27 درصد فارغ‌التحصيلان زنان هستند

معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: زنان ايراني بيشتر از مردان در دانشگاه‌ها هستند و در همه رشته‌ها بجز مهندسي زنان پيشي گرفته‌اند و اين نشان‌دهنده سياستگذاري اصولي براي زنان در ايران است. معصومه ابتکار بيان داشت: کارآفريني زنان يکي از مسايل مهم دولت دوازهم است؛ چون جمعيت قابل توجهي از زنان تحصيلات دانشگاهي دارند و آمارها نشان مي‌دهد که ٢٧ درصد فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها زن هستند. معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: شمار زنان ايراني بيشتر از مردان در دانشگاه‌ها است و در همه رشته‌ها بجز مهندسي زنان پيشي گرفته‌اند و اين نشان دهنده سياست‌گذاري اصولي براي زنان در ايران است.

شهر گردش‌پذير بايد انسان محور باشد

رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران، گفت: تا زماني که نتوانيم شهر را انسان محور کنيم و تا زماني که ماشين تمام معابر را در بر گرفته چگونه مي‌توانيم بگوييم اين شهر گردش‌پذير است. محمد سالاري افزود: موضوع ميراث فرهنگي و گردشگري و نقش و تاثير آن در افزايش ميزان درآمدهاي پايدار شهري که از چالش‌هاي درآمدي کلانشهرها است داراي اهميت فراوان است. وي گفت: اگر بياييم براساس اصول اساسي اداره شهر، اسناد فرا دست به خصوص طرح جامع و برنامه‌هاي ۵ ساله که تدوين مي‌کنيم در راستاي اجراي دقيق آن مسئوليت نظارتي خود را انجام دهيم قطعا اين رويکرد بيشتر منجر به صيانت از اماکن ميراثي‌مان مي‌شود.

وجود تنها ۳ هزار و ۴۰۰ محيط‌بان در کشور

عضو هيات رييسه کميسيون قضايي مجلس عمده‌ترين محور لايحه حمايت از محيط بانان وجنگل بانان را برخورداري از امتيازات ضابطان دادگستري در بکارگيري سلاح دانست. يحيي کمالي‌پور در رابطه با آخرين وضعيت لايحه حمايت از محيط بانان و جنگلبانان، گفت: اين لايحه نيازمند اصلاحات جزئي است و اگر آنها را رفع کنيم به زودي به صحن علني ارائه خواهيم کرد؛ البته کارگروهي تشکيل شده وظيفه رسيدگي به لايحه را برعهده گرفته که نتيجه را تا يک هفته آينده به کميسيون ارائه کند. وي گفت: تنها سه هزار و 400 محيط‌بان وظيفه حفاظت و پاسداري از محيط زيست کشور را برعهده داشته و تعداد آنها به هيچ وجه جوابگوي حفاظت از محيط زيست نيست.


معاون برنامه‌ريزي شهرداري تهران با اشاره به نياز 200 هزار ميليارد توماني شهرداري تهران در افق پنج‌ساله براي اداره امور جاري، انجام تعهدات ناتمام و بازپرداخت بدهي‌ها، از بدهي 150 هزار ميليارد توماني براي هشت کلانشهر خبر داد. به گزارش ايسنا، حجت ا... ميرزايي در حاشيه چهارمين کنفرانس مديريت شهري و دهمين جشنواره بين المللي برترين‌هاي پژوهش و نوآوري در مديريت شهري گفت: به زودي سامانه "پژوهش يار" ملي خواهد شد تا همه پژوهشگران در سطح کشور دستاوردهاي مرکز مطالعات خود را براي استفاده رايگان از مطالعاتشان و همچنين جلوگيري از انجام مطالعات موازي بارگذاري کنند. وي با بيان اينکه در اين جلسه به موضوع اقتصاد نوين شهري و درآمدهاي پايدار توجه مي‌شود، تصريح کرد: نظام مالي شهرداري‌ها پاشنه آشيل کلانشهرها است؛ چرا که تامين بودجه ساليانه، ميزان بدهي و همچنين منابع مورد نياز براي اجراي پروژه‌ها به رقم زيادي رسيده که حدودا 150 هزار ميليارد تومان براي هشت کلانشهر مي‌شود که حدود 50 درصد بودجه عمومي‌دولت مي‌شود. ميرزايي با بيان اينکه تهران تا پنج سال آينده، نياز به 200 هزار ميليارد تومان دارد که براي اداره امور جاري، انجام تعهدات ناتمام و بازپرداخت بدهي‌هايش هزينه کند و برآورد ما اين است که هشت کلانشهر نيز در افق چهارساله به 400 هزار ميليارد تومان احتياج دارند که رقم بسيار بالايي است و حال اينکه اقتصاد امروز شهرها و ساز وکار تامين مالي در شهرها به هيچ وجه ظرفيت تأمين اين رقم را ندارند؛ چراکه نظام ماليه شهرها عقب مانده است و ساير زيرسيستم‌ها نيز همچون بودجه‌ريزي و ... توسعه نيافته باقي مانده است. وي با بيان اينکه مسئله مهم کلانشهرها بازسازي نظام مالي شهرداري و توسعه زير سيستم‌هاي اداره شهر همچون بودجه‌ريزي و ... است، گفت: يکي از روش‌هاي توانمندسازي کلانشهرها ، استفاده از سرمايه انساني و به کارگيري گسترده فناوري‌هاي جديد است که شهرداري‌ها کمک مي‌کنند از اين مسير عبور کنند چراکه درحال حاضر نظام ماليه شهرداري‌ها وابسته به ساخت وساز است و بايد به سمت استفاده از فناوري‌هاي نوين تغيير کند و دراين راستا مهم است که دانش اقتصاد شهر بازسازي شود.

ميرزايي در مورد جلسه معاونين برنامه‌ريزي کلانشهرها نيز با بيان اينکه دراين جلسه ديپلماسي براي ارتقاي جايگاه کلانشهرها برگزار مي‌شود، گفت: ارتباط موثر با ساير کلانشهرها علاوه بر اينکه سبب مي‌شود با يکديگر آشنا شويم موجب اصلاح ساختار مي‌شود. وي با بيان اينکه ظرفيت منابع انساني در شهرداري خوب است اما متناسب با اين نياز تدارک ديده نشده است تصريح کرد: نيازمند آموزش‌هاي مستمر و توانمندسازي براي پرسنل هستيم و اين درحالي است که شهرداري بايد هنرمندانه از دانش ملي و بين المللي و همچنين تجربه انديشمندان اقتصاد شهري استفاده کند.



مديرعامل شرکت آبفا اصفهان:سازگار نمودن مردم با کم آبي تنها مختص يک دستگاه نيست

تجارت-استان اصفهان:مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در نشستي با مديران، معاونان مالي و پشتيباني و مسئولان روابط عمومي‌مديران نواحي آموزش و پرورش استان بر فرهنگ سازي مصرف بهينه آب تأکيد کرد و گفت: در سال آبي جاري که 47 درصد کاهش بارش داشتيم بايد تک تک افراد جامعه آب را بهينه مصرف کنند تا در اين شرايط خشکسالي مسئوليت اجتماعي خود را در مقابله با تبعات ناشي از خشکسالي به خوبي انجام داده باشيم که در اين زمينه آموزش و پرورش بهترين نهاد براي مهيا نمودن فرهنگ صحيح مصرف در جامعه هستند.مهندس‌هاشم اميني اعلام کرد: آموزگاران قشري بسيار اثرگذار در جامعه هستند که مي‌تواند مردم را به اين باور برسانند که آب با تغيير اقليم در کشور کم شده است و بايد مصرف را متناسب با منابع تطبيق دهيم.وي افزود: سازگار نمودن مردم با کم آبي تنها مختص يک دستگاه نيست. اين امر يک رويداد بين بخشي است که بسياري از دستگاهها و نهادها بايد مردم را ترغيب به سازگاري با کم آبي نمايند که در اين ميان آموزش و پرورش نقش مؤثري در اين زمينه دارد.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مديريت مصرف آب از سوي تمام مردم را بسيار مهم خواند و اعلام کرد: متأسفانه با اينکه در چندسال اخير اقليم آب و هوايي کشور تغيير کرده است و اقليم برخي از نقاط کشور از نيمه خشک به خشک تبديل شده است اما هنوز بعضي از مردم آب را درست مصرف نمي‌کنند .مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: معلمان و دانش آموزان مي‌توانند به عنوان مروجان اصلي مصرف بهينه آب به کمک شرکت آب و فاضلاب بيايند و معلمان بايد علاوه بر شغل معلمي‌سقايي را هم بپذيرند و در اين زمينه فرهنگسازي کنند.مهندس ‌هاشم اميني با بيان اينکه مردم اگر مي‌خواهند در نيم فصل اول سال جاري با چالش جدي در دسترسي پايدار به آب شرب مواجه نشوند بايد مصرف‌شان را مديريت کنند .وي تاکيد کرد: توصيه مي‌شود مردم به راهکارهاي مصرف بهينه آب که از سوي شرکت آبفا استان اصفهان در قالب توزيع بروشور در ميادين و اماکن پرتردد شهر و برنامه‌هايي که در قالب فيلم‌هاي مستند، انيميشن، موشن گرافي، زير نويس و گزارش‌ها از مرکز صدا و سيما به سمع و نظر مردم مي‌رسد توجه کنند.مهندس اميني به انعقاد تفاهم نامه همکاري ميان شرکت آبفا استان اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شرکت آبفا استان اصفهان طي تفاهم نامه‌اي که با اداره آموزش و پرورش منعقد کرده مقرر شده اداره آموزش و پرورش با استفاده از ظرفيت خانه فرهنگ آب راه‌هاي مصرف بهينه آب را به دانش آموزان در مقاطع مختلف آموزش دهد.مديرعامل شرکت آبفا استان اصفهان ادامه داد: زنگ آب نماد پررنگتر شدن تفاهمنامه ميان آموزش و پرورش و آبفا است و با مديريت صحيح مي‌توان از اين بحران عبور کرد.در اين جلسه سيد محمد ميرپور، معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش استان اصفهان در نهادينه کردن مصرف بهينه آب و در خصوص صرفه جويي در مصرف آب مي‌توانيم از روش‌هاي مختلف آموزشي و فرهنگي براي فرهنگ سازي استفاده کنيم و در اين زمينه دانش آموزان و معلمان بهترين کساني هستند که مي‌توانند موثر باشند.

برگزاري آيين کلنگ زني 3 پروژه آبرساني روستايي در شهرستان گتوند

تجارت-استان خوزستان:آيين کلنگ زني 3 پروژه آبرساني روستايي شهرستان گتوند با حضور نماينده مردم شهرستان‌هاي شوشتر، گتوند و عقيلي و جمعي از مسوولين محلي گتوند برگزار شد.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان خوزستان از بهبود کمي‌و کيفي آب شرب 26 روستاي شهرستان گتوند خبر داد و گفت: با عمليات سازي 3 پروژه آبرساني روستايي در سطح شهرستان گتوند در بخش‌هاي عقيلي و مرکزي آب شرب 26 روستاي اين شهرستان بلحاظ کمي‌و کيفي بهبود پيدا خواهد کرد.درويشعلي کريمي‌در آيين کلنگ زني پروژه آبرساني به روستاهاي آبيد حاجي بابا و آبيد علي باز اظهار کرد: عمليات حفر چاه عميق و کارگزاري 8 کيلومتر خط انتقال آب شرب تا هفته دولت به اتمام خواهد رسيد و در فاز بعد عمليات تجهيز چاه اجرا خواهد شد.کريمي‌يادآور شد: روستاي آبيد حاجي بابا 69 خانوار با جمعيتي بالغ بر 356 نفر و آبيد علي باز 87 خانوار با جمعيتي بالغ بر 451 را تحت پوشش دارند.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خوزستان در بخش ديگري از سخنان خود و در آيين کلنگ زني پروژه آبرساني به روستاهاي دشت درب عليا و امام محمدبن زيد اظهار کرد: در اين پروژه مخزن هوايي 100 متر مکعبي احداث خواهد شد و عمليات کارگزاري 10 کيلومتر خط انتقال آب شرب از فاز سوم مجتمع آبرساني عقيلي شهرستان گتوند به اجرا درخواهد آمد.کريمي‌ادامه داد: اين پروژه در 3 فاز تعريف شده است که در فاز اول 6 روستا از نعمت آب شرب پايدار و بهداشتي بهره مند شده، در فاز دوم که در هفته دولت به بهره برداري خواهد رسيد 8 روستا و در فاز سوم 6 روستا در ايام مبارک دهه فجر از نعمت آب شرب پايدار و بهداشتي بهره مند مي‌شوند.وي از بهبود کيفيت و افزايش فشار آب شرب اهالي شريف 20 روستاي تحت پوشش اين مجتمع آبرساني، با بهره برداري از اين پروژه خبر داد.کريمي‌يادآور شد: اين 20 روستا از توابع بخش عقيلي هستند و جمعيتي بالغ بر 13 هزار و 300 نفر را تحت پوشش دارند.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان خوزستان در بخش ديگري از سخنان خود و در آيين کلنگ زني پروژه آبرساني به 4 روستاي بخش مرکزي شهرستان گتوند اظهار کرد: در اين پروژه آب شرب 4 روستاي عباس آباد، سه پيرون، پل پرزين و ميان پيلان پايدار خواهد شد.

مسئول بسيج سازندگي سپاه روح ا.. استان مرکزي:

965 فرصت شغلي در استان مرکزي ايجاد شد

مسئول بسيج سازندگي سپاه روح ا... استان مرکزي گفت: پارسال 965 فرصت شغلي مستقيم توسط اين نهاد انقلابي در نقاط مختلف شهري و روستايي اين استان ايجاد شد.سرهنگ پاسدار علي فراهاني افزود: فرصت‌هاي شغلي سازمان بسيج سازندگي سپاه روح ا... در سه بخش عمراني، ارائه تسهيلات اقتصاد مقاومتي و ايجاد صنايع تبديلي ايجاد شده است. وي ادامه داد: پارسال 44 ميلياد و 840 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزايي اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي توسط بسيج سازندگي سپاه روح ا... به متقاضيان پرداخت شد که در اين فرآيند، 399 واحد توليدي ايجاد و زمينه اشتغال مستقيم 715 نفر فراهم شد. مسئول بسيج سازندگي سپاه روح ا... استان مرکزي بيان کرد: مابقي فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده در اين استان در بخش‌هاي عمراني و فعاليت‌هاي ساختماني ايجاد شده است. وي اظهار کرد: تسهيلات اقتصاد مقاومتي بسيج سازندگي در 14 بخش پرورش دام سنگين، کاشت زعفران، صنايع دستي، پرورش مرغ بومي، پرورش قارچ، کشت گياهان دارويي، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچين، داربستي کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهي، محصولات گلخانه‌اي و صنايع تبديلي به متقاضيان پرداخت شد. سرهنگ پاسدار فراهاني گفت: پرداخت تسهيلات اشتغالزايي بسيج سازندگي سپاه روح ا... در سال جاري نيز ادامه دارد. مسئول بسيج سازندگي سپاه روح ا... استان مرکزي بيان کرد: در ايام نوروز امسال نيز 356 نفر در قالب 25 گروه جهادي به مناطق محروم استان اعزام شدند که ساخت 21 خانه محروم، مرمت 18 خانه روستايي، ساخت سه خانه عالم، مرمت 2 باب مدرسه، چهار مسجد، چهار حمام و يک طرح آبرساني انجام شد. وي افزود: اردهاي هجرت نيز در ايام تابستان سال گذشته با هدف رنگ آميزي ديوارها و تعمير زيرساخت‌ها و ميز و نيمکت‌هاي مدارس به نقاط مختلف استان اعزام شدند که در اين راستا بيش از 568 ميليون و 200 هزار ريال نيز هزينه شد. سرهنگ پاسدار فراهاني اضافه کرد: همچنين کاشت يک هزار 500 اصله نهال مثمر و پنج هزار و 500 اصله نهال غيرمثمر در 28 هکتار و ايجاد بادشکن در 70 هکتار از اراضي کوير ميقان با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد و 500 ميليون ريال از ديگر فعاليت‌هاي بسيج سازندگي سپاه روح ا... استان مرکزي در سال گذشته است. مسئول بسيج سازندگي سپاه روح ا... استان مرکزي افزود: ارسال 197 کانکس به هفت روستاي سرپل ذهاب، ايجاد 137 سرويس بهداشتي و حمام، ساخت 2 باب مسجد و مدرسه از مهمترين اقدامات اين نهاد انقلابي در سرپل ذهاب است که بر اين اساس 721 نفر جمعيت در قالب 187 خانوار از اين خدمات بهره مند شدند. وي ادامه داد: يک هزار و 125 واحد مسکوني در شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجاني به طور کلي تخريب شده که در مرحله اول، ساخت 453 واحد در دستور کار قرار گرفته که از اين تعداد مسئوليت ساخت 27 واحد مسکوني در دهستان خانه شور شهرستان ثلاث باباجاني به سپاه روح ا... واگذار و هم اکنون در مرحله پي‌ريزي و ديوار کشي است. سرهنگ پاسدار فراهاني در خصوص طرح کرامت سپاه روح ا... استان مرکزي نيز گفت: بر اساس اين طرح، 12 محله حاشيه نشين در شهرهاي اراک، ساوه، خمين و شازند انتخاب شده و براي ساماندهي اين محله‌ها اعتباري بالغ بر 48 ميليارد ريال درنظر گرفته شده که از اين ميزان 24 ميليارد ريال از سوي خيران و اهالي محله و مابقي نيز از سوي سپاه روح ا... تامين مي‌شود.

کارگاه آموزشي گياهان دارويي در شهرستان آق قلا برگزار شد

تجارت-استان گلستان:به ميزباني اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آق قلا صبح امروز 17ارديبهشت ماه ، يک دوره کارگاه آموزشي گياهان دارويي براي بهره برداران مراتع حوزه اين شهرستان در مراتع گوبگلجه آق قلا برگزار شد .در آغاز اين دوره که با همکاري شرکت تعاوني چمنزار آلاگل و مديريت کشاورزي شهرستان و اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان برگزار گرديد رئيس اداره منابع طبيعي طي سخناني پيرامون وسعت و شرايط مراتع ، گونه‌هاي موجود و تاثيرات اقليمي‌بر روي پوشش گياهي مراتع اين شهرستان سخناني بيان داشتند.در ادامه کارشناس سايت ، گونه‌هاي دارويي و مرتعي کشت شده در سايت را به بهره برداران معرفي نموده ، توضيحاتي در خصوص کشت و روشهاي برداشت و نيز تاثيرات کشت اين گونه‌ها بر بهبود مراتع و معيشت بهره برداران و دامداران را بيان نمودند.خانم مهندس محمدزاده در ادامه اقدام به ارائه چندين گونه دارويي که پس از يک سال کشت در اين سايت به مرحله توليد و بهره برداري رسيده کردند ، همچنين شش گونه گياه دارويي موثر در منطقه شامل: اِفسِطين ، بابونه ، آويشن ، ختمي‌دارويي ، پنيرک ، مريم گلي ، زعفران و گل گاوزبان را معرفي و گسترش کشت گونه‌هاي مذکور توسط دامداران و استفاده از علوفه توليدي جهت تاليف دام و نيز فروش محصولات توليدي از جمله عسل و فرآورده‌هاي دارويي خشک به عطاري‌ها و کارخانه‌هاي داروسازي را از جمله نکات مثبت تلقي ، عنوان نمودند انجام چنين کارهاي مثبتي ، مانع ورود دام به مرتع گرديده به تجديد حيات مرتع کمک مي‌نمايند.

دستور وزير براي تشديد بازرسي‌هاي دارويي

سخنگوي وزارت بهداشت درباره برخي اظهار نگراني‌ها مبني بر کمبود برخي اقلام دارويي به دليل نرخ ارز و خروج آمريکا از برجام، ضمن رد اين موضوع و با اشاره به دستور وزير بهداشت براي تشديد بازرسي‌ها در حوزه دارو و تجهيزات، گفت: تعدادي اندک مي‌خواهند از شرايط سخت احتمالي، سوء استفاده کرده و از آب گل آلود ماهي بگيرند، اما قطعا با آنها برخورد قانوني مي‌کنيم. به گزارش ايسنا، ايرج حريرچي تاکيد کرد: البته در موارد جزيي مي‌بينيم چه صحبت‌هايي مبني بر کمبود اقلام دارويي و يا تجهيزات پزشکي با استدلال‌هاي کاملا نادرست مطرح مي‌شود. نمي‌شود که با ارز ۴۲۰۰ توماني جنسي را وارد کرد و بعد بخواهيم با قميت بالاتر آن را بفروشيم. بنابراين در برخي موارد اعلام مي‌شود ما بايد دارو را جايگزين کنيم و آن را به قيمت جديد بفروشيم. وي تاکيد کرد:‌ در گزارش‌هايي که نهاد رياست جمهوري و دستگاه‌هاي نظارتي ارائه دادند اعلام شد که بخش دارو جزو بخش‌هاي قابل قبول بوده است. البته طبق گزارش‌ها اختلالاتي در زمينه مکمل‌ها وجود داشته، اما در دارو اختلالي ديده نشده است. وزير بهداشت نيز دستور تشديد بازرسي‌ها را داده است.

آزمون مشترک مدارس سمپاد و نمونه دولتي براي جذب دانش‌آموز

رييس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: براي پذيرش دانش‌آموز در پايه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتي يک آزمون مشترک برگزار مي‌شود. به گزارش تسنيم, عبدالرسول عمادي درباره برگزاري آزمون پايه دهم مدارس سمپاد اظهار کرد: برنامه آزمون ورودي دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد در تاريخ 11 خرداد است و يک آزمون براي پذيرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد و نمونه دولتي برگزار مي‌شود. وي افزود: برمبناي اين آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتي اقدام به گزينش دانش‌آموز مي‌کنند. رئيس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اين پرسش که آيا تعداد پذيرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد دوره دوم متوسطه کاهش مي‌يابد؟ گفت: خير بر اساس چارچوبي که دارند دانش‌آموز خواهند گرفت و افرادي که در اين آزمون نمره مي‌آورند ابتدا به مدارس سمپاد مي‌روند و بعد به مدارس نمونه دولتي.

بازگشت ۹۷ درصدي به اعتياد بعد از ترک

رئيس پليس پايتخت گفت: چرخه بازپروري معتادان بايد اصلاح شود چرا که بيش از ۹۷ درصد معتادان در چرخه موجود پس از ترک، مجدد به مصرف مواد مخدر روي مي‌آورند. به گزارش مهر، سردار حسين رحيمي‌گفت: بايد از ظرفيت همه نهادها و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي در زمينه مبارزه با اين پديده شوم استفاده شود. وي با بيان اينکه در بحث پيشگيري و برخورد با اعتياد بايد طرحي نو و کارشناسي شده ارائه شود، گفت: فرد معتاد پس از ترک نبايد به حال خود رها شود و حتي پس از ترک هم بايد تحت نظر و مراقبت قرار داشته باشد.


تکميل اورژانس هسته‌اي بوشهر نيازمند ۳۰۰ ميليارد ريال است

تجارت استان بوشهر : رييس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: تکميل اورژانس هسته‌اي بوشهر نيازمند ۳۰۰ ميليارد ريال است.دکتر سعيد کشميري در حاشيه بازديد معاون رييس‌جمهور از مراحل ساخت اورژانس عمومي‌و هسته‌اي بوشهر اظهار داشت: در راستاي توسعه زيرساخت‌هاي سلامت در استان بوشهر تلاش گسترده‌اي صورت گرفته است.وي اضافه کرد: تکميل پروژه‌هاي آموزشي، بهداشتي و درماني در بوشهر با جديت دنبال مي‌شود و انتظار داريم با تأمين اعتبارات موردنياز شاهد تسريع در تکميل اين پروژه‌ها و زيرساخت‌ها باشيم.رييس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر بيان کرد: اورژانس عمومي‌و هسته‌اي بوشهر با زيربناي هشت هزار مترمربع در دست احداث است که در حال حاضر داراي ۴۰ درصد پيشرفت فيزيکي است.وي با اشاره به اينکه تاکنون ۹0 ميليارد ريال براي ساخت اين مرکز هزينه شده است، ادامه داد: تاکنون 60 ميليارد ريال براي اين مرکز پرداخت‌شده است.دکتر محمدباقر نوبخت پس از بازديد مرکز تحقيقات پزشکي هسته‌اي و تصويربرداري مولکولي استان بوشهر، به محل اجراي پروژه ساخت اورژانس عمومي‌و هسته‌اي بوشهر رفت.

تبريک شهردار به مناسبت قهرماني تيم دوچرخه سواري تريال رباط کريم

تجارت-رباط کريم-علي کيواني - دکتر ميرزماني شهردار رباط کريم در پيامي‌قهرماني تيم دوچرخه سواري تريال را در مسابقات کشوري تبريک گفت. متن پيام به شرح زير است:کسب مقام قهرماني تيم تريال هيات دوچرخه سواري رباط کريم در مسابقات کاپ کشور در مازندران مايه مباهات اينجانب، اعضاي شوراي شهر و مردم شريف رباط کريم شد.اينجانب ضمن تبريک اين موفقيت بزرگ و آرزوي توفيق و سربلندي براي اين عزيزان، استمرار پيروزي‌هاي جوانان شهر رباط کريم در همه عرصه‌هاي ورزشي، هنري و علمي‌را از درگاه ايزد منان خواستارم.گفتني است چندي پيش اردوي تيم ملي دوچرخه سواري تريال کشور و تيم رباط کريم با حمايت شهرداري و شوراي اسلامي‌شهر و ميزباني شهرستان رباط کريم برگزار شد که به نائب قهرماني تيم ملي کشورمان در اولين دوره مسابقات آسيايي ژاپن و قهرماني تيم رباط کريم در کشور منجر شد.


۱۰۰ هزار دانش‌آموز در معرض خطر اعتياد قرار دارند

گروه اجتماعي: آمارها و گزارش‌هاي متفاوتي درباره ميزان دانش آموزان معتاد در کشور منتشر شده است. اگر تا چند سال قبل برخي مسئولان به دنبال تکذيب وجود اعتياد در ميان دانش آموزان بودند، حالا مدتي است که با نگاهي واقع بينانه به دنبال آسيب‌شناسي و راه درمان آن هستند. در دولت‌هاي احمدي‌نژاد مسئولان اصرار داشتند که جمعيت معتادان حاضر در مدارس اندک و در حدود دو هزار نفر است. در همان زمان مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر گزارش‌هايي منتشر مي‌کردند و نشان از آماري داشت که وجود اعتياد در حدود 30 هزار دانش آموز را تاييد مي‌کرد. همان روزها هم بسياري از کارشناسان و فعالان حوزه آسيب‌شناسي اجتماعي تاکيد مي‌کردند که جمعيت دانش آموزان معتاد خيلي بيشتر از اين حرف‌هاست.

حالا مديرکل دفتر مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور از نظر اعتياد در مرحله‌اي قرار دارند که پس از تجربه مصرف اوليه به مصرف خود ادامه داده و امروزه نيازمند درمان هستند. دکتر منصور کيايي که در برنامه‌اي راديويي صحبت مي‌کرد با اشاره به فعاليت‌هاي وزارت آموزش و پرورش در حوزه اعتياد دانش آموزان، گفت: وزارت آموزش و پرورش بارها و به صورت متعدد دغدغههاي خود را در حوزه مصرف مواد در گروه سني دانشآموزان مطرح کرده است. وي همچنين در ادامه افزود: بدون شک وزارت آموزش و پرورش فعاليتهاي خود را در حوزه اعتياد دانش آموزان محدود به عملکردهاي آماري نکرده است، به طوري که در طي سالهاي گذشته و به ويژه در سال جاري اقدامات گستردهاي را در اين حوزه انجام داده است.

مديرکل دفتر مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه متنوع آموزشي، فرهنگي و مراقبتي اين سازمان در مقابه با اعتياد در گروه سني دانش آموزان کشور، عنوان کرد: در حال حاضر به تناسب ميانگينهاي آماري، رشد اعتياد در ميان دانش آموزان کشور حدود کم تر از يک درصد افزايش داشته است. وي همچنين در ادامه اضافه کرد: امروزه حدود ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور در معرض خطر اعتياد هستند، به طوري که برخي از اين دانش آموزان يا تجربه مصرف را داشته يا در معرض اين آسيب قرار دارند.

دکتر منصور کيايي همچنين در ادامه افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور از نظر اعتياد در مرحله‌اي قرار دارند که پس از تجربه مصرف اوليه به مصرف خود ادامه داده و امروزه نيازمند درمان هستند. وي با اشاره به همکاري و تعامل ميان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي کشور، اظهار کرد: دانش آموزان معتاد شناسايي شده به واسطه همکاري وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزيستي با وزارت آموزش و پرورش با محوريت ستاد مبارزه با مواد مخدر براساس شيوه نامه‌هاي موجود مورد درمان قرار مي‌گيرند.

پيش از اين کيايي، مديرکل دفتر مراقبت از آسيب‌هاي اجتماعي آموزش‌وپرورش گفته بود که ۱۳۶ هزار نفر دانش‌آموزاني هستند که نشانه‌هاي خطر را دارند يعني متغيرهاي رواني، اجتماعي و محيطي مويد اين است که اين افراد ريسک خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر را دارند. کيايي تعداد دانش‌آموزاني را که حداقل يک بار مواد مخدر مصرف کرده‌اند ۳ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرده است. به گفته او اين تعداد به مراکز درماني ارجاع شده‌اند و با همراهي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تحت درمان سرپايي يا بستري قرار گرفتند.