عضو کميسيون انرژي مجلس در گفتگو با «تجارت»:
گروه انرژي – مجتبي آزاديان: محمد خالدي سردشتي نماينده مردم لردگان درمجلس شوراي اسلامي‌و عضو کميسيون انرژي درخانه ملت درگفتگو با «تجارت» در خصوص موضوع خروج آمريکا از برجام و تاثيرات آن بر بازار نفت و انرژي اظهار داشت: معادلات در بازار نفت به عوامل مختلفي بستگي دارد و به اين سادگي نيست و نياز به تحليل و بررسي جامعي دارد. در شرايطي که پيش آمده رقباي ما به خصوص عربستان صعودي با همکاري ساير کشورهاي قدرتمند در حوزه انرژي مي‌خواهند کنترل بازار نفت را از دستان ايران خارج کنند.
وي افزود: شايد آمريکا اعلام کند که اوپک در بالا رفتن مصنوعي قيمت نفت مقصر است اما همانطور که مي‌دانيم بيشترين بهره و سود را از بالا رفتن قيمت نفت، خود آمريکا خواهد برد چراکه افزايش قيمت باعث قوت گرفتن شيل و توليد و در ادامه آن صادرات نفت آمريکا خواهد شد و آمريکا خواهد توانست کنترل بازار نفت را از اوپک و رقباي خاورميانه‌اي بگيرد. بنابراين به نظرم اقدام ترامپ و آمريکا در مسائل اقتصادي و اظهار نظرها به نوعي شانتاژ سياسي است.
اين عضو کميسيون انرژي با تاکید بر اینکه آمریکا در اندیشه امپریالیسم نفتی است، ادامه داد: به نظرم همه اينها يک سناريوي اقتصادي براي ضربه زدن به ايران است. آنها مي‌خواهند که ما بازار نفت را از دست بدهيم به همين دليل دولتمردان ما بايد با هوشياري کامل در اين زمينه، راه‌هاي جلوگيري از نفوذ بيشتر آمريکا در حوزه انرژي را بگيرند.
خالدي درخصوص احتمال خروج آمريکا از برجام گفت: قطعا آمريکا و کشورهاي غربي مراودات زيادي با اعراب دارند و اروپايي‌ها به خصوص سياستمداران و مسئولان اقتصادي‌شان در پشت صحنه به گونه‌اي در حال فشار به آمريکا هستند تا آنها را متوجه اشتباه بزرگ‌شان در خروج از برجام کنند چراکه مي‌دانند با خروج آمريکا و به دنبال آن غرب از برجام، در نگاه بين المللي بسيار منزوي خواهند شد و چالش‌هاي زيادي برايشان به وجود خواهد آمد و براي همين در پشت پرده مدام به آمريکايي‌ها هشدار مي‌دهند که در صورت خروج از برجام ديگر امضا و تعهدشان در قراردادهاي مختلف اعتبار خود را ازدست خواهد داد و تاثيرات مخرب اين اقدام آمريکا را به آنها منتقل مي‌کنند.
وي در پايان گفت:اروپا هميشه تاکيد دارد که نقض برجام قدرت چانه زني غرب را بسيار کاهش خواهد داد. از طرف ديگر هم دولت و مسئولان ما تمهيدات هوشمندانه‌اي در صورت رخ دادن هر سناريويي از سوي آمريکا در نظر گرفته، حال چه آمريکا از برجام خارج شده و اروپايي‌ها بمانند يا به طور کلي غرب از اين پيمان خراج شود. منطق مي‌يد که ما بايد خود را از قبل براي هر سناريويي آماده کنيم.
 خروج آمريکا از برجام منجر به افزايش بهاي نفت مي‌شود
لازم به ذکر است که نشريه فوربس در گزارشي نوشت: گمانه زني‌ها در مورد احتمال خروج واشنگتن از برجام منجر به افزايش يک تا سه درصدي بهاي نفت شده و اگر آمريکا تصميم به خروج خود از برجام را اعلام کند، اين افزايش بها تا 5 دلار نيز پيش خواهد رفت. جود کلمنت مدير مرکز تحقيقات انرژي جي تي سي در گزارشي با عنوان سه نمودار نفتي پيش از تصميم ترامپ در مورد ايران افزود: دوازدهم ماه مي، روزي سخت براي ايران خواهد بود؛ روزي که در آن دونالد ترامپ تصميم خواهد گرفت تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران را بازگرداند يا خير. اما حال که بهاي نفت به بالاترين ميزان خود در سه سال گذشته رسيده، بازارهاي جهاني نيز توجه ويژه‌اي به اين موضوع پيدا کرده اند. ايران حدود 5 درصد نفت جهان را توليد مي‌کند و يکي از صادرکنندگان کليدي نفت جهان به شمار مي‌آيد. 

نفت برنت رکورد زد
قيمت نفت برنت روز سه‌شنبه تحت تاثير نگراني‌ها نسبت به افزايش تنش‌هاي ژئوپلتيکي و ادامه محدوديت عرضه اوپک در بحبوحه تقاضاي قوي، به بالاترين رکورد از اواخر سال ۲۰۱۴ صعود کرد.
بهاي معاملات آتي نفت برنت که قيمت پايه بازار جهاني است، اوايل معاملات روز سه‌شنبه تا رکورد ۷۵.۲۰ دلار صعود کرد که بالاترين قيمت از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود. برنت در ادامه معاملات روز جاري ۷۴.۸۹ دلار در هر بشکه بود که ۱۸ سنت يا ۰.۲ درصد نسبت به قيمت نهايي روز دوشنبه بالاتر بود. بهاي معاملات آتي وست تگزاس اينترمديت آمريکا، با ۲۰ سنت يا ۰.۳ درصد افزايش نسبت به روز دوشنبه، به ۶۸.۸۴ دلار در هر بشکه رسيد. بازارهاي نفت از تداوم کاهش توليد کشورهاي اوپک و غيراوپک حمايت شدند.

طرح «کاهش آب بدون درآمد» در خوزستان
معاون وزير نيرو و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بيان اين‌که در متوسط کشوري آب بدون درآمد 25.5درصد است که از اين ميزان 13.4درصد از آن به صورت هدررفت واقعي است، گفت: يک طرح را آماده کرده‌ايم تا از امکانات بخش خصوصي جهت کاهش آب بدون درآمد استفاده شود و در اين زمينه قرار است تا گام اول اين طرح در دو شهر آبادان و خرمشهر اجرايي شود.
حميدرضا جانباز در خصوص بهسازي شبکه‌هاي توزيع فرسوده آب در شهرها، اظهار کرد: در همه دنيا بعد از احداث زيرساخت‌ها از محل درآمدهاي آن سازمان، اقدام به تعمير و نگهداري زيرساخت‌ها مي‌کنند اما به دليل آنکه تعرفه‌هاي شرکت آب و فاضلاب تعرفه‌هاي مخفف است اين اتفاق نمي‌تواند بيفتد.

آذربايجان از پيوستن به اوپک سرباز زد
جمهوري آذربايجان بدنبال پيوستن به اوپک نيست اما به توافق کاهش توليد اين گروه متعهد مي‌ماند.
به گزارش ايسنا، پرويز شهبازوف، وزير انرژي جمهوري آذربايجان گفت: ما از اين همکاري راضي هستيم زيرا همه اهدافي که در چارچوب اين توافق تعيين شده بود، تحقق يافته است. مي‌توانيد نتايج را مشاهده کنيد. از اين رو قصد داريم به اين همکاري موفقيت آميز ادامه دهيم. وي در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اظهارات اخير محمد بارکيندو، دبيرکل اوپک که در سفر ماه گذشته وي به باکو مطرح شده بود، جمهوري آذربايجان قصد ندارد به اوپک ملحق شود. شهبازوف همچنين ادامه داد: اين مسئله در برنامه ما قرار ندارد و ما امروز از اين همکاري نزديک و مثمرثمر خوشنود هستيم.

همه 66 شرکت‌ آب و فاضلاب شهري و روستايي زيان‌ده‌اند
معاون برنامه‌ريزي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: 35 شرکت آب و فاضلاب شهري و ٣١ شرکت آب و فاضلاب روستايي در کشور فعالند که به دليل فاصله زياد قيمت تمام شده و تکليفي، همه آنها زيانده اند.
«علي اصغر قانع» روز سه شنبه در نشستي خبري افزود: سالانه 4.5 ميليون مترمکعب آب در بخش شهري و 1.2 ميليون متر مکعب آب در بخش روستايي توزيع مي‌شود.
وي افزود: قيمت تمام شده هر مترمکعب آب شهري يک هزار تومان است که به قيمت 400 تومان عرضه مي‌شود و قيمت تمام شده هر مترمکعب آب روستايي يک هزار و ٢٠٠ تومان است اما به ازاي هر مترمکعب، ١٠٠ تا ١٢٠ تومان از مشترکان دريافت مي‌شود.
معاون شرکت آبفاي کشور با بيان اينکه سالانه ٢ هزار ميليارد تومان از محل فروش آب دريافت مي‌شود، افزود: هزينه انتقال آب به دليل خشکسالي‌ها سال به سال افزايش مي‌يابد چون مجبوريم منابع آب را از فاصله‌هاي دورتر انتقال دهيم.
معاون شرکت آبفاي کشور درباره آبرساني روستايي، گفت: امسال ٧٠٠ ميليون تومان از محل صندوق توسعه ملي و ٥٧٠ ميليارد تومان در قالب طرح تملک دارايي به آبرساني روستايي اختصاص يافته است.

کمک يک ميليون توماني براي تعويض کولرهاي گازي قديمي
معاون دفتر مديريت مصرف شرکت توانير از طرحي در وزارت نيرو خبر داد که بر اساس آن، کولرهاي گازي نو و کم مصرف با حمايت مالي يک ميليون توماني دولت جايگزين کولرهاي گازي پنجره‌اي قديمي‌مي‌شود.
عليرضا احمدي يزدي افزود: بر اساس اين طرح، دولت براي تعويض هر کولر گازي پنجره‌اي با کولرگازي نو و کم مصرف، يک ميليون تومان کمک مالي پرداخت مي‌کند. 
وي ادامه داد: در اين طرح علاوه بر کمک مالي دولت، بخشي از منابع مالي از طريق اسقاط کولر قديمي‌تامين مي‌شود و بقيه را خريدار پرداخت مي‌کند.

مصرف ۲۰ درصد برق کشور در 3 استان 
مديرعامل برق منطقه‌اي تهران با تاکيد بر اينکه اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جويي نکنند توليد نيروگاه‌هاي برق آبي کاهش و در تامين برق دچار مشکل مي‌شويم، گفت: 20 درصد برق کشور در 3 استان مصرف مي‌شود. غلامرضا خوش خلق در برنامه گفت‌وگوي شبکه خبر با اشاره به اينکه 20درصد تجهيزات برق کشور در تهران است و 20 درصد مصرف هم به 3 استان،قم،البرز و تهران اختصاص دارد، گفت: 80درصد مصرف برق کشور قابل مديريت است.
وي افزود: 35 درصد مصرف برق کشور در بخش خانگي، 12 درصد در بخش کشاورزي و حدود 33 درصد در بخش صنعت مصرف مي‌شود و ايران کشور مصرفي است با وجود اين در همه زمينه‌ها حتي کشاورزي امکان مديريت مصرف وجود دارد.

مديرعامل شرکت ملي گاز با اشاره به اخذ پول گاز صادراتي به عراق:
مديرعامل شرکت ملي گاز ايران با اشاره به صادرات گاز از ايران به عراق، گفت: عراق تاکنون هزينه گازي که از ايران وارد کرده را پرداخت کرده است.
حميدرضا عراقي در چهارمين همايش توليد پايدار گاز در جمع خبرنگاران با بيان اين که توليد گاز در سال ۱۳۹۷ به ۲۵۰ ميليارد مترمکعب در سال مي‌رسد، اظهار کرد: ميزان توليد گاز در حال حاضر ۲۱۰ ميليارد مترمکعب در سال است.
وي با تاکيد بر اين‌که کيفيت گاز در سال آينده افزايش پيدا خواهد کرد، افزود: در سال آينده نه تنها ميزان توليد افزايش پيدا مي‌کند، بلکه گازي که از بخش بالادست به دست مي‌آيد افزايش يافته تا کيفيت فرآورده‌هايي که از اين گاز توليد مي‌شود نيز ارتقاء يابد.
مديرعامل شرکت ملي گاز ايران با اشاره به قطع آبونمان از قبض گاز مشترکان، ادامه داد: قطع آبونمان باعث شده شرکت گاز هزار ميليارد تومان از دست بدهد که اگر اين موضوع ادامه پيدا کند نبايد انتظار خدمات مطلوب را از شرکت گاز داشته باشيم.
کارشناسان ترکمنستان ماه آينده به ايران مي‌آيند
عراقي در مورد اختلاف گازي بين ايران و ترکمنستان که سال ۱۳۹۵ ايجاد شد، اظهار کرد: قرار است کارشناسان ترکمنستان ماه آينده به ايران بيايند. در اين مورد بررسي‌ها صورت گرفته و رييس جمهور دو کشور به توافق رسيدند که مذاکره کنند. البته اگر ترکمنستان بخواهد به دادگاه برويم خواهيم رفت.
وي در مورد کيفيت سوآپ گاز ترکمنستان، گفت: اگر سوآپ گاز آنها خوب نباشد يا گاز را قطع مي‌کنيم يا جريمه مي‌کنيم. در حال حاضر کيفيت گاز آنها در حد جريمه خوب است. البته قول دادند کيفيت را بالا ببرند و بعد از اين‌که کيفيت افزايش يافت، جريمه را کم مي‌کنيم.
ايران آماده صادرات گاز به بصره
مديرعامل شرکت ملي گاز ايران با اشاره به صادرات گاز به عراق، اظهار کرد: ايران آماده صادرات گاز به بصره است و هر زمان که پول‌اش را بدهد صادرات را آغاز مي‌کنيم.
وي ادامه داد: تاکنون عراق هر ميزاني که گاز گرفته پول آن را پرداخت کرده است. در سال ۱۳۹۷ بصره به صادرات گاز اضافه مي‌شود. براساس اين گزارش عراقي طي سخنراني که در همايش داشت با بيان اين‌که در سال ۱۳۹۶ گاز حتي يک لحظه هم قطع نشد، اظهار کرد: شرکت گاز در سه محور مديريت تامين گاز کشور، حضور فعال در فرصت‌هاي مناسب تجارت جهاني گاز و تجديد ساختار صنعت گاز ماموريت دارد. وي ادامه داد: طي سه سال آينده ميزان برداشت گاز طبيعي در سال به ۳۹۰ ميليارد مترمکعب، ميزان اتان از ۱.۳ به ۸.۴ ميليون تن، گوگرد از ۱.۴ به دو ميليون تن، ميعانات گازي از ۲۲۶ به ۳۶۰ ميليون تن و ال پي جي از ۲ به ۱۲ ميليون تن خواهد رسيد.
 بهره‌برداري از منابع گاز و نفت، شانس ويژه نسل ماست
همچنين در اين همايش حبيب‌ا... بي‌طرف معاون وزير نفت در امور مهندسي با تاکيد بر اين‌که براي بهره‌برداري نبايد فقط به تجارب داخلي اکتفا کنيم، گفت: طبق مصوبه شوراي معاونين وزارت نفت شرکت‌هاي اصلي مي‌توانند دو واحد بهره‌برداري خود را به شرکت‌هاي داخلي واگذار کنند. ليستي هم از شرکت‌هاي با تجربه دنيا تهيه شده است.
معاون وزير نفت در امور مهندسي گفت: ايران صاحب بزرگ‌ترين ذخاير نفت و گاز جهان است و نسل ما نسبت به نسل‌هاي پيشين يک شانس ويژه براي بهره‌برداري از اين منابع دارد.
وي با بيان اين‌که پيش از اين دولت در شرکت‌ها حضور پررنگي داشت، ادامه داد: اکنون حضور دولت به حداقل رسيده و اين فرصت ايجاد شده تا شرکت‌هاي مادر تخصصي به صورت جامع به تمامي‌ابعاد فعاليت خود بپردازند.

وزير نيرو تاکيد کرد:
وزير نيرو با تاکيد بر اينکه صنعت ما در آينده صرفا بايد متکي به استفاده از پساب تصفيه شده باشد، گفت: همچنين بايستي جهش بزرگي در بخش کشاورزي به عنوان اصلي‌ترين مصرف کننده آب کشور رخ دهد تا بتوانيم با آب کمتر محصولات بيشتري به دست آوريم و آينده کشور را بيمه کنيم. به نقل از وزارت نيرو، رضا اردکانيان در حاشيه جلسه شوراي عالي آب با حضور در جمع خبرنگاران به تشريح نتايج اين نشست پرداخت و گفت: در اين جلسه موضوع مهم تامين آب شرب کشور در ماه‌هاي پيش رو به ويژه براي تابستان مورد بحث و بررسي قرار گرفت. وي افزود: با وجود اينکه روزهاي پربارشي را در کشور شاهد هستيم ولي متاسفانه مجموعه بارندگي‌ها نسبت به سال قبل و مدت متوسط دراز مدت بيش از 40 درصد افت داشته است. پيام اين کمبود بارش اين است که با توجه به اينکه بخش عمده‌اي از منابع آبي ما متکي به مخازن سدها است مطمئنا هر چه بتوانيم از همين امروز صرفه جويي در بخش شرب داشته باشيم و آب مصرفي در اين بخش را به مصارف حياتي و ضروري اختصاص دهيم و کمتر از آن شرب تصفيه شده براي ساير مصارف استفاده کنيم مسلما اين آب در مخازن سدها باقي خواهد ماند و تابستان را با مشکلات کمتري سپري خواهيم کرد.
در برخي استان‌ها تا 80 درصد کاهش بارش داشته‌ايم
وزير نيرو با تاکيد بر اينکه افت 40 درصدي بارش‌ها عدد بزرگي است، ادامه داد: اين عدد در سطح کشور يکنواخت توزيع نشده و در برخي از استان‌ها منابع آبي اين مناطق تا 80 درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است و با شرايط سختي مواجه هستند. بنابراين انتظار مي‌رود در اين شرايط مردم همچون هميشه همراهي لازم را با وزارت نيرو داشته باشند. اردکانيان تاکيد کرد: ولي نبايد از اين نکته غافل شويم که همزمان با اجراي طرح‌هاي تامين آب بايد به شيوه‌هاي مصرف خود هم بپردازيم. اگر اين بيماري نه چندان مطلوب بد مصرفي آب را درمان نکنيم مسلما اطميناني وجود ندارد که حتي همين آب شيرين شده دريا را نيز به درستي مصرف کنيم.
سفير آلمان: تحرک بسيار بالاي اروپا براي حفظ و تداوم برجام
همچنين سفير آلمان در ايران با تاکيد بر اينکه تصميم 12 مي‌ترامپ براي برجام در واشنگتن خواهد بود نه در اروپا، گفت: اراده سياسي آلمان قويا بر ادامه همکاري‌هاي دو جانبه با ايران است هر چند که تصميم واشنگتن بر وفق مراد نباشد. "ميکائيل کلور برشتولد" در ديدار با وزير نيروي ايران به علاقه طرف آلماني براي تداوم همکاري‌هاي بين دو کشور اشاره کرد و گفت: زمينه‌هاي مثبتي براي همکاري هرچه بيشتر بين دو طرف وجود دارد که اميدواريم با استفاده بهينه‌تر از ظرفيت‌هاي موجود شاهد عميق‌تر شدن همکاري‌هاي دو طرفه باشيم. وي به تصميم روز 12 مي‌(22 ارديبهشت) رئيس‌جمهوري آمريکا براي توافقنامه برجام اشاره کرد و گفت: اين تصميم در واشنگتن خواهد بود نه در اروپا. طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته مقرر شده تا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئيس جمهور فرانسه طي روزهاي آينده ملاقاتي با رئيس جمهوري آمريکا در خصوص برجام داشته باشند که اين امر حاکي از تحرک در سطح بسيار بالاي اروپا براي حفظ و تداوم برجام است.

نمايندگان عضو کميسيون انرژي مجلس به همراه نمايندگان استان ايلام از ميدان نفتي آذر بازديد کردند.
«سيد نورالدين شهنازي‌زاده»، مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه نفت(متن) در اين بازيد گفت: تا اين لحظه 10 ميليون و 600 هزار بشکه نفت به صورت تجمعي از اين ميدان استحصال شده است.
وي با بيان اين‌که با محاسبه قيمت 50 دلار براي هر بشکه نفت اين ميدان تاکنون قريب 600 ميليون دلار عايدي داشته است، افزود: قرار است با هدف‌گذاري که براي فاز اول اين پروژه صورت گرفته است، در قالب قراداد بيع متقابل ميزان برداشت از اين ميدان نفتي در سال آينده به 65هزار بشکه در روز افزايش يابد.
مدير عامل «متن» با بيان اين‌که توليد اوليه 30 هزار بشکه‌اي ميدان آذر با 9 حلقه چاه محقق شده است، افزود: هم‌اکنون با توجه به آماده نبودن سيستم فراورش مرکزي ميدان نفتي آذر، نفت استحصال شده به دهلران و نفت مرکزي در 130 کيلومتري منتقل مي‌شود.
وي با اشاره به اين‌که سيستم فراورش مرکزي ميدان نفتي آذر تاکنون 57 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است، گفت: با در دسترس قرار گرفتن دستگاه‌هاي فراورش، خواهيم توانست توليد را افزايش دهيم.
شهنازي‌زاده اظهار کرد: حداکثر تا پايان امسال فاز 1 يا يک تريم از واحد فراورش به ظرفيت 35 هزار بشکه در سرويس قرار مي‌گيرد و توليد را به 65 هزار بشکه خواهيم رساند.
وي افزود: فازهاي بعدي اين ميدان در دست مذاکره است و در قالب قرارداد IPC توليد آن تا 100 هزار بشکه افزايش خواهد يافت.
«فريدون حسنوند»، رئيس کميسيون انرژي مجلس نيز گفت: يک زماني پالايشگاه آبادان در نقطه صفر مرزي بدون توجيه اقتصادي صرفاً به نمايندگي از بلوک غرب براي قدرت‌نمايي در برابر بلوک شرق احداث شد اما امروز ما ضمن اين‌که با کشور همسايه خود دوست و برادر هستيم، در اين نقطه صفر مرزي بدون وابستگي به هيچ بلوکي، کاملاً مستقل و با زحمت متخصصين داخلي اقتدار اقتصادي، سياسي، نظامي‌و امنيتي خود را به دنيا نشان مي‌دهيم.
حسنوند با بيان اين‌که درصدديم موانع پيش‌روي اين پروژه در حوزه‌هاي سرمايه‌گذاري، ورود تکنولوژي به کشور و انعقاد قرارداد با ساير کشورها را برداريم، خاطرنشان کرد: يکي از موضوعاتي که کميسيون انرژي به صورت مکتوب پيگيري کرده و ديروز در جلسه سران قوا در مورد آن بحث شده، موضوع مشارکت همه قوا در انعقاد قراردادها و سرمايه‌گذاري است.
وي اظهار کرد: از سال پيش به دنبال اين بوده‌ايم که حق قانوني وزارت نفت در بحث 14/5 درصد سهم فروش داخلي و خالص گاز به وزارت نفت داده شود.
رئيس کميسيون انرژي مجلس افزود: از سوي اعضاي کميسيون رسماً اعلام مي‌کنم که در اين زمينه اجحاف شده است و مصر هستيم که اين امر را تفهيم کنيم که اگر وزارتخانه‌اي مولد و اشتغالزا مي‌خواهيم که در آن پروژه‌ها معطل نمانند و بتوانيم در ديگران براي سرمايه‌گذاري ايجاد تشويق و طمع کنيم بايد اين سهم به وزارت نفت تعلق بگيرد.
وي به برخي صحبت‌ها درباره کشور همسايه اشاره و عنوان کرد: ما با کشور مسلمان و برادر همسايه مان حسن همجواري داريم اما نبايد فراموش کرد که در آنجا شرکت‌هاي انگليسي و آمريکايي در حال سرمايه‌گذاري بزرگ هستند و از طرفي هر کس بخواهد در کشور ما سرمايه‌گذاري کند عربستان سعودي چند برابر آن قرارداد را پيشنهاد و رشوه مي‌دهد تا به جمهوري اسلامي‌نيايند.
حسنوند ادامه داد: رئيس‌جمهور آمريکا نيز اعلام کرده که بايد سطح توليد نفت ايران را آنقدر پايين بياوريم که ايران در معادلات سياسي، اقتصادي و امنيتي جايگاهي نداشته باشد.
وي با اعلام حمايت از شرکت‌ها پيمانکاران و کالاي داخلي گفت: امروزه توانمندي همين شرکت‌ها باعث شده بتوانيم گزارش بدهيم که از کجا به کجا رسيده‌ايم و چه چشم‌اندازي براي آينده داريم.