کسب نايب قهرماني راضي‌کننده نيست
ژوزه مورينيو، سرمربي منچستريونايتد معتقد است که کسب نايب قهرماني ليگ برتر براي او و تيمش راضي کننده نبوده است. تساوي بدون گل پنجشنبه مقابل وستهام، نايب قهرماني يونايتد در ليگ برتر را قطعي کرد. شياطين سرخ 19 امتياز با سيتي قهرمان فاصله دارند و مورينيو مدعي شد که اين شرايط براي او راضي کننده نيست. او گفت: ما دومين تيم برتر ليگ هستيم، يک ليگ با رقابتي فوق العاده و تيم‌هايي بسيار خوب. ليگي که 6 تيم براي قهرماني در آن مي‌جنگند. ما دوم شديم، به هيج وجه از اين شرايط خوشحال نيستم و اين طبيعت من است ولي از وقتي فهميديم که ديگر قهرماني غيرممکن است، تلاش‌مان را کرديم که دوم شويم. به هيچ وجه از عملکرد تيمم ناراضي نيستم.

بازيکن کليدي الجزيره مصدوم شد
هافبک هجومي‌تيم فوتبال الجزيره امارات بازي با پرسپوليس ايران را از دست داد. به نقل از مهر، تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس ايران و الجزيره امارات در ديدار برگشت مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه 24 ارديبهشت هفته پيش رو در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي‌روند. به گفته حسين سهيل مدير تيم الجزيره، اين تيم اماراتي خلفان ابراهيم‌هافبک هجومي‌و تاثيرگذار خود را به دليل مصدوميت در بازي برگشت به همراه نخواهد داشت. سهيل غيبت خلفان را خسارت بزرگي براي تيم الجزيره توصيف کرد و گفت که محمد جمال جانشين خلفان در بازي برگشت با پرسپوليس خواهد بود.ديدار رفت پرسپوليس و الجزيره امارات با نتيجه ۳ بر ۲ به سود نماينده امارات به پايان رسيد.

جدايي برانکو از پرسپوليس صحت ندارد
سرپرست پرسپوليس با بيان اينکه قرارداد سرمربي اين تيم به زودي ثبت مي‌شود، گفت: نگران رفتن برانکو نيستيم و تمام برنامه‌هاي خود را با ماندن وي پيش خواهيم برد. حميدرضا گرشاسبي در گفتگو با مهر در خصوص حاشيه‌هاي خداحافظي برانکوايوانکوويچ با اين باشگاه اظهار داشت: فکر مي‌کنم براي اينکه بخواهيم يک سري اخبار دروغ را تکذيب کنيم نياز به جذب کارمند داريم. بعضي وقت‌ها صحبت‌هايي به گوشمان مي‌رسد که خودمان تعجب مي‌کنيم. اصلا آقاي برانکو بحثي براي اثاث کشي لوازم منزلش از ايران ندارد. وي در خصوص شايعه حضور دايي روي نيمکت پرسپوليس گفت: به هيچ وجه هيچ فکري براي جانشين برانکو نکرده‌ايم چون مي‌خواهيم اين مربي بزرگ را در پرسپوليس نگه داريم.
ديدار دوستانه بارسا به مناسبت سالگرد تولد نلسون ماندلا
بارسلونا روز چهارشنبه در ديداري دوستانه به مصاف ماملودي سانداونز، قهرمان آفريقاي جنوبي خواهد رفت.
اين ديدار به مناسبت صدمين سالگرد نلسون ماندلا، رهبر سياسي آفريقا جنوبي که سال 2013 از دنيا رفت و تاثير بزرگي در جنبش‌هاي آزادي‌خواهي در سرتاسر جهان داشت، برگزار خواهد شد. دو تيم در جام ماندلا سنتناري شرکت خواهند داشت و قهرمان لاليگا، يک روز پيش از اين ديدار به آفريقا جنوبي سفر خواهد کرد.
اين دومين ديدار بارسا با سانداونز خواهد بود. پيشتر دو تيم در سال 2007 در پرتوريا به مصاف يکديگر رفتند که آبي اناري‌ها توانستند 2-1 حريف را شکست دهند. بارسا روز يکشنبه به مصاف لوانته خواهد رفت و سپس براي اين ديدار دوستانه راهي آفريقا جنوبي خواهد شد. آبي اناري‌ها آخرين ديدار فصل خود را روز يکشنبه هفته آينده مقابل ويارئال برگزار خواهند کرد و جشن قهرماني را در آن ديدار برگزار مي‌کنند. شاگردان والورده اميدوارند در اين دو ديدار باقي مانده، رکورد شکست ناپذيري را حفظ کنند.

برخوردهاي احساسي‌ام جو سالن را به هم ريخت
فرنگي‌کار وزن ۸۷ کيلوگرم کشورمان دليل حواشي ايجاد شده در مسابقات انتخابي تيم ملي را رفتارهاي احساسي خود عنوان کرد.
به نقل از تسنيم، سعيد عبدولي درخصوص مسائل و حواشي روز پنجشنبه مسابقات انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي اظهارداشت: جا دارد از تمامي‌مردم، مربيان ، کادرفني، مسئولين فدراسيون کشتي و البته انصاري و فلاح عذرخواهي کنم.
وي افزود: متاسفانه طي ساليان گذشته بسياري از داوري‌ها به ضرر من بوده و همين امر باعث شده تا ذهنيت بدي در من ايجاد شود و با هر اشتباه داوري برخوردهاي بد اينچنيني از من سر بزند.
فرنگي کار وزن ٨٧ کيلوگرم کشورمان عنوان کرد: حضور تماشاگران و دوست داران کشتي، فضايي زيبا در سالن هفت تير خلق کرده بود که متاسفانه برخوردهاي احساسي من اين جو را خراب و باعث بروز حواشي براي مسابقات و شخص من شد.
عبدولي گفت: جا دارد از همه مردم و عوامل برگزاري و بخصوص انصاري و فلاح، طلب حلاليت کنم.

قرارداد با کاستاراتويچ رسمي‌شد
عليرضا رحيمي‌مي‌گويد که قرارداد با سرمربي تيم ملي هندبال بسته شده است و فردا براي تعداد بازيکنان و زمان آغاز اردوها تصميم‌گيري خواهد شد.
عليرضا رحيمي‌در گفتگو با ايسنا، درباره عقد قرارداد با سرمربي جديد تيم ملي هندبال مردان اظهار کرد: با کاستاراتويچ قرارداد رسمي‌بسته شد و مشکلي وجود ندارد. قرارداد با اين مربي ۶ ماهه است. او در پاسخ به اين سوال که مبلغ قرارداد چقدر است، گفت: اين موضوع را خيلي باز نکنيم بهتر است. اما طبق همه فدراسيون‌ها دستمزد دلاري تعيين شده است.

با قهرمانی کشتی‌گیران و کاراته‌کاران نوجوان رقم خورد؛
تيم ملي کشتي فرنگي ايران قهرمان زودهنگام رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني آسيا در ازبکستان شد.
به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون کشتي، رقابت‌هاي کشتي فرنگي نوجوانان قهرماني جهان از روز پنجشنبه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و فرنگي کاران کشورمان با توجه به کسب 3 مدال طلا، يک نقره و 2 برنز در روز نخست و حضور يک نماينده در ديدار فينال و دو نماينده در ديدار رده بندي مسابقات روز دوم به عنوان قهرماني زودهنگام اين رقابت‌ها دست يافتند.
نتايج کشتي گيران کشورمان در رقابت‌هاي مقدماتي روز دوم اين مسابقات به شرح زير است:
در وزن 65 کيلوگرم حسين قاسمي‌پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل عبدي عظيم کارابايف از قزاقستان با نتيجه 11 بر 8 شکست خورد و با توجه به حضور حريفش در ديدار فينال وي به ديدار رده بندي رفت تا براي کسب مدال برنز با بين ژيو از چين کشتي بگيرد.
در وزن 71 کيلوگرم مسعود کاوسي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل بيلول واخوبوف از ازبکستان با نتيجه 10 بر يک به پيروزي رسيد اما در ديدار نيمه نهايي با نتيجه 10 بر صفر مغلوب جبيب جان زوخوروف از تاجيکستان شد و به ديدار رده بندي رفت. وي در اين ديدار با ديپاک از هند مبارزه مي‌کند.
در وزن 80 کيلوگرم محمد ناقوسي پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل بکزاد اخمدوف از ازبکستان با نتيجه 7 بر 5 پيروز شد و در ديدار نيمه نهايي نيز با نتيجه 3 بر يک يرزات يرلانوف از قزاقستان را پشت سرگذاشت و به ديدار فينال راه يافت. ناقوسي در ديدار فينال به مصاف بيومسو چئون از کره جنوبي مي‌رود.
پسران نوجوان کاراته ايران قهرمان آسيا شدند
به نقل از ايسنا، همچنين از صبح ديروز (جمعه) ۲۱ ارديبهشت ماه ۱۳۹۷ رقابتهاي کاراته قهرماني آسيا در رده سني نوجوانان به ميزباني شهر اوکيناوا در کشور ژاپن برگزار شد که دي پايان، تيم پسران ايران در بخش کوميته با کسب ۲ طلا، يک نقره و ۲ برنز همانند دوره گذشته بر سکوي قهرماني ايستاد و تيم دختران هم با کسب يک طلا با ۳ پله صعود نسبت به دوره قبل نايب قهرمان شدند.
ابتدا در وزن ۵۲- کيلوگرم، مرتضي کريمي‌۸ بر ۳ "بزونبک خاتابويف" از ازبکستان را برد و در ادامه ۴ بر صفر از کو"تتسو ماتسومورا" از ژاپن شکست خورد و با راهيابي حريف ژاپني به فينال کريمي‌در جدول شانس مجدد به ميدان رفت. او در مبارزه رده بندي ۴ بر ۲ "جان لين ون" از چين تايپه را مغلوب کرد و مدال برنز اين وزن را از آن خود کرد.
سپس در وزن ۵۷- کيلوگرم، حسين خدري در اولين ديدار خود ۴ بر ۳ "پيلاي سيوانسان" از مالزي را با شکست بدرقه کرد و بعد از اين مبارزه، با نتيجه ۸ بر صفر "تک وونگ من" از ماکائو را برد. در مبارزه سوم ۶ بر يک "عافف غيط" از اردن را مغلوب کرد و به فينال راه يافت. خدري در مبارزه فينال ۲ بر يک از سد "احمد الملکي" حريف عربستاني خود گذشت و مدال طلاي اين وزن را بدست آورد.
اما در مبارزات وزن ۶۳- کيلوگرم، عرفان داودي ابتدا ۸ بر صفر مقابل "چئون چونگ" از هنگ کنگ در به برتري رسيد و سپس در دومين گام ۲ بر يک "دياس اناربکوف" قزاق را برد. او يک بر صفر "فنگ وو" حريف چين تايپه‌اي را شکست داد و فيناليست شد و در بازي فينال ۳ بر ۲ "يوتو ياماناکا" از ژاپن را برد و صاحب مدال طلا شد.
همچنين در وزن ۷۰- کيلوگرم پسران، کامران بصيري در اولين مبارزه پس از تساوي ۵ بر ۵ مقابل "سناد صوفياني" عربستاني، با راي داوران برنده اعلام شد و در ادامه ۴ بر يک "گيبران مورسليم" نماينده کشور اندونزي را برد و راهي فينال شد. او در فينال ۷ بر ۶ نتيجه را به "اولژاس کولاژان" قزاقستاني واگذار کرد و مدال نقره را بر گردن آويخت.
در مبارزات وزن ۷۰+ کيلوگرم، حسين اسماعيلي ابتدا مقابل "يردوس کوئانديک" از قزاقستان با حساب ۵ بر يک برنده شد و در دومين مبارزه ۶ بر ۴ به پیروزی رسید.
در مبارزات وزن ۴۷- کيلوگرم، معصومه محسنيان در اولين مبارزه ۵ بر صفر "شوتي شارما" از هند را برد و در ادامه موفق شد ۵ بر ۲ "يون چن" از چين تايپه را مغلوب کند و فيناليست شود. او در فينال پس از تساوي يک بر يک مقابل "نونوکو يونموري" نماينده ژاپن، با راي داوران در‌هانتي برنده شد و نخستين مدال طلاي تيم ايران در اين دوره از رقابتها را به نام خود ثبت کرد.
اما در وزن ۵۴- کيلوگرم، مهنا ميرزايي ۶ بر ۲ "آيگريم مورزاکانوآ" از قرقيزستان را شکست داد. سپس ۵ بر صفر "نيکيتا چاوان" از هند را از پيش رو برداشت. در سومين مبارزه مقابل مارين ناکاگاوا از ژاپن پس از تساوي ۳ بر ۳ در وقت قانوني مبارزه با راي داوران بازنده شد و به ديدار رده بندي راه يافت. او در اين مبارزه ۶ بر ۲ مغلوب "لريا روداکوا" از قزاقستان شد و از کسب مدال بازماند.
همچنين در وزن ۵۴+ کيلوگرم حديثه طالبي در اولين مبارزه يک بر صفر مقابل "کامليا جولمانوآ از قزاقستان نتيجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.
در کاتاي انفرادي دختران، زينب السادات حسيني در دور اول ۵ بر صفر آمريتا ويجايان از هند را شکست داد. سپس ۳بر ۲ مغلوب ليا کوشکارکائوا از قزاقستان شد و به ديدار رده بندي راه يافت.
او در ديدار رده بندي ۵ بر صفر يو ما هي از هنگ کنگ را برد و صاحب مدال برنز شد.
در بخش پسران هم متين زارع ابتدا ۴ بر يک آجينکيا موگه از هند را شکست داد. سپس ۵ بر صفر بيلال ميم از سريلانکا را مغلوب کرد. در ادامه ۵ بر صفر نتيجه را به ساکيچي آبه از ژاپن واگذار کرد و به ديدار بندي راه يافت. زارع در مسابقه رده بندي ۵ بر صفر ژنگ سونگ چان از مالزي را مغلوب کرد و به مدال برنز دست يافت.
در مجموع مدال‌هاي دختران و پسران بخش کوميته و کاتا، تيم ايران روي سکوي نايب قهرماني قرار گرفت.
اسامي‌مدال آوران نوجوان ايران در بخش پسران:
وزن ۵۷- کيلوگرم، حسين خدري(مدال طلا)
وزن ۶۳- کيلوگرم، عرفان داودي(مدال طلا)
وزن ۷۰- کيلوگرم، کامران بصيري(نقره)
وزن ۷۰+ کيلوگرم، حسين اسماعيلي(مدال برنز)
وزن ۵۲- کيلوگرم، مرتضي کريمي(مدال برنز)
کاتاي انفرادي: متين زارع(مدال برنز)
اسامي‌مدال آوران نوجوان ايران در بخش دختران:
وزن ۴۷- کيلوگرم، معصومه محسنيان(مدال طلا)
کاتاي انفرادي: زينب السادات حسيني(مدال برنز)
در اين رقابتها ۳۸۵ کاراته کا از ۲۵ کشور شرکت کرده بودند. 


پيشکسوت فوتبال ايران با اشاره به اتفاقاتي که در ورزشگاه فولادشهر رخ داد گفت: متاسفانه برخي تماشاگران طوري رفتار کردند که کشورهايي مثل عربستان و امارات مي‌خواهند. ايمان عالمي‌در گفتگو با مهر در خصوص شکست استقلال برابر ذوب‌آهن اصفهان از مرحله حذفي ليگ قهرمانان گفت: نيمه اول تا زماني که اميد ابراهيمي‌شرايط خوبي داشت، استقلال رو به جلو حرکت مي‌کرد و چندين موقعيت مُسلّم را هم از دست داد که شايد مهمترين آن توپي بود که شجاعيان به تير دروازه ذوب‌آهن زد، اما متأسفانه با مصدوميت شجاعيان و ابراهيمي‌ناگهان استقلال افت محسوسي پيدا کرد و نتوانست بازي هميشگي خود را انجام دهد. پيشکسوت تيم فوتبال استقلال در خصوص اتفاقات ناخوشايندي که در اين ديدار توسط برخي تماشاگران رخ داد، اظهار داشت: سال‌هاست که فوتبال ما از اين مسئله رنج مي‌برد، سال گذشته تا حدودي اين مشکل کنترل شد، اما هر چه بازي‌ها به مراحل حساس‌تر مي‌رسد، اين اتفاقات زجرآور نمود بيشتري پيدا مي‌کند. اعتقاد دارم برخي‌ها که دست به چنين کاري مي‌زنند، با هماهنگي قبلي اين کار را انجام مي‌دهند و عمداً با پرتاب ترقه، نارنجک و بطري‌هاي آب باعث مي‌شوند تا نظر AFC نسبت به فوتبال ايران بد شود. البته کشورهايي هم مثل عربستان و امارات از اين موضوع سوءاستفاده مي‌کنند و به AFC فشار مي‌آورند تا فوتبال ايران دچار محروميت شود. وي افزود: البته تعجب مي‌کنم که اگر مأموران زحمتکش انتظامي‌در مقابل درب‌هاي ورودي، هواداران را پاکسازي و اجازه ورود اشياي محترقه به داخل ورزشگاه را نمي‌دهند، پس اين تماشاگران چطور مواد محترقه را با خود به ورزشگاه مي‌آورند؟ عالمي‌در پايان خاطرنشان کرد: مطمئناً ناظر AFC اين ديدار گزارش کاملي از اين اتفاق بد ارائه خواهد کرد و بايد تنها اميدوار بود که تماشاگران ما به اين به اصطلاح تماشاگران اجازه ندهند دست به چنين کاري زده و با اعتبار فوتبال ايران بازي کنند.