ايجاد شرکت‌هاي زنجيره‌اي سوخت، رانت نبود
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به ايجاد شرکت‌هاي زنجيره‌اي سوخت (برند) اظهار کرد: ايجاد اين شرکت‌ها به هيچ وجه رانت نبود و هدف از ايجاد آنها نظارت مردم بر مردم است. سيدمحمدرضا موسوي‌خواه در مراسم بهره‌برداري از جايگاه اختصاصي ۲۳۶ ميدان آزادي با بيان اينکه وزارت نفت از سال ۹۴ به دنبال ايجاد شرکت‌هاي زنجيره‌اي توزيع سوخت براي ارائه خدمات بهتر بود، اظهار کرد: در مورد ايجاد اين شرکت‌ها شاهد هجمه‌ها و سوء تفاهم‌هاي بسياري بوديم. وي افزود: شرکت ملي پخش به عنوان يکي از اعضاي وزارت نفت با نگاه خدمت‌رساني در بزرگراه‌ها، مجتمع‌هايي براي خدمات رساني بهتر به مردم ايجاد کرد و امروز بخش خصوصي با حمايت شرکت ملي پخش تلاش به ايجاد جايگاه‌هاي هوشمند کرده است.

پايش روزانه مصرف برق 
معاون شرکت توانير گفت: سامانه‌اي جديد براي پايش و مانيتورينگ روزانه برنامه‌هاي پاسخگوي بار تعريف شده که به وسيله آن ميزان مصرف برق کشور را نسبت به روز قبل و سال گذشته مورد مقايسه و ارزيابي قرار مي‌گيرد. محمودرضا حقي‌فام در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌که امسال با حساسيت بيشتري روي موضوع تامين برق براي تابستان برنامه‌ريزي مي‌کنيم، اظهار کرد: از ماه‌هاي پيش برنامه‌ريزي براي گذر از پيک آغاز شده و به همين منظور به تمام شرکت‌هاي توزيع و برق منطقه‌اي استان‌ها مسئوليت‌هايي واگذار شده است. وي افزود: با مديرعامل‌هاي شرکت‌هاي توزيع و برق منطقه‌اي جلساتي را در همين راستا برگزار و تکاليف هر کدام را به آنها ابلاغ خواهيم کرد که البته جلسه اول با شرکت‌هاي توزيع امروز برگزار شد.

در تهران جيره‌بندي آب نداريم
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي تهران گفت:در حال حاضر هيچ برنامه‌اي براي جيره بندي آب در پايتخت نداريم اما باتوجه به وضعيت منابع آبي لازم است که مشترکان در نحوه مصرف خود مديريت داشته باشند. محمد رضا بختياري در خصوص ذخاير استراتژيک سدهاي پنج‌گانه تهران اظهار کرد: سال گذشته ۸۳۰ ميليون مترمکعب در سدهاي تهران آب داشتيم که پيش‌بيني مي‌شود امسال اين عدد بيشتر از ۷۰۰ ميليون مترمکعب نشود، يعني ۱۳۰ ميليون مترمکعب ميزان ذخيره سدها کمتر خواهد شد. وي ادامه داد: علاوه بر اين ميزان روان‌آب‌ها نيز ۸۰۰ ميليون مترمکعب و ميزان ورودي آب به سدهاي پنج‌گانه تهران نيز ۳۴۰ ميليون مترمکعب کاهش خواهد يافت.
هنوز علت سانحه هلي‌کوپتري مشخص نيست
سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه سازمان هواپيمايي در حال بررسي علت سانحه هلي کوپتري شب گذشته است، گفت: عمليات جستجو براي دو تن از مفقودين ادامه دارد.
رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با ايلنا، درباره علت وقوع سانحه هلي کوپتري سه‌شنبه شب اظهار داشت: هنوز علت وقوع سانحه مشخص نيست و سازمان هواپيمايي کشوري در حال بررسي عوامل موثر در وقوع سانحه شب گذشته است. وي ادامه داد: به‌طور قطع پس از روشن شدن دلايل اين سانحه، گزارش نهايي منتشر خواهد شد. جعفرزاده ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع سانحه عمليات امداد و نجات آغاز شد و کمک خلبان نجات پيدا کرد در حال حاضر هم عمليات جستجو براي يافتن دو سرنشين ديگر ادامه دارد. هلي کوپتر بل 212 متعلق به شرکت هلي کوپتري ايران با پنج سرنشين که از روي سکوي نفتي حوالي جزيره لاوان به سمت جزيره کيش در پرواز بود، اندکي پس از برخاستن دچار سانحه مي‌شود و متاسفانه تاکنون دو نفر از سرنشينان اين پرواز جان خود را از دست داده‌اند.

تصويب لايحه موافقتنامه بين ايران و ارمنستان براي احداث نيروگاه‌هاي جرياني
نمايندگان مجلس لايحه موافقتنامه همکاري بين ايران و ارمنستان درباره احداث و بهره‌برداري از نيروگاه‌هاي جرياني بر روي رودخانه ارس را تصويب کردند. به نقل از ايسنا، لايحه موافقتنامه همکاري بين دولت جمهوري اسلامي‌ايران و دولت جمهوري ارمنستان راجع به احداث و بهره برداري از نيروگاه‌هاي جرياني بر روي رودخانه ارس با ۱۶۲ راي موافق، ۵ راي مخالف و ۵ راي ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماينده حاضر در جلسه  به تصويب رسيد.در ماده واحده اين لايحه آمده است: موافقتنامه همکاري بين دولت جمهوري اسلامي‌ايران و دولت جمهوري ارمنستان راجع به احداث و بهره برداري از نيروگاه‌هاي جرياني بر روي رودخانه ارس به شرح پيوست تصويب و اجازه مبادله اسناد آن داده مي‌شود.

از تامين انرژي به عنوان سلاح سياسي استفاده  نمي‌کنيم
سخنگوي پوتين گفت روسيه به توافق اوپک خود با عربستان سعودي متعهد است و با وجود تنش‌ها با غرب پس از حمله اخير به سوريه به رهبري آمريکا، به تامين انرژي اروپا ادامه خواهد داد.
به گزارش ايسنا، قيمت‌هاي نفت پيش از حملات موشکي از سوي آمريکا، انگليس و فرانسه به نقاطي که به ادعاي آنها مراکز تسليحات شيميايي در سوريه بودند، به بالاترين رکورد چند سال اخير صعود کرده بودند. تحليلگران از اين واهمه دارند که رويارويي مستقيم ميان غرب و مسکو به بازارهاي انرژي سرايت کند. روسيه بزرگترين تامين‌کننده گاز و نفت اروپا است. اين نگراني وجود دارد که تشديد تنش‌هاي منطقه‌اي، پيمان کرملين با اوپک و اعضاي بزرگ آن مانند عربستان سعودي را که به طور تاريخي متحد آمريکا بوده و براي تضمين‌هاي امنيتي متکي به واشنگتن هستند را تحت فشار قرار دهد. با اين‌همه سخنگوي ارشد ولاديمير پوتين، رييس جمهور روسيه، اين نگراني‌ها که تنش‌هاي ژئوپليتيکي ممکن است بر سياست‌هاي انرژي مسکو تاثير بگذارد را رد کرد.

عضو کميسيون انرژي مجلس در گفتگو با «تجارت» با اشاره به افزايش قيمت نفت:
سلام اميني نماينده مردم ايلام در خانه ملت و عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي‌در گفتگو با «تجارت» در خصوص افزايش بهاي جهاني نفت در پي تحولات منطقه‌اي و نيز کاهش ذخاير نفتي آمريکا اظهار داشت: سخنان وزير نفت کويت در خصوص توافق اوپک با روسيه معامله گران را نسبت به افزايش قيمت نفت خوشبين کرده است، همچنين يکي از علل و عوامل مهم در افزايش بهاي جهاني نفت به طور قطع کاهش موجودي انبارهاي نفت خام آمريکا است. آمريکا هميشه نقش موثري در تحولات نقش داشته است.
عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: اما فراموش نکنيم که کشورهاي عضو اوپک به خصوص عربستان و امارات و ... از سياست توافق کاهش توليد بسيار استقبال مي‌کنند چراکه موجب صعود قيمت نفت و تاثيرگذاري مثبت بر اقتصاد آنها شده است.
وي گفت: اين امکان وجود دارد اعضاي اوپک و متحدان آن در توافق کاهش توليد، عرضه نفت خود را حتي با وجود کاهش موجودي نفت خام در بازارها، تحت کنترل داشته باشند و تا بتوانند با افزايش تقاضاي بالاتر، بر قيمت‌هاي بالاتر نفت براي رشد اقتصادي خود دست يابند.
اميني در پايان به نقش روسيه اشاره کرد و گفت: همکاري نامحدود روسيه و اوپک بدون شک در آينده کنترل بازار انرژي را از آمريکا خواهد گرفت و نقش کشورهاي بزرگ توليد کننده نفت از جمله ايران بر بازار نفت بيشتر خواهد شد.
قيمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثير کاهش ذخاير نفت آمريکا و ادامه ريسک مختل شدن بخشي از عرضه به بازار، افزايش يافت.
بهاي معاملات آتي نفت برنت با ۳۲ سنت يا ۰.۵ درصد افزايش نسبت به قيمت نهايي روز سه‌شنبه، به ۷۱.۹۰ دلار در هر بشکه رسيد.
بهاي معاملات آتي وست تگزاس اينترمديت آمريکا با ۳۳ سنت يا ۰.۵ درصد افزايش نسبت به روز گذشته، به ۶۶.۸۵ دلار در هر بشکه رسيد.
طبق گزارش هفتگي موسسه امريکن پتروليوم، ذخاير نفت خام در آمريکا هفته گذشته يک ميليون بشکه کاهش يافت و به ۴۲۸ ميليون بشکه رسيد. آمار هفتگي رسمي‌بعد از ظهر روز چهارشنبه از سوي اداره اطلاعات انرژي آمريکا منتشر مي‌شود.
خارج از آمريکا، بازارهاي نفت با اين احساس که ريسک بالاي مختل شدن عرضه شامل گسترش منازعه در خاورميانه، تجديد تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران و کاهش توليد در نتيجه بحران سياسي و اقتصادي ونزوئلا وجود دارد، حمايت شدند.
به گفته ويليام اولاگلين، تحليلگر سرمايه‌ گذاري در شرکت "ريوکين سکيوريتيز" استراليا، قيمت‌هاي نفت در حال حاضر نزديک به بالاترين رکورد سه سال گذشته قرار دارد و با بازگشت ذخاير به سطح نرمال به نظر مي‌رسد اشباع عرضه‌اي که در چند سال گذشته وجود داشت، به پايان رسيده است. وي در ادامه افزود: علاوه بر محدوديت عرضه داوطلبانه که از سوي توليدکنندگان اوپک و غيراوپک با هدف تقويت قيمت‌ها از سال ۲۰۱۷ انجام گرفته، کاهش توليد در ونزوئلا به دليل بحران سياسي و اقتصادي اين کشور نيز از قيمت‌ها حمايت کرده است. توليد اوپک در حال حاضر بسيار پايين‌تر از حد انتظار است که نتيجه افت شديد توليد ونزوئلا ناشي از وخامت وضعيت اقتصادي اين کشور است.
بر اساس گزارش رويترز، بانک هلندي ING در يادداشتي به مشتريانش گفت: نفت برنت در آوريل به بالاي ۷۰ دلار در هر بشکه بازگشت که به دليل ريسک‌هاي ژئوپليتيکي به همراه تحولات مثبت در عوامل عرضه و تقاضا در بازار بود.

وزير نيرو از تابستان کم‌آب خبر داد؛

اردکانيان نسبت به کم آبي تابستان پيش‌رو هشدار داد و از مسئولين خواست تا برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند.
رضا اردکانيان در حاشيه جلسه هيات دولت اين هفته، اظهار کرد: کاهش ذخاير سدها روي مصرف شرب اثر مي‌گذارد. کاهش ارتفاع سدهايي که نيروگاه برق دارند طبيعتا ما را با کاهش توليد برق در تابستان روبرو مي‌کند. اين دو موضوع واقعيت‌هايي است که ما با آن مواجه هستيم. بهتر است که از الان بدانيم تابستان کم‌ آبي داريم و صحيح مصرف کردن را از الان آغاز کنيم.
وي ادامه داد: ما خشک‌ترين سال را در نيم قرن اخير تجربه مي‌کنيم. در برخي از مناطق فلات مرکزي مثل زاينده‌رود اصفهان اين خشکي بيشتر است. تا به حال چنين خشکي را سد زاينده‌رود از زمان تاسيسش به ياد ندارد.
وزير نيرو خاطرنشان کرد: فرصت پيش‌رو براي ما به عنوان مسئولين مستقيم دست‌اندرکار امکان برنامه‌ريزي و براي مردم امکان صرفه‌جويي را فراهم مي‌کند. هر چقدر مخازن موجود آب ما کمتر و صحيح‌تر مصرف شود ما تابستان بهتري را پشت سر خواهيم گذاشت.
اردکانيان تصريح کرد:‌ هر چقدر در مصرف برق عادت کنيم درست و صحيح مصرف کنيم در تابستان خطر کمتري در ارتباط با خاموشي‌ها خواهيم داشت.
وي ادامه داد: سال گذشته 9 هزار و 300 مگاوات توليد برق از نيروگاه‌هاي آبي داشتيم. امسال در بهترين حالت به حدود پنج هزار مگاوات خواهد رسيد يعني چهار هزار و 300 مگاوات کاهش توليد برق در نيروگاه‌ها داريم.
اردکانيان تاکيد کرد: حتما بايد شيوه مصرف خود را نسبت به سال گذشته در بخش‌هايي همچون مصارف خانگي، صنعت و کشاورزي طوري اصلاح و مديريت کنيم که در زمانهاي پيک که زياد هم نيستند با مصرف کمتر آسايش خود را حفظ کنيم تا منجر به خاموشي نشود. اين مطلب را در روزهاي آخر فروردين ماه بدانيم يعني اينکه ما فرصت کافي براي تمرين کم مصرف کردن وصحيح مصرف کردن آب را داريم.
وي ادامه داد: بايد حتي‌المقدور از آب شرب که با هزينه بالا و زحمت زياد تهيه مي‌شود، براي مصارف ضروري استفاده کنيم.
وزير نيرو در ارتباط با مقايسه هدر رفت آب در بخش شرب با بخش کشاورزي گفت: بخش شرب ما محدوديت سنگين‌تري نسبت به بخش کشاورزي دارد. الان که نمي‌شود جمعيت تهران را به آن سوي زاگرس که بارش‌ها خوب بوده منتقل کنيم؛ اين جمعيت در تهران قرار دارد، منابع آبش محدود است و تعداد سدهايي که مي‌شد احداث شود، احداث شده است و با همين آب موجود بايد آب شرب اين جمعيت را تامين کنيم. پس صرفه‌جويي در مصرف خانگي ارتباط با بخش کشاورزي ندارد.
وي يادآور شد: شرايط موجود فقط خاص امسال نيست. به طور کلي ما کشور کم آب هستيم و بايد بپذيريم زماني همين مقدار آب را با جمعيت 30 تا 35 ميليون داشته‌ايم و حالا بايد با جمعيت 82 ميليوني زندگي کنيم. پس بايد به سمت بهتر مصرف کردن و مديريت مصرف برويم.
اردکانيان در ارتباط با بارندگي‌هاي اخير گفت: تاساعت 6:30 بعدازظهر روز 28 فروردين از 114 ايستگاه باران سنجي که در سراسر کشور داريم، متوسط بارش کشور 117 ميليمتر است که در مقايسه با سال گذشته و ميانگين بلندمدت 44 درصد کاهش داريم که اميدواريم در روزهاي آتي فصل بهار همچنان بارش داشته باشيم.

دعوت عارف به بهشت
يک عضو فراکسيون اميد مجلس با اشاره به گزينه‌هاي مطرح براي شهرداري تهران، گفت که عارف خواستار بررسي موضوع شهردار شدنش در فراکسيون اميد شده است. محسن عليجاني در گفتگو با ايسنا، محسن‌هاشمي، ترک‌نژاد، افشاني، تقي‌زاده خامسي شهردار مشهد، محمدرضا عارف و محمدرضا تابش را از گزينه‌هاي مطرح براي شهرداري تهران عنوان کرد و گفت: البته ممکن است اسامي‌ديگري هم بعد از اين مطرح شود اما نهايتا اين شوراي شهر است که در اين زمينه تصميم‌گيري خواهد کرد. وي درباره احتمال شهردار شدن عارف گفت: اينکه کسي از مجلس براي تصدي شهرداري تهران انتخاب شود منعي ندارد، ضمن اينکه آقاي عارف شخصي محوري است. ممکن است شوراي شهر به خاطر کارآمدي ايشان در جريان اصلاح‌طلبي، سابقه کار اجرايي، تعامل خوب ايشان و اينکه ايشان مورد وثوق اصلاح‌طلبان است او را انتخاب کند. آقاي عارف با توجه به تصدي پست‌هايي مثل شوراي عالي انقلاب فرهنگي و عضويت مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد وثوق نظام هم هست، فکر مي‌کنم حضورش به تثبيت جريان اصلاح‌طلبي مي‌تواند کمک کند. از اين حيث موضوع قابل بحث است و پيشنهاد مي‌کنم شوراي شهر به اين موضوع بپردازد.
نماينده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: آقاي عارف هم فرمودند که اين موضوع در فراکسيون اميد بررسي شود. ايشان در مجموع نظر جمع را مي‌پذيرند. عليجاني همچنين گفت:‌ آقاي محسن‌هاشمي‌هم در گمانه‌زني‌ها مطرح است اما بحثي در رابطه با ميثاق ايشان براي ماندن در شوراي شهر هم وجود دارد و به نظر من حضور ايشان در رياست شوراي شهر هم خوب است. ايشان مدتي است که تجربه کسب کرده و ممکن است حضورش در شهرداري برخي حساسيت‌ها را مجددا فعال کند. به نظر من بهتر است ايشان به عنوان رياست شورا به تجربه سياست‌ورزي خود ادامه دهد تا هم حساسيت‌ها کم شود و هم به تجربيات ايشان افزوده شود و جداي از بحث ميثاق‌نامه، بهتر است ايشان در شوراي شهر بماند البته نهايتا تشخيص با خود ايشان و شوراي شهر است.
اين عضو فراکسيون اميد مجلس با بيان اينکه عارف را در بين گزينه‌هاي موجود براي شهرداري تهران اصلح مي‌داند، اظهار کرد: آقاي عارف سوابق اجرايي، سياسي و خدماتي زيادي داشته، ايشان همچنين به ماندن اصلاح‌طلبي در دهه 90 کمک کرده و توانسته بي‌اعتمادي‌ها را به جريان اصلاح‌طلب کنار بزند و اين جريان را مديريت کند. ضمن اينکه اصلاح‌طلبان هم تا سال 1400 نياز به تثبيت دارند و حضور ايشان مي‌تواند از خيلي فشارهاي آينده به اصلاح‌طلبان جلوگيري کند. اين نماينده مجلس در پايان اظهار کرد: ممکن است با توجه به بحث‌هايي که در شهرداري تهران پيش آمده، اگر نتوانند شخصيت محوري انتخاب کنند اين بحث‌ها ادامه يابد و به صورت دومينووار و آبشاري به جريان اصلاح‌طلب آسيب بزند و کارآمدي آن را خدشه‌دار کند از اين حيث حضور آقاي عارف در شهرداري تهران خوب است اگرچه من مي‌دانم اگر ايشان از مجلس برود ما در فراکسيون اميد هم دچار مشکلاتي خواهيم شد.

معادل نصف درآمد نفتي کشور، مستمري پرداخت کرديم
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: در سال گذشته ٥٢ هزار ميليارد تومان مستمري پرداخت کرديم که معادل نصف درآمد نفتي کشور است. به گزارش ايسنا، دکتر سيد تقي نوربخش با بيان اينکه جلسات با شرکاي اجتماعي همواره موجب خير و برکت براي اين سازمان است، گفت: انتقال خواسته‌ها و مطالبات آنها به ارائه خدمات به شيوه بهينه به ما کمک مي‌کند. وي با بيان اينکه سازمان‌هاي بيمه‌گر از جمله سازمان تامين اجتماعي پوشش ريسک‌ها در زندگي افراد را برعهده دارند، افزود: ريسک‌هايي مانند پيري و بيماري است که به خدمات مستمري و درمان نياز مي‌شود. ريسک‌هايي که به علت شرايط و بحران‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي براي افراد پيش مي‌آيد نيز بر فعاليت سازمان‌هاي بيمه‌گر تاثيرگذار است. نوربخش با بيان اينکه مشکلات اجتماعي و اقتصادي بر منابع و مصارف سازمان تامين اجتماعي تاثيرگذار است، گفت: با تضعيف کسب و کار، درآمد سازمان‌هاي بيمه‌اي کاهش و هزينه‌هاي آنها افزايش مي‌يابد. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينکه در سال گذشته ٧٤ هزار ميليارد تومان که معادل دوسوم درآمد نفتي کشور است بدون اتکا به نفت و ماليات در اين سازمان تجهيز شد، تصريح کرد: تامين اين حجم منابع کار بزرگي است و متخصصان کشور به اين امر صحه مي‌گذارند. وي افزود: در سال گذشته ١٨ هزار ميليارد تومان در بخش درمان و ٤ هزار ميليارد تومان بابت تعهدات کوتاه‌مدت هزينه شد.
نوربخش خاطرنشان کرد: در اسفند سال گذشته بيش از ١١ هزار ميليارد تومان پرداختي داشتيم. وي گفت: عمده‌ترين راه تامين منابع سازمان تامين اجتماعي وصول حق بيمه است و اين سازمان متکي بر همدلي و پشتيباني شرکاي اجتماعي که کارگران، بازنشستگان و کارفرمايان هستند، است. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اظهار کرد: اين سازمان ماهيانه به طور ميانگين ٥٢٠٠ ميليارد تومان درآمد حق بيمه در سال گذشته داشته است. نوربخش به بخش درمان سازمان تامين اجتماعي نيز اشاره کرد و گفت: مراکز و خدمات درماني ملکي اين سازمان در کشور در ٥ سال گذشته توسعه خوبي داشته‌اند به طوري که در برخي استان‌ها معادل تاريخ اين سازمان، مرکز درماني در آنها احداث شده است. وي، ارتقاء هتلينگ، افتتاح بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي در شهرهاي آبادان، بيرجند، ايلام و زابل، حذف دفترچه در مراکز ملکي، تجهيز ناوگان آمبولانس و دستگاه‌هاي تصويربرداري، خدمات الکترونيکي و ورود مفاهيم تامين اجتماعي به کتب درسي را از اقدامات سازمان تامين اجتماعي در سال‌هاي اخير برشمرد. معاون بيمه‌اي سازمان تامين اجتماعي نيز با اشاره به اهميت ارائه خدمات بيمه‌اي به صورت غيرحضوري گفت: بيمه شدگان و بازنشستگان مي‌توانند با شماره‌‌گيري کد دستوري #١٤٢* از انواع خدمات اين سازمان برخوردار شوند. محمدحسن زدا افزود: بخشنامه‌هاي صادر شده از سوي معاونت بيمه‌اي حتماً به تاييد واحد حقوقي اين سازمان مي‌رسد و بعد صادر مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌سازمان تامين اجتماعي، رئيس هيات مديره کانون عالي شوراهاي اسلامي‌کار کشور نيز گفت: در ٥ سال اخير که دکتر نوربخش مديريت سازمان تامين اجتماعي را برعهده دارند بجز تعهد، دلسوزي و نگراني براي جامعه کارگري و بازنشستگان از وي چيزي سراغ ندارم. اوليا علي بيگي با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعي دچار مسائلي است و کارگران مطالباتي دارند، تصريح کرد: اما اگر انتقادي هم داريم منصفانه بايد باشد و ما از فعاليت‌هايي که در چند سال اخير براي بيمه شدگان انجام شده است قدرداني مي‌کنيم.

اعمال نرخ‌هاي جديد بليت مترو از شنبه
مديرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران از اعمال نرخ‌هاي جديد بليت مترو از شنبه اول ارديبهشت خبر داد. به گزارش ايلنا، فرنوش نوبخت با اشاره به اعمال نرخ‌هاي جديد بليت مدت دار مترو اظهار کرد: بليت‌هاي مدت دار سه ماهه، شش ماهه و يک ساله مترو به ترتيب با مبالغ ۱۵۰، ۲۵۰ و ۴۵۰ هزار تومان و تخفيف ۲۵ درصدي به فروش خواهد رسيد. مديرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران با اشاره به اينکه سامانه eticket.tehran.ir از شنبه به روز رساني مي‌شود، افزود: متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به اين سايت و انتخاب بليت‌هاي مدت دار مورد نياز خود، بليت خريداري شده را از ايستگاه‌هاي منتخب دريافت کنند. وي با اشاره به اينکه نرخ بليت‌هاي تک سفره درون شهري و حومه از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزايش يافته است، خاطرنشان کرد: نرخ بليت‌هاي اعتباري نيز براساس جدول تخفيف در ۱۲ ناحيه به تناسب مسافت طي شده متغير خواهد بود که بيشترين تخفيف براي مسافت سه کيلومتري ۶۶ درصد و در مسافت بالاي ۴۰ کيلومتر همان نرخ ۱۰۰۰ توماني اعمال مي‌شود.