آمريکا به دنبال جنگ رواني ايران هراسي 
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: کشورهاي منطقه بدانند که برگزاري هرگونه رزمايش در ايران با پيام صلح و دوستي همراه بوده و آمريکا تنها به دنبال ايجاد جنگ رواني و ايران‌هراسي در منطقه است.به گزارش ايسنا ؛ قاسم جاسمي‌با بيان اينکه آمريکا از ابتداي انقلاب دنبال ايران‌هراسي و اسلام‌هراسي بوده گفت: در دوران دفاع مقدس با استفاده از همين حربه تمامي‌دنيا مقابل ما ايستاد. کشورهاي حاشيه خليج‌فارس و دول عربي حامي‌صدام بودند و کشورهاي اروپايي به عراق سلاح شيميايي دادند، در آخر هم آمريکا هواپيمايي مسافربري ما را در خليج‌فارس مورد اصابت موشک قرار داد. اينها نشانه‌اي اين است که پروژه ايران‌هراسي توسط آمريکا موضوع جديدي نيست.

مشکلات مرزي بانه عامل استيضاح وزير کشور
نماينده سقز و بانه با ابراز تاسف و گله‌مندي از وعده‌هاي مسئولان در خصوص بازگشايي مرزهاي استان اظهار کرد: در راستاي پيگيري مشکلات و بازگشايي مجدد مرزها، رايزني‌هاي زيادي با مسئولان کشوري صورت گرفته که متاسفانه بي نتيجه مانده است. محسن بيگلري در گفت‌وگو با ايسنا افزود: در اين خصوص دستور معاون اول رييس جمهور، رييس گمرک کشور و معاون وزير صنعت براي بازگشايي مجدد مرزها صورت گرفته اما متاسفانه اقدامي‌عملي در اين راستا تاکنون صورت نگرفته است.نماينده سقز اعلام کرد: با توجه به اينکه هيچ گونه عزم جدي از سوي دولت براي ساماندهي به اين اوضاع وجود ندارد، بنده نامه استيضاح وزير کشور را امضا خواهم کرد.

تهديدها مرز نمي‌شناسد
فرمانده کل ارتش گفت: امروزه تهديدات، مرز نمي‌شناسد و درست نيست در منزل خود بنشينيم تا دشمن وارد مرزهاي ما بشود و به مقابله با آن برخيزيم. به گزارش ايلنا، امير سيد عبدالرحيم موسوي افزود: وقتي سران استکبار، براي رژيم صهيونسيتي حريم ادامه حيات ايجاد مي‌کند نبايد اجازه دهيم يک روز به حيات اين رژيم نحس و نامشروع، افزوده شود. موسوي با بيان اينکه سقف ۲۵ سال براي نابودي رژيم صهيونسيتي قطعي است، تصريح کرد: اما اين به آن معنا نيست که سپاه پاسداران از مرزها خارج نشود و به سوي دشمن حمله نکند.وي تصريح کرد: ارتش دست از دست سپاه بيرون نخواهد آورد تا نظام استکباري فرو ريزد و رژيم صهيونسيتي از بين رود.
ادعاي تکراري نقض حقوق بشر در ايران 
وزارت امور خارجه آمريکا گزارش سالانه حقوق بشر خود را منتشر کرد که در آن به بررسي وضعيت حقوق بشر در نزديک به 200 کشور جهان پرداخته است.وزارت خارجه آمريکا در گزارش سال 2017 خود نيز به تکرار ادعاهاي بي اساس و واهي‌اش عليه کشورمان پرداخت و مدعي شد که ايران نه تنها در داخل، بلکه به همراه متحدان و نيروهاي نيابتي‌اش در منطقه مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده است.به گزارش ايسنا در اين گزارش به مواردي همچون آزادي بيان، آزادي تجمعات و انجمن‌ها ، شمار اعدام‌ها، حقوق زنان، حقوق اقليت‌ها، بازداشت‌هاي خودسرانه، شکنجه، شرايط زندان و موضوعات پرداخته و ادعا شده است که در تمامي‌اين موارد نقض حقوق بشر در ايران اتفاق مي‌افتد.

مردم استقلال، آزادي و عدالت مي‌خواهند
يک فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اينکه اصلاحات نسخه‌اي کم هزينه براي حل چالش‌هاي موجود در کشور است، گفت: مردم ما استقلال، آزادي و عدالت را همزمان با هم و در کنار آزادي‌هاي قانون‌مند و مشروع مي‌خواهند و مي‌گيرند و اين طور هم نيست که کسي بتواند محدودشان کند.سيد محمود ميرلوحي، در گفت‌وگو با ايلنا افزود: مي‌توانيم فعاليت آزاد احزاب و رسانه‌ها و رقابتي شدن فعاليت‌ها در حوزه اقتصاد و سياست و انتخابات را به مردم نشان دهيم. وي افزود: اين طور هم نيست که کسي بتواند محدودشان کند عضو شوراي‌شهر تهران با اشاره به اعتراض‌هاي سال گذشته گفت: در اين اعتراض‌ها اصلاحطلبان و اصولگرايان مخطاب معترضان قرار گرفتند. 

گروه‌هاي فشار به دنبال شکست روحاني 
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره اينکه اين روزها از سوي معاون اول رئيس‌جمهور و سخنگوي دولت و همچنين شخص رئيس‌جمهور مطرح مي‌شود که در پس اتفاقات اخير بازار ارز دست‌هايي پشت پرده قرار دارد، گفت: گروه‌هايي به نام گروه‌هاي فشار وجود دارند که مي‌خواهند آقاي روحاني به موفقيت دست پيدا نکند اين گروه‌ها رسانه، روزنامه‌ و تريبون‌هايي که مخاطبان بسياري دارد را در اختيار دارند اما مهم اين است که امتحانشان را پس داده‌اند.اشرف بروجردي در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به برجام گفت: در ماجراي برجام مشاهده کرديد اين گروهها از هيچ تلاشي براي تخريب دولت و آقاي روحاني کوتاه نيامد و امروز هم در قالب‌هاي ديگري همان رويکرد خودشان را نشان مي‌دهند. معتقدم موضوع دست‌هاي پشت پرده بسيار واضح و روشن است.

برجام به وضوح کارساز بوده است
نخست وزير پيشين سوئد با اشاره به اينکه برجام به وضوح کارساز بوده است، تاکيد کرد: در جنگ با داعش کشورهاي غربي و ايران با هم همگرا بودند و شکي نيست که ايران سهم قابل توجهي داشته است.به گزارش ايلنا، کارل بيلدت به وضعيت آمريکا و اروپا در قبال توافق هسته‌اي ايران اشاره کرد و نوشت: «برخوردهاي به وجود آمده به اندازه کافي بد است اما نشانه‌هايي وجود دارد که از بد‌تر شدن اوضاع خبر مي‌دهد.»وي نوشت: « برجام به وضوح کارساز بوده است اما همه چيز براي اين توافق در حال بد‌تر شدن است. با انتصاب‌هاي اخير در کاخ سفيد و تشويق اسرائيلي‌ها و سعودي‌ها، آمريکا احتمالا سياست تغيير نظام در ايران را بار ديگر در راس سياست‌هايش قرار داده است. 

در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد دولت بیان شد؛
رئيس جمهور با اشاره به تصميم دولت در زمينه تعيين نرخ ارز گفت: اين تصميم براي ۸۰ ميليون ايراني مناسب بود، شايد براي بعضي هم خوب نبود اما ما بايد به فکر اکثريت باشيم.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در نشست هم انديشي مديران ارشد دولت با اشاره به اينکه من از سيستم ارزي کشور ناراضي بودم و از سيستم فعلي هم خيلي خشنود نيستم، اظهار کرد: ما بايد به سيستم سومي‌برسيم.
وي افزود: در گذشته ما دلار را با هواپيما وارد مي‌کرديم و آن را به بانک مرکزي مي‌داديم و هر روز بانک مرکزي پول‌ها را با گوني به صرافي‌ها مي‌داد و معلوم نبود صرافي‌ها ارز را به چه کساني مي‌دادند. بانک‌ها هم تماشا مي‌کردند و گاهي هم خودشان از صرافي‌ها يا دلال‌ها ارز تهيه مي‌کردند. اکنون ارز بايد با حواله داده شود. حداکثر کار هم بر عهده بانک‌هاست. صرافي‌هاي غيرمجاز و دلال‌ها هم بايد کنار گذاشته شوند. در شرايط قبلي به نيازمند واقعي ارز نمي‌رسيد و ناچار مي‌شد با صرافي يک جور ديگري ببندد تا ارز خود را بگيرد و توليد راه بياندازد يا واردات داشته باشد.
روحاني تأکيد کرد: ما بايد نرخ واحدي براي ارز مي‌داشتيم و اين کار ضروري بود. گرگ‌هاي خارجي يا برخي افراد سودجو شرايطي بوجود آوردند و آرامش بازار ارز را متزلزل کردند که بايد بررسي شود چه مقدار فشار خارجي، چه مقدار تبليغات و چه مقدار عوامل ديگري که من نمي‌توانم بگويم در اين تزلزل بازار ارز نقش داشتند. من نمي‌خواهم بگويم شرايط امروز ارز بهترين شرايط است و من هم دنبال شيوه ديگري هستم، ولي در شرايط فعلي تصميمي‌که گرفته شد کاملا درست بود. اين تصميم به اجماع همه دوستان اقتصادي و کارشناسان اتخاذ شده است. اين تصميم براي اين بود که واردات کالاهاي مورد نياز کشور راحت انجام شود. رئيس جمهور با بيان اينکه واردکنندگان و توليدکننده بايد خيالش راحت باشد، خاطر نشان کرد: همه مردم هم بدانند کسي که بهانه ارزي مي‌آورد، بهانه او نادرست است. واردکننده با سقف سفارش مي‌تواند ارز دريافت کند. به توليد کننده هم ارز لازم داده مي‌شود و تا پايان سال حداکثر ۵ درصد نرخ ارز تغيير خواهد کرد. روحاني با بيان اينکه حمايت از کالاي ايراني يعني تأمين مواد اوليه براي توليد کالا در کشور گفت: ما تأمين مواد اوليه توليد کالاها را تضمين مي‌کنيم. رئيس جمهور گفت:‌ ما در توليد برخي کالاها اشکال داريم و بايد کالايي توليد کنيم که هم کيفيت بالايي داشته باشد و هم قيمت مناسب، که در اين زمينه بانک‌ها اولين مسئول هستند. آمار ارائه تسهيلات به بانک‌ها در سال ۹۶، خوشحال‌کننده نيست. بانک‌ها بايد در سريع‌ترين زمان ممکن به توليدکنندگان وام بدهند. ماليات توليدکننده را هم نبايد بالا برد بلکه بايد از آن‌هايي ماليات گرفت که تاکنون ماليات نداده‌اند. کساني هم که ماليات نمي‌دهند بايد به مردم معرفي شوند تا مردم از آن‌ها کالا نخرند. وي تأکيد کرد: تصميم اخير ارزي کار را براي قاچاق سخت کرده است. آن‌ها هم که مي‌خواهند پول از کشور خارج کنند دچار مشکل شده‌اند. ما متعهد نيستيم که پول تهيه کنيم تا عده‌اي خارج از کشور خانه يا ويلا بخرند. تصميم ما براي ۸۰ ميليون نفر مناسب است، شايد براي بعضي هم خوب نباشد ولي ما به فکر اکثريت هستيم. اين تصميم در مقطع فعلي لازم بود. البته ممکن است در آينده شيوه ديگري اجرا شود. از سويي اين تصميم پيشاپيش تودهني براي تصميم آمريکا در روز ۲۲ ارديبهشت است. تمام اميد آن‌ها اين بود که عليه ملت قدم بردارند تا بازار داخلي بهم بريزد. من به مردم قول مي‌دهم توطئه دشمن نقش بر آب شده و چه برجام باشد چه نباشد ما مشکلي نخواهيم داشت.
رئيس دولت تدبير و اميد تأکيد کرد: خود نظام آمريکا هم نمي‌داند در ۲۲ ارديبهشت مي‌خواهد چه بکند. آن‌ها نمي‌دانند ساعت بعد رئيس جمهورشان چه مي‌خواهد بکند. اين شده زندگي مردم آمريکا و اين يکي از نقاط بسيار عجيب در تاريخ آمريکاست. ما هم براي برجام برنامه‌هاي لازم را تهيه کرديم. دستورات لازم به سازمان انرژي اتمي‌هم داده شده است. مردم هم بدانند زندگي و تجارت آن‌ها دچار مشکل نمي‌شود.
رئيس جمهور ادامه داد: ما بايد به مردم توضيح بدهيم مشکل چيست. اگر مردم اطلاع کافي نداشته باشند ديگران مي‌توانند مردم را تحريک کنند. ما با مردم کم حرف مي‌زنيم. مديران دولتي ما روزه سکوت گرفته‌اند. نمي‌دانم از چه مي‌ترسند. هر کس درپست مديريتي خود بايد بداند طبق قانون اساسي و وظيفه شرعي، داراي توانمندي بالايي است و بايد به وظيفه خود عمل کند و اگر مي‌ترسد و از اخم اين و آن هراس دارد، بايد کنار برود. واجب نيست اين افراد تا پايان چهار سال بر صندلي خود بنشينند.
روحاني با اشاره به اينکه مديران بايد از اختيارات خود استفاده کنند،بيان کرد: وقتي کسي از تلفن يا اخم يک نفر مي‌ترسد و عقب‌نشيني مي‌کند اين صندلي مديريت بر او حرام مي‌شود، بنابراين بايد صندلي را رها کند و کنار برود. ما بر صندلي قانون نشسته‌ايم، بالاترين قدرت در کشور قدرت اجرايي و بالاترين بار، بار مسئوليت نيز بر دوش بخش اجرايي است، پس ما بايد محکم و قاطع راه خود را طي کنيم.
رئيس جمهور همچنين اظهار کرد: هيچ دستگاه نظارتي حق ندارد در کار اجرايي دخالت کند. اعلام نظر اشکالي ندارد ولي مدير بايد کار خود را انجام دهد. يک دستگاه نظارتي نوشته بود بايد فلان مدل هواپيما خريداري شود، من نوشتم به تو چه ربطي دارد، تو چه کاره‌اي؟ دستگاه نظراتي هم بايد طبق قانون عمل کند نه بر مبناي عقل ناقص خود. عقل ناقص که مبناي عملکرد دستگاه نظارتي نيست بلکه بايد در چارچوب قانون حرف زد. مديران دولتي به تهديدات اعتنا نکنند و اگر مي‌ترسند به آن‌ها جواب بدهند به من بگويند که جواب آن‌ها را بدهم.
وي ادامه داد: براي مقابله با فساد هم بايد برنامه داشته باشيم. مثلا راه‌اندازي دولت الکترونيک فساد را کمتر مي‌کند. ما بايد با برنامه‌ريزي درست و نظارت درست کاري کنيم که فساد ناممکن يا بسيار سخت شود. يکي از کارهاي ممکن که انجام داديم اين بود که بر مبناي عملکرد به دستگاه‌ها پول بدهيم. به وزارت اقتصاد هم گفته‌ام پول‌هايي که به دستگاه‌ها مي‌دهد بايد منتشر شود تا مردم بدانند. مردم بايد ناظر بر پول خودشان باشند.
رئيس جمهور خاطر نشان کرد: فضاي مجازي براي همين است، براي نظارت عامه مردم است. فضاي مجازي يعني امر به معروف و نهي از منکر. با گرفتن يقه مردم و جنگ و دعوا که امر به معروف نمي‌شود. موبايل راه امر به معروف و نهي از منکر است. نمي‌دانم چرا بعضي‌ها از موبايل بدشان مي‌آيد. از شبکه‌هاي اجتماعي بدشان مي‌آيد. از اينکه مردم اطلاعات داشته باشند خوششان نمي‌آيد. ما بايد بر مبناي حقوق شهروندي عمل کنيم. اطلاع، نظارت و انتقاد حق مردم است. مردم از ما انتقاد کنند. ما دل نازک يا زودرنج نيستيم که با يک انتقاد آسمان و زمين را به هم ريزيم. ظاهرا هم غير از دولت مردم نمي‌توانند از جاي ديگري انتقاد کنند. 
روحاني با اشاره به اينکه يکي از راه‌هاي تأمين اشتغال ما فضاي مجازي است، خاطر نشان کرد: وزير ارتباطات اعلام کرده است که در فضاي مجازي بيش از دو ميليون اشتغال ايجاد شده است و من تأکيد کردم که نبايد به اشتغال مردم آسيب زده شود. ما نبايد بيکاري را اضافه کنيم. راهکارهاي ما هم بايد درست و دقيق انتخاب شود.


دکتر رنجبر :
تهيه گزارش : علي کيواني : پس از سالها براي اولين بار اولين نشست هم انديشي خبرنگاران و اصحاب رسانه با شهردار باغستان برگزار شد در اين نشست مطبوعاتي که جوي بسيار سالم و مثبت بر آن حاکم بود شهردار باغستان و رئيس شوراي اسلامي‌اين شهر نيز حضور داشتند که در ابتداي اين مبحث شهردار باغستان ضمن ورود به فضاي رسانه‌اي گفت : کارکرد اصلي رسانه انعکاس نيازها ، خواسته‌ها و ضرورت‌ها و مشکلات هر منطقه است ، رسانه صداي مردم به مسئولين است در حالي که توجيه کننده کارکرد يک مسئول نيست بلکه در حقيقت رسانه نگاه تيزبين مردم براي انعکاس موقعيت در هر سبکي است وي در ادامه انتظار خود را از رسانه‌ها انتقاد سالم و سازنده به همراه رصد تمام مسائل مثبت و منفي عنوان نمود و ادامه داد : اعتقاد دارم اگر کارکرد اين رسانه در راستاي بهبود و رفع درست و به جاي مسائل و مشکلات باشد نتيجه خوبي حاصل مي‌شود اين در حالي است که شهرداري نهادي خدمات رسان است و نگاه و منظر سياسي به هيچ موضوعي ندارد و توقع داريم که رسانه‌ها نيز سعي نمايند از زاويه شهروند ما را ببينند که در غير اينصورت شهر و مديريت شهري آسيبي جدي خواهد ديد لذا درخواست داريم که نگاه به مجموعه شهرداري باغستان نگاهي کاملا شهري مثل همه شهرهاي کشور باشد دکتر رنجبر در ادامه افزود : ما ادعا نداريم که مي‌خواهيم معجزه کنيم و به حکم انسان بودن همه ايرادهايي دارند اما تلاشمان را مي‌کنيم تا در مسير درست گام برداريم .
وي در ادامه افزود: من به شهر باغستان تنها مي‌توانم بعنوان مرکز جمعيتي بزرگ يادکنم چرا که بسياري از سرانه‌هاي شهري در اين شهر وجود ندارد لذا سعي خواهيم کرد در ادامه در راستاي ايجاد امکانات و زيرساخت‌هاي شهري حرکت کنيم که قطعا اين ميسر نخواهد شد بجز با همراهي و همياري اعضاي شوراي اسلامي‌که در سال جاري نيز قسمتي از اين زيرساخت‌ها در بودجه ديده شده است .
دکتر رنجبر يادآور شد : آمده‌ايم تادر مسير درست وصحيح حرکت کنيم وادعاي معجزه هم نداريم. باغستان امروز ويژگي‌هاي يک شهر ايمن ومطلوب را ندارد ، هدف ما اين است تا زير ساخت‌هاي شهري را بسازيم . امسال باتاکيد شورا تعدادي از زير ساخت‌ها را در بودجه لحاظ کرده ايم. ما سالن اجتماعات وفرهنگ سرا وسالنهاي ورزشي خواهيم ساخت . درکنار اين مباحث موضوعاتي از قبل برزمين مانده که بايد سامان يابد.بنده به تمام کمبود‌ها واقفم اما تنها بيان کمبود‌ها هنرنسيت بلکه بايد چاره انديشي وبرنامه‌ريزي کرد ، برنامه‌ريزي بايد براساس کمبود‌ها و ايجاد يک شهر ايمن ومطلوب باشد .
شهردار باغستان در ادامه افزود : اگر بخواهم بعنوان شهردار معضلات و مشکلات شهر باغستان را بنويسم مثنوي هفتاد کاغذ است که يقينا در ادامه راه بايد برنامه‌ريزي و چاره انديشي لحاظ شود. بنده به تمام کمبود‌ها واقفم اما تنها بيان کمبود‌ها هنرنسيت بلکه بايد چاره انديشي وبرنامه‌ريزي کرد ، برنامه‌ريزي بايد براساس کمبود‌ها و ايجاد يک شهر ايمن ومطلوب باشد .
وي محور ديگر صحبت‌هاي خود را در مورد برنامه‌ريزي شهري براساس نيازها و کمبودهاي شهري دانست و افزود : ساخت يک شهر ايمن و مناسب براي شهروندان نيازمند برنامه‌ريزي براساس کمبودها و پتانسيل‌ها است البته اعتقاد نداريم که خيلي از کارها را مي‌توانيم سامان دهيم اما سعي خواهيم کرد در راستاي رفع مشکلات گسترده شهري و انسجام بافت شهري که بصورت شکلي و جمعيتي تلاش کنيم که قطعا در ادامه راه مردم خواهند توانست با همياري خود اين شکاف و انشقاق‌ها را پر نمايند.
شهردار باغستان تصريح کرد :هنر اين است که در شهر بگونه‌اي حرکت کنيم که به داشته‌هاي شهر اضافه شود و شهروندان ثروتمند تر و قوي تر و با حس افتخار به شهرشان ببالند.
دکتر رنجبر همچنين به پتانسيل‌هاي ويژه شهر باغستان اشاره کرد و افزود : باغستان بعنوان ورودي مرکز سقل ثروت و گردش زندگي يعني پايتخت قرار دارد اما متاسفانه آلايندگي‌ها ، مسائل زيست محيطي ، ترافيک و صدمات بسيار آن به شهرهاي همچون باغستان وارد مي‌شود و شورا و شهرداري تهران هيچ نگاهي به شهرهايي همچون باغستان ندارند لذا معتقدم اگر در باغستان قرار است اتفاقي بيفتد بايد خدمات مدرن و نوي شهري در آن انجام شود بايد با خدمات فرهنگي مناسب در راستاي جذب توريست حرکت کنيم.
شهردار باغستان در ادامه افزود : امروز متاسفانه شهرداري باغستان با 90 ميليارد تومان براساس مستندات روبرو است و اين کار را براي ادامه سخت مي‌کند. 
وي افزود: مگر مي‌شود شهرداري سکوي حمل زباله نداشته باشد و زباله‌ها در منطقه‌اي رها و آتش زده شود لذا مطمئنم مي‌توانيم کامل پروژه‌هاي مد نظر را با وجود اين بدهي اجرا کنيم چرا که ظرفيت باغستان بسيار بيشتر از اين موضوعات است.
دکتر رنجبر ورودي جاده اصلي شهر را يکي از فرصت‌هاي خوب به لحاظ اقتصادي در شهر باغستان دانست و گفت : ما هيچ بهره‌اي از دروازه ورودي و خروجي در جاده اصلي نگرفته‌ايم چرا که اين فرصتي است بسيار بزرگ و بايد از سانت سانت آن به نفع شهر و سازندگي آن استفاده کرد .
اين محور اگر با محورهاي مواصلاتي با هم وضع شود ، خلق ثروت خوبي براي شهر و حتي منطقه خواهد داشت لذا حرکت در اين مسير يکي از سياست‌هاي ما خواهد بود .
شهردار باغستان در ادامه ضمن بيان ديدگاههاي خود در راستاي درآمد‌هاي پايدار نيز گفت : درآمد پايدار به اعتقاد من درآمدي است که به گونه‌اي خلق ثروت به دست مردم و بخش خصوصي انجام گيرد که اين ثروت جوابگوي نياز شهري باشد لذا توجه به سرمايه گذاران يکي از مهمترين اقدامات ما در آينده خواهد بود همچنين ما اعتقاد داريم باغستان ظرفيت‌هاي فراواني دارد که بايد ديده شود. مابايد ازجاده اصلي حدود 14 کيلومتر از ورودي شهرستان تا ورودي ده بهار استفاده نماييم. هر سانتيمتر اين محور مي‌تواند توليد ثروت نمايد .بايد به سرمايه گذاري نگاه ويژه‌اي داشته باشيم .براي شهرباغستان براساس ضرورتها وچشم انداز آينده برنامه‌هاي خوبي داريم . وي همچنين از برگزاري همايش بزرگ درزمينه سرمايه گذاري در نيمه دوم سال جاري در باغستان خبر داد و افزود : درنيمه دوم سال همايش بزرگ در زمينه سرمايه گذاري برگزار خواهيم کرد و سرمايه امنيت وتضمين مي‌خواهد بايد بستر ورود سرمايه فراهم شود و اگر نتوانيم جذب سرمايه انجام دهيم کارها آنطور که بايد پيش نمي‌رود ، اولين اولويت ما سرمايه گذاري است. وي در اين نشست هم انديشي و مطبوعاتي يکي از اولويت‌هاي اصلي مديريت شهرداري را تمرکز بر داشته‌ها و سرمايه گذاران دانست و افزود : عليرغم اينکه شهرداري باغستان هم اکنون 90 ميليارد بدهي دارد اما برنامه‌ريزي مدوني براي گذر از اين چالش انجام داده است .
شهردار باغستان در ادامه افزود : با اين بدهي رسما نمي‌توان شهر را تعطيل کرد چرا که بودجه سال جاري 100 ميليارد تومان است لذا اين به اين معنا نيست که يکسال شهر تعطيل مي‌شود صرف پرداخت بدهي‌ها خواهد شد. 
دکتر رنجبر شهردار باغستان در مورد ارزش افزوده گفت:ارزش افزوده‌اي که به شهرداري تعلق مي‌گيرد حتي حقوق يک سوم پرسنل را نيز تامين نمي‌کند.کل ارزش افزوده حدود يک ميليارد تومان است .ما در بحث محور‌هاي مواصلاتي ومجتمع‌هاي فرهنگي ، ورزشي وفضاي سبز نگاه ويژه‌اي داريم .
وي افزود : هنر تلفيق اين است که گذشته و آينده را مديريت کنيم اگر ما نتوانيم جذب سرمايه بيروني انجام دهيم بدون شک نخواهيم توانست پروژه‌هاي عمراني را افتتاح کنيم لذا قطعا تلاش خواهيم کرد که سرمايه گذاران را جذب نماييم . شهردار باغستان در مورد سرانه فضاي سبز گفت : دردو ماه گذشته حدود 5 هکتار درختکاري داشته‌ايم .  شهردار باغستان در مورد پروژه آزاد راه امام حسين (ع) گفت:ازاستاندار تهران در سفر استاني مجوز اين پروژه اعتبارات استاني گرفته شد و اين يعني گرفتن اعتبارات ازاستان که اميد داريم زودتر راه اندازي شود. يکي از مهم‌ترين مشکلات اتصال به اتوبان ساوه است که اداره راه اجازه نمي‌دهد واميدواريم با کمک مسئولين شهرستان و استان مشکلات رفع شود .
وي همچنين يکي از چالشهاي اصلي شهر باغستان را شهرک گلگون عنوان نمود و خاطر نشان کرد در موضوع گلگون به صراحت مي‌گويم به هيچ وجه از حقوق مردم شهر باغستان به نفع شخص خاصي نخواهم گذشت.
دکتر رنجبر افزود : جلساتي با هيئت برگزار کرديم اما نتيجه بخش نبوده است متاسفانه در شهرک گلگون بيش از 1000 سوله بدون هيچ سرانه‌اي ايجاد شده است و سرانه‌ها حق مردم است و بايد آن را عملي کنند ، حتي فضاي سبز آن نيز به تجاري تبديل شده است اين در حالي است که حتي سردرب ورودي اين شهرک نيز فروخته شده است لذا موضوع گلگون نياز به بررسي و پيگيري بيشتري دارد متاسفانه يک جرقه باعث درگير شدن سه سوله شد که تنها با کمک گيري 20 ايستگاه آتش نشاني توانستيم آتش را مهار کنيم و اگر امکانات آتش نشاني در اين شهرک ديده مي‌شد قطعا به سرعت مشکل در دقايق ابتدايي رفع مي‌گرديد.
وي در ادامه با اشاره به ساخت و سازها و انبوه سازان در شهر باغستان به ويژه پروژه مهستان گفت : بدهي اين مجموعه به شهرداري حدود 25 ميليارد تومان است ولي انشاا... به همکاران ماموريت دادم تا احصا دقيق گزارش نهايي آن آمارهاي لازم را ارائه بدهند. در اين شهرک بايد زيرساخت‌ها براي مردم ديده شود تا در آينده با آن مشکل نداشته باشيم . 

رئيس شوراي اسلامي‌باغستان :
مديريت شهري خوب حاصل انتخاب آينده نگرانه مردم است
رصد تمام مشکلات شهري ارائه گزارش به مديريت شهرداري توسط شوراي اسلامي
فتح اله شکوري رئيس شوراي اسلامي‌باغستان نيز در اين جلسه حضور داشت که او نيز ضمن تاکيد بر روند حقوق حقه مردم و نقش مسئولين در خدمت رساني شهروندان تاکيد کرد : سعي خواهيم کرد در باغستان حقايق را انعکاس دهيم ضمن آنکه تمام مشکلات شهري را رصد مي‌کنيم و به مديريت شهرداري بيان مي‌کنيم سعي داريم به مانند هفت بازوي پرتوان شهر را به سمت توسعه و آباداني سوق دهيم و لازم مي‌دانم از اقدامات شهردار محترم در راستاي رسيدگي به مشکلات شهر تقدير و تشکر نمايم . 
وي در با تشکر از صبوري و اعتماد مردم به مجموعه مديريتي شهري باغستان گفت : شوراي شهر خوب حاصل انتخاب آينده نگرانه مردم است ، همه اعضاي امروز شوراي باغستان يک دوره شورايي را گذرانده‌اند وتجربه دارند و اين کمک مي‌کند تا در ادامه راه خدمت رساني به مردم با بهترين شيوه انجام شود .
وي افزود : مشکلات امروز کشور ما مديريتي است ما درشوراي باغستان بهترين گزينه را به عنوان شهرداري انتخاب کرديم و به مردم شريف شهر باغستان عرض مي‌کنم روزهاي خوبي در آينده خواهيم داشت وخيلي از مشکلات حل خواهد شد واعضاي شورا تمام مشکلات شهر را شبانه روزي رصد مي‌کنند و به مسوولين انعکاس مي‌دهند  رئيس پارلمان شهري باغستان درمورد گلگون گفت:زماني که گلگون تاسيس شد مسوولين شهرستاني واستاني درحق شهر باغستان اجحاف کردند متاسفانه کساني که در گلگون فعاليت مي‌کنند حق و حقوق شهررا نداده‌اند .آنروز شورا‌ها نيز تجربه‌اي نداشته‌اند ومتاسفانه کارها آنطور که بايد انجام نشده است.اينکه گلگون را مظلوم بدانيم کار درستي نيست زماني که از يک معلول اجتماعي 50 هزار تومان حقوق شهررا ميگيريم ، اينکه از گلگون گرفته نشود خيانت است .