حق مردم براي استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي 
رييس جمهور با انتشار پيامي‌در صفحه رسمي‌اينستاگرام رياست جمهوري از حق مردم براي انتخاب استفاده از چند شبکه اجتماعي همزمان حمايت کرد.به گزارش ايلنا، صفحه رسمي‌اينستاگرام حسن روحاني با انتشار تصويري به نقل از رئيس‌جمهور نوشت: دولت از فضاي مجازي و امکان دسترسي و برقراري ارتباط مردم حراست خواهد کرد. رييس‌جمهور در اينستاگرام نوشت: رفع انحصار و کمک به تقويت پيام‌رسان‌هاي داخلي به معناي محدودسازي ساير شبکه‌هاي اجتماعي نيست. مردم حق انتخاب دارند و مي‌توانند توأمان در شبکه‌هاي مختلف اجتماعي فعاليت داشته باشند.» رييس جمهور تاکيد کرد: دولت از فضاي مجازي وامکان دسترسي و برقراري ارتباط مردم حراست خواهد کرد.»

مديران شجاع، قاطع و فعال جايي ندارند
دبيرکل حزب اراده ملت ايران گفت: مديران شجاع و قاطع و فعال کمتر مورد حمايت قرار مي‌گيرند و امروز اينگونه شده که ديگر شجاعت در تصميم‌گيري براي مديران جايگاهي ندارد و هر چه يک مدير کمتر اين صفات را داشته باشد بيشتر مورد پسند قرار مي‌گيرد.احمد حکيمي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به سخنان رييس‌جمهوري گفت: آنچه که در مورد وضعيت مسئولان و عملکردشان در کشور حائز اهميت است، اين است که معمولا در کشور ما براي آدم‌ها دنبال جايگاه مي‌گردند، نه براي يک جايگاه دنبال آدم. يعني در واقع بخشي از آقايان انگار مادرزاد مسئول هستند و بايد در جايي مديريت کنند در حاليکه مديريت بايد بر اساس نخبه‌گرايي و شايسته‌سالاري باشد.

مديران موانع را صادقانه بگويند
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: متاسفانه برخي اوقات ديده شده که مديران از پذيرش مسئوليت‌هاي خود سر باز زده‌اند، اين امتناع کردن به نفع مردم و جامعه نيست. چرا يک مدير به تعهداتي که به مردم داده است عمل نمي‌کند. اگر موانعي بر سر راهش وجود دارد چرا صادقانه درباره آنها صحبت نمي‌کند؟علي صوفي در گفت‌وگو با ايسنا به صحبت‌هاي اخير حسن روحاني در باب اهميت پايبندي به مسئوليت‌ها، گفت: چرا خود آقاي روحاني نسبت به شعارهايي که داده‌اند تغيير کرده‌اند؟ بزرگان و جريان‌هاي سياسي از آقاي روحاني مي‌خواهند که پايبند تعهدات خود باشند. رييس‌جمهور وکابينه‌شان به تمامي‌وعده‌ها و برنامه‌هايي که طبق آن مردم را پاي صندوق راي آورده‌اند عمل کنند.
امضاي توافق محرمانه با نماينده آمريکا 
يک عضو هيات رييسه مجلس گفت:سوال ملي حسينعلي حاجي دليگاني نماينده اصولگراي شاهين‌شهر، ميمه و برخوار از محمدجواد ظريف وزير امور خارجه درباره امضاي توافق محرمانه با نماينده آمريکا پس از اجراي برجام از سوي هيات رييسه اعلام وصول شد. به گزارش ايلنا، محمدعلي وکيلي افزود: سوال ملي احمد عليرضابيگي نماينده تبريز از محمدجواد ظريف وزير امور خارجه درباره بلاتکليفي سفارتخانه‌ها و عدم حضور سفرا در حوزه ماموريت خود اعلام وصول مي‌شود.عضو فراکسيون اميد مجلس خاطرنشان کرد: سوال ملي خديجه ربيعي فرادنبه از وزير امور اقتصادي و دارايي درباره عدم اجرايي شدن پروژه ملي جامع مالياتي ازسوي هيات رييسه مجلس اعلام وصول مي‌شود.

آمريکا بيچاره شده است
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام حرکت‌هاي مقاومت اسلامي‌در جهان اسلام را از برکات انقلاب اسلامي‌ايران خواند و گفت: مي‌بينيم که بحث مقاومت و تقويت جبهه مقاومت، قدرت‌هاي سلطه‌گر به ويژه آمريکا را بيچاره کرده است.به گزارش ايسنا، آيت ا...‌هاشمي‌شاهرودي گفت: سياست‌هاي کلي، روح و محتواي يک نظام سياسي را تشکيل مي‌دهند؛ که در ابعاد مختلف سياسي، فرهنگي اقتصادي، حقوقي، نظامي‌و امنيتي مي‌تواند ارزش‌هاي انقلاب ما را به دنيا معرفي نمايد.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در تبيين اثرات معنوي انقلاب اسلامي‌بر منطقه و جهان افزود: انقلاب اسلامي‌ما، محدود به يک کشور نبود و يک انقلاب و حرکت جهاني شد. انقلاب ما يک بيداري عظيم در منطقه و کشورهاي اسلامي‌ايجاد کرد و براي مستضعفين جهان در برابر مستکبرين يک دلگرمي‌است. 

حميد بقايي درخواست اعاده دادرسي داد
وکيل‌مدافع حميد بقايي با توجه به اينکه ما معتقديم هيچ کدام از اعمال ارتکابي نسبت داده شده به آقاي بقايي جرم نبوده است، تقاضاي اعاده دادرسي را تقديم ديوان عالي کشور کرديم. مهران عبدا... پور در گفت‌وگو با ايسنا افزود: درخواست اعاده دادرسي به استناد بند چ ماده 474 ارائه کرديم. پس از تاييد حکم دادگاه بدوي حميد بقايي در دادگاه تجديدنظر استان تهران و قطعيت آن و هم‌چنين ابلاغ حکم صادره، مأمورين پليس 22 اسفند ماه سال 96 نسبت به دستگيري و معرفي محکوم‌عليه جهت اجراي حکم صادره از جمله 15 سال حبس و 43 ميليارد تومان جزاي نقدي اقدام کرده و وي به زندان معرفي شد.

مردم امکان مطالبه‌گري را ندارند
عضو فراکسيون اميد مجلس گفت: در قالب نگرش‌هاي سياسي اصولگرا و اصلاح طلب مي‌توانيم افراد را تميز بدهيم ولي به هيچ عنوان نگاه‌هاي سياسي آن‌ها را نمي‌توان در قالب احزاب رسمي‌شناسنامه دار معرفي کرد.علي ابراهيمي‌در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشريح وضعيت احزاب، اظهار داشت: يکي از اشکلات جدي که در بُعد سياسي کشور وجود دارد، نبود احزاب رسمي‌و مسئوليت پذير است.وي با بيان اينکه عمدتا افراد بر اساس توانمندي شخصي يا گروه‌هاي حامي‌خود در انتخابات رياست جمهوري و مجلس ورود پيدا مي‌کنند و عملکردي که دارند نهايتا به خود شخص مربوط مي‌شود، بيان کرد: موفقيت يا عدم موفقيت عملکرد افراد به حزب و گروه سياسي آن‌ها ارتباطي پيدا نمي‌کند.وي افزود: عمدتا در اين مواقع مردم آن طور که بايد مطالبات خود را نمي‌توانند از طريق انتخابات دنبال کنند زيرا حزب رسما مسئوليتي را نپذيرفته است. ابراهيمي‌ادامه داد: در قالب نگرش‌هاي سياسي اصولگرا و اصلاح طلب مي‌توانيم افراد را تمييز بدهيم ولي به هيچ عنوان نگاه‌هاي سياسي آن‌ها را نمي‌توان در قالب احزاب رسمي‌شناسنامه دار معرفي کرد. وي افزود: مردم نمي‌توانند از اصولگرايان و اصلاح طلبان مطالبه‌گري کنند  نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي‌بيان کرد: در بسياري از کشورهاي دنيا وقتي مردم عملکرد حزب از بُعد اجتماعي، اقصادي يا ابعاد ديگر را مطلوب ارزيابي نکنند، به طور کلي مردم از آن حزب روي گردان مي‌شوند و به حزب ديگري گرايش پيدا مي‌کنند. عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اينکه در کشور ما معيار مردم براي گرايش پيدا کردن به يک گفتمان‌هاي مختلف در انتخابات، اشخاص هستند و اين شکل تداوم نخواهد داشت، گفت: در اين زمينه اگر احزاب مسئوليت پذير نداشته باشيم انتخابات ما هيچ گاه نمي‌تواند نتايج موفقي داشته باشد.

ظريف با اشاره به پيام خطرناک خروج آمريکا از برجام؛
کورش شرفشاهي: از هنگامي‌که برجام به تصويب رسيد، به نظر مي‌رسيد که حاشيه‌ها به پايان رسيده باشد اما با روي کارآمدن ترامپ، بازي‌هاي آمريکايي شروع شد و رييس جمهور جديد ثابت کرد که شيطان بزرگ به واقع صفت درستي براي آمريکا بوده است. از همان زمان بارها ترامپ تاکيد کرده که برجام را پاره ميکند و اکنون که در آستانه تمديد برجام قرار داريم، زمزمه‌هاي خروج آمريکا همچنان مطرح است.در اين رابطه وزير خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در نيويورک گفت: خروج آمريکا از برجام پيام خطرناکي براي جهان دارد. اينکه شما هرگز نبايد سراغ توافقي با آمريکا برويد چرا که در ‌‌نهايت اصلي که آمريکا به آن اعتقاد دارد اين است که «آنچه براي من است، براي من است و آنچه براي توست قابل مذاکره است.»
به گزارش از رويترز محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران در نيويورک با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: تلاش آمريکا براي خروج از برجام پيام خطرناکي به ساير کشورها دارد که مي‌گويد هرگز نبايد با آمريکا معامله کنند. 
وي روز شنبه در نيويورک در خصوص تلاش‌هاي امانوئل ماکرون رييس‌جمهور فرانسه و انگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: تلاش‌هاي اين دو براي ساکت کردن ترامپ، تلاشي بيهوده است. 
رويترز به برنامه ديدار ماکرون و مرکل با ترامپ هم اشاره کرد و نوشت: قرار است «اين ديدار اين هفته در واشنگتن انجام شود.»
ظريف که براي شرکت در نشست مجمع عمومي‌سازمان ملل به نيويورک رفته گفت: آمريکا نه تنها از اجراي تعهدات طرف خودش در توافق بازمانده بلکه خواستار چيز بيشتري است. اين پيام خطرناکي براي مردم ايران و جهان است. اينکه شما هرگز نبايد سراغ توافقي با آمريکا برويد چرا که در ‌‌نهايت اصلي که آمريکا به آن اعتقاد دارد اين است که «آنچه براي من است، براي من است و آنچه براي توست قابل مذاکره است.»
وي همچنين تاکيد کرد: اگر آمريکا از توافق هسته‌اي خارج شود، ايران آماده است که با شدت برنامه غني‌سازي اورانيوم خود را از سر بگيرد و اقدامات شديدي در پاسخ به خروج آمريکا از توافق هسته‌اي در نظر گرفته شده است. 
ظريف گفته ايران به دنبال دستيابي به بمب هسته‌اي نيست اما تهران پاسخ‌هاي احتمالي‌اي براي خروج آمريکا از توافق هسته‌اي در نظر گرفته که از سرگيري توليد اورانيوم غني شده بخشي از آن است. 
وزير خارجه ايران گفت: آمريکا هرگز نبايد از اينکه ايران بمب هسته‌اي مي‌سازد بترسد اما ما با جديت برنامه غني سازي اورانيوم را از سر خواهيم گرفت. 
ظريف مصاحبه‌اي با سي بي‌اس داشته و در اين مصاحبه هم هشدارهاي ماه اخير رييس‌جمهور ايران را تکرار کرده است.
حسن روحاني گفته بود آمريکا از عقب نشيني از توافق هسته‌اي پشيمان خواهد شد و ايران در عرض يک هفته در صورت خروج آمريکا از برجام پاسخ مناسبي خواهد داد. 
ظريف با اشاره به توافق هسته‌اي گفت: اگر تصميم آمريکا بر خروج از توافق هسته‌اي عملياتي شود ايران تصميماتي را تحت برجام و خارج از برجام اتخاذ خواهد کرد. ما گزينه‌هاي متعددي براي خودمان داريم و اين گزينه‌ها آماده است؛ يکي از اين‌ها مي‌تواند شامل از سرگيري فعاليت‌هاي هسته‌اي با سرعتي بسيار بالا‌تر باشد. 
ظريف خاطرنشان کرد: سران کشورهاي اروپايي بايد در صورتي که آمريکا مي‌خواهد اعتباري در جامعه بين‌الملل داشته باشد به ترامپ براي ماندن در برجام فشار بياورند. قطعا جهان نمي‌تواند يک جانبه از ما انتظار اجراي يک توافقي را داشته باشد که شکسته شده است.
وزير خارجه ايران در اين مصاحبه در خصوص احتمال تبادل زنداني به‌‌ همان ترتيبي که در دولت گذشته آمريکا اتفاق افتاد هم گفت: اين احتمال وجود دارد به ويژه از منظر بشر دوستانه ولي چنين اقدامي‌نيازمند تغيير در رويکرد و رفتارهاست. واشنگتن بايد نشان دهد مي‌تواند وارد يک گفتمان احترام آميز شود تا تهران هم بخواهد مذاکراتي با آمريکا درباره مساله شهروندان آمريکايي که در ايران زنداني هستند داشته باشد. 
وي تاکيد کرد: آمريکا بايد يادبگيرد چطور با ديگر ملت‌هاي داراي حاکميت سرزميني رفتار کند. به ويژه ملت‌هايي که براي ادامه حياتشان به آمريکا وابسته نيستند. وقتي شما در مذاکرات با بي‌احترامي‌با يک کشور و يک دولت و مردمش ظاهر شويد جايي براي ديالوگ باقي نخواهد ماند.
ظريف تاکيد کرد: ديپلمات‌هاي ايراني قادر به تاثيرگذاري بر تصميمات مربوط به زندانيان آمريکايي در ايران که توسط قوه قضاييه بازداشت شده‌اند نيست، با اين وجود سعي مي‌کند از منظر بشر دوستانه از نفوذش استفاده کند تا از وضعيت سلامتي زندانيان مطمئن شود.
ترامپ در حالي قرار است بيست ودوم ارديبهشت ماه تصميم خود را در باره پايبندي تهران به برجام را براي چهارمين بار اعلام کند که برخي رسانه‌ها ترديد در تداوم اجراي برجام را از سوي آمريکا انعکاس مي‌دهند. دولتي که در يکسال گذشته از هيچ گونه تلاشي براي بر هم زدن توافق هسته‌اي ايران و 1+5 فروگذار نکرد، اينک شروط تازه‌اي را مطرح مي‌کند؛ شروطي که با واقعيت‌هاي موجود بسيار فاصله دارد و از سوي اعضاي توافق پذيرفته نيست.
تداخل موضوع فعاليت‌هاي موشکي ايران به برجام از جمله خواسته‌هاي نادرست ترامپ است؛ موضوعي که ديپلمات‌هاي ايران و قدرت‌هاي غربي پس از سال‌ها مذاکرات سخت و فشرده راهي براي حل آن يافتند.
آنها معتقد بودند در صورتي که ساير مسائل به مسئله هسته‌اي گره بخورد نبايد انتظار حل وفصل آن را داشت. حال رئيس جمهوري آمريکا با خلط اين دو مبحث، سعي در به بن بست کشاندن توافق را دارد . ضمن اين که ترامپ و مشاوران وي قصد دارند با طرح مسائل موشکي ايران، تهران را به عنصر بي ثبات کننده در منطقه معرفي کنند. اين در حالي است که ماجراجويي‌هاي آمريکا در غرب آسيا يکي از عمده‌ترين مسائلي است که به تنش و بحران‌هاي کنوني منجر شده. آمريکا با بحران سازي در اين منطقه اقدام به فروش سلاح و عقد قراردادهاي هنگفت تسليحاتي با دولت‌هاي عرب منطقه مي‌کند و در اجراي اين سياست طبيعي است که ايران بايد به عنوان تهديد منطقه و جهان معرفي شود.
در ارتباط با متن برجام نيز لازم به يادآوري است که ترامپ به رغم زير پا گذاشتن روح و جسم اين توافق، حال ادعاي تغيير و به اصطلاح خود اصلاح برجام را دارد و از طرفي با برخي بندهاي قطعنامه 2231 نيز مخالفت مي‌کند. آمريکا نمي‌خواهد با اين واقعيت کنار بيايد که رفع محدوديت‌هاي زماني مشخص شده در زمينه فعاليت‌هاي هسته اي، موشکي و تسليحاتي ايران، تهران را توانمندتر کند. محدوديت پنج ساله تسليحاتي، هشت ساله موشکي و همچنين موانع هسته‌اي که پس از يک دهه برداشته خواهد شد، وحشت و نگراني ترامپ را سبب شده است.
به همين دلايل است که رئيس جمهوري آمريکا تهديد کرده در صورت عدم رفع اين ايرادها و نواقص از برجام خارج خواهد شد. وي در آستانه اين تصميم مهم به تغييراتي در کابينه دست زده تا شايد موانع مقابل خود را يکي پس از ديگري بردارد.


جهانگيري برخي نواقص در اجراي سياست‌هاي جديد ارزي را طبيعي دانست؛
جلسه ستاد اقتصادي ساماندهي مسايل ارزي کشور با موضوع پرداخت مابه التفاوت ارز مورد نياز واردات کالاهاي اساسي و دارو و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگيري با اشاره به وجود برخي کاستي‌ها در اعمال سياست‌هاي جديد ارزي گفت: وجود برخي نواقص در اجراي سياست‌هاي جديد ارزي طبيعي است اما دولت تلاش کرده تا در سريع‌ترين زمان با رفع کاستي‌ها و تکميل پيش نياز‌ها از مشکلات پيش روي تجار، فعالان اقتصادي و نيازمندان ارز بکاهد.
وي با تاکيد بر اينکه خوشبختانه تمهيدات لازم براي جلوگيري از افزايش قيمت کالاهاي اساسي و دارو فراهم شده است، اظهار داشت: تامين نيازهاي اساسي جامعه حياتي‌ترين بخش سياست‌هاي جديد ارزي است و دولت ضمن تامين ۳ هزار ميليارد تومان مابه التفاوت قيمت ارز، تصميمات اتخاذ شده را به زودي اجرايي خواهد کرد.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به برخي گزارش‌هاي نادرست در خصوص مشکل گردشگران خارجي براي تبديل ارز گفت: براساس دستورالعمل‌هاي ابلاغ شده شعب منتخب بانکي، ارز افراد را به قيمت مصوب ۴۲۰۰ تومان خريداري مي‌کند و هيچ مشکلي در اين خصوص وجود ندارد.
وي بر تداوم برخورد نيروهاي اطلاعاتي و انتظامي‌با قاچاقچيان ارز تاکيد کرد و گفت: دولت بر اعمال سياست‌هاي نوين ارزي اصرار دارد و در مقابله با قاچاقچيان ارز کوتاه نخواهد آمد.
جهانگيري با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات پتروشيمي‌ها، از وزير نفت خواست تا به منظور حمايت از اين صنعت
رييس کل بانک مرکزي در اين جلسه از مثبت بودن فضاي اقتصادي کشور پس از اعمال سياست‌هاي جديد ارزي خبر داد و با اشاره به رونمايي سامانه يکپارچه مديريت ارزي کشور «نيما» گفت: با شناسايي مشکلات و اصلاح دستورالعمل‌ها تلاش کرده‌ايم تا از سردرگمي‌و بلاتکليفي تجار و مردم کاسته و حرکت در مسير ساختار جديد را تسهيل کنيم.
در اين جلسه که با حضور وزراي صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي، نفت و روساي بانک مرکزي و سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادي رييس جمهور و دستيار ارشد اقتصادي رييس جمهور برگزار شد در خصوص مسائل تخصصي نظير بازارچه‌هاي مرزي، خوراک پتروشيمي‌ها، نحوه پرداخت مابه التفاوت ارز واردات با ارز متقاضي بحث و تبادل نظر شد. بر اين اساس صادرکنندگان موظف به بازگرداندن ارز ناشي از صادرات به چرخه اقتصادي کشور و يا واردات کالاهاي مورد نياز خود شدند. لازم به ذکر است صادرکنندگاني که از بازارچه‌هاي مرزي و نيز از طريق کشورهاي عراق و افغانستان و با پول ملي اقدام به صادرات و واردات مي‌کنند از شمول اين مصوبه مستثني شدند.


آيت ا... مکارم شيرازى با بيان اينکه قم واتيکان نيست گفت : صحبت‌هاي شنيده شده اخير را هرگز حمل بر اغراض و سوء نيت نمى‌کنيم، بلکه صرفاً ناآگاهى بوده ولى در فضاى مجازى به آن دامن زده‌اند. به گزارش ايلنا، آيت ا... مکارم شيرازي در ابتداي درس خارج خود گفت: در زمان شاه هنگامى که بحث‌هاى انقلابى اوج گرفت از سوى دولت به حوزه علميه پيشنهاد شد که ما قم را به عنوان يک کشور مستقل مانند واتيکان در اختيار علما و مراجع مى‌گذاريم و آن را به رسميت مى‌شناسيم. براى خود مجلس قانونگذارى داشته باشد، پول آن مستقل و نماينده به تمام کشورهاى جهان بفرستد. وي افزود: هدف آن‌ها چه بود؟ اين بود که مرجعيت و حوزه را به کلى منزوى کنند و لذا اين پيشنهاد شديداً رد شد. اين مرجع تقليد ادامه داد: اگر چنين چيزى صورت مى‌گرفت، مفهومش اين بود که علما و مراجع، حق ندارند درباره ايران نظرى بدهند، زيرا از قبيل دخالت يک کشور بيگانه در امور داخلى ايران است. آنها نمى‌توانند از افراد خود کسى را به مجلس بفرستند يا علماى قم در خبرگان و شوراى نگهبان دخالت کنند، چراکه تعلق به يک کشور ديگر دارند نه کشور ايران و نيز ائمه جمعه و مسئولين سياسى عقيدتى و قضات و اساتيد دانشگاه هيچ کدام نمى‌توانستند از حوزه علميه قم انتخاب شوند، چون جزء کشور ايران نبودند. اگر مردم قم مى‌خواستند به تهران و اصفهان و مشهد بروند بايد گذرنامه بگيرند و مردم قم نمى‌توانستند از آب و برق و گاز سراسرى نمى‌توانند استفاده کنند چون يک کشور بيگانه‌اند. عجب پيشنهاد خطرناکى بود.  وي با اشاره به نقش مرجعيت در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: ما برخلاف اين‌گونه حرف‌ها مى‌گوييم مرجعيت تعلق به تمام جهان اسلام و شيعه دارد و مى‌تواند مصالح و منافع و خطرات آن‌ها را گوشزد کند. هنگامى که به ما مى‌گفتند چرا در امر بحرين و سوريه و يمن دخالت مى‌کنيد مى‌گفتيم مرجعيت مرز خاصى ندارد. مقلدين ما در تمام اين کشورها هستند و ما حق داريم مصالح آن‌ها را تذکر دهيم و در نگرانى‌هاى آنها نگران باشيم. اين عقيده کجا و عقيده واتيکان شدن قم کجا! وي گفت: ما به همين دليل بارها به مسئولين محترم تذکر داده‌ايم که به قم به عنوان يک شهر معمولى نگاه نکنند، زيرا تعلق به تمام جهان اسلام دارد، آبروى آن آبروى جهان تشيع است. در سال پانزده ميليون نفر به زيارت کريمه اهل‌بيت(س) و مسجد جمکران مى‌آيند.


رئيس کل دادگستري استان مازندران خبرداد؛
حکم سعيد مرتضوي صادر و براي اجرا ابلاغ شده بود اما مشکل اين بود که قاضي پرونده کهريزک را پيدا نمي‌کردند تا آنکه رييس کل دادگستري استان مازندران از دستگيري وي در سرخرود مازندران خبرداد.به گزارش ايلنا، حجت الاسلام تقوي فرد با اعلام اينکه مرتضوي به دليل اجراي حکم محکوميت قطعي به دوسال حبس تعزيري دستگير شد افزود: محکوم خانه‌اي به اتفاق يکي از بستگان درمنطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نيابت از مرجع اجراي احکام تهران،‌ وي دستگير و تحت الحفظ به مرجع قضايي در تهران اعزام شد. درخواست بازبيني پرونده اما وکيل مرتضوي با انتفاد به حکم صادره گفت: کهريزک اساسا از اعتبار امر مختومه برخوردار است و مرتضوي در ارتباط با شکايات کامراني و جوادي‌فر از سوي دادگاه و دادسراي تهران با اتهام معاونت در قتل عمد تبرئه شدند.سعيد ايوبي در گفتگو با ايلنا افزود: مرتضوي دوبار در مساله معاونت در قتل عمد حکم تبرئه گرفتند که بعد از آن خانواده روح الاميني شکايت کرد و در کمال ناباوري و تعجب در پرونده‌اي که سه نفر در يک زمان و يک مکان به نام بازداشت‌گاه کهريزک فوت مي‌کنند آقاي مرتضوي در ارتباط با دو نفر منع تعقيب و برائت مي‌گيرد اما در رابطه با يک نفر در دادگاه تجديدنظر حکم به دو سال حبس صادر مي‌شود. وي افزود: البته رأي دادگاه بدوي که تجديد نظر آن را نقض کرده اعلام برائت بوده و دادگاه تجديدنظر آن را نقض مي‌کند؛ از لحاظ شکلي اين ايراد وارد بوده و هست مضاف بر اينکه در صلاحيت قاضي محترم هم آقاي مرتضوي ايراد گرفته‌اند اما متاسفانه هيچ توجهي به اين موضوع نشد. ايوبي با اشاره به بازداشت‌گاه کهريزک گفت: بازداشتگاه کهريزک تحت نظارت نيروي انتظامي‌بوده و حسب اعلام رياست وقت قوه قضائيه آيت ا...‌هاشمي‌شاهرودي، اين بازداشتگاه زير نظر قوه قضاييه نيست. اين بازداشتگاه در حال حاضر هم داير و تحت نظر نيروي انتظامي‌است و با عنوان سروش ۲۱۲ اداره مي‌شود. وي با اشاره به اتهام دادستان سابق تهران به جرم معاونت در قتل گفت: مرتضوي نه مباشرهاي جرم را که از نيروهاي انتظامي‌بودند مي‌شناخت و نه ديده بود و ارتباطي با آن‌ها نداشته است، چطور ممکن است مرتضوي که در مقام دادستاني تهران بوده و در دفتر خودش نشسته و هيچ اطلاعي هم نداشته که در اين بازداشتگاهي که زير نظر نيروي انتظامي‌بوده و اساسا از حوزه استحفاظي شهر تهران هم خارج بوده و در حوزه استحفاظي کهريزک است و هيچ شناختي هم نداشته چه طور وحدت قصد را قاضي احراز کرده و چه ارتباطي بين معاون و مباشر را پيدا کرده است؟ اين وکيل دادگستري خاطرنشان کرد: يک سري اصول فني بسيار روشن و گويا با کمي‌دقت مشخص مي‌شود، اگر واقعا انصاف و عدل را در نظر داشته باشيم و از غرايض شخصي دوري کنيم و کينه‌توزي را کنار بگذاريم خواهيم ديد رأي صادر شده به حق نبوده است. ايوبي با بيان اينکه بار‌ها گفته‌ام مرتضوي منشا خدمات بسياري در دادسراي عمومي‌و انقلاب اسلامي‌تهران، تامين اجتماعي، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده‌اند، گفت: اينکه امروز آقاي مرتضوي اين گونه امروز مورد هجمه واقع مي‌شوند بيشتر از روي غرض ورزي، عناد و دشمني است. کساني که داعيه دفاع از حقوق بشر و رسيدگي عادلانه را دا رند چرا امروز سکوت کردند و حرفي نمي‌زنند؟ اين‌ها ايراداتي است که به اين راي وارد است يک انساني به ناحق محکوم شده و متاسفانه اشخاصي که قبلا از سوي مرتضوي مورد محاکمه قرار گرفته‌اند و محکوم شده‌اند و مرتضوي کار قانوني و قضايي خود را انجام دادند امروز بايد قلم دستشان باشد و عليه او قلم بزنند. تريبون داشته باشند و بر عليه ايشان حرف بزنند اين عادلانه و انصاف نيست.