انتخابات اتاق‌هاي اصناف آخر ارديبهشت
دبيرکل اتاق اصناف ايران از برگزاري انتخابات اعضاي هيات رئيسه اتاق‌هاي اصناف سراسر کشور در ارديبهشت‌ ماه سال‌ جاري خبر داد و گفت: ثبت‌نام از داوطلبان از پنجم تا سيزدهم ارديبهشت انجام و رأي‌گيري در روز ۳۱ ارديبهشت ماه سال جاري هم‌زمان در سراسر کشور برگزار مي‌شود. علي عوض‌پور افزود: همچنين انتخابات نمايندگان اتاق‌هاي اصناف ايران در استان‌ها نيز پس از اعلام نتايج نهايي اتاق‌هاي اصناف سراسر کشور با اعلام دبيرخانه هيات عالي نظارت برگزار مي‌شود. وي در خصوص آخرين وضعيت آن‌دسته از نفراتي که عضويت همزمان در شوراي شهر و اتاق‌هاي اصناف حضور دارند، اظهار کرد: هر چند در اين خصوص اختلاف نظر حقوقي وجود دارد اما موضوع براي تعيين تکليف نهايي در کميسيون‌هاي مرتبط در مجلس شوراي اسلامي‌در دست بررسي و پيگيري است و به نظر مي‌رسد قانون عطف به ماسبق نمي‌شود لکن نظر مجلس فصل الخطاب خواهد بود. عوض پور در پايان در خصوص اينکه آيا برنامه‌اي براي داير کردن دفاتري در مراکز استان‌ها براي فعاليت متمرکز نمايندگان اتاق‌هاي اصناف ايران در استان‌ها داريد يا خير، پاسخ داد: تاکنون اين موضوع مطرح نشده است. 

دقت در جانمايي فروشگاههاي زنجيره اي
رئيس اتحاديه سوپرمارکت داران کرج معتقد است: بايد دقت نظر هر چه بيشتري در جانمايي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي لحاظ شود. جمشيد حدادي افزود: در صورت راه اندازي چنين مراکزي در مناطقي که در جوار يا نزديکي آنها، مراکز و واحدهايي همچون قصابي، خوار بار فروشي، سوپرمارکت و ساير مغازه‌هاي اين‌چنيني فعاليت مي‌کنند؛ تهديدات و آسيب‌هاي بسياري متوجهِ اين صنوف خواهد شد. به هر ترتيب با عنايت به شرايط موجود، يقينا استمرار اين وضعيت، باعث تعطيلي هر چه بيشتر واحدها و صنوفي همچون پروتئين فروشي‌ها، خواربار فروشي‌ها، قصابي‌ها و...خواهد شد و انتظار مي‌رود با اتخاذ تدابير لازم، مراکز مذکور نيز از امکانِ خريدِ محصولات و کالاهاي مورد نياز مردم با قيمت‌هاي پايين تر و ارائه و عرضه آن با تخفيف‌هاي لازم به مشتريان فراهم شود و به موازات آن، مراکز ذي ربط تمهيداتي را پيش بيني کنند که در شعاع خاصي از فروشگاه‌هاي خُرد، امکان راه اندازي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي امکان پذير نباشد.

تعرفه ۲۶ درصدي واردات نخ ابريشم 
رئيس مرکز توسعه نوغانداري کشور گفت: در سال ۹۶ تعرفه واردات نخ ابريشم ۱۵ درصد بود و امسال با پيگيري‌هاي مستمر وزارتخانه اين عدد با دو­پله صعود به ۲۶ درصد افزايش يافته است. علي اصغر داداش پور افزود: کاهش تعرفه نخ ابريشم در سال‌هاي گذشته، مشکلاتي را به ويژه در زمينه صنايع ابريشم سنتي و صنعتي ايجاد کرده بود و با توجه به غير فعال بودن چهار کارخانه ابريشم کشي و غير فعال بودن دو سوم کارگاه‌هاي سنتي ابريشم کشي در کشور، ضرورت ايجاب مي‌کرد که در مورد تعرفه نخ ابريشم، تجديد نظر شود.داداش پور با بيان اينکه تعيين تعرفه مناسب پيله و نخ ابريشم يکي از عوامل موثر بر فرآيند احيا و توسعه نوغانداري محسوب مي‌شود، گفت: تعرفه پيله ابريشم امسال­­­ ­همانند سال ۹۶، پنج درصد است.رئيس مرکز توسعه نوغانداري کشور تصريح کرد: با ثابت بودن تعرفه واردات پيله ابريشم، اقبال تجار و واردکنندگان از واردات نخ ابريشم به واردات پيله ابريشم در راستاي فعال شدن کارخانجات صنعتي و کارگاه‌هاي سنتي ابريشم کشي تغيير مي‌يابد.

معاون وزير کشاورزي واردات ۳ ميليون تني را تکذيب کرد؛
کورش شرفشاهي: در حاليکه يکي از نمايندگان مجلس در طرح سوال از وزير کشاورزي مدعي "واردات سه ميليون تني برنج از مبادي رسمي‌و غيررسمي" شد، معاون وزير کشاورزي اين ادعا را تکذيب و اعلام کرد: در شرايطي که حدود يک ميليون و ۲۰۰ هزار تن برنج از مبادي قانوني به کشور وارد شده، چگونه مي‌شود يک ميليون و ۸۰۰ هزار تن از اين محصول استراتژيک را حدود ۱۰۰ هزار دستگاه تريلر مي‌شود، به ايران قاچاق کرد؟!
پس از آنکه نمايندگان مجلس در جلسه استيضاح وزير جهاد کشاورزي از توضيحات او قانع شدند و به حجتي براي باقي ماندن در وزارت جهاد کشاورزي اعتماد کردند، طرح سوال از وزير جهاد کشاورزي با امضاي نماينده لنگرود و پارس آباد در مجلس کليد خورد.
تعرفه واردات همچنان ۲۶ درصد
البته برنج يکي از جدي‌ترين مواردي بود که باعث استيضاح وزير جهاد کشاورزي شد. محمود حجتي در پاسخ به سوال مهرداد لاهوتي نماينده لنگرود در جلسه علني مجلس گفت : ماندن محصولات روي دست کشاورز يکي از دغدغه‌هاي ماست. ممکن است اتفاقاتي در کشور رخ دهد که با بعضي از آنها موافق و با بعضي از آنها مخالف باشيم اما سياست حمايت از کشاورزان را همواره دنبال کرده و مي‌کنيم.وزير جهاد کشاورزي در مورد تعرفه واردات برنج که مورد سوال نماينده لنگرود بود، ادامه داد: عده‌اي از همکاران دنبال اين بودند که تعرفه واردات برنج پنج درصد شود اما نگذاشتيم برنجي با تعرفه پنج درصد وارد کشور شود.وي با يادآوري افزايش قيمت برنج‌هاي خارجي که به نوعي حمايت از برنج‌هاي داخلي را به همراه دارد، گفت: برنج در ابتداي دولت يازدهم با دلار يک هزار و ۲۲۶ تومان وارد مي‌شد و بعد از آن با دلار ۲ هزار و ۵۰۰ توماني؛ امروز تعرفه واردات برنج ۲۶ درصد و نرخ دلار تخصيصي براي آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.وزير جهاد کشاورزي با تاکيد بر اينکه بخشي از برنج مورد نياز کشور به دليل پاسخگو نبودن برنج داخلي بايد از خارج تامين شود، گفت: قيمت برنج خارجي در سال‌هاي اخير در کشور رشد بي رويه‌اي داشته که به نوعي حمايت از برنج داخلي است.حجتي گفت: با توجه به بازار، تقاضا و ارزيابي انبارها، محدوديت‌هايي زماني نيز براي واردات برنج اعمال مي‌شود؛ البته اصرار داريم توليد داخلي در ۲ استان شمالي و به طور محدود در استان گلستان افزايش يابد و تقاضاي موثر براي آن نيز وجود داشته باشد.وي با بيان اينکه براي حمايت از توليدکنندگان برنج يک تدبير تکميلي نيز اتخاذ شده است، گفت: در اين ارتباط يک قيمت توافقي براي برنج داخلي اعلام کرديم که اگر کسي محصول روي دستش مانده و نتوانسته آن را عرضه کند، ما آن را خريداري کنيم.وي خاطرنشان ساخت: در اغلب تعرفه‌ها، هم نرخ ارز آزاد شد و هم تعرفه‌ها افزايش يافت.وزير جهاد کشاورزي با تاکيد بر اينکه ديوار تعرفه تا حدي مي‌تواند بالا برود، افزود: وقتي از حد مجاز بالا رفت تبديل به قاچاق مي‌شود.
سوال پس از استيضاح
اگرچه استيضاح راي نياورد اما مهرداد لاهوتي دست بردار نيست. نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي‌در قالب سوال انتقادات تندي را عليه وزير جهاد کشاورزي مطرح کرد که مهم‌ترين آن به "واردات سه ميليون تني برنج از مبادي رسمي‌و غيررسمي" بازمي‌گردد.او در اين زمينه گفت که "آقاي وزير شما روزي گفتيد که نياز سالانه هر ايراني به برنج ۳۶ کيلو است که جمع آن دو ميليون و ۸۰۰ هزار تن گندم و برنج مي‌شود. ما در کشور سالانه دو ميليون و ۴۰۰ هزار تن توليد برنج داريم، يعني باقيمانده نيازمان در کشور ۵۰۰ هزار تن است، اما بيش از ۳ ميليون تن برنج وارد کشور مي‌شود".
اين اظهارات در حالي مطرح شد که علي اکبر مهرفرد - معاون توسعه بازرگاني و صنايع وزارت جهاد کشاورزي - در اين باره به ايسنا گفت: حدود سه ميليون تن در سال به برنج براي مصرف داخلي نيازمنديم که ميزان توليد آن به حدود ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار تن در سال مي‌رسد بنابراين به چيزي حدود ۸۰۰ هزار تن واردات برنج نياز داريم و در سال ۱۳۹۶ حدود يک ميليون و ۲۰۰ هزار تن برنج از مبادي قانوني به کشور وارد شده بود که اين نشان مي‌دهد واردات سه ميليون تني ادعاي نادرستي است و کساني که اين ادعا را مطرح مي‌کنند بايد صحت آن را ثابت کنند. وي افزود: البته برخي مدعي شده‌اند که ميزان واردات سه ميليون تني از مبادي رسمي‌و غيررسمي‌بوده است. حال آنکه بر اساس اين ادعا، با احتساب ميزان واردات قانوني يک ميليون و ۲۰۰ هزار تني برنج، بايد پذيرفت که حدود يک ميليون و ۸۰۰ هزار تن برنج به کشور قاچاق مي‌شود که اين ادعا درست نيست. چرا که مگر مي‌شود اين حجم بسيار زياد از برنج که در واردات قانوني‌اش با صدها و هزاران کشتي بزرگ در گمرکات کشور تخليه شده، به صورت قاچاق وارد شود؟ معاون توسعه بازرگاني و صنايع وزارت جهاد کشاورزي با بيان اينکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متولي محاسبه و اعلام ميزان قاچاق وارداتي در زمينه محصولات مختلف است، تاکيد کرد: بايد ميزان قاچاق برنج را از دستگاه متولي‌اش يعني ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرسيد چرا که آنها بر اساس روش‌هاي محاسباتي گوناگون ميزان آن را محاسبه مي‌کنند. البته به نظر مي‌رسد که حدود ۴۰۰ هزار تن برنج به صورت قاچاق به کشور وارد شود اما يک ميليون و ۸۰۰ هزار تن امکان‌پذير نيست چرا که ميزان ۱.۵ برابر واردات قانوني برنج بود و حداقل به بيش از ۱۰۰ هزار دستگاه تريلي نياز دارد و اين يعني اينکه ۱۰۰ هزار تريلي حامل برنج قاچاق به راحتي در کشور تردد کرده‌اند که امکان‌پذير نيست. مهرفرد تصريح کرد: کساني که چنين ادعاهايي را مطرح مي‌کنند بايد صحت و سقم و درست بودن آن را ثابت کنند و بگويند که از کجا و با کدام آمارها مدعي چنين مسائلي مي‌شوند؟


رئيس اتحاديه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: در پي تک‌نرخي شدن دلار، قيمت‌ها اندکي روند نزولي به خود گرفته‌اند. به گفته وي هرچند که حجم زياد مواد اوليه از طريق توليدات داخلي تأمين مي‌شود اما توليدکنندگان عمده محصولات خود را با دلار غيررسمي‌ارزش‌گذاري مي‌کنند که سبب رکود نسبي در بازار شده است. محمد آزاد در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد تأثير نوسانات نرخ ارز و تصميم دولت مبني بر يکسان‌سازي نرخ دلار با قيمت ۴۲۰۰ تومان اظهار کرد: ۹۰ درصد مواد اوليه و اساس کار اتحاديه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات از طريق توليد داخلي تأمين مي‌شود اما با اين‌وجود در روزهاي سپري‌ شده در سال جاري افزايش قيمت در اين مواد به ثبت رسيد. وي با اشاره به اينکه نرخ جهاني آهن، فولاد و فلزات روند ثابتي را طي کرده است، تصريح کرد: با توجه به رفع نياز بازار آهن و فلزات از طريق توليد داخلي اين بازار آن‌چنان وابسته به ارز به‌ ويژه دلار نيست اما نرخ ارز بر قيمت محصولات تأثيرگذار بوده است. آزاد گفت: نوسانات نرخ ارز در فروردين‌ماه سال جاري عاملي شد تا کسب‌وکار در اين صنف با مشکلاتي روبرو شود، زيرا فروشندگان عمده آهن، فولاد و فلزات که محصولات را در اختيار اعضاي اتحاديه به‌عنوان توزيع‌کننده خرد قرار مي‌دهند، نرخ نهايي را با توجه به نرخ جهاني و نرخ لحظه‌اي دلار اعلام مي‌کردند.
مدتهاسات که قاچاق گوشي همراه به سوژه رسانه‌ها تبديل شده و مسوولان دايم قول مي‌دهند که به زودي تکليف اين گوشي‌ها روشن مي‌شود اما هيچ اتفاقي نيفتاد. آخرين بار قرار بود که تابستان سال گذشته گوشي‌هاي قاچاق تعيين تکليف شود که بعد از چند بار تعويق، در نهايت به فراموشي سپرده شد تا آنکه امسال به مرحله اجرا رسيد. در اين رابطه رييس اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي، ارتباطي و لوازم جانبي درمورد طرح رجيستري گوشي‌هاي همراه که به تازگي شامل تمام برندهاي موجود در بازار موبايل ايران مي‌شود و آخرين مهلت ثبت سريال در سيستم اين طرح تا شب گذشته گفت: «گوشي‌هاي همراهي که تا روز گذشته در سيستم ثبت نشده‌اند، ديگر کاربردي ندارند و اسباب‌‍‌بازي هستند!»  مهدي محبي افزود: «تنها راه ورود اين گوشي‌ها به سيستم قانوني يا رجيستري، از طريق گمرک است؛ در واقع کساني که تا يک ماه گذشته خروج از کشور داشته‌اند، مي‌توانند با مراجعه و اقدام از طريق «اظهار گوشي مسافري»، فرم را پر کنند و سيستم مبلغ مورد نياز براي گمرکي را اعلام و پس از پرداخت گوشي وارد چرخه طبيعي مي‌شود. در غير اين صورت تلفن‌‌هايي که رجيستري نشده‌اند تنها يک ماه مهمان شبکه هستند و سپس از سيستم خارج مي‌شود و ديگر هرگز نمي‌توانند وارد شبکه شوند.»
ديدار مديرعامل بيمه البرز با كاركنان در ابتدای سال 97
مديرعامل در ديدار نوروزي با كاركنان شركت با تبريك سال نو به كاركنان،‌گفت: سال ۹۶ متاسفانه حوادث تلخي همچون زلزله غرب كشور، حادثه غرق شدن كشتي سانچي و سقوط هواپيماي ياسوج رخ داد كه همه هموطنان كشور را متاثر ساخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بيمه البرز، سيد رسول تاجدار ‌افزود: بيمه البرز در حادثه زلزله غرب كشور توانست تعهدات خود را ايفا كند و با بهره مندي از بدنه كارشناسي متخصص در سريع‌ترين زمان ممكن به پرونده هاي خسارت رسيدگي و خسارت زيان‌ديدگان را پرداخت كرد. همچنين در حادثه كشتي سانچي نيز بيمه البرز خسارت مورد بيمه شده از سوي شركت را پوشش داد.
وي با انتقاد از ضريب پايين پوشش بيمه‌اي اموال ملي كشور، تصريح كرد: متاسفانه ضريب پوشش اموال و دارايي هاي ملي كشورمان تنها ۱۱ درصد است كه اميدواريم اين ضريب افزايش يابد.
وي درباره عملكرد شركت بيمه البرز در چند سال اخير، توضيح داد: متاسفانه بازار سهام كشور در چند سال گذشته با مشكلاتي مواجه شد و بيشتر شركت هاي بورسي با كاهش ارزش سهام روبرو شدند اما خوشبختانه بيمه البرز با عملكرد خوب در بازار بيمه و بازار سرمايه، دچار تعديل منفي و كاهش ارزش سهام نشد.
وي افزود: بيمه البرز قدمت ۶۰ ساله دارد و در كشور به عنوان يك شركت بيمه خوشنام شناخته شده است. ما نيز بايد براي ماندگاري اين خوشنامي تلاش كنيم تا آيندگان هم از ما به نيكي ياد كنند.
نايب رييس هيات مديره درباره عملكرد سال گذشته شركت، ‌گفت: بيمه البرز در سال گذشته ۲۱۰۰ ميليارد تومان حق بيمه توليد كرد كه نسبت به سال ما قبل آن، ۱۴ درصد رشد داشت و نسبت خسارت شركت هم نسبت خوبي است.
وي ادامه داد: جذب پورتفوي به هر قيمتي جزو سياست هاي بيمه البرز نيست بلكه بيمه البرز پورتفويي را جذب مي‌كند كه مانده عملياتي مناسب داشته باشد. 
تاجدار دستاوردهاي سال هاي اخير شركت را برشمرد و گفت: شركت بيمه البرز طي چند سال گذشته توانسته در بين شركت هاي بيمه سطح يك توانگري مالي را كسب كند. همچنين در سال گذشته در بين ۵۷۰ شركت بورسي رتبه شانزدهم شفافيت بورسي و در بين شركت هاي بيمه بورسي رتبه اول شفافيت بورسي را كسب كرد.
وي درباره وضعيت سرمايه گذاري شركت توضيح داد: در سال گذشته اقدامات بسيار خوبي در زمينه هاي مختلف از جمله كاهش نسبت بدهكاران شركت انجام شد. همچنين در بخش سرمايه‌گذاري فعاليت هاي خوبي صورت گرفته و با تلاش همكاران ، هم اكنون ‌۴۴۰ ميليارد تومان سپرده بانكي داريم.
وي ادامه داد: تمركز بر سرمايه گذاري ها در سه سال گذشته از اهداف شركت بوده و در همين راستا در بخش ساختمان سرمايه گذاري هاي خوبي انجام شد و در سال جاري نيز اين سياست همچنان ادامه خواهد داشت.
مديرعامل در پايان اظهار داشت: از زحمات و تلاش تمام همكاران در سال گذشته قدرداني و براي تمامي همكاران و خانواده هايشان ‌آرزوي توفيق و بهروزي كرد.

پیام مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت روز پاسدار و جانباز 
مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت روز پاسدار و جانباز پیامی به شرح ذیل ارسال نمود.
این روزها کائنات پر است از هلهله‌ی شادی. سوم شعبان سال چهارم هجری قمری، زمینیان و آسمانیان پای‌کوبان و دست‌افشان نزول سوره‌ی عشق را شاهد بودند. مردی از تبار آسمان که بر زمین آمد تا نقاشی زیبای عاشورا را برای ما به یادگار بگذارد.
اما روزگار برای درک آیه‌ی وفا باید 22 سال صبر می‌کرد. چهارم شعبان بود که قمر بنی‌هاشم عالم را نورباران کرد؛ برادری که از همان نفس‌های نخست ادب کرد و در ولادت هم از حسینش پیشی نگرفت تا ارادت و تبعیت از مولایش را فریاد کند.
این دو عزیز زهرا در آن معرکه عظمی مشق عشق نوشتند و همان شد، سرمشق سربازان این آب و خاک. سربازانی که برای پاسداری از حرم امن کشورمان در برابر یزیدیان شرق و غرب از هرچه که داشتند گذشتند، سر و جان باختند اما تسلیم نشدند.

برگزاری همایش هم اندیشی اهداف و برنامه های بیمه دی
همایش هم اندیشی اهداف و برنامه های سال 97 شرکت بیمه دی با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران ستادی و شعب سراسر کشور در سالن نواندیشی ساختمان مرکزی بیمه دی برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه دی، در این همایش که از طریق سیستم sky room با نمایندگان سراسر کشور به اشتراک گذاشته شد؛ مهندس سید مجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه دی ضمن عرض تبریک به مناسبت سال نو و اعیاد شعبانیه، گفت: در ابتدای سال 93، سه مرحله برای شرکت ترسیم کردیم که مراحل اول و دوم با عنوان مهار مشکلات و تثبیت با موفقیت پشت سر گذاشته شد و هم اکنون شرکت در مرحله سوم یعنی مرحله شکوفایی قرار دارد و به حق می توان گفت گام های خوبی در مسیر تعالی برداشته ایم. دیرعامل شرکت بیمه دی اظهار داشت: بیمه دی سرمایه عظیمی به نام همدلی و انسجام سازمانی دارد که در تمام سطوح قابل لمس است و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. در سال گذشته توانستیم با حضور قدرتمند در بازار، رتبه توانگری شرکت را تثبیت نماییم و امیدواریم در سال جاری بتوانیم آن را ارتقا دهیم. وی افزود: در طرح جبران (بیمه درمان تکمیلی جامعه ایثارگری) هر آنچه که در توان داشتیم را به کار گرفتیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به قشر معظم ایثارگران ارائه دهیم، که به حول و قوه الهی تا کنون موفق بوده ایم و هم اکنون پروژه در شرایط خوبی است. طرح جبران می تواند به عنوان یک الگوی خوب، در قالب پروژه عظیمی که در سازمانی چابک و چالاک به خوبی پیش رفته است، در محافل حرفه ای صنعت بیمه ارائه شود. اما این به این معنی نیست که کار ما تمام شده باشد بلکه باید دائما پروژه پایش و نقاط ضعف به نقاط قوت تبدیل شود. مهندس بختیاری ضمن اعلام این که در آینده نزدیک بیمه دی محصولات منحصر به فرد بیمه های عمر خود را رونمایی می کند، اضافه کرد: امسال بیمه دی به طور متوازن سهم خود را در تمام رشته های بیمه ای در بازار خواهد داشت و با تمرکز و سرمایه گذاری در بحث بیمه های عمر حرکت منسجم تری را رقم خواهیم زد.

شرکت بیمه پاسارگاد شفاف ترین ناشر فرابورسی در فاینکس ۲۰۱۸
شرکت بیمه پاسارگاد در مراسم تقدیر از فعال ترین نهادهای مالی و شفاف ترین ناشرین بازار سرمایه ایران توانست به عنوان شفاف ترین ناشر فرابورسی لوح تقدیر سازمان بورس و اوراق بهادار را دریافت نماید.
بر اساس گزارش های دریافتی، طی مراسمی با حضور دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر حسن امیری معاون نظارت بر بازارها و بورس ها و دکتر علی سعیدی معاون نظارت بر نهادهای سازمان بورس و جمعی از مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار از فعال ترین نهادهای مالی و شفاف ترین ناشران بازار سرمایه در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه قدردانی شد.
در این مراسم رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان شفاف ترین ناشر فرابورسی با توجه به احراز بالاترین امتیاز در شاخص اطلاع رسانی در سال ۱۳۹۶ قدردانی کرد.
گفتنی است عملکرد مناسب و منطقی بیمه پاسارگاد، ارایه به‌موقع و شفاف اطلاعات و اعتماد سهام‌داران از عوامل رشد ارزش بازار این شرکت بوده و بیمه پاسارگاد توانسته بر اساس امتیاز کسب شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب در شاخص اطلاع رسانی رتبه برتر را کسب نماید.