پاسخ به پرسش متقاضيان تسهيلات مسکن در کمتر از 2 دقيقه
بر اساس گزارش مرکز پاسخگويي بانک مسکن، در سال ۹۶ تماس تلفني با مرکز ارتباط با مشتريان، پراقبال‌ترين شيوه کسب اطلاعات براي مشتريان اين بانک بوده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن - هيبنا، مرکز ارتباط با مشتريان اين بانک (Call center) با حضور کارشناسان مجرب هر روز پاسخگوي سوالات شهروندان درباره انواع تسهيلات و خدمات اين بانک و همين‌طور انتقادات و پيشنهادات است. از آنجا که بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصي در حوزه مسکن و ساختمان محسوب مي‌شود، بيشترين سوالات مشتريان اين بانک در تماس با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتريان، درباره انواع تسهيلات بانکي خريد و ساخت مسکن است. آمار کل تماس گيرندگان با مرکز ارتباط با مشتريان بانک مسکن به آمار کل تسهيلات‌گيرندگان از اين بانک در سال گذشته نيز نزديک است، چرا که طي سال گذشته حدود 150 هزار نفر از مشتريان بانک مسکن تسهيلات از محل اوراق يا صندوق پس ‌انداز مسکن يکم دريافت کرده‌اند. ميانگين زمان هر تماس تلفني با اين مرکز در سال گذشته يک دقيقه و 24 ثانيه بوده و تماس‌گيرندگان در زمان انتظار کمتر از 2 دقيقه موفق به گفت ‌و گو با کارشناسان و دريافت پاسخ سوالات و ابهامات خود شده‌اند. به اين ترتيب در سال گذشته مجموعا سه‌ هزار و 641 ساعت مکالمه با تماس‌گيرندگان صورت گرفت و راهنمايي‌هاي لازم به آنها ارائه شد.

حمايت 31 هزار ميليارد ريالي بانک ملي از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط
بانک ملي ايران در سال گذشته با پرداخت بيش از 31 هزار و 871 ميليارد ريال تسهيلات به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، دولت را در عملياتي کردن طرح‌هاي اشتغال زا ياري کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين ميزان تسهيلات در سه هزار و 982 فقره پرداخت شده است. از اين تعداد دو هزار و 190 فقره تسهيلات به مبلغ بيش از 15 هزار و 898 ميليارد ريال به صورت مستقيم توسط بانک ملي ايران و يک هزار و 525 فقره تسهيلات به مبلغ بيش از 13 هزار و 649 ميليارد ريال با معرفي کارگروه رونق توليد پرداخت شده است. تسهيلات پرداختي بانک ملي ايران به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط در سال گذشته نسبت به سال 95، از نظر ميزان 4.7 درصد و از نظر تعداد 2.5 درصد بيشتر بوده است. اين ميزان تسهيلات، 28 درصد کل تسهيلات اعطايي بانک در بخش‌هاي صنعت و کشاورزي را تشکيل مي‌دهد. بانک ملي ايران در زمينه پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط طي دو سال اخير رتبه اول شبکه بانکي را از آن خود کرده است.

صدور بيش از 30 هزار ميليارد ريال ضمانتنامه در سال 96
بانک رفاه در سال 96، بالغ بر 30.850 ميليارد ريال ضمانتنامه ريالي صادر کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، طي اين مدت تعداد 20.501 فقره انواع ضمانتنامه‌هاي ريالي صادر شده است که مديريت‌هاي شعب اين بانک در استان‌هاي خراسان رضوي، منطقه يک تهران و کرمان به ترتيب داراي بيشترين تعداد ضمانتنامه‌هاي صادره ريالي به ميزان 2.248، 1.492 و 1.416 فقره و در استان‌هاي کرمان، خراسان رضوي و منطقه دو تهران به ترتيب داراي بيشترين مبلغ ضمانتنامه‌هاي صادره ريالي به ميزان 5.345.998، 2.911.246 و 2.653.547 ميليون ريال در مقطع مذکور بوده اند.

حضور بانک قرض الحسنه مهر ايران در پيام رسان‌هاي داخلي
در راستاي پاسداشت منافع ملّي و براي رفع انحصار از پيام‌رسان تلگرام، کانال رسمي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران فعاليت خود را در پيام رسان‌هاي داخلي شروع کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، بر اساس اين اعلام مشتريان محترم مي‌توانند از طريق لينک‌هاي زير، اخبار مربوط به بانک قرض الحسنه مهر ايران را در پيام رسان‌هاي داخلي پيگيري نمايند: پيام رسان ايتا: https://eitaa.com/mehreiran - پيام رسان سروش : https://sapp.ir/mehre_iran - پيام رسان آي گپ : https://iGap.net/mehreiran - پيام رسان گپ : https://Gap.im/mehreiran

بانک سينا در پيام رسان‌هاي داخلي فعاليت رسانه‌اي بانک سينا در تلگرام متوقف شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در راستاي حمايت از پيام رسان‌هاي داخلي، فعاليت اين بانک در تلگرام از اول ارديبهشت ماه متوقف شده و هموطنان اخبار بانک سينا را مي‌توانند با شناسه sina_bank@در نرم افزارهاي سروش، بيسفون و آي گپ پيگيري کنند.  همراهان هميشگي بانک سينا مي‌توانند جهت عضويت در‌ گروه رسانه‌اي اين بانک در هريک از پيام ‌رسان‌هاي‌ فوق ‌به لينک‌هاي زير مراجعه نمايند. سروش: https://sapp.ir/sina_bank_ir - آي گپ: https://igap.net/sina_bank - بيسفون: https://bpn.im/sina_bank

سيف در همايش هم انديشي مديران ارشد دولت؛
رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه سياست‌هاي جديد ارزي باعث مصون سازي اقتصاد شد، گفت: برگرداندن آرامش به بازار ارز، تامين نيازهاي واقعي جامعه در هر دو بخش کالايي و خدماتي از طرق شفاف و مطمئن، فراهم آوردن شرايط پايدار در جامعه براي گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي، مصون سازي کشور در مقابل تهديدات خارجي که در ارديبهشت مواجه هستيم با تصميماتي که دشمنان ما مي‌خواهند بگيرند، لذا اقتصاد ما بايد مصون مي‌شد و اين بهترين شيوه براي آن کار است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، ولي ا... سيف که در همايش هم انديشي مديران ارشد دولت با حضور رئيس جمهوري سخن گفت: ساماندهي و شفاف سازي تجارت خارجي کشور و جلوگيري از تداوم روند فزاينده انتقال سريع منابع ارزي کشور به عنوان سرمايه ملي که بايد با دقت صرف رشد و شکوفايي اقتصاد شود را از مزاياي طرح جديد است و ويژگي‌هاي سياست و مدل ارزي جديد نظام ارزي جديد، نظام نرخ ارز شناور مديريت شده است و قطعا اين نرخ ثابت نيست و متناسب با روند متغيرهاي اقتصادي تغيير خواهد کرد.
ولي ا... سيف که در همايش هم انديشي مديران ارشد دولت با حضور رئيس جمهوري سخن مي‌گفت با اشاره به ثبات بازار ارز ظرف ۴ سال گذشته از طريق کنترل نوسانات غيرمنطقي و بدور از متغيرهاي اقتصادي شرايط مناسبي داشت، گفت:از نيمه دوم سال ۹۶ التهاباتي شروع شد اما از آنجا که نبايد اجازه دهيم دشمنان از اطلاعات ما سوء استفاده کنند، نمي‌توان همه ابعاد آن را اينجا توضيح داد.
وي با تاکيد بر ضرورت ساماندهي و شفاف سازي تجارت خارجي و جلوگيري از انتقال فزاينده منابع ارزي کشور به عنوان سرمايه ملي مورد نياز براي رشد و شکوفايي اقتصاد، نرخ ارز را تابعي از واقعيات اقتصادي و تعادل عرضه و تقاضا دانست که بانک مرکزي و ساير دستگاه‌ها نمي‌توانند بر آن تاثير بگذارند.
سيف تصريح کرد: نقش بانک مرکزي جلوگيري از نوسانات هيجاني کوتاه مدت است که اگر زماني روي نرخ‌هايي مي‌ايستيم که نرخ تعادلي نيست، شوک ايجاد مي‌کند و سياست‌هاي ارزي را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
رئيس کل بانک مرکزي ادامه داد: حتي در زمان‌هاي تعادل عرضه و تقاضا التهاب آفريني‌ها و فضاسازي‌ها مي‌تواند بر آن اثر بگذارد که در شرايطي هستيم که به کرات و روزمره از سمت دشمنانمان در خارج از کشور اين التهاب آفريني‌ها در حال القاء است و در حالي که عرضه و تقاضاي متعادلي وجود دارد شاهد اين التهابات بوديم که با اقدامات دشمن شروع مي‌شود و در داخل هم يکسري سفته باز و نوسان گير هم از اين آب گل آلود ماهي مي‌گيرند.
رئيس کل بانک مرکزي در باره مصون سازي اقتصاد با اجراي سياست جديد ارزي گفت: برگرداندن آرامش به بازار ارز، تامين نيازهاي واقعي جامعه در هر دو بخش کالايي و خدماتي از طرق شفاف و مطمئن، فراهم آوردن شرايط پايدار در جامعه براي گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي، مصون سازي کشور در مقابل تهديدات خارجي که در ارديبهشت مواجه هستيم با تصميماتي که دشمنان ما مي‌خواهند بگيرند، لذا اقتصاد ما بايد مصون مي‌شد و اين بهترين شيوه براي آن کار است.
وي ساماندهي و شفاف سازي تجارت خارجي کشور و جلوگيري از تداوم روند فزاينده انتقال سريع منابع ارزي کشور به عنوان سرمايه ملي که بايد با دقت صرف رشد و شکوفايي اقتصاد شود را از مزاياي طرح جديد دانست و گفت: ويژگي‌هاي سياست و مدل ارزي جديد نظام ارزي جديد، نظام نرخ ارز شناور مديريت شده است و قطعا اين نرخ ثابت نيست و متناسب با روند متغيرهاي اقتصادي تغيير خواهد کرد.


اشتياق اروپا براي همکاري اقتصادي و بانکي با ايران
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات از تمايل و تلاش اروپايي‌ها براي برقراري همکاري‌هاي اقتصادي و بانکي با ايران خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده پولي و بانکي، سيدکمال سيدعلي ، با اشاره به روابط بانکي و تجاري ايران و اروپا در دو سالگي اجرايي شدن توافق برجام، گفت: اروپايي‌ها به دليل شرايطي که اجراي توافق در پسابرجام طي کرد، احتياط را در دستور کار دارند.
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات اظهارداشت: اروپايي‌ها فکر مي‌کنند تا نتيجه رفتار آمريکا با برجام مشخص نشود، رفتار خود را تغيير نخواهند داد و اين نگاه براي بانک‌هاي بزرگ اروپايي جدي تر است. سيدعلي با اشاره به امضاي قراردادهاي فاينانس در دوران پسابرجام با کشورهايي مانند چين و روسيه، افزود: با اين کشورها ما توانستيم قراردادهاي فاينانس را امضا و عملياتي کنيم. به نظر مي‌رسد ايران مي‌تواند در اين مقطع با استفاده از شعب بانک‌هاي داخلي در برخي زمينه‌ها اقداماتي را انجام دهند و اقدام به افتتاح حساب کنند. مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران اظهارداشت: دولت‌ها و بانک‌هاي اروپايي تمايل بسيار زيادي به ايجاد روابط اقتصاي با ايران دارند و قبلا بيش از ۲۰ نمايندگي کشورهاي اروپايي در ايران فعاليت داشتند. به گفته سيدعلي، علاوه بر اينکه، بانک‌هاي اروپايي در ايران فعاليت داشتند، به صورت کلي اروپايي‌ها به دنبال کار با ايران بودند و براي دريافت گشايش اعتبار اسنادي ((LC تلاش مي‌کردند. قبل از سال ۲۰۰۶ بيش از ۳۰ ميليارد دلار فاينانس در يک مقطع اجرايي شده بود.
وي با اشاره به اينکه ايران در دوران تحريم نيز معاملات تجاري حدود ۲۰۰ ميليارد دلار داشته است، افزود: ۱۰۰ ميليارد دلار از اين مبلغ براي فروش نفت بود و از آنسو نيز واردات معمولي کشور در برخي مقاطع بالاي ۶۰ ميليارد دلار بود.
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات درباره فرصت‌هاي سرمايه گذاري اروپايي‌ها در ايران و چشم انداز آينده آن نيز بيان داشت:‌ هر نوع سرمايه گذاري و فعاليت اقتصادي منوط به امنيت اجتماعي است و اگر در داخل شرايط بهتر شود و با مسائل به صورت جناحي برخورد نشود و از آنسو نيز فشارهاي جديدي بر دولت وارد نشود، مي‌توان اقدامات موثري را در اين زمينه داشت.  يادآور مي‌شود، ششمين همايش تجاري بانکي ايران- اروپا ۸ و ۹ ارديبهشت ماه سال جاري توسط پژوهشکده پولي و بانکي در هتل اسپيناس پالاس برگزار مي‌شود.
"روابط تجاري و بانکي ايران دو سال پس از اجرايي شدن برجام" محور اصلي همايش خواهد بود همچنين«اتحاديه اروپا شريکي براي ايران؛ چشم‌انداز همکاري‌هاي تجاري و بانکي ايران»، «اتحاديه اروپا و مديريت تطبيق مدرن»، «اجزاي چارچوب جامع مديريت ريسک»، «مطالبات معوق بانکي (NPL) و استانداردهاي حسابرسي (IFRS)»، «منابع تجدپذير انرژي» و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران محورهاي اين همايش را تشکيل مي‌دهد.

اعتبار و سربلندي ما در گرو کيفيت خدمات و رضايت هموطنان
مديرعامل بانک کشاورزي با مرور موفقيت‌ها ودستاوردهاي اين بانک در سال 1396، بهبود کيفيت خدمات بانک و تلاش براي ارايه تسهيلات بيشتر وحمايت از توليد پايدار کشاورزي را به عنوان اولويت‌هاي راهبردي بانک کشاورزي در سال 1397 اعلام کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي ، روح اله خدارحمي‌که روز شنبه اول ارديبهشت ماه سال جاري در نخستين مرحله از همايش سراسري روساي شعب اين بانک در سال 1397 سخن مي‌گفت، با اعلام اين مطلب افزود: اعتلا و بزرگي بانک کشاورزي درگرو بهبود سطح و کيفيت خدمات و تکريم صميمانه مشتريان و هموطنان است. وي با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در نامگذاري سال 1397 با عنوان «حمايت از کالاي ايراني»، مبناي اين نامگذاري از سوي معظم له را بهبود اقتصاد و معيشت مردم دانست و گفت: سخت کوشي همه آحاد مردم براي تحقق اين هدف يک وظيفه همگاني است. خدارحمي‌با بيان اينکه عمل به شعار امسال مصلحت اقتصاد کشور در شرايط کنوني است، اضافه کرد: هدف اين نامگذاري از سوي رهبر فرزانه انقلاب،تلاش همگاني براي تقويت توليد ملي است و حل مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم از جمله اشتغال، سرمايه گذاري و آسيب‌هاي اجتماعي مهم‌ترين نتيجه و دستاورد آن خواهد بود. رئيس هيئت مديره و مديرعامل بانک کشاورزي با تبيين خدمات بهتر،تسهيلات بيشتر وحمايت از توليد پايدار کشاورزي به عنوان شعار اين بانک در سال 1397، بر هدفمندي پرداخت تسهيلات بيشتر دربانک کشاورزي تأکيد کرد.
وي در تشريح ويژگي‌هاي خدمات بهتر در بانک کشاورزي به شاخص خدمات متناسب با نيازهاي بازار و سرعت ارائه خدمات اشاره کرد و افزود: ساده سازي فرآيند ارائه خدمات،دقت در ارائه خدمات و فراتر بودن از انتظار مشتري از ديگر مولفه‌هاي خدمات بهتر است.
خدارحمي‌در بخش ديگري از سخنان خود با مروري بر عملکرد بانک کشاورزي در سال 1396،ضمن قدرداني از تلاش‌هاي همکاران در سراسر کشور از تحقق 124درصدي برنامه تجهيز منابع اين بانک در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد:سپرده‌هاي مردمي‌بانک کشاورزي 40.2درصد رشد داشت.  وي افزايش سهم از بازارسپرده‌ها در کنار کاهش هزينه‌هاي تمام شده منابع و توازن در منابع و مصارف را از ديگر موفقيت‌هاي اين بانک در سال 96 برشمرد و از رشد 16درصدي ميزان اعتبارات پرداختي بانک کشاورزي در سال گذشته خبرداد. خدارحمي‌با اشاره به بهبود ضريب خود اتکايي بانک کشاورزي در سال گذشته،يادآورشد: اين بانک در حمايت از بخش کشاورزي در مقايسه با گذشته توانمندتر شده و به جايگاه مطلوبتري دست يافته است. وي در خاتمه ضمن بيان انتظارات از روساي شعب براي تحقق برنامه‌هاي بانک کشاورزي در سال جاري تأکيد کرد: سربلندي ما در گرو کيفيت خدمات، تکريم مشتري و رضايت هموطنان است.

اهداف و برنامه‌هاي سال ٩٧ بانک صادرات ايران تبيين شد
مديرعامل بانک صادرات ايران در نشست هم انديشي سراسري مديران اين بانک اهداف و برنامه‌هاي ابلاغي سال ٩٧ را مورد تاکيد قرار داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، نشست هم‌ انديشي مديران عالي شبکه بانک صادرات ايران با حضور مدير عامل، اعضاي هيأت‌ مديره، معاونين مديرعامل، مديران امور، مديران مناطق و استانها و روساي ادارات با هدف تبيين و تشريح سياست‌‌ها و برنامه‌‌هاي استراتژيک بانک در سال 1397 در قالب بودجه ابلاغي سال 97 در برج سپهر برگزار شد.
دکتر حجت‌ اله صيدي در اين همايش ضمن تقدير از اقدامات انجام شده براي بهبود منابع بانک و تلاش‌‌هاي صورت گرفته در ماه‌‌هاي اخير، اهتمام براي برگزاري موفق مجمع سال مالي 96 بانک را به سه راهکار تلاش مضاعف در فضاي کسب و کار کنوني، مد نظر قرار دادن مشکلات کلان نظام بانکي و تلاش دوچندان براي کنترل آنها و افزايش فعاليت کليه همکاران براي تحقق برنامه‌‌ها و اهداف بلند‌مرتبه بانک در بودجه سال 97 منوط دانست.
وي در عين حال همکاري تک تک کارکنان بانک، پايش مستمر اهداف و برنامه‌ها، همکاري تنگاتنگ با مشتريان بانک و برداشتن گام‌هاي بلند در بازاريابي را نيز مورد توجه قرار داد. همچنين غلام سوري نائب رييس و عضو هيات مديره بانک فعاليت‌هاي بين المللي ارزي شعب داخلي و خارجي را مورد اشاره قرار داد و رضا صديق عضو هيات مديره اين بانک نيز به واکاوي جزييات بودجه سال ٩٧ بانک و بررسي راهکارهاي دست يابي به بهترين نتايج آن پرداخت.

حمايت از توليد ملي با جديت و پشتکار دنبال شود
مديرعامل بانک مهر اقتصاد در بازديد از شعب بانک در غرب استان تهران از تلاش‌هاي همکاران تقدير و تشکر کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد غرب استان تهران، سيد ضياء ايماني – مدير عامل بانک - در اين ديدارها با تقدير از كاركنان شعب غرب استان به تبيين برنامه‌هاي بانک در حوزه‌هاي جذب و تخصيص منابع، وصول مطالبات و ارتقاء بهره وري پرداخت و با اشاره به اهميت سرمايه انساني در سازمان، گفت: يکي از با ارزش‌ترين سرمايه‌هاي بانك‌ها و اساساً هر مجموعه اي، کارکنان آن هستند که مي‌توانند با توليد فکر و انديشه باعث شکوفايي و به ثمر رسيدن اهداف سازمان شوند.
مدير عامل بانک خاطر نشان کرد: بدون ترديد موفقيت امروز شعب غرب استان مرهون همكاري و هماهنگي مجموعه كاركنان و مديران اين بانك است كه اميدواريم اين روند با قوت و قدرت ادامه داشته باشد.
ايماني با اشاره به نامگذاري سال جاري به عنوان حمايت از توليد داخلي گفت: يكي از راهبردهاي اصلي بانك مهر اقتصاد از ابتداي فعاليت حمايت از توليد داخلي بوده است كه اين فرآيند در سال97 بايد با جديت و پشتكار بيشتر دنبال مي‌شود.
وي افزود: بايد توجه کنيم منابع بانک به مشتريان و سپرده گذاراني تعلق دارد که ميزان آن محدود است، بنابراين بايد تلاش کنيم منابع را در جاي مناسب و در جهت شكوفايي توليد داخلي و محصولات ملي تخصيص دهيم تا هر چه بيشتر يك قدم به تحقق شعار سال نزديكتر شويم.

استفاده سيستم بانکي از مزاياي کارت ملي هوشمند 
مديرعامل بانک شهر با اشاره به عامليت اين بانک در نمايشگاه بين المللي کتاب پايتخت براي سومين سال پياپي ،تاکيد کرد:به روزترين تجهيزات بانکي در اين نمايشگاه به ارائه خدمات به اهالي فرهنگ و کتابخواني مي‌پردازد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر،حسين محمد پورزرندي با تاکيد بر اينکه بانک شهر حمايت از ارتقاي فرهنگ کشور را بدون توجه به نگاه اقتصادي دنبال کرده و خواهد کرد،افزود: سي و يکمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران نيز قطعا با استقبال قابل توجه هموطنان مواجه خواهد شد؛ از اين رو آماده‌ايم که بهترين و به روزترين سرويس‌هاي بانکي را به بازديدکنندگان ارايه دهيم. وي با بيان اينکه چندين هزار دستگاه کارت‌خوان در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران بکار گرفته خواهد شد،ادامه داد: بانک شهر توانست در سال گذشته رضايت بيش از 98 درصدي بازديدکنندگان از نمايشگاه کتاب پايتخت را بدست بياورد و قطعا حفظ رضايتمندي اهالي فرهنگ و کتابخواني و همچنين افزايش اين ميزان در نمايشگاه امسال جزو مهمترين برنامه‌هاي اين بانک خواهد بود.
پورزرندي با اشاره به استفاده سيستم بانکي کشور از مزاياي کارت ملي هوشمند براي نخستين بار،گفت: به همت متخصصان جوان کشور و همکاري نزديک بانک شهر با سازمان ثبت احوال ؛ دارندگان کارت ملي هوشمند واجد شرايط براي برخورداري از مزاياي بن خريد کتاب در نمايشگاه کتاب تهران مي‌توانند علاوه بر دريافت بن کارت فيزيکي، پرداخت به صورت مجازي ( N F C ) از کارت ملي هوشمند نيز براي دريافت بن کارت خود استفاده کنند.

گذار از بانکداري سنتي به بانکداري اجتماعي
مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گذار از بانکداري سنتي به سمت بانکداري اجتماعي را از مهمترين سياست‌هاي سال ۹۷ اين بانک عنوان کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسين حسين زاده در جمع مديران ستادي واستاني بانک گفت: توسعه بانکداري اجتماعي، انتقال مستمرو تدريجي کانون‌هاي شماره دار به کانون‌هاي مقصد و کنترل منابع و مصارف از جمله مهمترين برنامه‌هاي بانک قرض الحسنه رسالت در سال جاري است. وي به شکل گيري کانون‌هاي همياري اجتماعي و سازماني اشاره کرد و گفت: ايده آل بانک قرض الحسنه رسالت تشکيل کانون‌هاي همياري اجتماعي است. حسين زاده راه اندازي واحد بام وو حوزه ويژه بانکداري اجتماعي در استان‌ها، ايجاد کانون‌هاي ويژه شماره دار در هر شعبه، راه اندازي گرايش‌هاي بانکداري اجتماعي ، ايجاد کانون‌هاي شماره دار گرايش‌ها، فعال کردن کانون‌هاي همکاران سازمان‌ها، فعال کردن انجمن (کانون‌هاي مشاوره و تسهيلگري)، شکل گيري و رونق کانون‌هاي همياري اجتماعي ودر نهايت انتقال مستمر و تدريجي اعضاي کانون‌هاي شماره دار به کانون‌هاي مقصد را از جمله مراحل اصلي دوره گذار از بانکداري سنتي به بانکداري اجتماعي عنوان کرد.

پيام تبريک مديرعامل بانک تجارت به مناسبت روز جانباز
در آستانه چهارم شعبان خجسته سالروز ميلاد با سعادت حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز ، رضا دولت آبادي مديرعامل بانک تجارت در پيامي‌اين روز را به هموطنان عزيز و جانبازان گرانقدر ميهن اسلامي‌تبريک گفت .  به گزارش روابط عمومي، متن پيام رضا دولت‌آبادي مديرعامل بانک تجارت به شرح زير است: به نام خداوند مهربان، شعبان با پيام آزادگي، ايثار و صبر از راه رسيد. آزادگي را از اولين مولود اين ماه ، سالار شهيدان حسين ابن علي (ع) آموختيم. ايثار و ازخود گذشتگي با نام علمدار کربلا ابوالفضل العباس (ع) عجين است و صبر واژه‌اي آشنا در سرگذشت آل ا... بوده و هست که پرچمدار آن امام سجاد (ع) است. ايثار و ازخود گذشتگي واژگاني آشنا در فرهنگ ايران زمين اند .هنوز افتخار همنشيني و هم نفسي با جانبازان سرافرازي را داريم که در دفاع از ميهن اسلامي‌به تأسي از جانباز دشت کربلا از خود گذشتند. براستي ايران تا ابد وامدار دلاور مردان بي ادعاي خود خواهد بود. اعياد شعبانيه و چهارم شعبان ميلاد باسعادت حضرت ابالفضل العباس (ع) که به زيبائي به روز جانباز نامگذاري گرديده است را به جمله جانبازان قهرمان ايران تبريک و تهنيت عرض نموده ، سعادتمندي تان را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

سرپرست اداره کل حقوقي بانک دي منصوب شد
 مراسم معارفه سرپرست اداره کل حقوقي بانک دي با حضور محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي، برگزار شد. به گزارش اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، طي مراسمي‌که با حضور محمد رضا قرباني، مديرعامل بانک دي و جمعي از مديران و کارشناسان اداره کل حقوقي برگزار شد، اردشير فريدوني به عنوان سرپرست جديد اداره کل حقوقي معرفي شد. مديرعامل بانک دي گفت: با توجه به اهميت و جايگاه خاص بانک‌ها در کشور و انعقاد انواع قرارداد با کليه اشخاص حقيقي و حقوقي در خصوص اخذ اعتبارات، تمهيدات ويژه اخذ وام و ضمانت نامه‌ها و فاينانس و ريفاينانس و اسناد تجاري اعم از چک، سفته و نياز به ارائه راهکارهاي حقوقي و بانکي، ترديدي نيست که درک قواعد حقوق بانکي مستلزم اِشراف کامل به مسائل صنعت بانکي و آگاهي از ابعاد پرونده‌هاي بانکي و دانش خاص نسبت به حقوق بانکي است که جز با بهره مندي از دانش تخصصي و سابقه روشن در دعاوي بانکي ميسر نمي‌شود. مديرعامل بانک دي ضمن معارفه اردشير فريدوني به عنوان سرپرست اداره کل حقوقي از تلاش‌ها و زحمات غلامحسين عربيه، مدير سابق اداره کل حقوقي، تقدير و ايشان را به عنوان مشاور حقوقي مديرعامل منصوب کرد.

برگزاري مجمع عمومي‌عادي به طور فوق‌العاده نوبت دوم بانک سرمايه
مجمع عمومي‌عادي به طور فوق‌العاده نوبت دوم بانک سرمايه در روز چهارشنبه مورخ 29 فروردين ماه 1397 با حضور بيش از 47 درصد صاحبان سهام برگزار شد. به گزارش اداره روابط عمومي‌بانک سرمايه، با برگزاري مجمع عمومي‌عادي به طور فوق‌العاده نوبت دوم بانک سرمايه، صورت‌هاي مالي منتهي به 29 اسفند 1394 بانک به تصويب رسيد. در اين جلسه که روز چهارشنبه 29 فروردين ماه 1397 با حضور بيش از 47 درصد از سهامداران و يا نمايندگان قانوني آنها و نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانوني و به رياست مهندس امير انبار دار معاون امور شرکت‌هاي موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان برگزار شد، سهامداران صورت‌هاي مالي منتهي به پايان اسفند 1394 را تصويب کردند. دراين مجمع با پخش کليپي، گزارش اهم فعاليت‌هاي شاخص بانک سرمايه در سال 1396 و افق‌ها و چشم اندازهاي بانک در سال 1397 به اطلاع و نظر اعضاي مجمع و سهامداران رسيد. اين مجمع پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانوني در خصوص عملکرد سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 1394 ، صورت‌هاي مالي منتهي به سال 1394 مورد تصويب حاضرين در مجمع قرار گرفت.

معرفي فعالان نظام مديريت دانش بانک صنعت و معدن در سال 96
فعالان برتر سامانه مديريت دانش بانك صنعت و معدن به تفکيک برترين دانش ثبت شده از لحاظ ميزان بکارگيري آن توسط سايرين، فعالترين دانشکار از لحاظ ميزان مشارکت در ثبت و بکارگيري دانش و نيز ميزان فعاليت در انجمن‌هاي خبرگي و همچنين فعالترين مديريت‌هاي بانک به لحاظ عملکرد پرسنل آن مديريتها در سامانه در سال 96 معرفي شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، با استقرار سامانه مديريت دانش در بانک صنعت و معدن و جاري شدن نسخه جديد دستورالعمل مديريت دانش در بانک، در نيمه دوم سال 1396 حدود نيمي‌از همکاران محترم در اين سامانه عضو شده اند. 
با بکارگيري دانش ثبت شده توسط ديگر همکاران، در رشد و شکوفايي اين نظام و افزايش بهره وري به کمک دانش و تجربيات جمعي در بانک مؤثر واقع شوند.
بر اساس اين گزارش ، رتبه برترين فعال سامانه مديريت دانش در زمينه دانش برتر از نظر تعداد کاربردهاي ثبت شده در سامانه توسط همکاران را عليرضا سعيدي معاون سامانه‌هاي فرايندي اداره توسعه فاوا و سامانه‌هاي فرايندي كسب كرده است.