تسهيلات اعطايي بانک رفاه به بخش‌هاي مختلف اقتصادي
بانک رفاه در سال 96، در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگاني، خدمات و متفرقه بالغ بر 309.715 ميليارد ريال تسهيلات اعطا کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ طي سال‌هاي 95 و 96، تعداد 17.539 فقره تسهيلات قرض الحسنه مشاغل خانگي، اشتغال زايي و کارفرمايان طرح‌هاي مدد جويي به مبلغ 2.037.570 ميليون ريال به معرفي شدگان کميته امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از سوي اين بانک پرداخت شده است. بانک رفاه همچنين در سال 96، تعداد 132 فقره تسهيلات به مبلغ 2.437 ميليارد ريال از محل منابع قراردادهاي سپرده گذاري صندوق توسعه ملي اعطا کرده است.

معرفي خدمات جديد شرکت کارگزاري بانک سامان در فاينکس
شرکت کارگزاري بانک سامان در يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه خدمات جديد خود را به فعالان بازار سرمايه ارايه مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، سيدرضا فاطمي‌مدير توسعه و بازاريابي شرکت کارگزاري بانک سامان با اعلام اين خبر تصريح کرد: دو سامانه نرم‌افزاري معاملاتي براي نخستين بار در اين نمايشگاه به‌صورت رسمي‌به فعالان بازار سرمايه ارايه مي‌شود. همچنين در جلسه با مشتريان و فعالان ويژه بازار سرمايه، طرح‌هاي خاص شرکت معرفي خواهد شد. مدير توسعه و بازاريابي شرکت کارگزاري بانک سامان معرفي نرم‌افزار افتتاح حساب غيرحضوري سامانکس را از ديگر برنامه‌هاي اين شرکت براي نمايشگاه فاينکس يازدهم اعلام و تصريح کرد: همزمان با سالگرد آغاز فعاليت سامانه «آنلاين سامان»، قرعه‌کشي بزرگي در محل غرفه شرکت کارگزاري بانک سامان در سالن 40 با ده‌ها جايزه نفيس برگزار خواهد شد. گفتني است، يازدهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه از 27 تا 30 فروردين ماه از ساعت 10 تا 18 در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود و غرفه شرکت کارگزاري بانک سامان در سالن 40 پذيراي علاقمندان و فعالان است.

حضور يکي از هنرمندان در مدرسه «اُميد آينده» در ساحل خليج فارس
در دومين گام از حضور و بازديد هنرمندان نام آشنا از مدارس «اميد آينده» که با حمايت بانک آينده احداث و راه‌اندازي شده است؛ مارال فرجاد هنرمند تئاتر، سينما و تلويزيون، در مدرسه «اميد آينده» روستاي خونسرخ استان هرمزگان، حضور يافت و ضمن ديدار با دانش‌آموزان، معلمان و مربيان مدرسه، با آن‌ها، به گفت‌و‌گو نشست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک آينده ، وي هدف از اين سفر را حضور در فضاي دوستي و مهرباني در ميان کودکان و دانش‌آموزان روستاي خونسرخي عنوان کرد.  قبلاٌ نيز «ليلي رشيدي» ديگر هنرمند کشورمان در مدرسه «اميد آينده» زاهدان، حاضر شده و با دانش‌آموزان و معلمان آن مجموعه آموزشي، ديدار کرده بود.  بانک آينده به‌عنوان يک بنگاه اقتصادي خصوصي و در عمل به مسئوليت اجتماعي و نگاه روشن براي پرورش نسل آينده کشورمان، اقدام به تأسيس مدارس مقاطع ابتدايي دور اول و دوم در مناطق کم‌تر برخوردار از امکانات آموزشي کرده است. احداث مدارس هشت گانه بانک آينده در نقاط کم بهره از اين امکانات در سطح کشور، گامي‌براي بر طرف ساختن نيازهاي جامعه ايراني است.   گفتني است؛ بانک آينده در سال گذشته، 8 مدرسه در مناطق کم‌تر برخوردار کشور ساخته و در حال حاضر 3000 دانش آموز در اين مدارس تحصيل مي‌کنند.


نرم افزار رمز ساز اينترنت بانک سينا راه‌اندازي شد
در راستاي توسعه خدمات بانکداري الکترونيک بانک سينا و به منظور ارتقاء امنيت حساب کاربران، برنامه رمزساز اينترنت بانک ويژه سيستم‌هاي عامل اندرويد و IOS راه اندازي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، کاربرد اين نرم افزار، توليد رمز يکبار مصرف براي ورود به اينترنت بانک است که مي‌تواند در ارتقاء امنيت بيش از پيش اين سامانه موثر باشد. برنامه رمزساز اينترنت بانک سينا از طريق وب سايت بانک به نشاني www.sinabank.ir قابل دريافت است و تمامي‌مشترياني که پيش از اين با رمز ايستا از اينترنت بانک استفاده مي‌کردند، مي‌توانند بدون مراجعه به شعبه اين نرم افزار را فعال کنند.  اين برنامه پس از غير فعال شدن سامانه 727 که در بسته USSD فعال بود و به منظور افزايش ضريب امنيت کاربران راه اندازي شده است. 

برگزاري جشنواره بادبادکها در خراسان جنوبي با حمايت بانک ايران زمين
جشنواره پرواز بادبادکها با حمايت بانک ايران زمين در روستاي گردشگري بم يوسف آباد شهر عشق آباد خراسان جنوبي برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين: با حمايت اين بانک از ورزش‌هاي بومي‌و محلي جشنواره پرواز بادبادک‌ها در روستاي گردشگري بم يوسف آباد شهر عشق آباد با حضور مسئولين استان و استقبال گرم و پرشور مردم برگزار شد. هدف از برگزاري اين برنامه‌ها ايجاد نشاط و فراهم نمودن فضايي شاد براي کودکان و خانواده‌ها است.

اختصاص ارز مسافرتي در ۶ فرودگاه
مديرکل سياست‌ها و مقررات ارزي بانک مرکزي گفت: به دليل قاچاق ارز، تراز تجاري کشور مثبت اما حساب سرمايه منفي است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، مهدي کسرايي‌پور در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما اظهارداشت: برنامه جديد ارزي دولت محدوديت منابع ارزي نيست، بلکه مديريت بهينه در ارتباط منابع با مصارف است. وي گفت: بانک‌ها مي‌توانند سپرده‌هاي ارزي سپرده گذاران خود را براي يورو با نرخ سود سه درصد و دلار با نرخ سود چهار درصد در سال در بانک مرکزي سپرده‌گذاري کنند.
مدير کل سياست‌ها و مقررات ارزي بانک مرکزي درباره ارز مسافرتي نيز افزود: هزار يورو براي يکبار در سال به کشورهاي دور و ۵۰۰ يورو براي يک سفر در سال براي کشورهاي نزديک با قيمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده که اين سياست فعلا فقط براي يکبار سفر در سال است. وي درباره اختصاص نيافتن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ توماني در مرزهاي زميني افزود: اين مسئله به امکانات مبادي خروجي کشور باز مي‌گردد و اکنون اين ساز و کار کنترلي فقط در ۶ فرودگاه داير است و در آينده براي مرزهاي زميني و دريايي نيز تمهيداتي انجام مي‌شود.کسرايي پور درباره ارز مربوط به فرصت‌هاي مطالعاتي نيز افزود: درخواست کنندگان بايد مستندات خود را از وزارت علوم دريافت و به بانک عامل تحويل دهند و بانک عامل نيز از بانک مرکزي ارز مورد نظر را دريافت خواهد کرد.

تداوم پرداخت تسهيلات ۱۱درصدي در سال ۹۷ توسط بانک توسعه صادرات
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران خبر داد: صندوق توسعه ملي منابعي با نرخ سود ۱۱ درصد در اختيار صادرکنندگان از طريق بانک‌هاي عامل قرار مي‌دهد
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات دکتر علي صالح آبادي افزود: صندوق توسعه ملي منابعي با نرخ سود ۱۱ درصد در اختيار صادرکنندگان از طريق بانک‌هاي عامل قرار مي‌دهد. وي اظهارداشت: سال گذشته بانک توسعه صادرات از مسير صندوق توسعه ملي بيش از يک هزار ميليارد تومان منابع ۱۱ درصدي جذب و به صادرکنندگان پرداخت کرده است. مديرعامل و رئيس هيئت مديره بانک توسعه صادرات ايران ضمن اشاره به تداوم اجراي برنامه مزبور در سال پيشرو گفت: جدا از اين در بودجه سال ۹۷ پرداخت يارانه سود تسهيلات به صادرکنندگان پيش بيني شده است. وي در ادامه افزود: شرکت‌هاي صادراتي به نسبت صادرات خود در قالب بودجه تخصيصي سازمان توسعه تجارت و همينطور بر اساس ارزش افزوده کالاي صادراتي مي‌توانند تا شش درصد يارانه سود تسهيلات دريافت کنند. صالح آبادي ظهارداشت: بانک توسعه صادرات يک بانک دولتي است بنابراين سودآوري اولويت نخست اين مجموعه نيست بلکه راهبرد اصلي حمايت از توليد ملي و توسعه صادرات است.وي گفت: تسهيلاتي که با نرخ ۱۱ درصد به صادرکنندگان اعطا مي‌شود با نرخ هشت و نيم درصد از سوي صندوق توسعه ملي در اختيار بانک توسعه صادرات قرار مي‌گيرد چرا که دو و نيم درصد حق الوکاله بانک است.

موفقيت بانک شهر در جلب اعتماد عمومي
عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، استقبال شهروندان از خدمات بانک شهر در فضاي رقابتي سيستم بانکي کشور را قابل توجه دانست و گفت: خوشبختانه اين بانک توانسته در جلب اعتماد عمومي‌به خوبي عمل کند و اين به معني کسب سرمايه‌اي است که هر سازماني نمي‌تواند به راحتي به دست آورد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، اقبال محمديان با بيان اين مطلب افزود: فلسفه تأسيس اين بانک کمک به مديريت شهري شهرهاي مختلف است و در همين راستا توانسته تاثير بسزايي در عمران و آباداني شهرها و به ويژه توسعه حمل و نقل عمومي‌شهرها داشته باشد. وي تصريح کرد: بانک شهر تاکنون توانسته اقدامات بسيار جديدي در سيستم بانکي انجام دهد و بدون شک اين امکان وجود دارد که با ارايه خدمات به شهرداري‌هاي کلان شهرها ، شهرداري شهرهاي ضعيف نيز بيش از پيش از خدمات اين بانک شهر بهرهمند شوند زيرا اين شهرها نيز پروژههاي ناتمامي‌دارند که براي تکميل نياز به حمايت دارد. نماينده مردم رامهرمز و رامشير در مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به پيشرفت‌هاي اخير بانک شهر در حوزه بانکداري الکترونيک، خاطرنشان کرد: دنياي امروز، دنياي سرعت و عصر اطلاعات و پيشرفت تکنولوژي است، بر اين اساس خوشبختانه بانک شهر توانسته اقدامات جديد و قابلتوجهي در اين حوزه انجام دهد که اين موضوع توانسته اين بانک را از ساير بانکها متمايز کند.

مهمترين دستاورد سياست ارزي جديد بانک مرکزي
دکتر حميد زمان زاده مدير امور پژوهشي پژوهشکده پولي و بانکي گفت: بزرگترين رسالت سياست ارزي بانک مرکزي، در شرايط کنوني حفظ و صيانت از ذخاير ارزي کشور است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبنِا، به دنبال تصميم اخير ستاد اقتصادي دولت در خصوص بازار ارز، بانک مرکزي با تلاشي بي ­وقفه در حال اعمال تغيير و تحولات گسترده­ و سريع در سياست ارزي است که بخش عمده اين تغيير و تحولات در اطلاعيه‌هاي متعدد بانک مرکزي در خصوص بازار ارز رونمايي شده است. طي روزهاي اخير، سياست­‌هاي جديد ارزي توسط کارشناسان مختلف و بعضا با انگيزه­‌هاي سياسي مورد انتقاد قرار گرفته است. بايد توجه داشت که در شرايط کنوني اثرات مجموعه­ اي از سياست­‌ها و تحولات داخلي و خارجي بر بازار ارز وارد آمده و همه بار اين فشارها بر دوش بانک مرکزي و سياست ارزي قرار گرفته است. در چنين چارچوب تحليلي و با در نظر گرفتن مجموعه سياست­‌ها و تحولات داخلي و خارجي، اگر منصفانه به تحليل سياست­‌هاي جديد ارزي بانک مرکزي بپردازيم، برآيند اين سياست­‌ها را مثبت خواهيم يافت. در شرايط کنوني، بزرگترين رسالت سياست ارزي بانک مرکزي از نظر نويسنده اين مقال، حفظ و صيانت از ذخاير ارزي کشور است. بانک مرکزي در شرايط هيجاني بازار ارز نبايد براي مديريت بازار ارز چوب حراج به ذخاير ارزي کشور بزند، چراکه تخليه ذخاير ارزي در کوتاه‌مدت، عملا منجر به بروز بحران ارزي در آينده نزديک خواهد شد. اين درست همان سياستي بود که بانک مرکزي دولت دهم در سال ۱۳۹۰ اتخاذ کرد و در نتيجه آن با خالي شدن دست بانک مرکزي، بازار ارز در سال ۱۳۹۱ با وضعيتي بحراني روبرو شد.
اما سياستگذاران بانک مرکزي در شرايط کنوني در سياستي اصولي و درست، صيانت از ذخاير ارزي را در دستور کار قرار داده­ اند تا بتوانند از بروز بحران ارزي در آينده نزديک جلوگيري کنند. البته در چنين شرايطي همه نهادهاي حاکميت نيز بايد آگاه باشند که اعمال فشار بر بانک مرکزي براي تزريق غيراصولي ذخاير ارزي براي کسب اهداف سياسي يا اقتصادي کوتاه­‌مدت، بر خلاف منافع ملي است و چنين رويه­‌هايي بايد در راستاي حفظ منافع ملي و جلوگيري از بروز بحران­‌هاي آتي متوقف شود تا بانک مرکزي بتواند با قدرت بيشتري به مديريت بازار ارز بپردازد. اکنون سوال اين است که سياست­‌هاي جديد ارزي بانک مرکزي چگونه به حفظ و صيانت از ذخاير ارزي کشور کمک مي­ نمايد؟ پاسخ را بايد در مديريت حساب سرمايه يافت. ارزيابي سياست­‌هاي جديد ارزي بانک مرکزي حاکي از آن است که کنترل خروج سرمايه از کشور يکي از مهمترين محورهاي تغيير در سياست­‌هاي ارزي است. موضوع زماني اهميت مي­‌يابد که توجه نماييم در دو سال گذشته خروج سرمايه از کشور سرعت گرفته و برخي از فعالان اقتصادي يا سياسي به انگيزه­‌هاي مختلف از جمله خريد املاک و مستغلات در خارج از کشور، منابع ارزي را به انحاي مختلف به ويژه از کانال شبکه صرافي‌ها از کشور خارج کردند و به موجي از خروج سرمايه دامن زدند و البته پوشيده نيست که خروج سرمايه از کشور يکي از مهمترين عوامل فشار تقاضا براي ارز و بروز نوسانات ارزي اخير بوده است.
روشن است که ادامه چنين روندي مي‌توانست به سرعت ذخاير ارزي را تخليه و به دنبال آن کشور را درگير يک بحران ارزي جدي نمايد. در اين راستا بانک مرکزي تلاش کرد تا با مقررات جديد ارزي و کنترل فعاليت صرافي­ها، اقدام عملي براي کنترل و مهار خروج سرمايه از کشور و صيانت از ذخاير ارزي صورت دهد. بنابراين اگر کمترين دستاورد سياست­‌هاي جديد ارزي، کنترل و مهار موفق جريان خروج سرمايه از کشور باشد و ساير دستاوردهاي آن را نيز ناديده بيانگاريم، همين يک دستاورد کافي است تا سياست ­هاي جديد ارزي بانک مرکزي را مثبت ارزيابي کنيم؛ البته اگر جانب انصاف را رعايت نماييم!.

بانکداري قرض الحسنه سرآمد بانکداري کشور است
دستوراني، مديرکل آموزش و پرورش سمنان در ديدار با رضائيان مديرشعب بانک قرض الحسنه مهرايران در اين استان، ضمن قدرداني از اقدامات موثر اين بانک براي ترويج و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در کشور بيان داشت: بانكداري در بستر قرض الحسنه يكي از ابعاد توسعه بانكداري اسلامي‌است كه سرآمد ساير حوزه‌ها در توانمندسازي نيازمندان مي‌باشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، مديرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهارداشت: سطح فرهنگي هيچ جامعه ايي بالاتر از سطح کلاس و مدرسه نيست و مهمترين خطر براي رسيدن به سطح بالاي فرهنگي از بين رفتن انگيزه در معلمان است که اين چالش جز از طريق رفع دغدغه‌هاي معيشتي فرهنگيان عزيز و زحمتكش ميسر نخواهد شد.
وي افزود: خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي بانک قرض الحسنه مهرايران کمک شايسته‌اي به توانمندسازي و تامين مايحتاج ضروري معلمان و فرهنگيان جامعه کرده است و اميدواريم تا اين همكاري‌ها در سطح وسيع تري ادامه پيدا كند.
در ادامه، رضائيان نيز بيان داشت: اين بانک با پرداخت تسهيلات قرض الحسنه نقش بسزايي در بهبود معيشت معلمان به عنوان پيشگامان عرصه فرهنگي کشور برداشته است و اميدواريم اين همکاري‌ها بيش از پيش ادامه پيدا کند.

تحويل ارز مسافرتي توسط بانک ملي ايران
عضو هيات مديره بانک ملي ايران گفت: مسافران خارج از کشور مي‌توانند از طريق باجه‌هاي اين بانک در شش فرودگاه بين المللي کشور ارز مسافرتي خود را دريافت کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، غلامرضا پناهي با بيان اين که در اجراي سياست بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، همه شعب ارزي اين بانک در سراسر کشور براي فروش ارز به مسافران خارجي آماده اند، اظهار کرد: مقتاضيان ارز مسافرتي با ارائه مدارک مورد نياز در واحدهاي بانک ملي ايران نسبت به واريز ريال اقدام و در قبال آن رسيد دريافت مي‌کنند.
وي افزود: باجه‌هاي بانک ملي ايران در گيت‌هاي خروجي فرودگاه‌هاي بين المللي امام خميني (ره)، اصفهان، شيراز، تبريز، اروميه و اهواز با دريافت رسيد نسبت به پرداخت ارز خريداري شده به مسافران اقدام مي‌کنند.
پناهي ادامه داد: با توجه به گستردگي شعب بانک ملي ايران، امکان ارائه سرويس مناسب براي مسافران محترم فراهم است، لذا مسافران مي‌توانند بدون نگراني و با آرامش خاطر حداکثر چهار روز کاري قبل از سفر به شعب بانک مراجعه و نسبت به خريد ارز مقرر اقدام کنند. پناهي گفت: پرداخت سود به سپرده‌هاي ارزي به صورت ارز خواهد بود و بانک‌ها مکلف به بازپرداخت ارز دريافتي هستند.

تسهيلات بانک‌ها هدفمند و با نظارت پرداخت شود
امام جمعه اراک در ديدار با رئيس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان مرکزي اظهارداشت: بايد هزينه‌هاي اجرايي بانکها و قيمت تمام شده پول کاهش يابد و تسهيلات بانکها هدفمند و با نظارت کامل پرداخت شود.
به گزارش روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان مرکزي، آيت ا... دري نجف آبادي- نماينده ولي فقيه و امام جمعه اراک - با تاکيد بر تحقق فرمايشات رهبرمعظم انقلاب(مد ظله العالي) در سال حمايت از کالاي ايراني گفت: پرداخت تسهيلات بايد در حمايت از بخش واقعي توليد و اشتغال صورت گيرد تا موجب رونق و شکوفايي اقتصاد شود. عضو مجلس خبرگان رهبري با گلايه از بي انضباطي‌هاي مالي در جامعه، رقابت ناسالم را سمي‌مهلک خواند و تحقق به اقتصاد مقاومتي را ضروري دانست و افزود: پياده سازي احکام و شريعت اسلام در سيستم بانکداري و مبارزه با ربا خواري بايد سرلوحه کار همه بانک‌ها قرار گيرد. وي افزود: بايد با انتخاب افراد و کارکنان امانت دار و شايسته در پاسخگويي به ارباب رجوع اهتمام ورزيد و با نظارت و مراقبت بر سيستم در سلامتي سازمان خود بکوشيد. در ادامه اين ديدار يوسف حجت پور رئيس اداره امور شعب استان مرکزي گفت: در سال گذشته مبالغ قابل توجهي وام قرض الحسنه و تسهيلات عقود اسلامي‌در بخش‌هاي مختلف توليدي و صنعتي به اقشار مختلف مردم استان پرداخت شده است.

خدمات تامین مالی از بازار سرمایه برای مشتریان بانکداری شرکتی
بانک مسکن به مشتریانی که از خدمات بانکداری شرکتی این بانک برخوردار می‌شوند، در صورت تقاضا، خدمات تامین مالی از بازار سرمایه را به آنها ارائه می‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، در کنار خدمات و اعطای تسهیلات از محل بازار پول برای دریافت کنندگان خدمات بانکداری شرکتی بانک مسکن، ارائه خدمات تامین مالی از طریق بازار سرمایه نیز با هماهنگی با اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن به متقاضیان قابل ارائه است.
در صورتی که مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن مایل به استفاده از این امکان باشند، به منظور تعیین بهترین روش تامین مالی از طریق بازار سرمایه به آنها خدمات مشاوره ارائه می‌شود. روش‌های متفاوتی اعم از انتشار اوراق صکوک، اجاره، صکوک مرابحه، اوراق مشارکت، گواهی سپرده خاص و نظایر آن قابل استفاده است که بهترین نوع بر اساس اینکه منابع مالی تامین شده برای چه منظوری قرار است مورد استفاده قرار گیرد، توسط بانک مسکن به متقاضی پیشنهاد می‌شود. در گام بعدی فرآیند متعارف تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شده و پذیره‌نویسی توسط بانک مسکن صورت می‌گیرد، ضمن اینکه خدمات بازارگردانی انواع اوراق نیز ارائه خواهد شد.
بر اساس این گزارش برای مشتریان بزرگ بانک مسکن که از خدمات بانکداری شرکتی این بانک استفاده می‌کنند، تامین مالی پروژه‌ها از طریق ایجاد صندوق پروژه و یا صندوق‌های زمین و ساختمان و مدیریت دارایی‌ها حسب مورد انجام می‌شود. به عنوان مثال شرکت‌های بزرگ ساختمانی می‌توانند با تشکیل صندوق زمین و ساختمان ضمن گردآوری منابع مالی برای احداث پروژه‌های ساختمانی به ویژه آپارتمان‌های مسکونی، شرایطی را فراهم کنند تا افراد بتوانند سرمایه خرد خود را در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند و از منافع احتمالی آن در سال‌های آتی برخوردار شوند. از آنجا که این سرمایه‌ها از محل بورس جذب می‌شود، خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری این قبیل صندوق‌ها از بازپرداخت اصل و سود حاصل از این فعالیت اقتصادی با توجه به اخذ مجوزهای مربوطه اطمینان خواهند داشت و از این رو صندوق‌های زمین و ساختمان و به طور کلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی برای جذب سرمایه پیش‌روی مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن به تناسب جنس فعالیت اقتصادی آنها است.

بررسي نقش بانک قوامين در تحقق شعار سال «حمايت از کالاي ايراني»
بيست و ششمين همايش سراسري معاونين، روساي ادارات و مديران کل شعب استان‌هاي بانک قوامين در روزهاي بيست و هشتم و بيست و نهم فروردين ماه با هدف بررسي نقش بانک در تحقق شعار سال "حمايت از کالاي ايراني" برگزار مي‌گردد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، دبير بيست و ششمين همايش سراسري مديران بانک قوامين با اعلام اين خبر گفت: در اين همايش که طي دو روز در سال اجتماعات باشگاه پاس قوامين برگزار مي‌گردد، حول محور سياست‌ها و جهت گيريهاي کلان بانک در سال 97 و بررسي برنامه و بودجه سال جديد براي کل کشور و استانها، بحث و تبادل نظر خواهد شد. مرتضي زياري گفت: ترجمان استاني سند راهبردي تحول و بررسي و تجزيه و تحليل مالي عملکرد سال 1396 بانک از ديگر محورهاي مورد بحث در اين همايش دو روزه خواهد بود.  رئيس اداره کل حوزه مديريت و روابط عمومي‌بانک قوامين با اشاره به سخنان دکتر تقي نتاج در ديدار نوروزي با کارکنان قوامين افزود: همانطوريکه مديرعامل محترم بانک فرمودند: رويکرد بانک قوامين در سال جديد، مديريت هزينه‌ها و اتکا به خود با خود باوري است و اين امر حرکت ما را در مسير تحقق شعار سال يعني "حمايت از کالاي ايراني" جهت دهي خواهد کرد.

حمايت‌هاي سال ٩٦ بانک صادرات از اقتصاد مقاومتي در خراسان جنوبي
بانک صادرات ايران در استان خراسان جنوبي در راستاي انجام مسئوليت‌هاي اجتماعي، حمايت از بخش‌هاي توليدي و ايجاد اشتغال طي سال ٩٦ با تامين اعتبار براي کمک به ٥٥١ طرح، بيش از ٥٠٣ ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک طي سال ٩٦ در استان خراسان جنوبي به جهت حمايت از رونق توليد، حفظ مشاغل پايدار در بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و همچنين ايجاد زمينه براي خود اشتغالي در بين خانوارهاي معرفي شده از سوي نهادهاي حمايتي، ٥٠٣ ميليارد و ٤٣٨ ميليون ريال تسهيلات به تامين مالي ٥٥١ طرح تخصيص داد که از اين ميان ٤٤٦ ميليارد ريال در حمايت از ٧٧ پروژه در قالب بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و بالغ بر ٥٧ ميليارد ريال براي اعطاي ٤٧٤ فقره وام مشاغل خانگي پرداخت شده است. بنا براين گزارش، بانک صادرات ايران در اين استان طي ١٢ ماه منتهي به پايان اسفند ٩٦ در استان خراسان جنوبي در ساير بخش‌هاي اقتصاد مقاومتي از جمله تامين وام مسکن اقشار ويژه (خانواده‌هاي محترم شهدا، جانبازان و ايثارگران) تعداد ١٠٢ فقره تسهيلات به ارزش بيش از ٦٢ ميليارد ريال اعطا کرد.  در اين استان همچنين بالغ بر ١٤٦ ميليارد ريال وام ازدواج و تهيه جهيزيه در اختيار ١٤١٨ نفر از واجدين شرايط قرار گرفته است.