رييس جمهور با اشاره به تصمیمات ارزی دولت تاکید کرد؛
رييس‌جمهور با اشاره به اينکه قرار ما اين بود که از آرامش زندگي مردم حفاظت کنيم، گفت: به مردم ايران قول مي‌دهم توطئه‌هاي دشمنان در پيشرفت ايران تاثيري نمي‌گذارد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در اجتماع پرشور مردم آذربايجان شرقي در استاديوم تختي تبريزگفت: يکبار ديگر مي‌خواهيم با هم پيوند جديدي را براي ارتقاء آذربايجان و سربلندي ايران ببنديم.
وي با اشاره به اينکه ما از ارديبهشت سال گذشته در کنار هم وعده داديم که براي امنيت، آرامش، آزادي و پيشرفت در کنار هم باشيم، گفت: امروز به آنچه وعده داده بوديم پايبند هستيم.
رئيس جمهور افزود: ما به آذربايجان براي احياء و حفظ درياچه اروميه و براي تقويت فرهنگ و زبان آذري و ارتقاء ورزش و تيم تراکتورسازي وعده داديم و پاي وعده‌هاي خود ايستاده‌ايم.
روحاني گفت: ما براساس آنچه با مردم قرار گذاشتيم، آرامش زندگي مردم و بازار را حفاظت خواهيم کرد و به مردم بزرگ ايران قول مي‌دهم توطئه آمريکا، صهيونيست‌ها و ارتجاع عرب در منطقه در پيشرفت ايران عزيز تأثيري نخواهد گذاشت.
رئيس جمهور افزود: آنهايي که در کاخ سفيد نشسته‌اند بدانند به تعهد، تمدن و انسانيت‌شان پايبند باشند يا نباشند، ملت بزرگ ايران و دولت به نمايندگي از ملت در برابر هرگونه توطئه و نقشه آنها با قاطعيت ايستادگي مي‌کند.
 روحاني افزود: هيچ‌کس نمي‌تواند اين ملت بزرگ را مأيوس کرده و اميد آينده را از ما بگيرد. ما امروز مقتدرتر از هر زمان ديگر پاي پيمان‌هاي خود ايستاده‌ايم اما اگر کسي بخواهد به تعهدش در برابر ما خيانت کند، بداند عواقب وخيم چنين حرکتي ، شامل حال خودشان خواهد شد.
رئيس جمهور افزود: دولت و ملت ايران براي تمامي‌مراحل احتمالي مقابل توطئه دشمنان برنامه‌ريزي کرده و هيچ مشکلي با آنها ندارد. ما مشکلات را با دست تواناي ملت ايران حل و فصل خواهيم کرد.
روحاني ادامه داد: ما براي آرامش مردم تصميمات قاطع و محکمي‌در زمينه بازار ارز اتخاذ کرديم و کسي نگران واردات و صادرات و تأمين کالاهاي مورد نياز نباشد.
رئيس جمهور با بيان اينکه در برابر توطئه خارجي‌ها و برخي افراد کوته‌بين داخلي برنامه‌ريزي کرده‌ايم، گفت: تمام نيازمندي‌هاي کشور با ارز ۴۲۰۰ توماني وارد مي‌شود و کالاهاي اساسي با همان قيمت قبل تأمين خواهد شد و مردم نبايد هيچ‌گونه نگراني براي واردات داشته باشد.
روحاني اظهار داشت: اگر واردات در گذشته ۵۰ ميليارد دلار بوده و امسال ۶۰ ميليارد دلار باشد و اگر نرخ خدمات ۱۰ ميليارد دلار بود و ۲۰ ميليارد دلار شود، هيچ نگراني نخواهيم داشت.
رئيس جمهور با بيان اينکه صادرات غيرنفتي کشور در فروردين ماه سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و واردات نيز ۷ درصد افزايش داشته است، گفت: ما در مسير توسعه کشور، گام برخواهيم داشت و دولت متعهد است تا هرگونه مشکلي در اين مسير را حل و فصل کند.
 رئيس جمهور با بيان اينکه در جريان اين سفر ۳ هزار ميليارد تومان، طرح و پروژه افتتاح و ۶ هزار ميليارد تومان پروژه کلنگ‌زني و عمليات اجرايي آنها آغاز مي‌شود، گفت: در راستاي توسعه صنايع معدني استان، دستور دادم توقفي که در پروژه ذوب مس ايجاد شده بود، برداشته شود و اين گام خوبي براي توسعه اشتغال مردم و پيشرفت استان خواهد بود.
وي با اشاره به سخنان نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي درباره ضرورت ارتقاء بهداشت، درمان و ايجاد امکانات درماني براي بيماران کبدي گفت: امروز اولين پيوند کبد در تبريز انجام شده است. 
روحاني با بيان اينکه دولت و ملت ايران به آذربايجان و تبريز افتخار مي‌کند، گفت: در اين استان خيران و افراد نيکوکار تلاش‌هاي فراواني در راستاي ارتقاء بهداشت، درمان و سلامت مردم انجام داده‌اند به گونه‌اي که صد خير در ۵ سال گذشته ۲۶۰ ميليارد تومان در اين زمينه هزينه کرده‌اند و دولت متقابلاً ۸۰۰ ميليارد تومان در اين بخش هزينه کرده است.
رئيس جمهور افزود: با برنامه ريزي‌هاي انجام شده و تلاش مسئولان شاهد بهره‌برداري از طرح‌هاي متعدد در زمينه بهداشت و درمان تا پايان دولت دوازدهم خواهيم بود.
روحاني با بيان اينکه دولت در ديگر بخش‌ها از جمله صنعت، کشاورزي و سدسازي نيز برنامه‌هاي خوبي براي استان دارد، گفت: زبان آذري از افتخارات ايران عزيز است و از استاندار و مسئولين استان و دانشگاه‌ها مي‌خواهم تا مرکز زبان و ادبيات ترکي را افتتاح و کتاب‌هاي مربوط به آن را چاپ کنند.
رئيس جمهور افزود: زبان ترکي يکي از افتخارات و گل‌هاي معطر اين سرزمين است.
روحاني با بيان اينکه بايد به ايثار مردم آذربايجان شرقي افتخار کنيم، گفت: من به مردم آذربايجان شرقي و غربي و منطقه غرب کشور، اعلام مي‌کنم اگر تلاش‌هاي دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم از سال ۹۲، نبود، در شهريور سال ۹۶، هيچ‌چيز از درياچه اروميه باقي نمي‌ماند و امروز اعلام مي‌کنم که دولت يازدهم ۲ هزار و دويست ميليارد تومان براي احياء درياچه اروميه هزينه کرده و به شما قول مي‌دهم درياچه اروميه به عنوان نگين ايران باقي بماند.
رئيس جمهور اظهارداشت: بيش از هزار ميليارد تومان طرح و پروژه‌هاي متعدد براي احياء درياچه اروميه در دستور کار است، گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و وعده مسئولان ذيربط در آينده ارتفاع آب درياچه اروميه يک متر افزايش خواهد يافت.
روحاني با بيان اينکه دولت به تعهدات خود تا جايي که توان داشته باشد، عمل مي‌کند، افزود: بي‌ترديد در زمينه آب، راه و بهداشت و درمان که جزو پروژه‌هاي مهم استان است، گام‌هاي تأثيرگذار و خوبي برداشته خواهد شد.
رئيس جمهور اظهار داشت: در سفر گذشته به اين استان اجراي 23 طرح و پروژه را به مردم قول داديم و بيش از آنچه که وعده کرده بوديم، براي اجراي طرح‌ها، اعتبار تخصيص داديم، منتها از اين تعداد، 18 پروژه عملياتي و 5 پروژه در دست اجراست که دولت متعهد به تکميل آنها خواهد بود.
روحاني با اشاره به اينکه عملياتي شدن 50 درصد از پروژه بزرگراه اهر به تبريز گفت: براساس برنامه‌ريزي اعتبار اين پروژه 90 ميليارد تومان بوده که تاکنون 104 ميليارد تومان پرداخت شده و دولت متعهد است که اين پروژه را تکميل کند. همچنين اقدامات خوبي در راستاي احداث راه‌آهن ميانه به تبريز انجام شده و امسال راه‌آهن بستان‌آباد افتتاح خواهد شد.
رئيس جمهور با بيان اينکه امسال استان آذربايجان شرقي از رحمت آسماني برخوردار بود و وضع بارندگي نسبت به پارسال بهتر بوده است، افزود: ما در بسياري از استان‌ها با مشکلات فراواني در زمينه تأمين آب مواجه هستيم و دولت متعهد به رفع اين مسايل است که در اين راستا کميته سه نفره‌اي تشکيل شده و مشکلات موجود در زمينه تأمين آب مناطق مختلف کشور را بررسي خواهند کرد.
روحاني ادامه داد: در دولت يازدهم 3 هزار و 997 ميليارد تومان براي طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف در استان آذربايجان شرقي هزينه شده که اين رقم بيش از دو برابر 4 سال قبل از دولت يازدهم بوده است.
رئيس جمهور اظهار داشت: در اين سفر اجراي 28 طرح و پروژه را با اعتباري بالغ بر 1188 ميليارد تومان به مردم آذربايجان شرقي قول مي‌دهيم که اين جداي از 735 ميليارد توماني است که از طريق صندوق توسعه ملي براي اين استان در نظر گرفته شده است.


حقوق مديراني که خدمت نکنند حرام است
عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: کساني که در ادارات مسئوليتي دارند اما از انجام وظيفه سر باز مي‌زنند حقوقي که دريافت مي‌کنند بر آنان قطعا حرام است؛ چرا که از وظيفه خدمتگزاري عدول کرده‌اند. حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي‌در گفت‌وگو با ايسنا با تاکيد بر اينکه واقعيت امر اين است که برخي از مسئولان دولتي در ادارات خدمت کردن به مردم را با حکومت کردن بر آنان اشتباه گرفته‌اند، گفت: برخي از مسئولان در مديريت‌ها و در ادارات فکر مي‌کنند که حاکم مردم هستند نه خدمتگزارشان. آنها مردم را خسته کرده‌اند و مي‌خواهند بر آنان حکومت کنند. درست است که بخشي از افراد سعي دارند وظايف‌شان را انجام دهند اما بخش ديگر از آنان چنين ويژگي‌هايي ندارند.

لزوم برخورد مناسب قاضي با طرفين پرونده
سيدعليرضا آوايي وزير دادگستري در جمع مسئولين قضايي آذربايجان شرقي با تاکيد بر حفظ شأن و جايگاه قضات در جامعه، برخورد مناسب و همراه با احترام و تکريم قاضي با طرفين پرونده، صدور رأي بر اساس مباني علمي‌و اجتناب قاضي از ورود به دسته بندي‌هاي سياسي را موجب افزايش احترام، محبوبيت و موفقيت يک قاضي در دستگاه قضايي و ميان مردم دانست. به گزارش ايسنا، کمبود نيروي انساني، فضاي فيزيکي، امکانات و تجهيزات بويژه در سازمان‌هاي وابسته به قوه قضائيه در استان، پايين بودن دريافتي اعضا، شوراهاي حل اختلاف، ضرورت احداث سوله بحران شمالغرب کشور و فرسودگي زندان‌هاي استان از جمله مشکلات مطرح شده در اين ديدار بود.

لايحه جامع انتخابات در دستور کار دولت
سخنگوي وزارت کشور از در دستور کار قرار گرفتن لايحه جامع انتخابات در هيات دولت خبر داد و گفت: در اين لايحه پيشنهاد شده اخذ راي و شمارش آرا به صورت الکترونيکي انجام شود.سيد سلمان ساماني افزود: لايحه جامع انتخابات در کميسيون سياسي - دفاعي دولت نهايي و براي تصويب به صحن دولت ارائه شد. سخنگوي وزارت کشور با تاکيد بر اين که در اين لايحه تمامي‌نواقص قوانين مربوط به انتخابات، رفع شده است؛ تصريح کرد: بر اساس اين لايحه تمامي‌مراحل برگزاري انتخابات از جمله اخذ راي و شمارش آرا به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود. اسماعيل جبارزاده معاون سياسي وزير کشور نيز از اتمام بررسي اين لايحه در کميسيون سياسي دفاعي دولت خبر داد.


رهبرانقلاب درگذشت حجت‌الاسلام مهمان‌نواز را تسليت گفتند
رهبر انقلاب اسلامي‌در پيامي‌درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمين مهمان‌نواز را تسليت گفتند.به گزارش ايسنا، در پيام حضرت آيت ا... خامنه‌اي آمده است:درگذشت عالم رباني مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ حبيب‌ا... مهمان‌نواز را به خاندان مکرم و بازماندگان و ارادتمندان ايشان و عموم مردم مؤمن و وفادار خراسان شمالي تسليت عرض ميکنم. عالم با عمل و مردمي‌و با صداقت، صفت حقيقي و قطعي اين روحاني بزرگوار بود. ايشان در دوران انقلاب پيشگام و پناه مردم و در دوران جمهوري اسلامي‌راهنما و شريک تلخ و شيرين زندگي آنان بود. رحمت و رضوان الهي را براي آن مرحوم مسألت مي‌کنم.

حکم قصاص محمد ثلاث تأييد شد 
حکم قصاص محمد ثلاث راننده اتوبوسي که در حادثه خيابان پاسداران سه مأمور نيروي انتظامي‌را زير گرفته بود، در ديوان عالي کشور تأييد شد.  غلامحسين اسماعيلي رئيس‌کل دادگستري استان تهران با اعلام اين خبر به تسنيم گفت که حکم قصاص متهم پرونده قتل سه مأمور نيروي انتظامي‌در آشوب‌هاي خيابان پاسداران، در ديوان عالي کشور تأييد شده است. وي در پاسخ به اين سؤال که آيا حکم قصاص متهم اين پرونده در ملأ عام اجرا مي‌شود يا خير، اظهار کرد: دادگاه در اين خصوص تکليف خاصي را مشخص نکرده است و در مقام اجرا ممکن است هر تدبيري اتخاذ شود. اسماعيلي توضيح داد: دادگاه در اين ارتباط الزامي‌نگذاشته و بايد ديد در دادسرا در مقام اجراي حکم، چه‌تدبيري انديشيده مي‌شود.

آمادگي تايلند براي ميزباني  ترامپ و «اون»
 وزير خارجه تايلند از آمادگي کشورش براي ميزباني مذاکرات آتي ميان رهبران آمريکا و کره‌شمالي خبر داد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، در حالي که انتظار مي‌رود نشست کيم جونگ اون، رهبر کره‌شمالي و دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا در ماه‌هاي آتي برگزار شود، دون پرامودويناي، وزير امور خارجه تايلند به خبرنگاران گفت: "تايلند آماده تهيل و ميزباني از اين مذاکرات است."  با اين حال سفارت آمريکا هنوز اظهارنظري نکرده است. کيم جونگ اون قرار است جمعه با مون جائه-اين، رئيس‌جمهوري کره‌جنوبي ديدار کند..

سامانه روسي «اس ۳۰۰» را نابود مي‌کنيم
 وزير جنگ رژيم صهيونيستي مدعي شد، در صورتي که از سامانه‌هاي روسي اس ‌۳۰۰ عليه جنگنده‌هاي ما استفاده شود، آن را نابود خواهيم کرد. به گزارش روزنامه يديعوت آحارونوت ، آويگدور ليبرمن مدعي شد، در صورتي که سوري‌ها از سامانه‌هاي دفاع هوايي اس ‌۳۰۰ ساخت روسيه عليه جنگنده‌هاي ما استفاده کنند، اسرائيل به شدت پاسخ خواهد داد،‌ آنچه براي ما اهميت دارد، آنست که سامانه‌هاي دفاعي که روس‌ها در اختيار سوريه قرار داده‌اند، عليه ما به کار نروند، در چنين صورتي ما نيز عليه اين سامانه‌ها اقدام خواهيم کرد.
ليبرمن با اشاره به گزارش‌هاي مطبوعاتي دال بر درخواست تل‌آويو از مسکو براي عدم تحويل سامانه‌هاي اس‌ ۳۰۰ به سوريه مدعي شد، اين گزارش‌ها بي‌اساس هستند.

آمريکا قصد خروج از سوريه را ندارد 
وزير امور خارجه روسيه گفت : آمريکا با جديت در حال بررسي تحکيم جايگاهش در کرانه شرقي رود فرات در سوريه است و قصد خروج از اين کشور جنگ‌زده را ندارد. به گزارش اسپوتنيک، لاوروف درباره بازسازي سوريه هم تاکيد کرد: بازسازي اقتصادي زمانبر است و اطمينان دارم که همگي ما بايد در راستاي منافع مردم سوريه و حفظ تماميت ارضي و حاکميت ملي سوريه حرکت کنيم. لاوروف همچنين تاکيد کرد: آمريکا به‌رغم آنکه مدعي است هدفش شکست داعش است و به‌رغم تمام اين ادعاها و ادعاهاي رئيس‌جمهوري آمريکا، واشنگتن در واقع جاي خودش را در کرانه شرقي رود فرات محکم مي‌کند و قصد خروج ندارد.

موضع جديد برجامي‌اروپا در قبال آمريکا
خبرگزاري جمهوري آذربايجان 'ترند' گزارش داد: کشورهاي اروپايي توافق کرده‌اند در صورت تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا به خروج از توافق هسته‌اي با ايران، از واشنگتن پيروي نکنند.ترند در اين گزارش آلمان آورده است: نمايندگان فرانسه، آلمان و انگليس با مقام‌هاي آمريکا در مورد شرايطي توافق کرده‌اند که به موجب آن، واشنگتن با حفظ توافق هسته‌اي موافقت خواهد کرد.اين روزنامه در گزارش خود نوشت: شرکاي اروپايي و آمريکايي پس از پنچ دور مذاکرات، توافق کردند که ايران بايد به دليل آزمايش‌هاي موشکي و سياست منطقه‌اي‌اش، با تحريم‌هاي جديد، تهديد شود. 

انتقاد ظريف از خريد تجهيزات نظامي‌برخي کشورها؛
وزير امور امور خارجه کشورمان با بيان اينکه ما در منطقه از نبود گفت‌وگو رنج مي‌بريم، گفت: پيشنهاد مي‌کنيم که يک گفت‌وگوي منطقه‌اي ميان طرف‌ها انجام شود.به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف طي سخناني در شوراي روابط خارجي آمريکا تصريح کرد: ما در منطقه‌اي واقع شده‌ايم که شرايط و بحران‌هاي مختلفي را ديده‌ايم. بسياري از آنها به دليل وجود نگراني‌هايي در مورد مسائل متفاوت بوده است.
وي افزود: صدام حمله به کشتي‌هاي ايراني را آغاز کرد. در آن زمان من به عنوان يک ديپلمات جوان نامه‌اي را خطاب به دبيرکل سازمان ملل نوشتم تا او بتواند شرايطي را در منطقه ايجاد کند که از بروز بحران بيشتر جلوگيري شود. بعدها از اين نامه در متن قطعنامه ۵۹۸ استفاده شد.وزير امور خارجه افزود: پس از پايان جنگ، صدام به کشورهايي که تسليحات را فراهم مي‌کردند حمله نظامي‌کرد. ما حوادث بسياري را در خليج فارس مشاهده کرده‌ايم. ما معتقديم که بايد در منطقه ما گفت‌وگوهاي سازنده انجام شود. در واقع موضوع اصلي اين است که ما از نبود گفت‌وگوي خاورميانه رنج مي‌بريم و البته ما بيشتر در مورد يکديگر صحبت مي‌کنيم.ظريف اظهار کرد: عربستان مي‌خواهد اين تصوير را القا کند که ما براي آنها يک تهديد محسوب مي‌شويم. پس به همين دليل ما پيشنهاد داديم که يک گفت‌وگوي منطقه‌اي انجام شود که البته بايد پيش‌تر از اينها نيز انجام مي‌شد. وي تاکيد کرد: بايد فضايي را در منطقه ايجاد کنيم که در آن همه کشورها حضور داشته باشند اما چطور بايد به اين فضا وارد شد؟ همه بايد يک اصول را قبول کنند که از جمله اين اصول مي‌توان به احترام به تماميت ارضي و استقلال طرف‌ها اشاره کرد. وزير امور خارجه کشورمان با بيان اينکه تصور هراس ايران از گفت‌وگو در منطقه، تصوري کاملا اشتباه است، اظهار کرد: مسائل مختلفي در منطقه وجود دارد که بايد در مورد آنها گفت‌وگو کنيم. ما تصميم گرفتيم که اين موضوع را وارد توافق هسته‌اي نکنيم اما ما نيز براي گفت‌وگو در مورد مسائل منطقه درخواست‌هاي جديدي داريم. ظريف افزود: بر مبناي اصول پيش‌گفته يعني احترام به تماميت ارضي و همچنين عدم دخالت در امور داخلي يکديگر، مي‌توان وارد گفت‌وگوهاي منطقه شد.
او ادامه داد: ما به ايجاد اطمينان و اعتماد ميان طرف‌ها نياز داريم. اين اقدامات جهت اعتمادسازي مي‌تواند شامل همکاري‌هاي طرف‌ها براي امنيت راکتورهاي هسته‌اي شود چرا که در آينده‌اي نزديک‌، خليج فارس ميزبان راکتورهاي فراواني خواهد بود. وزير امور خارجه با تاکيد بر اهميت موضوعاتي مانند تبادل فرهنگ و توسعه توريسم، تصريح کرد: ما مي‌توانيم کارگروه‌هاي مشترکي را براي بررسي موضوعات مختلف ايجاد کنيم. اين کار مي‌تواند توانايي تبادل تجربيات را در اختيار طرف‌ها قرار دهد تا بتوانند به طور مستقيم با يکديگر به گفت‌وگو بپردازند.

شمخاني تبعات خروج آمريکا از برجام را تشريح کرد؛
دبير شوراي عالي امنيت ملي تاکيد کرد:‌ جمهوري اسلامي‌ايران حتما اقدامات تعجب برانگيزي را در برابر طرف مقابل در صورت خروج از برجام در دستور کار دارد. به گزارش ايلنا، دريابان علي شمخاني در گفتگو با خبرنگاران گفت: ايران هزينه‌هاي قابل ملاحظه‌اي را به منظور ايجاد ثبات منطقه‌اي و مبارزه با تروريسم تکفيري پرداخته و از اين رو نمي‌تواند در برابر افزايش نگران کننده اقدامات بي ثبات کننده آمريکا، رژيم صهيونيستي و برخي هم پيمانان منطقه‌اي آنها بي تفاوت باشد. شمخاني در خصوص اخبار مطرح شده پيرامون ملاقات غير منتظره فرستاده ويژه رئيس جمهور روسيه با وي و گفتگوهاي انجام شده پيرامون واکنش‌هاي ايران به حمله رژيم صهيونيستي به پايگاه تي ۴ در سوريه که به شهادت چند نفر از اتباع ايراني منجر شداظهار داشت:حضور مستشاري جمهوري اسلامي‌ايران در سوريه که به درخواست دولت قانوني اين کشور انجام شده با هدف مقابله با تهديد فراگير تروريسم صورت گرفته و اثر تعيين کننده‌اي بر شکست اين جريان در منطقه داشته است. وي افزود: زماني که رژيمي‌به خود حق مي‌دهد تا در اقدامي‌برنامه‌ريزي شده ضمن تجاوز به حريم هوايي کشوري ديگر نيروهاي مقابله کننده با تروريسم را هدف قرار دهد به طور قطع بايد به تبعات آن و واکنشهاي متقابل نيز فکر کرده باشد. دبير شوراي عالي امنيت ملي تاکيد کرد: تنبيه متجاوز قطعي است اما طبيعتاً زمان، مکان ونحوه پاسخگويي به اين اقدام شرورانه در اختيار و اراده جمهوري اسلامي‌خواهد بود. شمخاني خاطرنشان ساخت: اگر رژيم صهيونيستي هنوز متوجه پايان يافتن دوره بزن و در رو و اجراي نمايشهاي قلدرمابانه براي ايجاد رعب و وحشت نشده بايد هزينه‌هاي اين نفهمي‌را نيز پرداخت کند. وي در خصوص اخبار مطرح شده پيرامون احتمال خروج ايران از ان پي تي در واکنش به اقدامات رئيس جمهور آمريکا در قبال برجام اظهار داشت: هدف اصلي از طراحي و اجراي ساز و کارهاي حقوقي و قراردادهاي بين المللي ، ايجاد ثبات و امنيت در جامعه بين المللي و جلوگيري از اقدامات يکجانبه کشورهاي به ظاهر قدرتمند است. دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اقدامات برخي کشورهاي مدعي پيروي از قوانين و مقررات بين المللي و بي تفاوتي و استنکاف آنان نسبت به اجراي تعهدات قانوني خودافزود: در معاهده ان پي تي حق خروج از اين معاهده براي همه اعضاء در صورت به مخاطره افتادن منافعشان پيش بيني شده است.  وي اظهارداشت:زماني که توافقات بين المللي بدليل رفتارهاي غير قانوني کشورهاي مدعي کارکردش را از دست مي‌دهد دليلي براي متعهد ماندن ساير کشورها باقي نمي‌ماند. 
جهانگيري:
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي خاطر نشان کرد: مي‌خواهيم در توليد و فناوري در منطقه در جايگاه اول باشيم. مهمترين زيربناي اقتصاد مقاومتي توليد است و کشور ما در دنيا مهمترين سرمايه يعني علم و مغز جوانان خود را دارد و زماني مي‌توانيم از ظرفيت‌ها و منابع خدادادي خود استفاده کنيم که نيروي انساني قابلي داشته باشيم.
به گزارش ايرنا، اسحاق جهانگيري در دومين جشنواره آموزشي تحصيلي جايزه ملي ايثار اظهار داشت: ايثار نياز هميشگي ملت‌ها و کشورها است و کشور عزيز ما در مقطع سختي از تاريخ با ايثار و از خودگذشتي پدران و عزيزان ملت ايران، کاري از خود به نمايش گذاشت که در تاريخ ثبت خواهد شد.
وي تصريح کرد: در مقطعي که ملت ايران در يک جنگ ناخواسته ظالمانه‌اي قرار گرفت، در يک طرف همه قدرت‌هاي بزرگ با همه اختلافاتي که داشتند، براي حمايت از صدام به صحنه آمدند و در چنين جنگ نابرابري ملت ايران اثبات کرد که با از خودگذشتي و به پشتوانه فرهنگ و تمدن، جنگ را به نقطه‌اي رساند که توانست آن را با پيروزي به پايان برساند.
جهانگيري با تاکيد براينکه نياز امروز کشور گسترش فرهنگ ايثار و شهادت است، اظهار داشت: امروز که در منطقه ما، گروه‌هاي تکفيري و داعش با حمايت قدرت‌هاي بزرگ و برخي کشورهاي منطقه شکل گرفته، انسان احساس مي‌کند که مي‌خواهند جمهوري اسلامي‌را زمينگير کنند اما ملت ايران ايثارگري و از همه مشکلات با سربلندي عبور کرد.
وي خاطر نشان کرد: با اطمينان مي‌گويم با لطفي که خداوند به ملت ايران دارد و خون پاکي که براي استقرار اين نظام بر زمين ريخته شده، نظام اسلامي، راه و مسير آن همواره ماندني است و از همه مشکلات به فضل الهي عبور خواهد کرد.
معاون اول رييس جمهوري افزود: جمهوري اسلامي‌استعدادها و فرصت‌هاي زيادي دارد، فرصت‌هاي معنوي و مادي، منابع طبيعي، موقعيت جغرافيايي منحصر به فرد و بي نظيري دارد و نسل جوان کشور که در دنيا بي نظير است، سرآمدهاي جوانان منطقه است و حتي از نظر مهندسي جزء چند کشور اول دنيا هستيم که پشتوانه‌اي قوي براي امروز کشور است.
وي رسالت دولت و بنياد شهيد را زنده نگه داشتن فرهنگ ايثار و شهادت دانست و ادامه داد: امروز بايد بيش از گذشته مديران و مردم از خودگذشتگي داشته باشند ، نسبت به هم مهربان و صميمي‌باشند. نبايد به هم با بغض و کينه نگاه کنند زيرا بايد فکر کنيم که يک پيکره واحده هستيم که در گوشه و کنار اين پيکر، ملت ايران است و هدف همه پاسداري از خون شهدا پيشرفت و عزت ايران است.
وي با تاکيد بر اينکه در کشور، عزم و اراده جوانان براي پيشرفت‌هاي علمي‌و صنعتي وجود دارد، افزود: جوانان کشور بخصوص فرزندان ايثارگران بايد با مسلح کردن خود به دانش، علم و مسايل روز در آينده در مصادر عالي کشور قرار گيرند تا بتوانند کشور را به قله‌هاي بلندي برسانند.