دیدار نوروزی مدیرعامل بانک ملت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور
مدیرعامل بانک ملت در دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، سال نو را به وی و کل مجموعه دولت تبریک گفت و سالی موفق و پربار را برای کشور آرزو کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در این نشست صمیمی با دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد.
این گزارش حاکی است، این دیدار همزمان با آغاز سال جدید و در راستای افزایش هماهنگی و تعاملات  فیمابین صورت گرفته است.

انتصاب سرپرست معاونت بانکداري موسسه اعتباري ثامن
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي موسسه اعتباري با صدور حکمي از سوي مدير عامل موسسه ، محمد بياتاني به عنوان سرپرست معاونت بانکداري معرفي شد
 گفتني است بياتاني  هم اکنون به عنوان  معاونت تسهيلات و سرمايه گذاري  نيز در موسسه فعاليت مي کند و  داراي مدرک کارشناسي ارشد مهندسي تحليل سيستمهاي اقتصادي و اجتماعي ومدرس علوم بانکداري بدون ربا از بانک مرکزي مي باشد و پيش از اين مسئوليت معاونت هاي طرح و برنامه ، وام و اعتبارات ، رياست اداره آموزش بانک انصار، مدير عامل شرکت ايران بنيان اطلس ، مشاور مالي و اقتصادي و توسعه بازار درشرکت هاي موفق کشور و مشاور خدمات مدير عامل بنياد تعاون ارتش جمهوري اسلامي را عهده دار بوده و در زمان دفاع مقدس نيز در واحدهاي طرح و عمليات ستاد مرکزي يگان جنگ الکترونيک و نيروي دريائي سپاه فعاليت داشته است .

انجام خدمات بانکی از مبدا 16 بانک در  پیام رسان «بله»
پس از پیوستن بانک سامان به پیام رسان «بله» در هفته جاری، بانک اقتصاد نوین نیز به این پیام رسان پیوست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با پیوستن بانک اقتصاد نوین به «بله»، اکنون امکان انجام خدمات بانکی از مبدا 16 بانک ملی ایران، سامان، ایران زمین، انصار، آینده، پست بانک، کشاورزی، شهر، حکمت ایرانیان، پاسارگاد، دی، پارسیان، ملت، سرمایه، تجارت و اقتصاد نوین در این پیام رسان فراهم شده است و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.
«بله» تنها پیام رسان بومی با قابلیت انجام خدمات بانکی است که علاوه بر دارا بودن قابلیت های ارتباطی دیگر پیام رسان ها، انواع خدمات بانکی از قبیل اعلام موجودی، خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و ... را نیز داراست.
همچنین کاربران «بله» می توانند در حین استفاده از فضای یک پیام رسان، همزمان درخواست پول نیز بدهند.
«بله» نخستین پیام رسانی است که زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرده است. این پیام رسان با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و امنیت آن توسط این بانک تضمین شده است.
اکنون بیش از یک میلیون نفر کاربر، عضو این پیام رسان هستند. همچنین در سال گذشته بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان تراکنش توسط کاربران آن انجام شده است.

بانک صادرات ایران پیشرو در مدیریت مصرف انرژی و حفظ محیط زیست
بانک صادرات ایران به عنوان اولین بانک ایرانی بر اساس استاندارد ٥٠٠٠١:٢٠١١ ISO، فعالیت در زمینه استقرار سیستم مدیریت انرژی در ساختمان های بانک را آغاز نموده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای تبیین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، عمل به قانون اصلاح الگوی مصرف، قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور و  تعهد به رعایت مفاد پروتکل الزام آور کنفرانس محیط زیست پاریس(٢٠١٥)، با ایجاد واحد مدیریت انرژی، در گام اول به عنوان تنها بانک ایرانی موفق به دریافت گواهینامه بین المللی استاندارد ٥٠٠٠١:٢٠١١ ISO در زمینه مدیریت مصرف انرژی در ساختمان مرکزی بانک (برج سپهر) و در گام دوم موفق به استقرار مدیریت انرژی در تمامی شعب و ساختمان های اداری استان های تهران، البرز و خوزستان شده است.
بنا براین گزارش، در بانک صادرات ایران مجموعه اطلاعات معماری، تاسیسات، روشنایی، تجهیزات اداری، قبوض ساختمان ها و شعب تحت کنترل سیستم مدیریت انرژی به نرم افزار انرژی منتقل شده و ضمن تهیه برچسب انرژی (موضوع تصویب نامه ابلاغی مورخ ١٢ دی ماه ٩٦ هیات محترم وزیران) برای تمامی شعب و ساختمان های مذکور، مصرف انرژی آنها در هر سال ممیزی می شود و همزمان دوره بازگشت سرمایه به کار گرفته شده برای مصرف بهینه آن، مورد واکاوی و بررسی های دوره ای قرار می گیرد.
همچنین استقرار سیستم مدیریت انرژی در شبکه بانک صادرات ایران با اولویت بندی استان ها و بر اساس هزینه سالانه مصرف انرژی و اقلیم هر استان انجام می گیرد. 
شایان ذکر است، با توجه به بحران کم آبی در کشور و در راستای الزامات زیست محیطی و استفاده بهینه از پسماند آب، تصفیه خانه برج سپهر نوسازی شده و درصد قابل توجهی از آب مصرفی این ساختمان بلند مرتبه به چرخه مصرف نگهداری فضای سبز باز می گردد.


طی چند روز گذشته توسط بانک مرکزی منتشر شد؛
در پی نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی بوجود آمده در چند روز گذشته و جلسات متعدد مسئولین کشور، بانک مرکزی اقدامات صورت گرفته جهت یکسان سازی نرخ ارز را طی پنج اطلاعیه منتشر نموده که به شرح ذیل می باشد.
اطلاعیه شماره 1 یکسان سازی نرخ ارز
 در راستای اجرای تصمیم روز گذشته ستاد اقتصادی دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز با بهای 42000 ریال برای هر دلار آمریکا که به منظور تثبیت بازار ارز اتخاذ شد، مطالب زیر با هدف پاسخگویی به پرسش های احتمالی هموطنان و تبیین جزئیات تصمیم یاد شده اعلام می شود. لازم به ذکر است بانک مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات احتمالی تمام هموطنان است و در صورت لزوم، اطلاعیه های تکمیلی توسط این بانک منتشر خواهد شد. 
 1. از تاریخ 21 فروردین 1397 بانک مرکزی نسبت به تأمین ارز برای تمام نیازهای قانونی تجاری و تولیدی در چارچوب قوانین و مقررات صادرات و واردات و مقررات ارزی کشور بر مبنای هر دلار 42000 ریال اقدام می کند.
 2. بر اساس بند (خ) ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر گونه خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و صرافی های مجاز  قاچاق محسوب شده و نهادهای ذیصلاح با مرتکب بر اساس قوانین و مقررات جاری از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می کنند. 
 3. میزان ارز قابل نگهداری توسط هر شخص بر اساس دستورالعمل صادره توسط بانک مرکزی در تاریخ 21 فروردین 1396 حداکثر 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بوده و در صورت کشف میزان بیش از آن در اختیار هر شخص، با مرتکب بر اساس قانون برخورد خواهد شد. 
 4. تمام اشخاصی که سابقاً اقدام به خرید ارز به صورت اسکناس  کرده اند و در تاریخ صدور این اطلاعیه بیش از 10 هزار یورو یا معادل آن ارز در اختیار دارند، حداکثر تا پایان ماه جاری نسبت به سپرده گذاری ارز  در بانک های مزبور یا فروش آن به بانکها اقدام کنند. بر اساس بخشنامه مورخ 1396.12.26 بانک مرکزی، در صورت سپرده گذاری ارزی در بانک ها، سود ارزی بر اساس مقررات بانک مرکزی به سپرده های مزبور پرداخت خواهد شد. بازپرداخت اسکناس به سپرده گذاران ارزی در صورت مطالبه آنها  تضمین  می شود. 
 5. تأمین ارز تمام واردات به کشور پس از ثبت سفارش انجام می شود. ثبت سفارش صرفاً با پرداخت از طریق مسیر بانکی مجاز است. 
 6. بانک ها علاوه بر انجام حواله توسط خود می توانند پس از تشکیل پرونده و اخذ تعهد از وارد کننده، نسبت به ثبت درخواست ارز به صورت حواله در سامانه نیما  و همچنین حواله ارز از طریق صرافی ها اقدام کنند. 
 7. تمام صادرکنندگان موظفند ارز حاصل از صادرات را به جز مواردی که صرف واردات توسط خود، بازپرداخت بدهی ارزی و یا سپرده گذاری می کنند، از طریق سامانه نیما به بانک ها و صرافی های مجاز بفروشند. 
 8. ضوابط مربوط به تأمین ارز برای مسافران به خارج از کشور، دانشجویی و درمانی و سایر موارد در مبادی خروجی همزمان با فراهم شدن تمهیدات آن اطلاع رسانی خواهد شد.
اطلاعیه شماره 2 یکسان سازی نرخ ارز
 در راستای اجرای تصمیم مورخ 20 فروردین 1397 ستاد اقتصادی دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز با بهای 42000 ریال برای هر دلار که به منظور تثبیت بازار ارز اتخاذ شد، اطلاعیه شماره 2 یکسان سازی نرخ ارز در رابطه با نحوه تأمین ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی به شرح ذیل به استحضار عموم هموطنان می رسد:
1. ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها می باشد.
2. متقاضیان ارز مسافرتی موظف به ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور به بانک ملی می باشند.
3. متقاضیان باید نسبت به پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی به شعب منتخب بانک ملی اقدام و در مقابل آن سند حسابداری/رسید دریافت کنند.
4. پرداخت ارز مسافرتی در باجه بانک ملی مستقر در مبادی خروجی (پس از باجه کنترل گذرنامه) و در مقابل دریافت سند حسابداری/ رسید و ممهور کردن گذرنامه متقاضی انجام می شود.
5. میزان و ترتیبات پرداخت ارز به زائران عتبات عالیات پس از هماهنگی با سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی خواهد شد.
6. تامین ارز درمانی و دانشجویی با رعایت مجموعه مقررات ارزی از طریق بانک های تجارت و سامان کمافی السابق ادامه می یابد.
اطلاعیه شماره 3 یکسان سازی نرخ ارز
در راستای یکسان سازی نرخ ارز و به منظور همسان سازی بازار سکه به عنوان بازار همراستا با بازار ارز، امکان عرضه سکه به متقاضیان در تمام شعب بانک ملی ایران و با سررسیدهای متفاوت به شرح جدول ذیل فراهم خواهد شد.
 از سوی دیگر، به منظور ایجاد امکانات بیشتر برای متقاضیان پیش خرید، ودیعه و نگهداری سکه های خریداری شده پس از سررسید (موعدتحویل) به صورت امانت نزد بانک ملی ایران در صورت توافق بانک و خریدار نیز فراهم خواهد بود.
 علاوه بر این، در آینده نزدیک امکان جا به جایی و تبادل سکه های خریداری شده از طریق کارت سکه تحویل شده به متقاضیان به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه های خودپرداز بانک نیز میسر شده و از این طریق خطرات ناشی از جا به جایی و نگهداری سکه نزد متقاضیان کاهش خواهد یافت.
اطلاعیه شماره 4 یکسان سازی نرخ ارز
در راستای اجرای تصمیم ستاد اقتصادی دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز و مدیریت بازار ارز، مطالب ذیل را در خصوص قراردادهای تأمین مالی (فاینانس) به اطلاع می رساند:
1. تمام پرداخت های مربوط به قراردادهای فاینانس (اعم از پیش پرداخت، بازپرداخت هزینه ها و غیره) از این تاریخ بر اساس نرخ جدید (در حال حاضر بر مبنای هر دلار 42000 ریال یا معادل آن به سایر ارزها) انجام خواهد شد. 2. در رابطه با فاینانس های مربوط به طرح های دولتی، ضروری است تمهیدات و هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه ذیربط برای انجام پرداخت ها بر اساس نرخ فوق به عمل آید. 
3.  در رابطه با طرح های ارز آور، مجری طرح موظف به تأمین ارز مربوطه برای انجام پرداخت‌ها می باشد.
اطلاعیه شماره 5 یکسان سازی نرخ ارز
پیرو اطلاعیه شماره (2) یکسان سازی نرخ ارز با توجه به پرسشها و ابهامات مطرح شده در خصوص ارز مسافری و دانشجویی، اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه تأمین این ارزها به شرح ذیل ارائه می‌شود:
1. حداکثر مبلغ قابل تأمین ارز دانشجویی قابل پرداخت/حواله حداکثر سالانه 15000 دلار یا معادل آن به سایر ارزها بابت شهریه دانشگاه و حداکثر ماهیانه 1000 دلار یا معادل آن به سایر ارزها برای دانشجو و حداکثر ماهیانه 500 دلار برای هر عضو خانواده وی است.
2. پرداخت ارز دانشجویی پس از تأیید وزارتخانه ذیربط (حسب مورد علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به نرخ اعلامی این بانک انجام خواهد شد.
3. برای پرداخت ارز دانشجویی تأیید وزارتخانه ذیربط می بایست در هر سال تمدید شود.
4. علاوه بر بانک ملی، بانک سامان نسبت به ارائه ارز مسافری اقدام می کند. ترتیبات ارائه ارز مسافری توسط بانک سامان همان ترتیبات مندرج در اطلاعیه شماره (2) یکسان سازی نرخ ارز می باشد. سایر بانک‌های ارائه کننده ارز مسافری متعاقباً به اطلاع عموم خواهند رسید.


کارت‌های ارزاق برنامه جهانی غذا توسط بانک تجارت توزیع شد
فرایند صدور و توزیع یازده هزار کارت بانکی توزیع ارزاق برای سی هزار پناهنده تحت پوشش برنامه جهانی غذا WFP توسط بانک تجارت به عنوان تنها بانک عامل این برنامه در ایران به اتمام رسید.  بر اساس درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه جهانی غذا با ارائه کمک‌های غذایی به پناهندگان افغان و سپس پناهندگان عراقی فعالیت خود را در ایران از سرگرفت و مجموعه بانک تجارت نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود به عنوان بانک برتر ارائه خدمات مورد نظر این سازمان انتخاب شد و سپس تفاهمنامه‌ای را با آژانس برنامه جهانی غذا (WFP) برای صدور کارت جیره ارزاق پناهندگان، منعقد کرد. بر اساس این قرارداد بانک تجارت کارت الکترونیکی برای یازده هزار سرپرست خانواده پناهندگان با عناوین «سما کارت» و «نهال کارت» صادر و در محل مهمانشهرها توزیع کرد. برنامه جهانی غذا نیز ماهانه سهمیه هر خانوار را به حساب سرپرست خانواده واریز می‌کند و پناهندگان با استفاده از این کارت می‌توانند غذای خود را از فروشگاه‌های طرف قرارداد برنامه جهانی غذا خریداری کنند. این پروژه در مهمانشهرهای 12 استان کشور به اجرا درآمده که بر اساس آن، استان‌های یزد و آذربایجان غربی هر کدام سه مهمانشهر، استان‌های فارس و کرمان هر کدام دو مهمانشهر دارند و استان‌های کرمانشاه، خراسان رضوی، کردستان، زنجان، سمنان و لرستان هرکدام در یک مهمان‌شهر پذیرای پناهندگان هستند. در مجموع 11 هزار فقره کارت بانکی سما کارت و نهال کارت برای 30 هزار پناهنده صادر و توزیع شده و در تمام این استان‌ها نمایندگان بانک تجارت به عنوان رابط بانک با برنامه جهانی غذا به طور مستمر خدمت‌رسانی می‌کنند. ایران یکی از اعضای بنیانگذار سازمان ملل متحد در سال 1945 است، زمانی که تنها 51 کشور از 193 عضو کنونی سازمان ملل متحد این افتخار را داشتند.

اولویت های اعتباری بانک کشاورزی در سال 1397 اعلام شد
مدیر امور اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی در همایش مدیران شعب این  بانک  با اشاره به ابراز رضایت مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی از عملکرد بانک کشاورزی در زیر بخش مکانیزاسیون گفت: بانک کشاورزی در سال 1396 بالغ بر 11837 میلیارد ریال تسهیلات برای تجهیز ناوگان مکانیزاسیون و ماشین آلات بخش کشاورزی پرداخت کرده که مورد رضایت وزیر جهادکشاورزی بوده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، فرهاد فنودی در جمع مدیران این بانک با تاکید برتمرکز پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی، اولویت های اعتباری این بانک در سال 1397 را مبتنی  بر  رویکرد  توسعه  پایدار  با  تاکید بر  حفاظت  از  منابع  طبیعی  به  ویژه  با  ملاحظه  محدودیت منابع  آب  ، شامل  توسعه  کشت  گلخانه  ای  ،ارتقاء بهره  وری  تولید  کشاورزی  از   طریق افزایش  ضریب  مکانیزاسیون  در  سطح  مزارع  و کارخانجات  تولید  مواد  غذایی  و  توسعه پرورش  ماهی  در دریا  به  ویژه  در  آب های  ساحلی  جنوب  و شمال کشور اعلام کرد. وی در ادامه آمار عملکرد اعتباری بانک در سال گذشته را تشریح و تصریح کرد: تا پایان  سال 1396 در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید و به منظور تامین امنیت غذایی کشور و حمایت از توسعه پایدار بخش کشاورزی،  13 فقره تسهیلات پرورش ماهی در دریا جمعا به ظرفیت تولید 13314 تن و به مبلغ 1753 میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.
فنودی همچنین به آمار درخشان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اشاره کرد و گفت: شعب بانک کشاورزی در سال گذشته 123000 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 12712 میلیارد ریال در سطح کشور پرداخت کرده اند.   
وی در پایان بر تلاش بیشتر برای جذب منابع صندوق توسعه ملی  و افزایش پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در سال جاری تاکید کرد .

قرض الحسنه از ابزار های کمک به بهبود معیشت مردم است
آیت الله سید کاظم نور مفیدی نماينده ولي فقيه در استان گلستان و عضو مجلس خبرگان رهبري در ديدار با کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ايران، ضمن اشاره به نقش و جايگاه قرض الحسنه در اسلام بيان داشت: قرض الحسنه، از ابزار هاي كمك به بهبود معيشت و گره گشايي از نيازمندان واقعي جامعه است و اهتمام در ارائه خدمت با هدف كسب رضايت مردم باقيات و صالحات به شمار مي آيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از  روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، آیت الله سید کاظم نور مفيدي در گفتگو با تقوي مدير شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران در استان گلستان اظهارداشت: خدمات اين بانک در دستگيري از آحاد مردم و توانمندسازي اقشار ضعيف جامعه بسيار موثر است و اقدامات مثبت و مطلوب صورت گرفته نقش بسزايي در توسعه و ترويج بانكداري اسلامي در بستر قرض الحسنه ايفا مي كند. وی با اشاره به مزین شدن سال ۱۳۹۷ به نام «حمایت از کالای ايراني» از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، به تشريح نقش بانک قرض الحسنه مهر ايران در شرايط کنوني کشور پرداخت و گفت: اين بانك، با حمايت بيشتر از محرومان جامعه مي تواند اثر گذاري مهمي در خريد كالا و توليدات داخلي داشته باشد. در ادامه، تقوی مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گلستان نیز به تشريح نحوه تاسيس، اهداف و ماموريت هاي بانک پرداخت و گفت: اين بانک در سال ۱۳۸۶ با پشتوانه مالي بزرگترين بانکهاي دولتي و خصوصي كشور به عنوان اولين بانك تخصصي قرض الحسنه شروع به كار نموده و در اين استان نيز با ۱۱ شعبه فعال مشغول خدمت‌رساني به مردم شريف ايران مي باشد. وی افزود: بانک قرض الحسنه مهرایران، با قصد خیر و به منظور تأمین نقدينگي براي رفع حوائج و نيازهاي ضروري مردم بالاخص حمايت از نيازمندان و اقشار آسيب پذير جامعه ايجاد شده و يکي از نهادهاي پولي کشور است که در راستاي تقويت بانكداري اسلامي در بستر قرض الحسنه گام برمي دارد.

حضور پست‌بانک‌ایران در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بیمه و بورس
 پست بانک ایران به‌منظور معرفی خدمات نوین، دستاوردها و عملکرد خود در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی بورس، بانک و بیمه حضوری فعال دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: غرفه این بانک در طبقه همکف سالن میلاد دایر و ضمن ارائه خدمات متنوع بانکی الکترونیکی ازطریق نصب دستگاه های خودپرداز(ATM)، کش لس (Cashless) و دو دستگاه خودپرداز سیار داخل محوطه اصلی نمایشگاه و توزیع بروشور اطلاع‌رسانی درخصوص خدمات بانک، آماده بازدید عموم و استقبال از آنان می‌باشد.
همچنین علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، کارشناسان واحدهای روابط‌عمومی، بازاریابی، اداره‌کل نظارت بر عملیات و اطلاعات اعتباری، بین‌الملل، شرکت صرافی فراز اعتماد و امور مالی با حضور در بخش‌های مختلف غرفه بانک آماده پاسخگوئی به سئوالات بازدیدکنندگان، سهامداران و مشتریان می‌باشند. گفتنی است: یازدهمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و بیمه با حضور سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و بانک‌های دولتی و خصوصی از بیست و هفتم لغایت سی ام فروردین ماه سال‌جاری درمحل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا و از ساعت 10الی 18 پذیرائی بازدیدکنندگان می‌باشد.

حضور فعال بانک مسکن در FINEX
بانک مسکن به همراه شرکت های زیر مجموعه خود، در یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه FINEX۲۰۱۸ شرکت خواهد کرد، تا جدیدترین محصولات خود را به مخاطبان ارائه کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از  پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از تاریخ 27 تا 30 فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه 4 چهار روزه، بانک مسکن با همراهی شرکت های زیر مجموعه نظیر «شرکت تامین سرمایه بانک مسکن»، «شرکت واسپاری مسکن»، «شرکت کارگزاری بانک مسکن»، «شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن»، «گروه مالی بانک مسکن» و «صندوق ره آورد آباد بانک مسکن» شرکت خواهد کرد. این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد ایران در زمینه بورس، بانک و بیمه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی در زمینه بورس، بانک و بیمه برپا می شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکتهای فعال، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیتها و نوآوری های آتی خود را معرفی کنند.

اهدای کمک نقدی بانک رفاه برای تجهیز بیمارستان لبافی نژاد
 در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی بانک رفاه، یک فقره چک برای تجهیز بیمارستان لبافی نژاد به آن بیمارستان اهدا شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، در مراسمی که به همین منظور با حضور مسئولانی از بانک و بیمارستان برگزار شد، کوروش سعیدی مدیر شعب منطقه یک تهران بانک رفاه، ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعاملات سازنده دو مجموعه اظهار داشت: یکی از افتخارات بانک رفاه سابقه طولانی خدمت رسانی به جامعه پزشکی و حضور پررنگ و فعال در حوزه سلامت کشور است. در ادامه دکتر شاه حسینی مدیر بیمارستان، این اقدام بانک رفاه را قابل تحسین دانست و اظهار داشت: این گونه مساعدت ها در بهبود وضعیت بهداشت و درمان جامعه بسیار تاثیر گذار است.
در پایان این مراسم ضمن قدردانی از مجموعه بیمارستان، چک نقدی کمک هزینه تجهیز بیمارستان اهدا شد.

پرداخت ارز درمانی و دانشجویی در بانک سامان
بانک سامان مطابق با اطلاعیه شماره 2 بانک مرکزی با موضوع یکسان سازی نرخ ارز، خدمات ارزی خود را در حوزه‌های ارز درمانی و دانشجویی به عموم هموطنان ارایه می‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سامان، در راستای سیاست‌گذاری جدید بانک مرکزی در زمینه خدمات ارزی، بانک سامان به‌عنوان بانک عامل فروش ارز در زمینه درمانی و دانشجویان غیربورسیه تعیین شد.
براساس این گزارش، افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به تمام شعب بانک سامان در سراسر کشور و با ارایه مستندات لازم نسبت به دریافت ارز براساس آخرین قوانین و مقررات اقدام کنند.
گفتنی است، علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تامین ارز و سایر خدمات و محصولات بانک سامان، با مرکز سامان ارتباط به شماره 6422-021 تماس بگیرند.