پرورش کرم ابريشم در ۲۰ استان
رييس مرکز توسعه نوغانداري گفت: در سال‌جاري حداقل در ۲۰ استان پرورش کرم ابريشم را شاهد خواهيم بود و با توزيع نهاده‌هايي مانند تخم نوغان و نهال توت، زمينه براي ترويج فرهنگ پرورش کرم ابريشم تا توليد پيله را به نحوي فراهم کرده‌ايم.علي‌اصغر داداش‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: افرادي شاخص و تحصيلکرده داريم که در حوزه نوغانداري کشور فعاليت‌هاي بسيار خوبي دارند.وي با بيان اينکه انتظار اين نيست که بر توليد پيله ابريشم متمرکز باشيم، چون هر مرحله از پرورش کرم ابريشم از توليد پيله تا محصول نهايي ارزش افزوده‌هاي سرشاري دارد، افزود: پيله تر ابريشم که با قيمت ۲۵هزار تومان به صورت توافقي خريداري مي‌شد، وقتي تبديل به پيله خشک مي‌شود، ارزش افزوده بالايي پيدا مي‌کند و وقتي تبديل به نخ ابريشم مي‌شود ارزش افزوده آن بازهم به مراتب بالاتر مي‌رود. به طبع هنگامي‌که به کارگاههاي پخت و سفيدگري مي‌رود،يک ماده اوليه براي توليد فرش کشور مي‌شود.وي افزود: بيش از ۹۵درصد نخ ابريشم توليدي ايران براي صنعت فرش دست بافت است؛ بنابراين يک کيلوگرم نخ ابريشم اگر در بافت فرش ابريشم استفاده شود، مي‌تواند بيش از دو ميليون تومان ارزش افزوده ايجاد کند.

کمبود عرضه، دليل نوسان قيمت گوشت 
مديرعامل اتحاديه دامداران با اشاره به دلايل نوسان قيمت گوشت در بازار گفت: نامتوازني عرضه دام نسبت به تقاضا و نبود ذخيره‌سازي مناسب منجر به بروز چنين مشکلاتي در اين ايام خواهد شد. عليرضا عزيزاللهي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با رد اين که صادرات دام دليل اصلي نوسان قيمت گوشت در بازار به شمار مي‌رود، افزود: مدت‌هاست که به منظور تنظيم بازار داخل، صادرات دام انجام نمي‌شود.عزيزاللهي ادامه داد: گوشت توليد داخل جوابگوي ۹۰ درصد نياز کشور است و به طور اجمال تنها حدود ۱۰ درصد نياز داخل از طريق واردات تأمين مي‌شود که اگر واردات به موقع صورت نگيرد در نهايت به سبب کمبود، بازار گوشت دستخوش تغيير و تحولاتي قرار خواهد گرفت.مديرعامل اتحاديه دامداران با بيان اينکه در ايام محرم، رمضان و نوروز بازار گوشت با افزايش تقاضا روبه‌روست، تصريح کرد: دولت از قبل همانند ذخيره‌سازي ميوه بايد اقدام به خريد گوشت داخل و وارداتي کند به گونه‌اي که اين ميزان جوابگوي تقاضا باشد.وي قيمت هر کيلو دام زنده را ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در برخي مواقع اين نرخ به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزايش مي‌يابد؛ بنابراين نمي‌توان قيمت ثابتي براي آن اعلام کرد.

تاوان نوسان نرخ نهاده‌ها بر دوش دامدار 
رئيس انجمن صنفي گاوداران گفت: تاوان تبعات نوسان نرخ ارز و هزينه‌هاي توليد را بايد دامداران پرداخت کنند، در حاليکه در جهت حمايت از توليد،ارز مبادله‌اي پرداخت مي‌شود و اين امر به کام تجار است.احمد مقدسي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از نوسان نرخ نهاده‌ها در بازار گفت: هم اکنون نرخ هر کيلو کنجاله سويا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و ذرت بيش از يک‌هزار و ۱۰۰ تومان است.به گفته وي، تاوان تبعات نوسان نرخ ارز و هزينه‌هاي توليد را بايد دامداران پرداخت کنند، در حاليکه در جهت حمايت از توليد، ارز مبادله‌اي پرداخت مي‌شود و اين امر به کام تجار است.

با کاهش توليد 160 ميليون مترمربعي رقم خورد؛
 صنعت کاشي و سراميک در طول چهار دهه اخير و در سايه اِعمال برخي اقداماتِ سازنده حمايتي، به توفيقات بسياري نائل شده و مي‌تواند به عنوان نمونه‌اي مناسب براي نِمود و جلوه کالاي ايراني در جهان معرفي شود، اما برخي ضعف‌ها، حصول اين امر را با نارسايي‌هايي همراه ساخته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، کاشي و سراميک از نمونه مصالحي به شمار مي‌رود که توليد آن در ايران از قدمت نسبتا طولاني برخوردار است.با نيم نگاهي به ابنيه تاريخي و مذهبي اين مرز و بوم، با نمونه‌هاي متعددي از هنر اصيل ايراني و اسلامي‌مواجه مي‌شويم که بينندگان و مخاطبان خود را مُتِحَير مي‌کند.
بنابراين با همه اين اوصاف، رکودِ حاکم بر بخش مسکن در سال‌هاي گذشته، اين عرصه فعاليتي را با مشکلات بسياري مواجه کرده و به تبع با توجه به مصرف چنين توليداتي در بخش مساکن،کاهش و تنزل ضريب ساخت و ساز تقاضا براي خريد اين محصول را نيز به شدت تحت الشعاع قرار داده است.
يک توزيع کنندگان مصالح ساختماني در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به توانمندي ويژه ايران در بخش توليد کاشي و سراميک، اظهار کرد: عرصه مذکور از حوزه‌هايي به شمار مي‌رود که هم از حيث کّمي‌و هم از حيث کيفي در دهه‌هاي گذشته روند صعودي خود را حفظ کرده، اما مواجه شدن آن با رکود در بخش مسکن و ساخت و ساز در ساليان اخير باعث شده تا ضريبِ توليدِ کارخانه‌هاي کاشي و سراميک سازي با اُفت مواجه شود.
مصطفي خرمگاه افزود: خوشبختانه در اين بخش، کيفيت توليدات همچنان حفظ شده و برخلاف برخي عرصه‌هاي ديگر که رکود بر روي محصولات نيز تأثيرات ناخوشايندي گذاشته، کاشي و سراميک سازي ايران، همچنان از جايگاه ويژه‌اي در جهان برخوردار است و محصولات ايراني هم‌پا با توليدات کشورهاي توسعه يافته و پيشرفته اروپايي پيشرفت داشته است.
اين توزيع کننده مصالح ساختماني گفت: ضعف در بازاريابي باعث ظهور و بروز برخي نارسايي‌ها شده و در شرايطي که توليدات ايراني با کيفيت محصولات کشورهاي صاحب نام در اين صنعت همچون ايتاليا و اسپانيا برابري مي‌کند، نتوانسته‌ايم در حوزه فروش محصولات ايراني‌، در بازارهاي خارجي و بين المللي به توفيقات و موفقيت‌هايي در تراز توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي عظيم کاشي و سراميک سازي در ايران نائل شويم.
کاهش توليدات کاشي و سراميک 
در اين رابطه رييس انجمن توليدکنندگان کاشي و سراميک ايران در ارتباط با ميزان توليد کاشي و سراميک در ايران و سير نزولي آن در ساليان اخير، گفت: بين دهه‌هاي 80 و90 ، ميزان توليدات کارخانه‌هاي داخلي به 500 ميليون متر مربع رسيد، اما تنها از سال 1391 تا سال 1395 ( ظرف مدت چهار سال ) ميزان توليدات با کاهش 160 ميليون متر مربعي همراه شد و به بيان ديگر ضريب توليد کاشي و سراميک در ايران به 340 ميليون متر مربع رسيد.محمد روشنفکر مي‌افزايد: صنعت کاشي و سراميک مي‌تواند به عنوان يکي از مولفه‌هاي اثرگذار در افزايش و توسعه صادرات غير نفتي کشور ايفاي نقش کند و با توجه به برخورداري از شاخصه‌هايي همچون نيروي انساني کافي و کار بَلَد، ذخاير و منابع طبيعي مناسب و تکنولوژي روز، اين حوزه فعاليتي از مزيت‌هاي مطلوب و قابل توجهي برخوردار است.
روشنفکر با بيان رشد 200 درصدي کارخانجات کاشي و سراميک طي 10 سال اخير، مي‌گويد : در حال حاضر، حدود 90 واحد توليد کاشي و سراميک و حدود 15 کارخانه توليد مواد اوليه و لعاب در کشور فعاليت مي‌کنند که عمده آنها در استان‌هاي مرکزي کشور و يزد مشغول به فعاليت هستند.
دِپوي توليدات کاشي و سراميک 
آنچنان که مصطفي گودرزي، رئيس اتحاديه کاشي‌سازان و کاشي‌فروشان عنوان داشته، در حال حاضر مراکز و کارخانجات توليد کاشي و سراميک پايين‌تر از 60 تا 70 درصد ظرفيت خود مشغول به فعاليت هستند.
با توجه به برخورداري کارخانجات توليد کاشي و سراميک از تکنولوژي روز و کيفيت بسيار مرغوبِ توليدات ايراني، کاهش ظرفيت توليدي زيبنده اين صنعت پويا در کشور نيست.
وي مي‌گويد: عمده توليدات مرتبط با اين محصول به کشور عراق صادر مي‌شود و بخش قابل توجهي از کاشي و سراميک توليد شده در انبارها دپو مي‌شود، به واقع با تأملي بر اظهارات رئيس اتحاديه کاشي سازان و کاشي فروشان به اين واقعيت تلخ پي مي‌بريم که محصول و توليدات کافي براي عرضه و فروش وجود دارد، اما ناتواني در بازاريابي باعث انباشت و دپوي توليدات اشاره شده در انبارها شده است.
اميد آن مي‌رود با اتخاذ تدابير ويژه، راهکارهاي مقتضي براي برون رفت از اين وضعيت انديشيده و اجرايي شود، زيرا کاهش ظرفيت توليد و استمرار اين وضعيت، ضربات جبران ناپذيري به اقتصاد اين عرصه فعاليتي تحميل مي‌کند و با استمرار چنين وضعيتي، اشتغالزايي اين بخش نيز تحت تأثير قرار مي‌گيرد و در شرايطي که اين محصول مي‌تواند نِمود و تَجَلي قابل توجهي در کالاي ايراني و عرضه آن به بازارهاي جهاني محسوب شود، رفع اين فرصت سوزي، ضرورتي است که حصول آن توفيقات مطلوبي را براي اين محصول و کالاي با کيفيت ايراني در پِي خواهد داشت.


سالانه قيمت آب‌هاي بسته‌بندي معدني و اشاميدني بين ۱۰ تا ۱۵ درصد افزايش مي‌يابد اما در سال جاري اين رقم به ۲۰ درصد رسيده است که بخشي از آن به دليل افزايش قيمت ارز در بازار و تاثير آن بر حوزه صنعت آب بسته‌بندي است. در اين رابطه دبير انجمن توليدکنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني از افزايش ۲۰ درصدي قيمت آب‌هاي بسته‌بندي معدني و آشاميدني از ابتداي ارديبهشت‌ماه سال جاري خبر داد.
پيمان فروهر درگفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اين که قيمت مواد اوليه مورد نياز در توليد آب‌هاي بسته‌بندي معدني و آشاميدني متاثر از پتروشيمي‌است، گفت: ملاک پتروشيمي‌همواره ارز آزاد بوده و اگر مبنا را دلار ۴۲۰۰ توماني در نظر بگيريم قيمت مواد اوليه هر کيلو آب بطري به ۵۶۰۰ تومان مي‌رسد که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۷۷۰ تومان بوده است. وي ادامه داد: افزايش قيمت پتروشيمي‌ها حاکي از افزايش ۳۰ درصدي مواد اوليه هر کيلو بطري است که بايد به اين رقم هزينه و دستمزد، ميزان تورم و افزايش تعرفه آب‌بها نيز اضافه شود. دبير انجمن توليدکنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني با تاکيد بر اين صنعت آب بسته‌بندي رابطه مستقيمي‌با معيشت مردم دارد، خاطر نشان کرد: واحدهاي توليدکننده آب بسته‌بندي هرچقدر بخواهند به دليل مسائل معيشتي قيمت آب را افزايش ندهند اين اتفاق در سال جاري امکان‌پذير نيست و ناگزير به افزايش ۲۰ درصدي قيمت آب هستند. فروهر همچنين از ارسال نامه‌اي از سوي انجمن توليدکنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني خبر داد و گفت: پيش از آغاز سال جاري نامه‌اي از سوي انجمن توليدکنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني به سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان ارسال شد که در آن اعلام کرديم که به احتمال بسيار فراوان قيمت آب بسته‌بندي در سال ۱۳۹۷ با افزايش قيمت ۲۰ درصدي روبه‌رو خواهد شد.

نماينده اتحاديه ماهيان سردابي گفت: در حال حاضر قيمت مرغ بسيار نزديک به ماهي شده در صورتي که قيمت تمام شده ماهي حدودا دو و نيم برابر مرغ است. روح ا... فرهي در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص اثر بالارفتن قيمت دلار همزمان با افزايش بيست درصدي دستمزد و تاثير آن بر قيمت تمام شده ماهي قزل آلا اظهار کرد: افزايش زياد و چند باره قيمت غذاي ماهي در سال ۹۶ به دليل افزايش نرخ دلار، کاهش چشمگير توليد بر اثر ورود بيماري‌هاي اپيدمي‌براي ماهيان، که يکي ازموارد ناشي از ورود تخمهاي چشم زده آلوده وارداتي است و افزايش بيست درصدي دستمزد که با ساير هزينه‌ها مثل بيمه و متعلقات تا بيست و پنج درصد هم بيشتر مي‌شود، اين صنعت را با مشکل رو به رو کرده است. وي در رابطه با دلايل کاهش توليد تشريح کرد: کاهش توليد به لحاظ بيماري‌هاي اپيدمي‌که قسمتي از آن ناشي از واردات تخم چشم زده خارجي مي‌باشد، اوضاع اقتصادي کشور، واردات تيلاپيا و قاچاق چند برابري آن و واردات سالمون نروژي بوده که در صورت استمرار شرايط موجود امکان تشديد آن وجود دارد. فرهي با اشاره به نامشخص بودن ميزان قاچاق انواع ماهي در کشور تصريح کرد: در سال ۹۵ فقط ۲۵۰۰تن ماهي سالمون از مبادي قانوني وارد شده و اين در حالي است که امکان تامين کليه تقاضاي ماهي قزل آلا با رنگ گوشت صورتي که مشابه ماهي سالمون مي‌باشد در کشور وجود دارد. وي گفت: ماهي توليدي در مزارع کشور داراي کيفيت مناسب بوده و داراي ارزش صادراتي مي‌باشد و در حال حاضر به وفور در دسترس مصرف کنندگان است. فرهي ادامه داد: ماهي سالمون بدون هيچ توجيه منطقي وارد بازار کشور شده و باعث تاثير بر اشتغال و توان توليدي موجود کشور مي‌شود. ميزان قاچاق انواع ماهي مشخص نيست اما بنظر مي‌آيد بالاي پنجاه هزار تن تيلاپيا وارد کشور شده است و اين را با بررسي ميداني موجودي اين ماهي در بازار و در نظر گرفتن ۱۶۵ هزار تن ماهي قزل آلا توليدي اعلام شده سازمان شيلات ايران مي‌توان ملاحظه کرد.
دکتر صادق: صنعت بيمه يکي از رکن‌هاي حمايت کننده اقتصاد است 
نائب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه دانا در ديدار نوروزي با همکاران اين شرکت گفت: بيمه دانا در سال 1396 با حمايت همه جانبه دست اندرکاران شرکت به سياست‌هاي راهبردي، برنامه‌ها و اهداف دست پيدا کرد.دکتر صادق افزود: شرکت بيمه دانا با الهام از شعار سال گذشته که توسط مقام معظم رهبري(مدظله) "اقتصاد مقاومتي، توليد – اشتغال" نامگذاري شده بود توانست در کنار توسعه بازار و شبکه فروش توليد اشتغال محور را معني بخشد.نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه دانا با اشاره به نامگذاري سال 1397 توسط مقام معظم رهبري(مدظله) با شعار"حمايت از کالاي ايراني" خاطرنشان کرد: کارکنان بيمه دانا همانند ساير آحاد جامعه ضمن حمايت از کالاي ايراني سعي خواهند کرد با ارائه خدمات بهينه به توليدکنندگان کالاهاي داخلي حمايتي همه جانبه از کالاي ايراني به عمل آورند.دکتر صادق اذعان داشت: رشد شرکت طي سال‌هاي اخير به خوبي نمايانگر پشتکار و غيرت مثال زدني کارکنان زحمتکشي است.وي افزود: صنعت بيمه به عنوان يکي از رکن‌هاي حمايت کننده اقتصاد کشور بايد بيش از پيش نقش خود را پررنگ تر کند .وي در ادامه خاطرنشان کرد: ذات حمايت گر بيمه معناي واقعي حمايت از کالاي ايراني است که در بيانات مقام معظم رهبري به عنوان اصلي‌ترين موضوع سال جاري مورد تأکيد قرار گرفته است.دکتر صادق در پايان با تجليل از همراهي نمايندگان، کارکنان، مديران و اعضاي هيأت مديره در تحقق عملکرد مناسب اين شرکت در سال گذشته، گفت: با توجه به همکاري و همبستگي سازماني که در بين تمام سطوح شرکت مشاهده مي‌شود، با تقويت نظارت در حوزه‌هاي صف و ستاد و همچنين حوزه‌هاي فني، اصلاح ترکيب پرتفوي، کوتاه تر کردن زمان وصول مطالبات، انضباط بخشي بيشتر حوزه اداري و مالي، تقويت شبکه فروش و منابع انساني و افزايش توان علمي‌کارکنان را با قوت هر چه بيشتر در راستاي ارتقاء جايگاه شرکت در دستور کار قرار دهيم.

هفت سين سازماني شرکت بيمه حافظ تشريح شد
نخستين ديدار مديرعامل شرکت بيمه حافظ با مديران و کارکنان دفتر ارتباطي تهران در سال 1397 برگزار شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حافظ، دکتر عبدالرسول عطايي، ضمن تبريک سال جديد با بيان آنکه بايستي هر شرکتي در سال جديد خود در کنار هفت سين نوروزي خود، هفت سين سازماني خود را چينش کنند اظهار داشت: سلامت سازماني، سادگي فرآيندها، رفع بروکراسي، سودمندي عملکرد،سختکوشي، سرمايه‌هاي فکري، سرمايه‌هاي مادي و سنجش عملکرد به عنوان هفت سين سازماني شرکت بيمه حافظ مي‌باشد که اميدوارم بتوانم در طول سال در بهبود آن گام برداريم.مديرعامل شرکت بيمه حافظ گفت: تقويت روحيه کارگروهي، زنده نگه داشتن ارزشهاي سازماني، بازاريابي و تبليغات، توجه ويژه به مسئوليتهاي اجتماعي، کاهش هزينه‌هاي اداري، مديريت ريسک، ارايه خدمات نوين الکترونيکي، پيگيري مطالبات، پرداخت سريعتر خسارتها، توجه ويژه به حاکميت شرکتي، استفاده از ظرفيتهاي موجود در مناطق آزاد و ويژه، توجه ويژه به برنامه‌هاي مرتبط با دريا و انرژي از اهداف و برنامه‌هاي اصلي اين شرکت در سال جديد مي‌باشد.دکتر عبدالرسول عطايي، همچنين با اشاره به نامگذاري سال 1397 به سال حمايت از کالاي ايراني و توليد داخلي، ضمن تاکيد بر حمايت شرکتهاي بيمه و بيمه حافظ از کالاي ايراني، دستورات لازم جهت اجرايي شدن اين طرح در شرکت بيمه حافظ را صادر کرد.

فاينکس ،فرصتي براي اطلاع رساني بي واسطه
مديرعامل صندوق تامين خسارت بدني کشور گفت: نمايشگاه بورس، بانک و بيمه فرصتي مغتنم براي اطلاع رساني به مردم است.
دکتر علي جباري در گفتگو با خبرنگار اخبار مالي با اشاره به ضرورت گردش اطلاعات و مقوله اطلاع رساني گفت : آگاهي و دانش دو رکن اساسي زندگي انسان‌ها هستند ، اگر فرصتي براي عرضه بي واسطه و مستقيم اين دانش و آگاهي فراهم شود ، هم نهادها و سازمان‌هاي ارائه دهنده خدمت ، سود خواهند برد هم مردم به اطلاعات مورد نياز خود دست مي‌يابند.مديرعامل صندوق تامين خسارت بدني کشور ادامه داد: نهاد صندوق بعنوان حلقه مکمل صنعت بيمه ؛ بعلت خدماتي که طبق قانون بر عهده دارد نماد عدالت اجتماعي نظام اسلامي‌در کشور است . ما همواره تلاش کرديم اصل شفافيت را در خدمات و فعاليت‌هاي خود سرلوحه قرار بدهيم و از اين منظر با راه اندازي سامانه يکپارچه هوشمند الکترونيک، همکاري مستمر با ستاد ديه کشور و قوه قضاييه ، در سه سال اخير فعاليت ما چندين برابر چهل سال فعاليت گذشته اين نهاد بوده است .وي نمايشگاه فاينکس 2018 را يک فرصت ارزيابي کرد و گفت: فلسفه نمايشگاه‌ها عرضه اطلاعات و نمايش محصول است . نهادهايي مانند صندوق که خدماتي هستند ، در اين نمايشگاهها فرصتي براي ارائه اطلاعات ، عملکرد و پاسخگويي به مخاطبين را بدست مي‌آورند.

تخفيف‌هاي ويژه بيمه آسيا دريازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه
بيمه آسيا اعلام کرد در فاينکس 2018 حضور فعال دارد و تخفيف‌هايي ويژه در اين نمايشگاه ارائه خواهد کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ستاد خبري فاينکس 2018 در اعلاميه بيمه آسيا آمده است: مديران و کارشناسان بيمه‌اي و امور سهام بيمه‌آسيا به عنوان بزرگ‌ترين بيمه خصوصي کشور و حائز رتبه اول براي چهار سال متوالي در گروه موسسات بيمه‌اي يکصد شرکت برتر کشور در جهت گسترش ارائه خدمات بيمه‌اي شايسته به بيمه‌گذاران به منظور تعميم و توسعه فرهنگ بهره‌مندي از بيمه ، در غرفه اختصاصي اين شرکت در سالن A31 و در طول برگزاري نمايشگاه (27 تا 30فروردين سال جاري ـ مرکز نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران) آماده ارائه خدمات بيمه‌اي با تخفيف‌هاي ويژه و مشاوره‌ در حوزه صنعت بيمه و بورس هستند.
 
 حضور بيمه البرز در يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانك و بيمه
شركت بيمه البرز در يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانك و بيمه حضور مي‌يابد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه البرز، اين شركت با برپايي غرفه در سالن A۳۱ غرفه ۱۶ آماده معرفي و عرضه خدمات بيمه‌اي به بازديدكنندگان از يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانك و بيمه خواهد بود.اين گزارش حاكي است يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانك و بيمه از ۲۷ تا ۳۰ فروردين در محل دايمي‌نمايشگاه بين المللي تهران از ساعت ۱۰ الي ۱۸ برگزار خواهد شد.

اول ارديبهشت ماه سال جاري؛ آخرين مهلت استفاده از حق تقدم افزايش سرمايه بيمه سرمد
بيمه سرمد اعلام نمود با توجه به درخواست هيات مديره از سازمان بورس، مهلت استفاده از حق تقدم افزايش سرمايه شرکت که در مورخ 97/02/01 به پايان مي‌رسيد، به عنوان آخرين مهلت، تا پايان وقت اداري اول ارديبهشت ماه سال جاري تمديد گرديد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، حق تقدم سهامداراني که تا تاريخ مذکور نسبت به تحويل فرم حق تقدم تکميل شده و فيش واريزي وجه به حساب اعلام شده اقدام ننمايند، از طريق سازمان بورس و اوراق بهادار به فروش خواهد رسيد.خاطرنشان مي‌شود، آن دسته از سهامداراني که تاکنون فرم حق تقدم خود را دريافت ننموده‌اند نيز جهت تکميل اطلاعات سهامداري خود هرچه سريعتر به سايت اينترنتي شرکت به آدرس www.sarmadins.ir مراجعه و يا با شماره تلفن 43963-021 تماس حاصل فرمايند.

تخفيف‌هاي بيمه پاسارگاد به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص)
 شرکت بيمه پاسارگاد به مناسبت گرامي‌داشت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) از تاريخ ۱۹ فروردين تا ۵ ارديبهشت ماه اقدام به اعطاي تخفيف ويژه نموده است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه پاسارگاد، گفتني است عموم هموطنان گرامي‌در سراسر کشور به منظور خريد بيمه نامه بدنه اتومبيل و بيمه نامه‌هاي آتش سوزي مسکوني و آتش سوزي غيرصنعتي مي‌توانند با مراجعه به شعبه‌ها و نمايندگي‌هاي اين شرکت در سراسر کشور از اين تخفيف برخوردار شوند.کليه هموطنان گرامي‌مي‌توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر، دسترسي به نشاني شعبه‌ها و نمايندگي‌ها در سراسر کشور به پايگاه اطلاع رساني بيمه پاسارگاد www.pasargadinsurance.ir مراجعه نمايند.