ممنوعيت خريد کالاي خارجي در کميته امداد
سيد پرويز فتاح، رئيس کميته امداد طي بخشنامه‌اي خريد هر گونه کالاي خارجي را در کميته امداد ممنوع کرد. در اين بخشنامه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري و نام‌گذاري سال ۹۷ با عنوان سال حمايت از کالاي ايراني آمده است: با توجه به تأکيد معاون فني و حسابرسي امور عمومي‌و اجتماعي ديوان محاسبات مبني بر ممنوعيت خريد کالا‌هاي خارجي داراي توليد مشابه داخلي از سوي دستگاه‌هاي دولتي و ساير نهاد‌ها و عناوين مشابه که به نحوي از بودجه عمومي‌يا دولتي استفاده مي‌کنند (شامل تمام اقلام مصرفي و غير مصرفي با استفاده از منابع عمومي‌و اختصاصي)، خريد هرگونه کالاي خارجي داراي توليد مشابه داخلي در کميته امداد ممنوع است. 

تغيير مديران 3060 مدرسه در سال آینده
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اسامي‌3060 مدرسه براي تغيير مدير در سال تحصيلي آينده فراخوان شده است. علي زرافشان گفت: تغييراتي را در حوزه آموزش و پرورش شاهد خواهيم بود که لازمه‌اش تبيين اين موارد در ميان جامعه است. وي درباره محور دوم فعاليت‌هاي سال 97 بيان کرد: فرايند انتخاب و انتصاب مديران محور بعدي کاري ماست. رويکرد ما داوطلبانه است و در اين فرايند اسامي‌مدارسي که قرار است مديرانشان جابجا شود به فراخوان عمومي‌گذاشته شده و 3060 مدرسه تاکنون فراخوان شده‌اند و در ۲۴ خرداد آزمون داوطلبان به صورت هماهنگ برگزار مي‌شود. فرايند انتخاب را به فرآيند انتخاب از سوي جامعه فرهنگيان تبديل مي‌کنيم.

کاوه مدني استعفا داد و به کشور برنگشت
کاوه مدني، معاون سازمان محيط زيست که در زمان انتشار عکس‌هاي جنجالي او از سوي اصولگرايان، در سفر خارج از ايران بود، به کشور برنگشت. مدني پس از انتشار تصاوير و حمله‌هاي رسانه‌هاي تندرو به او، در حالي که در سفر کاري در خارج کشور بود، از همانجا استعفا داد و استعفاي او پذيرفته شد. محمود صادقي، نماينده‌ تهران نيز در اين باره در توييتر نوشت: «‏امروز از يک منبع موثق شنيدم ‎کاوه مدني معاون سازمان حفاظت محيط زيست، ايران را ترک کرده است. همسر او نيز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجي کشور را ترک کرد. درس عبرتي براي نخبگان ايراني مقيم خارج از کشور!»


هرکس بيايد موظف است طرح ترافيک جديد را اجرا کند
معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران گفت: هرکسي که شهردار تهران شود، بايد طرح ترافيک جديد را اجرا کند. محسن پورسيد آقايي در پاسخ به اين انتقاد که هنوز شرايط اجراي طرح ترافيک مطرح نشده به اقتصادآنلاين گفت: من پاسخ تذکر خانم فخاري را حتما مي‌فرستم و توضيح مي‌دهم اما زيرساخت‌ها آماده است، ما بيشتر منتظر ثبت‌نام‌هاي مردم و اينکه همه سازمان‌ها و مردم و سکنه ثبت‌نام کنند و مدارکشان را به موقع تحويل بدهند هستيم تا به مردم فشار نيايد اگر نه آمادگي کامل براي اجرا داريم و ان شاا... از اول ارديبهشت کار را آغاز خواهيم کرد. وي ادامه داد: مصوبات شورا با شهردار تغيير نمي‌کند، طبيعتا چيزي که تصويب شده طبق مقررات هر کسي بيايد موظف است طبق مصوبات قوانين را اجرا کند. 

پرداخت وام ۳۰ ميليوني به خانواده‌هاي داراي دو معلول
رئيس سازمان بهزيستي کشور با اشاره به ثبت‌نام خانواده‌هاي داراي دو معلول در سامانه بهزيستي، گفت: با توافق صورت گرفته اين خانواده‌ها وام ۳۰ ميليون توماني براي خانه‌دار شدن دريافت مي‌کنند. انوشيروان محسني بندپي در گفتگو با تسنيم درخصوص تسهيلات حمايتي سازمان بهزيستي براي معتادان بهبود يافته اظهار کرد: براي اين دسته از افراد شرايط حرفه‌آموزي و همچنين تسهيلات اشتغال پيش‌بيني شده است. وي تصريح کرد: در همين زمينه وام 20 ميليوني با سود 4 درصد به معتادان بهبود يافته که پاکي آنها توسط تيم‌هاي روانشناسي تأييد شود پرداخت مي‌شود. محسني بندپي همچنين درخصوص برنامه‌ريزي دولت براي حمايت از خانواده‌هاي داراي دو معلول اظهار کرد: براي خانواده‌هاي داراي دو معلول که در روستاها زندگي مي‌کنند وام با سود 4 درصد پرداخت مي‌شد که براي شهرهاي بالاي 20 هزار نفر اين وام با سود 16 درصد پرداخت مي‌شد که با توجه به اين شرايط خيلي از افراد در شهرها متقاضي دريافت وام نبودند و برايشان دريافت وام با سود 16 درصد سخت بود.

دانش آموز اسلام آبادي قرباني اسيدپاشي شد
فرمانده انتظامي‌شهرستان اسلام آبادغرب گفت: صبح روز گذشته (دوشنبه) دانش آموز ۱۱ ساله‌اي در اسلام آبادغرب از جانب دو نفر مورد اسيدپاشي قرار گرفت. به گزارش ميزان، سرهنگ بهروز سرتيپ اظهار داشت: ساعت ۸ صبح امروز در محله شهرستاني اسلام آبادغرب پسر بچه ۱۱ ساله‌اي هنگام رفتن به مدرسه از جانب دو پسر ۱۵ و ۲۰ ساله مورد اسيدپاشي قرار گرفت. وي با بيان اينکه اين دانش آموز از ناحيه صورت و سينه دچار سوختگي شده است، افزود: به علت شدت آسيب وارده اين دانش آموز به بيمارستان‌هاي مرکز استان انتقال يافته است. فرمانده انتظامي‌اسلام آبادغرب از دستگيري يکي از مرتکبان اين حادثه خبر داد و گفت: دستگيري مجرم ديگر نيز به صورت جدي در دستور کار پليس قرار دارد و انگيزه ارتکاب جرم در دست بررسي است.

بارش‌هاي آخر فروردين، استان‌هاي کشور را غافلگير کرد؛
گروه اجتماعي: بارش‌هاي بهاري در آخرين روزهاي فروردين ماه، بازهم موجب غافلگيري شد. هرچند پيش از اين کارشناسان سازمان هواشناسي درباره سرما و بارش‌هايي به صورت باران و برف در مناطق مختلف کشور هشدار داده بودند، با اين حال به نظر مي‌رسد که چنين رويدادهايي در اين موقع از سال کم‌سابقه باشد. روز گذشته (دوشنبه) بارش برف در برخي استان‌ها باعث تعطيلي مدارس شد و برخي محورهاي مواصلاتي هم شاهد شرايط لغزنده هستند تا استفاده از تجهيزات زمستاني در تعدادي از محورها الزامي‌شود و حتي پليس راهور هم اعلام کرده که رانندگي با برف‌پاک‌کن خراب علاوه بر خطر، ۳۰۰ هزار ريال جريمه به همراه دارد. با وجود خوشحالي بسياري از کشاورزان و مردم از بارش باران و برف بهاري که موجب کمتر شدن دغدغه‌ها در زمينه کمبود آب در کشور شد، اما در برخي استان‌ها موج سرما خساراتي هم برجاي گذاشته است.
يکشنبه شب بود که سازمان هواشناسي پيش‌بيني کرد که در روز دوشنبه هم‌زمان با کاهش بيشتر دما بارش برف بيشتر مناطق کوهستاني استان‌هاي کردستان، زنجان، قزوين، البرز و تهران را سفيدپوش خواهد کرد. بارش‌ها از نيمه‌شب يکشنبه آغاز شده تا ظهر روز دوشنبه همچنان ادامه داشت. ديروز در جنوب کردستان، کرمانشاه، مرکزي، نيمه جنوبي همدان، تهران، البرز، خوزستان، ايلام، لرستان، کهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، برخي مناطق به‌ويژه نيمه غربي اصفهان، خراسان شمالي، خراسان رضوي و خراسان جنوبي، بارش باران، گاهي به شکل توفان تندري به شکل رگبار و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌اي و در برخي نقاط بارش تگرگ پيش‌بيني‌شده است. همچنين در مناطق سردسير و کوهستاني مازندران، گلستان، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي، تهران، سمنان، جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال و شرق لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختياري برف باريد.
وضعيت جوي و ترافيکي محورها
پليس‌راه راهور ناجا ساعت ۱۳ روز گذشته (دوشنبه ۲۷ فروردين) اعلام کرد: در استان‌هاي قزوين، البرز (اکثر محورها)، استان‌هاي مازندران(ارتفاعات محور هراز و کندوان)، گلستان(گردنه خوش ييلاق)، شرق استان تهران محورهاي هراز، فيروزکوه، پرديس و دماوند)، اردبيل(مشکين شهر-اهر) بارش برف گزارش‌شده است. همچنين اکثر محورهاي استان‌هاي مرکزي، کردستان، خوزستان، گلستان، مازندران ، اصفهان، قم و استان تهران شاهد بارش باران است. در اين اطلاعيه آمده است: در استان خراسان رضوي(درگز-قوچان محدوده گردنه تيوان، کلات - مشهد) و محور فيروزکوه(گردنه گدوک) مه گرفتگي همراه با کاهش ديد وجود دارد. ترافيک در باند جنوبي آزادراه کرج-قزوين (از پل هشتگرد تا پل کردان) نيمه سنگين گزارش‌شده است.
برف بهاري در تهران
در همين حال سامانه جديد بارشي که از بعد از ظهر جمعه ۲۴ فروردين‌ماه وارد استان تهران شد، برخي مناطق اين استان را سفيدپوش و همه مناطق را با سرمايي زمستاني مواجه کرد، تا جايي که موضوع هوا، بارندگي و لغزندگي محورهاي مواصلاتي بحث روز محافل تهراني‌ها شده است. پايتخت‌نشينان در ارتفاعات شمال شرقي استان تهران و در شهرستان‌هاي دماوند و فيروزکوه از شنبه شاهد بارش برف و کاهش شديد دماي هوا در شهرستان‌هاي خود بودند، به‌طوري‌که بخاري‌ها و وسايل گرمايشي پس از گذشت تنها چند ساعت از بارش برف به منازل مردم اين شهرستان‌ها بازگشت. کاهش دماي ۱۰ درجه‌اي استان تهران سبب شد، تا مناطق کوهستاني مانند فيروزکوه به دماي زير صفر درجه برود، اين سرماي هوا حتي در مناطقي از استان تهران مانند دشت ورامين که آب و هوايي گرم‌تر دارد، نيز حاکم شد. ديروز (دوشنبه) اما اوج بارش‌ها بود، طوري که نه‌تنها مردم در شهرستان‌هاي فيروزکوه و دماوند، بلکه مناطق شمالي استان تهران ازجمله شهرستان شميرانات و نيز مناطق غربي اين استان و شهرستان‌هاي ملارد و شهريار نيز سفيدپوش شد.
تعطيلي مدارس و قطعي برق در البرز
بارش بهاره برف که شامگاه يکشنبه در استان البرز آغاز شده، باعث قطع برق در مناطقي از استان و کرج به‌ويژه در مناطق شمالي شهر شد. گفتني است بارش برف سطح استان به‌ويژه کرج را سفيدپوش کرده است. همچنين بارش برف که از يکشنبه بيشتر مناطق استان البرز را در بر گرفته باعث تعطيلي مدارس شهرستان‌هاي اشتهارد و طالقان شد. مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان البرز نيز اعلام کرد که بارش برف سبب لغزندگي محورهاي ارتباطي اين استان و کندي تردد خودروها شده است. در پي بارش برف در استان البرز از يکشنبه شب تاکنون، شبکه برق و تلفن همراه کرج دچار اختلال شده و همچنان اين وضعيت ادامه دارد.
۸ نفر در برف گم شدند
در همين حال روز گذشته معاون جمعيت هلال‌احمر خوزستان گفت: در پي مفقود شدن هشت نفر از عشاير کوچ رو، يک تيم امدادي از هلال‌احمر ايذه به منطقه اعزام شد. صادق سلامت در گفتگو با مهر اظهار کرد: ديروز به دليل بارش برف و مه غليظ در کوه چور حدفاصل ممبين - بازفت، هشت نفر از عشاير منطقه مفقود شدند. وي افزود: با اعلام اين حادثه به مرکز کنترل و هماهنگي عمليات امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر خوزستان، يک تيم متخصص امداد و نجات کوهستان و کوهنوردي و صعود از ارتفاعات هلال‌احمر براي يافتن افراد مفقودشده عازم منطقه شدند. معاون جمعيت هلال‌احمر خوزستان تصريح کرد: اين تيم هم‌اکنون در محل حادثه قرار دارد و عمليات جستجوي مفقودان را آغاز کرده اما تا اين لحظه هنوزي خبري از يافتن آن‌ها به دست ما نرسيده و به‌محض دريافت اطلاعي از سرنوشت آن‌ها موضوع اطلاع‌رساني خواهد شد تا خانواده‌هاي آن‌ها از نگراني خارج شوند.


عضو شوراي شهر تهران از تدوين ساز و کار جديد براي انتخاب شهردار تهران خبر داد. محمد سالاري در گفتگو با ايلنا درباره روند انتخاب شهردار تهران گفت: در جلسه‌اي با اعضاي شورا قرار شد؛ درخصوص نحوه و شيوه انتخاب شهردار تهران ساز و کار جديدي را تدوين کنيم البته ساز و کاري در انتخاب دکتر نجفي و ديگر گزينه‌هاي مطرح شده، تعيين شده که برخي از همکاران اصلاحاتي را درخصوص آن ساز و کار داشتند و با توجه به اينکه شناخت کامل‌تري نسبت به ماموريت‌‌هاي مديريت شهري پيدا کردند، اصلاحاتي را مطرح کرده‌اند البته به گزينه‌هاي مورد نظر شهرداري ورود نداشته‌ايم. سالاري درخصوص گمانه‌زني‌ها و شايعاتي که درباره استعفاي  هاشمي‌مطرح مي‌شود، گفت: ما در شوراي شهر يک جمع هستيم و در حال حاضر چنين بحثي در بين اعضاي شورا مطرح نيست و در جلسات بعدي درخصوص گزينه‌هاي مطرح شده براي شهرداري تهران اطلاع‌رساني خواهيم کرد.
سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: براساس آمارهاي به دست آمده ميزان شيوع اختلالات روانپزشکي در تهران 30.2 درصد است اما شيوع اين اختلال در کشور 23.4 درصد از کل جمعيت بالغ است. به گزارش ايرنا، ايرج حريرچي افزود: در مجموع 27.6 درصد از بانوان و 19.4 درصد مردان دچار اختلال روانپزشکي در کشور هستند و به‌طور ميانگين از هر چهار نفر در گروه سني 15 سال به بالا، يک نفر دچار يک اختلال روانپزشکي در حد ضعيف، متوسط تا شديد است. سخنگوي وزارت بهداشت، افزود: احتمال وجود يک اختلال روانپزشکي در طول عمر از 18 تا 36 درصد متغير است، البته شيوع اين اختلالات در استان‌ها 12.8 درصد تا 36.3 درصد است. حريرچي با بيان اينکه افزايش ميزان سواد در کاهش اين اختلالات تاثير زيادي دارد؛ اظهار داشت: بالاترين اختلالات رواني در بي‌سوادان است .
آبرساني به 104 روستاي ايلام امسال عملياتي مي‌شود
تجارت-استان ايلام - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام از اجراي عمليات آبرساني به 104 اين استان در سال جاري خبر داد.نورا... تيموري اظهار کرد: با بهره برداري از اين تعداد روستا و از محل اعتبارات ملي و استاني بيش از 26 هزار نفر از جمعيت روستايي ايلام از نعمت آب شرب بهره مند مي‌شوند.وي افزود: سال گذشته عمليات آبرساني به 48 روستا در هفت شهرستان با جذب اعتبار 134 ميليارد ريال از محل منابع توسعه ملي و مجتمع‌هاي اولويت دار اجرا شد که 6 هزار خانوار در قالب بيش از 16 هزار نفر از نعمت آب شرب برخوردار شدند.تيموري با اشاره به اينکه ساخت مجتمع آبرساني روستايي در دستور کار آب و فاضلاب روستايي ايلام قرار دارد، يادآور شد: اين شرکت در راستاي تعهد اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در تلاش است با تکميل تعداد ديگري از اين مجتمع‌‌ها، علاوه بر بهره مندي بيشتر روستائيان از آب شرب، تعداد زيادي از روستاها را نيز از گردونه آبرساني سيار خارج کند.وي ايجاد مجتمع‌هاي آبرساني را دغدغه اصلي آبفاي روستايي خواند و تاکيد کرد: رسيدگي همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاري و پايداري جمعيت و همچنين مهاجرت معکوس و حل معضل حاشيه نشيني در شهرها خواهد شد.تيموري به ميزان مصرف آب شرب در سطح روستاها نيز اشاره کرد و گفت: ميزان مصرف آب شرب در سطح روستاهاي اين استان به نسبت جمعيت بيش از 2 برابر حد مجاز است.به گفته مديرعامل آبفاي ايلام، الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهاي کشور بين 150 تا 200 ليتر در شبانه روز است اما در برخي نقاط روستايي اين استان اين ميزان به 450 ليتر نيز مي‌رسد. وي شاخص کيفيت آب شرب روستايي استان را بالاتر از ميانگين کشوري دانست و اضافه کرد: شاخص کيفيت آب شرب روستايي در استان هم اکنون به بالاي 99 درصد رسيده است. 
، هم اينک 98.5 درصد از جمعيت روستايي با جمعيتي بيش از 177 هزار نفر در 498 روستاي اين استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستايي هستند.
تعداد کل مشترکان آب روستايي استان ايلام 45 هزار و 544 مشترک است که از اين شمار، 885 مشترک عمومي‌و ادارات، يک هزار و 587 مشترک تجاري و صنعتي و 43 هزار و 99 نيز مشترکان بخش مسکوني تشکيل داده اند. منابع تامين آب روستايي استان ايلام 166 منبع است که 105 مورد آنرا چشمه‌ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکيل داده است.

16هزار مشترک جديد در استان مرکزي از نعمت گازبهره مند شدند
تجارت-استان مرکزي:محمدرضا سميعي مدير عامل شرکت گاز استان مرکزي فعاليتهاي گازرساني اين شرکت را در سال 1396 بدين شرح توضيح داد:در سال گذشته 16 هزارو71مشترک جديد در بخشهاي مختلف خانگي،تجاري جذب اين شرکت گرديده است که از اين تعداد 10هزارو239 مشترک درشهرها وپنج هزار و 832مشترک در روستاها جذب ومشترک گاز طبيعي شده‌اند وتعداد مشترکين گاز اين شرکت در حال حاضر به540هزار و131مشترک رسيده است.به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان مرکزي محمدرضا سميعي درادامه گفت:در حال حاضر صددرصداز جمعيت شهري استان مرکزي همچنين97/8درصد از جمعيت روستايي استان از نعمت گاز طبيعي بهره مند مي‌باشند و در سال گذشته به 28روستا در سطح استان مرکزي گازرساني صورت گرفته و ساکنين آنها از نعمت گاز طبيعي بهره مند شده‌اند که با اين وجود روستاهاي گاز دار شده در سطح استان مرکزي از بدو تاسيس اين شرکت تا کنون به 970روستا رسيده است ،مديرعامل شرکت گاز استان مرکزي در ادامه افزود:در سال گذشته212کيلومتر شبکه گاز وپنج هزارو378علمک گاز در سطح استان مرکزي نصب و اجرا گرديده است که با اين وجود شبکه گاز در سطح استان مرکزي به10هزار و37 کيلومتر وکل انشعابات گاز نصب شده به 284هزار و106انشعاب گاز رسيده است.سميعي در ادامه گزارش خود به مصرف گازطبيعي طي سال 1396 در سطح استان مرکزي اشاره نمود ودراين خصوص گفت:در سال گذشته شش ميليارد و351ميليون متر مکعب گاز در سطح استان مرکزي دربخشهاي مختلف مصرف شده است که از اين ميزان دوميليارد و 306ميليون متر مکعب در بخش نيروگاه حرارتي ودوميلياردو405 ميليون متر مکعب در بخش صنايع و يک ميليارد و 640ميليون متر مکعب در بخش خانگي و تجاري به مصرف رسيده است.

اصلاحات ترافيکي شهري به سود شهروندان انجام مي‌شود
تجارت-علي کيواني - باقرشهر ، شهردار باقرشهر گفت: اصلاحات ترافيکي شهر درنهايت به سود شهروندان و با درخواست و نظر کارشناسان راهور انجام مي‌شود .اصلاحات انجام‌شده درزمينه‌هاي ترافيکي شهر کاملا با نظر کارشناسان راهور و به درخواست پليس در راستاي تسهيل عبور مرور و کم کردن بار ترافيک شهري انجام مي‌شود .ناصري پور با اشاره به انسداد ورودي خيابان ۲۴ متري و شمال به جنوب خيابان شهيد رجايي گفت :با راه‌اندازي دوربرگردان طبق پيشنهاد پليس راهور اين ورودي مسدود شد تا علاوه بر تسهيل در عبور و مرور ؛بار ترافيکي محور شهيد رجايي (مخصوصاً در روزهاي پاياني هفته که ترافيک زيادي اين محور دارد) کمتر شده و همچنين از خطرات و تصادفات آن کاسته شود .شهردار باقرشهر گفت : با توجه به راه‌اندازي دوربرگردان مقابل خيابان شهيد فيروزي مسير شمال به جنوب لاين کندرو حدفاصل سه‌راهي پالايشگاه تا شهرداري باقرشهر نيز يک‌طرفه مي‌شود و مراجعين شهرداري و کساني که قصد دارند از کمربندي شرقي استفاده نمايند بايد از ورودي لاين کندرو بلوار يادگار امام استفاده نمايند .وي در پايان خاطرنشان کرد : مسير تردد شهروندان چندان سخت نشده است اميدواريم باکمي‌صبر و حوصله نسبت به اين اصلاحات ترافيکي برخورد نمايند و اين تغييرات فقط در جهت ايمني و رفاه آن‌ها انجام خواهد شد و اگر مشکلي در اين رابطه وجود داشته باشد و سبب زحمت شهروندان شود به‌ سرعت رفع خواهد شد.

بنادر کنگان و دير، به شناور چندمنظوره آتشخوار مجهز شدند
تجارت استان بوشهر: آيين بهره برداري از دو شناور چند منظوره آتشخوار در بنادر دير و کنگان ، انجام شد.به گزارش روابط عمومي‌، طي آييني با حضور سرکار خانم الماسي نماينده مردم دير، کنگان، جم و عسلويه در مجلس شوراي اسلامي، نورا... اسعدي سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهرو ديگر مقامات شهرستانهاي دير و کنگان ، آيين بهره برداري از دو دستگاه شناور چند منظوره آتشخوار انجام شد .نوراله اسعدي روز يکشنبه در آيين آغاز بکار ۲ شناور آتشخوار بنادر کنگان و دير گفت: با تجهيز اين ۲ بندر شمار بنادر تجهيز شده استان به شناور آتشخوار به شش بندر رسيد.وي افزود: اکنون بوشهر، گناوه( ۲ شناور آتشخوار)، عسلويه، خارگ، کنگان، و دير شش بندر تجاري برخوردار استان از شناورهاي آتشخوار محسوب مي‌شوند که با توجه به چندمنظوره بودن اين شناورها علاوه بر امکان اطفا کار جابجايي شناورها و ساير خدمات مورد نياز آنها را انجام مي‌دهند.اسعدي يادآور شد: بندر دير بعنوان بزرگ‌ترين بندر صيادي و مبدا صادرات استان بوشهر به قطر و کنگان بعنوان يکي از بنادر فعال و پويا استان است که در راستا ارتقا ايمني تامين شناور آتشخوار آنها در دستور کار اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر قرار گرفت. سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر ادامه داد: با توجه به حوادث آتش سوزي سال‌هاي گذشته که باعث خسارت‌هاي جبران ناپذيري در اسکله بندرهاي کنگان و دير شد انتظار مي‌رود با تجهيز آنها به شناور آتشخوار آمار وقوع چنين حوادثي به حداقل ممکن برسد.نورا... اسعدي عنوان کرد: تا پيش از اين کار اطفا حريق اسکله‌هاي بنادر کنگان و دير تنها از سمت ساحل صورت مي‌گرفت که اکنون امکان اطفا حريق از سمت دريا نيز فراهم شده است. وي تاکيد کرد: ۲ شناور آتشخوار ياد شده از سوي اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر تامين شده است.اسعدي بيان کرد: اکنون پنج مرکز جست و جو و نجات دريايي و هشت ايستگاه مخابرات دريايي، ۹۳۷ کيلومتر سواحل استان بوشهر را پوشش مي‌دهند

مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب: مشعل واحدهاي بهره برداري اهواز 2 و 3 خاموش مي‌شود
تجارت-استان خوزستان:مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب اظهار داشت: پروژه جمع‌آوري فلرهاي نفتي واحد بهره برداري شماره 3 اهواز واقع در جاده انديمشک تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري به سرانجام مي‌رسد و فعاليت اين فلرها متوقف خواهد شد. فلرهاي نفتي واحد بهره برداري شماره 2 اهواز نيز واقع در جاده ماهشهر، تا سه يا چهار ماه آينده قطع مي‌شوند.مهندس بيژن عالي‌پور در نشست شوراي سلامت خوزستان که روز يکشنبه 26 فروردين‌ماه در استانداري خوزستان برگزار شد، گفت: در ماه‌هاي اخير حدود 12 ميليون فوت مکعب گاز از ميدان نفتي کرنج به يک شرکت سرمايه گذار فروخته شد که اين ميزان گاز به جاي سوزانده شدن به خوراک پتروشيمي‌تبديل مي‌شود.
وي افزود: هم اکنون نيز براي واحدهاي بهره برداري منصوري، مارون 3 و مارون 6، شرکتي برنده مناقصه شده که در مجموع حدود 45 ميليون فوت مکعب گاز را جمع‌آوري و به خوراک پتروشيمي‌تبديل مي‌کند.مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با بيان اين که جمع‌آوري گازهاي همراه نفت در اولويت قرار دارد گفت: همان طور که دانشگاه‌ها و مرکز بهداشت و حفاظت محيط زيست خوزستان نگران آلودگي فلرهاي نفتي هستند، ما نيز همين حساسيت را داريم. خانواده‌هاي ما همين جا زندگي مي‌کنند. اميدواريم با تأمين با تامين منابع مالي(ارزي و ريالي) بتوانيم هر چه سريعتر اين مشعل‌ها را خاموش کنيم. وي خاطر نشان کرد: در گذشته وقتي چاه‌هاي نفت به توليد مي‌رسيد، نفت گازهاي همراه با آن سوزانده مي‌شد و آلودگي شديدي ايجاد مي‌کرد که با دستگاه‌هايي که ابتدا از خارج وارد شد و خوشبختانه سپس به توليد ملي رسيد، ديگر نفت هيچ چاهي سوزانده نمي‌شود.