هشدار صندوق ‌بين‌المللي پول نسبت به صف بندي تعرفه‌اي چين و آمريکا
بسته کاهش مالياتي دونالد ترامپ ممکن است موجب مکش واردات به ‌آمريکا شود و اندازه کسري تجاري را تا سال ۲۰۱۹ به ۱۵۰ ميليارد دلار افزايش دهد، روندي که تنش‌هاي تجاري را تشديد ‌مي‌کند.
صندوق ‌بين‌المللي پول در گزارش نيم سالانه خود در خصوص اقتصاد جهاني با اشاره به روند رو به رشد بدبيني در ميان راي‌دهندگان نسبت به تجارت، به سياستگذاران هشدار داد که در خط‌مشي‌هاي خود اين روند را پيش از آن که روند رشد اقتصادي جهاني که طي ساليان اخير اميدوارکننده بوده است، متوقف، مد نظر قرار دهند و عموم را نسبت به عواقب حمايت‌گرايي تجاري آگاه سازند.
به گزارش اين روزنامه چاپ لندن، موريس اوبسفيلد، مشاور اقتصادي صندوق ‌بين‌المللي پول گفت: نخستين تير در جنگ تجاري احتمالي شليک شده است.
وي تصريح کرد: بسته کاهش مالياتي دونالد ترامپ ممکن است موجب مکش واردات به ‌آمريکا شود و اندازه کسري تجاري را تا سال ۲۰۱۹ به ۱۵۰ ميليارد دلار افزايش دهد، روندي که تنش‌هاي تجاري را تشديد ‌مي‌کند.
به گفته اوبسفيلد لازم است قواعد چندجانبه‌اي که نظام تجارت جهاني پس از جنگ جهاني دوم بر آن پايه‌ريزي شده‌ و رشد اقتصاد جهاني را تغذيه ‌مي‌کند، تقويت شود. در غير اين صورت خطر ايجاد شکاف در نظام تجارت جهاني بالا ‌مي‌گيرد. مشاور صندوق ‌بين‌المللي پول گفت: اتفاقات اخير بين ايالات متحده و چين بيشتر شبيه جنگ پولدارهاست تا بازگشت به استفاده‌ گسترده از تعرفه‌ها مانند آنچه در دوران موسوم به رکود بزرگ مرسوم بود. اما امروز نشانه‌هايي وجود دارد حاکي از اينکه حمايت‌گرايي ‌مي‌تواند آسيب‌هاي جدي‌تري به رشد اقتصاد جهاني بزند.
 اوبستفلد افزود: جنگ تجاري اين اقتصادهاي بزرگ در زمان توسعه اقتصادي، ممکن است بزرگتر همه به نظر برسد، به ويژه هنگامي‌که توسعه به ميزان زيادي وابسته به سرمايه‌گذاري و تجارت است.
 وي گفت: خوش‌بيني عمومي‌در مورد مزاياي جهاني شدن به دليل شکاف رو به رشد ميان غني و فقير کمرنگ شده و اين واقعيت است که بسياري از خانوارها در غرب رشد کمي‌داشته و يا از آن بهره‌اي نبرده‌اند.
 به گفته اين اقتصاددان صندوق ‌بين‌المللي پول اگر سياستگذاران بي‌تفاوت بمانند و چالش‌هاي تقويت رشد بلندمدت را رفع نکنند، ريسک‌هاي سياسي تشديد شده و احتمالا فرايند برخي اقدامات و اصلاحات اقتصادي به تاخير خواهد افتاد.
هشدار صندوق ‌بين‌المللي پول پس از آن ابراز ‌مي‌شود که اين صندوق پيش از اين در پيش‌بيني رشد اقتصاد جهاني براي سال‌هاي ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اين رشد را بالاترين از سال ۲۰۱۰ عنوان کرده بود. صندوق اعلام کرد انتظار ‌مي‌رود اقتصاد جهاني رشدي ۳.۹درصدي را امسال و سال آينده تجربه کند.
طي ماه اکتبر صندوق ‌بين‌المللي پول در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهاني اعلام کرد که رقم رشد براي ايالات متحده در سال‌هاي ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برابر ۲.۹ درصد پيش‌بيني شده است. هم‌چنين ‌پيش‌بيني ‌مي‌شود منطقه يورو با رشد ۲.۴ درصدي در سال ۲۰۱۸ و ۲ درصد در سال ۲۰۱۹ رشدي متعادل داشته باشد.

مهاجران رقم رکوردي ۴۶۶ ميليارد دلار را به کشورشان حواله کردند
طبق اعلام بانک جهاني، در سال گذشته ۲۲۶ ميليون کارگر مهاجر در سراسر جهان، رقم رکوردي ۴۶۶ ميليارد دلار را به کشورهاي خود که اغلب در حال توسعه هستند، حواله کرده‌اند.
به گزارش بلومبرگ انگليسي، طبق اعلام بانک جهاني، در سال گذشته ۲۲۶ ميليون کارگر مهاجر در سراسر جهان، رقم رکوردي ۴۶۶ ميليارد دلار را به کشورهاي خود که اغلب در حال توسعه هستند، ارسال کرده‌اند. اين درحالي اتفاق افتاد که ميزان پول حواله شده به کشورهاي مبدا، ۲ سال متوالي با کاهش مواجه شده بود. انتظار مي‌رود امسال مقدار اين پول افزايش يافته و به ۴۸۵ ميليارد دلار برسد.
بانک جهاني در بيانيه خود گفت: ميزان دريافت پول حواله شده، در کل بهتر از آن‌چه که انتظار داشتيم بود و دليل آن رشد قدرتمندتر در اتحاديه اروپا، فدراسيون روسيه و ايالات‌متحده است. رشد ميزان حواله‌ها از لحاظ ارزش دلاري آنها تحت تاثير قيمت‌هاي بالاتر نفت، و تقويت يورو و روبل بوده است.
 سال گذشته ۱۰ کشور، بيش نيمي‌از رکورد ۴۶۶ ميليارد دلار را دريافت کرده‌اند.
کشورهايي که در سال ۲۰۱۷ بيشترين جريان ورود سرمايه از طريق حواله را داشته‌اند، هند با ۶۹ ميليارد دلار، چين با ۶۴ ميليارد دلار، فيليپين با ۳۳ ميليارد دلار و مکزيک با ۳۱ ميليارد دلار بوده‌اند.
بيشترين جريان خروجي حواله هم از ايالات‌متحده با ۶۷ ميليارد دلار و عربستان سعودي با ۳۸ ميليارد دلار بوده‌ است. (بر اساس داده‌هاي ۲۰۱۶ تخمين زده شده است)
برترين مقاصد حواله‌ها از ايالات‌متحده (که براي سي و پنجمين سال مبدا اول حواله در جهان است)، مکزيک، چين، هند، فيليپين و ويتنام، هستند.
هرچند سهم کارگران خارجي در امارات متحده عربي، کويت و قطر بيشتر است. در اين کشورها از هر ۵ کارگر، ۴ نفر خارجي هستند.

نگراني بانک مرکزي پاکستان از افزايش ارزش دلار در برابر روپيه
بانک مرکزي پاکستان به دليل اختلاف قيمت ارز در بازار آزاد و بين بانکي مجبور به تشکيل جلسه و در پيش گرفتن سياست تزريق دلار به بازار شد. به گزارش پژوهشکده پولي و بانکي، شينهوا نوشت: بانک مرکزي پاکستان نسبت به افزايش ارزش دلار آمريکا در مقابل روپيه اين کشور در بازار آزاد ابراز نگراني کرد.
همچنين مقامات بانک مرکزي پاکستان جلسه‌اي را با صاحبان صرافي‌ها در کراچي تشکيل دادند و اعلام کردند که تفاوت قيمت ارز بين بازار آزاد و بازار بين بانکي نبايد زياد باشد؛ ضمن اينکه بانک مرکزي در صورت نياز اقدام به مداخله و تزريق دلار به بازار خواهد کرد.
در همين حال هر يک دلار به ۱۱۸ روپيه پاکستان در بازار آزاد در روز دوشنبه رسيد که اين موضوع بانک مرکزي را مجبور به تمرکز بر روي تحولات بازار ارز کرد.
به گفته رييس انجمن صرافي‌هاي پاکستان، ارزش دلار به دليل تقاضاي بالاي آن در بازار آزاد رو به افزايش است؛ ضمن اينکه افزايش تقاضا منجر به بالا رفتن ارزش يورو در مقابل روپيه پاکستان هم شد و هر يورو به ۱۴۳.۳۰ روپيه در بازار آزاد رسيد.
بر پايه اين گزارش از دسامبر سال ۲۰۱۷ ميلادي به بعد، ارزش پول ملي پاکستان ۲ بار روند نزولي قابل توجهي به خود گرفته است و در ماه گذشته ميلادي هم به کمترين حد خود در برابر دلار آمريکا رسيد.


دلار تقلبي را چگونه شناسايي کنيم؟

خواه ناخواه فعلا "دلار" به روال گذشته حکمران بازار ارز ايران است؛ حتي اگر تک نرخي شود، معامله آن قاچاق يا قرار باشد زماني يورو يا پول محلي جايگزين آن شود. در هر حال همواره ارز خواستني اين بازار بوده و در مواقعي اشتها براي چنگ زدن به آن تشديد شده است. در اين بين سوءاستفاده از اين تقاضا و قالب‌کردن نوع تقلبي ارز خاص آمريکايي به مخاطبان ناآشنا مورد توجه است.
به گزارش ايسنا، در چند ماه اخير که بازار ارز دچار نوسانات شديدتري نسبت به گذشته شد و قيمت دلار در روندي افزايشي قرار گرفت و از ۶۰۰۰ تومان نيز گذشت، با افزايش تقاضاي خريد و تشکيل صف‌هاي طولاني مقابل صرافي‌ها، دلالان و يا افراد ديگري به طرق مختلف و با شدت بيشتري دست به خريد و فروش دلار زدند که خود با توجه به التهابي که وجود داشت مي‌توانست موجب سوء استفاده برخي شود. از اين رو پليس در رابطه با خريد دلارهاي تقلبي هشدار داد و به مخاطبان بازار ارز اعلام کرد که مراقب سوء استفاده‌هاي احتمالي باشند. اين در حالي است که حتي بعد از تصميم دولت براي تک نرخي شدن ارز از حدود ۱۰ روز پيش و ممنوعيت مبادله دلار در بازار آزاد و خارج از سيستم بانکي همچنان برخي تحرکات براي خريد و فروش دلار در بازار از سوي دلالان و يا افرادي وجود دارد که بازهم مي‌تواند خطر خريد دلار تقلبي را در شرايطي که صرافي‌ها معامله‌اي انجام نمي‌دهند را افزايش دهد، از اين رو توجه به اسکناس مورد خريد و اصل بودن آن براي مشتري ضروري است.
در رابطه با اينکه چگونه دلار غيرتقلبي خريداري شود و اصل قابل شناسايي باشد، اولين مسئله اين است که بايد به صرافي‌هاي مجاز و همچنين شعب ارزي و يا ارزي- ريالي بانک‌ها تا حد امکان براي خريد دلار مراجعه کرد تا از دريافت اصل اين اسکناس اطمينان يافت. اما در مورد تشخيص اصل بودن اسکناس دلار بر اساس آنچه که در سايت بانک مرکزي آمريکا (فدرال رزرو) در رابطه با فيوچرهاي امنيتي دلار اعلام شده، بايد گفت که در حال حاضر اين بانک هفت اسکناس يک دلاري، دو، پنج، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاري چاپ مي‌کند که داراي هفت فاکتور امنيتي هستند که مي‌توان آن را از نوع تقلبي دلار تشخيص داد.
اول "جنس" کاغذ است که سه چهارم اسکناس‌هاي آمريکايي از کتان و يک چهارم از پارچه تشکيل مي‌شوند و داراي خطوط قرمز، آبي بوده و فيبرمانند هستند. دومين مورد به "مهر وزارت خزانه‌داري آمريکا" برمي‌گردد که به شکل سبز رنگ و در سمت راست اسکناس زده مي‌شود. فاکتور سوم "سطح برجسته" دلار است که به راحتي از طريق لمس کردن قابل حس خواهد بود. "مهر بانک مرکزي آمريکا" مورد چهارم است که به رنگ مشکي و در سمت چپ دلار قرار دارد.
"پرتره" ديگر مشخصه دلار آمريکايي است که حاوي اشخاص مشهور آمريکاست و روي اسکناس نقش بسته است. همچنين "شماره سريال" ششمين فاکتور امنيتي اين اسکناس‌هاست که متشکل از اعداد و حروف است که در صورت گرفتن اسکناس در برابر نور به شکل متفاوتي از حالت عادي نشان داده مي‌شود. هفتمين فاکتور امنيتي اسکناس دلار "نوار امنيتي سه بعدي" است که روي آن قرار دارد و به رنگ آبي يا بنفش در اسکناس‌هاي ۱۰۰ دلاري به طور خاص ديده مي‌شود.
راه‌هاي شناسايي ۱۰۰ و ۵۰ دلاري
اما در مبادلات دلاري دو اسکناس ۵۰ و ۱۰۰ دلاري رايج تر بوده و بيشتر مبادله مي‌شود که در ادامه جزئيات بيشتري در مورد نحوه فيوچرهاي امنيتي آنها مطرح مي‌شود.
در مورد اسکناس ۱۰۰ دلاري يکي از شناسنه‌ها واترمارک است. با نگه داشتن ۱۰۰ دلاري در مقابل نور، تصوير کم رنگ "بنجامين فرانکلين" -مخترع آمريکايي-در فضاي خالي راست اسکناس را پيدا کنيد. تصوير از هر دو سمت اسکناس قابل مشاهده است.
نکته ديگر تغيير رنگ جوهر در اسکناس است به طوري که اگر کمي‌اسکناس را کج کنيد عدد ۱۰۰ در گوشه پايين سمت راست روي اسکناس از رنگ مسي به سبز تغيير مي‌کند. همچنين با کج کردن اسکناس تغيير رنگ زنگ را در دوات از مسي به رنگ سبز مشاهده مي‌کنيد، بدين معناکه با حرکت اسکناس زنگ در داخل دوات ناپديد يا پيدا شود.
نوارامنيتي سه بعدي ديگر مشخصه امنيتي اسکناس ۱۰۰ دلاري است. در حالي اسکناس را پشت و رو مي‌کنيد، به نوار آبي رنگ نگاه کنيد، همان طور که مي‌بينيد ناقوس‌هاي آبي رنگ با حرکت اسکناس به ۱۰۰s تغيير شکل مي‌دهد. هنگامي‌که مي‌چرخانيد(پشت و رو)، زنگ‌ها و ناقوس‌ها از سمتي به سمت ديگر مي‌روند و اگر آن را به سمت راست بچرخانيد، آنها بالا و پايين مي‌روند.
نخ امنيتي راه ديگر شناسايي ۱۰۰ دلاري است و در تاروپود کاغذ قرار دارد و بر روي آن چاپ نشده است. اسکناس را در مقابل نور نگه داريد تا يک نخ امينتي که به صورت عمودي در سمت چپ اسکناس قرار دارد، نمايش داده شود. اين نخ امنيتي به حروف USA و ارقام ۱۰۰ با الگويي متناوب منقش شده و از هر دو طرف اسکناس قابل مشاهده است. هنگامي‌که اين نخ در برابر نور ماوراء بنفش قرار بگيرد، به رنگ صورتي روشن در مي‌آيد. اما در مورد مشخصه‌ها اسکناس ۵۰ دلاري بايد گفت که اگر اسکناس را در برابر نور نگه داريد يک نخ امينتي که به صورت عمودي در سمت راست پرتره قرار دارد، مي‌بينيد. اين نخ منقش به متن USA ۵۰ و يک پرچم کوچک با الگويي متناوب وارد شده و از هر دو طرف اسکناس قابل مشاهده است. هنگامي‌که اين نخ در برابر نور ماوراء بنفش قرار بگيرد، به رنگ زرد در مي‌آيد.

سوئیس،‌ بهترين کشور جهان در سال ۲۰۱۷

بر اساس يک پژوهش علمي، کشور سوئيس عنوان بهترين کشور جهان در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کرد. مجله خبري- تحليلي «يواس نيوز اند ورلد ريپورت» (U.S. News & World Report) با همکاري مرکز مشاوره مسافرتي BAV و دانشگاه‌هاي وارتون و پنسيلوانيا بر اساس اولويت‌هايي همچون صلح، رفاه و اقتصاد در گزارش سال ۲۰۱۷ خود به معرفي بهترين کشورهاي جهان پرداخت. اين کشور در سال گذشته ميلادي بالاترين توليد ناخالص داخلي را در ميان کشورهاي جهان داشته است. ارتقاي کيفيت آموزش، دموکراسي و اشتغال از مهمترين علل انتخاب اين کشور به عنوان بهترين کشور جهان است. کشورهاي کانادا و انگليس در رتبه‌هاي دوم و سوم بهترين کشورهاي جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفتند. اين در حالي است که کشور آلمان که سال گذشته عنوان نخست اين فهرست را در اختيار داشت به دليل يک رشته حملات تروريستي و تنشهاي سياسي درباره پذيرش تعداد زياد پناهجويان به جايگاه چهارم سقوط کرد. ژاپن نيز رتبه پنجم اين فهرست را از آن خود کرد. آمريکا نيز به دليل بخشي از پيامدهاي روي کار آمدن رئيس جمهور جديد آمريکا، دونالد ترامپ،در بخش دموکراسي، حقوق بشر و اشتغال با سه رتبه کاهش در جايگاه هفتم اين فهرست قرار گرفت. بر اساس اين گزارش، سوئد بهترين کشور براي زنان، دانمارک و نروژ بهترين کشور‌ها براي کودکان و آمريکا بهترين کشور براي بازنشستگان معرفي شده اند.
اينستاگرام، گردشگري را در جهان متحول کرده است!

بر اساس تازه‌ترين يافته‌هاي پژوهشگران فعال در حوزه فضاي مجازي و رسانه، شبکه اجتماعي اينستاگرام با افزايش محبوبيتش در سالهاي اخير، توانسته صنعت گردشگري و توريسم را در جهان متحول کرده و رونق خاصي ببخشد.
به گزارش سايت گلف نيوز، بر اساس نتايج تحقيقات جديد، شبکه اجتماعي اينستاگرام نحوه گردشگري گردشگران داخلي و خارجي را در جهان تغيير داده است، به گونه‌اي که هم اکنون بيشتر مردم به دنبال آن مکان‌هايي براي سفر و گردش هستند که عکس‌هاي زيباي آن را در صفحات مجازي موجود در شبکه اجتماعي اينستاگرام مشاهده کرده‌اند.
اين روزها که کاربران شبکه اجتماعي اينستاگرام تحت تاثير قابليت‌هاي جديد و جذاب آن بسيار بيشتر از پيش شده است، بسياري از مردم به دنبال کشف تصاوير جديد از مکان‌هاي جغرافياي خاص و قطب‌هاي گردشگري جديدي در داخل و خارج از کشورشان هستند.
اين تصاوير که معمولا در صفحات مجازي و يا در هشتگ‌هاي معروف در اين شبکه اجتماعي به اشتراک گذاشته مي‌شوند، از تعداد لايک‌هاي بسياري برخوردار مي‌شوند و همين امر موجب مي‌شود به بسياري از کاربران ديگر هم پيشنهاد شود و بدين ترتيب، تصاويري که بيشتر توسط کاربران ديده و لايک شده‌اند، در صدر پيشنهادات اينستاگرام به کاربران جديد قرار مي‌گيرند.
حالا پژوهشگران به تازگي در جديدترين تحقيقاتي که انجام دادند، به اين نتيجه رسيده‌اند که تصاوير به اشتراک گذاشته شده در اينستاگرام سليقه و تمايل شهروندان به گردشگري را تغيير داده است بدين ترتيب که آنها با مشاهده و کشف نقاط جغرافيايي جديد و مناظر طبيعي و تاريخي، به مشاهده آن از نزديک و سفر کردن به منطقه مذکور علاقمند مي‌شوند بنابراين مي‌توان گفت که اينستاگرام توانسته است نقش پررنگي در رواج توريسم و گردشگري اعم از بوم گردي، طبيعت گردي و گردشگري خارجي ايفا کند.
اين تحقيقات مي‌تواند به معناي آن باشد که اينستاگرام از پتانسيل‌هاي بسيار زيادي برخوردار است تا در زمينه‌هاي مختلف نظير توسعه و رواج صنعت گردشگري و توريسم به کار گرفته شود.

مهارت‌هاي شغلي که هميشه کاربرد دارند

۱ – مهارت‌هاي ارتباطي: توانايي ايجاد رابطه و ارائه درست و قابل قبول کار، ايده و … به رئيس و يا مشتري تان مي‌تواند کار شما را به شکوفايي برساند.  ۲ – مديريت زمان و سازماندهي: توانايي در سازمانده بودن و اولويت بندي کارها مي‌تواند باعث پيشرفت شما و تيم کاريتان شود. 
۳ – هدف گذاري: هيچ کار تجاري نمي‌تواند بدون هدف و چشم انداز به سرانجام درست و معقول برسد.
۴ – کارگروهي: هرچقدر که باهوش و تحصيل کرده باشيد، به تنهايي نمي‌توانيد از پس همه کارها بربياييد، به قول معروف نمي‌توان با يک دست دو هندوانه برداشت. 
۵ – صحبت کردن در جمع و داشتن مهارت در ارائه مطالب: توانايي ايجاد ارتباط و ارائه مطالب و ايده‌ها به حضار و دوستان مي‌تواند سطح کاري و تجاري شما را افزايش دهد. 
۶ – ايجاد رابطه: هيچ جيز موثرتر و بهتر از روابط خوب کاري نمي‌تواند پروژه‌هاي تجاري را پيش ببرد. 
۷ – شرکت در کنفرانس‌ها و کارگروه‌هاي حرفه اي: بهترين راه براي تبادل ايده‌ها، يادگيري مطالب جديد و گسترش شبکه کاري را مي‌توان شرکت در کنفرانس‌ها و کارگروه‌هايي دانست که مربوط به فعاليت شما هستند. 
۸ – اشتياق و اراده: هميشه انگيزه مي‌تواند موتور محرک براي رسيدن به هدف باشد. در کنار انگيزه عزم و اراده براي انجام کار مي‌تواند تلاش براي نيل به اهداف را ممتد و هميشگي کند. اين دو مسئله را به هيچ عنوان نمي‌توان از دنياي ديجيتال طلب کرد.
۹ – ادب، نزاکت و احترام: هيچ چيزي بهتر از اين نيست که در محيط کاري همه به يکديگر احترام بگذارند. اين بايد يکي از قوانين طلايي براي هر شرکت و يا استارتاپي باشد.
۱۰ – کارآفريني و مهارت در نوآوري: حتي در جاهايي که بيشترين سطح از تکنولوژي موج مي‌زند، هميشه راه‌هايي براي ابتکارهاي نو وجود دارد. ايده‌هاي جديد توسط ماشين‌ها بوجود نمي‌آيند، ايده‌هاي جديد توسط انسان‌ها بوجود مي‌آيند.

چه کسي مانع پيشرفت شماست؟ 

يک روز وقتي کارمندان به اداره رسيدند، اطلاعيه بزرگي در تابلوي اعلانات ديدند که روي آن نوشته شده بود:
ديروز فردي که مانع پيشرفت شما در اين اداره بود در گذشت. شما را به شرکت در مراسم تشييع جنازه که ساعت ۱۰ در سالن اجتماعات برگزار مي‌شود دعوت مي‌کنيم.
ابتدا، همه از دريافت خبر مرگ يکي از همکارانشان ناراحت مي‌شدند، اما پس از مدتي، کنجکاو بودند بدانند کسي که مانع پيشرفت آن‌ها در اداره مي‌شده که بوده است.
اين کنجکاوي تقريباً تمام کارکنان را ساعت ۱۰ به سالن کشاند. رفته رفته که جمعيت زياد مي‌شود، هيجان هم بالا مي‌رفت. همه پيش خود فکر مي‌کردند: «اين فرد چه کسي بود که مانع پيشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مُرد! ». 
کارمندان در صف و به نوبت، يکي يکي به تابوت نزديک مي‌شدند و وقتي به درون آن نگاه مي‌کردند، ناگهان خشکشان مي‌زد و زبانشان بند مي‌آمد.
آينه ايي درون تابوت قرار داشت که هر کس به درون آن نگاه مي‌کرد، تصوير خود را مي‌ديد. نوشته‌اي نيز بدين مضمون در کنار آينه بود:
«تنها يک نفر وجود دارد که مي‌تواند مانع رشد شما شود و او هم کسي نيست جز خود شما. شما تنها کسي هستيد که مي‌توانيد زندگي‌تان را متحول کنيد. شما تنها کسي هستيد که مي‌توانيد بر روي شادي‌ها، تصورات و موفقيت‌هايتان اثر گذار باشيد. شما تنها کسي هستيد که مي‌توانيد به خودتان کمک کنيد.» زندگي شما وقتي که رئيستان، دوستانتان، والدينتان، شريک زندگي‌تان يا محل کارتان تغيير مي‌کند، دست‌خوش تغيير نمي‌شود. زندگي شما فقط وقتي دگرش مي‌يابد که شما تغيير کنيد، باورهاي محدود کنندهٔ خود را کنار بگذاريد و باور کنيد که شما تنها کسي هستيد که مسئول زندگي خودتان مي‌باشيد. مهم‌ترين رابطه‌اي که در زندگي مي‌توانيد داشته باشيد، رابطه با خودتان است. خودتان را امتحان کنيد. مواظب خودتان باشيد. از مشکلات، غير ممکن‌ها و چيزهاي از دست داده نهراسيد. خودتان و واقعيت‌هاي زندگي خودتان را بسازيد.

بررسي آب به عنوان يک کالاي اقتصادي

آب ترکيبي از خصوصياتي دارد که آن را از هر کالاي ديگر متمايز مي‌کند. اين خصوصيات به تنهايي ممکن است محدود‌کننده نباشد اما مشخص شده است هنگام ترکيب آب با مواد ديگر، بايد به شيوه خاصي عمل کرد.
بدون آب حيات معنايي ندارد، توليد اقتصادي و محيط زيست از بين خواهند رفت. اقتصاددانان معتقدند وجوه مختلف تجارت آب را مي‌توان بررسي کرد اما اين واقعيت پابرجاست که در خصوص آن پيچيدگي‌هاي فراواني وجود دارد. 1- آب يک کالاي عمومي‌است. نمي‌توان مالک خصوصي آن بود زيرا وابستگي اجتماعي به آب زياد است. اين مورد يکي از عواقب حياتي بودن و غيرقابل جايگزين بودن آب است. دولت‌ها مسووليت دارند تا دسترسي ايمن به آب را فراهم کنند (براي مصارف خانگي و اقتصادي) و جامعه نيز بايد در برابر خطرات مرتبط با آب حمايت شود. البته دولت‌ها مسوول فراهم کردن خدمات مرتبط با آب به طور رايگان هستند. 2- هرچند آب فرار است، به دليل موقعيت مکاني منبع آن و سيستم طبيعي انتقال آن، هميشه محدود است. اغلب منابع آبي جهان بخشي از سيستم‌هاي رودخانه‌اي بين‌المللي هستند و حتي اگر ملي هم باشند، از مناطق مختلفي مي‌گذرند. در نتيجه مقامات مختلفي مسوول عرضه و تقاضاي اين منابع آبي هستند. اين امر هميشه يکي از عوامل موثر در پيچيدگي سياست‌ها بوده است.3- ميزان توليد آن بالاست و هزينه‌هاي  حمل‌ونقل را نيز بايد در نظر گرفت. براي تخصيص‌دهي دوباره آب به ساختار متفاوتي نياز است. ساخت، نگهداري و عملکرد اين ساختارها گران‌قيمت است. 4- بازار آب يکدست نيست. برخي مصرف‌کنندگان در ازاي مقدار کمي‌آب، تمايل زيادي به پرداخت دارند (مصرف‌کنندگان داخلي، صنايع) و برخي ديگر تمايلي (و البته توانايي) پرداخت و استفاده از مقادير وسيع آب را ندارند (کشاورزان). البته گروه ديگري هم هستند که توانايي پرداخت ندارند (محيط زيست و فقرا). تمام اين گروه‌ها را نمي‌توان در يک بازار گنجاند. هرچند آب يک شکل خاص دارد، ويژگي‌هاي تقاضا بر حسب کيفيت و کميت مورد بحث متفاوت است.