ونگر با ناراحتي آرسنال را ترک کرد
پت رايس، اسطوره باشگاه آرسنال معتقد است که ونگر از شرايطش در اين تيم خوشحال نبود و با ناراحتي، موضوع جدايي را اعلام کرد.
سرمربي فرانسوي پس از 22 سال حضور در آرسنال اعلام کرد که در پايان فصل از هدايت اين تيم کنار مي‌کشد. او که 3 بار قهرمان ليگ برتر شده و 7 بار قهرماني جام حذفي را به دست آورده، تحت فشار شديدي در فصول اخير قرار داشته است. با اين وجود، رايس معتقد است که ونگر به خاطر ناراحتي اش از شرايط، تيم را ترک کرد.
او گفت: فکر مي‌کنم ونگر از واکنش‌هايي که دريافت مي‌کرد خيلي ناراحت بود ولي در نهايت همه ما مي‌دانيم که اين اتفاقات ممکن است براي هر کسي رخ دهد.

حذف 3 بوکسور ايران از آسيايي تايلند
تاکنون و در روز چهارم مسابقات بوکس قهرماني جوانان آسيا، سه نماينده ديگر تيم ملي حذف شدند. چهارمين روز مسابقه‌هاي بوکس قهرماني جوانان آسيا به ميزباني شهر بانکوک در تايلند پيگيري شد و سه نماينده تيم ملي از دور رقابت‌ها کنار رفتند. اين دوره از رقابت‌هاي بوکس قهرماني جوانان آسيا، به منظور کسب سهميه المپيک جوانان برگزار مي‌شود و نفرات برتر اين رقابت‌ها جواز حضور در المپيک را کسب مي‌کنند. نکته جالب توجه در رقابت‌هاي ديروز، حذف "دانيال شه‌بخش" نماينده 56 کيلوگرم تيم ملي ايران يکي از پرحاشيه‌ترين بوکسورهاي رده سني جوانان بود که مقابل حريف قزاقستاني خود نتيجه را واگذار کرد. حواشي‌ مبني بر سن بالاي «شه‌بخش» پخش شده بود که از سوي فدراسيون بوکس تکذيب شد.

پايان هشتمين دوره ليگ برتر گلف بانوان
در پايان هفته پنجم و دور برگشت هشتمين دوره ليگ برتر گلف بانوان، قهرمانان اين دوره از مسابقات معرفي شدند. به نقل از تسنيم، عصر روز گذشته (سه شنبه چهارم ارديبهشت 1397) و در پايان هفته پنجم و دور برگشت هشتمين دوره ليگ برتر گلف بانوان، قهرمانان اين دوره از مسابقات معرفي شدند.
بر اساس اين گزارش نمين سراميک اردبيل با ٣٨٥ضربه بر سکوي قهرماني ايستاد، هيئت لرستان با 401 ضربه نايب قهرمان شد و هيئت گلف خوزستان با ٤١٩ضربه سوم شد.
در اين دوره از مسابقات 8 تيم با هم به رقابت پرداختند و دو تيم انتهاي جدول به ليگ دسته يک سقوط کردند و دو تيم برتر ليگ دسته يک نيز راهي ليگ برتر خواهند شد.


2 مقصد احتمالي اينيستا در صورت منتفي شدن چين
آندرس اينيستا تصميم خود براي ترک بارسا را گرفته و به زودي در اين مورد شفاف سازي خواهد کرد.
پس از فينال کوپا دل ري و درخشش فوق العاده اينيستا، او اعلام کرد که تقريبا تصميم قطعي در مورد آينده خود را گرفته و به زودي در اين مورد صحبت خواهد کرد.
تا به اينجا به نظر مي‌رسد که مقصد بعدي اينيستا فوتبال چين باشد اما هنوز اين امکان وجود دارد که او در بارسا بماند و يا اينکه راهي ليگ جزيره شود.
طبق ادعاي آاس، پپ گوارديولا در يکي دو هفته اخير در تماس مداوم با اينيستا بوده و قصد متقاعد کردن وي براي پيوستن به سيتي را داشته است. همچنين در صورت انتخاب لوئيس انريکه به عنوان سرمربي بعدي آرسنال، اين باشگاه لندني نيز مي‌تواند مقصد مناسبي براي اينيستا باشد.
کاپيتان بارسا قراردادي مادام العمر با اين تيم دارد و سرنوشت آينده، کاملا در دستان خودش است.

هرگز دوست ندارم مقابل راموس بازي کنم
اشتفان افنبرگ، فرمانده خط مياني بايرن در اواخر دهه 90 سابقه بارها بازي برابر رئال را در کارنامه دارد.مشابه سال‌هاي اخير، در زماني که افنبرگ براي بايرن بازي مي‌کرد نيز مونيخي‌ها بارها با رئال در ليگ قهرمانان روبرو مي‌شدند و افنبرگ خاطرات تلخ و شيريني از آن مصاف‌ها دارد. به بهانه بازي چهارشنبه دو تيم در نيمه نهايي ليگ قهرمانان، افنبرگ در مصاحبه با آاس گفت: رئال بازيکناني در اختيار دارد که بايرن را مجبور خواهد کرد حتي بيش از توان واقعي خودش را در زمين بگذارد. به شخصه هرگز دوست ندارم مقابل راموس بازي کنم. دروغ است اگر بگوييم رئال بدون او اين همه جام تصاحب مي‌کرد. يا کروس در ميانه زمين رئال يک بازيکن بي نظير است. او با پيوستن به رئال، قدمي‌بلند به سمت تبديل شدن به يک‌هافبک درجه يک و سطح اول جهاني برداشت.

با يک ناهار صلاح را به ليورپول فروختم!
جيمز پالوتا، رئيس رم مدعي شد که جان دابليو هنري، مالک ليورپول فکر مي‌کرد که صلاح را گران خريده و دائم از اين بابت ابراز ناراحتي مي‌کرده است. صلاح در تابستان با 43 ميليون يورو از رم جدا شد و به ليورپول پيوست. او عملکرد بسيار خوبي در اين مدت داشته و در 33 بازي در ليگ برتر، 31 گل به ثمر رسانده است و عنوان بهترين بازيکن فصل ليگ برتر را از آن خود کرد. او همچنين نه گل در 12 بازي چمپيونزليگ زده و حالا پالوتا از پروسه خريد او توسط ليورپول، موضوع جالبي مطرح کرد. او گفت: هنري خيلي در رابطه با خريد صلاح غر مي‌زد. مي‌گفت «آيا بيش از حد پول پرداخت کرده ايم؟ فکر مي‌کنم بيشتر از آنچه بايد، پول داده ايم». من هم گفتم يک ناهار مهمان من!


قلعه‌نويي و روياي هت‌تريک‌ قهرماني با «زدرپوشان اصفهاني»؟
پرافتخارترين مربي تاريخ ليگ برتر با کوچ دوباره به نصف جهان روي نيمکت ذوب آهن احيا شد تا اين روزها در دوراهي سرنوشت ساز براي انتخاب تيم فصل آتي خود قرار بگيرد.
بعد از چند فصل پرحاشيه در ليگ برتر روي نيمکت تيم‌هايي همچون استقلال و تراکتورسازي در تابستان زمينه کوچ امير قلعه نويي به اصفهان فراهم شد تا اين بار او روي نيمکت ذوب آهن هدايت دومين تيم سرشناس نصف جهان را نيز به کارنامه مربيگري اش اضافه کند.
تصميمي‌که دو نيمه متفاوت داشت، نيمه اول توام با نتايج نااميدکننده بود تا بدترين روزهاي ممکن را براي اين مربي پرافتخار ليگ برتر رقم بزند. نيمه دوم اما توام بود با برگشتن ورق تا دوباره روزهاي رويايي با ذوب آهن به ثبت برسد و اين تيم از انتهاي جدول به صدر برسد.اتفاقي که منجر به احيا شدن امير (به عنوان مردي کاربلد که رموز موفقيت در فوتبال باشگاهي ايران را به بهتر از هرکسي بلد است) شد تا بر تعداد مشتريان او افزوده شود.
قرارداد فعلي امير تا چند هفته ديگر با ذوب آهن به پايان مي‌رسد تا در روزهايي که پيشنهاد تمديد قرارداد از باشگاه فعلي دريافت شد، امروز پيرو مذاکرات مقدماتي نشستي سرنوشت ساز با مديران ذوب آهن مذاکرات را جدي تر پيگيري کند. او براي تصميم گيري در دو راهي سرنوشت ساز قرار گرفته است؛ دو راهي که انتخاب هر يک از اين راه‌ها ماندن در نصف جهان را براي او قطعي خواهد کرد چون ذوب آهن و سپاهان دوئل جالب توجهي براي همکاري با قلعه نويي در ليگ هجدهم را در دستور کار قرار داده اند.
ژنرال موفق قلعه آهني ليگ، از مدت‌ها قبل نامش به عنوان اصلي‌ترين گزينه سپاهان براي نشستن دوباره روي نيمکت رهبري محبوب‌ترين تيم نصف جهان بر سر زبان‌ها افتاد، حتي در اين راه پالس‌هاي اوليه نيز ارسال شد تا جايي که در مذاکرات غيرمستقيم با تيمي‌که دو بار آن را به عنوان قهرماني ليگ رساند، اعلام کرد که اولويت اول و دومش براي فصل آتي ماندن در ذوب آهن است؛ دليل آن نيز به همان روحيات اخلاقي برمي‌گشت که همواره از قلعه نويي شنيده مي‌شود يعني اهميت دادن به مرام و معرفت قبل از حرفه‌اي گري.
پاسخ قلعه نويي به پيشنهاد جدي سپاهاني‌ها اين گونه بود که چون دور از مرام و معرفت است بعد از يک فصل رويايي و احياي دوباره روي نيمکت ذوب بخواهد در اين مقطع تيمش را تنها بگذارد اولويت اول و دومش ماندن در ذوب است مگر اين که سران باشگاه تمايلي به اجراي برنامه‌هاي او و برآورده کردن خواسته‌ها نداشته باشند آن وقت به پيشنهادات ديگر فکر مي‌کند.او که خود در واکنش به شايعات پيرامون بازگشت به سپاهان اعلام کرده هيچ مربي نيست که دلش نخواهد هدايت تيم محبوب نصف جهان را در دست نگيرد با علم به اين موضوع که سران سپاهان بنا دارند فصل آتي تيم قدرتمندي روانه مسابقات کنند تا به سال‌هاي کابوس وار اخير پايان داده شود مسلما بدش نمي‌آيد در اين پروسه نقش پررنگي مثل مقطع نخست حضورش در جمع زردپوشان داشته باشد اما نکته‌اي که او را مردد کرده همان مرام و معرفت‌هاي مرسوم در فوتبال ايران است که مي‌تواند مانع جدايي او از ذوب آهن بعد از يکسال شود.
با اين تفاسير بايد منتظر گذشت زمان ماند و ديد بعد از ارديبهشت سرنوشت ساز که قلعه نويي با ذوبي‌ها در هفته پاياني ليگ برتر براي نايب قهرماني و کسب سهميه آسيا مي‌جنگد همين طور در پلي آف ليگ قهرمانان در دو بازي به مصاف استقلال تيم سابقش مي‌رود تا شانس خود براي رسيدن به جمع هشت تيم برتر قاره را امتحان کند، اين مربي موفق و کاربلد چه تصميمي‌در خصوص آينده‌اش اتخاذ خواهد کرد، تصميمي‌که يا تن پوشي سبز براي او در پي خواهد داشت يا دستبندي طلايي و زردرنگ.
به هر حال بايد ديد سرنوشت پرافتخارترين مربي ليگ برتر ايران به 3 قهرماني همراه با استقلال و دو قهرماني با سپاهان به کجا خواهد انجاميد. آيا ژنرال در روياي هت‌تريک قهرماني با سپاهان است؟


برانکو: نمي‌دانم شفر چه مي‌گويد
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس مي‌گويد تيمش با پيروزي مقابل سپيدرود رشت جشن خواهد گرفت.به‌ نقل از ‌ايسنا، برانکو ايوانکوويچ، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در حاشيه تمرين روز سه‌شنبه تيمش درباره مصاف با سپيدرود رشت، گفت‌: اين آخرين بازي ما است و دوست داريم اين بازي را با برد به پايان برسانيم. مي‌خواهيم به بهترين نحو ليگ را تمام کنيم. تا الان هم نتايج خوبي گرفته‌ايم و مي‌خواهيم اين بازي را پيروز شويم تا جشن‌مان شادتر شود و مردم خوشحال‌تر شوند. انتظاردارم هواداران‌مان به ورزشگاه بيايند و از جشن قهرماني نهايت لذت را ببرند. او در پاسخ به اين سوال که جاي چه کساني در قهرماني پرسپوليس خالي است؟ اظهار کرد: همه آن‌هايي که بايد باشند، دوست داريم که باشند. دوست داريم همه با هم جشن بگيريم. مي‌خواهيم همه با هم در کنار هم براي اين قهرماني که لياقتش را داشتيم حاضر باشيم جشن بگيريم.
سرمربي پرسپوليس درباره برنامه‌هايش براي اين تيم در فصل آينده اظهار کرد: ما ترسي براي سال آينده نداريم و از سال گذشته قوي‌تر خواهيم بود. برخي از بازيکنان به برنامه ما اضافه مي‌شوند و به سطحي که بايد برسند خواهند رسيد. عاليشاه به تيم برگشته و از بشار رسن هم انتظار داريم که به سطحي که هست برسد. اين مساله براي همه بازيکنان وجود دارد و البته کار ساده نخواهد بود. کاملا خوشبينم و از هيچ کس و هيچ چيزي نمي‌ترسم. او در پاسخ به سوالي درباره داوري عليه پرسپوليس و اين که آيا اين داوري‌ها به نظرش عمدي است؟ گفت: اين را از کميته داوران بپرسيد. همه اشتباه مي‌کنند و من اين را درک مي‌کنم. خودم مخالف ويدئوچک هستم چون اشتباه بخشي از ورزش است اما عجيب است که بيش‌تر اين اشتباهات متوجه پرسپوليس مي‌شود.برانکو در پاسخ به پرسشي درباره انتقادات  از پرسپوليس بابت دو باخت اخير اين تيم و اينکه به نظرش آيا اين انتقادات مغرضانه نيست؟ گفت: بله مغرضانه است. هميشه انتقادات و نارضايتي خواهد بود و آدم‌هاي ناراحت هميشه هستند اما ما راه خود را مي‌شناسيم و خود را درگير اين مسائل نمي‌کنيم. از اين سوال‌تان ممنونم اما اين مسائل هميشه وجود دارد. سرمربي پرسپوليس در پايان و در واکنش به سوالي درباره اظهارات وينفرد شفر و اين که او گفته موفقيت‌هاي استقلال در آسيا نقل رسانه‌هاي اروپايي است گفت: ما موفقيت‌هاي‌مان در ليگ ايران است و طبيعتا موفقيت در ليگ ايران مهم است. ما در ايران و آسيا بهترين نتايج را گرفته‌ايم. نمي‌دانم شفر چه مي‌گويد. ولي مي‌دانم که در کرواسي فقط درباره پرسپوليس صحبت مي‌کنند.


رييس هيات فوتبال قم استعفايش را رد کرد
رييس هيات فوتبال استان قم ضمن تکذيب استعفايش مي‌گويد که پيشنهادش در فايل صوتي جنجالي مبني بر انحلال صبا بهترين راه حل براي اين تيم است. به نقل از ايسنا، انتشار فايل صوتي منتسب به کريم بهرامي‌رييس هيات فوتبال استان قم درباره انحلال عمدي صبا حاشيه ساز شده است. در اين فايل بهرامي‌به صراحت پيشنهاد مي‌دهد که ترتيبي داده شود تا با انحلال اين تيم، 24 ميليارد بدهي اين باشگاه عملا پرداخت نشود. او ضمن تاييد اين فايل صوتي گفت: هيچ مشکلي ندارم. اين فايل صوتي مربوط به صحبت‌هاي من است و زماني اين صحبت‌ها را کردم که تيم صبا سقوطش به ليگ دسته دو مسجل شده بود. کسي که فايل صوتي من را پخش کرد، ناشيانه رفتار کرده است چرا که اين يک پيشنهاد بود و هر کس از من مي‌پرسيد همين پيشنهاد را مي‌دادم. تيمي‌که چند برابر قيمتش بدهي دارد و هيچ دفتر و ساختماني ندارد، يک تيم ورشکسته است. او ادامه داد: تکليف طلبکاران را هم کساني که بدهي به بار آورده‌اند بايد مشخص کنند. صبا از زماني که به قم آمد بدهي داشت اما بيشترين بدهي‌هاي اين تيم در فصل‌هاي 94-93 و 95-94 به بار آمده است. باز هم مي‌گويم من فقط يک پيشنهاد دادم انحلال اين تيم دست من نيست و مجمع درباره اين موضوع تصميم‌گيري مي‌کند. بهرامي‌با بيان اينکه نمي‌داند مجمع صبا را در حال حاضر چه کساني تشکيل مي‌دهند گفت: من واقعا هيچ اطلاعي ندارم. فقط مي‌دانم که استاندار در همه سال‌ها رييس مجمع اين باشگاه بوده است. من با توجه به عدم حمايت، انحلال صبا را بهترين راه حل مي‌دانم. اگر کسي راه حل بهتري دارد بگويد. الان مي‌توان با يک ميليارد تومان يک تيم در دسته 2 خريداري کرد تا به جاي صبا در مسابقه‌ها حضور پيدا کند. رييس هيات فوتبال در پايان شايعات مبني بر استعفايش را تکذيب کرد. بهرامي‌هم‌چنين درباره شايعه شرط‌بندي‌ بر روي نتايج صبا و کسب درآمدهاي ميلياردي از اين طريق گفت: در بازي با مس رفسنجان زماني که 7 گل خورديم مسئولان تيم بازيکنان را بيرون آوردند که وقتي پرسيدم چرا اينکار را کرده‌ايد گفتند که ما صحبت‌هايي درباره شرط‌بندي بازيکنان درباره نتيجه اين بازي شنيده‌ايم و به همين دليل تيم را بيرون کشيده‌ايم. وي تاکيد کرد: شرط بندي ناجوانمردانه‌ترين حرکت در فوتبال است، هميشه براي من جاي سوال بود که چگونه مي‌خواهند شرط‌بندي کنند. من در اين موضوع مانده‌ام. شرط بندي امنيت رواني مسابقات را به هم مي‌ريزد البته اکثر تيم‌ها شرط‌بندي مي‌شوند، اين موضوع مربوط به صبا تنها نيست.


دعوت 19 بسکتباليست به اردوي تيم ملي جوانان
به نقل از ايسنا، اردوي آماده سازي تيم ملي بسکتبال جوانان متولدين 78/10/11 از روز شنبه هشتم ارديبهشت در سالن بسکتبال مجموعه ورزشي آزادي آغاز ميشود و تا روزچهارشنبه نوزدهم ارديبهشت ماه جاري ادامه مي‌يابد . ورزشکاران بايد راس ساعت 16:00روز شنبه در محل اردو به سرپرست تيم خود را معرفي نمايند . اسامي‌بازيکنان دعوت شده از سوي فدراسيون به شرح زير است:
صفا نکويي (پارسه تهران)؛ رضا مرادي(پتروشيمي‌بندر امام)؛ احسان دلير زهان (پتروشيمي‌بندر امام)؛ ابوالفضل قادريان(پتروشيمي‌بندر امام)؛ اميرحسين رضايي فر (مهرام تهران)؛ محمد رضا تقي لو (مهرام تهران)؛ علي کاشاني (مهرام تهران)؛ بهشاد عرب زاده (مهرام تهران)؛ اميرحسين علياري (شهرکرد)؛ متين آقاجان پور (کاله مازندران)؛ پدرام فخوري (شهرداري گرگان)؛ ستار شيخ (شهرداري گرگان)؛ اسحاق حاتمي‌فر (هرمزگان)؛ امين درويش نژاد (هرمزگان)؛ جلال آقاميري (شمس تهران)؛ علي دريايي (شمس تهران)؛ سامان کافي (سيرجان)؛ آرش کارخانه (سيرجان)؛ امير علي ناظمي‌(باتيس تهران).
 اسامي‌کادر فني:
1-نناد ترونيک (مدير فني)؛ 2-حسين قره گوزلو (سرپرست)؛ 3-محسن شاه علي (سرمربي)؛ 4-سيامک ويسي (مربي)؛ 5-امير موحد نژاد (مربي)؛ 6-فرشاد عالمي(آناليزور)؛ 7-ناصر پيروردي زاده(بدنساز)؛ 8-کريم محمدپور (پزشکيار).