عرضه اقلام پروتئيني بدون محدوديت
 مديرعامل شرکت پشتيباني امور دام با تاکيد بر اينکه ذخاير پروتئيني تنظيم بازار امسال تامين است، بيان کرد: اين محصولات بدون هيچ گونه محدوديتي در فروشگاه‌هاي زنجيره اي، سازمان ميادين ميوه و تره بار و تعاوني‌هاي مصرف همه استان‌ها در حال توزيع است، به طوريکه متقاضيان براي دريافت گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ مي‌توانند به ادارات کل پشتيباني امور دام مراجعه کنند.حميد ورناصري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان نرخ هر کيلو گوشت مرغ 6 هزار و 200، هر شانه تخم مرغ دو کيلويي 12 هزار و 600، گوشت گوساله منجمد 23 هزار و لاشه گوشت گوسفندي 32 هزار تومان اعلام کرد.به گفته ورناصري؛ با توجه به ذخاير محصولات پروتئيني و اقدامات خوبي که در زمينه تنظيم بازار و دسترسي به کالاها در نقاط مختلف کشور صورت مي‌گيرد، نوسان خاصي در اقلام پروتئيني نخواهيم داشت.اين مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون روزانه مقدار قابل توجهي گوشت گرم گوسفندي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي براي جلوگيري از نوسان قيمت در بازار توزيع مي‌شود.

واردات برنج آزاد شد
در حالي که ممنوعيت واردات برنج براساس تصميم وزير جهاد کشاورزي در نيمه دوم پارسال هم تمديد شده بود، يک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزي از آزاد شدن مبادي اين محصول استراتژيک خبر داد.حالا يک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزي به خبرنگار ايسنا گفت: بنا بر تصميم مسئولان ارشد دولت، از امروز همه مبادي وارداتي برنج آزاد شده و وارد کنندگان تنها با رعايت شرايط و ضوابط سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مي‌توانند نسبت به ورود اين محصول استراتژيک از هر يک از مبادي رسمي‌کشور اقدام کنند.وي افزود: واردات برنج تا ۳۱ تيرماه امسال آزاد خواهد بود و تعرفه آن تغييري نخواهد کرد. البته يکي از تفاوت‌هاي سال جاري نسبت به پارسال اين است که شرايط و سختگيري‌هاي گذشته ديگر وجود ندارد و هر کسي که بتواند استانداردهاي دو دستگاه نظارتي مذکور را رعايت کند، مي‌تواند در شمار وارد کنندگان برنج قرار گيرد.

ثبت سفارش موبايل از سر گرفته شد
رييس اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي استان تهران با بيان اينکه سامانه ثبت سفارش کالا براي گوشي‌هاي موبايل باز شده است، تاکيد کرد که هنوز هيچ ارزي براي واردات اين کالا از سوي بانک‌ها اختصاص داده نشده است.مهدي محبي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌که در حال حاضر بانک مرکزي و صرافي‌ها ارزي را به بازار منتقل نمي‌کنند، گفت: در ماه حدود يک ميليون دستگاه گوشي‌هاي موبايل به فروش مي‌رسد که اگر حدود ۱۰ روز به اين بازار کالا نرسد يا به عبارتي واردات مختل شود، در اين بازار کسري گوشي به وجود مي‌آيد که قاعدتا مي‌تواند به افزايش قيمت‌ها هم منجر شود.وي با اشاره به اعمال طرح رجيستري گوشي‌هاي تلفن همراه، اظهار کرد: با توجه به اين‌که همه برندها به علاوه برند سامسونگ تحت پوشش طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل رفته‌اند، ما اساسا کالاي قاچاقي در بازار نداريم و تنها مبادي ورودي، مبادي رسمي‌و گمرکي هستند که آن‌ها نيز به دليل عدم تزريق ارز به بازار و واردکنندگان حالا با مشکل واردات مواجهند. رييس اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي استان تهران با اشاره به وضعيت بازار گوشي‌هاي تلفن همراه بعد از تلاطمات ارزي پيش آمده، بيان کرد: بازار از قاعده عرضه و تقاضا پيروي مي‌کند، به‌طوري که در حال حاضر با توجه به نوسانات پيش آمده در فروش کالا، بازار در آن شرايط رونق خود قرار ندارد. در حال حاضر (اول ارديبهشت) نيز هيچ ارزي از سوي بانک به واردکنندگان تخصيص داده نشده و عملا هيچ وارداتي نداريم.

امکان توليد مدل‌هاي به روز وجود ندارد؛
با توجه به توقف توليد موتورسيکلت‌هاي بدون استاندارد يورو ۴ بر اساس مصوبه هيئت دولت از ابتداي سال جاري، انجمن صنعت موتورسيکلت ايران از دولت درخواست کرده فرصتي ۱۰ ماهه براي توليد موتورسيکلت‌هايي با استاندارد يورو ۴ به توليدکنندگان داده شود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از درخواست موتورسيکلت‌سازان به منظور ارائه فرصتي ۱۰ ماهه براي توليد موتورسيکلت بر اساس استاندارد يورو ۴، درخواستي را به سازمان حفاظت محيط زيست ارجاع داده تا بر اساس آن تا ابتداي دي‌ماه سال جاري به واحدهاي توليدي زمان داده شود که بتوانند توليدات خود را مطابق با استاندارد يورو ۴ روانه بازار کنند. تقاضايي که جهت اجرا در صورت موافقت سازمان حفاظت محيط زيست، نيازمند موافقت و تصويب در هيئت دولت است؛ چرا که به دليل اجراي اين مصوبه از ابتداي سال جاري، هيچ موتورسيکلتي با استاندارد يورو ۴ توليد نشده و تمامي‌توليدکنندگان تا مشخص شدن نتيجه نهايي دست نگه‌داشته‌اند.
در اين رابطه عضو هيات رييسه انجمن صنعت موتورسيکلت ايران گفت: در حال حاضر امکان توليد موتورسيکلت در کشور بر اساس استاندارد يورو ۴ توسط توليدکنندگان داخلي وجود ندارد و انجمن صنعت موتورسيکلت ايران خواستار ارائه مهلتي تا ابتداي دي ماه سال جاري در اين خصوص شده است.
ابوالفضل حجازي به ايسنا گفت: شرکت‌هاي توليدکننده موتورسيکلت در حال حاضر توانايي توليد محصولاتي با استاندارد يورو ۴ را ندارند و مسئولاني که چنين تصميمي‌را اتخاذ کرده‌اند، بايد بدانند با چنين رويکردي صنعت موتورسيکلت از بين مي‌رود و صد در صد توليد داخل به واردات تبديل خواهد شد. با توجه به اينکه ENGINE موتورسيکلت‌هاي انژکتوري از کشورهاي چين و هندوستان به ايران وارد مي‌شود، بنابراين از آن‌ها درخواست کرده‌ايم که امکان و شرايط توليد موتورسيکلت با استاندارد يورو ۴ را تا ابتداي دي ماه سال جاري در ايران فراهم کنند.
حجازي با انتقاد از اينکه در حال حاضر شرايط تامين سوخت يورو ۴ در سراسر کشور مهيا نيست، يادآور شد: موتورسيکلت‌هايي با استاندارد يورو ۴ نيازمند سوخت يورو ۴ نيز هستند و اگر سوخت استفاده شده در آن‌ها يورو ۴ نباشد، بنزين وارد شده به موتورسيکلت انژکتور را دچار مشکل مي‌کند. حال جالب اينکه تنها برخي از پمپ بنزين‌ها سوخت يورو ۴ دارند و در شهرهاي کوچک اين سوخت وجود ندارد.
عضو هيات رئيسه انجمن صنعت موتورسيکلت ايران با بيان اينکه درخواست اين انجمن براي ارائه مهلت تا دي ماه سال جاري جهت توليد موتورسيکلت‌هايي با استاندارد يورو ۴ به سازمان حفاظت محيط زيست ارسال شده است، بيان کرد: اجراي اين درخواست نيازمند موافقت هيات دولت است و درخواست انجمن در حال حاضر به سازمان حفاظت محيط زيست ارجاع شده است.
حجازي با تاکيد بر اينکه اگر با درخواست انجمن صنعت موتورسيکلت ايران در ارتباط با ارائه مهلت جهت توليد موتورسيکلت‌هايي با استاندارد يورو ۴ موافقت نشود، صنعت موتورسيکلت براي هميشه تعطيل خواهد شد، گفت: از ابتداي سال گذشته تصميم بر اين شد تا توليد موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري متوقف و تنها موتورسيکلت‌هاي انژکتوري توليد شود. وي ادامه داد: حال پس از گذشت يک سال بلافاصله تصميم بر توليد موتورسيکلت‌هايي با استاندارد يورو ۴ شده و با توجه به اينکه توليدکنندگان به سختي توانستند موتورسيکلت‌هاي انژکتوري را جايگزين موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري کنند، اجازه نفس کشيدن به آن‌ها داده نشده و بايد موتورسيکلت‌هاي با استاندارد يورو ۴ را جايگزين موتورسيکلت‌هاي انژکتوري کنند.
عضو هيات رئيسه انجمن صنعت موتورسيکلت ايران با اعلام اينکه از ابتداي سال ۱۳۹۷ با توجه به مصوبه دولت مبني بر توليد موتورسيکلت بر اساس استاندارد يورو ۴، صنعت موتورسيکلت به صورت کلي در خواب فرو رفته است و توليدي وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اين مصوبه دولت و توانمند نبودن موتورسيکلت‌سازان در ارتباط با توليد موتورسيکلت‌هايي با استاندارد يورو ۴ خط توليد کليه موتورسيکلت‌ها در کشور متوقف شده و از ابتداي سال جاري توليدي صورت نمي‌گيرد.
وي با اشاره به اينکه شرايط براي صنعت موتورسيکلت به گونه‌اي پيش رفته که واحدهاي توليدي يکي پس از ديگري در حال تعطيل شدن هستند، گفت: با ادامه اين رويه توليد داخلي جاي خود را به واردات خواهد داد؛ چرا که سخت شدن مسير توليد موجب رونق بخش واردات است.
حجازي در پاسخ به اينکه توليد موتورسيکلت بر اساس استاندارد يورو ۴ از ابتداي سال ۱۳۹۷ تصميمي‌است که دولت در سال ۱۳۹۳ اتخاذ کرد، به چه دليل موتورسيکلت‌سازان از آن زمان تاکنون در راستاي بروز رساني توليدات خود حرکت نکرده‌اند، تصريح کرد: ما در همان زمان نيز اعتراض خود را اعلام کرديم. قطعا بايد بر اساس توان توليد تصميم‌گيري کرد. متاسفانه در کشور ما نه تنها از توليد حمايت نمي‌شود، بلکه تسهيلات نيز در اختيار توليدکنندگان قرار نمي‌گيرد تا بتوانند شرايط بهتري را داشته باشند. عضو هيات رئيسه انجمن صنعت موتورسيکلت ايران، ادامه داد: توليد کشور به دليل قوانين دست و پاگير فلج شده است و قاچاقچيان با دور زدن قوانين مسير راحت‌تري را براي درآمدزايي در بخش‌هاي مختلف طي مي‌کنند. با چنين شرايطي نمي‌توان با کالاهاي وارداتي رقابت کرد و قطعا توليد داخل دچار آسيب شده است. وي با بيان اينکه موضوع توقف خط توليد موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري از ابتداي سال ۱۳۹۶ بايد تنها در ارتباط با کلان‌شهرها به مرحله اجرا درمي‌آمد، بيان کرد: شهرهاي کوچک و روستاها آلايندگي بالايي ندارند و امکانات لازم براي تعمير موتورسيکلت‌هاي انژکتوري در بسياري از روستاها فراهم نيست. حجازي ادامه داد: ما اعتقاد داريم که بايد تصميم مربوطه در ارتباط با توقف خط توليد موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري از ابتداي سال ۱۳۹۶ و جايگزين شدن موتورسيکلت‌هاي انژکتوري در کلانشهرها به دليل آلايندگي بالا اجرايي مي‌شد و روستاها و شهرهاي کوچک از اين قضيه مستثني مي‌شدند.


رييس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفندي در خصوص وضعيت گوشت قرمز و گرم در بازار گفت: متاسفانه با التهابات بازار ارز و ادامه دار بودن آن تا به امروز خروج دام از کشور کاملا صرفه اقتصادي پيدا کرده به طوري که اتفاقاتي در اين حوزه در حال رخ دادن است که در ۴۰ سال اخير و در طول فعاليت من در اين صنعت بي‌سابقه بوده است.
علي اصغر ملکي در گفتگو با ايلنا گفت: امروز دام به صورت قاچاق و مجوز دار از کشور خارج مي‌شود آن هم نه در روزهاي اخير بلکه از زمان بالا رفتن قيمت دلار تا به امروز و همين امر سبب شده به صورت روزانه شاهد افزايش قيمت باشيم با اين وجود جاي سوال است که چرا همچنان براي صادرات و خروج دام از کشور براي برخي افراد اين امتياز و رانت را قائل مي‌شوند. ملکي ادامه داد: بازار صادرات چنان رونقي پيدا کرده که امروز صاحبان دام‌ها گله خود را در سن پايين و وزن کم به فروش مي‌رسانند در صورتي که اگر اين دامي‌که امروز خارج مي‌شود سه ماه آينده صادر شود حداقل۴ کيلو به وزن آن افزوده خواهد شد. رييس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفندي افزود: کار به آن جا رسيده که حتي بره ماده مولد را امروز ذبح مي‌کنند اين يعني در آينده نزديک ما شاهد کاهش زاد و ولد خواهيم بود اين مساله ما را به قهقرا مي‌برد و در آينده نزديک دچار کمبود دام و در نتيجه گوشت خواهيم شد. وي يادآور شد: دامي‌که تا همين هفته‌هاي پيش ۲۱ هزار تومان فروش مي‌رفت امروز ۳۳ هزار تومان در کويت و امارات فروخته مي‌شود. 

رييس اتحاديه خشک‌شويي و لباس‌شويي يکي از بزرگ‌ترين معضل‌هاي اتحاديه و واحدهاي صنفي‌شان را ورود شرکت‌هاي اينترنتي به اين حرفه مي‌داند و مي‌گويد: «مدتي است خشک‌شويي‌هاي اينترنتي شروع به کار کرده‌اند که مشکل‌ها و خطراتي را براي اين حرفه و ارباب‌رجوع‌ها به وجود آورده‌اند. ابوالفضل رجب‌زاده مي‌گويد: خشک‌شويي‌هايي که هيچ دستگاهي ندارند با طراحي يک اپليکيشن و ثبت سفارش، لباس‌ها را از مشتري‌ مي‌گيرند و در فضاهاي غيربهداشتي و زيرزميني مي‌شويند که اصلا مشخص نيست و نمي‌توان ردشان را زد. وي افزود:در واقع موضوع دلالي است و راه‌اندازي دفتر و تبليغات و گرفتن سفارش از مشتري‌هاي بي‌اطلاع _ مشتري‌اي که نمي‌داند لباس‌ها يا ملحفه‌ها و… کجا، چطور و با چه موادي شسته مي‌شوند _ با هدف سودآوري است.» او مي‌گويد: واحدهاي درجه دو و سه اتحاديه اصلا خشک‌شويي ندارند و اين کار به عهده واحدهاي درجه يک و ممتاز است. هيچ‌کدام از واحدهاي ما سفارش‌هاي شرکت‌هاي اينترنتي را انجام نمي‌دهند و تنها مکان‌هاي زيرزميني که از دسترس خارج هستند و وظيفه‌شان شستن لباس‌هاي بيمارستاني است.» رجب‌‎زاده در مورد مکان‌هايي که اقدام به شستن غيرقانوني لباس‌ها و وملحفه‌هاي بيمارستاني مي‌کنند، مي‌گويد: «يک بار در اين مورد با يکي از روزنامه‌هاي مطرح گفت‌وگو کردم و برنامه‌اي در تلويزيون صحبت‌هاي مرا با اشتباه فاحش پخش کرد و در آن برنامه مجري اعلام کرد مگر بيمارستاني هم داريم که لوازم قابل شست‌وشوي خود را به بيرون بدهد؟
وصول مطالبات و اصلاح ترکيب پرتفو مهمترين برنامه‌هاي بيمه دانا 
دکتر صادق نايب رئيس هيئت مديره و مديرعامل بيمه دانا، خواستار توجه بيشتر بر روند پرداخت خسارت‌ها شد و از ضرورت تشکيل مجموعه يا مديريتي براي اعمال نظارت بيشتر بر اين امور خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر بيژن صادق در نشست شوراي مديران اين شرکت، با مرور عملکرد سال گذشته اين شرکت اظهار داشت: متأسفانه در سال 1396 شاهد وقوع رخدادهاي تلخي همچون حادثه کارخانه سيمان شاهرود، واژگوني اتوبوس دانش آموزان هرمزگان، زلزله کرمانشاه، انفجارکشتي سانچي و اين اواخر سقوط هلي کوپتر فلات قاره بوديم که در سال 97 درصدد هستيم تمام تلاش خود را براي پرداخت به موقع خسارت‌ها پس از تکميل پرونده انجام دهيم.
مدير عامل بيمه دانا، وصول مطالبات معوق و اصلاح ترکيب پرتفوي را از مهمترين برنامه‌هاي سال جديد برشمرد و تأکيد کرد: امسال بايد حرکت شرکت به سمت بيمه‌هاي درمان خرد باشد و طوري برنامه‌ريزي کنيم که از جذب قراردادهاي زيان ده جلوگيري و بر بيمه‌هاي سودده تمرکز کنيم.
دکتر صادق، برنامه‌ريزي در مديريت بيمه‌هاي اتومبيل براي عرضه بيمه‌هاي شخص ثالث و بدنه اين شرکت و بهينه شدن نرم افزار بيمه‌هاي عمر را از برنامه‌هاي سال جديد عنوان کرد و يادآور شد: در مجموع سال گذشته چيزي حدود 103 درصد تحقق بودجه داشتيم.
وي ميزان تحقق بودجه شرکت در مناطق مختلف را مورد تأکيد قرار داد و در پايان سخنان خود اظهار داشت: اگر روند نظارت بر پرداخت‌ها بويژه در حوزه اشخاص و درمان شکل مناسب تري پيدا کند، مي‌توانيم اقدامات مناسبي را در جهت جلب رضايت ذينفعان شرکت فراهم آوريم.
گفتني است: اولين جلسه شوراي مديران شرکت بيمه دانا با حضور اعضاي هيات مديره، معاونان مدير عامل، مديران ستادي و سرپرستان مناطق برگزار شد.


برگزاري نخستين گردهمايي مديران ستادي و روساي شعب بيمه ايران معين
نخستين گردهمايي مديران ستادي و رؤساي شعب شرکت بيمه ايران معين پنجشنبه 30 فروردين 1397 در سالن اجتماعات هتل کوثر تهران برگزار شد. در اين گردهمايي اعضاي هيات مديره، مديران ستادي و روساي تمامي‌شعب شرکت حضور داشتند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران معين، اين گردهمايي با سخنراني آقاي دکتر حسن اسلامي‌پناه رئيس هيئت مديره بيمه ايران معين آغاز شد. وي با تأکيد بر لزوم شناخت دقيق از موقعيت کنوني و با در نظر گرفتن تمام ذينفعان شرکت اعم از سهامداران، کارشناسان، شبکه فروش، مشتريان و مردم افزود: بايد با تدوين برنامه‌ها و انجام اقدامات لازم براي رسيدن به اهداف تعيين شده شرکت تلاش کنيم.
رييس هيات مديره بيمه ايران معين در ادامه با تاکيد بر ضرورت به کاربستن تمام ابزارهاي مديريتي مانند اختيارات، آموزش، تغييرات، تقدير و تشويق و در برخي موارد توبيخ و تنبيه براي مديريت واحدهاي سازماني، از مديران و رؤساي شعب خواست تا از کليه ابزارهاي لازم در مديريت برنامه‌ها استفاده کنند تا بتوانند به وظيفه اصلي خود در شرکت بيمه ايران معين که در واقع تأمين نيازهاي مردم و خدمت به جامعه است به خوبي عمل کنند.
در ادامه آقاي ابراهيم حميدي مديرعامل بيمه ايران معين به ايراد سخنراني پرداخت. وي هدف از برگزاري اين گردهمايي را تلاش براي تحقق کامل برنامه‌هاي پيش بيني شده براي سال 1397 بيان و اظهار داشت: که از سال گذشته برنامه‌هايي مانند ارزيابي عملکرد پرسنل را با هدف ارتقاي توانايي‌ها و بهره‌گيري از نيروي انساني توانمند و با انگيزه را شروع کرده‌ايم. در سال جديد نيز با بهره‌مندي از سيستم BI مي‌توانيم بر اساس شاخص‌هاي مشخص و به صورت روزانه، ماهانه و فصلي عملکرد شبکه فروش و شعب شرکت را داشته باشيم و اين موضوع ما را در پايش و ارزيابي و روند تحقق اهداف و برنامه‌ها کمک خواهد کرد.
وي با اشاره به توسعه شعب و نمايندگان شرکت در طول سه سال گذشته افزود: با تأمين کليه زيرساختهاي لازم اعم از تجهيزات، ساختمان، منابع انساني، IT و آموزش توانستيم شعب جديد را راه اندازي کنيم؛ و با توجه به تلاش‌هايي که براي فعاليت برون مرزي شرکت داشته‌ايم اميدواريم اين روند توسعه ادامه يابد و منجر به افزايش پرتفو و موفقيت شرکت گردد.
مديرعامل بيمه ايران معين خاطر نشان ساخت: در بخش بيمه‌هاي اتکايي موفقيت قابل توجهي داشته‌ايم و بيمه ايران معين جز 4 شرکت داراي مجوز قبولي اتکائي از بيمه مرکزي است و به موجب مجوز قبولي اتکائي خارجي فعاليت‌هاي ما گسترده تر نيز خواهد شد؛ براي اين مهم برنامه‌هايي داريم و در سال جديد تمرکز بيشتري در اين بخش خواهيم داشت.
وي با اشاره به طراحي و توسعه بيمه زندگي "مان" در طول سه سال گذشته از موفقيت فروش اين محصول ابراز خرسندي کرد و سازمان کوچک، چابک و پوياي ايران معين را در اين موفقيت تأثيرگذار دانست و در ادامه اضافه کرد: با توجه به آنکه مسئوليت بيمه زندگي مان ديگر بر عهده بيمه ايران معين نيست بايد تمام تمرکز خود را براي گرفتن سهم بيش‌تري از بازار بيمه عمر در مناطق آزاد و ساير رشته‌هاي بيمه‌اي در محدوده فعاليت شعب خود قرار دهيم اگرچه ظرفيت اين مناطق بسيار محدود است ولي ما تا کنون توانسته‌ايم در رقابت با ساير شرکت‌ها رهبر بازار بيمه مناطق آزاد باشيم و بيشترين سهم را کسب کنيم. 
مديرعامل بيمه ايران معين در پايان سخنانش تأکيد داشت که موفقيت شرکت تنها با کارهاي بزرگ هيئت مديره و مديران حاصل نمي‌شود بلکه موفقيت اين شرکت وابسته به هزاران کار کوچکي است که توسط تک تک اعضاي خانواده ايران معين انجام مي‌شود.

تقويت ساختارها و بهبود الگوهاي خدمت رساني، نياز صنعت بيمه
دبيرکل سنديکاي بيمه گران ايران در جمع مديران و رؤساي شعب بيمه نوين: صنعت بيمه براي تقويت ساختار و بهبود الگوهاي خدمت رساني خود نيازمند نگاه و تفکر سيستمي‌است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، هم زمان با نخستين نشست سراسري مديران ستادي و رؤساي شعب سيدمحمد عليپور؛ دبيرکل سنديکاي بيمه گران ايران در جمع مديران و رؤساي شعب بيمه نوين با اعلام اين مطلب افزود: هماهنگي بين اجزاي يک سيستم نکته‌اي است که در فعاليت‌هاي تخصصي بايد روي آن تمرکز کرد و براي رويارويي با چالش‌ها، از حالت انفعال خارج شد. اگر ما صنعت بيمه را يک کل در نظر بگيريم اين نکته قابل تأمل است که وضعيت تک تک عناصر آن بر عملکرد و کارکرد کل اين سيستم، مؤثر است.
وي در ادامه گفت: صنعت بيمه نيز به‌عنوان يک صنعت تخصصي و خدمت رسان بايد نقش مثبت و اثربخش خود را در توسعه اقتصادي و اجتماعي به عنوان يک عنصر اثرگذار ايفا کند و براي آنکه مورد وثوق اجتماع باشد، بايد براي اعتمادسازي در جامعه، به صورت برنامه‌مند تلاش کنند چرا که تصويرِ خوب با خدماتِ خوب ساخته مي‌شود.
عليپور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به نقش شبکه فروش شرکت‌هاي بيمه در ايجاد اعتماد عمومي‌به اين صنعت خاطرنشان کرد: يکي از مهم‌ترين نکات قوت در شرکت‌هاي بيمه برخورداري از شبکه فروشِ توانمند، صادق و اطمينان‌بخش، است. نمايندگان به عنوان بخشي مهمي‌از اين مجموعه مي‌توانند در استقرار سيستم کارا و متمرکز در ايجاد زنجيره خدمات ارزش آفرين، در چرخه اعتماد جامعه مؤثر باشند.
دبيرکل سندکاي بيمه گران ايران در پايان نيز با اشاره به عملکرد بيمه نوين تصريح کرد: شرايط پايدار کنوني بيمه نوين، حاصل هماهنگي و تعامل سازنده بين اضلاعِ تجربه،تخصص و انگيزه در اين شرکت است. خوشبختانه اين شرکت در چند سال اخير با برنامه‌ريزي و هدف گذاري موفق شده است موقعيت خود را بهبود بخشد و در اين مسير تک تک اعضاي اين شرکت سهيم بوده اند.
 نخستين نشست سراسري مديران ستادي و رؤساي شعب بيمه نوين در سال ۱۳۹۷ با حضور مديرعامل، اعضاي هيأت مديره و معاونان اين شرکت و دبيرکل سنديکاي بيمه گران ايران به عنوان ميهمان اين گردهمايي برگزار شد و طي آن علاوه بر ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌هاي عملياتي سال ۹۷ و مقالاتي از سوي مديريت‌هاي مختلف، ۹ پنل تخصصي توسط رؤساي شعب به طور گروهي ارائه شد.

نحوه پرداخت سهم وزارت بهداشت از حق بيمه شخص ثالث بيمه ايران
محمد مهدي اعلايي معاون مديرعامل بيمه ايران در گفتگويي تلفني با برنامه زنده نبض شبکه خبر درباره نحوه پرداخت سهم وزارت بهداشت از حق بيمه شخص ثالث در پاسخ به سخنان ميهمانان اين برنامه گفت:
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، صنعت بيمه هيچ وقت به خاطر سهم ۱۰ درصدي وزارت بهداشت حق بيمه را افزايش نداده است.
در پي آن هستيم که امکان پرداخت سهم ۱۰ درصد وزارت بهداشت براي ما فراهم شود و مايليم روزانه سهم وزارت بهداشت را پرداخت کنيم.
پيشنهاداتي داده‌ايم تا بخشي از بدهي را با اوراقي که دولت به ما در ازاي طلب‌هايمان داده، پرداخت کنيم و منتظر به نتيجه رسيدن اين پيشنهادات هستيم.
وزارت بهداشت هم بايد گزارش بدهد که سهم خود از بيمه‌هاي شخص ثالث را چگونه و کجا هزينه کرده است، وزارت بهداشت فقط سالي ۶۰۰ ميليارد تومان از بيمه ايران بابت پذيرش رايگان حادثه ديدگان تصادفات رانندگي دريافت مي‌کند.
دولت بابت مطالبات بيمه ايران که بدليل قرارداد با زيرمجموعه‌هاي دولت به وجود آمده و اتفاقاً بيمه ايران هزينه‌ها را به بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت پرداخت کرده، اوراق داده است و وزارت بهداشت هم مي‌تواند همان اوراق دولتي را بابت مطالبات خود از بيمه ايران دريافت کند.

بازديد مدير شعب بانک صادرات کرمان از شعبه بيمه سرمد اين استان
 مدير شعب بانک صادرات استان کرمان از شعبه بيمه سرمد در اين استان بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، در اين نشست که با حضور آقايان کاتب رييس هيات مديره بيمه سرمد، ميري مدير شعب بانک صادرات استان کرمان و معاونان وي و همکاران شعبه بيمه سرمد در اين استان برگزار شد، بر لزوم توسعه و گسترش تعاملات جهت همکاري‌هاي مشترک بانک-بيمه تاکيد شد. ميري در اين ديدار با اظهار رضايت از عملکرد مطلوب بيمه سرمد به مشتريان بانک صادرات، بيمه سرمد را جزيي جدايي ناپذير از مجموعه بانک صادرات دانست و گفت: کسب بالاترين نسبت حق بيمه توليدي به حق بيمه مورد انتظار از مجموع شعب بانک در استان کرمان در جشنواره بيمه‌هاي عمر مانده بدهکار سال ۹۶، گواهي بر اين ادعاست. وي ضمن اشاره به حضور هميشگي مديريت بيمه سرمد در استان کرمان در اکثر جلسات بانک صادرات در تمامي‌نقاط جغرافيايي استان، از ارائه مطلوب خدمات بيمه سرمد در اين استان قدرداني کرد و توسعه هر چه بيشتر خدمات اين شرکت جهت مشتريان بزرگ بانک صادرات را خواستار شد. رييس هيات مديره بيمه سرمد نيز در اين ديدار به مسئولين بانک صادرات اطمينان خاطر داد، اين شرکت همواره در کنار مشتريان و همکاران بانک خواهد بود و از هيچ کوششي در جهت جلب رضايت مشتريان بانک صادرات فروگذار نخواهد کرد. همچنين در ادامه اين نشست، با توجه به لزوم بهره برداري از پتانسيل‌هاي صنعتي و توليدي استان کرمان به عنوان پهناورترين استان کشور، مقرر شد جلسه‌اي با حضور مديريت بانک در استان کرمان، مشتريان ويژه و بزرگ بانک صادرات و اعضاي هيات مديره بيمه سرمد برگزار شود. رييس هيات مديره بيمه سرمد در اين سفر استاني، ديداري نيز با نمايندگان استان کرمان داشت که در اين ديدار، مشکلات پيش روي شبکه فروش در استان کرمان مورد بررسي قرار گرفت.
نمايندگان استان کرمان، مشکلات و موانع پيش روي خود را در سال گذشته مطرح کردند و راهکارهايي توسط رييس هيات مديره بيمه سرمد در خصوص رفع اين مشکلات ارائه شد.
کاتب در اين ديدار ضمن تاکيد بر لزوم توسعه شبکه فروش و ارتقاي سطح علمي‌آنان از طريق برگزاري دوره‌هاي آموزشي و تخصصي، به آنان اين اطمينان را داد که در سال جديد، بررسي و رفع موانع پيش روي نمايندگان، در دستور کار شرکت قرار خواهد گرفت.

فروش بيمه نامه آتش سوزي بيمه پارسيان با تخفيفات ويژه
طبق اعلام مديريت بيمه‌هاي آتش سوزي بيمه پارسيان ، اين شرکت در نظر دارد طرح تخفيف عيد تا عيد در بيمه‌هاي آتش سوزي را با شرايط بسيار مناسب اجرا نمايد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه پارسيان، با توجه به پوشش‌هاي بسيار مناسبي که بيمه نامه آتش سوزي دارد از جمله زلزله، سيل، طوفان و غيره شرايط مناسبي توسط بيمه پارسيان براي بيمه گذاران فراهم شده است تا بتوانند با قيمت بسيار مناسب اين بيمه نامه را دريافت نمايند.
بر همين اساس در بازه زماني 26 فروردين ماه لغايت 12 ارديبهشت اين تخفيف بر روي کليه بيمه نامه‌هاي غير صنعتي به ميزان 20 درصد قابل اعمال است. بيمه گذاران محترم جهت دريافت اطلاعات بيشتر و خريد اين بيمه نامه مي‌توانند به تمامي‌شعب و نمايندگي‌هاي بيمه پارسيان در سراسر کشور مراجعه فرمايند.

برگزاري اجلاس سراسري مديران ستادي و شعب شرکت بيمه معلم
هجدهمين اجلاس سراسري مديران ستادي و شعب شرکت بيمه معلم در تاريخ 29 و 30 فروردين ماه در شعبه استان چهارمحال و بختياري در شهرکرد برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه معلم، در اين گردهمايي مديران بيمه معلم با مرور اقدامات گذشته و برنامه‌ريزي براي آينده شرکت، در بلندترين استان کشور عهد بستند که همه تلاش خود را براي بهبود روز افزون به کار گيرند.  همچنين ساختمان جديد شعبه شهرکرد که در منطقه شمالي اين شهر قرار دارد، با حضور مقامات ارشد بيمه معلم در مراسمي‌ديدني و جذاب افتتاح شد. مقامات ارشد استاني شامل معاون شهردار، مدير کل محيط زيست، مدير کل تامين اجتماعي، معاون ميراث فرهنگي، اعضاي شوراي شهر، مديران عامل شرکتهاي بزرگ صنعتي ضمن ديدار با مدير عامل محترم بيمه معلم و معاونين ايشان از عملکرد مطلوب شرکت بيمه معلم قدرداني نمودند. از بيمه گذار بزرگ بيمه معلم به پاس يک دهه اعتماد به اين شرکت تقدير شد. اين همايش با ارائه خاص دکتر سيدمهرداد‌هاشمي‌مشاور عالي شرکت بيمه معلم در فضايي صميمي‌و با محوريت تحليل نحوه تفکر و پردازش مغزي انسان‌ها بر اساس مدل رنگ فکر برگزار شد. تشکيل کارگروه‌هاي تخصصي: برگزاري پنل‌هاي تخصصي و تشکيل کارگروه شعب پرپتانسيل جهت ارائه مشکلات و راهکارها انجام و بسيار موثر واقع شد.

معرفي منتخبان هشتمين دوره جشنواره ماهانه رشد بيمه‌کوثر
نمايندگان منتخب هشتمين دوره جشنواره ماهانه رشد بيمه‌هاي عمروسرمايه‌گذاري شرکت بيمه‌کوثر معرفي شدند. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير بيمه‌هاي زندگي بيمه‌کوثر، سرپرستي خراسان‌رضوي با رشد 78درصدي نسبت‌به ماه گذشته توانست در جايگاه سرپرستي برتر قرار گيرد. مرتضي کامراني با بيان اينکه هفت نفر از نمايندگان که بيشترين فروش را نسبت‌به ماه گذشته در سطح‌هاي تعيين شده داشتند، معرفي شدند، افزود: 10نفر از نمايندگان توانمندي که در سطح خود حدنصاب امتياز را کسب کرده‌اند و همچنين 10نفر از بيمه‌گذاراني که بيشترين پرداختي داشته‌اند به‌عنوان برگزيدگان اين جشنواره معرفي شدند.