دستاويز تکراری بازار براي گراني
مناسبتها بهانه‌هايي براي کسبه هستند تا برخي کالاها را گرانتر بفروشند و ماه رمضان يکي از اين مناسبتهاست. در اين ماه قيمت محصولاتي همچون خرما، باميه زولبيا، برخي از انواع نانها، مرغ و کالاهاي مصرفي رشد سرسام آوري مي‌کند و تاسف آور اينکه پس از ماه رمضان به روزهاي گذشته باز مي‌گردد. اين در حالي است که مسوولان نيز قول مي‌دهند قيمتها را کنترل خواهند کرد.
گراني 10درصدي کالاهاي اساسي
رئيس اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با بيان اينکه کالاهاي اساسي ۱۰ درصد گران شده‌ است، گفت: نمي‌توان گفت که اين افزايش سبب سود توليد کننده شده بلکه فقط قسمتي از هزينه‌ها را پوشش داده است. خسرو فخريان افزود: توليدکنندگان مطابق مجوزي که از سازمان‌هاي مربوطه و صنفي گرفته‌اند در روزهاي اخير قيمت کالاي خود را افزايش داده‌اند و معمولا اين اتفاق در ابتداي سال و به صورت هماهنگ صورت مي‌گيرد. وي در گفت‌وگو با ايلنا گفت: اگر درآمد مردم با اين افزايش قيمت‌ها همخواني نداشته باشد، شاهد کوچک شدن سبد خريد مردم خواهيم بود که متاسفانه اکنون شاهد چنين امري هستيم. فخريان با اشاره به نزديک شدن ماه مبارک رمضان گفت: ما از تمام فروشگاه‌ها خواسته‌ايم که برنامه‌هاي خود را به ما اعلام کنند تا ما آن را به وزارت صنعت تحويل دهيم و در روزهاي مانده تا آغاز ماه مبارک برنامه‌هاي ويژه فروش خود را آغاز و تخفيف‌هاي ويژه‌اي که شامل کالاهاي پر مصرف در اين ماه مبارک مي‌شود اعلام کرده‌ايم. در اين طرح سعي شده تا با حداقل سود اين کالا‌ها به دست مصرف کننده برسد

افزايش قيمت خرما 
از سوي ديگر دبير انجمن خرما گفت: طبق روال همه ساله، قيمت خرما در آستانه ماه رمضان ناشي از سودجويي دلالان با نوساناتي در بازار روبه‌روست. علي اصغر موسوي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به آنکه تمامي‌امکانات بازار در اختيار دلالان است که براي کسب سود بيشتر به دنبال افزايش کاذب قيمت هستند؛ بنابراين با کمبود تصنعي خرما در بازار بر اين نوسان قيمت دامن مي‌زنند.موسوي نرخ خريد هر کيلو خرما از باغدار 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: براين اساس نرخ منطقي فروش هر کيلو خرما در مغازه‌ها 5 هزار تومان بوده و اين درحالي است که هم اکنون هر کيلو خرما با نرخ حداقل 15 هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود.دبير انجمن خرما خريد توافقي خرما در ابتداي فصل تنها راهکار کنترل قيمت در بازار دانست و اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزي در ابتداي فصل برداشت همانند ساير محصولات کشاورزي بايد خرما را با قيمت منطقي از کشاورزان خريداري کند.وي تصريح کرد: با وجود آنکه 50 درصد خرما در ماه رمضان و مابقي در ساير فصول توليد مي‌شود، بديهي است که افراد سودجو با سوءاستفاده از اين موضوع به طور کاذب قيمت خرما در سايه کمبود نظارت دستگاه‌هاي مسئول افزايش دهند.
کمبودي نخواهيم داشت در همين رابطه رئيس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گاوي اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان با هيچ‌گونه کمبودي در زمينه گوشت گاو مواجه نخواهيم شد چرا که تقاضاي آن به ميزان کافي تامين است. علي خندان‌رو در مورد واردات گوشت گاو و گوسفند گفت: «در حال حاضر بخشي از نياز کشور به گوشت گوسفندي از کشور استراليا وارد مي‌شود و در نهايت‌ با قيمت تمام‌شده هر کيلوگرم ۳۳ هزار تومان به دست مصرف‌کننده مي‌رسد. همچنين گوشت گاو منجمد از کشور برزيل وارد و در کشور توزيع مي‌شود.» وي در مورد تقاضاي مردم نسبت به خريد گوشت گاوي گفت: «در شهر تهران روزانه ۴۰۰ تن گوشت گاو مصرف مي‌شود و اين در حالي است که آمار سرانه مصرف گوشت قرمز کاهش يافته است.» خندان‌رو گفت: «يکي از دلايل کافي بودن گوشت گاو در بازار و آمادگي براي توزيع آن در بازار در روزهاي ماه مبارک رمضان موضوع قيمت است. در واقع به دليل کاهش قدرت خريد مردم و کم شدن تقاضا، گوشت در بازار بيش از نياز هم وجود دارد.»
افزايش قيمت باميه و زولبيا
از سوي ديگر رئيس اتحاديه قنادان گفت: قيمت زولبيا و باميه براي ماه مبارک رمضان در واحدهاي فروش درجه يک با قيمت 14 هزار تومان و در واحدهاي درجه دو به بعد با قيمت 12 هزار تومان به فروش مي‌رسد و با هرگونه تخلف در افزايش قيمت اين شيريني برخورد خواهد شد.علي بهره‌مند در گفت‌وگو با ايلنا گفت: قيمت زولبيا و باميه نسبت به سال گذشته 2 هزار تومان افزايش داشت و تا پايان ماه رمضان تغيير نخواهد کرد.

عرضه دولتي ۶ محصول 
در همين رابطه مديرکل دفتر تنظيم بازار وزارت کشاورزي با اعلام اينکه ۱۱۴هزار تن برنج، شکر، روغن نباتي، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ براي طرح ضيافت در نظر گرفته شده است گفت: بر اساس مصوبات موجود در اين طرح ۳۰ هزار تن برنج، ۴۰ هزار تن شکر، ۲۰ هزار تن روغن نباتي، ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد، دوهزار تن گوشت قرمز منجمد و دوهزار تن تخم‌مرغ در استان‌ها عرضه مي‌شود که اين طرح ابلاغ و آغاز شده و تا پايان ماه رمضان ادامه دارد. مسعود بصيري افزود: براي شکر ۲۰ هزار تن به مصرف خانوار و ۲۰ هزار تن به مصرف صنف و صنعت مي‌رسد. همچنين قيمت برنج هندي ۲۶۰۰ توماني تا برنج تايلندي ۳۹۰۰ توماني و برنج هندي ۵۶۰۰ توماني متفاوت است و قيمت محصولاتي مانند روغن نباتي و شکر نيز ۱۵ درصد زير نرخ مصوب بازار در نظر گرفته شده است.وي با بيان اينکه عرضه محصولات استراتژيک و اساسي پرمصرف در ماه رمضان به معناي کمبود نيست، بلکه براي جلوگيري از حباب قيمتي و جديد و کاذب در بازار اين ماه است گفت: هر کيلوگرم گوشت مرغ منجمد در قالب اين طرح ۶۲۰۰ تومان و هر کيلوگرم گوشت قرمز منجمد وارداتي نيز ۲۳ هزار تومان در استان‌هاي مختلف عرضه مي‌شود. قيمت مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ توماني براي هر شانه تخم‌مرغ نيز پيش بيني شده است.وي گفت: انبارها و سردخانه‌هاي همه استان‌هاي براي اجراي طرح ضيافت پر است.

سرما به جان باغهاي چاي مناطق جلگه‌اي
خسارت سرمازدگي باغات چاي در مناطق جلگه‌اي و کوهپايه‌اي بيشتر است.به گزارش ايسنا، «اميري»، معاون بهبود توليدات گياهي سازمان چاي کشور گفت: باغ‌هاي چاي گيلان و مازندران دچار سرمازدگي شده‌ که اين خسارت در برخي مناطق به‌ويژه مناطق جلگه‌اي و کوهپايه‌اي بيشتر است.وي افزود: سالانه 45 درصد برگ سبز چاي توليدي چايکاران شمال در چين بهاره و بقيه در چين تابستانه و پائيزه برداشت مي‌شود.اميري تصريح کرد: سرماي اواخر فروردين به چايکاران شمالي 40 ميليارد تومان زيان وارد کرد.«معمارزاده» مدير صندوق بيمه محصولات کشاورزي گيلان هم گفت: براي محاسبه دقيق ميزان خسارت و پرداخت غرامت بيمه بايد تا پايان چين پاييزه باغ‌هاي چاي صبر کرد تا سازمان چاي ميزان کاهش توليد را به صندوق حمايت از صنعت چاي اعلام کند.وي يادآور شد: البته ما تعيين ميزان خسارت و کاهش برداشت برگ سبز چاي در مقاطع مختلف برداشت را خواستار شديم تا در پايان هر مرحله خسارت‌هاي تحميل شده را پرداخت کنيم.

تعطيلي ۳۰ درصد طباخي‌ها 
رئيس اتحاديه طباخان، فروشندگان کله‌پاچه و سيرابي گفت: در ماه رمضان اگر چند کله‌پزي هم بتوانند به فعاليت خود ادامه دهند بايد نسبت به سال قبل حداقل با ۱۰۰ درصد افزايش قيمت کله‌پاچه را خريداري کنند.حسين رواسيان کاشي افزايش قيمت را اينگونه توضيح داد: دلايل افزايش قيمت کله‌پاچه کم شدن کشتار، کم شدن دام در کشور به خاطر واردات گوشت گرم بدون کله‌پاچه، افزايش قيمت آب، برق و گاز و ناتواني واحدها در پرداخت حقوق کارگران، ماليات و حق بيمه کارگران است که اين افزايش قيمت‌ها باعث تعطيلي واحدهاي صنفي شده است.وي افزود: سال گذشته بيست روز قبل از ماه رمضان از واحدهاي صنفي خواستيم تا قيمت کله‌پاچه که 55 هزار تومان بود را براي ماه رمضان هم افزايش ندهند و همه واحدها هم قيمت را بالا نبردند اما امسال به هيچ وجه براي‌شان مقدور نيست و در حال حاضر در حد 80 هزار تومان مي‌فروشند و ماه رمضان هم بالاي 100 هزار تومان فروش خواهند داشت.

انتقادِ برنج‌کاران اهوازي از ممنوعيت کشت 
برنج‌کاران اهوازي از ممنوعيت کشت تابستانه برنج انتقاد دارند. روز گذشته سي نفر از آنها مقابل استانداري خوزستان تجمع کردند.به گزارش ايلنا، برنج‌کاران اهوازي نسبت به ممنوعيت کاشت تابستانه برنج اعتراض دارند و مي‌گويند اين ممنوعيت، معيشت آنها را با چالش جدي مواجه کرده و به همين دليل مقابل استانداري اهواز تجمع کردند. آنها 22 ارديبهشت نيز مقابل استانداري جمع شده بودند.برنج‌کاران مي‌گويند: با توجه به وضعيت مناسب بارش در سال جديد، اميدواريم ممنوعيت کشت برنج رفع شود وگرنه با مشکلات جدي مواجه مي‌شويم.مقامات حفاظت و بهره‌برداري از منابع آب استان خوزستان همچنان بر ادامه اين ممنوعيت تاکيد دارند و مي‌گويند اگر براي کاشت برنج، آب اختصاص داده شود با توجه به کاهش سطح آب سدهاي محلي، در فصل گرم تابستان در تامين آب شرب با مشکل مواجه مي‌شويم. با توجه به خشکسالي شديد در خوزستان و کمبود آب در رودخانه کارون و محدوديت منابع آبي، کشت برنج به دليل مصرف بالاي آب و نيز برخي کشت‌هاي تابستاني در حوزه رودخانه‌هاي کارون، مارون، هنديجان ممنوع شده است.


درحاليکه نايب رئيس انجمن صنايع چرم از خروج غيرقانوني مواد خام چرم‌سازي به صورت کاميوني و زميني از گمرک به ساير کشورها خبر داده، گمرک ايران اعلام کرد که با افزايش درخواست صادرات چرم با وجود داشتن عوارض صادراتي مواجه هستيم و اين موضوع قبلا هم عنوان شده که در حال کنترل هستيم. اما اگر موردي وجود دارد اعلام کنند تا پيگيري کنيم. عباس ترکمان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره وضعيت صنعت چرم ايران گفت: همچنان با پديده قاچاق مواد خام چرم‌سازي مواجه هستيم و نمي‌دانيم که چگونه اين ميزان چرم به صورت کاميوني از کشور خارج مي‌شود. پايين نگه داشتن نرخ ارز به صورت اجباري و نيز افزايش سالانه تورم موجب شده صادرات، قدرت رقابتي نداشته باشد و در کنار آن پديده قاچاق شرايط صنعت چرم را با چالش مواجه کرده و توليدکنندگان را در وضعيت نگران کننده‌اي قرار داده است. ترکمان با بيان اينکه دو مقوله اصلي موجب چالش در صنعت چرم شده است، گفت: واردات محصول نهايي چرم تحت عناوين ديگر و به صورت کيلويي که با پرداخت عوارض ناچيز گمرکي انجام مي‌شود و نيز خروج غير قانوني مواد خام چرم‌سازي از کشور موجب شده است تا صنعت چرم ايران گريبانگير مسائلي باشد که توليدکنندگان را با چالش و مشکل جدي مواجه کرده است.
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي اتومبيل و ماشين آلات خودرو با اشاره به تاثير افزايش نرخ ارز بر بازار لوازم يدکي اظهار داشت: بحران ناخواسته افزايش قيمت ارز بر بازار همچنين قيمت لوازم يدکي بي تاثير نبوده است اما در حال حاضر عواملي مانند ميزان سرمايه ، ميزان موجودي کالا ، بدهي‌ها و کالاهاي متوقف شده در گمرک از اهميت بيشتري نسبت به نرخ ارز در صنف لوازم يدکي برخوردار هستند. غلامرضا بخشي زاده در گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت : در حال حاضر فقط فروشندگاني که بدهي دارند براي جلوگيري از برگشت چک و رفع نياز مالي اقدام به فروش لوازم خود مي‌کنند؛ نظم بازار از کنترل خارج شده است و بيشتر فروشندگان تمايلي به فروش ندارند و به انتظار ثبات بازار دست نگه داشته اند. وي با توجه به آخرين وضعيت بازار لوازم يدکي گفت : رکود شديدا بر بازار لوازم يدکي حاکم است و افرادي که در شرايط فعلي کالاهاي خود را به فروش مي‌رسانند افراد ريسک پذيري هستند زيرا هر چند به علت اينکه قبلا کالا را ارزان خريداري کرده‌اند در اين شرايط سود مي‌کنند، اما ممکن است در آينده کالايي را که خريداري مي‌کنند نتوانند با سود خوبي به فروش برسانند.
بيمه مرکزي رتبه اول خدمات الکترونيکي دستگاه‌هاي اجرايي را کسب کرد
بنا بر اعلام عضو هيات مديره و معاون دولت الکترونيکي سازمان فناوري اطلاعات، بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در ارزيابي خدمات الکترونيکي دستگاههاي اجرايي که از سوي سازمان فناوري اطلاعات انجام شده است در بين ۹۳ سازمان دولتي حائز رتبه اول شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، سامانه سنهاب به عنوان يک ابزار نظارتي به شفافيت صنعت بيمه کمک شاياني نموده است و نقطه عطف بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات در صنعت بيمه بوده است.
با توسعه سنهاب صنعت بيمه، شفافيت و يکپارچگي اطلاعات صنعت بيمه به نحو معني داري بهبود يافته و بيمه مرکزي به عنوان نهاد ناظر توانسته با رصد آنلاين عملکرد شرکت‌هاي بيمه، سرعت، دقت و جامعيت نظارت خود را ارتقاء دهد.
باهدف توسعه فازهاي تکميلي سامانه سنهاب، تا کنون ارائه کد يکتا براي رشته بيمه شخص ثالث فراهم شده و تا پايان نيم سال اول نيز براي رشته‌هاي باربري و آتش سوزي و تا پايان سال نيز براي رشته بدنه و درمان اجرايي مي‌شود.

اهميت ويژه فرآوري اطلاعات وتبديل آن به دانش در صنعت بيمه
مديرعامل بيمه آسيا: فرآوري اطلاعات و تبديل آن به دانش به ويژه در حوزه کلان داده‌ها در صنعت بيمه اهميت ويژه‌اي دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، دکتر کاردگر، نايب رييس هيأت مديره و مديرعامل بيمه آسيا در نخستين نشست راهبردي فناوران و صنعت بيمه در ادامه مطلب فوق گفت: فناوري اطلاعات دردهه‌هاي اخير موجب ايجاد تغييرات بسزايي در صنايع شده است و صنايع مالي از جمله صنعت بيمه از اين امر مستثني نبودند.
مديرعامل بيمه آسيا با تاکيد بر اين موضوع که شرکت‌هاي بيمه از پيشگامان استفاده از فناوري اطلاعات بودند، اظهار داشت: شرکت‌هاي بيمه در ابتدا براي دستيابي به اهدافي نظير کاهش زمان و هزينه‌ها، افزايش کارائي، بهره وري و سودآوري .... به استفاده از تکنولوژي در ساختار خود روي آوردند.
نايب رييس هيأت مديره بيمه آسيا در ادامه افزود: با ظهور و بسط فعاليت اينشورتک‌ها اين سازمان‌هاي سنتي دريافتند که براي بقا ، ملزم به استفاده از فناوري هستند.
دکتر کاردگر با تصريح بهره مندي شرکت‌هاي بيمه‌اي پيشرو در جهان از فناوري اطلاعات، بيان داشت: اين شرکت‌ها امروزه سعي در تجديد ساختارهاي سنتي، ايجاد چابکي، افزايش ضريب نفوذ، کاهش ريسک، بهبود پورتفوي و ... با استفاده از به روزترين فناوري‌ها و همکاري با اينشورتک‌ها را دارند.
مديرعامل بيمه آسيا در ادامه به تبيين برخي فناورهاي موثر در توسعه صنعت بيمه پرداخت و گفت: استفاده از اينترنت اشياء، در صنعت بيمه با استفاده از تجربه و تحليل داده‌هاي مشتريان موجب کسب شناخت عميق تر نسبت به مشتري، ارائه خدمات متناسب شخصي، افزايش ميزان وفاداري مشتري به صنعت بيمه، کاهش ريسک شرکت‌هاي بيمه گر و ارائه محصولات و خدمات جديد با قيمت مناسب مي‌شود.
نايب رييس هيأت مديره بيمه آسيا با اشاره به اينکه تله ماتيک، علمي‌ميان رشته‌اي است، اظهار داشت: بيمه تله ماتيک در واقع نوعي بيمه خودرو است که شرکت‌هاي بيمه با استفاده از داده‌هاي شخصي افراد، به ارائه نرخ‌هاي گوناگون و ويژه براي بيمه گذاران اقدام مي‌کنند. اين موضوع علاه بر ايجاد محصولات نوين بيمه اي، موجب کاهش ريسک، صرفه جويي در هزينه‌ها و جلب اعتماد بيمه گذار مي‌شود.
دکتر کاردگر در ادامه به موضوع کلان داده‌ها پرداخت و گفت: کلان داده‌هايي که امروزه در شرکت‌هاي بيمه‌اي به صورتي جامع مورد استفاده قرار مي‌گيرند به بيمه گران اين قدرت را مي‌دهد تا به صورتي جامع تر نسبت به گذشته به تخمين ريسک پرداخته، تجربه مشتريان خود را بهبود داده و به سطوح بالاتري از پيش بيني‌ها دست پيدا کنند.
وي افزود: با استفاده از مديريت داده‌ها و مدل‌هاي پيش بيني کننده، شرکت‌هاي بيمه با تجزيه و تحليل به دست آمده از کلان داده‌ها، قادر هستند تا کشف تقلبات در صنعت بيمه را بهبود بخشند.
مديرعامل بيمه آسيا با تصريح استفاده صنعت بيمه از فناوري‌هاي پوشيدني و هواپيماي بدون سرنشين بيان داشت: بيمه گران در حوزه سلامت به صورت فزآينده‌اي در حال استفاده از ابزارهاي فناوري‌هاي پوشيدني براي جمع آوري اطلاعات براي کاهش هزينه‌ها و ريسک‌هاي مترقب بر خود هستند.
نايب رييس هيأت مديره بيمه آسيا با اشاره به گزارش موسسه کپجميني (Capgemini) در سال 2017، گفت: استفاده از هواپيماي بدون سرنشين (پهبادها) به ويژه در حوزه بيمه‌هاي اموال و خسارت يکي از ده روند برتر موسسات بيمه‌اي در سال‌هاي آتي است. استفاده از اين هواپيما موجب افزايش صحت، دقت و سرعت در فرآيندهايي نظير ارزيابي ريسک در صنعت بيمه مي‌شود. در آتش سوزي‌هاي بزرگ و انفجارها استفاده از اين هواپيماها با کمترين خطر همراه است.

بازديد رئيس هيات مديره بيمه ميهن از شعبه اصفهان
دکتر رحيم لوي بنيس ضمن بازديد از شعبه و جلسه با نمايندگان راجع به مشکلات و رفع موانع پيش روي شرکت و شعبه اصفهان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و راهکارها و نويد روزهاي پيش روي بسيار خوبي را به نمايندگان و پرسنل سرپرستي دادند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه ميهن، ضمنا وي عنوان نمودند ارتقا سطح توانگري و مالي شرکت در ماههاي آتي, اصلاح حدود اختيارت و گسترش و توانمند سازي شبکه فروش در جهت جذب پرتفوي با اعمال مديريت ريسک از اهداف و اولويت‌هاي مهم مديريت و ديگر عوامل ميباشد.
در ضمن از نمايندگان و پرسنل شعبه خواستار همدلي و تلاش در جهت پيشبرد اهداف شرکت شدند.

برگزاري نشست تخصصي مديران و معاونين بيمه ايران در ساري
نشست تخصصي مديران و معاونين بيمه ايران منطقه شمال کشور در مرکز آموزشي - فرهنگي خزر آباد شرکت سهامي‌بيمه ايران برگزار شد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، در اين همايش تخصصي که با حضور آقاي رحيمي‌باغ ابريشمي‌عضو هيات مديره بيمه ايران برگزار شد، آقاي مبرقعي مديرکل شوراي فني و مديريت ريسک بيمه ايران، در سخناني بر ضرورت نهادينه کردن مدل مديريت ريسک، اصلاح روند و رويه جاري بازديدهاي اوليه و تغيير آن از گزارشات توصيفي به گزارشات موثر در کنترل و کاهش ضريب خسارت تاکيد کرد و گفت : مديريت ريسک مجموعه‌اي از شيوه‌ها و خط مشي‌هاي عملي است که موجب توازن بين حقوق شرکت و ذينعان و بيمه گذاران و رسيدن به ضريب خسارت منطقي و مناسب و سود آوري عمليات بيمه گري خواهد شد.
مديرکل شوراي فني و مديريت ريسک بيمه ايران در ادامه، انطباق نرخ‌ها با تعهدات و بهره گيري فني مناسب از ظرفيت‌هاي کنترلي مانند فرانشيز ، حد پوشش درهر خسارت و طول مدت بيمه نامه و بازديد‌هاي دوره‌اي و رصد اجراي توصيه‌هاي ايمني را ضروري دانست. وي در خاتمه شيوه گزارش کميته و کارگروه حقوقي و تعامل با نهادهاي نظارتي رابه صورت کاربردي بيان کرد.
بنا به اين گزارش، آقاي دارايي مديرکل بيمه ايران استان مازندران نيز در سخناني، نشست تخصصي مديران و معاونين استان‌هاي شمالي ايران را به لحاظ کاربردي بودن بسيار موثر و مفيد خواند و گفت : اين همايش تخصصي مي‌تواند در تحقق برنامه‌هاي کلي و اولويت‌هاي شرکت از جمله : متفاوت سازي و سلامت اداري، مديريت بهينه صدور و خسارت، اصلاح پرتفوي و توسعه بيمه‌هاي زندگي، افزايش فروش نقدي، وصول مطالبات و کنترل سربسر که توسط مديرعامل محترم شرکت اعلام شده است ، تاثير بسياري داشته باشد.

تقدير از نفرات برتر فروش بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري بيمه تجارت نو
در راستاي توسعه و افزايش سهم از بازار بيمه­‌هاي زندگي، گردهمايي و کارگاه آموزشي شبکه فروش تخصصي بيمه­‌هاي عمر و سرمايه­ گذاري با حضور دکتر پرويز درگي به عنوان مدرس، دکتر بهنام شهريار معاون توسعه بازار و شبکه فروش، منا عروجي مدير بيمه­‌هاي اشخاص، ميثم مولائي معاون فروش و راهبري بيمه ­هاي عمر و سرمايه­ گذاري، جواد کاوسي راد اکچوئر و نمايندگان فروش بيمه­‌هاي عمر شرکت بيمه تجارت نو برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه تجارت نو، در ابتداي اين گردهمايي، دکتر بهنام شهريار، معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بيمه تجارت نو، ضمن قدرداني از عملکرد مثبت معاونت فروش و راهبري بيمه­‌هاي عمر و سرمايه­ گذاري و مديريت بيمه ­هاي اشخاص، از تحقق اهداف کلان اين شرکت در حوزه فروش بيمه­‌هاي عمر و سرمايه­ گذاري در سال گذشته خبر داد.
 وي در ادامه، گفت: با توجه به روند رو به رشد فروش بيمه ­هاي عمر و سرمايه ­گذاري، اميدواريم شرکت بيمه تجارت نو در توسعه و افزايش سهم از بازار بيمه­هاي زندگي در سال جاري نيز فراتر از حد انتظار ظاهر شود.
معاون توسعه بازار و شبکه فروش بيمه تجارت نو سپس به موارد مهمي‌از جمله لزوم استفاده از شبکه­‌هاي فروش و طراحي محصولات نوين با توجه به نيازها و ريسک­هاي مشتريان، مطالعه تخصصي شبکه فروش و افزايش مهارت­‌هاي ارتباطي و ادراکي در زمينه برخورد با مشتريان و توجه به محصولات و بازارهاي توسعه­ يافته در دنيا اشاره نمود.
در ادامه اين جلسه، کارگاه آموزشي فروش بيمه­‌هاي عمر و سرمايه ­گذاري توسط دکتر پرويز درگي به عنوان مدرس با ارائه مباحث مربوط به اين رشته بيمه­اي برگزار و به سؤالات نمايندگان و حاضران پاسخ داده شد.
در پايان، از نفرات برتر فروش بيمه­‌هاي عمر و سرمايه ­گذاري بيمه تجارت نو در سال ۱۳۹۶ تقدير به عمل آمد.

برگزاري دوره آموزشي آشنايي با قانون جديد بيمه شخص ثالث 
 قانون جديد بيمه شخص ثالث براي کارشناسان شعب سراسر کشور بيمه دانا تشريح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دومين دوره آموزشي قانون بيمه شخص ثالث و آخرين آئين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مرتبط با آن ، فرايند صدور بيمه نامه ، ارزيابي، پرداخت خسارت و شيوه نامه جديد بازديد اوليه بيمه‌هاي اتومبيل براي دويست نفر از کارشناسان شعب سراسر کشور در ساختمان سعدي بيمه دانا توسط مديريت بيمه‌هاي اتومبيل برگزار شد.
در اين دوره ضمن ارائه آخرين اطلاعات صدور و خسارت و مقررات بيمه‌هاي شخص ثالث و حوادث راننده و بدنه توسط اساتيد دوره، بر ضرورت نظارت مستمر و ماهانه بر عملکرد واحدهاي صدور و انتقال مطالب دوره توسط کارشناسان هر شعبه به نمايندگان و وصول بموقع حق بيمه‌ها و پايش مستمر تحقق برنامه توليد شرکت در سال 97 با توجه به رويکرد اصلاح ترکيب پرتفوي اين برنامه تاکيد شد.
 در خاتمه به چندين نفر از کارشناساني که به سوالات مطروحه پاسخ صحيح دادند، جوايزي به رسم يادبود اهدا شد.


اتتشار دو هفته‌نامه الکترونيک تازه‌هاي بيمه ايران
پنجاه و يکمين شماره دو هفته‌نامه الکترونيک تازه‌هاي بيمه ايران و جهان توسط پژوهشکده بيمه انتشار يافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده بيمه، معرفي خطرناک‌‌ترين ريسک‌هاي نوظهور در سال 2018 ، چالش‌هاي مقررات گذاري بيمه از طريق موبايل و چند توصيه مهم براي نمايندگان بيمه‌هاي بازرگاني را در پنجاه و يکمين شماره دو هفته‌نامه الکترونيکي تازه‌هاي بيمه ايران و جهان مي‌خوانيم.  روابط عمومي‌پژوهشکده بيمه اعلام کرد: در تازه‌هاي بيمه نيمه اول ارديبهشت ماه ترکيبي از مهمترين رويدادهاي جديد جهان بيمه همراه با تحليل اين اخبار با تاکيد بر وضعيت متناظر آن در کشور در اختيار خوانندگان قرار گرفته است. در اين شماره موضوع نوسانات سياسي در جهان که منجر به انتشار نقشه‌هاي ريسک براي ريسک‌هاي سياسي نظير خشونت‌هاي سياسي و تروريسم توسط شرکت بيمه‌ " اي او ان " بررسي شده است. آمارها حاکي است رتبه‌بندي ريسک کشورها از رتبه 6 در سال گذشته به 17 افزايش يافته به نحوي که در سال ميلادي جاري 40 درصد از کشورها در معرض ريسک تروريسم و خرابکاري، 60 درصد کشورها در معرض نا آرامي‌هاي داخلي و 33 درصد از آنها در معرض ريسک آشوب، جنگ يا کودتا قراردارند. در بخش ديگري از مطالب اين دو هفته‌نامه شاهد موضوع چالش تنظيم مقررات بيمه از طريق تلفن همراه و طرح مباحثي نظير تحريک براي نوآوري توسط ناظران بيمه، شکل‌گيري همکاري‌هاي بين‌دشته‌اي در تنظيم مقررات و شيوه‌هاي تغيير فضاي بيمه توسط فعالان نوپا هستيم. طرح سه راهکار مهم براي دسترسي مناسب به مشتريان بيمه‌هاي بازرگاني از ديگر توصيه‌هاي است که براي نمايندگان شرکت‌هاي بيمه در اين شماره از تازه‌هاي بيمه ايران و جهان ذکر شده است. اين نشريه ريسک‌هاي خطرناک نوظهور سال 2018 را براي علاقه‌مندان فهرست کرده‌است.در اين فهرست موضوعاتي شامل ريسک‌هايي که همواره وجود داشته‌اند اما نوظهور بودن آنها مربوط به تجميع يا ضريب ريسک است ديده مي‌شود. تجميع ارزش بيمه‌نشده يا کم بيمه‌گي يکي از اين ريسک‌هاي خطرناک است که در آن خسارت‌هاي ناشي از حوادث فاجعه‌بار در سال 2017 به 330 ميليارد دلار رسيد در حالي‌که 60 درصد آن پوشش داده نشده بود. تهديد زيرساخت‌هاي ناکارآمد و تجميع ريسک‌هاي بيمه‌نشده از ديگر ريسک‌هاي نوظهور اين فهرست قلمداد مي‌شوند. در اين شماره بحران بيمه‌کشاورزي در روسيه نيز بررسي و در تحليل آن به راهکارهاي ارتقاي بيمه کشاورزي در ايران نيز اشاره شده است. گفتني است اين نشريه هر يک از اخبار درج شده را تحليل مي‌کندو با انطباق موضوع مورد بررسي با موضوعات داخلي صنعت بيمه در تلاش است تا راهکارها و پيشنهادات مناسب را ارائه نمايد.