رکود همچنان بر بازار حاکم است؛
کورش شرفشاهي: رونق اقتصادي در بخشهاي گوناگوني اتفاق مي‌افتد و گردش مالي در هر بخشي به رونق ديگر بخشها منجر مي‌شود. يکي از جدي‌ترين بخشهاي اقتصادي در زمينه گوشي‌هاي موبايل است. امروزه گوشي‌ها از طريق قانوني و غير قانوني وارد کشور مي‌شود و به دليل داشتن سودهاي کلان، عده بسياري در اين زمينه فعاليت ميکنند. دليل اين همه استقبال، تنوعي است که کيفيت و خدمات دهي گوشي‌هاي جديد وجود دارد. در اين رابطه رييس اتحاديه دستگاههاي مخابراتي، ارتباطي و لوازم جانبي تصريح کرد: به دليل وضعيت دلار و مبهم بودن آينده بازار ارز در يک ماه اخير، شاهد گران شدن ۱۵ درصدي کالاهاي مخابراتي و مخصوصا آنهايي که سيم کارت مي‌خورند، هستيم.
مهدي محبي در گفت‌و‌گو با ايلنا در خصوص آخرين وضعيت بازار اين کالاهاي ارتباط جمعي گفت: از زمان اعلام دلار ۴۲۰۰ توماني تا به حال هيچ تغييري در بازار رخ نداده و کماکان نه فروشنده و نه خريدار تصميم به فعاليت در بازار ندارند.
 وي ادامه داد: تا پيش از اين قيمت دلار به صورت لحظه‌اي افزايش پيدا مي‌کرد و همين حالا نيز با شرايط مبهم و تثبيت ظاهري قيمت دلار باز هم رکود بر بازار حاکم است.
محبي تصريح کرد: سايت ثبت سفارش سرانجام سه شنبه هفته گذشته باز شد اما بعد از گذشت ۵ روز هنوز هيچ سفارشي در کارتابل آن ثبت نشده و وارد کننده‌اي نتوانسته مجوز واردات بگيرد. اين در حالي است که با اجراي طرح رجيستري ديگر واردات قاچاق کالاهايي که سيم کارت دارند نزديک به صفر شده است.
رييس اتحاديه دستگاههاي مخابراتي، ارتباطي و لوازم جانبي تصريح کرد: مشکل ديگر عطف به ماسبق بودن بخشنامه‌هاي بانک مرکزي است اين يعني اينکه تا فيش بانکي يا مراودات بانکي کالا مشخص نشده اجازه ترخيص کالا داده نمي‌شود اين درحالي است که خيلي از وارد کنندگان تا پيش از ۱۹ فروردين ماه کالاي خود را به صورت اعتباري يا از طريق صرافي‌ها خريداري کرده بودند و نمي‌دانستند قرار است چنين بخشنامه‌هايي صادر شود و هم اکنون کالاي آن‌ها در گمرک است و اجازه ترخيص داده نمي‌شود.
وي ادامه داد: در بخش موبايل امروز بدين صورت عمل مي‌شود که ابتدا پول واريز شده و معمولا با وجود آنکه اکثر شرکت‌ها در دوبي نمايندگي دارند ظرف ۲۴ ساعت کالا به بندر مي‌رسد و پس از سه تا هشت روز کاري کالا ترخيص مي‌شود.همين امر سبب شده که يک گپ يا حفره در بازار ايجادشود. رييس اتحاديه دستگاههاي مخابراتي، ارتباطي و لوازم جانبي با بيان اينکه بيشتر تاجران ما به دليل خوش حسابي و فعاليت تميز توانسته بودند اعتبار خوبي در دبي کسب کنند،گفت: بر اساس اين اعتبار، فروشنده يا نمايندگي با خيال راحت کالا را به ما تحويل مي‌داد و پس از يک تا دو ماه پول را دريافت مي‌کرد همين امر سبب شده بود که قدرت مالي وارد کننده بالا برود اما با قانون جديد بايد حتما پول واريز شود و با توجه به کمبود نقدينگي در بازار ميزان کالاي خريداري شده در بازار کاهش پيدا مي‌کند و همين باعث پيشي گرفتن تقاضا نسبت به عرضه مي‌شود. ضمن آنکه بدين ترتيب صرافي‌ها نيز از چرخه اقتصادي خارج مي‌شوند. وي تصريح کرد: به دليل همين اتفاقات در يک ماه اخير ما شاهد گران شدن ۱۵ درصدي کالاهاي مخابراتي و مخصوصا آنهايي که سيم کارت مي‌خورند بوده‌ايم از طرف ديگر ۱۵ روز تعطيلات عيد را نيز پشت سر گذاشتيم اين يعني يک ماه است که فعالين اين صنف کار نکرده‌اند، ضمن آنکه در شش ماه دوم نيز تمام کالايي که خريد کرده‌اند با دلار بيش از ۴۲۰۰ تومان بوده است.
رييس اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي، ارتباطي و لوازم جانبي اظهار داشت: بايد زود‌تر تکليف انتقال ارز مشخص شود و وارد کننده و مردم بدانند که دلار ۴۲۰۰ توماني براي واردات تخصيص پيدا کرده است در نتيجه بازار کمي‌آرام مي‌شود و به شرايط و بخشنامه دولت اعتماد مي‌کنند اما در غير اين صورت در ماه‌هاي آينده شاهد کمبود جنس و بالارفتن کالا خواهيم بود در حالي که اگر قيمت ۴۲۰۰ تومان واقعي باشد بايد قيمت‌ها کاهش پيدا کند.
سود سکه درجيب قاچاقچي
اما نکته مهم اين است که گوشي به صورت غير قانوني نيز وارد مي‌شود که نه تنها براي اقتصاد کشور نفعي ندارد بلکه سودهاي کلاني به جيب قاچاقچيان سرازير مي‌کند. در اين رابطه رئيس اتحاديه فروشندگان گوشي‌هاي تلفن همراه سود قاچاق موبايل براي قاچاقچيان را اعلام کرد. درستي رئيس اتحاديه فروشندگان گوشي‌هاي تلفن همراه و لوازم جانبي گفت: هدف اوليه از اجراي طرح رجيستري اين بود که بتوانيم تمامي‌برندهاي گوشي تلفن همراه را از طريق واردات رسمي‌به کشور وارد کرده و به بازار عرضه کنيم.وي افزود: اين در شرايطي است که سالانه دو هزار ميليارد تومان بابت قاچاق تلفن همراه هزينه مي‌شود که سود آن در جيب قاچاقچيان رفته و علاوه بر اينکه دولت سود و عوارض خود را از آنها دريافت نمي‌کند مردم نيز متضرر مي‌شوند و فروشندگان گوشي‌هاي رسمي‌تحت فشار قرار مي‌گيرند.درستي گفت: البته ما نيز به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قول مي‌دهيم تا بيشترين همکاري کما في سابق داشته باشيم و به هر مشکلي که برخورديم آن را برطرف کنيم.


مازاد توليد هندوانه دردسرساز شد
قائم مقام خانه کشاورز با اشاره به بلاتکليفي 250 هزارتن هندوانه گفت: با وجود بحران کمبود منابع آب در کشور، چند سالي است که با چالش مازاد توليد محصول آب‌بري همچون هندوانه روبه‌رو هستيم. عنايت‌ا... بياباني در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه کاهش سطح زير کشت هندوانه راه حل مشکل مازاد توليد نيست، بيان کرد: از سال 85 به علت اجرا نشدن الگوي کشت با مازاد توليد هندوانه و ماندن محصول روي دست کشاورزان سيستان و بلوچستان مواجه هستيم و به اعتقاد بنده برنامه کشت جايگزين بايد اجرا شود.بياباني ادامه داد: بالا بودن قيمت حمل‌ونقل محصول، ناشي از فاصله طولاني مراکز توليد تا توزيع و خريد محصولات با قيمت نازل از توليد کنندگان موجب شده توليد هندوانه صرفه اقتصادي براي کشاورز نداشته باشد.به گفته قائم مقام خانه کشاورز، با وجود ضررهاي مکرر ناشي از کشت هندوانه از سوي کشاورزان، جاي سوال است که چرا همچنان به توليد هندوانه مشغولند؟

شير سنتي، همان شيرهاي برگشتي کارخانه 
رئيس هيئت مديره جامعه دامپزشکان ايران گفت: شيرهاي سنتي همان شيرهاي برگشتي کارخانه‌ها هستند که توسط دلالان به سنتي فروش‌ها توزيع مي‌شود. با انتقاد از رشد قارچ گونه لبنيات سنتي، اظهار کرد: کارخانه‌هاي بزرگ لبني با در نظر گرفتن بار ميکروبي کمتر و چربي بيشتر از دامداران اقدام به خريد تضميني شير از دامدار مي‌کنند؛ درحاليکه شيرهاي سنتي همان شيرهاي برگشتي کارخانه‌ها هستند که توسط دلالان به سنتي فروش‌ها توزيع مي‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، پيام محبي افزود: درک نکردن ارزش برند محصولات لبني يکي از معضلات بزرگ کشور به شمار مي‌رود، چرا که کارخانه‌هاي بزرگ لبني به هيچ عنوان از شيرهاي با کيفيت پايين، داراي وايتکس و مواد افزودني استفاده نمي‌کنند.محبي در توصيه‌اي به خانوارها گفت: از خانوارها تقاضا داريم همانگونه که افراد غريبه را به منزل خود راه نمي‌دهند، از خريد لبنيات سنتي و بدون شناسنامه خودداري کنند.وي با اشاره به اينکه جلوگيري از فعاليت لبنيات فروش‌هاي سنتي، نيازمند عزم ملي است، بيان کرد: تکليف سنتي فروش‌ها هر چه سريع تر بايد توسط صنف و سازمان دامپزشکي مشخص شود.
 
آبميوه‌هاي قاچاق در سوپرمارکت‌ها
مدت‌ها از جولان آبميوه‌هاي قاچاق عربي در سوپرمارکت‌ها مي‌گذرد، اما به نظر مي‌رسد براي عرضه اين آبميوه‌ها سخت‌گيري خاصي لحاظ نشده و در نهايت حساسيت‌ها به چند برند خاص مربوط شده است.به گزارش ايسنا، در سال‌هاي گذشته بارها اعلام شده که هيچ يک از شرکت‌هاي عرب مجوز صادرات کالا به ايران را ندارند براين اساس واردات هر‌گونه آبميوه عربي قانوني نيست. اما با اين وجود در اغلب سوپرمارکت‌هاي سطح شهر تهران انواع و اقسام نوشيدني‌هاي عربي وجود دارد. البته گاه شرکت‌هاي ايراني با توجه به شرايط، دست به اقدامي‌معنادار زده و نوشيدني‌هايي را با ظاهر مشابه انواع عربي وارد بازار کرده‌اند، اما همچنان نوشيدني‌هاي عربي در بازار به وفور يافت مي‌شود.گفت‌وگوي ميداني با برخي از فروشندگان اين آبميوه‌ها گوياي آن است که تعزيرات نسبت به برخي برندهاي آبميوه‌هاي قاچاق حساسيت خاص نشان مي‌دهد و جريمه‌هايي نسبتا بالا را اعمال مي‌کند اما همچنان برخي نوشيدني‌هاي عربي هستند که نسبت به آنها حساسيت خاصي لحاظ نمي‌شود. براين اساس در موارد متعدد فروشندگان و توزيع کنندگان اين نوشيدني‌ها تلاش مي‌کنند انواع نوشيدني‌هاي عرب را در ويترين‌ يا يخچال‌هاي خود به گونه‌اي جاسازي کنند که به راحتي مشخص نباشد تا بدين شيوه هم امکان دور زدن نظارت‌ها وجود داشته باشد.

رئيس اتحاديه فروشندگان و بنکداران مواد غذايي با بيان اينکه هنوز ميزان افزايش قيمت در مواد غذايي مشخص نيست، گفت: هنوز به هيچ کدام از تاجران صنف مواد غذايي دلار ۴۲۰۰ توماني داده نشده است و اجناسي که امروز در بازار وجود دارد از قبل وارد کشور شده است.
محمدآقاطاهر در گفت‌وگو با ايلنا گفت: ما نيز متاثر از هيجانات در بازار ارز دچار سردرگمي‌شده و هنوز نمي‌دانيم وضعيت برخي از کالاهاي اساسي مردم در حوزه مواد غذايي چگونه است.
وي اظهار داشت: برخي از مواد غذايي که از خارج از کشور به صورت قاچاق وارد مي‌شد همچنان دارد وارد مي‌شود و هيچ مشکلي ندارد و با قيمت دلار بازار آزاد محاسبه مي‌شود اما در حوزه مواد غذايي مانند برنج و چاي هنوز هيچ اتفاقي صورت نگرفته و هنوز واردکنندگان نمي‌دانند که آيا به آن‌ها دلار ۴۲۰۰ توماني اختصاص پيدا مي‌کند يا خير؟ و يا اينکه بخشي از اين واردات را دولت پوشش خواهد داد.
رئيس اتحاديه فروشندگان و بنکداران مواد غذايي يادآور شد: به کارخانجات اعلام کردند که تا پايان فروردين ماه افزايش قيمت نداشته باشند اما الان نشانه‌هايي در بازار وجود دارد که ناشي از افزايش قيمت مواد غذايي در روزهاي آينده است.
وي ادامه داد: اين يک فرمول جا افتاده در کشور ما است که کارخانه‌هاي توليدي هنگامي‌که مي‌خواهند قيمت توليد خود را افزايش دهند شروع به کاهش عرضه در بازار مي‌کنند اکنون نيز با همين وضعيت مواجه هستيم. به طور مثال روغن اکنون به شدت کم شده است و انتظار مي‌رود به زودي قيمت‌ آن افزايش پيدا کند از طرف ديگر شايعاتي شنيده شده مبني بر اينکه قيمتي که کارخانه فاکتور مي‌کند بيش از قيمت درج شده بر روي کالا است که در صورت وجود مستندات به طور حتم شکايت خواهيم کرد.

رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران با اشاره رکود فعاليت تالارهاي پذيرايي تهران گفت: اقبال عمومي‌مردم به سمت باغ تالارهاي اطراف تهران سوق يافته و به همين سبب رکود بر بازار تالارهاي تهران حاکم شده است.  خسرو ابراهيمي‌نيا افزود: يکي ديگر از مواردي که باعث مي‌شود در فعاليت‌هاي صنف تالارهاي پذيرايي تهران نوعي رکود مشاهده شود، فعاليت باغ‌ها و مراکزي پذيرايي خارج از تهران است که به طور غيرمجاز و خارج از چارچوب قانون به ارائه خدمات مي‌پردازند، البته بسياري از اين مراکز در خارج از شهر قرار داشته و جزو حوزه استحفاظي ما محسوب نمي‌شوند اما به هر صورت همچنان تاثير خود را گذاشته و بر روي فعاليت‌هاي ما بي اثر نيستند. وي تصريح کرد: طي اين مدت با توجه به آنکه رونق چنداني در صنف تالارهاي پذيرايي وجود نداشته، توجيهي براي افزايش تعرفه‌ها باقي نمي‌ماند؛ بر همين اساس در سال جديد نه تنها تعرفه‌هاي خود را افزايش نداده‌ايم بلکه حتي براي حفظ کار همکاران صنف در موارد متعدد با سودي به مراتب کمتر حاضر به قبول کار شده‌اند تا چرخه کار آنها گشته و نيروهاي آنها از کار بيکار نشوند. ابراهيمي‌نيا اظهار کرد: کميسيون‌هاي بازرسي و فني‌ اتحاديه به طور دائم نسبت به فعاليت تالارهاي پذيرايي به لحاظ کمي‌و کيفي نظارت دارند و با برگزاري کلاس‌هاي آموزشي در رشته‌هاي مرتبط اقدام به آموزش واحدها کرده است و تمام پرسنل واحدهاي صنفي در بخش‌هاي مختلف اين دوره‌ها را گذرانده‌اند يا در حال گذراندن هستند، اقدامي‌که باعث شده است تالارهاي پذيرايي از نظر ارائه خدمات و مديريت از روند رو به رشدي برخوردار شوند. وي درباره وضعيت چگونگي تعيين نرخ‌ها در تالارهاي پذيرايي گفت: تمام واحدهاي صنفي موظفند نرخ انواع خدمات خود را به تاييد اتحاديه برسانند؛ به هر حال تالارها بر حسب نوع خدماتي که ارائه مي‌دهند با هم متفاوت هستند و بر اين اساس قيمت‌هايشان نيز متفاوت است. کميسيون‌هاي فني اتحاديه روي تمامي‌قيمت‌ها نظارت لازم را دارد و کسي نمي‌تواند به صورت سليقه‌اي براي خدماتش قيمت تعيين کند.
پيگيري گزارش هزينه کرد عوارض بيمه شخص ثالث از ديوان محاسبات
در جلسه شوراي عالي بيمه، گزارش مقدماتي عملکرد سال ۱۳۹۶ صنعت بيمه توسط رئيس شوراي عالي بيمه ارائه شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل، دکتر همتي در شوراي عالي بيمه با اشاره به رشد ۲۱ درصدي حق بيمه در سال ۱۳۹۶ گفت: افزايش ضريب نفوذ بيمه، گذر گردش مالي صنعت بيمه از ۵۰۰ هزار ميليارد ريال، رشد مطلوب بيمه‌هاي زندگي، آتش سوزي و بدنه اتومبيل از مهم‌ترين دستاوردهاي صنعت بيمه در سال گذشته است.
بنا بر اين گزارش دکتر همتي رشد ضريب خسارت در برخي رشته‌هاي بيمه‌اي را ناشي از نرخ گذاري غيرفنّي و عدم اعمال مديريت ريسک در برخي از شرکت‌هاي بيمه دانست.
 بر اساس اين گزارش، شوراي عالي بيمه مقرر کرد: بيمه مرکزي با توجه به عدم وجود تعرفه با کسب نظر کارشناسان خبره و مديران صنعت بيمه و سنديکاي بيمه گران ايران ضوابط مورد نظر جهت کنترل ضريب خسارت در رشته‌هاي مورد نظر را به شوراي عالي بيمه پيشنهاد نمايد.
همچنين در اين جلسه، شورا تعرفه هزينه ارزيابي خسارت موضوع تبصره ماده (۳۹) قانون بيمه اجباري خسارات واردشده به شخص ثالث را به ازاي هر فقره ارزيابي براي سال ۱۳۹۷ يک ميليون ريال تعيين کرد.
در ادامه شوراي عالي بيمه، بنا به گزارش رئيس کل بيمه مرکزي، سهم شرکت‌هاي بيمه مستقيم را در تأمين عوارض موضوع تبصره «۱۰» قانون بودجه سال ۱۳۹۷ را تعيين کرد.
همچنين، شوراي عالي بيمه از بيمه مرکزي خواست تا موضوع هزينه کرد اين مبالغ در نيروي انتظامي، سازمان راهداري و اورژانس کشور و اثربخشي آن در کاهش تصادفات و مرگ و مير را از طريق ديوان محاسبات کشور به عنوان مسئول تهيه گزارش تفريغ بودجه پي‎گيري نمايد.

کالاي ايراني «بيمه تضمين کيفيت» مي‌شود
مديرعامل بيمه تعاون از طراحي بيمه نامه تضمين کيفيت کالاي ايراني در سال «حمايت از کالاي ايراني» خبر داد و گفت: با اين کار نه تنها کيفيت محصولات ايراني ارتقا مي‌يابد، بلکه مردم با اطمينان بيشتري به خريد محصولات وطني روي مي‌آورند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرنگار ايرنا، «پرويز مظلومي» در نشستي با خبرنگاران اعلام کرد که در بيشتر کشورها 2بيمه نامه «تضمين کيفيت کالا» و «خسارت ناشي از استفاده از کالاي بي کيفيت» ارايه مي‌شود.
وي افزود: قصد داريم با صدور بيمه نامه تضمين کيفيت کالا، اين اطمينان به مشتري داده شود که اگر کالا کيفيت لازم را نداشت، خسارت وارده از سوي بيمه پرداخت مي‌شود.
وي لازمه اين کار را بررسي کيفيت کالا از سوي کارشناسان معتمد بيمه دانست و گفت: صرف داشتن نشان استاندارد، کفايت نمي‌کند و بيمه از طريق کارشناسان طرف قرارداد خود که توليد محصول را در کارخانه رصد مي‌کنند، کيفيت آن را طبق استاندادهاي بين المللي بررسي مي‌کنند. 
مظلومي‌درباره اينکه چه گروه کالاهايي مشمول اين بيمه خواهند بود، توضيح داد: اکنون گروه خاصي مورد نظر نيست و هر نوع کالاي توليدي از جمله لوازم خانگي و الکترونيکي مي‌تواند مشمول اين طرح شود.
وي در پاسخ به اين پرسش ايرنا مبني بر اينکه آيا محصولات خُرد تحت پوشش اين بيمه نامه قرار مي‌گيرند يا محصولات صنعتي را نيز مي‌توان بيمه کرد، توضيح داد: در گام نخست کالاهايي که مصرف کننده نهايي آنها عامه مردم اند، در اين طرح جاي گرفته و در گام‌هاي بعدي مي‌توان محصولات صنعتي را نيز بيمه کرد.
به گفته مظلومي، صدور اين نوع بيمه نامه، در دنيا امري معمول و رايج است اما هنوز در بازار ايران شناخته نشده و انتظار مي‌رود در سالي که به حمايت از کالاي ايراني مزين شده، بتوان از اين ابزار براي حمايت بهتر و بيشتر از محصولات ايراني بهره گرفت.
وي تاکيد کرد: اين بيمه نامه براي کالاهايي که با نشان تجاري ساخت ايران ساخته مي‌شود، صادر خواهد شد و شرکت‌هايي که کالاهاي خود را در ايران مونتاژ مي‌کنند از جمله برخي برندهاي لوازم خانگي مشمول آن نيستند.
به گفته وي، مبلغ حق بيمه را توليدکننده به شرکت بيمه خواهد پرداخت و از اين بابت هيچ هزينه اضافي به خريدار تحميل نخواهد شد زيرا توليدکننده بايد از حاشيه سود خود براي بيمه محصول اقدام کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي‌شعار سال 1397 را «حمايت از کالاي ايراني» اعلام کردند و دولت نيز در بخشنامه اي، همه دستگاه‌هاي دولتي را از خريد کالاهاي خارجي که مشابه خارجي دارند، منع کرد.

ديدار مدير عامل بيمه "ما" با کارکنان
نشست مدير عامل بيمه "ما" با کارکنان ستاد مرکزي برگزار گرديد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، حجت بهاري فر مدير عامل بيمه "ما" در نشستي دوستانه با کارکنان اين شرکت ديدار داشت.
وي در اين ديدار ضمن تبريک سال نو و اعياد شعبانيه ، در خصوص چشم انداز سال جديد گفت : تمام تلاشمان را خواهيم کرد با کمک نيروهاي جوان و باانگيزه‌اي که داريم در جهت تامين منافع کليه ذينفعان از جمله بيمه گذاران، سهامداران، شبکه فروش و پرسنل گام برداريم که اين امر مستلزم کسب دانش و افزايش بهره وري يکايک کارکنان شرکت و جلب اطمينان و اعتماد هموطنان عزيزمان است .
بهاري فر در خصوص فعاليت‌هاي سال گذشته گفت : صنعت بيمه با ضريب نفوذ 2.3 درصدي در اقتصاد کشور سهيم بوده است.در اين راستا ما نيز در سال 96 پورتفوي پيش بيني شده را جذب کرديم که البته با وجود پشتوانه ارزشمندي همچون بانک ملت و با توجه به پتانسيل شرکت، اميدواريم در سال 97 نتايج مطلوب تري را کسب نماييم.

برگزاري اولين مجمع فصلي مديران بيمه رازي در سال جديد
اولين مجمع فصلي مديران ستادي و رؤساي شعب بيمه رازي در سال 97 به صورت مجازي، در ساختمان مرکزي برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، مجمع فصلي بيمه رازي که هر سه ماه يک بار براي بررسي عملکرد شعبه‌هاي شرکت در سراسر کشور براي اولين بار در سال جديد، روز شنبه اول ارديبهشت ماه برگزار شد. اين نشست به صورت ويدئو کنفرانس مجازي و آنلاين در بستر IT با تمامي‌شعب بيمه رازي در سراسر کشور برگزار شد. در اين نشست 3 تن از رؤساي شعب سراسر کشور به نمايندگي از ساير شعبه‌ها در 3 محور مالي، اداري و It و مباحث فني از از طريق ويدئو کنفرانس به بيان مسائل و پيشنهادات خود پرداختند و نقطه نظرات خود را در جهت رسيدن بهتر به اهداف شرکت بيان کردند. نشست فوق با سخنراني مديران ستادي ادامه و در انتها با سخنراني دکتر امراللهي مديرعامل بيمه رازي در خصوص بررسي عملکرد 96 شرکت و ارائه برنامه و بودجه سال 97 پايان يافت.

معاونت فني و حقوقي صندوق تامين خسارت بدني منصوب شد
وحيد عزيززاده با حکم دکتر علي جباري به سمت سرپرست معاونت فني و حقوقي صندوق تامين خسارت بدني منصوب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌صندوق تامين خسارت بدني، مديرعامل صندوق با اشاره به بهره گيري اين نهاد عمومي‌از مديران باتجربه و کارآمد افزود: صندوق در مسير ايجاد شفافيت مالي و تحقق عدالت اجتماعي که وظيفه ذاتي اين نهاد است تلاش ويژه‌اي را در دستور کار خود قرارداده و با حضور افراد با سابقه و کاربلد اين مسير براي رسيدن به هدف نهايي که همانا کسب رضاي خداوند و مردم شريف ايران اسلامي‌است هموارتر مي‌شود.