بانک کارآفرين در صدر بانک‌ها از نظر نرخ کفايت سرمايه
بر اساس صورت‌هاي مالي سال 1395، از مجموع ۲۰ بانک و موسسه اعتباري حاضر در بازار سرمايه، بانک کارآفرين در صدر چهار بانک استاندارد از حيث نرخ کفايت سرمايه بالاتر از 8 درصد قرار دارد. به گزارش روابط عمومي‌بانک کارآفرين به نقل از خبرگزاري فارس، بر اساس بررسي عملکرد صورت‌هاي مالي سال 1395، از ميان بانک‌هاي حاضر در بورس، تنها چهار بانک از حيث شاخص کفايت سرمايه استانداردهاي لازم را دارا هستند و بانک کارآفرين از نظر شاخص کفايت سرمايه بانک‌ها، از استانداردهاي لازم در اين زمينه برخوردار است. بر اساس اين گزارش، شاخص کفايت سرمايه بانک‌ها از آن جهت حائز اهميت است که درجه ريسک اعتباري آنها را نشان مي‌دهد. بر اساس تعريفي که در آيين‌نامه کفايت سرمايه مطرح شده، کفايت سرمايه «حاصل تقسيم سرمايه پايه به مجموع دارايي‌هاي موزون شده به ضرايب ريسک بر حسب درصد» است. سرمايه و دارايي‌هاي بانک دو عامل اصلي تعيين نرخ کفايت سرمايه بانک هستند. بر اساس استانداردهاي «بال يک» حداقل نرخ کفايت سرمايه يک بانک بايد 8 درصد باشد که اين نسبت در مقررات بال دو به 12 درصد افزايش يافته است.

توسعه خدمات اپليکيشين موبايلي سکه همراه پست بانک ايران
 با توجه به ارتقا اپليکيشين موبايلي سکه همراه پست بانک ايران، تعداد خدمات آن روز به روز در جال توسعه و افزايش مي‌باشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: در راستاي ايجاد تنوع خدمات براي هموطنان بويژه کاربران اين اپليکيشين خدماتي نظير؛ امکان کارت به کارت وجه از کارت‌هاي بانک‌هاي ملي ، انصار ، ايران زمين ، شهر ،مهر اقتصاد ، دي، اخذ ده گردش آخر حساب، اخذ مانده موجودي حساب، دريافت شماره شبا، پرداخت قبض عوارض شهرداري و قبض راهنمايي و رانندگي، دريافت کمک‌هاي نيکوکاري و امور خيريه براي سازمانهاي بهزيستي ، کميته امداد ، هلال احمر، تاپ آپ همراه اول و قفل امنيتي به آن فزوده شده است. بنابر اين گزارش: با توجه به تکميل بسترهاي خدمت رساني اپليکيشين موبايلي سکه همراه پست بانک ايران، خدمات آن روز به روز توسعه يافته و اين بانک آماده انعقاد تفاهم نامه همکاري با سازمان‌ها، نهادها، موسسات دولتي و خصوصي براي ارائه خدمات آنان از طريق اپليکيشين مذکور مي‌باشد.  همچنين پيش از اين خدماتي نظير انتقال وجه از طريق پست بانک کارت به ساير کارتهاي بانکي عضو شبکه شتاب، پرداخت قبوض تلفن همراه، خريد شارژ تلفن همراه، پرداخت قسط مشتريان پست بانک ايران، پرداخت قبوض مصرفي آب، برق، گاز و تلفن و بسياري از خدمات ديگر در اپليکيشين مذکور فعال شده است. 

تقدير استاندار قزوين از عملکرد بانک صادرات ايران
استاندار قزوين از عملکرد درخشان و مثبت بانک صادرات ايران در پرداخت انواع تسهيلات حمايتي و به ويژه تسهيلات اعطايي به واحد‌هاي توليدي و صنعتي اين استان با اهداي لوح سپاس تقدير کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، استاندار قزوين از تلاش مجموعه بانک صادرات ايران در حمايت از بخش‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي اين استان تشکر کرد و کسب رتبه دوم اين بانک را در ارائه خدمات گسترده بانکي اين استان مورد تقدير قرار داد. در لوح سپاس عبد المحمد زاهدي استاندار قزوين خطاب به غلامي‌مديريت شعب بانک صادرات قزوين آمده است: «اينک که به ياري خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت وليعصر(عج) و با مساعدت‌ها و همکاري مستمر جنابعالي، در راستاي خدمت رساني به اقشار مختلف جامعه همت گمارده و با پرداخت تسهيلات در قالب قرض الحسنه ازدواج در مسير پاسداشت ارزش‌هاي اصيل اسلامي‌– ايراني و نيز تسهيلات اشتغالزايي و توليد در راه توانمند سازي و ايجاد فرصت‌هاي شغلي و افزايش توليد به دستاورد‌هاي ارزشمندي دست يافته و بستر‌هاي رشد و شکوفايي آتي اقتصاد ملي را فراهم آورده ايد، از زحمات، توجهات و احساس مسئوليت جنابعالي نسبت به اين مهم سپاسگزاري و قدرداني مي‌نمايم....» بانک صادرات قزوين در راستاي حمايت از بخش‌هاي اقتصاد مقاومتي از جمله توليد و اشتغال در بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، مشاغل خانگي، وام ازدواج و تهيه جهيزيه، وام‌هاي ضروري، تامين مسکن اقشار ويژه (خانواده‌هاي محترم شهدا، ايثارگران و جانبازان) ٤٤٤٢ فقره وام قرض الحسنه بالغ بر ٣٨٥٢ ميليارد ريال به متقاضيان واجدين شرايط پرداخت نموده و در اين ميان حمايت ويژه اين بانک از واحد‌هاي توليدي و صنعتي، رتبه دوم بانک صادرات ايران را در بين بانک‌هاي استان رقم زده است.

جايگاه برتر کشاورزي در شبکه پرداخت الکترونيک کشور
بانک کشاورزي در شاخص سهم بازار از کل تراکنش‌هاي شبکه پرداخت کارتي کشور جايگاه برتر را کسب کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي ، براساس آمار بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در بولتن اقتصادي شاپرک، بانک کشاورزي در اسفندماه 1396 و در شاخص سهم پذيرندگي از تعداد کل تراکنش‌هاي شبکه الکترونيکي پرداخت کارتي کشور(شاپرک )، رتبه دوم را کسب کرد. بر اساس اين گزارش، بانک کشاورزي از لحاظ مبلغ تراکنش‌ها نيز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

با عضويت در کانال «بله» بانک ملي ايران به روسيه سفر کنيد
با عضويت در کانال بانک ملي ايران در پيام رسان بله، شانس خود را براي برنده شدن در جشنواره "تيم ملي 90 نفره" اين بانک و سفر به جام جهاني روسيه افزايش دهيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، از بين افرادي که تا تاريخ ششم ارديبهشت ماه در کانال بانک ملي ايران در پيام رسان بله عضو بوده و يا عضو شوند، سه نفر به قيد قرعه راهي مسابقات جام جهاني فوتبال روسيه خواهند شد. «بله» تنها پيام رسان بومي‌با قابليت انجام خدمات بانکي است که علاوه بر دارا بودن قابليت‌هاي ارتباطي ديگر پيام رسان‌ها، انواع خدمات بانکي از قبيل اعلام موجودي، خريد شارژ، عمليات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتي، پرداخت خلافي خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و ... را نيز داراست. همچنين کاربران «بله» مي‌توانند در حين استفاده از فضاي يک پيام رسان، همزمان درخواست پول نيز بدهند.

سيف در حاشيه هيت دولت:
رييس کل بانک مرکزي از رونمايي سامانه نيما در هفته آتي خبر داد و گفت: هيچگونه مشکلي در ورود اطلاعات در سامانه نيست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، ولي ا... سيف در حاشيه جلسه هيئت دولت با اشاره به تعيين دستورالعملي در خصوص شيوه و مکانيزم ورود اطلاعات به سامانه نيما گفت: بر اساس نوع فعاليت اين سامانه واردکنندگان مي‌توانند پس از ورود به سامانه از ارز خود استفاده کنند همچنين برخي از صادرکنندگان خصوصي ضمن ورود به سامانه مي‌توانند با افراد خارج از سامانه هماهنگ شده و ارز خود را منتقل کنند.
وي با تاکيد بر صبوري براي فعاليت صد درصدي سامانه نيما ادامه داد: پس از زيربار رفتن کامل سامانه نيما ما ورود خواهيم کرد و پس از بررسي محدوديت‌ها و عدد و رقم تعيين شده با توجه به شرايط امکان تغييرات در آن وجود دارد.
رئيس کل بانک مرکزي از انجام صادرات و واردات کشور بر اساس روال طبيعي گذشته و بدون بروز مشکلي خبر داد و با اشاره به ارائه دستور العمل ناظر بر عمليات صادرکنندگان در جلسه هيئت دولت افزود: اطمينان از ورود منابع ارزي کالاهاي غير نفتي به کشور و ايجاد فضا براي امکان پذير شدن تخصيص ارز به اولويت‌هاي واردات، دو کار اساسي تعيين شده در غالب ترتيبات جديد ارزي است. وي با اشاره به جلسات متعدد با بانک مرکزي و گروه‌هاي مختلف مرتبط با ترتيبات جديد ارزي گفت: بايد همه موارد و مشکلات موجود تک به تک ديده شده و مورد بررسي قرار گيرد تا بتوان آنرا در مدل طراحي شده جديد اعمال کرد که در اين خصوص با رئيس جمهور و مديران کلان کشور جلسات متعددي برگزار شده است.
رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به مصون کردن اقتصاد در برابر التهابات منابع ارزي با برنامه‌هاي تعيين شده افزود: با توجه به شرايط خاص ما در اقتصاد بين الملل دغدغه‌هايي وجود دارد براي مصون ماندن در اين شرايط و داشتن اقتصادي پيش بيني پذير تا بتوان به فعاليت‌هاي جاري ادامه داد.
سيف با دادن اطمينان خاطر به فعالان اقتصادي گفت: استفاده از سامانه نيما به ما کمک خواهد کرد تا بر ورود کالاهاي ضروري نظارت داشته باشيم و به آنها ارز اختصاص يابد در عين حال مانع از ورود کالاي قاچاق به کشور خواهيم شد زيرا ورود کالا بدون ثبت سفارش مجاز نيست.
وي با اشاره به اجازه داده شده به صادرکنندگان براي استفاده از چند نوع ارز ادامه داد: صادرکنندگان مي‌توانند از ارز براي واردات کالا، فروش به صرافي‌هاي مجاز و يا سپرده گذاري در شبکه بانکي استفاده کنند. رئيس کل بانک مرکزي گفت: در خصوص سپرده گذاري ارزي بخشنامه‌اي داده شده است که مردم مي‌توانند با نرخ سود ارزي در بانک مورد نظر سپرده گذاري کنند، بانک نيز بايد به تعهدات خود عمل کند در غير اين صورت بانک مرکزي مسئول پاسخگويي به عدم عملياتي شدن تعهدات آن بانک خواهد بود. سيف افزود: براي ارز مسافري در حال مذاکره با سفارتخانه‌ها هستيم تا بجاي ارائه ارز به افراد بصورت تک نفره ويزاها جمع آوري شود و به صورت يکباره اين ارز اختصاص يابد.


حساب‌هاي خانواده معزز شهدا و جامعه ايثارگري به بانک دي منتقل مي‌شود
مدير عامل بانک دي با بيان اينکه بخش قابل توجهي از حسابهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران در بانک دي متمرکز است گفت: به زودي تمامي‌حساب‌هاي خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ايثارگري به بانک دي منتقل مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي محمد رضا قرباني با بيان اينکه فروش دارايي‌هاي مازاد بانک در دستور کار است، افزود: افزايش سرمايه ، وصول مطالبات معوق ،تجديد ارزيابي دارايي‌ها براي بهبود کفايت سرمايه و جذب منابع ارزان قيمت از ديگر برنامه‌هاي بانک دي در سال 1397 است. وي با بيان اينکه سرانه جذب منابع بانک دي نسبت به بانکهاي خصوصي در رتبه مناسبي قرار دارد تصريح کرد: سهم بانک دي در ميان بانکها مناسب است وقصد داريم سهم بيشتري از منابع را در سال جاري جذب نماييم.
قرباني با بيان اينکه مانده منابع بانک دي در پايان سال 1396 به 201 هزار ميليارد ريال رسيد افزود: قصد داريم در سال جاري هفتاد هزار ميليارد ريال ديگر منابع جذب کنيم.
قرباني با اشاره به اينکه سپرده‌هاي قرض الحسنه بانک دي در سال گذشته 10 درصد رشد داشته است گفت: اين بانک در سال 1396 مبادرت به اعطاي 7704 فقره تسهيلات قرض الحسنه به ميزان 686 ميليارد ريال کرده است . 
مدير عامل بانک دي افزود: اين بانک طي سال 1396 تعداد 2055 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ کل 233 ميليارد ريال به مشتريان خود اعطا کرده و همچنين در راستاي خدمت رساني به خانواده‌هاي معزز شهدا، ايثارگران و جانبازان از اولويت‌هاي بانک است طي نيمه دوم سال گذشته به 814 نفر از جانبازان معزز تسهيلات خريد خودرو پرداخت شده است.
قرباني با بيان اينکه هدف بانک دي در سال جاري ،جذب منابع ارزان قيمت همچون سپرده‌هاي کوتاه مدت وجاري است، افزود:قيمت تمام شده پول در سال گذشته در بانک دي کاهش محسوسي داشته که اين روند در سال جاري نيز پيگيري خواهد شد.
قرباني با بيان اينکه در حال حاضر سرمايه بانک 640 ميليارد تومان است گفت: پيشنهاد افزايش سرمايه بانک دي توسط حسابرس بانک در حال بررسي است که تا پايان بهار قطعي خواهد شد .
مدير عامل بانک دي با بيان اينکه فروش دارايي‌هاي مازاد بانک دي يکي از اولويتهاي امسال بانک است که در حال بررسي است، افزود: نيروگاه دماوند بعنوان بزرگترين نيروگاه سيکل ترکيبي يکي از شرکت‌هاي گروه مالي دي است که در سال 1397 واگذار مي‌شود.
وي با تاکيد براينکه يکي از بزرگترين پرتفوهاي بيمه درمان کشور متعلق به بيمه درمان شرکت بيمه دي براي خانواده شهدا وايثارگران است، اظهار کرد:اين شرکت يک هزار و700 نفر ازخانواده معزز شهدا و جامعه ايثارگري را با پرتفوي دو هزار ميليارد تومان تحت پوشش بيمه در مان قرار داده است.
مدير عامل بانک دي با تاکيد براينکه بانک دي در ميان يکصد شرکت برتر براساس رتبه بندي سازمان مديريت صنعتي رتبه 34 را کسب کرده است، گفت: سهم بانک دي در بازار پولي کشورنيز در سال گذشته مناسب بوده که اين سهم در سال جاري افزايش خواهد داشت.
قرباني با تاکيد براينکه در سال گذشته بيشترين تمرکز بانک برتامين سرمايه در گردش بنگاههاي کوچک ومتوسط بوده است، افزود: در سال جاري نيز به تامين منابع بنگاهها براي خريد مواد اوليه وسرمايه در گردش کمک خواهيم کرد.
وي ادامه داد : اين روند به حمايت از بنگاه‌ها و در نتيجه حمايت از کالاي ايراني مي‌انجامد که در راستاي تاکيدات مقام معظم رهبري خواهد بود.
مدير عامل بانک دي در خصوص فعاليتهاي ارزي اين بانک اظهار کرد: اين بانک مجوزهاي ارزي نوع اول ودوم را دريافت کرده و در حال اخذ مجوز نوع سوم فعاليتهاي ارزي از بانک مرکزي هستيم.
وي صدور کارتهاي اعتباري گروهي را از ديگر برنامه‌هاي بانک دي در سال جاري اعلام کرد و گفت:يکي از روش‌هاي حمايت از کالاي ايراني صدور کارت اعتباري است که سازمان‌هاي مختلف ميتواند متقاضيان را براي دريافت اين کارت به بانک دي معرفي کند.
وي با بيان اينکه سهام بانک دي معتبر است سهامداران علاقمند به حفظ اين سهام هستند، اظهار کرد:بانک دي شفاف‌ترين صورتهاي مالي را در سال گذشته ارايه کردوشفاف‌ترين مجمع نيزبرگزار شد.
وي ادامه داد: اصلاح ساختار سازماني ،ساماندهي شرکتها وحل مشکلاتي که از سنوات گذشته باقي مانده بود در سال گذشته پيگيري وانجام شد. 
مدير عامل بانک دي در خصوص گستره بانکداري الکترونيک بانک دي گفت:خودپردازهاي بانک نسبت به جمعيت ومنابع بانک در سطح مطلوبي قرار دارند اما توسعه پايانه‌هاي فروشگاهي در دستور کار است. وي افزود:براي توسعه حوزه الکترونيک بانک اقدامات مناسبي انجام شده و در حال رايزني با شرکتها هستيم.
مدير عامل بانک دي با تاکيد براينکه سياستهاي بانک مرکزي ،ثبات را بازار پولي کشور بازگردانده است و اين خواست همه بانکها نيز بود، گفت: براي حمايت از توليد ملي وکالاي ايراني همچون گذشته تلاش خواهيم کرد تا شعار سال و منويات مقام معظم رهبري محقق شود.

تفاهمنامه همکاري موسسه اعتباري کوثر و فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي
با حضور دکتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر و مجتبي جوهري رييس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي تفاهمنامه همکاري سه ساله طرح کوثر کارت هوادري به امضاء رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دکتر عيسي رضايي در اين ديدار ورزش پهلواني و زورخانه‌اي را ورزش ملي و مذهبي خواند که با روح مردم و جوانان جامعه اسلامي‌عجين شده است و علاقه مندان بي شماري در کشور دارد .
مديرعامل موسسه اعتباري کوثر گفت: در طرح هواداري هيچ هزينه‌اي به فدراسيون و هواداران تحميل نخواهد شد و با حمايت فدراسيون و مردم ، همه از طرح هواداري منتفع خواهند شد.
دکتر رضايي با اشاره به فعاليت زورخانه‌ها در سراسرکشور افزود: توسعه اين رشته ورزشي ميان اقشار مختلف جامعه که در کنار تربيت جسم به تربيت روح با استفاده از آموزه‌هاي اسلامي‌و انساني اهميتي دوچندان مي‌دهد، ضروري است و توسعه اين ورزش ملي و مذهبي در ايجاد شور و نشاط اجتماعي تاثير گذار است.
نايب رئيس هيئت مديره موسسه اعتباري کوثر بيان داشت: کوثر کارت هواداري صرفا در ورزش خلاصه نمي‌شود بلکه اين طرح قابليت اجرايي شدن در تمامي‌صنوف را دارد.
مجتبي جوهري رئيس فدراسيون ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي با اشاره به قدمت 3000 ساله اين ورزش در تاريخ گفت: ورزش پهلواني و زورخانه‌اي يکي از منحصر به فرد‌ترين ورزش‌ها در دنيا است و به نام ايران ثبت جهاني شده است.
رييس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي با بيان فعاليت 1000 زورخانه در سراسر کشور تصريح کرد: 15000عضو فعال در اين رشته ورزشي فعاليت که همگي مي‌توانند با عضويت در طرح هواداري در رشد اين ورزش نقش آفرين باشند. وي با تقدير از موسسه اعتباري کوثر براي حمايت از اين ورزش ملي عنوان نمود: بايد دست به دست هم دهيم تا ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي احياء شود و حضور و حمايت کوثر با طرح هواداري مي‌تواند جوانان و حتي خانواده‌هاي ورزشکاران را نيز جذب اين رشته نمايد.

قدرداني رئيس سازمان بورس اوراق بهادار از شركت تامين سرمايه نوين
قدرداني ئييس سازمان بورس اوراق بهادار از شركت تامين سرمايه نوين رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از عملكرد شركت تامين سرمايه نوين قدرداني كرد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از رابط عمومي‌بانك اقتصادنوين، شاپور محمدي رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌اي به ولي نادي قمي‌مدير عامل شركت تامين سرمايه نوين از اين شركت به عنوان فعال‌ترين شركت تامين سرمايه بر اساس ميزان درآمد بازار گرداني و تعهد پذيره نويسي با رعايت نسبت كفايت سرمايه قدرداني كرد. گروه تأمين سرمايه نوين به عنوان يكي از شركت‌هاي گروه اقتصادنوين ،اولين بانک سرمايه گذاري فعال در کشور است كه عنوان واسطه بين ناشر اوراق بهادار و عامه سرمايه گذاران فعاليت نموده و فعاليت‌هاي كارگزاري، معامله گري و بازارگرداني، مشاوره، سبدگرداني، پذيره نويسي، تعهدپذيره نويسي و فعاليت‌هاي مشابه را با اخذ مجوز از سازمان در قالب ايجاد زمينه انتشار انواع اوراق بهادار نظير انواع صكوك، اوراق مشاركت و گواهي سپرده، طراحي، تأسيس و مديريت صندوق‌هاي سرمايه گذاري مشترك بزرگ و كوچك، تشکيل سبدهاي اختصاصي و مديريت حرفه‌اي منابع با هدف کسب سود بالاتر براي سرمايه گذاران، تسهيل در پذيرش شركت‌هاي واجد شرايط در بورس يا فرابورس، كمك به تكميل فرآيند افزايش سرمايه‌ها در قالب تعهدپذيره نويسي و تأسيس انواع شركت‌هاي مالي، پولي و بيمه‌اي و ارائه خدمات لازم تا حصول اطمينان از عمليات پذيره نويسي اوليهارايه مي‌دهد. علاوه بر اين فراهم نمودن پلت فرمهاي معاملاتي و تسهيل معاملات اوراق بهادار از طريق شبکه کارگزاري اين شركت در حال حاضر با سرمايه‌اي بالغ بر 4 هزار ميليارد ريال توانسته با انتشار انواع اوراق بهادار و ارائه صکوک براي اولين بار در بازار مالي ايران، تشكيل صندوق‌هاي سرمايه گذاري مشترك، صندوق‌هاي با درآمد ثابت،صندوق‌هاي بازارگرداني اختصاصي، صندوق‌هاي قابل معامله، صندوق‌هاي كالايي، صندوق‌هاي ارزي، همچنين تشكيل صندوق‌هاي زمين و ساختمان، بازارگرداني انواع اوراق بهادار، مشاوره در زمينه انتشار و پذيرش انواع اوراق بهادار، طراحي اوراق مشاركت رهني، عرضه محصولات بانكداري اختصاصي، تشكيل شركت‌هاي سرمايه گذاري مخاطره پذير (Venture Capital)، عرضه عمومي‌انواع اوراق بهادار، عرضه اختصاصي سهام براي پروژه‌ها و تأمين نقدينگي جهت سرمايه در گردش شركت‌ها و موارد متعدد ديگر، توانسته نقش برجسته‌اي در بازار سرمايه كشور ايفا نمايد.

نسل جديد «خدمات پرداخت قبض» در بانک مسکن
بانک مسکن با ايجاد سامانه پرداخت اينترنتي قبوض، خدمات پرداخت انواع قبوض صادر شده از سوي دستگاه‌هاي خدمات عمومي‌را به تمام افراد داراي کارت شتاب بدون نياز به هرگونه مراجعه حضوري ارائه مي‌دهد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن - هيبنا، نسل اول سرويس‌هاي بانکداري اينترنتي که از حدود يک دهه قبل در شبکه بانکي ايران ارائه شد، مبتني بر استفاده از خدمات نرم‌افزاري ويژه‌اي بود که براي استفاده از آن، لازم بود مشتريان بانک حتما طي يک مراجعه حضوري يک يا بعضا چند رمز متفاوت و جداگانه براي ورود به اينترنت‌ بانک و يا انجام برخي امور همچون انتقال وجه دريافت کنند. مراجعان بايد با ورود نام کاربري و رمز عبور که قبلا به شکل حضوري از شعب دريافت کرده بودند، وارد پنل اينترنت بانک مي‌شدند و خدمات مورد نياز خود را دريافت مي‌کردند.
بانک مسکن همسو با پيشرفت‌هاي خدمات بانکي مجازي، چند خدمت مورد نياز عموم مشتريان خود را که مي‌توانند از بانک‌هاي مختلف دريافت کنند، به ساده‌ترين شکل ممکن در قالب مجازي و در بستر اينترنت عرضه کرده است. يکي از اين خدمات مربوط به «پرداخت قبوض» است.
در سامانه بانکداري اينترنتي بانک مسکن که از طريق وب‌سايت اين بانک به نشاني «https://epayment.bank-maskan.ir» در دسترس عموم مشتريان قرار دارد، مي‌توان به سادگي و تنها با برخورداري از يک کارت متصل به شبکه شتاب، تمامي‌قبوض خدماتي صادر شده از سوي دستگاه‌هاي گوناگون را در چند ثانيه پرداخت کرد. براي بهره‌مندي از اين خدمت نيازي به فعال بودن اينترنت بانک مسکن نيست، بلکه کافي است يک کارت شتاب داراي موجودي کافي که داراي رمز دوم است، مورد استفاده قرار گيرد.
در پورتال بانک مسکن، خدمت پرداخت قبوض در دو شکل شامل پرداخت يک قبض يا پرداخت گروهي قبوض ارائه مي‌شود و تمام دغدغه‌هاي مشتريان از بابت پرداختي‌هاي اينچنيني را برطرف مي‌کند. براي اين منظور کافي است کد شناسه قبض و شناسه پرداخت که روي هر يک از قبوض درج شده، وارد سامانه اينترنتي پرداخت قبوض شود و سپس با وارد کردن شماره کارت، رمز اينترنتي، کد CVV2 و تاريخ انقضاي قبض، آخرين مرحله پرداخت انجام شود. پس از طي اين فرايند کد پيگيري در اختيار فرد قرار مي‌گيرد که به واسطه آن مي‌تواند در صورت نياز در آينده پرداختي خود را پيگيري و آن را به شرکت صادر کننده قبض اعلام کند. از اين رو بهتر است افراد کد پيگيري را دست کم تا زمان صدور قبض بعدي نزد خود نگه دارند.
سامانه بانک مسکن به امکان ديگري نيز مجهز است و آن پيگيري قبوض قبلا پرداخت شده است.
همچنين امکان پرداخت قبوض تلفن همراه تنها از طريق وارد کردن شماره با درج کد «98» به جاي صفر آغاز شماره، به همين ترتيب وجود دارد و نيازي به درج شناسه قبض و پرداخت براي اين دسته از قبوض نيست.

گام بلند بانک پاسارگاد در حمايت از توليد ملي
 براي اولين بار در کشور، شرکت گسترش انرژي پاسارگاد به عنوان يک شرکت داخلي، توسعه ميادين نفتي سپهر و جفير را بر عهده‌ گرفته‌است
توليد كاتد مس به روش تانک بايو ليچينگ (استحصال مس با استفاده از باکتري) براي نخستين بار در جهان توسط هلدينگ ميدکو بانک پاسارگاد در راستاي حمايت از توليد ملي، اقدامات موثري را در حوزه‌هاي فناوري اطلاعات، صنايع معدني، نفت، گاز و انرژي‌هاي نو انجام داده‌است. براي اولين بار در جهان توليد كاتد مس به روش تانک بايو ليچينگ (استحصال مس با استفاده از باکتري) در مجتمع مس و کاتد مسي شركت بابك مس ايرانيان توسط هلدينگ ميدکو و با حمايت بانک پاسارگاد انجام‌گرفته‌است. از مزاياي اصلي روش تانک بايوليچينگ مي‌توان به حذف کوره‌هاي ذوب و در نتيجه کاهش قابل ملاحظه آلايندگي و همچنين صرفه‌جويي در مصرف آب و منابع انرژي در راستاي حمايت از محيط‌ زيست و مسووليت‌هاي اجتماعي اشاره کرد. شرکت فولاد بوتياي ايرانيان يکي از 17 شرکت زير مجموعه شرکت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (هلدينگ ميدکو) است که در زمينه توليد گندله فعال بوده و در آينده‌اي نزديک آهن اسفنجي و انواع مقاطع خاص فولادي را توليد خواهد کرد. اين شرکت، 19کيلومتر خط ريلي، محوطه مانوري و تخليه و بارگيري مجتمع فولاد بوتياي ايرانيان را در اسفند ماه سال گذشته افتتاح کرد.  همچنين براي اولين بار در کشور، شرکت گسترش انرژي پاسارگاد به عنوان يک شرکت داخلي توانسته‌است با امضاي قرارداد 2.4ميليارد دلاري، توسعه ميادين نفتي سپهر و جفير را بر عهده‌ بگيرد که دستيابي به توليد روزانه حداکثر ۱۱۰ هزار بشکه و توليد تجمعي حدود ۵۱۲ ميليون بشکه طي ۲۰ سال آينده با برآورد هزينه‌هاي سرمايه‌اي مستقيم معادل معادل ۲ ميليارد و ۴۲۷ ميليون دلار و هزينه‌هاي غيرمستقيم معادل ۴۱۳ ميليون دلار را محقق مي‌سازد. اين قرارداد تحولي بزرگ و بي‌سابقه جهت حضور شرکت‌هاي داخلي ايجاد خواهد کرد. پروژه‌هاي متعددي که با حمايت بانک پاسارگاد، در نقاط مختلف کشور اجرا شده و يا در حال اجراست، براي کاستن از وابستگي ايران، بستر اشتغال سالم و مولد را در محروم‌ترين نقاط کشور به ويژه استان‌هاي مرزي فراهم ساخته‌است. علاوه بر اين بانک‌پاسارگاد براي اجراي نيروگاه‌هاي مقياس کوچک 25/3 مگاواتي(گنبد يک)، 26 مگاواتي (گنبد2)، 16 مگاواتي (اتمسفر)، 16 مگاواتي(کهريزک) و يک نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي در مرکز کشور، موافقت استفاده از تسهيلات ارزي صندوق توسعه ملي را اخذ کرده است.

زمان معرفی برنده نهايي جشنواره دارندگان کارت‌خوان بانک سرمايه
مراسم قرعه کشي نهايي جشنواره «24عيار» شرکت تجارت الکترونيک سرمايه، وابسته به بانک سرمايه 8 ارديبهشت‌ماه برگزار و برنده خوش شانس يک دستگاه خودرو ساندروSTEPWAY معرفي مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، قرعه کشي نهايي جشنواره «24عيار» شرکت تجارت الکترونيک سرمايه، وابسته به بانک سرمايه در روز شنبه مورخ 8 ارديبهشت‌ماه مصادف با ميلاد حضرت علي اکبر (ع) برگزار و يک دستگاه خودرو ساندروSTEPWAY به يکي از پذيرندگان پايانه فروشگاهي بانک سرمايه که طي ايام جشنواره امتيازات لازم را کسب کرده است، اهدا خواهد شد. شايان ذکر است شرکت تجارت الکترونيک سرمايه همزمان با فرارسيدن دهه مبارک فجر و آغاز سي و نهمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي‌و به منظور ارج نهادن به پذيرندگان پايانه‌هاي فروشگاهي بانک سرمايه، جشنواره‌اي تحت عنوان «جشنواره کارت‌خوان 24 عيار»، از تاريخ 12/11/96 الي12/01/97 در دو دوره برگزار نمود.
اين گزارش مي‌افزايد دوره اول جشنواره کارت‌خوان 24 عيار از 12 بهمن 96 تا 11 اسفند 96 و دوره دوم از 12 اسفند 96 تا 12 فروردين 97 بوده که در هر دوره به 24 برنده خوش شانس 24 نيم سکه بهار آزادي تقديم گرديده است. گفتني است کدهاي قرعه کشي پذيرندگان جهت شرکت در قرعه کشي نهايي جشنواره «کارت‌خوان 24 عيار» متعاقبا از طريق وب سايت شرکت تجارت الکترونيک سرمايه به نشاني http://www.tes.ir و بانک سرمايه به نشاني www.sbank.ir به اطلاع هم‌ميهنان ارجمند خواهد رسيد.