توسط معاون اجرایی شورای شهر تهران صورت گرفت؛
معاون اجرايي شوراي شهر تهران در تشريح تخلفات شهرداري سابق گفت: براساس گزارشي که به دست من رسيده، در مديريت شهري گذشته ۶۷۰ ملک به افراد خاص واگذار شده بود که تاکنون ۶۰ مورد از آنها مسترد شده است و اگر لازم باشد؛ اسامي‌همه افرادي که ۶۷۰ ملک نجومي‌را گرفته‌اند، منتشر خواهيم کرد. 
محمود ميرلوحي (معاون اجرايي شوراي شهر تهران) در گفت‌وگو با ايلنا در پاسخ به سوالي درباره رسيدگي به وضعيت تخلفات مديريت شهري گذشته، ‌به ماجراي املاک نجومي‌اشاره کرد و گفت: ما در حال پيگيري طرحي در اين رابطه هستيم و توصيه مي‌کنم تا قبل از آنکه اين طرح به مرحله اجرا دربيايد، افرادي که يک سري از املاک شهرداري در اختيارشان است، خودشان پيشقدم شده و املاک را پس دهند. براساس گزارشي که به دست من رسيده تاکنون ۶۰ مورد ملک مسترد شده است و اگر لازم باشد؛ اسامي‌همه افرادي که ۶۷۰ ملک نجومي‌را گرفته‌اند، منتشر خواهيم کرد.
استراد ۶۰ ملک نجومي
وي ادامه داد: اين املاک در گزارش و سند تحويل و تحول آقاي نجفي هم ذکر شده بود و بعد هم مشخص شد که تعدادشان از اين هم بيشتر بوده است. بررسي‌ها تا امروز نشان مي‌دهد که املاک واگذار شده از اين عدد بسيار بيشتر بوده و تاکنون فقط ۶۰ مورد آن مسترد شده است. قبول داريم که افکار عمومي‌به دنبال آن هستند، که اسامي‌افشا شود، اما نمي‌خواهيم کساني که هنوز املاک خود را پس نداده‌اند از ترس افشاي اسم‌شاند از پس دادن ملک سر باز زنند.
وي تاکيد کرد: به کساني که هنوز ملک خود را بازنگردانده‌اند و کساني که مقاومت کرده و امروز و فردا مي‌کنند، پيغام مي‌دهم ممکن است به جايي برسيم که اسامي‌شان را منتشر کنيم تا مردم بدانند که چه کساني با چه عناوين، محمل و پوششي اين املاک را دريافت کرده‌اند.
۵۰ درصد قراردادهاي چهار سال اخير با ترک تشريفات منعقد شده‌است
ميرلوحي با بيان اينکه براساس سند تغيير و تحول نجفي در يکسري قرارداد‌ها ترک تشريفات شده است و اين بخش نيز از جمله عمده تخلفات است، ادامه داد: ۵۰ درصد از قراردادهاي چهار سال اخير از طريق ترک تشريفات منعقد شده و برآورد ما اين است که بخش قابل توجهي از طريق رانت، مناسبات غيررقابتي و دور زدن قوانين و مقررات منعقد شده است، لذا انتظار ما از افکار عمومي‌اين است که از اين روند ضد فساد در سامانه شفافيت پشتيباني کرده و اجازه ندهند، اين روند و حرکت کند شده و آسيب ببيند، لذا بايد همه کمک کنيم.
عده‌اي ماموريت داشتند که گزارشي از تخلفات ثبت نشود
وي با اشاره به گزارشي که معاون منابع انساني شهرداري تهران به شوراي شهر ارايه داده است، افزود: در گزارش آقاي شيخ نشان داده شد که تعداد تخلفات ثبت شده در سال گذشته، به گونه‌اي بود که انگار عده‌اي ماموريت داشتند که اصلا گزارشي ثبت نکنند! يعني جالب است در شهرداري با اين عظمت و اين همه کارمند فقط ۱۰ مورد تخلف مالي آن هم ناچيز ثبت شده بود که آن هم با يک تذکر حل و فصل شده بود. اين معلوم مي‌کند که مبارزه با تخلف در حد شوخي بوده است. ۱۴۰۰ نيرو در حوزه نظارتي شهرداري مثل حراست و بازرسي در حال کار کردن هستند، اما کل پرونده‌اي که تشکيل شده، آن هم در شهرداري که اين همه مسئله دارد، فقط ۱۰ پرونده است.
هر بخشِ شهرداري دست بگذاريم؛ با فساد روبه‌رو است
اين عضو شوراي شهر با تاکيد بر اينکه هر جا از شهرداري را دست بگذاريم با مشکل فساد روبه‌رو است، افزود: اخيرا گزارش حسابرسي سازمان ترافيک را مي‌خواندم و شاهد ابهامات فراواني در اين زمينه بود. متاسفانه تخلفات فقط در موسسه همشهري يا صندوق ذخيره کارکنان شهرداري رخ نداده است و بي‌انضباطي و عدم کار کار‌شناسي در همه جا ديده مي‌شود.
وي افزود: حتي مي‌توان گفت که در پروژ‌ه‌هاي مشارکتي هيچ پروژه بي‌مشکلي نداريم. وقتي که براي هر پستي سه کارمند در شهرداري وجود دارد، افکار عمومي‌تعجب مي‌کند که چرا قرارداد‌ها بايد اينقدر ضعيف و ناقص بسته شود، نتيجه اينکه برخي از پروژه‌هاي ما با ۷۰۰ ميليارد تومان اعتبار، قفل شده است.
وي با اشاره به پروژه‌هاي پرمشکل شهرداري ادامه داد: براي مثال شاهديم پروژه ميدان صادقيه با چه مشکلاتي روبه رو است، در اين پروژه هنوز مسائل مالکيت زمين حل نشده است و از اين نمونه‌ها کم نيست. در روزنامه همشهري هم چاپخانه‌اي را خريداري کردند که نه تنها به آن نياز نداشتند، بلکه قيمت خريداري شده هم واقعي نبوده است.
چرا عملکرد دستگاه‌هاي نظارتي در طي۱۴ سال گذشته کارآمد نبوده بوده‌‌است؟
وي افزود: اين حق را براي شوراي پنجم و مديريت شهر قائلم که از دستگاه‌هاي نظارتي بپرسند که چرا در طول ۱۴ سال گذشته نظارت‌هايشان کارآمد نبوده و بي‌تاثير بوده‌ است. امروز نيز انتظار ما اين است که با مديريت جديد همکاري کنند و مناسبات بهتري با شوراي شهر داشته باشد.
عضو شوراي شهر ادامه داد: در حال حاضر مناسبات ميان دولت و مجلس با شوراي شهر بسيار خوب است و بسياري از تحولات در شورا توانسته اختلافات ميان دولت و مجلس را نيز برطرف کند. ما اميدوار هستيم ارتباط بهتري با قوه قضائيه داشته باشيم که در آن زمان مي‌توان گفت؛ همکاري شهرداري و شورا با قواي سه‌گانه نتيجه خوبي براي تحقق همه انتظارات مردم خواهد داشت.
وي با بيان اينکه وقتي تخلف رخ ندهد؛ بحران مالي شهرداري هم حل مي‌شود، افزود: پايان يافتن اين روند باعث شده که امروز در شهرداري بتوانيم ميزان استقراض را پايين آورده و اعتبار شهرداري را در بانک‌ها افزايش دهيم. اين اقدامات در حال انجام گرفتن است، اما برخي تمام مدت بر طبل تبليغات دروغين مي‌کوبند که همه چيز خوب بود، اما الان امورات در شهرداري تعطيل شد، البته ممکن است، برخي امور در شهرداري تعطيل شده باشد، اما منظور همين پروژه‌هاي پرتخلف است.
چندين هزار ميليارد پروژه مشارکتي غيرقابل واگذاري شده‌است 
ميرلوحي با بيان اينکه اگر فساد و رانت وجود نداشته باشد، قرارداد‌ها و پروژه‌ها بهتر پيش مي‌رود، ادامه داد: همين فساد باعث شده برخي منابع شهرداري مسموم و فريز شده و چندين هزار ميليارد پروژه مشارکتي غيرقابل واگذاري شود. باز شدن اين گره‌ها بهترين پاسخ براي خدمت به شهروندان و پاسخگويي با رقباست.
وي کاربرد سامانه شفافيت را پايان يافتن قدرت مافيا‌ها در شهرداري دانست و افزود: برخي از صفحات همشهري که صفحه‌اي ۵۰۰ هزار تومان هزينه داشته است، مستقيم از چاپخانه بيرون برده شده و خمير مي‌شده است! قصد ما در سامانه شفافيت دعوت از رسانه‌ها، کار‌شناسان و پيمانکاران بخش خصوصي است که ببينند براي هر پروژه چقدر هزينه شده و اگر مي‌توانند، دفعه ديگر که شهرداري براي اين پروژه مناقصه اعلام کرد، آماده مشارکت باشند و بدانند که ديگر مافياهايي که گفته مي‌شد، در انعقاد قرارداد‌ها نقش دارند، وجود نخواهد داشت و اين مساله فيصله پيدا کرده است.


رفتار اخير ماموران گشت ارشاد مجرمانه بود
معاون حقوقي رئيس جمهوري گفت: اقدام اخير ماموران گشت ارشاد با دختر جوان در تهران مغاير اصول مختلف قانون اساسي از جمله بند 14 اصل سوم بود و ماموران انتظامي‌بدون مجوز قانوني و عدول از حيطه اختيارات خود مرتکب اعمال مجرمانه‌اي از تعرض به حيثيت، توهين و ضرب شدند. به گزارش ايرنا، لعيا جنيدي با تاکيد بر اينکه ماموران نيروي انتطامي‌مامور اجراي قانون هستند و نبايد قوانين و در صدر آن اصول قانون اساسي از جمله اصول 22 و 36 را نقض کنند، افزود: فيلمي‌روز پنجشنبه 30 فروردين 1397 در شبکه‌هاي اجتماعي پخش شد که مربوط به برخورد تند ماموران گشت ارشاد با يک دختر جوان در يکي از پارک‌هاي تهران بود و رفتار ماموران با توهين و برخورد فيزيکي همراه بود. 

مقابله با تکدي‌گري درتهران با تغييرشيوه کمک 
فرماندار تهران با تاکيد بر لزوم تغيير شيوه شهروندان تهراني و خودداري از کمک مستقيم به متکديان افزود: بخش اعظم مشکل تکدي گري در تهران در حوزه فرهنگي نهفته شده است. به نقل از ايسنا عيسي فرهادي گفت: قرارگاه آسيب‌هاي اجتماعي در محل جديد خود واقع در منطقه 9 تهران با شيوه‌اي قوي‌تر نسبت به گذشته کار خود را پيش از عيد از سر گرفته است. امروز همه دستگاه‌هاي ذيربط در موضوع آسيب‌هاي اجتماعي نمايندگان تام الاختيار خود را در اين قرارگاه مستقر کرده‌اند و اين رويکرد به خوبي ايجاد شده که هريک از اين دستگاه‌ها اعم از کميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي، نيروي انتظامي، اتباع، بهداشت و درمان و... بايد سهم خود را در مسير مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي پرداخت کنند.

هزينه ثبت نام ناموفق کارت ملي برگردانده مي‌شود
سخنگوي سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ترافيک پيش ثبت نام در اسفند سال گذشته، گفت: هزينه ثبت نام ناموفق افرادي که براي تعويض کارت‌هاي ملي نمونه قديم به کارت هوشمند ملي اقدام کردند به آنان برگردانده مي‌شود. 
سيف ا... ابوترابي سخنگوي سازمان ثبت احوال در گفت و گو با خبرنگار ثبت نام کرده و هزينه هم پرداخت کرده اما سيستم قطع شده و فرد براي ادامه روند ثبت نام دوباره هزينه مجددي را داده است. 
وي گفت: سازمان ثبت احوال اطلاعات کامل اين افراد را در اختيار دارد و هزينه مازاد پرداخت شده اين افراد را به حساب آنها عودت مي‌دهد. 

مددجويان با درآمد ۹۳۰ هزار تومان از چرخه حمايتي خارج مي‌شوند 
سرپرست اداره کل تحقيقات، پذيرش و خدمات مددکاري کميته امداد طرح مديريت ورود و خروج مددجويان و طرح مطالعات توازن سنجي جامعه تحت حمايت را تشريح کرد.  به گزارش ايلنا، مجيد ملکشاهي، سرپرست اداره کل تحقيقات، پذيرش و خدمات مددکاري کميته امداد با اشاره به اينکه امسال ۱۷۸ هزار خانوار از چرخه حمايتي کميته امداد خارج و ۱۲۰ هزار خانوار جديد تحت حمايت کميته امداد قرارگرفته‌اند گفت: منابع مالي حاصل از صرفه‌جويي در اين طرح در سرفصل‌هاي اشتغال، مسکن، درمان، ازدواج، وام کارگشايي و کمک‌هزينه تحصيلي ساير مددجويان صرف مي‌شود. ملکشاهي با اشاره به اينکه در مجموع سه ميليون و ۳۰۰ هزار نفر هم‌اکنون تحت حمايت کميته امداد قرار دارد اعلام کرد: در سال آينده بخشي از افراد واجد شرايط به چرخه حمايتي کميته امداد وارد مي‌شوند.

آغاز ثبت‌نام کارت بليت‌هاي مدت دار
مديرعامل شرکت مترو تهران و حومه از آغاز ثبت نام کارت بليت‌هاي مدت دار خبر داد و گفت: بليت مترو از امروز ۱۰۰۰ تومان شده است.  فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينکه از امروز، اول ارديبهشت ماه قيمت بليت مترو تغيير مي‌کند، گفت: بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران و تاييديه فرمانداري بليت تک سفره تهران و حومه از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزايش يافت. وي با بيان اينکه اين قيمت ۱۰۰۰ تومان مربوط به افرادي است که از بليت‌هاي تک سفره استفاده مي‌کنند، گفت: مسافراني که از کارت الکترونيک استفاده مي‌کنند اين مبلغ حدود ۹۹۱ تومان مي‌شود. چرا که بر اساس مسافت از مسافران پول اخذ مي‌شود.

خبرنگاران در اولويت دريافت سهميه طرح ترافيک
مسئول بررسي مدارک و اسناد متقاضيان استفاده از سهميه ويژه‌ خبرنگاري از برخورد با رسانه‌هاي متخلفي که کادر اجرايي را به عنوان خبرنگار معرفي مي‌کنند، خبر داد. فرهاد خوانساري با بيان اين که بنده مسئول بررسي مدارک و اسناد متقاضيان استفاده از سهميه خبرنگاران ، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبري هستم، اظهار کرد: البته کار گروه ما تنها به بررسي مدارک و اسناد ارسالي مي‌پردازد و تصميم گيرنده نيستيم. وي در مورد وضعيت دبيران، سردبيران و کادر اجرايي مطبوعات در طرح ترافيک ويژه‌ خبرنگاران گفت‌: اغلب مجوزهاي مربوط به خبرنگاران در سال‌هاي گذشته به افراد غير توزيع شده است و تعداد زيادي از کارت‌هاي خبرنگاري دست افرادي قرار داشت که خبرنگار نبودند، ولي امسال تلاشمان بر اين است که بر اساس آيين‌نامه‌ که صراحتا نام روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و عکاسان خبري را برده است عمل کنيم و طبيعتا اولويتمان در ارائه طرح ترافيک، عکاسان خبري، روزنامه‌ نگاران و خبرنگاران است. 

برگزاري نمايشگاه بين المللي معدن و ماشين‌آلات معدني و راهسازي
ششمين نمايشگاه بين المللي معدن، صنايع معدني، فرآوري مواد معدني و تجهيزات وابسته و همچنين چهارمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات معدني و راهسازي از 3 تا 6 تيرماه با حضور و مشارکت مطرح‌ترين و بزرگترين شرکت‌هاي حوزه معدني داخلي و خارجي در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي کرمان برگزار مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني نمايشگاه بين المللي صنايع معدني کرمان: شرکت کنندگان در اين نمايشگاه؛ آخرين دستاوردهاي خود در حوزه‌ها و بخش‌هاي مختلف اکتشاف، استخراج، فرآوري، صادرات، سرمايه گذاري و ماشين آلات را ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار مي‌دهند.  ششمين نمايشگاه بين المللي معدن، صنايع معدني، فرآوري مواد معدني و تجهيزات وابسته و همچنين چهارمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات معدني و راهسازي که در فضايي به وسعت بيش از هشت هزار مترمربع برگزار مي‌شود، در واقع ويترين ويژه‌اي است که در آن آخرين دستاوردهاي تکنولوژي حوزه معدن و فرآوري معدني در معرض ديد علاقمندان قرار خواهد گرفت.  اين نمايشگاه نيز همچون سال‌هاي گذشته با استقبال ويژه شرکت‌هاي خارجي و نمايندگان آنها مواجه شده و تاکنون حضور کشورهاي آلمان، ايتاليا، فرانسه، اسپانيا، روسيه، ترکيه، روماني، چين، سوئد و ژاپن قطعي شده است. نمايشگاه امسال با استقبال خوب شرکت‌هاي خارجي مواجه شده و تاکنون حضور کشورهاي آلمان، کره جنوبي، چين، سوئد، ژاپن و روسيه قطعي شده است. تکميل زنجيره توليد براي دستيابي به محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالاتر، دستيابي به آخرين فنآوري‌هاي نوين، افزايش توليد مواد اوليه مورد نياز واحد‌هاي توليدي، توسعه صنايع بالا دستي معدن و صنايع معدني به منظور افزايش صادرات، انتقال و ارتقاء دانش و فناوري و توسعه تکنولوژي ساخت داخل با رويکرد بومي‌سازي، ارتقاء سطح ايمني در معادن، تجهيز معادن و کارخانجات و رفع کمبود ماشين آلات و تجهيزات و توسعه سرمايه گذاري و رفع موانع در حوزه معدن و صنايع معدني؛ مهمترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.  مدير برگزارکننده ششمين نمايشگاه بين المللي معدن، صنايع معدني و فرآوري مواد معدني گفت: در اين نمايشگاه علاوه بر شرکت‌هاي بزرگ و مختلف خارجي مهمترين شرکت‌هاي داخلي از جمله شرکت ملي مس ايران همراه با پيمانکاران داخلي و خارجي، مجتمع صنعتي و معدني گل گهر همراه با پيمانکاران داخلي و خارجي، شرکت جهان فولاد سيرجان و شرکت مادر تخصصي معدن و صنايع معدني خاورميانه (ميدکو)حضور دارند. محمود بندرچي افزود: با توجه به پتانسيل خوب بخش‌هاي معدن، سيمان و متالورژي کشورمان بويژه استان کرمان براي جذب سرمايه گذاري؛ لذا اين نمايشگاه مي‌تواند فرصت بسيار مطلوبي جهت حضور و سرمايه گذاري در بخش‌هاي صنعتي و معدني کشور باشد. وي اضافه کرد: برگزاري 5 همايش و کارگاه علمي‌با حضور متخصصان و استادان دانشگاه‌ها و همچنين برنامه‌ريزي براي بازديد هيئت‌هاي تجاري داخلي و خارجي؛ برخي از برنامه‌هاي جانبي ششمين نمايشگاه بين المللي معدن، صنايع معدني، فرآوري موادمعدني و تجهيزات وابسته و چهارمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات معدني و راهسازي است. در اين نمايشگاه ماشين آلات صنايع مربوط به اکتشاف، استخراج و بهره برداري، فرآوري مواد معدني، مهندسين مشاور و پيمانکاران، تجهيزات آزمايشگاهي و زمين شناسي و اکتشاف معادن زيرزميني، معادن روباز، محيط زيست، تجهيزات ترابري زيرزميني، تجهيزات توليد نيرو، تاسيسات تهويه، تجهيزات فيلتراسيون و هواساز، روانکاران صنعتي و معدني، تجهيزات و ماشين آلات خردايش مواد معدني، تجهيزات خطوط انتقال و توزين و فرآوري، انجمن‌ها و تشکل‌ها، ماشين آلات راهسازي، ماشين آلات سنگين، ماشين آلات حفاري، واردات و ارائه خدمات پس از فروش و تامين قطعات ماشين آلات حضور دارند.  علاقمندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر برگزاري اين نمايشگاه با شماره تلفن‌هاي 7-88346455-021 تماس گرفته و يا به وب سايت www.rastak-expo.com مراجعه نمايند.

سخنراني دکتر حسين رنجبران در نماز جمعه ساري به مناسبت هفته سلامت
تجارت-استان مازندران: دکتر حسين رنجبران، جانشين رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه اين هفته شهر ساري با بيان اينکه اول تا هفتم ارديبهشت ماه هفته سلامت نامگذاري شده است، اظهار کرد: شعار هفته سلامت امسال « سلامت براي همه » است که با تاکيد بر موضوع «پوشش همگاني سلامت ، براي همه و درهمه جا» نامگذاري شده است و در راستاي عدالت محوري است. وي افزود: فردي که در شهر و روستا زندگي مي‌کند بايد به مراکز بهداشتي و درماني و خدمات سلامت دسترسي داشته باشد. دکتر رنجبران با بيان اينکه کشور ما در خصوص کنترل بيماري‌هاي واگيردار موفق عمل کرده است، گفت: امروزه يکي از معضلات حوزه سلامت در سراسر جهان بيماري‌هاي غير واگير است که بايد براي کنترل آن اقدامات اساسي انجام شود. معاون اجتماعي دانشگاه علوم پزشکي مازندران علت اصلي بيماري‌هاي غير واگير را کم تحرکي دانست و افزود: امروزه به دليل تغيير سبک زندگي، بيماري‌هاي غير واگير افزايش پيدا کرده است که براي داشتن جامعه‌اي پويا اين بيماري‌ها بايد کنترل شوند. وي با بيان اينکه در سازمان بهداشت جهاني سلامت به معناي سلامت جسمي، روحي، اجتماعي و معنوي است، بيان کرد: يکتا پرستي و عبادت ، نقش اساسي در سلامت دارد و در مقالات علمي‌نيز به اثبات رسيده است. دکتر رنجبران با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته به دليل بيماري‌هاي واگيردار بسياري از افراد فوت مي‌کردند،گفت: در نظام جمهوري اسلامي‌اقدامات خوبي انجام شده است و امروزه شبکه گسترده بهداشتي در دور افتاده‌ترين روستاها نيز وجود دارد و اين بيماري‌ها به دليل فراهم آوردن امکانات کنترل شده است. جانشين رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران با بيان اينکه اميد به زندگي در مردم در ابتداي انقلاب 53سال بوده است،بيان کرد: در حال حاضر اين شاخص در زنان به 75 و در مردان به 73سال رسيده است. وي با اشاره به احداث 1110 خانه بهداشت پس از پيروزي انقلاب اسلامي‌در استان مازندران، افزود: 189 مرکز درماني روستايي، 90 مرکز درماني شهري، 45 پايگاه بهداشتي و درماني در مازندران نيز احداث شده است. دکتر رنجبران با بيان اينکه هم اکنون در استان مازندران 3720 تخت بيمارستاني، 25 بيمارستان دولتي، 5بيمارستان تامين اجتماعي، 7بيمارستان خصوصي و سه بيمارستان نيروهاي مسلح و ... وجود دارد اظهار داشت : در گذشته‌هاي نه چندان دور پزشکان پاکستاني و فيليپيني در بيمارستان‌هايمان فعاليت مي‌کردند ولي امروز در دانشگاه علوم پزشکي مازندران دانشجويان در 102رشته و 4 رشته فوق تخصصي در حال تحصيلند و اين موضوع نشان دهنده پيشرفت کشور در زمينه‌هاي علمي‌و پزشکي است.

 342هزار نوبت غيرحضوري در مراکز درماني تامين اجتماعي گيلان طي 9ماه
تجارت-استان گيلان_ فرحي؛ از ابتداي شروع سامانه نوبت دهي غير حضوري از تيرماه 96 تا پايان سال در مديريت درمان گيلان نزديک به 342 هزار نفر ازبيمه شدگان از اين طريق نوبت دريافت نمودند.دکتر شهدي نژاد مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان با ارائه گزارشي از سامانه نوبت دهي متمرکز که از ابتداي تيرماه سال 96 در استان راه اندازي شد اظهار داشت: نزديک به342 هزار نفر از بيمه شدگان عزيز تامين اجتماعي توانستند در مدت 9 ماهه سال 96 از ابتداي تيرماه از مراکز درماني تامين اجتماعي استان نوبت دريافت نمايند. ايشان افزود که چهار روش براي دريافت نوبت از مراکز درماني وجود دارد که بيشترين استفاده دراين مدت از روش تلفني بوده با 84درصد و بقيه از روش سايت اينترنتي ، سيستم USSD و APP موبايل بوده است.مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان با اعلام اينکه 12مرکز درماني ويک بيمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت خدمات درماني مستقيم به بيمه شدگان تامين اجتماعي استان ارائه مي‌دهند افزود: بالاترين آمارمجموع روش‌هاي نوبت دهي غير حضوري مربوط به پلي کلينيک تخصصي دريا (انزلي) مي‌باشد که 64هزار نوبت در اين مدت اخذ گرديده و پس از آن پلي کلينيک تخصصي شماره يک رشت با بيش از 40هزار نوبت و بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با 33هزار نوبت غير حضوري قرار دارند.دکتر شهدي نژاد در استفاده از سيستم USSD کلينک مستقل دندانپزشکي را پيشگام دانست و بيان نمود که اين مرکز با ارائه نوبت به بيش از 13هزار نفر بالاترين آمار را بين مراکز درماني استان برخورداراست. ايشان همچنين بالاترين نوبت دهي غير حضور درکل استان را مربوط به پزشکان عمومي‌ برشمرد و اظهار داشت که بيمه شدگان تامين اجتماعي در اين مدت با دريافت نزديک به 116هزار نوبت غير حضوري براي پزشکان عمومي‌بيش از 40درصد نوبت‌ها را به اين گروه از پزشکان اختصاص دادند.

افزایش 7/1درجه ای دمای استان مرکزی نسبت به 30 سال پیش
تجارت-استان مرکزی:مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کاهش میزان بارش برف در استان مرکزی نگران کننده است. عبدالرضا خلیلی در آئین بهره‌برداری از سایت مدیریت بحران و پدافندغیرعامل و آغاز پنجمین مانور فراگیر مدیریت بحران با محوریت وقوع زلزله در ساوه با تاکید بر اینکه امسال سال خوبی در حوزه بارندگی نبود، اظهار کرد: کاهش میزان بارندگی ها و مواجه شدن کشورمان با پدیده خشکسالی وارد هشت سالگی شده است و لازم است مدیریت‌ها و برنامه ریزی ها برای مقابله با این پدیده و توجه به مصرف بهینه آب تقویت شود. وی با اشاره به اینکه میزان بارش ها در سال آبی 97-96 به طور قابل ملاحظه‌ای تنزل یافت، گفت: در ایران به عنوان یک کشور کم آب در سال های اخیر باید به گونه ای زیرساخت های لازم را فراهم کنیم که وضعیت منابع آبی مدیریت شود. وی به تغییرات اقلیمی صورت گرفته در کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: تغییرات اقلیمی بوجود آمده در ایران موجب شده است که در استان مرکزی نیز میزان درجه حرارت  1.7 درجه سانتیگراد نسبت به 30 سال گذشته افزایش یابد. مدیرعامل آبفای مرکزی گفت: در این استان بخصوص در مناطق جنوبی بطور متوسط بیش از چهار ماه و در حدود 18 بار برف می بارید اما در سال های اخیر این میزان به طور متوسط به حدود پنج برف کاهش یافته و در سال آبی جاری به دو برف بسیار کم رسیده که جای نگرانی دارد. وی تصریح کرد: با وجود کاهش نزولات آسمانی اما مصرف آب در کشور افزایش یافته و توقعات مردم در حوزه مصرف آب نیز بیشتر شده است در حالی که باید با توجه به نگرانی هایی که در حوزه کمبود آب وجود دارد بر اساس همین میزان آب موجود برنامه ریزی کرد تا تنگناهای این حوزه بیشتر نشود. خلیلی بر لزوم استفاده از تجهیزات و تاسیسات مناسب و هوشمند تاکید کرد و افزود: تاسیساتی که از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد جوابگوی نیاز فعلی شبکه توزیع آب نیست و بعضا نیز فرسوده هستند و امکان سرویس دهی به مردم را ندارند که لازم است تجهیز و مناسب سازی شوند. وی در ادامه با اشاره به حادثه خیز بودن ایران گفت: جز شهرهای ساوه و زرندیه مابقی نقاط استان مرکزی در پهنه بندی وقوع زلزله جزو مناطقی هستند که احتمال وقوع در شهرهای آنها بسیار پائین است. وی ادامه داد: برگزاری مانور فراگیر مدیریت بحران با محوریت وقوع زلزله تمرینی برای آمادگی بیشتر در هنگام وقوع حوادث طبیعی نظیر زلزله است. سالانه شاهد وقوع زمین لرزه در کشور هستیم و در زلزله اخیر کرمانشاه، استان مرکزی جزو استان های پیشگام در خدمت رسانی به مردم زلزله زده بود و به عنوان استان معین بیشترین کمک‌های را ارائه کرد که مورد تقدیر مسئولان کشوری و  وزارت نیرو قرار گرفت. 

 ایجاد اشتغال پایدار از مهاجرت نیروی کار به شهرها جلوگیری می کند
تجارت-استان ايلام:هادي زاده با تشريح اين خبر گفت: توانمندسازي وايجاد اشتغال پايدار و موثر در جلوگيري از مهاجرت نيروي کار به شهرها از اهداف مهارت‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي در مناطق عشايري است.وي افزود: درسال جاري باتوجه به شعارحمايت ازکالاي ايراني و رويكرد تبيين نقش عشاير در تحقق اين شعار،اين مرکزدرنظرداردتا تعداد ۱۰ هزارنفر-ساعت آموزش به عشايرعزيزآبداناني ارائه شود. رئيس مرکز آموزش فني و حرفه‌اي آبدانان ادامه داد: اين آموزش‌ها در حرفه‌هاي مختلف همچون تهيه کشک، بهداشت جايگاه دام، رعايت الزامات سلامت،بهداشت وايمني درمحيط اموردام وپرورش دهنده بز وگوسفند درمناطق مختلف عشايري شهرستان برگزار مي‌شود، شايان ذکراست جمعيت عشايري درشهرستان آبدانان ۱۱۹۷۷ نفرکه شامل ۲۲۰۰ خانوارمي‌باشد.

اشتغال زايي براي 2477 مددجوي بوشهري در سال 96
تجارت -استان بوشهر : مدير کل کميته امداد استان بوشهر گفت: براي 2477 مددجوي تحت حمايت اين نهاد در سال 96 با اعتباري بالغ بر 49 ميليارد و 110 ميليون تومان اشتغال زايي ايجاد شد. به گزارش سايت خبري کميته امداد، احمد لطفي، مدير کل کميته امداد استان بوشهر، در تشريح فعاليت‌هاي اشتغال زايي اين نهاد گفت: بر اساس آخرين آمار موجود، در سال گذشته دو هزار و 477 طرح اشتغال با اعتباري بالغ بر 49 ميليارد و 110 ميليون تومان براي مددجويان تحت حمايت ايجاد شده است.لطفي در ادامه با بيان اينکه در سال گذشته 89 درصد تحقق برنامه در حوزه اشتغال داشته‌ايم، افزود: اين طرح‌هاي اشتغالي در رشته‌هاي شغلي مختلف از جمله، کشاورزي، دام پروري، شيلات، صنايع دستي و خدمات بوده است.مدير کل کميته امداد استان بوشهر با بيان اينکه ايجاد اشتغال پايدار براي مددجويان از مهم‌ترين دغدغه‌هاي اين نهاد است گفت: قبل از اجراي طرح اشتغال و در طول زمان اجراي آن، سطح دانش و آگاهي فني و حرفه‌اي مددجويان افزايش داده مي‌شود تا بتوانند در ادامه بدون اتکا به حمايت‌هاي امداد خودکفا شوند.وي در خصوص مددجويان خودکفا شده در سال گذشته بيان کرد: سه هزار و 317 خانوار تحت حمايت که در سالهاي گذشته تسهيلات اشتغال دريافت و کسب و کار راه اندازي کردند، به تدريج به مرز خودکفايي و استقلال مالي رسيدند که در سال 96 ديگر نياز به حمايت کميته امداد نداشتند و از سيستم حمايتي خارج شدند.لطفي با تاکيد بر اهميت ضريب موفقيت طرح‌هاي اشتغال مددجويان گفت: آموزش مهارت‌هاي شغلي مددجويان با هدف ارتقاء سطح مهارت‌هاي کارآفريني آنان، اعطا تسهيلات ارزان قيمت، ارائه مشاوره شغلي و افزايش نظارت بر طرح‌هاي اجرايي از مهم‌ترين حمايت‌هاي اين نهاد از کار آفرينان در طول دوره کارآفريني است.مدير کل کميته امداد استان بوشهر با اشاره به برنامه‌هاي اشتغالي اين نهاد در سال 97 خاطر نشان کرد: بر اساس ظرفيت‌هاي موجود در استان، 778 طرح اشتغال از محل منابع امدادي، 850 شغل از طريق کاريابي و سه هزار 905 نفر آموزش فني و حرفه‌اي اشتغالبراي مددجويان تحت حمايت اجرا مي‌شود.لطفي در پايان با اشاره به شعار سال جديد در حمايت از کالاي ايراني گفت: اين نهاد سه برنامه مهم در حوزه اشتغال از جمله ايجاد اشتغال پايدار و با کيفيت، آموزش و کاريابي براي مددجويان را در دستور کار دارد.