تقديم لايحه اصلاح قانون تجارت به مجلس
عضو کميسيون قضايي وحقوقي مجلس از ارسال لايحه اصلاح قانون تجارت به هيئت رئيسه تا يک ماه آينده خبر داد.محمد دهقاني در گفت و گو با خانه ملت گفت:قانون تجارت کشور قديمي‌شده و برگرفته از قانون تجارت کشور فرانسه است و حتي اصلاحاتي که کشور فرانسه نيز در اين خصوص اعمال کرده تاکنون در قانون تجارت ايران لحاظ نشده است،البته در سال 47 موادي درباره مقررات شرکت‌هاي سهامي‌لحاظ شده است.وي ادامه داد:بعد از بررسي لايحه اصلاح قانون تجارت، موضوع قانون تجارت تبديل به 4 جلد کتاب براي بررسي شده که يکي از تغييرهاي مهم در اصلاح قانون تجارت مربوط به مقررات اعلام ورشکستگي شرکت‌ها است تا سهامداران زيان نبينند.

تخلف به کارگيري مجدد بازنشستگان 
عضو کميسيون اجتماعي مجلس گفت: برخي دستگاه‌ها افراد زيادي را که مشمول مقررات بازنشستگي بودند به دليل اينکه با کاهش پرداخت ۹۷ مواجه نشوند با رقم‌هاي بيش از ۷۰۰ ميليون تومان بازنشسته و مجدد بکارگيري کرده اند.عباس گودرزي در گفتگو با خانه ملت با بيان اينکه بکارگيري بازنشستگان به معضلي جدي در کشور تبديل شده گفت: متاسفانه بسياري از فرصت‌هاي شغلي که بايد جوانان تحصيلکرده و بيکار اشغال کنند توسط بازنشستگان تصرف شده اند.وي افزود: کارمند و کارشناس ارشد بايد انگيزه و اميد لازم را داشته باشد تا بتواند سطوح مديريتي را طي کند و اينکه حلقه مديريت در انحصار عده‌اي خاص باشد جفا به کشور، مردم و جوانان است.

ارسال فاکتور حمله به سوريه براي آل سعود
عضو فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس با اشاره به اينکه عربستان سعودي ، دست در دست اسرائيل دارد و نوکري آمريکا را پذيرفته و هزينه‌ها را نيز پرداخت مي‌کند، گفت: آمريکا فاکتور هزينه موشک‌هايي که به سوريه شليک کرده را به حاکمان سعودي مي‌دهد و حتما هزينه اين فاکتور را دريافت مي‌کند، زيرا آمريکا همواره مي‌گويد عربستان را مانند گاو شيرده مي‌دوشم. محمدرضا ملکشاهي‌ راد در گفتگو با خانه ملت با اشاره به اينکه ترامپ فردي اقتصادي است و براي رونق کارخانه‌هاي اسلحه سازي آمريکا تلاش مي‌کند تا رشد اقتصادي آمريکا را بهبود بخشد، گفت: ترامپ به دنبال راه اندازي جنگ ميان مسلمانان است و تلاش دارد هزينه آن را از خود آن‌ها دريافت کند.


کشف محموله کلان مواد منفجره 
 سربازان گمنام امام زمان (عج) محموله کلان مواد منفجره را که قرار بود با پوشش مواد مخدر از مرزهاي شرقي به کشور وارد شود، کشف و ضبط کردند.نيروهاي اداره کل استان سيستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتي و فني توانستند گروه‌هاي تروريستي را در انتقال 80 کيلوگرم مواد منفجره ترکيبي، 17 عدد تله انفجاري پدالي (مخصوص بکارگيري در بمب‌هاي کنار جاده‌اي و تله‌هاي انفجاري) ، 28 قبضه سلاح کمري با دوهزار و 100 فشنگ، 35 قبضه نارنجک جنگي، ده‌ها چاشني الکترونيکي، فتيله و تجهيزات انفجاري ناکام بگذارند. در اين عمليات سربازان گمنام امام زمان (عج)همچنين 580 کيلوگرم مواد مخدر از تروريست‌ها کشف کردند.

خروج سوال از رييس‌جمهور از دستورکار 
معاون پارلماني رئيس‌جمهور تاکيد کرد: دو سوال از رييس‌جمهور از سوي نمايندگان مطرح شده بود که نمايندگان رييس‌جمهور در مجلس حاضر شدند و با توضيحاتي که دادند، سوال از حد نصاب افتاده و اين دو سوال از دستورکار خارج شد.حسينعلي اميري در گفت‌وگو با ايلنا، درباره آخرين وضعيت اصلاح ساختار دولت گفت: کميسيون مشترکي در مجلس شوراي اسلامي‌براي بررسي اصلاح ساختار دولت در جهت افزايش کارايي شکل گرفته است.وي ادامه داد: نخستين جلسه اين کميسيون هفته قبل با حضور نمايندگان دولت تشکيل شد و ان‌شاا... تصميم‌گيري در اين باره پس از پايان بررسي‌ها و جمع‌بندي مسائل در کميسيون صورت مي‌گيرد.معاون پارلماني رئيس‌جمهور در پاسخ به اين که آيا لايحه دولت براي تفکيک سه وزارتخانه در اين کميسيون بررسي مي‌شود؟ اظهار داشت: هم اين لايحه در کميسيون اصلاح ساختار دولت مورد بررسي قرار مي‌گيرد و هم طرحي که نمايندگان براي تشکيل وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري تهيه کرده‌اند، مورد جمع‌بندي قرار مي‌گيرد.وي رابطه دولت و مجلس را راضي‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: کمتر از دو هفته آينده جلسه مشترک دولت و مجلس به ميزباني مجلس شوراي اسلامي‌برگزار مي‌شود.

انتقال ۵ محکوم ايراني از افغانستان 
معاون حقوق بشر و امور بين‌الملل وزير دادگستري گفت:پنج محکوم ايراني که سال‌ها در زندان‌هاي افغانستان محبوس بودند، با رايزني مقامات دو کشور و در چارچوب همکاري‌هاي حقوقي و قضايي دو کشور، در نقطه صفر مرزي با افغانستان تحويل مقامات کشورمان شدند.محمود عباسي رييس کميته انتقال محکومان ايران اظهار داشت: حدود ۵۰۰ تن از محکومان افغان نيز آماده انتقال به کشورشان هستند که ما منتظر پاسخ مقامات افغاني هستيم تا آنان را به کشور متبوعشان منتقل کنيم.

نشست سران سه قوه درباره شعارسال
سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي‌از برگزاري جلسه مشترک سه قوه به ميزباني مجلس شوراي اسلامي‌با موضوع شعارسال، اقتصادي و بانکي خبر داد.بهروز نعمتي در خصوص اين جلسه گفت:هفته آينده نشست مشترک نمايندگان مجلس، کابينه دولت و شوراي عالي قضايي به ميزباني مجلس شوراي اسلامي‌برگزار مي‌شود.وي ادامه داد: اين نشست پيرامون شعار سال و موضوعات اقتصادي و بانکي خواهد بود.به گزارش خانه ملت،سخنگوي هيأت رييسه مجلس شوراي اسلامي‌يادآور شد: پيش از اين مجلس شوراي اسلامي‌پيشنهاد برگزاري اين نشست را به قوه مجريه و قضاييه داده بود که مقرر شد هفته آتي در محل مجلس برگزار شود.

حمله به سوريه پيامي‌به ايران وروسيه 
در پي ادعاهاي غرب و آمريکا مبني بر استفاده دولت سوريه از تسليحات شيميايي در اين کشور دبيرکل ناتو گفت که حمله آمريکا، انگليس و فرانسه به سوريه پيامي‌شفاف به مسکو، تهران و دمشق بوده است.به گزارش ايسنا از آسوشيترپرس، جيمز استولتنبرگ، تاکيد کرد: حمله به سوريه پيامي‌شفاف به بشار اسد، رئيس‌جمهور اين کشور، روسيه و ايران مبني بر اين بود که استفاده از تسليحات شيميايي قابل قبول نيست و متحدان ناتو ساکت نخواهند ماند.استولتنبرگ که به منظور ديدار با رئيس‌جمهور و ديگر مقامات ترکيه به اين کشور سفر کرده است، در ادامه مدعي شد که حمله آمريکا، انگليس و فرانسه ظرفيت‌هاي دولت سوريه براي انجام يک حمله شيميايي جديد را کاهش داده است.

پرونده سعيد مرتضوي در اختيار ضابطين 
وکيل مدافع اولياي دم روح الاميني گفت: پرونده سعيد مرتضوي در دسترس قاضي اجراي احکام نيست و نزد سرپرست دادسراي کارکنان دولت است و آنها خود اقدامات مربوط به جلب و دستگيري را انجام مي‌دهند.ميرمجيد طاهري در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: پس از اينکه حکم پرونده‌اي قطعي مي‌شود، به همان دادسرايي که در ابتدا تحقيقات انجام شده و قرار مجرميت صادر کرده مي‌رود و تشريفات قانوني انجام مي‌شود؛ در واقع زماني که حکم محکوميت قطعي شد، پرونده را به اجراي احکام براي اجراي حکم ارسال مي‌کنند. پرونده سعيد مرتضوي تمام اين مراحل را طي کرده است.طاهري افزود: وقتي پرونده به اجراي احکام مي‌رود، قاضي اجراي احکام اقدامات اوليه را انجام مي‌دهد و بعد دستور جلب را صادر مي‌کند.وي خاطرنشان کرد: روند پرونده‌ها در دادسراي کارکنان دولت متفاوت است و حتي پرونده سعيد مرتضوي در حال حاضر در دسترس قاضي اجراي احکام نيست و نزد سرپرست دادسراي کارکنان دولت است و آنها خود اقدامات مربوط به جلب و دستگيري را انجام مي‌دهند. اعلام شده که پرونده جهت انجام امور در اختيار ضابطين قرار گرفته است.

سوال از وزيران دادگستري و کشور
عضو شوراي مرکزي فراکسيون اميد از طرح سوال از وزراي کشور و دادگستري درباره چرايي متواري بودن سعيد مرتضوي و عدم تحويل او به زندان خبر داد.به گزارش خانه ملت؛ فاطمه سعيدي اظهار کرد: نيروي انتظامي‌بازوي اجرايي قوه قضائيه است که زير نظر وزارت کشور فعاليت مي‌کند لذا سوالم از آقاي رحماني فضلي ناظر به عملکرد نيروي انتظامي‌در جلب سعيد مرتضوي است. اينکه آيا اساسا حکم جلب مرتضوي به نيروي انتظامي‌ابلاغ شده است يا خير. وي افزود: سوال ديگر از وزير کشور اين است که آيا مرتضوي از کشور خارج شده يا اينکه هنوز داخل کشور است و نتوانستند او را دستگير کنند. نماينده تهران در توضيح سوال از وزير دادگستري گفت: سوال از وزير دادگستري ناظر به اين است که آيا اقدامي‌براي جلب مرتضوي انجام شده يا اينکه اصلا حکمي‌براي او صادر نشده است. سعيدي در جمع بندي گفت که هدفش احضار وزراي دادگستري و کشور به مجلس براي توضيح کامل درباره تحويل ندادن سعيد مرتضوي به زندان است. اينکه توضيح دهند که چرا حکم، نهايي و اجرايي نشده است.


هشدار معاون اول رئیس‌جمهور به سودجویان ارزی؛
کورش شرفشاهي: گراني بي حساب وکتاب ارز در مدتي کوتاه به چالشي جدي تبديل و باعث شد تا قواي سه گانه به دنبال حل اين معضل باشند. جلسات متعددي در مجلس و دولت برگزار شد که همچنان ادامه دارد و مهمترين آنها جلسه ستاد ساماندهي مسايل ارزي کشور است. معاون اول رييس جمهور در آخرين جلسه اين ستاد با اشاره به منابع و ذخاير ارزي و فلزات گران بهاي بانک مرکزي گفت: نظام بانکي کشور بايد با برنامه‌ريزي و مديريت نقدينگي موجود کشور به جامعه اطمينان دهد که ارزش دارايي‌هاي مردم حفظ خواهد شد و نبايد آنها نسبت به آينده دغدغه و نگراني داشته باشند و سياست‌هاي ارزي جديد کشور به همين منظور اتخاذ شده است.اسحاق جهانگيري افزود: حفظ ذخاير و منابع بانک مرکزي بعنوان پس انداز ملي از اولويت‌هاي دولت است که با اجراي سياست‌هاي ارزي اتخاذ شده اين مقصود حاصل خواهد شد.وي ضرورت هدايت نقدينگي کشور به سمت توليد و بازار سرمايه را يادآور شد و گفت: دولت اجازه نمي‌دهد زندگي ميليون‌ها ايراني متأثر از نوسانات ارزي توسط برخي افراد سودجو آسيب ببيند.جهانگيري از بانک مرکزي خواست با ايجاد حساب سپرده‌گذاري سکه همانند سپرده‌گذاري ارزي در بانک‌ها اقدام لازم را انجام دهد تا مردم بتوانند با سپرده گذاري طلا و سکه نزد بانک‌ها سود اين سپرده گذاري‌ها را نيز دريافت کنند.
ادامه پيش فروش سکه 
رييس کل بانک مرکزي نيز در اين جلسه با اشاره به ميزان پيش فروش سکه و استقبال مردم در روزهاي اخير گفت: براي از بين بردن حباب قيمت در بازار طلا و سکه بانک مرکزي به پيش فروش سکه ادامه خواهد داد. در اين جلسه که وزراي اقتصاد و دارايي، بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، صنعت، معدن و تجارت و روساي سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزي و معاون اقتصادي رييس جمهور و دستيار ارشد اقتصادي رييس جمهور حضور داشتند پيرامون نحوه عرضه و قيمت سکه در بازار و تخصيص مابه التفاوت واردات دارو و کالاهاي اساسي بحث و تبادل نظر شد و تصميمات لازم اتخاذ شد.در اين جلسه همچنين مقرر شد قيمت دارو با توجه به پرداخت مابه التفاوت ۴۰۰ توماني به ازاي هر دلار براي واردات دارو افزايش پيدا نکند.
حمايت همه جانبه دستگاه قضايي 
از سوي ديگر رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر حمايت همه جانبه دستگاه قضايي از دولت در صيانت از ارزش پول ملي گفت: ايجاد ثبات در بازار ارز از مولفه‌هاي مهم اقتصاد کشور است و بر همين اساس قوه قضاييه نسبت به سياست‌هاي اخير دولت براي ساماندهي و مديريت بازار ارز حمايت کامل خواهد داشت. آيت ا... آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به التهابات اخير در بازار ارز و تدابير دولت براي مديريت بازار اظهار کرد: بحمدا... با تدبير دولت محترم، تلاطم‌هاي موجود در بازار ارز تا حدي حل شده است گرچه توقع داشتيم که دولت محترم و بانک مرکزي زودتر وارد عمل شوند اما بهرحال قوه قضاييه از هر اقدامي‌در جهت صيانت از ارزش پول ملي و ايجاد ثبات در بازار ارز که لازمه کار اقتصادي است حمايت همه جانبه مي‌کند.رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر پشتيباني از تعادل در بازار ارز و مجموعه اقدامات براي بستر سازي اين امر، تصريح کرد: نيروي انتظامي‌و ساير نهادهاي امنيتي نيز براي اجراي سياست‌هاي دولت در ساماندهي و مديريت بازار ارز همکاري کامل را خواهند داشت و اميدواريم که دولت نيز برخي کاستي‌هاي موجود را اصلاح کند تا تجار و بازرگانان نيز نگران فعاليت‌هاي خود نباشند.آيت ا... آملي لاريجاني افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نيز اميدواريم که همه دستگاه‌ها با انجام وظايف قانوني خود تلاش کنند که اقتصاد ملي از اين ناحيه آسيب نبيند.
نشست مجلس با وزير اقتصاد
در همين رابطه رييس کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به لزوم ارائه برنامه جامع از سوي دولت در ساماندهي بازار ارز، گفت: صدور بخشنامه‌هاي پي در پي برنامه جامعي براي ساماندهي بازار ارز محسوب نمي‌شود. محمدرضا پورابراهيمي‌داوراني در گفتگو با خانه ملت، در خصوص نشست مشترک اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس با وزير اقتصاد و معاونت‌هاي اين وزارتخانه گفت: جلسه بسيار خوبي بين اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس و وزير اقتصاد و معاونان اين وزارتخانه برگزار شد و در اين جلسه گزارش عملکرد از سوي وزارت اقتصاد ارائه شد.
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: همکاري‌هاي خوبي بين وزارت اقتصاد و کميسيون اقتصادي مجلس وجود دارد و بايد از تمامي‌ظرفيت‌ها براي توسعه اقتصادي کشور استفاده شود تا کشور و مردم منتفع شوند.
پورابراهيمي‌داوراني تصريح کرد: کميسيون اقتصادي مسائل ارزي کشور را پيگيري مي‌کند و در اين خصوص براي پيگيري مسائل برنامه زمانبندي دارد، در اين راستا فردا نشست کميسيون اقتصادي مجلس با حضور سيف رئيس بانک مرکزي و وزير اقتصاد برگزار خواهد شد تا آخرين گزارشات درباره اجراي سياست‌هاي ارزي اخير در کميسيون اقتصادي مورد بررسي قرار بگيرد.
وي ادامه داد: در جلسه مشترک کميسيون اقتصادي با مسئولان وزارت اقتصاد، نمايندگان عضو کميسيون اقتصادي دغدغه‌ها و نظرات خود را در خصوص مشکلات بازار ارز و مسائل ديگر اقتصادي کشور را بيان کردند و اميدوارم نتيجه برگزاري اين جلسات به حل مشکلات کشور کمک کند و در اين راستا مقرر شده که برگزاري نشست‌هاي مشترک کميسيون اقتصادي با وزارت اقتصاد استمرار يابد. پورابراهيمي‌داوراني افزود: طرح‌ها و لوايح اقتصادي با همکاري مشترک وزارت اقتصاد و کميسيون اقتصادي مجلس در حال پيگيري است و در اين راستا لايحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هفته آينده در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد. وي گفت: لايحه مربوط به صندوق مکانيزه‌هاي فروش نيز در هفته‌هاي آتي در مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد و مراحل بررسي لايحه اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز در کميسيون اقتصادي در حال جمع بندي است و پيش بيني مي‌شود اين لايحه نيز در خردادماه سال جاري در صحن علني مجلس مورد بررسي نمايندگان قرار بگيرد. رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به لزوم ارائه برنامه جامع از سوي دولت در ساماندهي بازار ارز گفت: صدور بخشنامه‌هاي پي در پي برنامه جامعي براي ساماندهي بازار ارز محسوب نمي‌شود.


رييس مجلس شوراي اسلامي‌دخالت‌ هاي واشنگتن در جهان را تشريح کرد؛
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد: هر جا که آمريکا دخالت نظامي‌کرده جريان‌هاي تروريستي از آن نقطه فعاليت خود را آغاز کرده است.
به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در ديدار با نوين وين تي کيم، رييس مجلس ويتنام با اشاره به اينکه اخيرا روابط خوبي بين ايران و ويتنام براي توسعه توريست فراهم شده است گفت: منطقه درگير مناقشات تروريستي است. در عراق و سوريه و همچنين افغانستان در گذشته شاهد درگيري‌هاي تروريستي هستيم که يکي از ريشه‌هاي آن تجاوز نظامي‌آمريکا در منطقه است.
نماينده قم در مجلس ادامه داد: اين يک تجربه است که هرجا که آمريکا دخالت نظامي‌کرده جريان‌هاي تروريستي از آنجا فعاليت خود را آغاز کرده است و عملا آمريکايي‌ها در ايجاد و گسترش تروريسم نقش دارند.
لاريجاني با بيان اينکه ايران در مبارزه با تروريسم مصمم بوده و به کشورهاي اطراف که از ما درخواست کمک کرده‌اند کمک کرده است، عنوان کرد: در سوريه با همکاري ايران، روسيه و ترکيه گام‌هاي خوبي براي مبارزه با تروريسم و استقرار امنيت برداشته شد.
وي با تأکيد بر اينکه اقدامات اخير آمريکا در بمباران سوريه نشان داد که موافق برقراري آرامش در سوريه نيستند، گفت: غربي‌ها از آشفتگي‌ در منطقه براي فروش سلاح خود استفاده مي‌کنند، اما ما مصمم هستيم شرايط منطقه را امن کنيم.
وي با بيان اينکه مسائل سوريه بايد از طريق سياسي انجام شود نه نظامي، اظهار داشت: در موضوع يمن نيز تأکيد کرده‌ايم که حل مسئله از طريق گفت‌‌‌وگوي سياسي است، البته متأسفانه برخي کشورها به دنبال گزينه نظامي‌رفته‌اند که مشکلاتي به وجود آورده است.
رئيس قوه مقننه با تأکيد بر اينکه سلاح شيميايي، بيولوژيک و هسته‌اي در دکترين استراتژيک ايران وجود ندارد و ايران استفاده از آن را محکوم مي‌کند، تصريح کرد: در موضوع سوريه غربي‌ها بهانه سلاح شيميايي را علم مي‌کردند که صحيح نيست چرا که در اين صورت بايد فرصت مي‌دادند هيئت سازمان ملل اين موضوع را بررسي کند.
لاريجاني با اشاره به اينکه ايران قرباني سلاح‌هاي شيميايي در جنگ صدام عليه ايران است، خاطرنشان کرد: اين حادثه در سوريه پشت صحنه‌اي براي ايجاد بهانه غربي‌ها دارد.
در ادامه اين ديدار، نوين وين تي کيم آن با ارائه گزارشي درباره وضعيت اقتصادي ويتنام، ابراز داشت: ثبات سياسي و اجتماعي به جذب سرمايه‌گذاري و بهبود وضعيت زندگي مردم ويتنام کمک کرده است.
وي افزود: ما شرايط ايران شامل مشکلات تحريم اقتصادي و بي‌ثباتي منطقه‌اي که کم و بيش روي ايران تأثير دارد را درک کرده و آماده همکاري با ايران هستيم.
رئيس مجلس ويتنام ادامه داد: ويتنام از امضاء برجام استقبال کرده و از اين توافق‌نامه حمايت مي‌کند و اميدوارم مردم ايران بتوانند با اين توافقنامه زندگي خود را توسعه دهند.
نوين وين تي کيم بر توسعه روابط پارلماني دو کشور تأکيد و بيان کرد: سطح همکاري‌هاي ايران به ويژه در زمينه تجاري و اقتصادي بايد گسترش يابد تا بتوان سطح مبادلات را افزايش داد و در اين راستا بايد محدوديت‌هايي همانند مشکلات بانکي رفع شود.
وي همچنين خواستار تقويت همکاري با ايران در زمينه مخابرات و فناوري اطلاعات شد و يادآور شد: گسترش اين روابط براي توسعه و جهش اقتصادي دو کشور ضروري است.
رئيس مجلس ويتنام از حمله هوايي آمريکا به سوريه ابراز نگراني و عنوان کرد: با هر اقدام عليه مردم بي‌گناه اين کشور مخالف هستيم و تمام کشورها بايد بر اساس منشور سازمان ملل عمل کنند.


رئيس سازمان انرژي اتمي‌تاکيد کرد: تصميم ايران براي واکنش نسبت به اقدامات طرف مقابل توسط هيات نظارت بر برجام گرفته مي‌شود و آن هم به اقتضاي گزارشات و تحليل‌‌‌‌هايي که به دست آنها مي‌رسد. ما در بعد فني آمادگي براي هرگونه برگشتي را داريم. به گزارش ايلنا، علي اکبر صالحي در حاشيه رونمايي از کتاب خاطراتش در جمع خبرنگاران در مورد حمله آمريکا به سوريه گفت: من در يک کلمه مي‌‌‌‌توانم بگويم اين ورشکستگي سياست آمريکا را نشان مي‌دهد. آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي که با آن همراهي کردند، مرتکب جنايت شدند بدون اينکه دليل متقني براي اين کار داشته باشند. وي با بيان اينکه حمله امريکا و دو متحد اروپايي‌اش يادآور وقايع عراق بود، اظهار داشت: آن زمان بر اساس سند کالين پاور که در سازمان ملل ارائه شد،‌ گفتند عراقي‌ها از نيجر اورانيوم خريداري کردند تا براي مقاصد غيرصلح‌آميز استفاده کنند اما بعد از يکي، دو سال که عراق را شخم زدند، معلوم شد اين سند جعلي بوده و اين تبديل به فضيحت سياسي شد. معاون رئيس‌جمهور اضافه کرد: اين حمله شکست آمريکا و ساير کشورها بود. آنها در بيان خود هم دچار تناقض هستند البته مردم بيدار شدند و حقيقت و هويت واقعي کشورهاي مستکبر را شناختند. شايد پيش از اين حوادث تبيين هويت واقعي آنها به دليل اينکه برخودار از رسانه‌هاي قوي هستند و به راحتي مي‌توانند صحنه را زيباسازي کنند، قدري دشوار بود اما با اين اتفاقات حقايق براي مردم روشن مي‌شود. صالحي با بيان اينکه براي مردم روشن است که دولتمردان آمريکا چه سياست نابخردانه، ظالمانه و وحشيانه‌اي را به کار بستند، تصريح کرد: البته سياست غرب همين است، آنها ظاهر زيبا ارائه مي‌دهند ولي پشت آن پلشتي‌ها نهفته است اما با اين حوادث مردم جهان عرب، دوست و دشمن واقعي خود را شناختند.
وي افزود: پيش از اين در تبليغات ايران را دشمن عراق نشان مي‌دادند و دشمن اصلي که سرزمين فلسطين را اشغال کرده کنار گذاشته بودند و دست دوستي به آن دراز مي‌کردند. رئيس سازمان انرژي اتمي‌در پاسخ به ايلنا در مورد اظهارات چندي پيش خود درباره پايبندي ايران به برجام حتي در صورت خروج آمريکا از توافق و پايبندي اروپا به اين توافق با توجه به تحولات اخير و همراهي بريتانيا و فرانسه با آمريکا در حمله به سوريه و همچنين تمديد تحريم‌‌هاي حقوق بشري ايران در اتحاديه اروپا خاطرنشان کرد: تصميم ايران براي واکنش نسبت به اقدامات طرف مقابل توسط هيات نظارت بر برجام گرفته مي‌شود و آن هم به اقتضاي گزارشات و تحليل‌‌‌‌هايي که به دست آنها مي‌رسد و براساس منافع و مضاري که انجام مي‌گيرد،تصميم لازم اتخاذ مي‌شود. ما در بعد فني آمادگي براي هرگونه برگشتي را داريم.

دستيار ويژه رئيس جمهور در امور حقوق شهروندي با بيان اينکه عزم رئيس جمهور براي تحقق حقوق شهروندي جدي است، گفت: با وزراي دولت صحبت کرديم تا چالش‌هايشان را در تحقق منشور حقوق شهروندي اعلام کنند. به گزارش ايسنا، شهيندخت مولاوردي در اولين نشست هم انديشي دستياران دستگاه‌ها و استان‌ها با اشاره به شعار سال ۱۳۹۷ مبني بر حمايت از کالاي ايراني، اظهار کرد: حمايت از کالاي ايراني به حق و به درستي در ادامه شعارهاي اقتصادي سال‌هاي پيشين مطرح شده است. با توجه به مولفه‌هايي که در پيام نوروزي مقام معظم رهبري داشتيم، اميدوار هستيم بتوانيم ما هم از بعد حقوق شهروندي اين موضوع را در دستور کار خود قرار دهيم. وي گفت: اميدوارم همه کمک کنيم که گزارش ملي اقدامات که قرار شده تا هر ساله در سالگرد رونمايي از منشور حقوق شهروندي به مردم گزارش شود، به موقع آماده شود؛ اما هنوز بعضا گزارشات برخي دستگاه‌ها ارسال نشده است.
 مولاوردي با بيان اينکه «با ابلاغ منشور حقوق شهروندي گام اول در راستاي تحقق حقوق شهروندي برداشته شد» گفت: يک دولت اراده خود را براي تحقق اين منشور نشان داده است. در کنار اين اراده گفتمان سازي بايد صورت بگيرد و در کنار گفتمان سازي، بايد گام‌هاي عملي تري برداريم تا فقط در مرحله آگاه سازي باقي نمانيم.
وي با تاکيد بر اين نکته که تمامي‌مفاد منشور حقوق شهروندي برگرفته از قانون اساسي و اسناد بالا دستي است، گفت: يکي از برنامه‌هاي دولت دوازدهم اجراي منشور حقوق شهروندي است؛ لذا يکي از ابتکارات رئيس جمهور در ابتداي دولت دوازدهم اين بود اولويت‌هايي که براي هر دستگاه در نظر گرفته‌شده است به عنوان يک تکليف اجرا شود و گزارشش ارائه شود.  مولاوردي خاطرنشان کرد که ساز و کارهاي نظارت بر حسن انجام منشور حقوق شهروندي نيز در دستور کار است.  وي در ادامه گفت: ما پيگير عملياتي شدن اين منشور خواهيم بود. ضمانت اجرايي منشور در خودش مندرج است. باز تاکيد مي‌کنم اکثر اين حقوق در بند سوم قانون اساسي به عنوان حقوق ملت در نظر گرفته شده است. برخي مفاد مثل دسترسي آزاد به فضاي مجازي در زمان تصويب قوانين اساسي وجود نداشته؛ آن‌ها هم در منشور حقوق شهروندي ذکر شده است. مولاوردي در بخش ديگري از اين نشست گفت: مسئوليت ويژه دستيار رئيس جمهور در حقوق شهروندي، ارائه و اجراي منشور حقوق شهروندي است. در اين راه اولين قدم، داشتن يک برنامه است که به صورت ملي منشور اجرا شود. وي‌ اظهار کرد: اميدواريم سر وقت، دومين گزارش ملي اقدام، امسال ارائه شود. مبتني بر همين گزارش ملي اقدام، موضوع روزآمد کردن منشور را هم در ميان داريم. همين الان موارد مختلفي را دريافت کرديم تا در رفع خلاءها و تکميل منشور اقدام کنيم.