پس از راي گيري اعضاي شوراي شهر مشخص شد:
گروه اجتماعي: بيش از دو هفته است که پرجمعيت‌ترين شهر کشور شهردار ندارد. بحث داغ اين روزهاي شوراي شهر تهران به مانند هفته‌هاي آغاز به کار موضوع انتخاب شهردار جديد براي پايتخت است. طي روزهاي گذشته و با نهايي شدن نام‌هاي مطرح شده به عنوان کانديداهاي شهرداري تهران شاهد موضع‌گيري‌هاي مختلفي بوده‌ايم. حالا آنطور که اعلام شده ترکيب هفت نفره گزينه‌هاي مورد نظر شوراي شهر پنجم پايتخت براي شهرداري تهران مشخص شده و بايد منتظر ماند تا برنامه‌هاي اين هفت نفر مورد بررسي قرار بگريد. طي روزهاي گذشته گزينه‌هاي مطرح شده يک به يک از اين جايگاه کناره‌گيري کرده‌اند، اتفاقي که ممکن است طي روزهاي آينده براي هرکدام از هفت نفر نهايي نيز تکرار شود.
روز گذشته و در جلسه علني شوراي شهر تهران بود که اعضاي شوراي شهر تهران پس از رأي‌گيري براي انتخاب هفت گزينه از ۲۰ گزينه انتخابي براي شهرداري تهران، هفت نفر را به‌عنوان کانديداي نهايي شهرداري تهران انتخاب کردند که بر اين اساس ۱- سيدمحمد افشاني، ۲- محمد ابراهيم انصاري لاري، ۳- محمود حجتي، ۴- سيدمحمودحسيني، ۵- سميع ا... حسيني مکارم، ۶- حجت‌ا... ميرزايي و ۷- پيروز حناچي به‌عنوان ۷ گزينه نهايي کانديداي شهرداري تهران براي ارائه برنامه‌هايشان به شوراي شهر تهران انتخاب شدند.
معرفي معاونان گزينه‌هاي نهايي شهرداري تهران
سخنگوي شوراي شهر تهران گفت:‌ از بين هفت کانديداي نهايي دو کانديدا انتخاب شده که براساس زمان‌بندي روز يکشنبه 23 ارديبهشت براساس زمان‌بندي به صحن علني آمده و ضمن معرفي برنامه و تيم معاونين خود برنامه عملياتي خود را ارائه مي‌دهند و از بين اين دو کانديداي نهايي انتخاب مي‌شود. به گزارش ايلنا، علي اعطا با اشاره به محتواي جلسه روز گذشته شوراي شهر تهران گفت: براساس زمان‌بندي انجام شده اسامي‌هفت نفر کانديداهاي شهرداري تهران انتخاب شدند. وي ادامه داد: آقاي افشاني در حال حاضر معاونت عمراني وزارت کشور هستند و در سوابق ايشان استانداري فارس نيز به چشم مي‌خورد نفر بعدي در اين ليست هفت نفره آقاي انصاري لاري است ايشان در حال حاضر مديرعامل منطقه آزاد کيش هستند و پيش از اين استانداري فارس و رئيس سازمان ثبت احوال کشور بودند. آقاي محمود حجتي هم که در حال حاضر وزير جهاد کشاورزي هستند. نفر بعدي آقاي محمود حسيني هستند که در استانداري اصفهان و سيستان و بلوچستان کار کردند.
اعطا افزود: نفر پنجم براساس حروف الفبا حسيني مکارم است که در حال حاضر معاون مالي و اداري شهرداري و سرپرست شهرداري تهران هستند. نفر بعدي آقاي پيروز حناچي هستند که معاون عمراني و فني شهرداري است و در سوابق ايشان دبيري شوراي عالي معماري و شهرسازي کشور به چشم مي‌خورد و نفر آخر آقاي حجت ا... ميرزايي هستند که معاونت برنامه‌ريزي شهرداري تهران را به عهده دارند و پيش از اين معاون وزير رفاه بودند.
سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينکه اين هفت نفر براساس زمان بندي دو هفته فرصت دارند تا برنامه عملياتي خود را در چارچوبي که شورا پيش از اين مشخص کرده است تنظيم و ارائه دهند. روزهاي يکشنبه و دوشنبه مقارن با 16 و 17 ارديبهشت برنامه اين هفت نفر در صحن علني ارائه خواهد شد و در نهايت دو کانديداي اصلي انتخاب خواهند شد. اعطا در رابطه با دو کانديداي آخر نيز تصريح کرد:‌ از بين اين هفت نفر دو کانديداي نهايي انتخاب شده که بر اساس زمان‌بندي روز يکشنبه 23 ارديبهشت بر اساس زمان‌بندي به صحن علني آمده و ضمن معرفي برنامه و تيم معاونين خود برنامه عملياتي خود را ارائه مي‌دهند و از بين اين دو کانديداي نهايي انتخاب مي‌شود. وي همچنين با اشاره به محتواي جلسه پس از فرآيند انتخاب شهردار افزود: در اين جلسه يک فوريت طرح الزام شهرداري به انجام الکترونيکي معاملات شهرداري به تصويب رسيد و مقرر شد که از اين پس تدوين قرارداد، دريافت قيمت، بازگشايي پاکت و اعلام برنده به صورت آنلاين انجام شود.
اعطا در رابطه با سياسي و حزبي بودن گزينه‌هاي مطرح شده افزود: ما با گروه‌هاي مرجع مشورت کرديم اما اين بدان معنا نيست که تصميم‌گيري از جاي ديگري بوده بلکه اعضا خودشان تصميم‌ مي‌گيرند و قرارمان اين است که اگر به هر دليلي کسي از بين هفت گزينه انصراف داد فرد ديگري اضافه نشود. سخنگوي شوراي شهر در رابطه با مخفي بودن راي گيري نيز تصريح کرد: اين راي گيري مخفي است و بر اساس دستورالعمل صورت گرفت و موضوع مطرح شده اين بود که گزينه‌ها بر اساس حروف الفبا اعلام شود تا ميزان آرا نيز مشخص نشود.
سه شرط شورا براي شهردار جديد
در همين حال و براساس گزارش خبرگزاري‌ها محسن‌هاشمي، رئيس شوراي شهر تهران روز گذشته و در حاشيه جلسه علني شوراي شهر تهران که ۷ گزينه کانديداي شهرداري تهران انتخاب شدند در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه اعضا به ۷ گزينه شهرداري تهران ازميان ۲۰ گزينه رأي دادند و آرا نيز براساس حروف الفبا اعلام شد. وي با بيان اينکه هيأتي از سوي اعضاي شوراي شهر انتخاب و به ديدار کانديدا خواهند رفت تا از آنها برنامه بخواهند گفت: کانديدا دو هفته فرصت دارند که برنامه‌هاي خود را براي مديريت شهر تهران ارائه کنند.
هاشمي‌با بيان اينکه معياري‌هايي براي انتخاب شهردار مهم است که يکي از آنها کارآيي شهردار خواهد بود، اظهار کرد: همچنين براي ما اعضاي شوراي شهر مهم است که مسئولين نظام نسبت به شهردار نظر منفي نداشته باشند و شهردار بايد کسي باشد که انسجام شورا و شهرداري را حفظ کنند و ضمن استفاده از نظرات شورا به کار کارشناسي کميسيون‌ها نيز اعتماد داشته باشد. رييس شوراي شهر تهران در پاسخ به برخي از انتقادات درمورد اينکه هفت گزينه شهرداري سياسي هستند و براي مردم ناشناخته‌اند، گفت: ‌بالاخره اين گزينه‌ها نظر اعضاي شوراي شهر است و مورد احترام هستند و دقت داشته باشيد که در ايران شهردارتوسط شوراي شهر و نه مردم انتخاب مي‌شود. وي در پاسخ به اين سوال که چرا آراي گزينه‌ها اعلام نشد و اين برخلاف شعار شفافيت شوراست، ادامه داد: تصميم گرفته شد که آراي گزينه‌ها اعلام نشود و تعداد آراء انتخاب نشدگان نيز براي اينکه براي آنها خوب نبود اعلام نکرديم.
هاشمي‌همچنين در مورد رأي نياوردن خودش هم گفت:‌ از اول هم معلوم بود و نمي‌خواستم جزو کانديداها باشم اما برخي اعضا اصرار کردند که نام من در ميان کانديداها باشد تا مردم و خبرنگاران مطئمن باشند که نمي‌توانم بيايم. رييس شوراي شهر تهران در مورد برخي انتقادات به اينکه هفت گزينه شهرداري تا چه حد با تهران آشنايي دارند گفت:‌بالاخره در ميان اين گزينه‌ها وزير، استاندار سابق و ... وجود دارد و هرکدام از اين‌ها مي‌توانند بخشي از مشکلات راحل کنند. وي در مورد اينکه کانديداها بايد قدرت چانه‌زني داشته باشند گفت:‌ حاکميت نبايد در مورد حاکمين نظر منفي داشته باشد.


اعتراض به عدم ابلاغ لغو مصوبه «برج باغ‌ها» 
عضو شوراي شهر تهران گفت: کميسيون شهرسازي و معماري و کميسيون سلامت و محيط زيست شوراي شهر تهران در جلسه مشترکي که با مديران معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران داشتند نسبت به عدم ابلاغ مصوبه شورا مبني بر لغو مصوبه برج باغ‌ها اعتراض کردند.به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاري اظهار داشت: شوراي پنجم شهر تهران در اواخر سال گذشته نسبت به تصويب مصوبه‌اي مبني بر لغو مصوبه برج باغ‌ها موضوع مصوبه سال ۱۳۸۳ اقدام کرد و اين مصوبه در هيات تطبيق فرمانداري تهران مورد تاييد قرار گرفت و بايد بلافاصله توسط شهرداري تهران ابلاغ مي‌شد تا هيچ پروانه‌اي براي ساخت و ساز در باغ‌ها صادر نشود. 

اظهار اميدواري براي تصويب لايحه تامين امنيت زنان 
معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده ابراز اميدواري کرد که در امسال لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت به نتيجه برسد. به گزارش خبرگزاري‌ها معصومه ابتکار در نشست با فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي‌افزود: اميدواريم امسال در ادامه همکاري‌هاي سال ۹۶ مباحث خوب و مفيدي را ميان دولت و مجلس داشته باشيم. منظور از اين جلسه همفکري براي تعيين مسير حرکت در سال ۹۷ است تا در فعاليت‌ها هم افزايي داشته باشيم و به نتيجه برسانيم. وي ابراز اميدواري کرد که در سال ۹۷ لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت به نتيجه برسد و براي تکميل آن بايد مهارت‌هاي زندگي و آموزش‌هاي حقوقي در سطوح مختلف آموزش داده شود. 

افزايش اشتغال مولد از طريق تعاوني‌ها
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: ما نبايد به دنبال تقسيم فقر در کشور باشيم و همه بايد کمک کنيم اشتغال مولد را از طريق تعاوني‌ها افزايش دهيم. به گزارش مهر عيسي کلانتري رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در نشست مشترک با رئيس اتاق تعاون و اعضاي کميسيون کشاورزي اتاق تعاون، با بيان اينکه محيط زيست براي همه مردم ايران است، گفت: متأسفانه ظرفيت کره زمين محدود شده و به علت فشارهاي وارده از سوي مردم به کره زمين، عمر آن رو به کاهش است. رئيس سازمان محيط زيست در ادامه افزود: رفاه بيش از حد مردم باعث شده است با مشکلات زيست محيطي بسياري روبه‌رو شويم.
آستانه تحمل جامعه کاهش يافته است
رئيس فراکسيون خانواده مجلس گفت: آستانه تحمل جامعه در برابر بحران‌ها کاهش يافته و بايد به احياي آن بپردازيم.  به گزارش خبرگزاري مهر، پروانه مافي در نشست مشترک فراکسيون زنان مجلس با معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري افزود: در برنامه معاونت زنان در دولت دوازدهم در بخش «خانواده» بر موضوع تقويت نهاد خانواده و تحقق الگوي پيشرفت ايراني- اسلامي‌تاکيده شده است .وي ادامه داد: در برنامه ششم توسعه به حمايت از زنان سرپرست خانوار تاکيد شده و انتظار مي‌رود که دستورالعمل نهايي و تشکيل کارگروههاي آن تکميل شود تا صرفا اقدامات ما در حد تدوين برنامه و آيين نامه خلاصه نشود.  رئيس فراکسيون خانواده مجلس تاکيد کرد: طبق برنامه قبلي و بنابر وضع موجود هر چه سريعتر نقشه راه تاب آوري اجتماعي تدوين شود و در تمام استانها طرح اجرا شود . اکنون آستانه تحمل جامعه در برابر بحران‌ها کاهش يافته و بايد به احياء آن بپردازيم. 

آسيب‌هاي اجتماعي به دليل ناديده گرفتن حقوق شهروندي
رئيس سازمان بهزيستي گفت: ناديده گرفتن حقوق شهروندي، کاهش سرمايه اجتماعي و نابرابري از مهم‌ترين عوامل ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي و شيوع آسيب‌هاي روحي و رواني در کشور است .انوشيروان محسني بندپي روز سه شنبه در نخستين جشنواره روانشناسي و مشاوره استان مازندران که در ساري برگزار شد ، افزود: امروزه تغييراتي مانند صنعتي شدن جوامع و افزايش جمعيت شهرنشيني، گسترش ناامني رواني و اجتماعي ، کاهش بعد خانوار ، کاهش نرخ باروري و افزايش سن ازدواج از مشکلاتي است که استرس و اضطراب را ميان افراد جامعه افزايش داده است.  رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به وضعيت نامناسب ايران از نظر برخي آسيب‌هاي اجتماعي گفت: کاهش نرخ باروري يکي از آسيب‌هايي است که کشور به آن مبتلا شده و اين‌نرخ در حال حاضر يک و شش دهم است، در حاليکه نرخ باروري در امريکا يک و 9 دهم و در کشورهاي خليج فارس 2 و هشت دهم درصد است.

تيراندازي مرگبار در شهرک غرب 
مرد ۶۵ ساله‌اي با شليک گلوله در شهرک غرب به قتل رسيد. به گزارش رسيده ماموران کلانتري 134 شهرک غرب در تماس با بازپرس کشيک قتل پايتخت اعلام کردند مرد 65 ساله‌اي در شهرک غرب، خيابان حافظي، خيابان کاج، روبه‌روي بازار ميوه و تره‌بار با شليک گلوله به قتل رسيده است.با اعلام اين خبر، سجاد منافي‌آذر؛ بازپرس امور جنايي تهران به همراه اکيپ تشخيص هويت آگاهي و کارشناسان پزشکي قانوني در صحنه جرم حاضر شدند.با حضور تيم جنايي در صحنه جرم و بررسي‌هاي اوليه مشخص شد مقتول بر اثر اصابت گلوله اسلحه شکاري به گردن از فاصله نزديک به قتل رسيده و جسد وي کنار خودروي پرايدش افتاده است، تحقيقات بيشتر نشان داد مقتول بازنشسته بوده و منزل وي نيز نزديک محل حادثه است همچنين شاهدان با شنيدن صداي تيراندازي پليس را در جريان قرار داده بودند.سرانجام به دستور سجاد منافي‌آذر؛ بازپرس ويژه قتل پايتخت جسد مقتول براي بررسي بيشتر به پزشکي قانوني منتقل شد و تحقيقات براي بازداشت متهم يا متهمان اين پرونده ادامه دارد.

برگزاري مراسم تجليل از جانبازان و خانواده شهدا توسط شهرداري ملارد 
تجارت-علي کيواني – ملارد ، طي مراسمي‌علي سلگي شهردار ملارد از جانبازان و خانواده شهدا تجليل نمودند.با فرا رسيدن اعياد شعبانيه و گراميداشت روز جانباز شهرداري ملارد در مراسمي‌از جانبازان گرانقدر و خانواده معزز شهدا تقدير و تشکر نمودند. اين مراسم با حضور جناب محمودي نماينده محترم شهر ملارد شهريار و شهر قدس در مجلس شوراي اسلامي‌،امام جمعه محترم شهر ملارد ،فرماندار محترم ، دادستان محترم و اعضاي محترم شوراي اسلامي‌شهر ملارد و ديگر مسئولين شهر و سلگي شهردار ملارد برگزار گرديد. در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر شهر ملارد از جانبازان و خانواده معزز شهدا تقدير و قدر داني شد و در همين راستا به رسم يادبود به ايشان هدايايي اهدا گرديد.

شهردار بندرعباس:
پاسداران الگوي صيانت و دفاع از انقلاب
تجارت-استان هرمزگان:شهردار بندرعباس گفت: روز پاسدار، روز تحقق پاسداري از اسلام، حقيقت و مکتب الهي و تبلور دفاع از اهداف و ارزش‌هاي متعالي اسلامي‌است.عباس اميني‌زاده در ديدار با فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان ضمن تبريک و گراميداشت اعياد شعبانيه و روز پاسدار، بيان کرد: روز پاسدار، روز تحقق پاسداري از اسلام، حقيقت و مکتب الهي و تبلور دفاع از اهداف و ارزش‌هاي متعالي اسلامي‌است.شهردار بندرعباس با اشاره به اينکه سپاه پاسداران به عنوان الگوي کارآمد و مردمي‌با کارنامه‌اي درخشان و پر افتخار در عرصه‌هاي مختلف تاريخ انقلاب اسلامي‌و به ويژه در دوران دفاع مقدس نقش محوري داشت، افزود: پاسداران سال‌ها مقاومت و پايداري در راه هدف را به نمايش گذاشتند و پيام‌آور عجز و زبوني ظالمان شدند.وي با بيان اينکه با گذشت زمان برخي از انسان‌ها از از آرمان‌هاي خود فاصله مي‌گيرند، تاکيد کرد: انسان‌هايي مهم و ارزشمند هستند که، گذر زمان تاثيري در تنزل آرمان‌هاي آنها نداشته باشد و بر عقايد و آرمان‌هاي خود استوار بمانند.اميني‌زاده در ادامه افزود: پاسداران الگوي صيانت و دفاع از انقلاب و کشور بوده و هستند.شهردار بندرعباس با اشاره به برپايي اردوي راهيان نور دريايي شهداي خليج فارس، توسط سپاه پاسداران در ايام عيد نوروز ، خاطر‌نشان کرد: برپايي چنين اردوهايي يکي از روش‌هاي جلب گردشگري اسلامي‌است.

بازدید معاون نظارت بر بهره برداری آبفا کشور از تاسیسات آبی هرمزگان
تجارت-استان هرمزگان:معاون نظارت بر بهره برداری آبفا کشور از سد استقلال ، خط لوله و تصفیه خانه های آب شهرهای میناب و بندرعباس بازدید کرد.  به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه اری هرمزگان ، شاهین پاکروح در حاشیه این بازدید اظهار داشت : منابع تامین آب و ذخیره سد ها نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط خوبی ندارند و به لحاظ کمی تنش هایی در تابستان امسال خواهیم داشت. وی افزود : با توجه به آمار بارندگی در کشور ، سال سخت و پرتنشی را پیش رو داریم و تلاش وزارت نیرو در حوزه تامین آب با رویکرد سازگاری با اقلیم است  .پاکروح تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش نزولات جوی، نسبت به 50 سال گذشته بدترین سال را تجربه می کنیم که تلاش می کنیم تا نسبت به سال قبل آب را با شرایط کمی و کیفی بهتری به شبکه توزیع آب منتقل کرده و تنش های ناشی از کمبود آب را مدیریت نماییم.


شهردار رشت مطرح کرد: راه اندازي دفتر نمايندگي امور ايثارگران در رشت 
تجارت-استان گيلان_ فرحي؛ نشست دکتر نصرتي،شهردار رشت با جمعي از جانبازان و ايثارگران استان گيلان به مناسبت روز جانباز در تالار گفتمان شهرداري رشت برگزار شد.به گزارش اداره اطلاع رساني مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهرداري رشت، دکتر نصرتي در اين نشست با ابراز خرسندي از ديدار با جانبازان و ايثارگران اظهار کرد: جانبازان، ايثارگران و خانواده‌هاي معظم شهدا با وجود تمامي‌مشکلات در تمامي‌صحنه‌ها حاضر هستند.وي به مناسب سازي معابر و دسترسي آسان براي جانبازان تاکيد کرد و افزود: بايد فضاها و معابر شهري براي تردد جانبازان آسان شود و بايد قدر اين عزيزان باارزش انقلاب را بدانيم.شهردار رشت با بيان اينکه در چهل سال گذشته سختي‌هاي بسياري را پشت سر گذاشتيم بيان کرد: به خواست خدا همواره در تمامي‌صحنه‌ها پيروز بوده‌ايم و يکي از دلايل اين پيروزي اتحاد و همدلي بود.دکتر نصرتي تصريح کرد: هروقت اتحاد و همدلي پررنگ تر باشد سرعت پيشرفت نيز بيشتر خواهد بود.وي تاکيد کرد: به هيچ عنوان نبايد اجازه دهيم تلاش‌ها و ايثارگري‌هاي شهدا،جانبازان مورد هجمه بيگانگان قرار گيرد و نبايد لحظه‌اي غفلت کنيم.دکتر نصرتي با اشاره به اينکه افزايش قيمت ارز، کار مجموعه مديريت شهري را تا حدي سخت کرده است بيان کرد: ممکن است در توليد درآمد و هزينه دچار مشکل شويم ولي تسليم و متوقف نمي‌شويم.شهردار رشت اذعان داشت: پرسنل شهرداري ثابت کردند با ۴ ماه حقوق معوقه مي‌سازند و در صحنه هستند و کارها را بر روي زمين نمي‌گذارند.وي از خريد ۱۵ دستگاه اتوبوس اسکانيا در اسفند سال گذشته خبر داد و گفت: اتوبوس‌ها براي دسترسي آسان براي خطوط ويژه خريداري شد و بقيه اتوبوس‌ها نيز مطابق برنامه‌ريزي انجام شده به ناوگان حمل و نقل رشت اضافه مي‌شود.دکتر نصرتي با اشاره به اينکه اگرچه حقوق شهروندي بايد براي همه يکسان باشد ابراز داشت: شهر و کشور به خانواده ايثارگران بدهکار است و به آن صورت براي خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران اقدامي‌انجام نشده است.وي از راه اندازي دفتر نمايندگي امور ايثارگران در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: ان شاء ا... بتوانيم با راه اندازي اين دفتر مشکلات ايثارگران،جانبازان و خانواده‌هاي شهدا را تا حدي رفع کنيم.احمد رمضانپور نرگسي،عضو شوراي شهر رشت در اين ديدار بيان کرد: جانبازان و خانواده‌هاي شهدا به گردن همه ما حق دارند و اين وظيفه ما است به دنبال آنها برويم و به آنها خدمت کنيم.وي با اشاره به اينکه دکتر نصرتي با کوله باري از تجربه مديريت شهرداري رشت را برعهده گرفت عنوان داشت: وي در شرايطي اداره شهر را برعهده گرفت که شهرداري ۸۰۰ ميليارد تومان بدهي سند خورده داشت و ۲۴۰ پروژه نيمه کاره در رشت وجود داشت.در اين جلسه همچنين جمعي از جانبازان به بيان ديدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

بازاريابي مهم‌ترين شاخصه اقتصادي برای تحقق شعار سال
تجارت-استان آذربايجان غربي:معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي گفت بازاريابي در جامعه امروز از مهم‌ترين شاخصه‌هاي اقتصادي بشمار مي‌آيد محمدعلي عزيز محمدي که در مراسم توديع و معارفه مدير عامل شرکت شهرکهاي صنعتي آذربايجان غربي سخن مي‌گفت با اشاره به اهميت تلاش در راستاي تامين نيازهاي زير ساخت‌ها جذب سرمايه گذار را از جمله مهمترين محورهاي فعاليت در عرصه توليد دانست .وي گفت: تا زمانيکه صنعتگران کوشش کنند ه وکارگران دراين واحدها فعاليت داشته باشند ميتوانيم شاهد رشد وپويش صنعت در کشور باشيم .دراين مراسم معاون هماهنگي وامور اقتصادي وتوسعه منابع استانداري آذربايجان غربي نيز گفت: آنچه که بايد در نطام جمهوري اسلامي‌بايستي انجام شود اين است که زمينه‌هاي استفاده از ظرفيت‌هاي محلي وملي فراهم شود .وي بابيان اينکه امروز صحبت از کالاي ايراني است افزود: اگر بحث حمايت از کالاي ايراني است بايستي حمايت‌هاي لازم نيز در اين راستا صورت گيرد وسياست گذاري منطقي صورت پذيرد.دراين مراسم با قدرداني از زحمات احسان جوي مديرعامل سابق شرکت شهرکهاي صنعتي آ ذربايجان غربي علي عبدلي بعنوان مديرعامل جديد اين شرکت معرفي شد.

بزرگترين ديگ بخار کشور در ماشين‌سازي اراک توليد شد
تجارت-استان مرکزي:مديرعامل شرکت ماشين‌سازي اراک گفت: بزرگترين ديگ بخار کشور در اين شرکت توليد شد. جعفر صفري با اشاره به ساخت بزرگترين ديگ بخار فايرتيوپ کشور در شرکت ماشين‌سازي اظهار کرد: توليد انواع ديگ‌هاي بخار از امور روتين و هميشگي شرکت ماشين‌سازي اراک است. اين محصول در کليه صنايع کشور همچون صنايع خانگي، نفت و گاز، بيمارستاني و ... کاربرد دارد و همواره مي‌توان ديگ‌هاي بخار را در خط توليد شرکت شاهد بود که با درخواست متقاضي ظرف 2 هفته تحويل مي‌شود. وي تصريح کرد: ديگ بخار فايرتيوپ، ديگ 55 تن بر ساعت 25 بار فشار با قطر 5 متر و وزن 120 تن است که براي اولين بار در کشور توسط شرکت ماشين‌سازي اراک توليد شده است و قطعا مشتري‌هاي خاص خود را خواهد داشت، اما نکته حائز اهميت در اين راستا داخلي بودن تمامي‌تجهيزات اين ديگ است. صفري بيان کرد: توليد ديگ‌هاي بخار شرکت ماشين‌سازي اراک از مراحل ابتدايي تا پايان کار توسط مواد و امکانات داخلي انجام مي‌شود و اين ديگ بخار نيز از طريق بومي‌سازي دانش و تجهيزات داخلي توليد شده است و ماهانه ظرفيت توليد 15 تا 20 ديگ مشابه اين ديگ در شرکت وجود دارد. وي يکي از مهمترين شاخصه‌هاي شرکت ماشين‌سازي اراک را شبکه خدمات پس از فروش دانست و گفت: شرکت در تمامي‌نقاط کشور داراي نمايندگي پس از فروش ديگ بخار است و محصولات با تضمين و خدمات جانبي ارائه مي‌شود که اين امر براي سهولت کار مشتريان بسيار موثر است.

برای نخستین بار؛ فروش گوگرد مذاب پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد به خریداران داخلی
تجارت-استان خراسان رضوی:مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از فروش گوگرد مذاب این مجتمع گازی برای نخستین بار به خریداران داخلی خبرداد.به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، مهندس سید مجید منبتی با اعلام این خبر افزود: از جمله محصولات جانبی پالایشگاه میتوان به محصولی به نام گوگرد مذاب اشاره کرد که جهت تبدیل به محصول با ارزش افزوده بالاتر به خریداران یا سرمایه گذاران داخلی فروخته می شود.وی تصریح کرد: در فاز نخست، انعقاد قرارداد با دو شرکت داخلی صورت پذیرفته و هر شرکت روزانه به میزان 200 تن گوگرد مذاب خرید خواهند کرد.این مقام مسئول در ادامه به اهداف فروش گوگرد مذاب به سرمایه گذاران داخلی اشاره کرد و بیان داشت: جلوگیری از خام فروشی سالانه 150 هزار تن گوگرد و ایجاد اشتغال برای 150 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در منطقه از اهداف اجرای این طرح می باشد.مهندس منبتی خاطر نشان ساخت: در فاز دوم طرح که در حال انعقاد قرارداد با شرکت های  متقاضی هستیم میزان فروش گوگرد به 1000 تن در روز افزایش خواهد یافت.

برگزاري آيين تجليل از جانبازان و پاسداران دركهريزك 
تجارت-علي کيواني- کهريزک؛ به مناسبت اعياد شعبانيه، شهردار کهريزک از تعدادي از جانبازان و پاسداران ايثارگر شهر کهريزک تجليل بعمل آورد.مهندس نعمت زاده نامگذاري روز ميلاد باسعادت امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان روز پاسدار و جانباز را بهترين اسوه و مصداق اين شخصيت‌هاي ايثارگر و بي بديل برشمرد و اظهار داشت: اکنون چندين دهه از پايان جنگ تحميلي مي‌گذرد اما هنوز آثار ماندگار فداکاري و ايثارگري‌هاي جانبازان و پاسداران هميشه در صحنه از خاطر ملت قدرشناس ايران پاک نشده است و ما آزادي و سربلندي امروزمان را مديون رشادت‌هاي مردان بي ادعاي ديروز در عرصه‌هاي جنگ و جهاد هستيم.در اين مراسم شهردار کهريزک از جانبازان عزيز؛ حاج حسن‌هادي نژاد و حاج حسين معرفت تجليل بعمل آورد و با اهداي لوح تقدير و هدايا فرا رسيدن روز جانباز را به اين غيورمردان کهريزک تبريک گفت.در ادامه از حضور تاثير گذار و نقش راهبردي برادران پاسدار؛ سرهنگ آرزومندي، فرمانده ناحيه مقاومت حضرت روح ا...(ره) و برادر يوسفي، فرمانده حوزه ۴۵۵ حضرت روح ا...(ره) نيز تجليل و قدرداني بعمل آمد.شهردار کهريزک در پايان خاطرنشان کرد: حضور و تعامل شما بزرگواران در ارائه پيشنهاد جهت اداره امور اجتماعي و فرهنگي شهر مي‌تواند در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين نسل جوان تاثير گذار باشد و مديريت شهري دست ياري، دوستي و همکاري شما عزيزان را به گرمي‌مي‌فشارد.

سامانه پايش آنلاين وضعيت هوا در بندر شهيد رجايي راه اندازي شد
تجارت-استان هرمزگان:مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از راه اندازي سامانه آنلاين پايش وضعيت هوا در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيدرجايي به مناسبت دوم ارديبهشت ماه، روز گراميداشت زمين پاك خبر داد.به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومي‌اداره کل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، "اله مراد عفيفي پور"طي سخناني اظهار داشت: امروزه در بسياري از شهرهاي بزرگ و صنعتي دنيا به خصوص در کشورهاي در حال توسعه، آلاينده‌هاي مختلفي از طريق وسايط نقليه موتوري، صنايع و منابع تجاري و خانگي در هوا تخليه مي‌شود.وي با بيان اينکه غلظت بسياري از اين آلاينده‌ها در ساعات مختلف شبانه روز به وضعيتي بالاتر از حد استاندارد مي‌رسد، بر لزوم كنترل آلاينده‌ها به عنوان يك اقدام زيست محيطي و در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي صاحبان صنايع تاكيد كرد. عفيفي پور پديده آلودگي هوا را يكي از ره آوردهاي توسعه صنعتي و معضلات اصلي در منطقه صنعتي غرب بندرعباس دانست و گفت: اين معضل زيست محيطي در وهله اول بايد مورد توجه جدي مسئولين و متوليان امر قرار گيرد و از سوي ديگر، به نحو مناسب بايد اندازه گيري، ارزيابي، پايش و كنترل شود.مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان با بيان اين مطلب که «هر گونه تصميم گيري مديريتي در جهت كاهش آلودگي هوا بايد با بررسي اطلاعات منسجم و قابل اطمينان در اين زمينه انجام پذيرد»، اظهار داشت: بهترين راهكار براي تحقق اين هدف مهم، استفاده از ايستگاه‌هاي آنلاين سنجش استانداردهاي هواي پاك است كه با استفاده از گزارش‌هاي آن، بررسي محلي دقيق تري در ايستگاه سنجش آلودگي هوا امكان پذير خواهد شد.وي اضافه کرد: ايستگاه اندازه گيري استانداردهاي هواي پاك بر اساس تبصره 3 ماده 11 قانون هواي پاك در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي و به مناسبت گراميداشت روز زمين پاك (2 ارديبهشت ماه) راه اندازي شده است.عفيفي پور خاطرنشان کرد: با هدف اتخاذ و اجراي تصميمات مديريتي در راستاي حفاظت از محيط زيست و حمايت از نيروي كار شاغل در بندر شهيد رجايي به عنوان بزرگترين بندر تجاري کشور، از اين پس وضعيت استانداردهاي هوا به صورت آنلاين توسط مديريت بندر رصد مي‌شود.