جايزه معتبر سينمايي براي فرديناند

ريو فرديناند، کاپيتان سابق منچستريونايتد، براي فيلم تلويزيوني "پدر و مادر بودن"، جايزه بهترين مستند تلويزيوني را از جوايز بفتا دريافت کرد.

به گزارش ورزش سه، فرديناند در سال 2015 همسرش ربکا اليسون را به دليل ابتلا به سرطان از دست داد؛ اتفاقي که باعث شد او مجبور شود به تنهايي سه فرزندش را بزرگ کند. او اين تجربه سخت را به شکل يک فيلم مستند به تصوير کشيد و همين جايزه بفتا را براي او به ارمغان آورد.

او که در هنگام دريافت اين جايزه احساساتي شده بود، در سخنراني اش گفت: اين تجربه واقعا عجيبي بود. من اين کار را فقط به خاطر سه فرزندم انجام دادم. بدترين قسمت دريافت اين جايزه اين است که الان کاملا احساساتي شدم.


آخرين باري که بارسا 5 تايي شده بود

بارسا با شکست 5-4 در زمين لوانته، نتوانست به رکورد يک فصل بي شکستي در لاليگا دست يابد.

بدبين‌ترين هوادار بارسا هم تصور نمي‌کرد که تيم محبوبش بدون مسي 5 گل دريافت کند. آخرين باري که بارسا توانسته بود در يک بازي 4 گل بزند اما در نهايت شکست خورده زمين را ترک کند، به سال‌هاي 1994 و 1950 برمي‌گشت. سال 94 بارسا در سوپرکاپ اسپانيا 5-4 به ساراگوسا باخته بود و سال 1950 نيز در مقابل اتلتيکو مادريد 6-4 مغلوب شده بود. بارسا قبلا نيز سابقه پذيرش 5 گل از لوانته را داشت. آخرين باري که بارسا در يک بازي رسمي‌5 گل يا بيشتر دريافت کرده بود، به 3 دسامبر 2003 و برابر مالاگا برمي‌گشت(5-1).


مقايسه‌ام با مسي و رونالدو درست نيست

محمد صلاح، ستاره ليورپول معتقد است که مقايسه شدن او با ليونل مسي و رونالدو، مقايسه درستي نيست.

صلاح فصل بسيار خوبي را پشت سر گذاشته و در 36 بازي در ليگ برتر، 32 گل به ثمر رسانده است و شرايط بسيار خوبي دارد. او در اين فصل به خاطر درخشش فوق العاده‌اش با مسي و رونالدو مقايسه شده و در فينال چمپيونزليگ نيز بايد به مصاف ستاره رئال برود. با اين حال او اين مقايسه را درست نمي‌داند.

ستاره مصري گفت: به نظرم اين مقايسه درست نيست. نمي‌خواهم بگويم از اين مقايسه خوشحال نيستم زيرا اين دو همواره در اين 10 يا 11 سال در اوج بوده اند. بدين ترتيب، بايد سطح فوتبالم را براي سال‌ها حفظ کنم.



تکليف اسکيت براي حضور در بازي‌هاي آسيايي هفته آينده مشخص مي‌شود

رييس فدراسيون اسکيت مي‌گويد اگر متوليان ورزش ايران تصميم بگيرند که تيم ملي اسکيت را به مسابقات آسيايي جاکارتا اعزام نکنند، باز هم اين تيم بايد بتواند با درخشش در مسابقات جهاني هلند، تواناييش را به رخ بکشد.

به نقل از ايسنا- منطقه خراسان، بهمن محمدرضايي اظهار کرد: اميدواريم بتوانيم با آمادگي کامل در بازيهاي آسيايي جاکارتا حاضر شويم، البته که بحث‌هايي در مورد عدم حضور تيم ملي در اين مسابقات مطرح شده که در حال رايزني با مسئولين هستيم. مدارک و مستنداتي ارائه کرده‌ايم تا در جلسه هفته آينده که قرار است در اين خصوص برگزار شود، تکليف ملي‌پوشان براي حضور در جاکارتا مشخص شود.

محمدرضايي ادامه داد: در صورت عدم اعزام تيم ملي به اين مسابقات، باز فرصت حضور در رقابت‌هاي جهاني هلند و آسيايي کره را داريم. بايد با کسب سهميه حضور در اين رقابت‌‎ها حق خودمان را بگيريم و به مسئولين ورزشي کشور ثابت کنيم که چه جايگاهي داريم و بايستي به اين رشته ورزشي توجه بيشتري شود.

مقام نخست فراز شکري در ليگ برتر دوچرخه‌سواري کوهستان

نايب قهرمان دوچرخه سواري کوهستان آسيا مقام اول ليگ برتر را به دست آورد.

به نقل از ايسنا، مرحله نخست ليگ برتر دوچرخه سواري کوهستان در بروجن برگزار شد و فراز شکري نايب قهرمان آسيا توانست عنوان نخست را در ماده کراس کانتري به دست آورد.

فراز شکري از تيم جاينت اول شد. فرزاد خداياري از هيات کيش در رده دوم قرار گرفت و محمد پورشريف هم از تيم اسکات ايران در رده سوم قرار گرفت.

رقابت ماده تايم تريل انفرادي مرحله اول ليگ برتر دوچرخه سواري جاده هم در زنجان برگزار شد و بهنام آرين از تيم پيشگامان عنوان نخست را به دست آورد.

سعيد صفرزاده از شهرداري تبريز دوم شد و مهدي سهرابي از تيم پيشگامان مقام سوم را کسب کرد.

قهرماني تفتيان در مسابقات بين‌المللي پاريس

دونده سرعت ايران بر سکوي نخست مسابقات بين المللي پاريس ايستاد.

به نقل از ورزش سه، در جريان مسابقات بين المللي فرانسه که مونت گرون پاريس برگزار شد، حسن تفتيان، قهرمان دوي سرعت آسيا موفق شد با ثبت زمان 10.22 به عنوان نخست دست يابد.

تفتيان در حال حاضر زير نظر "گاي اونتنون"، مربي فرانسوي خود با هدف آماده سازي براي حضور در بازي‌هاي آسيايي جاکارتا در پاريس به سر مي‌برد.

اين دونده سرعت ايران چند ماهي است که اردوي تدارکاتي خارجي خود را در فرانسه برپا کرده و هدفش رسيدن به رکوردهاي بهتر به حساب مي‌آيد.

با اينکه رکورد شخصي تفتيان که رکورد ملي ايران هم محسوب مي‌شود، ۱۰.۴ ثانيه است و هنوز اين دونده سرعتي با دوران اوج خود فاصله دارد.

شکست سنگين ياران جيمز در نخستين بازي فينال

تيم بسکتبال کليولند در نخستين بازي فينال کنفرانس شرق شکست سنگيني را مقابل بوستون متحمل شد.

به نقل از فارس، نخستين بازي فينال کنفرانس شرق NBA بامداد ديروز برگزار شد و تيم‌هاي کليولند و بوستون مقابل هم به ميدان رفتند.

در اين بازي که به ميزباني بوستون برگزار شد، تيم ميزبان توانست 108 بر 83 حريف خود را از پيش رو بردارد.

براون از بوستون با کسب 23 امتياز و 8 ريباند بهترين عملکرد را در ميدان داشت. لبرون جيمز پادشاه هم 15 امتياز، 9 ريباند و 7 پاسي منجر به گل براي کليولند کسب کرد.

در فينال کنفرانس غرب نيز گلدن استيت و هيوستون به مصاف هم مي‌روند.



قلعه‌نویی: لیست تیم ملی زود اعلام شد

سرمربيان تيم‌هاي فوتبال استقلال و ذوب آهن اصفهان در نشست خبري پيش از اين ديدار حضور يافتند.

امير قلعه‌نويي در نشست خبري پيش از ديدار تيمش با استقلال در چارچوب رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا گفت: ابتدا قهرماني تيم بانوان را تبريک مي‌گويم. ان‌شاءا... يکسري محدوديت‌ها برداشته شود. اين عزيزان مي‌توانند در عرصه جهاني خود را نشان دهند. درباره بازي سه شنبه هم بايد بگويم نيمه سرنوشت است. بازي قبلي هدفمان گل نخوردن و گل زدن بود. شروع خوبي نداشتيم. بايد از مظاهري تشکر کنم که در اوايل بازي توانست بازي را اداره کند. ما تعويض زود هنگام کرديم و رحمتي از دقيقه ۳۵ بهترين بازيکن حريف شد.

او افزود: خوشحالم در آزادي بازي مي‌کنيم چون کيفيت زمين بالاست. در اين بازي دو بازيکن تاثيرگذار ما نيستند. استقلال جايگزين‌هايي دارد که با هم زياد فرقي ندارند. يکسري جابجايي‌ها کرديم و تصميم داريم هجومي‌تر بازي کنيم. هر تيمي‌بالا برود من تبريک مي‌گويم. ما دنبال جوسازي نيستيم. فوتبال تمام مي‌شود ولي براي برخي آقايان متاسفم که در شأن خودشان در فضاي مجازي کار کردند. چه کسي الان درباره قهرماني صحبت مي‌کند؟ فرهنگ استقلال اصيل است. سال اول که من استقلال بودم ۸۰ هزار نفر ما را تشويق کردند نه اين فرهنگي که دو سه نفر ايجاد کرده‌اند. استقلال نقاط ضعفي دارد که مي‌توانيم از آن استفاده کنيم.

او افزود: اگر ليست تيم ملي بعدا اعلام مي‌شد اتفاقي رخ نمي‌داد. هفت نفر از استقلال دعوت شده و اين مساله روي روحيه حريف و ما اثر مي‌گذارد. چه اشکالي داشت سه‌شنبه ليست اعلام مي‌شد؟ ما سه‌شنبه با يک نماينده ايراني بازي داريم و شايد برخي بازيکنان ما توقع دعوت داشتند.

قلعه نويي در واکنش به حرف خبرنگاري که گفت، فدراسيون بايد اسامي‌را ارسال مي‌کرد، گفت: عزيزم ارسال اسامي‌با اعلام اسامي‌فرق دارد!

  • شفر: عشق به استقلال بايد در گفتار و رفتار ما ديده شود

همچنين شفر در نشست خبري پيش از ديدار استقلال مقابل ذوب آهن اصفهان در دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت: پيش از همه قهرماني تيم فوتسال زنان ايران را در آسيا تبريک مي‌گويم. پيش از اين نيز گفته بودم فوتبال مي‌تواند تعريفي از همه کشورها باشد.

وي گفت: در آخرين ديدار فصل به ميدان مي‌رويم. حدود هشت ماه است که در استقلال فعاليت مي‌کنم و ديدار پيش رو خيلي مهم است که بايد حتما بايد پيروز باشيم.

سرمربي تيم استقلال در خصوص شايعه جدل و بحث او با ووريا غفوري در جريان تمرين روز گذشته استقلال گفت: اگر بخواهم در مورد تمام شايعات صحبت کنم بايد 6 روز روي اين صندلي در مورد اين شايعات حرف بزنم، شايد اصلا برخي‌ها نتوانند بدون شايعات زندگي کنند.اينها شايعات است. ايران خاويار خوبي دارد و البته شايعات زيادتر. اين شايعه مثل شايعاتي است که ترامپ مطرح مي‌کند و البته نامش شايعه است.

شفر افزود:‌ ما عاشق استقلال هستيم و اين حس بايد در رفتارها و صحبت‌هاي ما ديده شود و مي‌خواهيم اين تيم را در بالاترين سطح آسيا نگه داريم. اگر احساس کنم فردي براي استقلال کار نمي‌کند، شايد نام او را به زودي اعلام کنم. وي درباره اينکه امير قلعه نويي گفته تيمش هجومي‌بازي مي‌کند و اينکه بعد از بازي رفت انتقاد زيادي از نحوه بازي اين تيم شده بود، گفت: لطفا بياييد درباره فوتبال صحبت کنيم نه شايعات. نام استقلال از همه افراد مهمتر است. همه بايد براي نام استقلال کار کنيم. اين نام يک برند و يک شاخص در دنيا است. همه بايد تلاش کنند اين نام در آسيا ماندگار شود. من سرمربي تيمم هستم. کادرم را مي‌شناسم. ما عاشق استقلال و مردم ايران هستيم.



یزدانی،‌ قاسمی و رحیمی خط خوردند

مصوبات جلسه شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي آزاد پس از برگزاري مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي اعلام شد.

به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون کشتي، مصوبات اين نشست که صبح ديروز (دوشنبه 24 ارديبهشت ماه) در محل خانه کشتي عبدا... موحد تهران برگزار شد، به شرح زير است:

1- با استناد به مفاد بند سيزدهم از بخش "توضيحات" فرآيند انتخاب تيم‌هاي ملي در سال ۹۷-۹۶، بدينوسيله اسامي‌کشتي گيران واجد شرايط و مورد نظر کادر فني تيم ملي بزرگسالان کشتي آزاد، براي حـضور در بـازي‌هاي آسيـايي جاکارتا و رقابتهاي جهاني مجارستان، جهت ارزيابي‌هاي نهايي اعلام مي‌گردد.

57 کيلوگرم: رضا اطري – مهران رضازاده

61 کيلوگرم: باقر يخکشي – محمد رمضانپور

65 کيلوگرم: حسن مرادقلي – مهران نصيري – يونس امامي

70 کيلوگرم: ميثم نصيري – نيما اشفاقي

74 کيلوگرم: مصطفي حسين خاني – سعيد داداشپور

79 کيلوگرم: اميد حسن تبار – عليرضا قاسمي‌– عزت ا... اکبري

86 کيلوگرم: حسن يزداني – کامران قاسم پور

92 کيلوگرم: محمد جواد ابراهيمي‌– عليرضا کريمي

97 کيلوگرم: عليرضا گودرزي – مجتبي گليج

125 کيلوگرم: پرويز‌هادي – يدا... محبي

2- کليه کشتي گيراني که مجوز حضور در رقابت‌هاي انتخابي مرحله اول و نهايي رده سني بزرگسالان را دارا بوده‌اند (به شرط دارا بودن وضعيت سني مناسب) و نفرات اول تا ششم مسابقات انتخابي تيم ملي جوانان در سال فني ۹۷-۹۶، مجاز به حضور در مسابقات انتخابي تيم ملي اميد خواهند بود.

تبصره اول: استان‌هاي دسته الف آخرين قهرماني کشور بزرگسالان در هر رشته هر کدام سه کشتي گير، در دسته ب آخـرين قهـرماني کـشور بزرگـسالان هـر کدام دوکشتي گير و در دسته ج قهرماني کشور بزرگسالان هر کدام يک کشتي گير، سهميه‌اي مازاد بر نفرات يادشده خواهند داشت.

تبصره دوم: تيم‌هاي اول از آخرين قهرماني کشور در هر دسته ، به ترتيب مي‌توانند پنج(الف)، چهار(ب)، و سه (ج) کشتي گير در مسابقه انتخابي تيم ملي اميد داشته باشند.

تبصره سوم: با توجه به محدود بودن فاصله زماني ميان مسابقات جهاني جوانان و بازي‌هاي آسيايي بزرگسالان با مسابقات اميدهاي جهان در کشتي آزاد ، و امکان حضور کشتي گيران واجد شرايط در رده سني اميد در تيم‌هاي ملي شرکت کننده در مسابقات مذکور، کادر فني تيم‌هاي ملي اميد مي‌تواند از ميان نفرات برتر رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي اميد، مدال آوران زير 23 سال بازي‌هاي آسيايي و مدال آوران مسابقات جوانان جهان سال 2018 فرد برتر هر وزن را براي حضور در مسابقات جهاني اميد تعيين، و جهت تائيد نهايي به شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي ذيربط اعلام نمايد.

- موضوع تقاضاي آقايان حسن رحيمي، رضا يزداني، کميل قاسمي‌و مسعود اسماعيل پور قهرمانان ارزنـده کشـورمـان، کـه بـه دلايـل مـختلفي از جـمله آسيــب‌ديـدگـي، شـرايـط نـامنـاسب روحي و نـاآمـادگـي بـدني امـکان حضور در مسابقات انتخابي تيم ملي در مرحله اول و مرحله نهايي را نداشـته‌انـد، از سـوي اعضـاي شـوراي فني مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد ضمن عدم موافقت با تقاضاي اعطاي مجدد مجوز براي تجديد مسابقات انتخابي تيم ملي به نامبردگـان، از ايـن عزيزان براي حضور (اختياري) در اردوهاي تيم ملي و انتقال تجربيات ارزشمندشان به کشتي گيران جوان کشور استفاده شود.



مربي اي که در کنار شهرزاد مظفر، قهرماني را با دختران فوتساليست به ارمغان آورد، سال‌هاست به عنوان مرد شماره دو فوتسال ايران با سرمربي‌هاي مختلف در حال افتخار آفريني است.

به نقل از ايسنا، تيم ملي فوتسال بانوان در حالي به مقام قهرماني جام ملت‌هاي آسيا دست يافت که درکنار شهرزاد مظفر، يک مربي مرد نيز هدايت اين تيم را به عهده داشت. علي صانعي که در اولين قهرماني بانوان در سال ۲۰۱۵ نيز در کنار دختران فوتساليست بود، در حالي به همراه تيم ملي به تايلند رفت که در اردوهاي اين تيم شرکت نکرده بود.

صانعي، ملي پوش سابق فوتسال ايران که از سال ۲۰۰۶ وارد دنياي مربيگري شده تا امروز افتخارات بسياري با تيم‌هاي مختلف کسب کرده اما بيشتر اين موفقيت‌ها در شرايطي به دست آمد که او به عنوان نفر دوم در تيم حضور داشت.

صانعي مربيگري را در تيم ملي و در کنار حسين شمس آغاز کرد و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ به عنوان نفر دوم تيم ملي، سه قهرماني در آسيا و يک مقام پنجمي‌جام جهاني را تجربه کرد. صانعي سپس به عنوان سرمربي تيم ملي در جام ملت‌هاي ۲۰۱۲ امارات انتخاب شد اما درحالي که نسل طلايي فوتسال در آن سال بازي مي‌کردند، مقامي‌بهتر از سومي‌به دست نيامد. صانعي در جام جهاني ۲۰۱۲ تايلند نيز با تيم ملي، ناکامي‌بزرگي را با عنوان سرمربي تجربه کرد و ايران در مرحله يک هشتم نهايي با شکست مقابل کلمبيا کنار رفت.

بعد از اين دو ناکامي، صانعي تبديل شد به اولين مرد شماره دو فوتسال ايران و در هر تيمي‌مي‌رفت، با عنوان مربي بهترين نتايج را کسب مي‌کرد. قهرماني در جام ملت‌هاي ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸، مسابقات داخل سالن آسيايي ۲۰۱۷ و کسب مقام سومي‌جام جهاني ۲۰۱۶ با تيم ملي آقايان به دست آمد و او در کنار ناظم‌الشريعه، سال‌هاي پرافتخاري را براي فوتسال ايران رقم زد. صانعي همچنين در تيم ملي بانوان با عنوان نفر دوم نيمکت، قهرماني در جام ملت‌هاي ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ را کسب کرد.



سرمربي پرسپوليس در فاصله 24 ساعت مانده به پايان قراردادش با اين تيم، طي توافقي با مديران باشگاه قراردادش را به مدت دو فصل ديگر تمديد کرد.

به نقل از ورزش سه، برانکو ايوانکوويچ که در اواخر ليگ چهاردهم و در شرايطي که سرخپوشان شرايط مناسبي در ليگ برتر نداشتند، نيمکت اين تيم را از آن خود کرد، در پايان ليگ پانزدهم قرارداد خود را به مدت دو فصل با اين تيم تمديد کرد.

آنها در پايان ليگ پانزدهم در شرايطي عجيب و با قانون آوراژ گل قهرماني را به حريف واگذار کردند و با نائب قهرماني به کار خود خاتمه دادند.

اما موفقيت برانکو ايوانکوويچ براي شکل دادن تيمي‌که نمايش مقتدرانه و کيفيت آن باعث آشتي و اميدواري هواداران شده بود، مديران وقت را به تمديد قرارداد با او وادار کرد. سرمربي کروات نيز به خوبي اين اعتماد را پاسخ داد و در نهايت طي مدت قرارداد جديدش افتخارات جالب توجهي را به موزه اين باشگاه اضافه کرد.

قهرماني در دو ليگ برتر شانزدهم و هفدهم فوتبال ايران، قهرماني در سوپرکاپ ايران و صعود به نيمه نهايي ليگ قهرمانان در کنار صعود اين فصل و ادامه ماجراجويي در جمع هشت تيم برتر آسيا را در دسترس خود مي‌بينند.

اتفاقاتي که شوق هواداران را براي ادامه همکاري با مربي موفق اين تيم همراه داشت و طي اين مدت آنها با نگران بزرگي روزهاي پاياني فصل را دنبال مي‌کردند.

برانکو ايوانکوويچ اما ديروز و پيش از جدال حساس تيمش مقابل الجزيره امارات در دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا توانست به توافق نهايي با مديران اين باشگاه دست يابد و در نهايت قرارداد خود را به مدت دو فصل ديگر تمديد کرد. بر اين اساس او تا پايان ليگ نوزدهم در کنار اين تيم خواهد بود و بايد ديد ادامه اين همکاري چه نتايجي براي پرسپوليس و مرد کروات در پي خواهد داشت.



دختران کشتي گير براي پوشيدن پيراهن تيم ملي همچنان تلاش مي‌کنند. به نقل از ورزش سه، کشتي زنان در ايران مدتي است که رسما استارت خورده و فدراسيون هم با استخدام مربي اوکرايني به دنبال پيشرفت بخش زنان است. رسول خادم در جلسه اخير خود با لالوويچ توانست رسما مسابقات بين المللي کشتي کلاسيک زنان را در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در تقويم اتحاديه جهاني قرار دهد. بر اين اساس قرار است تا چند ماه ديگر اولين دوره مسابقات جهاني اين رشته به ميزباني يکي از کشورهاي درخواست کننده انجام شود. آخرين خبر از درخواست لبنان براي ميزباني اين رقابت‌ها حکايت داشت؛ اگرچه ايران هم براي اين ميزباني تمايل دارد. با اينکه تيم ملي کشتي کلاسيک زنان چند باري اردوي خود را تشکيل داده، همچنان فدراسيون مربي اوکرايني به دنبال کشف استعدادهاي جديد هستند. در همين راستا دومين دوره مسابقات عمومي‌در روزهاي اخير در خانه کشتي محمد بنا برگزار شد و «گانا واسيلنکو» نيز ريزبينانه عملکرد شرکت کنندگان را زير نظر گرفت. بايد ديد در نهايت اولين حضور کشتي گيران زن در مسابقات بين المللي با چه نتيجه‌اي همراه مي‌شود.