مديرعامل بانک ملّي ايران تاکيد کرد:

دکتر حسين زاده مديرعامل بانک ملّي ايران تأکيد کرد که نظام بانکي به طور يکپارچه در خدمت توسعه کشور به ويژه مناطق محروم و استان‌هاي مرزي است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملّي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در دومين جلسه کميسيون هماهنگي بانک‌هاي استان کردستان با بيان اين که نظام بانکي امروز مورد توجه دولت تدبير و اميد است، گفت: اين که شخص آقاي رئيس جمهور بانک‌ها را ستون فقرات توسعه کشور اعلام کردند، نشان مي‌دهد که مجموعه دولت براي تحقق اهداف خود روي نظام بانکي حساب ويژه باز کرده است.

وي با اشاره به شرايط سخت پيش آمده براي فعاليت‌هاي بانکي در دوره تحريم، بر لزوم استفاده از حداکثر ظرفيت‌هاي ملي و منطقه‌اي براي توسعه فعاليت‌هاي بانک‌ها تأکيد و خاطرنشان کرد: هم اکنون سوآپ ارزي ميان ايران و ترکيه، فرصت بسيار مغتنمي‌براي استفاده از ارزهاي ملي به جاي دلار و يورو است و اين روش مي‌تواند در تعاملات تجاري با ساير کشورها نيز پياده سازي شود.

حسين زاده تاکيد کرد: گرچه هر بانکي منافع و استراتژي خاص خودش را دارد، اما نظام بانکي يکپارچه است و در مقابل تهمت‌ها و تهديدات مقاومت خواهد کرد.

مديرعامل بانک ملّي ايران اقتصاد کشورمان را بانک محور دانست و گفت: حجم زيادي از رشد اقتصادي کشور توسط بانک‌ها محقق مي‌شود و روا نيست در چنين شرايطي نظام بانکي به دلايل متعدد مورد هجوم قرار بگيرد.

حسين زاده کمک به رونق توليد و اشتغال را تنها خواسته دولت تدبير و اميد از نظام بانکي دانست و گفت: رونق توليد و اشتغال موضوعي است که در همه جاي کشور پيگيري مي‌شود و البته در نقاط محروم و مرزي اهميت بيشتري دارد، به همين دليل در مذاکرات با استاندار کردستان اعلام کردم که نظام بانکي آماده هر گونه حمايت از سرمايه گذاران و صاحبان کسب و کارهاي بزرگ و کوچک است.

رئيس شوراي هماهنگي بانکهاي دولتي با اشاره به شرايط ارزي کشور نيز گفت: خوشبختانه دولت توانست با تک نرخي کردن دلار، به خوبي وضعيت ارزي کشور را مديريت کند و طبيعي است که با ادامه اين روند، وضعيت ارزي کشور مطلوب تر هم خواهد شد.



توسعه اشتغال خرد در سيستان و بلوچستان توسط بانک قرض الحسنه رسالت

در نشستي با حضور استاندار سيستان و بلوچستان و مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت ساز و کارهاي لازم جهت فراهم ساختن بستر ايجاد اشتغال پايدار و توسعه کسب و کارهاي خرد و خانگي در دو منطقه شمال و جنوب استان سيستان و بلوچستان مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، در اين نشست، حسين زاده؛ مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت به تشريح دستاوردهاي شبکه توسعه اجتماعي رسالت با هدف تقويت ساختارهاي همياري اجتماعي و ترويج سنت پسنديده قرض الحسنه پرداخت.

حمايت بانک مهر اقتصاد از سومين کنفرانس بين المللي مديريت صنعتي

بانک مهر اقتصاد ضمن حضور در سومين کنفرانس بين المللي مديريت صنعتي، از اين کنفرانس حمايت به عمل آورد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، سومين کنفراني بين المللي مديريت صنعتي با همکاري دانشکده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي و انجمن علمي‌مديريت صنعتي ايران برگزار شد که دکتر مهدي ابراهيمي‌– عضو هيئت مديره بانک – مقاله‌اي با عنوان نقش کلان داده‌ها و مديريت نقدينگي زنجيره تامين بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ و متوسط ارائه نمود.

اين کنفرانس با هدف حفظ دستاوردهاي کنفرانسهاي موفق پيشين در حوزه مديريت صنعتي و ادامه آن، جهت‌دهي علمي‌به تحقيقات حوزه مديريت صنعتي با توجه به تحولات جهاني و مسائل کشور و تقويت ارتباط صنعت با دانشگاه با حمايت بانک مهر اقتصاد در پرديس مرکزي دانشگاه علامه طباطبايي برگزار گرديد.

پرداخت 22 هزار ميليارد ريال تسهيلات خُرد و متوسط توسط بانک آينده

بانک آينده در سال 1396، نسبت به ساده‌سازي و تسريع فرآيند پرداخت تسهيلات اهتمام ويژه‌اي نموده است؛ تا عده بيشتري از مردم عزيزمان، بتوانند؛ از تسهيلات بهره‌مند شوند. در نتيجه تسهيل فرآيند پرداخت تسهيلات، ميزان تسهيلات اعطايي به ميزان قابل توجهي افزايش يافت؛ به‌گونه‌اي که با پرداخت بيش از 25،000 فقره تسهيلات خُرد با جمع مبلغ 12،000 (دوازده هزار) ميليارد ريال، تعداد مشتريان تسهيلاتي خُرد نسبت به سال قبل، بيش از 62 درصد افزايش پيدا نمود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک آينده، اين بانک در سال 1396، براي تأمين نيازهاي تسهيلاتي مشتريان، محصولات متمايزي را متناسب با نيازهاي مختلف گروه‌هاي هدف، طراحي و عرضه نمود. محصولات اعتباري متنوع، تحت عناوين: «زندگي»، «رويش»، «بهاور»، «اشتغال»، «متخصصان» و «کاريز»، با اهدافي نظير: تأمين احتياجات ضروري مردم؛ از قبيل خريد کالا، خريد خودرو، تهيه جهيزيه، تعمير و بازسازي مسکن و ... پاسخ سريع به نيازهاي مالي سپرده‌گذاران محترم، ارزش‌آفريني هر چه بيشتر براي اقشار متخصص جامعه و عموم مردم پرداخت شده است.

با توجه به نقش مهم بنگاه‌هاي کوچک و متوسط(SMEs) در اشتغال‌زايي، در سال «اقتصاد مقاومتي؛ توليد- اشتغال»، بانک آينده نسبت به تأمين مالي 255 بنگاه کوچک و متوسط، با مبلغ 10،655 (ده هزار و ششصد و پنجاه و پنج) ميليارد ريال در 19 استان اقدام کرده است. قابل ذکر است؛ از طريق تأمين مالي اين بنگاه‌ها، تعداد 1،203 نفر به ميزان اشتغال جديد، در واحدهاي توليدي کشور افزوده شد.

صدور بيش از يک ميليارد ريال ضمانتنامه در فروردين ماه

بانک رفاه در مقطع فروردين ماه سال جاري، بالغ بر 1.770 ميليارد ريال ضمانتنامه ريالي صادر کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، طي اين مدت تعداد 944 فقره انواع ضمانتنامه‌هاي ريالي صادر شده است که مديريت‌هاي شعب استان خراسان رضوي، کرمان و مازندران به ترتيب داراي بيشترين تعداد پرداختي به ميزان 121، 69 و 60 فقره و همچنين مديريت‌هاي شعب استان کرمان، زنجان و خراسان رضوي به ترتيب داراي بيشترين مبلغ پرداختي به ميزان (313)، (297) و (252) ميليارد ريال بوده اند.

توزيع دسته‌چک‌هاي «صياد» در شعب بانک سامان

بانک سامان همگام با سياست صدور يکپارچه چک، در تمام شعب بانک دسته‌چک‌هاي «صياد» دراختيار مشتريان قرار مي‌دهد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، تمام دارندگان حساب‌هاي جاري بانک سامان که دسته‌چک طرح قديمي‌در اختيار دارند، حداکثر تا تاريخ 3 شهريور 1397 بايد نسبت به استفاده از برگه‌هاي چک باقي‌مانده يا ارجاع آن به شعب بانک اقدام کنند تا پس از اعتبارسنجي، دسته‌چک جديد با طرح صياد در اختيار آن‌ها قرار گيرد. براساس دستورالعمل بانک مرکزي، از چهارم شهريور ماه چک‌هاي جاري که شناسه يکتاي صياد نداشته باشند، قابليت وصول در سامانه چکاوک را نخواهند داشت و فقط در شعب بانک صادرکننده، قابل وصول خواهند بود. نسل جديد دسته‌چک‌ها که با شناسه صياد صادر مي‌شوند، يک‌دست و يک‌شکل و با ابعاد يکسان، پس از اعتبارسنجي و تخصيص شناسه در سامانه بانک مرکزي، دراختيار مشتريان قرار مي‌گيرد. اين گزارش حاکي است، با ورود دسته چک‌هاي صيادي ضوابط و قوانين مربوط به دسته چک تغييري نمي‌کند و تنها سبب افزايش اعتبار چک و اعتماد در جامعه خواهد شد.



بازديد مديرعامل بانک صنعت و معدن از شرکت صنايع فلزي‌هامون سازه

علي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن از شركت صنايع فلزي‌هامون سازه ،در شهرك صنعتي ميرجاوه زاهدان بازديد كرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، اين واحد توليدي با 14 ميليارد تومان تسهيلات بانك صنعت و معدن احداث شده و براي 160 نفر ايجاد اشتغال كرده است.

شركت صنايع فلزي‌هامون سازه با هدف طراحي و توليد دكل‌هاي انتقال نيرو در كارخانه‌اي به وسعت 26000 مترمربع در استان سيستان و بلوچستان پا به عرصه وجود گذاشته است .

گفتني است افخمي‌پس از بازديد ياد شده از شركت جاله ، توليد كننده يخچال و فريزر صنعتي نيز بازديد به عمل آورد.


حمايت مديرعامل بانک کشاورزي از توسعه شهرك‌هاي گلخانه اي

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، اين واحد توليدي با 14 ميليارد تومان تسهيلات بانك صنعت و معدن احداث شده و براي 160 نفر ايجاد اشتغال كرده است.

شركت صنايع فلزي‌هامون سازه با هدف طراحي و توليد دكل‌هاي انتقال نيرو در كارخانه‌اي به وسعت 26000 مترمربع در استان سيستان و بلوچستان پا به عرصه وجود گذاشته است .

گفتني است افخمي‌پس از بازديد ياد شده از شركت جاله ، توليد كننده يخچال و فريزر صنعتي نيز بازديد به عمل آورد.

روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي با مهندس منصوري رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت شهرك‌هاي كشاورزي ديدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومي‌بانک کشاورزي، در اين ديدار که روز يکشنبه 23 ارديبهشت در محل ساختمان ادارات مرکزي بانک کشاورزي صورت گرفت، راهكارهاي كمك به ايجاد و توسعه زيرساخت شهرك‌هاي کشاورزي بررسي و ادامه مراحل به کارگروه ويژه محول شد. خدارحمي‌ضمن اعلام حمايت از ايجاد و توسعه شهرک‌هاي گلخانه‌اي و برنامه‌هاي اجرايي اين شرکت، دستورات لازم را براي تسهيل امور صادر کرد. مهندس منصوري در اين نشست، توسعه شهرك‌هاي گلخانه‌اي را با توجه به بحران آب، يك ضرورت اجتناب ناپذير برشمرد و خواستار حمايت بانك كشاورزي شد.


برگزاري هشتمين همايش مديران و روساي شعب بانک حکمت ايرانيان

هشتمين گردهمايي مديران و روساي شعب بانک حکمت ايرانيان با شعار "تبليغات فردي موثر، تنوع درآمد و حمايت از کالاي داخلي"و با حضور مدير عامل، رئيس هيات مديره، اعضاي هيات مديره، معاونان ، مديران و روساي شعب بانک حکمت ايرانيان طي روزهاي نوزدهم و بيستم ارديبهشت ماه سالجاري در مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان، طي برپايي اين همايش دو روزه، پنل‌هاي تخصصي با محوريت رفع موانع سودآوري، وصول مطالبات، فعال سازي شعب ارزي، بيمه و ليزينگ برگزار شد.

همچنين دکتر عسکرزاده مديرعامل و دکتر زارع اسکندري عضو هيات مديره بانک نيز طي سخنراني به بيان استراتژي‌هاي کلان و اساسي بانک حکمت ايرانيان در سال 1397 با هدف تکريم مشتريان پرداختند.


تقويت همکاري بانک ملت و شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي

مديران عامل بانک ملت و شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در نشستي مشترک، بر تقويت همکاري‌هاي في ما بين تاکيد کردند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر محمد بيگدلي مديرعامل بانک ملت در اين نشست که حسن روستا رييس هيات مديره، علي رضا لگزايي عضو هيات مديره و قائم مقام مديرعامل، مرتضي نجف و بهمن اسکندري معاونان مديرعامل، مرتضي ترک تبريزي و‌هادي سپانلو مديران امور و شهريار خليلي رييس اداره کل بانکداري شخصي و توسعه محصول اين بانک نيز حضور داشتند، بانک ملت و مجموعه وزارت نفت را دو شريک استراتژيک خواند و اظهار داشت: نگاه بانک به اين مجموعه، کمک به تحقق اهداف دولت و وزارت نفت است و صرفا نگاه سودآوري ندارد. وي با تاکيد بر اين نکته که بانک ملت آماده حمايت از پروژه‌هاي مجموعه وزارت نفت و به ويژه شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با هدف ايفاي رسالت اجتماعي و استراتژيک خود است، تصريح کرد: همکاري بانک با شرکت پخش، سابقه‌اي حداقل ۱۵ ساله دارد و يک تعامل دوسويه و برد- برد بين دو مجموعه برقرار است. به گفته دکتر بيگدلي، بانک ملت با توجه به داشتن امکانات، زيرساخت‌ها، کارشناسان متخصص و تجارب ارزنده خود آمادگي دارد تا در ادامه مسير توسعه شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي نيز در خدمت اين مجموعه باشد و با تامين سخت افزارها و نرم افزارهاي لازم و پشتيباني قوي، به اجرايي شدن پروژه‌هاي اين شرکت کمک کند. مهندس موسوي خواه، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران هم در سخناني با قدرداني از همکاري بيش از ۱۵ ساله بانک ملت با اين شرکت، نقش اين بانک را در هوشمندسازي توزيع سوخت بسيار پررنگ خواند و اظهار داشت: در اين پروژه، بانک ملت بهترين زيرساخت‌هاي آي تي را فراهم کرد به گونه‌اي که در آن برهه، هيچ بانکي نتوانست با بانک ملت رقابت کند. وي بانک ملت را يک بانک به بلوغ رسيده خواند و افزود: اين بانک هميشه به توليد داخلي توجه داشته و در اين زمينه، يک بانک خوشنام است. مهندس موسوي خواه گفت: يک طرف تمامي‌بسترهاي بانکي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران به اين بانک برمي‌گردد و شرکت پخش آماده مشارکت با بانک در پروژه‌هاي آتي خود است. مديرعامل بانک ملت هم در اين جلسه دستور داد تا پيشنهادات همکاري مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران بررسي و براي اجرايي شدن آن راهکارهاي لازم فراهم شود تا همکاري دو مجموعه، بيش از پيش تقويت شود. در اين نشست، پيشنهادات جديد بانک ملت براي تقويت همکاري‌هاي في مابين نيز به مهندس موسوي خواه، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران ارائه شد.

وصول مطالبات و جذب منابع ارزان قيمت اولويت بانک دي

رضا سهم ديني، رئيس هيئت مديره بانک دي، به همراه جمعي از مديران در بازديد از شعب قزوين، رشت، زنجان و اردبيل بر اهميت رعايت بهداشت اعتباري، وصول مطالبات و جذب منابع ارزان قيمت در سال جاري تاکيد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، رضا سهم ديني، رئيس هيئت مديره، به همراه شعبانعلي داورپناه، معاون اعتبارات، ناصر شريعتي، مدير کل بازاريابي و امور شعب و احمد حشمي‌پور مديرکل حوزه مديريت بانک دي در دور جديد بازديدهاي استاني خود، ضمن ديدار و گفتگو با همکاران و مشتريان شعب قزوين، رشت، زنجان و اردبيل خط‌مشي اعتباري سال جاري را مهمترين دستوالعمل اجرايي شعب براي تحقق رعايت بهداشت اعتباري، وصول مطالبات و جذب منابع ارزان قيمت دانست. رضا سهم ديني با تاکيد بر اين که برنامه‌هاي بانک دي در سال جاري در جهت جذب سپرده‌هاي ارزان‌قيمت است، گفت: روساي شعب بايد با مطالعه دقيق خط‌مشي اعتباري سال 1397 و تشريح اهداف تعيين شده براي تمامي‌همکاران خود، به اصلاح نسبتِ مصارف و منابع بانک و ترميم ترکيب منابع به نفع منابع ارزان قيمت حرکت کنند. رئيس هيئت مديره بانک دي ضمن تاکيد بر رعايت بهداشت اعتباري گفت: علاوه بر استفاده از شيوه‌هاي وصول مطالبات که در همه بانک‌ها مرسوم است، دقت در رعايت مقررات و قوانين در زمان پرداخت تسهيلات، احراز اعتبار مشتريان قبل از پرداخت تسهيلات و همچنين برخورد مناسب با مديون تأثير بسيار زيادي بر وصول مطالبات دارد و برخورد محترمانه و در شأن با مديون مي‌تواند آن را به پرداخت تسهيلات از طريق تحريک وجدان مجاب نمايد. سهم ديني همچنين با اشاره به حساســيت موضوع مطالبــات معوق و تاثير آن بر عملکرد صحيح بانک و اقتصاد کشورگفت: افزايش ميزان بدهي‌هاي معوق شبكه بانكي يكي از مهم‌ترين موضوعات مورد دقت مسئولين اقتصادي كشور طي سال‌هاي اخير بوده است به گونه‌اي که بازتاب آن موجب شده تا مقوله بدهي بانك‌ها فارغ از جنبه‌هاي مالي و اقتصادي؛ ابعاد رسانه‌اي نيز پيدا كند. رئيس هيئت مديره بانک دي گفت: هيئت مديره با بررسي وضعيت موجود بانک، برنامه‌هاي کوتاه مدت خود را بر فروش دارايي‌هاي غيرمولد، وصول مطالبات غيرجاري و افزايش سرمايه بانک قرار داده و از اين طريق موفق به احياء و بازپس‌گيري بسياري از مطالبات غيرجاري بانک شده است. سهم ديني در بازديد از شعبه اردبيل ضمن تقدير از همکاران اين شعبه به دليل سوددهي پايدار، کسب رتبه دوم در جذب منابع در سال 1396 و وصول مطالبات گفت: شعبه اردبيل يک الگوي موفق در ترکيب تجربه مديريتي با توانايي و انگيزه جواني همکاران است و اين بهترين گزينه الگوبرداري براي ساير شعب و همچنين بزرگترين منبع قدرت و مزيت رقابتي براي اين شعبه در تحقق اهداف خواهد بود.

ظرفيت ايجاد اشتغال در تعاوني‌ها و بنگاه‌هاي خرد و متوسط زياد است

نجفي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون گفت: ظرفيت ايجاد اشتغال در تعاوني‌ها و بنگاه‌هاي خرد و توسط زياد است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، نجفي که در کارگاه آموزشي مديران ستادي و استاني بانک توسعه تعاون سخن مي‌گفت، با اشاره به رسالت سنگين بانک توسعه تعاون در سال حمايت از کالاي ايراني خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال جاري که حمايت از کالاي ايراني مي‌باشد بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک تخصصي بخش تعاون با حمايت از تعاوني‌ها و بنگاه‌هاي خرد و متوسط نقش مهمي‌را در ايجاد اشتغال خواهد داشت وي افزود: بانک توسعه تعاون با توجه به رسالت خود از ابتداي سال تاکنون با بررسي مشکلات و موانع طرح‌هاي اشتغال روستايي و اشتغال فراگير به دنبال پيشبرد هر چه‌بهتر اين دو طرح مهم مي‌باشد.

نجفي افزود: فرهنگ‌سازماني از مقوله‌هاي مهمي‌است که براي رشد و اعتلاي سازمان بايد پيگير ارتقاء آن باشيم، در اين راه افزايش ميزان رضايت شغلي کارکنان حائز اهميت است که تأثير مستقيم بر موفقيت سازمان دارد.

نجفي با اشاره به اهميت بحث نشان اعتباري و «برندينگ» در ايجاد علقه ميان بانک و مشتري گفت: با اعتلاي برندينگ همچنين مي‌توانيم ميزان احساس مسئوليت در ميان کارکنان را اعتلا بخشيم.

وي همچنين اشارات مهمي‌را در خصوص پياده‌سازي قانون خدمات کشوري و راه‌اندازي فاز يک مرکز داده بحراني بيان داشت.


گام‌هاي موثري براي توسعه عدالت اجتماعي برداشته شده است

عيسي امامي‌عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران در سفر به استان بوشهر، ضمن بازديد از شعبه عسلويه با مديران مالي شرکت پتروشيمي‌مبين نيز ديدار کرد و گفت: در طول يک دهه فعاليت بانك خصوصا در يكسال گذشته، گام‌هاي شايسته و موثري براي كاهش فاصله طبقاتي و برقراري عدالت اجتماعي برداشته شده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، عيسي امامي‌با ارشاره به رضايت مطلوب مشتريان از خدمات بانک اظهارداشت: احساس رضايت مراجعين و متقاضيان نسبت به خدمات بانک در استان بوشهر مايه افتخار و مباهات است و اين نشان از لطف باري تعالي و همدلي و همراهي همکاران در اهتمام به امور مشتريان مي‌باشد كه با تمام تلاش و درايت خود، پاسخگوي ارباب رجوع هستند. وي افزود: فعاليت در بانک قرض الحسنه مهر ايران و همکاري با خيرين براي رفع مايحتاج ضروري نيازمندان واقعي جامعه امري مقدس است و خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي بانک مي‌تواند در رفع نيازهاي مالي افراد و بهبود وضعيت معيشتي کشور موثر باشد. امامي‌گفت: اين بانک در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي خود، سعي نموده به حوزه‌هاي زندانيان، زنان سرپرست خانوار، مددجويان کميته امداد و بهزيستي و ... ورود پيدا کند و گامهاي خوبي در جهت کاهش فاصله طبقاتي بردارد. شايان ذکر است، در اين نشست، نجدي مدير امور استان‌ها و پاساد مدير شعب استان بوشهر، نيز حضور داشتند.


تقدير نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ‌از خدمات پست‌بانک‌ايران

مسعود پزشکيان نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌به همراه جمعي از نمايندگان ضمن بازديد از غرفه پست‌بانک‌ايران در نمايشگاه دستاوردهاي وزارت ارتباطات و فناوري در مجلس از اقدامات شايسته اين بانک به ويژه در حوزه روستائي تقدير کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: دکتر فرحي مديرعامل اين بانک درجريان بازديد با ارائه گزارشي از خدمات بانک به وي به ويژه ارائه خدمات بانکي در روستاها و پرداخت تسهيلات به فعالان حوزه فناوري اطلاعات گفت: پست بانک ايران در راستاي کمک به ايجاد زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات بعنوان اساس توسعه کشور تاکنون بيش از 27 هزار ميليارد ريال بصورت تسهيلات و تعهدات درقالب صدور ضمانتنامه براي طرح‌هاي اين حوزه تامين مالي نموده است.

فرحي افزود: اين بانک براي برخورداري روستائيان از خدمات نوين الکترونيکي حوزه بانکي برنامه‌هاي مدوني دارد و طي سال گذشته علاوه بر راه‌اندازي برنامه جامع نرم‌افزار پيشرفته بانکي در شعب و در باجه‌هاي روستائي توانست 1000 دستگاه خودپرداز را نيز با حمايت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در روستاها نصب و راه‌اندازي کند.

گفتني است: در اين نمايشگاه دستاوردها، اهم اقدامات، خدمات، توانمندي‌ها، طرح‌هاي اجرا شده ازمحل منابع صندوق توسعه ملي و طرح‌هاي حوزه فناوري اطلاعات که توسط پست‌بانک‌ايران تأمين اعتبار شده است در قالب کتابچه‌ها، بروشور و کليپ‌هاي تصويري درمعرض بازديد نمايندگان مجلس و ساير بازديدکنندگان طي روزهاي برپائي نمايشگاه از بيست‌و‌سوم لغايت بيست‌وششم ارديبهشت‌ماه گذاشته شده است.


خبر خوش براي متقاضيان تسهيلات صندوق يکم

عضو هيات مديره بانک مسکن اعلام کرد: هرگونه افزايش احتمالي سقف تسهيلات خريد مسکن از محل صندوق پس ‌انداز مسکن يکم، تحت شرايطي مشخص،‌ مشمول سپرده‌گذاران قبلي اين صندوق نيز خواهد شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن -هيبنا، اگرچه موضوع افزايش سقف تسهيلات خريد مسکن به عنوان يکي از پيشنهادها و مطالبات وزارت راه و شهرسازي دست کم از حدود يک سال قبل مطرح بود، اما از بهمن‌ ماه که موضوع افزايش سقف تسهيلات خريد مسکن با اولويت بافت‌هاي فرسوده از سوي رييس ‌جمهور مطرح شد، اين موضوع جدي‌تر از قبل مورد پيگيري و دقت عمل قرار گرفت و وزارت راه و شهرسازي با اهتمام بيشتري تحقق پيشنهادهاي خود در اين زمينه را از مبادي تصميم‌ساز دنبال کرد.

با وجود اينکه هنوز سقف تسهيلات خريد مسکن در هيچ يک از انواع تسهيلات چه از محل خريد اوراق و چه از محل سپرده‌گذاري حداقل يک ساله در صندوق يکم محقق نشده است، اما هر از چندگاهي خبري از احتمال افزايش سقف اين تسهيلات در رسانه‌ها منتشر مي‌شود. ماه گذشته در يک نمونه، برخي مسولان بخش مسکن از برنامه افزايش سقف تسهيلات صندوق يکم به 100 ميليون تومان براي متقاضيان انفرادي و 200 ميليون تومان براي زوجين در تهران خبر دادند که البته چنين برنامه‌اي هنوز مورد بررسي بانک مرکزي قرار نگرفته است.

انتشار مکرر اين قبيل خبرها در چند ماه اخير سبب شده عده‌اي از متقاضيان دريافت تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن يکم که يکي از ارزان‌ترين و به‌صرفه‌ترين انواع تسهيلات قابل پرداخت در شبکه بانکي کشور در حال حاضر است، دچار تعلل شوند. آنها با شنيدن اين اخبار موقتا از افتتاح حساب يکم خودداري مي‌کنند و ترجيح مي‌دهند قدري صبر کنند تا زمان افتتاح حساب آنها به پس از تصميم گيري جديد درباره سقف تسهيلات خريد از محل صندوق پس‌انداز يکم موکول شود تا مشمول اين افزايش شوند.


رشد ضمانت نامه‌هاي ريالي بانک صادرات ايران

معاون اعتبارات بانک صادرات ايران گفت: ضمانت نامه‌هاي ريالي صادر شده توسط اين بانک در سال ٩٦ قريب به ١٨ هزار و ٥٠٠ ميليارد ريال افزايش يافته و همچنين مطالبات اين بخش نيز رقم قابل توجهي کاهش يافته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، امير يوسفيان در جمع ٥٠٠ رييس شعبه برتر اين بانک با بيان اينکه تلاش‌هاي صورت گرفته در سطح شبکه بانک براي صدور ضمانت نامه‌هاي ريالي مطلوب بوده، گفت: بانک صادرات ايران طي سال ٩٦ با ثبت رشد ٢١.٧ درصدي ميزان صدور ضمانت نامه‌هاي ريالي قريب به ١٨ هزار و ٥٠٠ ميليارد ريال افزايش داشته و مطالبات اين نوع تعهدات نيز بالغ بر ١٠٠٠ ميليارد ريال نسبت به سال قبل کاهش داشته است. معاون اعتبارات بانک صادرات ايران افزود: بانک صادرات ايران با توجه به پتانسيل‌هاي موجود و برنامه ريزي‌هاي انجام شده، به رتبه برتر صدور ضمانت نامه‌هاي ريالي در شبکه بانکي در سال ٩٧ دست خواهد يافت. وي در همايش «تجليل از ٥٠٠ رييس شعبه برتر بانک صادرات ايران» ظرفيت‌هاي بزرگ بانک را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعتبارات اسنادي ريالي و ارزي ظرفيت بسيار گسترده‌اي در اين بانک براي بخش‌هاي مختلف صنعتي و بازرگاني ايجاد کرده و بايد سهم بيشتري از قابليت‌هاي اين بخش در راه خدمت به اقتصاد کشور بکار گرفته شود.

بانک شهر پيشاني اقتصادي شهري است

شهردار يزد با بيان اينکه بانک شهر به عنوان پيشاني اقتصادي در مجموعه مديريت شهري به شمار مي‌رود،گفت: فعاليت‌هاي بانک شهر در طرح‌هاي مختلف مديريت شهري به يکي از مهمترين محورهاي اصلي توسعه شهرها تبديل شده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر ، مهدي جمالي نژاد با بيان اين مطلب تأکيد کرد: در حال حاضر، شهروندان شعبه‌ها و شهرنت‌هاي بانک شهر به عنوان يک کانون مهم دريافت و انجام خدمات و تسهيلات بانکي نزد مردم شناخته شده است. وي با بيان اين که اين بانک در مدت کوتاه فعاليت خود توانسته پله‌هاي رشد و ترقي را با سرعت سپري کند، افزود: خدمات نوين بانک شهر به ويژه در پيشخوان‌هاي شهرنت باعث شده تا شهر جهاني يزد بتواند خود را با سرعت زيادي در مسير رسيدن به شهر هوشمند و الکترونيک قرار دهد. جمالي نژاد ادامه داد: به همين منظور شهروندان يزدي براي مشارکت بانک شهر در برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي در کنار فعاليت‌هاي بانکي همواره ابراز رضايتمندي داشته اند. و به اين بانک اعتماد دارند. وي تصريح کرد: بانک‌هاي ديگر نيز بايد برنامه‌هاي فرهنگي بانک شهر به ويژه در حوزه مديريت شهري را جزو برنامه‌هاي اولويت دار خود قرار دهند تا بتوان هر چه سريع تر دستيابي به شاخص‌هاي توسعه‌اي بخش‌هاي مختلف را محقق کرد.