الکترونيک سامان  (سِپ)، در يازدهمين  نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه به عنوان حامي‌اصلي حضور خواهد داشت.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌سِپ، اين شرکت در سومين حضور پياپي خود در اين نمايشگاه، همچون ادوار گذشته به معرفي آخرين راهکارها و دستاوردهاي خود در زمينه پرداخت الکترونيک شامل راهکار پرداخت امن با کارتخوان (پين پد)، درگاه پرداخت موبايلي (MPG)، پرداخت درون برنامه‌اي و اپليکيشن ۷۲۴ مي‌پردازد.بر اين اساس، سپ که به تازگي مراحل پذيرش در بازار بورس را طي کرده است، به‌عنوان يکي از برترين شرکت‌هاي ارائه‌کننده خدمات پرداخت به بيش از ۱۵ بانک کشور در فاينکس يازدهم حاضر خواهد بود.