پيروزي قاطع تيم ملي ايران برابر آلمان
 ديدار دو تيم واليبال نشسته ايران و آلمان در سالن صدراي تبريز برگزار شد و تيم ملي واليبال نشسته کشورمان توانست ۳ بر صفر حريف قدرتمند خود را شکست دهد.
تيم ملي ايران در روز چهارم مسابقات ليگ جهاني واليبال نشسته در تبريز، با اقتدار تمام از سد تيم ملي آلمان گذشت.
تيم واليبال ايران در سه ست و با نتايج ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۵ برابر تيم آلمان به پيروزي آسان دست يافت. البته تيم کشورمان صعودش به فينال مسابقات را قطعي کرده است
تيم واليبال نشسته ايران در سه بازي قبلي خود برابر روسيه، بوسني و اکراين به برتري رسيده و امروز در آخرين بازي دور مقدماتي به مصاف آمريکا مي‌رود.

اميدوارم اينيستا در بارسا بماند
ايوان راکيتيچ،‌هافبک بارسلونا ابراز اميدواري کرد که آندرس اينيستا در اين تيم بماند و او را يکي از بزرگترين بازيکنان تاريخ خواند. ستاره اسپانيايي دوران درخشاني در بارسا سپري کرد و 8 قهرماني لاليگا و 4 قهرماني چمپيونزليگ با اين تيم کسب کرد. او در 16 سالگي به تيم اصلي بارسا منتقل شد  و حالا در آستانه حضور در ليگ چين است. با اين حال راکيتيچ ابراز اميدواري کرد که اينيستا در پايان فصل بارسا را ترک نکند.
او گفت: نمي‌دانم که اينيستا مي‌ماند يا مي‌رود ولي واقعا اميدوارم که تيم را ترک نکند. او اين موضوع را مي‌داند، فکر مي‌کنم هواداران مي‌خواهند که او در تيم ما بماند، هميشه گفته‌ام که خودش بايد تصميم گيري کند.

 عذرخواهي گتوزو از هواداران ميلان
جنارو گتوزو، سرمربي ميلان پس از شکست تيمش مقابل بنونتو از هواداران عذرخواهي کرد. ميلان که روزهاي خوبي را سپري نمي‌کرد، شنبه شب به مصاف بنونتو قعر جدولي رفت و مقابل اين تيم شکست خورد تا حالا خطر از دست دادن سهميه ليگ اروپا را نيز حس کند. بنونتو از دقيقه 80، 10 نفره بازي کرد ولي با اين وجود توانست يکي از معدود امتيازات فصلش را کسب کند و پس از بازي، گتوزو از هواداران عذرخواهي کرد.
او گفت: طبيعي است که روند افت تيم را شاهد باشيم. وقتي بدون روح بازي کنيد، اينطور شرمگين مي‌شويد. مهم نيست که با دو، سه يا چهار مهاجم بازي کرده‌ايم زيرا هيچ کاري از پيش نبرديم و از لحاظ روحي، توانايي‌‌اش را نداريم.


ابلاغ حکم تخلف مالي در تيم ملي فوتبال بعد از پايان ليگ
بخشي از حکم کميته اخلاق فدراسيون فوتبال در موضوع تخلفات مالي در تيم ملي فوتبال پس از پايان هفته سي‌ام ليگ برتر ابلاغ و اجرا خواهد شد. به نقل از ايسنا، در پي تخلفات مالي صورت گرفته در تيم ملي فوتبال که در طي آن برخي از کارکنان تيم ملي از اسپانسر طرف قرارداد فدراسيون فوتبال مبالغي را دريافت کرده بودند، کميته اخلاق فدراسيون فوتبال با بررسي اين پرونده، عليه مدير سابق تيم ملي حکم محروميت صادر کرده که بر اساس اطلاع خبرنگار ايسنا اين حکم پس از پايان هفته سي‌ام ليگ برتر جهت اجرا، ابلاغ خواهد شد. بر اساس اطلاعات واصله، محروميت سنگيني براي مدير سابق تيم ملي صادر شده و اين حکم از سوي کميته اخلاق براي امضا و اجرا در روند اداري فدراسيون قرار گرفته و دبيرکل فدراسيون فوتبال نيز آن را امضا کرده است.  پرونده تخلف مالي در تيم ملي فوتبال پس از آن مطرح شد که کميته اخلاق به اسناد و مدارکي دست يافت که طي آن اسپانسر فدراسيون فوتبال مبالغ سنگيني را خارج از قرارداد در اختيار کارکنان تيم ملي قرار داده است.

فدراسيون‌ها حق خريد ارز از بازار غير رسمي‌را ندارند
معاون قهرماني وزارت ورزش و جوانان گفت: ارز لازم براي فدراسيون‌ها بعد از تاييد شوراي برون مرزي با نرخ مصوب بانک مرکزي در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد. معاون قهرماني وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد همراه با سياست‌ها و برنامه‌هاي ابلاغي دولت پيرامون ساماندهي بازار ارز، هيچ يک از فدراسيون‌هاي ورزشي حق خريد ارز مورد نيازشان از بازارهاي غير رسمي‌را ندارند. محمدرضا داورزني با اشاره به همکاري و همراهي بانک مرکزي با وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه در زمينه تامين ارز مورد نياز براي اعزام تيم‌هاي ورزشي به مسابقات برون مرزي مشکلي نداريم و ارز لازم براي فدراسيون‌ها بعد از تاييد شوراي برون مرزي با نرخ مصوب بانک مرکزي در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

درخواست کمیته بین‌المللی المپیک برای بررسی اتفاقات کشتی ایران
کميته بين المللي المپيک از کميته ملي المپيک ايران خواست تاريخ برگزاري نشست در مورد اتفاقات پيرامون حاشيه‌هاي مطرح شده در کشتي ايران را اعلام کند. با توجه به اتفاقات اخيري که در مورد کشتي رخ داد، قرار بود ايران نشستي را با مسئولان کميته بين‌المللي المپيک و اتحاديه جهاني کشتي در لوزان سوئيس داشته باشند. اولين نامه IOC به کميته ملي المپيک ايران حدود يکي دو ماه قبل زده شده بود و حالا IOC بار ديگر از کميته ملي المپيک ايران خواسته است که زمان اين نشست را مشخص کند. کميته ملي المپيک ايران هم اعلام کرده که پس از انجام بررسي‌ها اين تاريخ را به اطلاع IOC خواهد رساند.
ماجراي کشتي ايران و موضوع عدم رويارويي ورزشکاران ايراني با نمايندگان رژيم صهيونيستي در پي اتفاقات اواخر سال گذشته با حساسيت از سوي نهادهاي بين‌المللي ورزش دنبال مي‌شود.


با هدف راستی‌آزمایی باشگاه‌ها انجام می‌شود؛
رئيس کميته صدور مجوز حرفه‌اي سازمان ليگ با بيان اينکه نمايندگان AFC براي راستي آزمايي مدارک باشگاه‌ها به ايران مي‌آيند، گفت: امکان شکايت حضوري براي مربيان و بازيکنان فراهم نيست.
سفر نمايندگان کنفدراسيون فوتبال آسيا به ايران در تاريخ هشتم ارديبهشت ماه، نگراني‌هايي را براي بعضي از باشگاه‌ها و ابطال پروانه حرفه‌اي سازي آنها در پي داشته است. همچنين تعدادي از مربيان و بازيکناني که از باشگاه‌هاي خود طلبکار هستند، اميدوارند با حضور نمايندگان AFC، شکايت خود را با آنها در ميان بگذارند. از جمله علي دايي که در نشست خبري خود درباره مشکلاتش با باشگاه پرسپوليس اعلام کرد با سفر ناظران AFC به ايران، مشکلش حل خواهد شد.
سهيل مهدي رئيس کميته صدور مجوز حرفه‌اي سازمان ليگ در اين خصوص گفت: سفر نمايندگان AFC به ايران طبق روال هرسال صورت مي‌گيرد و آنها براي مميزي مي‌آيند. چند نفر با تخصص‌هاي مختلف مدارک و امکانات را به صورت تصادفي بررسي و راستي آزمايي مي‌کنند. مهدي در پاسخ به اين سوال که با شرايط فعلي، وضعيت چند باشگاه براي تاييد مدارک و امکانات خطرناک است؟ تصريح کرد: سازمان ليگ هرسال توصيه‌ها و راهنمايي‌هاي لازم را به باشگاه‌ها مي‌کند ولي مسئوليت نهايي بر عهده خود باشگاه‌ها است. ما در قالب راهنما کنار باشگاه‌ها هستيم تا آنها حداقل نقاط منفي را داشته باشند. اينکه واقعيت چيز ديگري است ممکن است در بعضي موارد ديده شود. اينرا بايد خود باشگاه‌ها پاسخگو باشند نه سازمان ليگ. هرسال هم مميزي‌ها سخت تر و جزئيات بيشتر مي‌شود. به همين خاطر کيفيت، از الزامات AFC بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. رئيس کميته صدور مجوز حرفه‌اي در خصوص اينکه بعضي از طلبکاران باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس و تراکتورسازي اميدوارند با حضور نمايندگان کنفدراسيون آسيا شکايت خود را به آنها بدهند، تاکيد کرد: تعدادي از طلبکاران، در نامه نگاري با AFC، شکايت خود را به اين نهاد ارسال کرده اند. کنفدراسيون آسيا خودش در جريان هست. اينطور نيست که نماينده AFC از در وارد شود و طلبکاران نامه شکايت خود را به آنها بدهند. اين نمايندگان، مسئول مميزي هستند نه مسئول وصول مطالبات.
مهدي ادامه داد: کنفدراسيون آسيا اطلاعات طلبکاران و شکايت آنها را به ما ارجاع داده است. اينجا فقط بحث بدهي باشگاه به بازيکن و مربي مطرح نيست بلکه بحث تعيين تکليف اين بدهي است. پس صرف داشتن بدهي، اشکالي به باشگاه وارد نيست. بايد اين بدهي تعيين تکليف شود. اشکال آنجاست که باشگاه‌ها اين بدهي‌هاي خود را اظهار نکرده باشند.
وي در خصوص اينکه علي دايي گفته بود نمايندگان AFC مشکل مطالباتش را با باشگاه پرسپوليس حل مي‌کنند، اظهار کرد: علي دايي و پرسپوليس يکسري مذاکرات با هم داشته اند. اينطور که علي دايي مي‌گويد، اين مذاکرات به نتيجه نرسيده است. بايد آخرين مدارک رد و بدل شده بين دو طرف مميزي شود. البته وظيفه من اين نيست که چنين موضوعي را خبري کنم. حتما علي دايي و وکيلش نظراتي دارند ولي بايد ديد پرسپوليس چه مدارکي را ارائه داده و متناسب با آن تصميم گرفت. رئيس کميته صدور مجوز حرفه‌اي سازمان ليگ در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا نگران وضعيت فعلي باشگاه‌ها و رد شدن مدارک‌شان نيستيد؟ گفت: هميشه يک مقدار نگراني بد نيست. به هر حال هرسال مميزي‌هاي کنفدراسيون آسيا سخت تر مي‌شود. به‌خصوص اينکه از سال آينده بايد رفتار جوانمردانه مالي (فيرپلي مالي) هم در باشگاه‌ها رعايت شود. اين بحث از سال آينده در آسيا کليد مي‌خورد.


سفر سرپرست باشگاه پرسپوليس به سوئيس؛
به دنبال رايزني‎هايي که مسئولان پرسپوليس از مدت‎ها قبل براي لغو محروميت اين باشگاه در نقل و انتقالات تابستاني آغاز کردند، گرشاسبي براي ادامه مذاکرات عازم ژنو شد. به نقل از مهر، پس از آنکه فيفا، باشگاه پرسپوليس را به دليل تخلف در پرونده انتقال مهدي طارمي‌به ترکيه از پنجره نقل و انتقالات زمستاني و تابستاني محروم کرد، رايزني‌ها براي به حداقل رساندن اين محروميت از سوي مسئولان اين باشگاه، وزارت ورزش و جوانان و برخي نهادهاي ديگر آغاز شد. در همين راستا سفرهاي مقامات و مسئولان ترکيه و فيفا به ايران نيز فرصتي را براي مسئولان باشگاه پرسپوليس فراهم کرد تا در رايزني با آنها زمينه کاهش محروميت سرخپوشان از پنجره نقل و انتقالات را فراهم کنند، حتي در سفر اينفانتينو به تهران، حميدرضاگرشاسبي سرپرست باشگاه پرسپوليس در ديداري کوتاه شرح ماجرا را براي وي بازگو و رئيس فيفا تاکيد کرد که تمام تلاشش را براي کم شدن محروميت باشگاه پرسپوليس انجام خواهد داد. با اين حال اين پايان تلاش مسئولان باشگاه پرسپوليس نبود و آنها در چند مرحله با در اختيار گرفتن وکلاي اروپايي به دنبال بخشش محروميت اين باشگاه حداقل از پنجره نقل و انتقالات تابستاني شدند. در همين راستا حميدرضا گرشاسبي چندي پيش در سفري به سوئيس گزارشات و مستندات باشگاه را به مسئولان کميته حقوقي فدراسيون بين المللي فوتبال ارائه کرد تا شايد بتواند زمينه کاهش محروميت باشگاه ايراني را فراهم کند. گرشاسبي در ادامه تلاش‌هاي خود براي بخشش باشگاه پرسپوليس امروز يکشنبه راهي ژنو شد تا آخرين تلاش‌هاي خود و وکلاي اروپايي براي بخشش محروميت پرسپوليس از پنجره نقل و انتقالات تابستاني را صورت دهد. وي روز دوشنبه در نشست با مسئولان کميته حقوقي فيفا، آخرين دفاعيات در اين پرونده را ارائه خواهد کرد. رايزني‌هاي مسئولان باشگاه پرسپوليس با فيفا اميدواري‌هايي را ايجاد کرده اما از آنجايي که تخلف اين باشگاه در انتقال طارمي‌به ترکيه مسجل شده بود، شانس بخشش کامل محروميت اندک است، با اين حال آنها اميدوارند آخرين تلاش‌شان براي بخشيدن محروميت باشگاه پرسپوليس در پرونده مهدي طارمي‌به نتيجه برسد و پنجره نقل و انتقالات اين تيم باز شود. مسئولان پرسپوليس که از مدت‌ها قبل رايزني براي لغو محروميت اين باشگاه در نقل و انتقالات تابستاني را آغاز کردند، آخرين تلاش‌هاي خود را با حضور سرپرست اين باشگاه در ژنو صورت خواهند داد.


يک قهرماني ديگر در کارنامه سريع‌ترين مرد عمودي جهان
ملي پوش سنگنوردي ايران موفق شد به قهرماني جام جهاني روسيه دست پيدا کند. به نقل از ورزش سه، رضا عليپور در فينال اولين دوره مسابقات جام‌جهاني سنگ‌نوردي سال 2018 ميلادي که در «مسکو» جريان داشت، با رکورد 5 ثانيه و 82 صدم ثانيه موفق شد با شکست «ولاديسلاو دئولين» به مقام قهرماني جام جهاني دست يابد. او در مقدماتي ماده سرعت با رکورد 5 ثانيه و 68 صدم ثانيه در رده نخست ايستاد و راهي فينال شده بود. سريعترين مرد عمودي دنيا که رکورددار اين رشته محسوب مي‌شود، بار ديگر توانست به قهرماني‌هاي متوالي خود در سطح جهان ادامه دهد. نمايندگان ديگر ايران هم در ماده‌هاي سرعت مردان و زنان و ماده بولدرينگ حضور داشتند. در مقدماتي ماده سرعت مردان، احسان اسرار با رکورد ۶.۳۲ در رده هجدهم، مهدي عليپور با رکورد ۶.۴۹ در رده بيست و سوم، پوريا کريمي‌پور با رکورد ۶.۶۸ در رده بيست و هشتم و محمدرضا احتشام نيا با رکورد ۶.۸۸ در رده سي و سوم ايستادند. در ماده سرعت زنان نيز اعظم کرمي‌با رکورد ۱۰.۳۷ در رده چهل و ششم، الناز رکابي با رکورد ۱۰.۹۰ در رده چهل و هشتم، فاطمه جعفري محمودآبادي با رکورد ۱۱.۷۸ در رده پنجاه و پنجم، حديث نظري با رکورد ۱۲.۰۵ در رده پنجاه و هفتم و بهاره بدرآبادي در رده ۱۲.۲۰ در رده پنجاه و نهم قرار گرفتند. در مرحله مقدماتي ماده بولدرينگ مردان ۱۰۹ شرکت کننده حضور داشت که حسين فاميل روحاني تنها نماينده ايران در رده ۹۹ قرار گرفت. در بولدرينگ زنان ۱۰۰ سنگنورد حضور داشتند. ايران در اين بخش چهار نماينده داشت، الناز رکابي در رده ۳۳، فاطمه جعفري در رده ۷۳، بهاره بدرآبادي و حديث نظري نيز به صورت مشترک در جايگاه ۹۳ قرار گرفتند.


سرپرست کميته فوتسال گفت: درصدد هستيم تا مشکلات باشگاه‌هاي فوتسال را حل کنيم ولي اگر تيمي‌هم از حضور در ليگ برتر انصراف داد، جاي نگراني وجود ندارد.
علي کفاشيان در گفتگو با مهر، در پاسخ به اين سوال که چرا کميته فوتسال رسما به بحث انحلال باشگاه‌ها ورود نمي‌کند و جلوي اين مشکل را نمي‌گيرد؟ گفت: در بحث انحلال تيم تاسيسات، ما صحبت‌هايي با مديران اين شرکت داشتيم. ما امسال در صدد گرفتن اسپانسر براي فوتسال هستيم تا بتوانيم در بخش مالي کمکي به باشگاه‌ها داشته باشيم. باشگاه‌ها هم حق دارند. اين ناشي از مشکلات اقتصادي کشور است و هزينه‌ها را زياد کرده است. دو ماه ديگر تا شروع ليگ برتر زمان داريم و در صدد حل مشکلات هستيم. وي افزود: همه چيز درست است و کارها روي روال جلو مي‌رود. جاي نگراني نيست. ليگ هم شروع مي‌شود و ما اسپانسر مي‌گيريم. اگر ارگان‌هاي بالاتر هم به باشگاهي اجازه شرکت در ليگ برتر ندهند، جايگزين‌هاي ديگري هستند که علاقه دارند در فوتسال فعاليت کنند. براي همين در صورت انحلال و انصراف تيم‌ها هم مشکلي پيش نمي‌آيد. ما در مرحله اول در صدد حل مشکلات باشگاه‌ها هستيم. وي در پاسخ به اين پرسش که چرا جلسات شما با مسئولان شرکت تاسيسات دريايي نتيجه‌اي نداشت؟، اظهار داشت: آنها مشکلاتي از مراجع بالاتر داشتند که اگر توانستند حل کنند، در ليگ برتر حضور خواهند داشت. ما با مسئولان‌شان صحبت کرديم. احتمال دارد تاسيسات به ليگ برگردد. آنها دارند مطالعات خود را انجام مي‌دهند. ان شاءا... که انجام بشود. ما هم هر کمکي از دستمان بر بيايد انجام مي‌دهيم. همانطور که گفتم دو ماه فرصت داريم و نگران اين نيستيم که تيمي‌در ليگ حاضر نشود. کفاشيان در اين خصوص که آيا اين اراده براي جلوگيري از انحلال تيم‌هايي مثل مقاومت قرچک و آتليه قم هم وجود دارد، تصريح کرد: باشگاه‌هايي هستند که در فوتسال ما طرفداران زيادي دارند مثل مقاومت قرچک يا تيم آتليه. اين تيم‌ها پتانسيل زيادي هم دارند ولي از نظر اسپانسر دچار مشکلاتي هستند. اين ديگر خارج از دست ما است. علاقه داريم که اين شهرها هم در فوتسال باشند و مسئولان شهر و استان بايد فکري به حالشان بکنند. وي در پاسخ به اين سوال که روند مذاکره شما با اسپانسر به کجا رسيده و قرار است اسپانسر چطور به باشگاه‌ها کمک کند، گفت: امسال يکسري اسپانسرها آمده‌اند که داريم مراحل قانوني را طي مي‌کنيم. اين برنامه از طريق پخش تلويزيوني سراسري و استاني و پخش اينترنتي دنبال مي‌شود. در تلاشيم تا اسپانسر خوبي بگيريم و درآمدش را به بدنه باشگاه‌ها تزريق کنيم. کفاشيان در اين خصوص که آيا ممکن است به خاطر همين مشکلات، تعداد تيم‌هاي ليگ برتر فوتسال کاهش يابد؟ اظهار داشت: خير، چنين چيزي در دستور کار نيست. مطمئنيم که کاهش تيم نداريم. تيم‌ها با همان تعداد (۱۴ تيم) در ليگ برتر حاضر مي‌شوند. اگر هم تيمي‌انصراف داد، امتيازش به باشگاه ديگر واگذار مي‌شود مثل سال گذشته که دبيري اعلام کرد در ليگ شرکت نمي‌کند و امتيازش به تيم ديگري رسيد. وي در پاسخ به اين سوال که اين روزها صحبت از گرفتن ضمانت از تيم‌هاي ليگ برتري براي عدم انصراف از ليگ در جريان مسابقات بيشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. آيا کميته فوتسال برنامه‌اي براي گرفتن اين ضمانت دارد؟ گفت: نمي‌دانم منظورشان از گرفتن ضمانت چيست. يعني از باشگاه‌ها پول بگيريم؟ به هر حال باشگاه‌ها با سرمايه گذاري‌هايي که خودشان انجام مي‌دهند، در ليگ برتر شرکت مي‌کنند و حضورشان در ليگ مسجل مي‌شود. بنابراين نيازي به گرفتن ضمانت اجرايي نيست. کفاشيان در خصوص اينکه سيدمحمد ناظم الشريعه سرمربي تيم ملي فوتسال علاقه داشت ليگ برتر به جاي ۱۵ تير، در خردادماه آغاز شود. آيا شروع ليگ در تيرماه قطعي است؟ نيز اظهار داشت: بله، اين تاريخ مصوب شده است. اين مصوبه هيات رئيسه سازمان ليگ است مگر آنکه براي تغيير آن دلايل خاصي وجود داشته باشد. وي با اشاره به اينکه امسال تيم ملي مسابقه رسمي‌ندارد اما ديدارها و تورنمنت‌هاي تدارکاتي خوبي براي اين تيم پيش بيني شده است، گفت: بله، ما مسابقات خوبي را پيش بيني کرده ايم. براي تيم المپيک و تيم جوانان هم برنامه داريم. ما با همان نگاهي که براي تيم ملي در مسابقات آسيايي برنامه‌ريزي کرديم، به برنامه‌ريزي خود ادامه داده ايم. آقاي ترابيان هم مسئول اين کار است و ما مدام با هم جلسه داريم. حتي دنبال اين هستيم تا براي تيم‌هاي جوانان هم کادر فني و استعدادياب تعيين کنيم تا هميشه پشتوانه خوبي در فوتسال داشته باشيم. ما الان تيم خوبي براي المپيک نوجوانان آماده کرده‌ايم و حتي براي اين تيم شانس مدال مي‌بينيم.