قابليت بخش معدن  براي ايجاد درآمد پايدار
رئيس کميسيون معادن و صنايع معدني اتاق بازرگاني ايران از بخش معدن از حوزه‌هاي با پتانسيل بالا در اقتصاد کشور ياد کرد و گفت: اين بخش مي‌تواند همچون گردشگري مشاغل و درآمدهاي پايدار ايجاد کند.بهرام شکوري در گفت و گو با ايرنا با اشاره به نامگذاري سال 97 به حمايت از کالاي ايراني افزود: اين نامگذاري در ادامه رويکرد «اقتصاد مقاومتي» و راهبرد توسعه صنعتي کشور انتخاب شده است تا با اقتصادي درونگرا، صادرات محور باشيم که بخش معدن نيز جداي از اين سياست نيست.وي بيان داشت: کشورهاي بزرگ صادرکننده جهان بر پايه شناخت پتانسيل‌هاي مختلف معدني ، ترغيب مردم به مصرف کالاهاي توليدي و در نهايت صادرات، به رشد و توسعه دست يافتند.

گمرکات مهم به ايکس‌ري مجهز مي‌شوند
رئيس کل گمرک ايران گفت: عمليات تجهيز گمرکات حساس کشور به ايکس‌ري تا پايان سال ۹۷ به اتمام مي‌رسد. به گزارش خبرگزاري مهر فرود عسگري در خصوص تجهيز گمرک‌هاي کشور به ايکس‌ري، اظهار داشت: ۱۴۶ گمرک در کشور وجود دارند اما تمامي‌گمرکات کشور داراي فعاليت بالا نيستند و تقريبا مي‌توان گفت حدود ۱۵ گمرک کشور ۹۵درصد از عمليات تجاري کشور را انجام مي‌دهند.رئيس کل گمرک کشور با بيان اينکه حدود ۳۰ گمرک در حوزه صادرات واردات در کشور وجود دارند که بايد آنها را تجهيز کنيم، گفت: اولين گمرکي که اهميت بالايي دارد گمرک شهيد رجايي است که ۴۵ درصد واردات و ۵۰ درصد صادرات و ترانزيت کشور را پشتيباني مي‌کند، در اين گمرک دو دستگاه ايکس‌ري ثابت و يک ايکس‌ري جديد پرسرعت داريم.

دو فوريت ساماندهي بازار خودرو در دستور کار
يک عضو هيات رييسه کميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي‌گفت که طرح دو فوريتي ساماندهي بازار خودرو امروز (يکشنبه) در جلسه علني مجلس مطرح خواهد شد.بهرام پارسايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: ما در کميسيون اصل ۹۰ مجلس، حدود ۲۰ جلسه درباره خودروسازهاي داخلي برگزار کرديم و بسياري از مشکلات و فسادهايي که به دليل ايجاد انحصار بروز کرده را مورد بررسي قرار داديم بر همين اساس در طرح پيشنهادي نمايندگان که به امضاي ۲۱۷ نماينده رسيده، بنا داريم ضمن کاهش عوارض و تعرفه مثل کشورهاي سازنده و غيرسازنده خودرو براي امکان ايجاد رقابت و تعيين قيمت ، نظارتي را بر خودروسازهاي داخلي نيز انجام دهيم.
 ارتقاي مبادلات تجاريبين ايران و ويتنام به 2 ميليارد دلار
سفير جمهوري اسلامي‌ايران در کشورهاي کامبوج و ويتنام گفت: علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي‌و مقام‌هاي ويتنامي‌بر نهايي سازي اسناد و مذاکرات سال 95 براي ارتقاي مبادلات تجاري ايران و ويتنام به سطح 2 ميليارد دلار تاکيد کردند.

به گزارش رئيس مجلس شوراي اسلامي‌هفته گذشته به منظور ارتقاي همکاري‌هاي دو جانبه پارلماني و توسعه ارتباطات در زمينه‌هاي مختلف به ويتنام و سريلانکا سفر کرد.
لاريجاني و هيات عالي‌رتبه همراه به دعوت خانم 'نوئن تي کيم نان' رئيس مجلس ملي ويتنام سفر سه روزه‌اي از 27 تا 29 فرودين به ويتنام داشت.
صالح اديبي سفير جمهوري اسلامي‌ايران در کشورهاي کامبوج و ويتنام در مورد دستاوردهاي اين سفر به ايرنا گفت: اين سفراز چند جهت قابل توجه و اهميت بود و با دستاوردهاي مثبت و موفقيت‌آميزي به پايان رسيد.
اديبي با بيان اينکه 'امسال چهل و پنجمين سالگرد برقراري روابط سياسي ميان ايران و ويتنام است' گفت: سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي‌به عنوان يکي از مقام‌هاي عالي‌رتبه ايران بار ديگر بر اهميت روابط ديرينه، دوستانه و همکاري‌جويانه دو ملت ايران و ويتنام تاکيد کرد.

افزايش 7/13 درصدي توليد خودرو در سال 96
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: پارسال يک ميليون و 535 هزار و 778 دستگاه خودرو در کشور توليد شد که در مقايسه با سال 95 (يک ميليون و 350 هزار و 377 دستگاه خودرو) 13.7 درصد افزايش داشت.
به گزارش ايرنا از آمار دفتر صنايع خودرو و نيرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارسال ميزان توليد خودروي سواري به يک ميليون و 442 هزار و 620 دستگاه رسيد که نسبت به توليد سال 95 (يک ميليون و 255 هزار و 211 دستگاه) افزايش 14.9 درصدي دارد.
در اين مدت، 931 دستگاه ون توليد شد که با در نظرگرفتن توليد سال 95(177 دستگاه) افزايش 426 درصدي را نشان مي‌دهد.
پارسال همچنين توليد ميني بوس و ميدل باس با افزايش 52.6 درصدي به يک هزار و 381 دستگاه و توليد اتوبوس نيز با رشد 53.9 درصدي به يک هزار و 782 دستگاه رسيد.
سال گذشته توليد کاميونت، کاميون و کشنده نيز 8.5 درصد رشد داشت و به 16 هزار و 546 دستگاه رسيد.
برپايه اين گزارش، توليد انواع خودرو در گروه صنعتي ايران خودرو در سال 96 با افزايش 9 درصدي همراه بود. در اين سال 713 هزار و 69 دستگاه خودرو در اين شرکت توليد شد.
پارسال در گروه خودروسازي سايپا نيز 666 هزار و 666 دستگاه انواع خودرو توليد شد که با توجه به آمار توليد در سال 95(570 هزار و 847 دستگاه) افزايش 16.8 درصدي داشت.
به گزارش ايرنا، بررسي آمار نامه‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت بيانگر توليد يک ميليون و 314 هزار و 400 دستگاه خودروي سواري در 11 ماه سال 96 و رشد 15.4 درصدي آن نسبت به سال 95 است.

حمايت مضاعف از توليد ملي با توسعه صادرات کالاي ايراني
سيد محمود نوابي رييس سازمان حمايت از توليدکنندگان و مصرف کنندگان در استان قم گفت که توليدکنندگان بايد توجه داشته باشد که حوزه تقاضا در کشور بسته است و در خصوص صادرات محصولات خود به کشورهاي ديگر سرمايه گذاري کنند.وي افزود: توليدکنندگان کشور علاوه بر داخل بايد براي فروش در بازارهاي منطقه و فرامنطقه‌اي نيز برنامه‌ريزي کنند.نوابي در عين حال اظهار داشت: در ارائه خدمات پس از فروش کالاهاي ايراني نقص‌هايي وجود دارد، ولي حرکت‌هاي خوبي انجام شده است و امروز بنگاه‌هاي اقتصادي بايد خدمات قبل، حين و پس از فروش را به مصرف کننده‌ها ارائه کنند.معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از حداکثر ظرفيت‌ها، تنوع محصول، ارتقاي کيفيت، رعايت حقوق مردم و افزايش حمايت و گارانتي محصول از نکته‌هايي است که توليدکنندگان بايد به آنان توجه کنند.نظارت بر توليد کالاهاي با کيفيت در کشور نيز از الزامات توسعه صادرات و حمايت از توليد ملي محسوب مي‌شود که در اين بين دستگاه‌هايي نظير استاندار نقش اساسي بر عهده دارند.

تعامل بين دستگاهي براي حمايت از استاندارد
نيره پيروزبخت رييس سازمان ملي استاندارد در حاشيه بازديد رييس و اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از موسسه استاندارد در کرج، گفت: با توجه به شعار امسال و تصويب قانون جديد استاندارد، سياست سازمان ملي استاندارد در سال جديد مشخص شده و يکي از مهمترين اهداف سازمان، پوشش استاندارد براي کالاهاي مشمول استاندارد اجباري و ساير کالاها است. پيروزبخت گفت: در سال جاري بايد شرايطي مهيا شود که تعامل بين دستگاهي در حمايت از استاندارد افزايش يابد چرا که سازمان ملي استاندارد براي تحقق اهدافش به تنهايي راه به جايي نمي‌برد.وي با بيان اين که نيازمند تعامل و همکاري تمام دستگاه‌ها هستيم، افزود: امسال تلاش داريم در شرايط استاندارد کالاهاي ايراني و کالاهايي که با هدف صاردات توليد مي‌شوند بيشتر دقت کنيم.

هشدار براي بازار مرغ در ماه رمضان
 مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران مرغ گوشتي اعلام کرد: با توجه به افزايش قيمت نهاده‌هاي توليد در پي نوسانات اخير نرخ ارز و کاهش جوجه‌ريزي، براي بازار ماه رمضان با کاهش عرضه و افزايش قيمت مواجه خواهيم شد.
به گزارش ايسنا، در پي افزايش نرخ ارز طي ماه‌هاي اخير که در سال جاري شدت بيشتري گرفته بود، قيمت گوشت مرغ به تدريج رو به افزايش رفت و از حدود کيلويي ۸۰۰۰ تومان هم گذشت. محمد علي کمالي سروستاني در اين باره معتقد است با توجه به شرايط کنوني قيمت هر کيلوگرم گوشت مرغ نبايد کمتر از ۸۲۰۰ تومان باشد اما در اين ميان عده‌اي واردکننده تنها به فکر سودجويي خود هستند و با وجود آنکه نهاده‌هاي توليد مانند ذرت و کنجاله سويا را با ارز مبادله‌اي حدود ۳۶۳۰ توماني وارد کرده‌اند آن را با نرخ ارز آزاد به بازار عرضه کرده‌اند و سبب شده است تا مرغداران فشار و زيان سنگيني را متحمل شوند و در اين ميان مشخص نيست که دستگاه‌هاي نظارتي کجا هستند.

شريعتمداري در دیدار مدیران ایدرو تاکید کرد؛
وزير صنعت، معدن و تجارت استراتژي توسعه صنعتي را حلقه مفقوده اين بخش دانست و گفت: ايدرو(سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران) و ايميدرو(سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران) بايد به سمت همکاري براي تدوين استراتژي صنعتي حرکت کنند.
به گزارش ايرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شريعتمداري در ديدار با مديران ايدرو با اشاره به ضرورت توجه به نخبگان و جوانان اظهار کرد: جهت گيري جهان به سمت استفاده از جوانان تحصيلکرده است و جوانان بايد در اين سازمان امکان ارايه نظر و در برخي موارد تصميم گيري پيدا کنند و اين اتفاق بايد بيفتد و اين خواسته جدي من است.
وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر جهت گيري سازمان توسعه‌اي ايدرو بر اساس چشم انداز 1404 گفت: تبديل شدن به قطب صنعتي، علمي‌و فناوري در منطقه و سنجش نسبت عملکرد سازمان ايدرو با چشم اندازمورد نظر در اين زمينه ضروري است .
وي ايجاد يک فضاي جديد در زمينه صنايع بالادستي نفت و گاز با مشارکت ايدرو را ضروري دانست و گفت: ايدرو به جوانان ميدان دهد و با مشارکت جوانان تحصيلکرده، صنايع بالا دستي نفت را گسترش دهند و اين موضوع مهمي‌است و بايد براي آن برنامه‌ريزي عملياتي و زمان بندي شده ارايه کند.
شريعتمداري با بيان اينکه کشور داراي استراتژي توسعه صنعتي نيست و اين يک حلقه مفقوده است، تصريح کرد: ايدرو و ايميدرو(سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران) بايد به سمت همکاري براي تدوين برنامه صنعتي حرکت کنند و اين استراتژي بايد زودتر آماده شود.
وي عنوان کرد: از معاونت طرح و برنامه وزارتخانه خواستيم که پيش نويس استراتژي صنعتي را با همکاري نخبگان، بخش خصوصي و فعالان اين حوزه تهيه کند‌.
وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر لزوم تامين مالي براي تحقق قانون حداکثر استفاده از توان داخل، يادآور شد: به موضوع تامين مالي بايد توجه جدي شود و سازمان ايدرو براي پيدا کردن روش‌هاي نوين تامين مالي و فاينانس حرکت کند و دنبال حل مشکل و راه حل‌هاي موضوع باشد. به گفته شريعتمداري، ماموريت ايدرو براي حمايت از کالاي ايراني بوده و اين يک موضوع نه حکومتي بلکه ملي است و بايد به توليد داخل بايد بها داده شود‌ و ايدرو بايد در اين زمينه ماموريت خود را تدوين و متمرکز تر روي اين موضوع فکر کند.
وي با اشاره به طرح نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي‌کشور، گفت: ذخيره انرژي 50 درصدي، جلوگيري از آلودگي هوا و بهتر شدن سيستم لجستيک از نکات اين طرح است و بايد به سمت اينگونه سيستم‌هاي نيرومحرکه و پلت فرم‌هاي جديد حرکت کنيم و بخشي از اينها را بومي‌کنيم و ايدرو در زمينه اجراي اين طرح بايد مشارکت کند.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه علاوه بر آثار مثبت و فوايد اجراي اين طرح که بر کسي پوشيده نيست اظهار کرد: مهم‌ترين هدف اين وزارتخانه براي پذيرش مسئوليت اجراي اين طرح، زمينه سازي براي انتقال تکنولوژي و توسعه دانش ساخت خودروهاي سنگين در داخل کشور است و اگر منابع مورد نياز اختصاص يابد اين موضوع بايد اتفاق بيفتد که موضوع مهمي‌است‌.
شريعتمداري با اشاره به افزايش بار فولاد با ظرفيت 110 ميليون تن در آينده افزود: بايد زيرساخت‌هاي مناسب حمل و نقل ايجاد شود و در اين زمينه فرصت چنداني نداريم و بايد اقدامات موثر انجام شود و ما نيز حمايت خواهيم کرد.
وي با تاکيد بر پرهيز از تفرق صنايع نوين و فناورانه ادامه داد: تمامي‌داده‌هاي کشور در اين زمينه بايد تحت يک فرماندهي واحد قرار بگيرد ولي همه نمي‌تواند در يک سازمان جمع شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: لازم است غالب فعاليت‌هاي سازمان در بخش‌هاي فناوري‌هاي نوين بکار گرفته شود و براي صنايع دريايي يک شوراي عالي تشکيل و در حال فعاليت است.
شريعتمداري با تاکيد بر ضرورت توجه به ساخت داخل، تصريح کرد: کارهايي انجام شده اما ناکافي است و بايد هم از ظرفيت‌هاي قانوني استفاده کرد و ايدرو در زمينه تصويب قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل و قوانين مرتبط همکاري کند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از صدور 2 ميليارد و 180 ميليون دلار کالا به خارج از کشور توسط واحدهاي توليدي مستقر در شهرکهاي صنعتي در سال 96 خبر داد و گفت : امسال افزايش صادرات به چهار ميليارد دلار هدفگذاري شده است .به گزارش ايرنا از سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران، «صادق نجفي» در نشست مشترک با رئيس سازمان توسعه تجارت، توجه به سهم 92 درصدي صنايع کوچک از صنايع‌ کل کشور و بهبود وضعيت توليد با ساماندهي واحدهاي صنعتي کوچک را مورد تاکيد قرار داد.وي اظهار داشت: بهره مندي از قابليت‌هاي مستتر در شهرک‌هاي صنعتي براي جذب سرمايه گذاران و اعطاي مشوق به واحدهاي صنعتي از اولويت‌هاي سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي در سال 97 است.معاون وزيرصنعت، معدن و تجارت، واگذاري ساخت شهرک‌هاي صنعتي به بخش خصوصي را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان برشمرد و گفت: بخش خصوصي در حوزه ساخت شهرک‌هاي صنعتي تجربه‌هاي ارزشمندي دارد و ما بايد از پتانسيل‌هاي اين بخش براي ايجاد شهرک‌هاي صنعتي بهره ببريم.
نجفي با اشاره به راه اندازي پويش «حمايت از کالاي ايراني»، تصريح کرد: در راستاي توسعه صادرات غير نفتي نيز مي‌توان پويشي در سطح کشور با همکاري سازمان توسعه تجارت راه اندازي کرد تا با کمک همه مردم و دستگاه‌هاي اجرايي تحقق اين مهم تسريع شود.

معاون صنايع کوچک سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران يادآوري کرد: 42هزار واحد صنعتي در شهرک‌ها و نواحي صنعتي سراسر کشور مستقرند. «فرشاد مقيمي» در ادامه با تشريح مهمترين برنامه‌هاي سازمان در سال 97 خاطرنشان کرد: توسعه 54 خوشه کسب و کار روستايي طي برنامه ششم توسعه، تعيين بازارهاي هدف، شناسايي ابعاد مختلف بازارهاي صادراتي و برنامه‌ريزي براي يکپارچه سازي خدمات مورد نياز صادرات، از برنامه‌هاي مهم اين مجموعه در برنامه ششم توسعه به شمار مي‌رود.
وي در نشست مشترک با رئيس سازمان توسعه تجارت بيان داشت: اکنون 800 شهرک و ناحيه صنعتي در مرحله واگذاري زمين به بخش خصوصي قرار دارند.
«محمدعلي عزيزمحمدي»، معاون توسعه مديريت، منابع و امور استان‌هاي سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي نيز در اين نشست خواستار اتخاذ تدابيري براي پوشش بانکي و ريسک ناشي از نوسان‌هاي نرخ ارز شد.
وي، همچنين بر شناسايي مشکلات واحدهاي صنعتي در حوزه گشايش ال. سي ( گشايش اعتبار اسنادي )و حمايت از واحدهاي صنعتي براي تهيه مواد اوليه با توجه به نوسان‌هاي نرخ ارز تاکيد کرد.

AMB Iran، نمايشگاه پيشگام در صنعت فلزکاري ايران، هم اکنون در بازار ايران نهادينه شده و به عنوان برترين نمايشگاه صنعتي بين‌المللي در حوزه فلزکاري شناخته مي‌شود. 
AMB Iranعرصه ارائه جديدترين دست آوردهاي حوزه ماشين ابزار، ابزار دقيق، اتوماسيون و ساير فناوري‌هاي مرتبط با ماشين کاري فلز است. اين نمايشگاه فرصتي جهت راه اندازي کسب و کار جديد و نيز تبادل دانش با صنعتگران بين‌المللي فراهم مي‌کند. AMB Iran زيرشاخه نمايشگاه AMB -نمايشگاه بين المللي فلزکاري آلمان- است که يکي از پنج نمايشگاه برتر دنيا در حوزه فناوري برش فلز محسوب مي‌شود. شرکت مسه اشتوتگارت – شرکت مطرح برگزارکننده نمايشگاهي- و اتحاديه سازندگان ماشين‌هاي توليد ابزار آلمان (VDW) به طور مشترک برگزار کنندگان AMB Iran در تهران هستند. هدف برگزارکنندگان آلماني از برگزاري اين رويداد ايجاد عرصه بين المللي جهت ارائه فناوري‌هاي ساخت و توليد در بازار ايران و کشورهاي همسايه است. آقاي اولريخ کرومر فن بائرل، رئيس هيئت مديره شرکت مسه اشتوتگارت گفت: «تعداد زيادي از شرکت کنندگان ايراني هم اکنون غرفه‌هاي خود را در نمايشگاه رزرو کرده‌اند. همچنين حضور و جايگاه ما به عنوان مهم‌ترين نمايشگاه در حوزه فلزکاري از سوي بازار صنعت ايران با استقبال خوبي مواجه شده است.»نمايشگاه AMB Iran در ماه مي‌سال ۲۰۱۷ توسط وزير وقت صنعت، معدن و تجارت، آقاي محمدرضا نعمت‌زاده افتتاح شد که اين امر حاکي از اهميت بسيار زياد اين رويداد در اقتصاد ايران است. تداوم حمايت‌هاي مستمر مسئولين رده بالاي دولتي از اين رويداد تخصصي همچنان ادامه دارد و AMB Iran ۲۰۱۸ با حضور مهندس محسن صالحي نيا، معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح خواهد شد.
رويکرد مثبت و استقبال بين‌المللي از سومين دوره AMB Iran ( که در تاريخ ۲۶ الي ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ مصادف با ۵ الي ۸ تيرماه ۹۷ در مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب برگزار خواهد شد) همچنان ادامه داشته و شمار زيادي از شرکت کنندگان در نمايشگاه نسبت به پتانسيل‌هاي بازار ايران متقاعد شده اند.شرکت‌هاي پيشرو صنعتي همچون Boehlerit GmbH, Gühring KG, Kapp GmbH & Co. KG, Klingelnberg GmbH, Paul Horn GmbH, Schwäbische Werkzeugmaschinen GmbH, Erwin Junker Maschinenfabrik GmbH, Mapal Präzisionswerkzeuge, Ziersch GmbH وSamputensili Cutting Tools S.r.l. براي سومين سال متوالي در AMB Iran شرکت مي‌کنند.در AMB Iran ماشين آلات جديد و بسيار پيشرفته فني ارائه مي‌شود که تا کنون در ايران به نمايش گذاشته نشده‌اند. شرکت‌هاي Erwin Junker و Ziersch ماشين آلات سنگ زني ارائه مي‌کنند. کمپاني Schwäbische Werkzeugmaschinen GmbH ماشين‌هاي فرز سنتر پنج-محور- که تاکنون در ايران معرفي نشده- را به نمايش خواهد گذاشت.
Sandvik Coromat، شرکت پيشرو در حوزه ابزار و Tool Solutions، براي اولين بار در AMB Iran شرکت خواهد کرد. Sandvik Coromat سالهاست که در ايران فعاليت مي‌کند و شرکت سخت ابزار پارس- Sakht Abzar Pars (SAP) –شريک تجاري آن در ايران است.مدير فروش شرکت Sandvik Coromat در خاورميانه، آقاي Valerio Rolando Vertua مي‌گويد: «دليل حضور ما در AMB Iran تقويت ارتباط با مشتريان و نيز ايجاد فرصت‌هاي تجاري برند ما در آينده است. در وهله نخست ماشين ابزارهايي در حوزه صنايع اتوماسيون و انرژي نمايش داده مي‌شود. ابزارهاي جانبي ديجيتال مانند نرم افزار با قابليت محاسبه ميزان بهره وري و برنامه آموزشي آنلاين نيز ارائه خواهد شد.»کمپاني‌هايي از کشورهاي چين و ترکيه نيز در AMB Iran پاويون خواهند داشت. هيات‌هاي نمايندگان دولتي از ايتاليا تحت مديريت کلي اتحاديه سازندگان ماشين ابزار ايتاليا (UCIMU)، فرانسه و تايوان نيز تا بدين لحظه حضور خود در AMB Iran را تاييد کرده‌اند.در AMB Iran، نمايشگاه پيشرو بين‌المللي صنعت فلزکاري، جايگاه ويژه‌اي براي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و ساير آموزشها در نظر گرفته شده است. با همکاري iMOVE، شرکت مسه اشتوتگارت و VDW (اتحاديه سازندگان ماشين ابزار آلمان) نمايشگاه ويژه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي برگزار خواهد شد. فضايي کاملاً مشخص و قابل مشاهده در نمايشگاه، به ساير برنامه‌هاي آموزشي اختصاص دارد. برنامه‌هاي آموزشي نمايشگاه با برگزاري همايش و ميزگردهايي با حضور شرکت‌هايي از دپارتمان آموزش کشور آلمان تکميل مي‌شود.

در سال گذشته جمعا ۱۵۳ هزار دستگاه موتورسيکلت انژکتوري توليد شده که نسبت به توليد ۷۵۰ هزار دستگاه موتورسيکلت کاربراتري و انژکتوري توليد شده در سال ۱۳۹۵، شاهد کاهش ۸۰ درصدي موتورسيکلت در کشور هستيم.
به گزارش ايسنا، اسفندماه سال ۱۳۹۴ هيات وزيران در مصوبه‌اي اعلام کرد از تاريخ ابتداي مهرماه سال ۱۳۹۵ توليد موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري ممنوع است. مصوبه‌اي که در دوم تيرماه همان سال با اضافه شدن تبصره‌اي دچار تغيير و در نهايت اعلام شد که اگر ثبت سفارشي قبل از دوم تيرماه سال ۱۳۹۵ صورت گرفته اين فرصت فراهم است که تا پايان اين سال توليد مدنظر قرار گيرد. در نهايت از تاريخ ابتداي فروردين‌ماه سال ۱۳۹۶ به طور کلي توليد موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري ممنوع شد تا صرفا توليد موتورسيکلت‌هاي انژکتوري مجاز شمرده شود.بنابراين بر اساس اين قانون از ابتداي سال ۱۳۹۶ توليد موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري ممنوع شد تا به جاي آن توليد موتورسيکلت انژکتوري در دستور کار قرار گيرد که در اين راستا سازمان ملي استاندارد نيز به موتورسيکلت کاربراتوري گواهي تاييديه نوع نخواهد داد و علاوه بر اين شماره‌گذاري اين موتورسيکلت توسط پليس انجام نمي‌گيرد.بنابر اطلاعاتي که در اختيار ايسنا قرار گرفته است در طول سال ۱۳۹۶ طبق قانون، بدون اينکه موتورسيکلت کاربراتوري توليد شود، جمعا ۱۵۳ هزار و ۱۱۹ دستگاه موتورسيکلت انژکتوري توليد و روانه بازار شده است.
يکي از اصلي‌ترين دلايل اين اقدام توسط دولت جلوگيري از افزايش آلودگي هواي تهران به دليل حجم بالاي آلاينده‌هاي توليد شده توسط موتورسيکلت کاربراتوري بود، چرا که اين موتورسيکلت هرچند در ابتداي امر داراي ميزان آلايندگي مشخصي هستند، اما به مرور زمان و پس از کارکرد دچار تغيير در ميزان آلايندگي مي‌شوند و بر اين اساس موجب خواهند شد که آلودگي هواي تهران به طرز قابل ملاحظه‌اي افزايش يابد.طبق قانون مسوول اصلي آلايندگي خودرو و موتورسيکلت چه از لحاظ صوتي و چه از لحاظ کاربري برعهده سازمان حفاظت محيط زيست است؛ هرچند که آزمايش‌هاي مربوطه در خصوص استانداردها توسط سازمان ملي استاندارد ايران صورت مي‌گيرد.يکي از اساسي‌ترين مشکلات موتورسيکلت کاربراتوري اين است که ميزان آلايندگي آنها پايدار نيست و کاربر مي‌تواند ميزان مصرف اين وسيله نقليه را دستخوش تغيير کرده و بر ميزان آلايندگي هوا بيفزايد، اما موتورسيکلت‌هاي انژکتوري داراي ثبات و پايداري در سوخت‌رساني هستند و همان مشخصات اوليه خود در زمان توليد کارخانه‌اي را حفظ مي‌کنند و تا پايان عمر خود با همين ويژگي‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند تا کاربر نتواند آن‌ها را دچار تغيير کند.در همين راستا و بر اساس ديگر مصوبه هيئت دولت، از ابتداي مهرماه سال ۱۳۹۳ تا پايان سال ۱۳۹۶ توليد موتورسيکلت‌ها براساس استانداردهاي يورو ۳ بلامانع بوده اما از ابتداي سال ۱۳۹۷ کليه موتورسيکلت‌هاي توليدي بايد براساس استاندارد روز اتحاديه اروپا که در حال حاضر يورو ۴ است، توليد شوند.به همين دليل از ابتداي سال جاري هيچ توليدکننده‌اي نبايد موتورسيکلتي را که استاندارد يورو ۴ ندارد توليد و به بازار عرضه کند. حال بايد منتظر ماند و ديد با توجه به عدم توانايي توليدکنندگان در توليد موتورسيکلت‌هاي با استاندارد يورو ۴، مجددا چه ميزان توليد اين محصول در طول سال جاري با کاهش مواجه خواهد شد.