لزوم حمايت از کالاي داخلي 
رئيس اتحاديه نوشت افزار و لوازم مهندسي گفت : توليدکنندگان بايد محصول با کيفيت و با قيمت مناسب عرضه کنند، همچنين حمايت دولت هم بايد از محصولات باکيفيت داخلي باشد به اين سبب که کالاي بي کيفيت تنها موجب تضعيف ديگر توليدات با کيفيت و سوءاستفاده از مردم خواهد بود.موسي فرزانيان افزود: بخش قابل توجهي از واردکننده‌هاي اين صنف، توليدکننده هم هستند و با توجه به مهيا شدن بستر حمايت از توليد داخل در 2 سال اخير تعدادي از اين افراد بيشتر به سمت توليد تمايل پيدا کرده‌اند.اين رئيس اتحاديه، تصريح کرد: در دهه 70 به علت مشکلات ارزي موجود در کشور، واردکننده‌هاي فعال به سراغ توليد رفتند و دولت هم از اين افراد حمايت کرد، اما پس از بهبود شرايط ارز افراد دوباره به واردات پرداختند. تقاضاي ما از دولت، تداوم حمايت از توليدکنندگان و توليد داخلي است.

گراني گوشت در راه است
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي، گفت: باوجود روال همه ساله، از ابتداي فروردين به سبب کاهش عرضه ناشي از خروج دام گوشت قرمز گران مي‌شود.علي‌اصغر ملکي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، از افزايش 3 هزار توماني نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کيلو شقه گوسفندي بدون دنبه با نرخ 42 هزار و 500 تا 43 هزار توماني به مغازه دار و 47 تا 48 هزارتومان به مشتري عرضه مي‌شود.وي خروج دام به کشورهاي همجوار و غرب را دليل اصلي گراني گوشت در سطح تهران اعلام کرد.ملکي ادامه داد: در کشورهاي همجوار دام زنده با دلار از صادرکنندگان خريداري مي‌شود که در نهايت اين امر به سبب سود بيشتر، خروج دام بيش از حد انتظار از محورها را به همراه داشته است.رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي، ادامه داد: با وجود تماس‌هاي مکرر قصابان و توزيع کنندگان به دامداران براي تهيه دام، آنها قيمت‌ها را بالا بردند، چرا که هم اکنون هر کيلو بره در کرمانشاه با نرخ 20 تا 21 هزار تومان خريداري و در نهايت در بازارهاي کويت با دينار عرضه مي‌شود.

توان رقابت توليدات ايراني با خارجي 
رئيس اتحاديه سراجان تهران با تاکيد بر اينکه افزايش توليد مستلزم ايجاد بسترسازي است، گفت: بسياري از توليدکنندگان داخلي کالاي مرغوب و با کيفيت توليد مي‌کنند اما کالاي ايراني مستلزم حمايت مسئولان و همچنين فرهنگ سازي است تا مصرف کنندگان نيز خريد کالاي ايراني را در اولويت قرار دهند. محسن خردمند افزود: پرداخت تسهيلات با سود بالا راه حمايت از توليد نيست، افزود: توليدکننده داخلي به حمايت واقعي نياز دارد نه شعاري و اساس حمايت از توليد پرداخت تسهيلات با سود اندک است تا توليدکننده بتواند محصول رقابتي توليد کند؛ اينکه بخواهد بيشتر از درآمد خود سود وام بپردازد، منطقي نيست . وي تصريح کرد: چالش‌ها و موانع توليد بايد مرتفع شود تا توليد کننده بتواند گامي‌به سمت جلو بردارد؛ در زمان حاضر به علت ثابت نبودن قيمت‌ها در بازار ، توليد کننده براي تامين مواد اوليه نمي‌تواند کالاي مورد نياز خود را با قيمت مناسب تهيه کند و همين مسئله معضلي براي توليد است. 

افغان‌ها با خشکبار ایرانی به استقبال جام‌جهانی روسیه می‌روند؛
يکي از محصولات ايراني که از آوازه خوبي در جهان برخوردار است، خشکبار ايراني به خصوص پسته است. محصولي که با برنامه‌ريزي و اتخاذ تدابير هوشمندانه مي‌تواند نقش بسزايي در افزايش صادرات محصولات غير نفتي ايفا کند.اگرچه بخش قابل توجهي از صادرات کشورمان به پسته اختصاص دارد، اما با در نظرگرفتن جميع کشورهاي جهان و جمعيت قريب به 7 ميلياردي جهان، به اين واقعيت پي خواهيم بُرد که همچنان فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي بالقوه بسياري براي ارتقاي تراز صادرات پسته به اقصي نقاط دنيا وجود دارد که با بي برنامگي،کم توجهي و شايد غفلت، هرز مي‌رود.
صادرات 2 ميليون تني خشکبار 
در اين رابطه رييس اتاق بازرگاني ايران و چين، با اشاره به اشتغالزايي مطلوب در بخش توليد، عرضه و صادرات خشکبار و به خصوص پسته اظهار کرد: صادرات خشکبار ايران به 50 کشور جهان حدود 2 ميليون تن برآورد مي‌شود و پس از پتروشيمي، پسته، بيشترين حجم از صادرات غير نفتي را به خود اختصاص داده است.وي با اشاره به توليد 600 هزار تن پسته در جهان مي‌افزايد: از اين ميزان حدود 240 تا 250 هزار تن در ايران توليد مي‌شود که بين 180 تا 200 هزار تن به ارزش يک و نيم ميليارد دلار از آن ، به کشورهاي هدف صادر مي‌شود.رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين مي‌گويد: پسته ايران به 5 منطقه از جهان همچون چين( 60 هزار تن ) اروپا ( 25 هزار تن ) روسيه ( 10 هزار تن ) و مابقي به کشورهاي عربي ، کانادا و آمريکاي جنوبي صادر مي‌شود.
افغانها به دنبال پسته ايران
در اين رابطه رييس اتحاديه فروشندگان آجيل و خشکبار گفت: پسته ايراني به‌صورت مستقيم از باغات توسط افغان‌ها خريداري و به روسيه صادر مي‌شود.مصطفي احمدي درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: افغان‌ها از ايام گذشته مشتري اصلي بازار پسته ايراني بودند که در حال حاضر سهم آن‌ها در بازار خريد افزايش يافته و پسته را از شهرهايي چون رفسنجان و سيرجان به صورت مستقيم خريداري مي‌کنند و با توجه به پيش رو بودن مسابقات جام جهاني روسيه سهم خريد افغان به چندين برابر افزايش يافته تا در اين راستا بتوانند حجم بالاتري را به روسيه صادر کنند.وي افزود: به واسطه شرايط کشور افغانستان و جنگ‌ زده بودن آن برخي کشورها شرايط تعرفه‌اي بهتري براي افغانستان لحاظ مي‌کنند برهمين اساس ممکن است گاه تجار چنين تصميمي‌گرفته باشند اما شرايط فرق کرده و به نفع افاغنه تغيير کرده است.رئيس اتحاديه فروشندگان آجيل و خشکبار با اشاره به تاثير افزايش قيمت ارز بر بازار آجيل و خشکبار تصريح کرد: در حال حاضر کمبودي در بازار آجيل و خشکبار نداريم و در اين ميان پسته 30 تا 40 درصد افزايش يافت که اين افزايش قيمت ناشي از افزايش نرخ دلار در بازار بوده است.
لزوم حمايت از پسته کار
از سوي ديگر يکي از توزيع کنندگان عمده خشکبار با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابير هدفمند براي تقويت سطح زير کشت پسته در ايران و افزايش ميزان صادرات به کشورهاي هدف گفت: اميد مي‌رود در سالي که به حمايت از کالاي ايراني مزين شده، با برنامه‌ريزي دقيق، شاهد دستاوردهاي هر چه بيشتري در بخش توليد، عرصه و صادارت اين محصول مهم مي‌باشيم. منصور تمکيني افزود: قطعا با حمايت از فعالان عرصه کشت و کارِ پسته و حمايت از صادرکنندگان مي‌توان به موفقيت‌هاي بسياري در اين خصوص دست يافت.اين توزيع کننده عمده خشکبار گفت: توسعه و استفاده از شيوه‌هاي نوين آبياري ، در شرايطي که کشور با بحران کم آبي مواجه است از ديگر ضرورياتي به شمار مي‌رود که بايد در دستور کار قرار گيرد و موضوع حائز اهميت ديگر به بسته بندي مناسب خشکبار و بخصوص پسته معطوف مي‌شود.تمکيني گفت: پس از لغو تحريم‌ها،گشايش‌هايي در تسهيل صادارت پسته ايجاد شده و انتظار مي‌رود حداقل از همين توفيقات، بهره گيري حداکثري حاصل شود و در شرايطي که بسياري از انتظاراتي که از دوران پسابرجام مي‌رفت ، تامين نشده ، در عرصه‌هايي که امکان کسب موفقيت در آن وجود دارد ، برنامه ريزي‌هاي هوشمندانه تري را شاهد باشيم.
نقش دستگاه ديپلماسي 
يکي از ضرورياتي که در بخش صادرات خشکبار و پسته الزامي‌به نظر مي‌رسد به بازاريابي جديد در کشورهاي پر جمعيت جهان همچون اندونزي و...معطوف مي‌شود.قطعا با فعاليت و انتصاب رايزنان تجاري و بازرگاني خبره در کشورهاي هدف مي‌توان زمينه را براي گسترش دامنه صادرات محصولات ايراني فراهم کرد که بالتبع در خصوص پسته نيز اين قاعده است. يکي از مشکلاتي که باعث شده تا باغداران فعال در حوزه کشت پسته نسبت به فروش محصولات خود به افاغنه در مقايسه با فروش آن به روس‌ها ترجيح بيشتري قائل شوند، به سابقه نسبتا بد روس‌ها در تسويه با تجار ايراني باز مي‌گردد. بدحسابي‌هايي که در خصوص اقلام مختلفي همچون کشمش، پسته و... تجربه شده و ذهنيت ناخوشايندي را براي کشاورزان ايراني که به شدت نيازمند نقدينگي هستند ايجاد کرده، قطعا در صورت ورود دستگاه سياست خارجي کشور و تلاش براي بهبود وضعيت موجود، مي‌توان به توفيقات هر چه بيشتري در مراودات تجاري با روس‌ها نائل شد.با توجه به جمعيت انبوه کشور روسيه، در پيش بودن جام جهاني و بدحسابي روس‌ها با تجار ايراني در بخشِ خشکبار ، بيش از پيش مي‌توان بر ضرورت ورود جدي يا به تعبيري، جدي ترِ دستگاه ديپلماسي در اين ارتباط ، پي بُرد.


معاون شرکت بازرگاني دولتي اعلام کرد که گندم و کلزا خريداري شده اما همچنان منتظر ابلاغ نرخ‌هاي خريد تضميني محصولات کشاورزي در سال زراعي جاري هستيم تا بتوانيم از حالت خريد علي الحساب خارج شويم و بهاي محصول کشاورزان را پرداخت کنيم.
حسن حنان در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: از ابتداي فصل برداشت تاکنون ۴۴ هزار و ۶۴۰ تن گندم به ارزش ۵۸ ميليارد تومان و ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن دانه کلزا به ارزش ۵۱۶ ميليون تومان به صورت علي الحساب خريداري شده است.
وي افزود: خريد گندم و کلزا از هفت استان شامل ايلام، خوزستان، بوشهر، سيستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان آغاز شده که به نرخ خريد تضميني سال زراعي گذشته تحويل گرفته شده و استان‌هايي مانند يزد نيز به زودي به جمع فروشندگان گندم مي‌پيوندد.
به گفته حنان، هنوز هيچ پولي به کشاورزان پرداخت نشده است، چرا که تا جدول قيمت خريد تضميني محصولات کشاورزي از سوي دولت تصويب و ابلاغ نشود نمي‌توانيم بهايي به کشاورزان پرداخت کنيم.
معاون بازرگاني داخلي شرکت بازرگاني دولتي ايران ادامه داد: با توجه به شروع شدن فصل برداشت گندم و کلزا دولت هرچه سريع‌تر نرخ‌هاي خريد تضميني محصولات کشاورزي را تصويب و ابلاغ خواهد کرد و همه مسئولان به صورت جدي دنبال اين مساله هستند.
حنان ضمن ابراز اميدواري از تصويب و ابلاغ هر چه سريع‌تر نرخ خريد تضميني محصولات کشاورزي براي سال زراعي ۱۳۹۷-۱۳۹۶، گفت: خريد گندم،کيفي‌تر از سال گذشته شده است، چراکه در گذشته گندم کشاورزان با افت مفيد ۱۰ درصدي و غير مفيد هفت درصدي خريداري مي‌شد به افت مفيد هشت درصدي و افت غير مفيد پنج درصدي ارتقا يافته است.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي فلزي و آشپزخانه گفت : در پي نوسانات ارزي اخير به وجود آمده بازار لوازم خانگي توليد داخل و وارداتي با مشکلات عديده‌اي روبرو شده و تقريبا به حالت نيمه تعطيل درآمده است، چرا که هيچ کس قيمتي نمي‌دهد و همه منتظرند تا شرايط به حالت عادي برگردد و بتوانند نسبت به توليد، واردات و عرضه محصولات خود در وضعيت مناسب اقدام کنند. 
فريدون نصيري در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه هيچ يک از توليدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگي دوست ندارند قيمت را افزايش دهند، گفت: شرايط در حال حاضر به گونه‌اي است که هيچ تصميمي‌نمي‌توان گرفت و همه منتظر بهبود آن هستند تا بتوانند توليد، واردات و عرضه محصولاتشان را در شرايط عادي از سر بگيرند. رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي فلزي و آشپزخانه ادامه داد: هيچ يک از توليدکنندگان، واردکنندگان و فروشندگان لوازم خانگي تمايلي به افزايش قيمت محصولاتشان ندارند اما در شرايط کنوني نمي‌توان با قيمت‌هاي گذشته بازار را تامين کرد. بنابراين بهتر است مسئولان اقدامات لازم را در جهت بهبود فضاي کسب و کار انجام دهند چرا که دستوري نمي‌توان قيمت‌ها را کنترل کرد و هم‌اکنون بازار لوازم خانگي به حالت نيمه تعطيل درآمده است.
نصيري تصريح کرد: وقتي شرايطي اينچنيني در بازار به وجود مي‌آيد و نرخ ارز نامشخص است و هيچ کس نمي‌داند در آينده چه اتفاقي مي‌افتد نمي‌تواند تصميمي‌براي عرضه محصولش به قيمت مشخص بگيرد و حتي آنهايي که با قيمت‌هاي گذشته نمي‌توانند عرضه کنند نيز بلاتکليف هستند و نمي‌توانند نرخ‌هاي خود را افزايش دهند چرا که ممکن است در آينده اوضاع بهتر شود و آنها مجبور به برگرداندن قيمت‌هايشان شوند.

گردش مالي سال۹۶ صنعت بيمه از ۵۰۰ هزار ميليارد ريال گذشت
دکتر همتي در مراسم افتتاحيه يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه گفت: گردش مالي سال۹۶ صنعت بيمه کشور از ۵۰۰ هزار ميليارد ريال گذشت همچنين رشد ۲۱ درصدي حق بيمه‌ها و ۳۰ درصدي بيمه‌هاي زندگي در سال۹۶ را داشتيم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر همتي طي سخناني در اين مراسم گفت: وضعيت عملکردي بانک، بيمه و بورس سطوح کارآمدي نظام تامين مالي هر کشور را تعيين مي‌سازد و بديهي است بدون يک نظام کارآمد تامين مالي، دسترسي به رشد بالاي اقتصادي و توسعه پايدار ممکن نيست.
رئيس کل بيمه مرکزي در ادامه بر ارتباط اين سه رکن تاکيد کرد و گفت: تصميم گيري و سياست گذاري پيرامون هر يک از ارکان بازار مالي بر ديگري تاثير دارد، پس همکاري و همفکري و طراحي ساز و کار لازم به منظور هماهنگي ميان اين سه بازار ضروري است.همچنين، تناسب لازم بين عملکرد و ميزان رشد توسعه هر يک از ارکان بازار بين بانک، بيمه و بورس برقرار باشد. لذا نظام تامين مالي کشور بايستي نظامي‌همگن و متقارن باشد.
دکتر همتي افزود: فضاي تعامل و ارتباط بين سه بازار پول، بيمه و بورس مهم است و ظرفيت قابل توجهي براي رشد و توسعه نظام تامين مالي فراهم مي‌سازد که بايد از آن استفاده کرد.
رئيس کل بيمه مرکزي، بيمه را عامل ارتقاي آرامش در نزد مردم و فعالان اقتصادي دانست و گفت: بيمه ابزاري براي ثبات اقتصادي، تجهيز پس اندازها و توسعه سرمايه گذاري، کاهش هزينه‌هاي مبادلاتي در اقتصاد و بهبود فضاي کسب و کار و مديريت ريسک ملي است. وي با اشاره به روند رو به رشد صنعت بيمه، گفت:خوشبختانه رشد مداوم صنعت بيمه کشورمان و افزايش تدريجي ضريب نفوذ آن، زمينه لازم براي نقش آفريني بيشتر صنعت بيمه در اقتصاد کشور را فراهم مي‌سازد. سرعت رشد بالاتر حق بيمه‌ها در مقايسه با رشد اقتصادي کشور موجب افزايش ضريب نفوذ بيمه و بالارفتن تدريجي اهميت صنعت بيمه در کشور شده است. وي در ادامه افزود: سال ۹۶ نيز با رشد ۲۱ درصدي حق بيمه‌ها ميزان حق بيمه صنعت بيمه کشور از ۳۳۰ هزار ميليارد ريال فراتر رفت و با توجه به تقريب رشد اسمي‌GDP کشور قطعاً ضريب نفوذ بيمه به حدود ۲.۳ درصد مي‌رسد. دکتر همتي، تداوم رشد بيمه‌هاي زندگي را بسيار مهم دانست و گفت: منابع بيمه‌هاي زندگي به عنوان ابزار مهم مالي ميان مدت و بلند مدت در بازار مالي مطرح است. سال ۱۳۹۶ نيز رشد ۳۰ درصدي حق بيمه‌هاي زندگي را داشتيم که با توجه به تورم يک رقمي‌سال ۹۶ رشد مطلوب تلقي مي‌شود. با بيمه‌هاي عمر مردم هم پس انداز مي‌کنند هم ريسک زمان فوت و از کارافتادگي را پوشش مي‌دهند و هم سرمايه گذاري کرده و سود با کمترين ريسک نصيبشان مي‌شود. وي افزود: با توسعه بيمه‌هاي عمر منابع خرد مردم به منابع کلان و با ثبات سرمايه گذاري تبديل مي‌شود، در واقع بيمه کانال مطمئن و با ثباتي براي توسعه بازار سرمايه است و با توجه به هدف گذاري برنامه ششم توسعه براي بيمه‌هاي زندگي سياست و برنامه مهم بيمه مرکزي تحقق اين امر و رشد ۵۰ درصدي سهم بازار بيمه‌هاي عمر در پرتفوي صنعت بيمه در پايان ۵ سال آينده است. دکتر همتي، همکاري بازار بيمه و بازار بورس اوراق بهادار بيمه‌اي را از ديگر همکاري‌هاي مهم اعلام کرد: اين اوراق، ريسک تعهدات بيمه‌اي را به بازار سرمايه منتقل مي‌کند و ضمن گسترش ظرفيت بيمه و بيمه اتکايي کشور ابزار جديدي را در اختيار سرمايه گذاران بازار سرمايه قرار مي‌دهد. شرکت‌هاي بيمه و بيمه گران اتکايي مي‌توانند از طريق صدور اوراق بهادار متصل به بيمه بر ساماندهي ريسک، متمرکز شده و آنها را مستقيماً به بازارهاي اوراق بدهي منتقل کرده و بازده حقوق صاحبان سهام خود را بهبود بخشند. از طريق انتشار اوراق بهادار متصل به بيمه، صنعت بيمه کشور مي‌تواند از ظرفيت‌هاي بازار سرمايه براي تأمين مالي و پوشش ريسک‌هاي خود استفاده کند.
رئيس کل بيمه مرکزي درخاتمه، آمادگي صنعت بيمه براي تعامل بيشتر با دو بازار بورس و بانک را اعلام و تاکيد کرد: با توجه به اينکه در سال ۹۶ گردش مالي turnover صنعت بيمه از ۵۰۰ هزار ميليارد ريال فراتر رفت، حضور مؤثر و تعيين کننده بازار بيمه در مجموعه بازارهاي مالي را نويد مي‌دهد.

حضور بيمه ايران در يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه
شرکت سهامي‌بيمه ايران در نمايشگاه يازدهم (FINEX2018) که با حضور گسترده شرکت‌هاي داخلي و خارجي در زمينه بورس، بانک و بيمه از ۲۷ تا ۳۰ فروردين در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برپا مي‌شود، ميزبان متخصصان، صاحب‌نظران، علاقه‌مندان و مردم عزيز خواهد بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه ايران، در اين رويداد مهم اقتصادي، شرکت سهامي‌بيمه ايران، دستاوردها و خدمات نوين بيمه‌اي را در جهت ترويج فرهنگ بيمه براي دست‌اندرکاران و متخصصان اين عرصه ارائه مي‌کند.
حضور شرکت‌هاي تابعه بيمه ايران هم در نمايشگاه يازدهم، زمينه ارائه خدمات ويژه براي علاقه‌مندان و متخصصان بيمه را فراهم خواهد کرد.
يادآور مي‌شود بيمه ايران در سالن ۳۱A غرفه ۱ پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

حضور بيمه نوين در يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه
بيمه نوين در يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه به عنوان بزرگ‌ترين رخداد مالي کشور حضور دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، اين شرکت به همراه کارشناسان بانک اقتصاد نوين، با هدف هم افزايي بيشتر، معرفي خدمات و بهره مندي از فرصت همکاري‌هاي مشترک در يازهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه (finex 2018) حضوري فعال دارد و کارشناسان اين شرکت به همراه کارشناسان بانک اقتصاد نوين در غرفه ۱۳، سالن ميلاد، پذيراي بازديدکنندگان و پاسخگوي سئوالات ايشان خواهند بود.
يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه با حضور شرکت‌ها، مؤسسات و نهادهاي مالي داخلي و خارجي از روز دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، به مدت ۴ روز، از ساعت ۱۰:۰۰ الي ۱۸:۰۰، در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برگزار خواهد شد.

اولين حضور بيمه زندگي خاورميانه در نمايشگاه بانک، بورس و بيمه 
شرکت بيمه زندگي خاورميانه براي اولين بار در نمايشگاه بانک، بورس و بيمه (FINEX 2018)حضور پيدا کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه زندگي خاورميانه ، بدين‌وسيله اين شرکت، با افتخار ميزبان حضور گرم شما در يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه (فاينکس ۲۰۱8) خواهد بود. لذا از شما سروران گرامي‌دعوت مي‌شود با بازديد از غرفه شرکت از به‌روزترين محصولات و خدمات بيمه‌هاي زندگي آگاه شويد.
مکان: محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران، سالن A31، غرفه شماره 17

انتشار نشريه گزارش موردي شماره 46 پژوهشکده بيمه
با انتشار سومين بخش از بررسي اصول اساسي بيمه انجمن بين المللي ناظران بيمه در سه شماره پياپي نشريه گزارش موردي، ICP‌هاي 1 تا 26 را در اختيار علاقمندان قرار گرفت. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده بيمه، اين اقدام به دليل اهميت اصول اساسي بيمه انجمن ناظران بيمه و ضرورت دسترسي فعالان صنعت بيمه به اين مرجع پژوهشي صورت گرفته است و هم اکنون به کليه مطالب اين بخش دسترسي خواهند داشت.
علاقه مندان جهت تهيه اين نشريه که به قيمت 8000 تومان ارائه مي‌شود، مي‌توانند به پژوهشکده بيمه واقع در سعادت آباد ، ميدان شهيد تهراني مقدم ، خيابان سرو غربي ، نرسيده به ميدان قيصر امين پور(شهرداري سابق) ، شماره 43 مراجعه نمايند. همچنين خريد مجازي از طريق مراجعه به آدرس /htpp://bookstore.irc.ac.ir و خريد از طريق آبونمان سالانه امکان پذير است.