زمان مجمع سالانه و عادي بطور فوق العاده 6 شرکت 
شرکت «به پرداخت ملت» و ۵ شرکت ديگر زمان مجمع سالانه و عادي بطور فوق العاده را اعلام کردند.

در پي ادامه اعلام زمان برگزاري مجامع سالانه شرکت‌هاي داراي سال مالي منتهي به اسفند گذشته، 5 شرکت بورسي و فرابورسي به پرداخت ملت،پتروشيمي‌مبين،ملي سرب و روي، توسعه و عمران نائين و پگاه گلستان زمان برگزاري اين مجمع عادي را مشخص کردند.
همچنين، شرکت بورسي معادن منگنز ايران جهت انتخاب اعضاي هيئت‌مديره به مجمع عادي بطور فوق العاده مي‌رود.
به پرداخت ملت: ساعت 10 روز چهارشنبه 19 ارديبهشت در مجموعه رفاهي بانک ملت
پتروشيمي‌مبين: ساعت 9 روز سه شنبه 25 ارديبهشت در پژوهشگاه صنعت نفت
ملي سرب و روي: ساعت 15 روز دوشنبه 24 ارديبهشت در سازمان مديريت صنعتي
پگاه گلستان: ساعت 10 روز چهارشنبه 19 ارديبهشت درمحل شرکت واقع در گرگان
توسعه و عمران نائين: ساعت 9 روز شنبه 22 ارديبهشت در مرکز اصلي شرکت واقع در نائين
معادن منگنز ايران(مجمع عادي بطور فوق العاده): ساعت 8 روز يکشنبه 23 ارديبهشت در شرکت تکادو
 
يک تحليل گر و فعال رسانه ايي بورس مديرعامل شد
مديرعامل کارتن ايران تغيير کرد و يک تحليل گر و فعال رسانه ايي بازار سرمايه عهده دار مديريت اولين کارخانه صنعت کارتن شد.
به گزارش پايگاه خبري بورس پرس، کارتن ايران که از سال 1338 تاسيس و اولين کارخانه توليدکننده انواع کارتن و ورق کنگره‌اي بشمار مي‌رود، با تغيير مديرعامل روبرو شده است.
به اين ترتيب ، با تصميم ديروز هيات مديره اين شرکت 18.2 ميليارد توماني حاضر در بورس ، محمدرضا حيدري ملاير از سمت مدير عاملي برکنار و امير حسين اسماعيل پور (کاويان) عهده دار مديريت "چکارن" شد.
وي با مدرک مديريت، 12 سال مدير مسئول پايگاه خبري بورس نيوز و کارشناس و تحليل گر بازار سرمايه بود.

جذب نخبگان در "ايران خودروي فردا"
مديرعامل ايران خودرو طرح جديد اين شرکت را اعلام کرد و از جذب ۲۵۰ تا ۳۰۰ نخبه در طرح "ايران خودروي فردا" خبر داد. 
به گزارش پايگاه خبري بورس پرس،‌هاشم يکه زارع با اشاره به هفته جوان و برنامه‌ريزي براي اين قشر گفت: درحالي بدون شک جوانان تحصيلکرده نخبه ايران مي‌توانند بر پيچيده‌ترين فناوري روز مديريت کنند که در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري مبني بر توجه و بکار گيري جوانان در ميادين مختلف، طرح "ايران خودروي فردا" اجرا مي‌شود.

نانوايان آزادپز بايد از بورس کالا گندم بخرند 
هيئت وزيران به پيشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزي و سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب کرد که گندم مورد نياز صنف و صنعت و نانوايي‌هاي آزاد پز توسط دولت در سال جاري از طريق بورس کالاي ايران با قيمت پايه ۹ هزار ريال به ازاي هر کيلوگرم عرضه شود.  به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، طبق تصويب نامه هيات وزيران که از سوي اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور خطاب به وزارت جهاد کشاورزي، وزارت امور اقتصادي و دارايي، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزي به امضا رسيده، مقرر شده عرضه گندم مورد نياز صنف و صنعت و نانوايي‌هاي آزاد پز توسط دولت در سال 1397 از طريق بورس کالاي ايران با قيمت پايه 9 هزار ريال به ازاي هر کيلوگرم صورت مي‌گيرد.

آخرين وضعيت ادغام دو بانک بورسي و فرابورسي 
 يک رسانه اعلام کرد احتمالا تا چند روز آينده ادغام دو بانک بورسي و فرابورسي انصار و مهر اقتصاد با موسسه ثامن انجام و يک بانک جديد تشکيل خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري بورس پرس، در حالي پايان سال گذشته فرشاد حيدري معاون نظارت بانک مرکزي از ادغام موسسه ثامن، مهراقتصاد و بانک انصار در بهار سال جاري خبر داده بود که آخرين اطلاعات دريافتي ايسنا در مورد وضعيت اين ادغام و تشکيل بانک جديد از اين حکايت دارد که تا چند روز آينده و احتمالا بعد از نيمه شعبان تغييرات موردنظر اعمال و بانک جديد فعاليت خود را شروع مي‌کند. قرار است در نتيجه ادغام ثامن، مهر اقتصاد و انصار بانک جديد با نام انصار فعاليت کند. 

شاخص بورس 218 واحد تقويت شد
شاخص بورس روز گذشته با رشد 218 پله‌اي در جايگاه 93 هزار و 586 واحدي قرار گرفت.
 به گزارش ايرنا، در معاملات امروز 577 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش يک هزار و 852 ميليارد ريال در 38 هزار و 941 نوبت داد و ستد شد.
همه شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه ديروز روندي کاهشي داشت؛ بر اين اساس، شاخص قيمت (وزني - ارزشي) که در آن ارزش سهام شرکت‌هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي‌گذارد 68 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت‌هاي بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، يکسان در نظر گرفته مي‌شود، چهار واحد افت کرد. 

مدير صندوق‌هاي سرمايه گذاري بانک آينده ترسيم کرد:
مدير صندوق‌هاي سرمايه گذاري بانک آينده چشم انداز بازار سرمايه را ترسيم کرد و گفت: در روزهاي آتي بازار سرمايه با مسايل برون زايي همچون نرخ ارز و سرانجام برجام مواجه است.
همايون دارابي، مدير صندوق‌هاي سرمايه گذاري بانک آينده در گفتگو با سنا، گفت: فعالين اقتصادي در مورد ابعاد نرخ ارز با ابهامات جدي روبرو هستند. در حال حاضر بحث اساسي اين است که آيا سياست نرخ ارز شناور مديريت شده کنار گذاشته شده است يا خير؟ با توجه به صحبت‌هاي رييس کل بانک مرکزي در مجلس، انتظار بر اين است که يک دامنه نوسان 6 تا 8 درصدي بر روي دلار قائل خواهند بود، اما اکنون دلار 4200 توماني است.
مدير صندوق‌هاي سرمايه گذاري بانک آينده با بيان اينکه نزديک به 60 درصد بازار سرمايه شرکت‌هاي صادرات محور هستند ادامه داد: براي شرکت ‌هاي صادراتي که سهم عمده‌اي در بازار دارند نرخ ارز مشخص نيست. برآوردها براي قيمت بالاتر از 4200 تومان بود و بايد ديد اين مسئله بر روي سودآوري شرکت‌ها چه تاثيري خوهد داشت؟
وي ادامه داد: دومين مسئله اين است که همزمان با تک نرخي شدن ارز، ارز مبادله‌اي 3200 تومان حذف شد و 500 تومان به ارز اضافه شد. بسياري از شرکت‌ها براي واردات کالاي خود به اين ارز متکي هستند. به ويژه شرکت‌هاي دارويي، شرکت‌‌هاي صنايع غذايي و همچنين تا حدودي شرکت ‌هاي خودرويي و همچنين بخش عمده ‌اي از بازار مانند شرکت ‌هاي پالايشگاهي و شرکت ‌هاي پتروشيمي‌خوراک خود را بر اساس ارز مبادله ‌اي دريافت مي‌کردند لذا اين شرايط در کوتاه مدت بازار سرمايه را تحت تاثير قرار داده است.
همايون دارابي با بيان اينکه در حال حاضر مبلغ 500 تومان به هزينه شرکت‌هاي دارويي، غذايي، پتروشيمي‌‌ها و ساير شرکت‌‌هايي که ارز مبادله ‌اي را در مبناي کار خود داشتند اضافه شده است، گفت: همان طور که مي‌دانيم دولت نسبت به افزايش قيمت محصولات حساسيت جدي دارد. پس اين ابهام وجود دارد که آيا شرکت ‌هاي دارويي مي‌‌توانند نرخ محصولات خود را متناسب با ارز بالا ببرند؟ آيا شرکت‌‌هاي روغن نباتي و پتروشيمي‌بايد اين مسئله را در بهاي تمام شده خود لحاظ کنند يا خير؟
وي ادامه داد: مسئله کلي ديگر اين است که نرخ ارز مبادله ‌اي مبناي محاسبه حقوق و تعرفه‌‌هاي گمرکي بود. يعني تمام وارداتي که در کشور انجام مي‌شود الان با ارز 4200 تومان به جاي 3700 تومان نرخ تعرفه و حقوق گمرکي و سود بازرگاني آن محاسبه مي‌‌شود به همين خاطر هزينه شرکت‌‌هايي که واردات داشتند چه با نرخ آزاد و چه با نرخ مبادله ‌اي در کل افزايش پيدا مي‌کند.
اين کارشناس بازار سرمايه به موضوعات بين المللي و ابعاد آن نيز اشاره و خاطرنشان کرد: تا پيش از نوسانات ارزي مهمترين مسئله ‌اي که در فروردين 97 منتظر آن بوديم بحث برجام بود.
دارابي با بيان اينکه تکليف مسئله برجام به زودي تعيين مي‌شود، گفت: از طرف ديگر با مسئله برگزاري مجامع، تقسيم سود نقدي و مسائل مربوط به آن مواجه هستيم. با افزايش نرخ ارز ميزان فروش و سود آوري شرکت ‌هاي صادرات محور که عمده بازار را تشکيل مي‌دهند افزايش داشت و به همين خاطر ما در انتظار يک بازار مثبت هستيم.
دارابي ادامه داد: اينها نمونه ‌هايي هستند که نشان مي‌‌دهد بازار در سه ماهه اول امسال بسيار غير قابل پيش بيني، با تحولات سريع است اما براي جريان کلي بازار روند مثبت پيش بيني مي‌شود.
 وي افزود: همچنين انتظار داريم بازار بتواند بدون واکنش خاصي از مسئله برجام در طولاني مدت عبور کند ولي در حال حاضر با توجه به تنش‌ها بازار جريان روزمره‌اي پيدا کرده است.
مدير صندوق‌هاي سرمايه گذاري بانک آينده ضمن اينکه به سهامداران توصيه کرد در تحولات آتي صبوري کنند و از تصميمات احساسي به دور باشند، گفت: تصميمات احساسي در چند روز اخير در بازارهاي متفاوت مثل ارز، سکه، معاملات آتي نشان مي‌دهد که ما در يک دوره ناپايداري در اقتصاد هستيم و بهتر است در اين دوره سهامداران صبوري کنند. يک نوع متنوع سازي پورتفوي، استفاده از ابزارهاي کم ريسک مانند اوراق مشارکت و صندوق‌هاي سرمايه گذاري را مي‌‌توان توصيه کرد. اين روند ريسک را کاهش مي‌دهد تا در نهايت وراي اين تلاطم ‌ها به يک دوره از آرامش در بازار برسيم.

معاون بورس تهران عرضه اوليه ۱۲ شرکت جديد،تقويت اعتمادسازي و راه اندازي ابزارهاي جديدي براي پوشش ريسک مانند"سبد آتي"با هدف کسب سود در بازار نزولي را از مهمترين برنامه‌هاي سال معرفي کرد.
علي صحرايي درباره مهمترين برنامه‌هاي سال 97 شرکت بورس تهران به سنا گفت: مقرر شده 12 عرضه اوليه و به طور ميانگين ماهانه يک عرضه اوليه انجام شود. چرا که تجربه ثابت کرده عرضه‌هاي اوليه باعث رشد و رونق و جذب سرمايه‌هاي جديد شده و نشاط را به بازار سرمايه تزريق مي‌کند.
وي ادامه داد: از ديگر برنامه‌هاي مهم، بروز رساني و تجهيز ابزارهاي نظارتي بر اساس تکنولوژي‌هاي روز و جديد بوده و قرار است ابزارهاي جديدي براي پوشش ريسک و "سبد آتي" راه اندازي شود.
اين مقام مسئول، تقويت اعتمادسازي با تکنولوژي‌هاي روز دنيا را از برنامه‌هاي مهم بورس براي جلب اعتماد معرفي کرد و از برنامه دو سويه کردن بازار و شناسايي سود در بازار منفي خبر داد و گفت: طراحي ابزارهاي جديد پوشش ريسک کمک مي‌کند تا سرمايه گذاران در بازارهاي نزولي نيز سود کنند.
صحرايي در مورد ابزار جديد "آتي سبد" هم توضيح داد: با توجه به محدوديت فقهي راه اندازي آتي شاخص ، اين ابزار جديد طراحي مي‌شود. در آتي سبد، سبدي از صنايع يا شرکت‌ها انتخاب مي‌شوند تا سرمايه گذاران موقعيت آتي اتخاذ کنند. اين ابزار علاوه بر ايجاد تنوع ، مزاياي ابزار آتي سهام مانند خاصيت اهرمي‌نيز را دارد.
به گفته وي مقررات اين محصول جديد طراحي شده و زير ساخت‌هاي فني درحال آماده سازي است تا در سال جاري معرفي شود.