ثبت بيش از 2670 سفارش واردات کالا و خدمات در بانک سامان
بانک سامان در 23 روز نخست ارديبهشت‌ماه، دو هزار و 678 فقره گواهي ثبت آماري ارزي بابت واردات کالا و خدمات را به ارزش بيش از 450 ميليون دلار انجام داده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، مديريت بين‌الملل بانک اعلام کرد: اين حجم عمليات ارزي بابت واردات کالا و خدمات از تاريخ اول تا بيست‌وسوم ارديبهشت ماه جاري به‌منظور واردات انواع کالاها همچون مواد اوليه توليد، لوازم صنعتي، تجهيزات پزشکي و دارو و صنايع غذايي تخصيص يافته است.
براساس اين گزارش، ارزهاي مربوطه به منظور واردات کالا و خدمات با نرخ‌هاي اعلامي‌بانک مرکزي دراختيار شرکت‌هاي واردکننده ايراني قرار گرفته است.
اين گزارش مي‌افزايد: بانک سامان به انتخاب بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، به‌عنوان يکي از بانک‌هاي عامل، انواع خدمات ارز مسافرتي، دانشجويي، درماني و تجاري را در خدمت هموطنان و اتباع و شرکت‌هاي خارجي قرار مي‌دهد.
گفتني است، تجار و بازرگانان براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانند با شماره تلفن 23095501-021 تماس بگيرند.

اختتاميه جشنواره طلايي بانک در بازارهاي نام آوران و بلور تهران
مراسم اختتاميه جشنواره طلايي پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت در پاساژ نام آوران و بلورشهرداري بازار شوش تهران برگزار و آقايان نصراله زاده و عابديني برنده 2 خودرو "پژو206 " شدند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، درمراسم اختتاميه جشنواره طلايي پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت که عصر روز دوشنبه بيست و چهارم ارديبهشت ماه در محل پاساژ نام آوران و بلور شهرداري برگزار شد، جايزه ويژه اين جشنواره به نصراله زاده و عابديني از پذيرندگان دستگاههاي POS در اين دو بازار اهدا شد. از ديگر بخشهاي اين مراسم که با استقبال گسترده مشتريان اين مجتمع‌ها برگزار شد، مراسم اهدا 20 کارت هديه پنج ميليون ريالي به پذيرندگان و 60 کارت هديه يک ميليون ريالي به دارندگان تجارت کارت بود، که در اين مجموعه و از طريق دستگاههاي POS ايران کيش خريد خود را به انجام رسانده اند.
جشنواره طلايي بانک تجارت با همکاري شرکت ايران کيش در مجتمع‌هاي تجاري و مراکز خريد سيتي سنتر در اصفهان و قشم ، ستاره باران در تبريز، آفتاب شيراز، بازار رضا، مجتمع ميلاد نور، بازار قائم تجريش، نام آوران و بلور شهرداري در شهر تهران و پروما مشهد طي سال96 و 97 برگزار شد، که با استقبال گسترده پذيرندگان و مشتريان بانک تجارت مواجه شد.
در اين جشنواره که از ابتداي سال96 کليد خورد، تعداد7 دستگاه خودرو "هايما7"، 2 دستگاه خودرو"پژو206"، 750 کارت هديه پنج ميليون ريالي به پذيرندگان و تعداد3800 کارت هديه يک ميليون ريالي به خريداران اين مجتمع‌ها اهدا شد. 
گفتني است شرکت ايران کيش يکي از مهم‌ترين تامين کنندگان خدمات دستگاه‌هاي پايانه فروش بانک تجارت در کشور بوده و تاکنون دستگاه‌هاي pos بسياري را اين شرکت در واحدهاي صنفي مشتري بانک در اقصي نقاط کشور نصب کرده است و دارندگان تجارت کارت و پذيرندگان دستگاههاي POS شرکت ايران کيش که مشتري بانک تجارت هستند، مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين جشنواره به سايت اينترنتي شرکت ايران کيش به نشاني www.irankish.com مراجعه نمايند.

مرسدس بنز جشنواره «جوايز پذيرندگان سداد» اهدا شد
جايزه ويژه مرسدس بنز جشنواره «جوايز پذيرندگان سداد» طي مراسمي‌به پذيرنده متصل به حساب بانک ملي ايران اهدا شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روزنامه تجارت، مراسم اهداي جايزه ويژه جشنواره «جوايز پذيرندگان سداد» با حضور مسعود خاتوني عضو هيات مديره بانک، اصلان کريمي‌مدير امور شعب منطقه دو کشور بانک، محمد مهدي صادق مديرعامل شرکت پرداخت الکترونيک سداد و جمعي از مسئولان بانک برگزار و خودروي مرسدس بنز سري E جشنواره به محمدرضا عطايي از روستاي کيفته گيوسين شهرستان سميرم اصفهان اهدا شد.
در اين جشنواره که از اول شهريور ماه تا 29 اسفند ماه سال گذشته با هدف تشويق پذيرندگان به تهيه و استفاده بيشتر از کارتخوان‌هاي متصل به حساب‌هاي بانک ملي ايران برگزار شد، علاوه بر جايزه ويژه مرسدس بنز، هر هفته به قيد قرعه به سه نفر از دارندگان پايانه‌هاي فروش و پذيرندگان متصل به حساب‌هاي بانک ملي ايران جايزه 100 ميليون ريالي تعلق گرفت.
اصلان کريمي‌مدير امور شعب منطقه دو کشور بانک ملي ايران در اين مراسم با بيان اينکه پيام نخست اين بانک خير رساني و امانت داري براي هموطنان عزيز است، اظهار کرد: بانک ملي ايران به عنوان خادم اول نظام بانکي کشور همواره در صحنه حاضر است و کساني که با خدمات اين بانک در ارتباط باشند، قطعا از منافع آن نيز بهره مند خواهند شد.
همچنين محمد مهدي صادق مديرعامل شرکت پرداخت الکترونيک سداد نيز با تاکيد بر اينکه جشنواره «جوايز پذيرندگان سداد» با هدف ترويج فرهنگ پرداخت الکترونيک برگزار شده است، گفت: اين جشنواره اثرات مثبت بسياري داشت و ما شاهد رشد 25 درصدي تعداد تراکنش‌ها، افزايش 13 درصدي متوسط تراکنش هر پايانه و رشد پنج درصدي سرانه مبالغ پايانه‌هاي فروش بوديم.
وي تاکيد کرد: برگزاري اين جشنواره افزايش يک درصدي سهم پذيرنده‌هاي سداد در بازار را نيز به همراه داشت که اين رشد در سال‌هاي اخير بي سابقه بوده و آن را مديون حمايت‌هاي بانک ملي ايران و همراهي پذيرندگان و مشتريان هستيم.

مديرعامل این بانک تشریح کرد؛
وظيفه روابط عمومي، ايجاد و انتشار نشاط و اميد در درون و بيرون محيط سازماني است و حفظ انگيزه، روحيه و نشاط در کار و زندگي از کارکردهاي اصلي و مهم روابط عمومي‌به شمار مي‌رود. روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي به اين وظيفه مهم روابط عمومي‌ها اشاره کرد و به تبيين جايگاه اين نهاد مهم پرداخت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، خدارحمي‌که روز سه شنبه 25 ارديبهشت در تهران و درجمع بيش از 60 نفر کارشناسان و مسئولان روابط عمومي‌اين بانک سخن مي‌گفت ، ضمن تبريک گراميداشت 27 ارديبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومي، اضافه کرد: وجود کهنگي، تحجر، ضعف و خمودي در يک مجموعه، نشانه روابط عمومي‌ضعيف آن مجموعه است و درمقابل، ارتباط قدرتمند ، موثر و دوسويه با محيط بيروني، موجب رشد، تعالي، بالندگي و ايجاد فرصت براي نو شدن و شکوفايي است. خدارحمي‌در بخش ديگري از سخنان خود ارتباط مثبت و موفق را لازمه دست يابي به هر سطحي از اهداف دانست و با اشاره به پيشرفت روزافزون فناوري‌هاي ارتباطي ، گستردگي اين حوزه و پيچيدگي دنياي امروز ، بر استفاده حداکثري از ابزارها و امکانات نوين ، مبتکرانه و دوستدار محيط زيست براي انجام تبليغات و گسترش ارتباطات در راه نيل به اهداف بانک تاکيد کرد. وي با اشاره به قدمت 85 ساله بانک کشاورزي ، رمز ماندگاري و پايداري اين بانک را عملکرد مثبت و درخشان، حمايت گسترده از بخش کشاورزي، تعهد، مردم مداري، اثرگذاري، نام نيک، خدمت به کشاورزان در دورافتاده‌ترين روستاهاي کشور و همچنين همگامي‌با رشد و توسعه صنعت بانکداري و حرکت به سمت نو شدن برشمرد و اظهار داشت: يکي از مهمترين عوامل ماندگاري بانک کشاورزي در برهه‌هاي مختلف تاريخي، قدرت انطباق با شرايط جديد، روزآمدي و پاسخ مناسب به نيازهاي جامعه در هر مقطعي بوده است و درحال حاضر که مساله اشتغال در اولويت دغدغه‌هاي نظام و نيازهاي مردم قرار دارد، بايستي هم سو با آن خود را مهياي ارائه راهکار و حل اين معضل کنيم. خدارحمي‌ شناخت کامل و درست از اهداف، تشکيلات، وظايف، عملکرد، نقاط قوت و ضعف و تهديدها و فرصت‌هاي سازمان را از جمله ضروريات يک روابط عمومي‌موفق اعلام کرد و افزود: روابط عمومي‌مدرن در حرکت به سوي تحولات مثبت، پيش قراول و هدايتگر سازمان است و بايستي با نگاه کلان به بخش‌هاي مختلف بانک واشراف به خدمات و محصولات، آن‌ها را به جامعه معرفي کند و از سوي ديگر با شناسايي نيازهاي جامعه و انتقال آن به سازمان، در افزايش محبوبيت و اثرگذاري سازمان بکوشد.  وي در پايان سخنان خود تاکيد کرد: رضايت و نشاط مشتريان و کارکنان، نمايانگر موفقيت بانک و درگرو عملکرد صحيح حوزه روابط عمومي‌است.


بانک رفاه در حمايت از کالاي ايراني فروگذار نخواهد کرد
 مديرعامل بانک رفاه گفت: بانک رفاه همسو با اهداف کلان اقتصادي کشور، در مسير حمايت از کالاي ايراني از هيچ کوششي فروگذار نخواهد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، دکتر سهماني در بازديد از شعب بانک در استان اصفهان با تشريح اهداف بانک رفاه در سالجاري و با اشاره به نقش نظام بانکي در تحقق شعار سال ، اظهار داشت: امروزه انتظار از شبکه بانکي بسيار زياد است و علي رغم مشکلاتي که وجود دارد دولت به اهميت شبکه بانکي پي برده است و هم اکنون بانک‌ها در تمامي‌جلسات حوزه‌هاي مختلف اقتصادي و ارزي حضور دارند. وي بر ضرورت ارائه خدمات با کيفيت تاکيد کرد و يادآور شد: بانک رفاه آمادگي دارد براي بهره گيري از تمام ظرفيت خود و با اتخاذ رويکردهاي مسئوليت پذيري ، انعطاف و حرکت در چارچوب قوانين و مقررات ، بهترين و رقابتي‌ترين خدمات را به مشتريان ارائه دهد. دکتر سهماني گفت: استان اصفهان بعد از استان تهران صنعتي‌ترين استان کشور است پس بايد در حوزه‌هاي صنعت و تجارت نيروي محرک استان‌هاي ديگر به منظور حمايت از کالاي ايراني باشد. مدير عامل بانک رفاه در ادامه بازديد خود از استان اصفهان از کارخانه گروه صنعتي انتخاب که يکي از مشتريان اختصاصي بانک رفاه است بازديد و با مديران ارشد آن گفتگو کرد. در اين بازديد بر ضرورت حمايت از کالاي ايراني تاکيد شد.

تأکيد عضو هيات مديره پست بانک‌ بر ارتقاء دانش تخصصي کارکنان
 مهندس فلاح‌فر عضو هيأت مديره پست بانک ايران درجلسه شوراي اداري مديريت شعب استان سيستان و بلوچستان بر ارتقاء سطح دانش تخصصي و شناخت ابزارهاي جديد بانکداري الکترونيک توسط کارکنان شعب و باجه‌هاي خدمات بانکي جهت شناسائي نيازهاي مشتريان تأکيد نمود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: وي درادامه اظهارداشت: استفاده از ظرفيت‌هاي باجه‌هاي بانکي در حوزه اعتباري، وصول مطالبات و صندوق توسعه ملي بهترين راه جهت کاهش مطالبات و پرداخت تسهيلات ازمحل منابع صندوق توسعه ملي براي توسعه اشتغال‌زائي و کاهش بيکاري است. همچنين در اين جلسه علي فروزان‌خواه مديرشعب پست‌بانک‌استان، سيدحسين ابطحي رئيس اداره‌کل بازاريابي و مجتبي حقي رئيس اداره‌کل معاملات ارزي و روابط کارگزاري به تبيين عملکرد استان، برنامه‌ها و طرح‌هاي بازاريابي، خدمات ارزي و همچنين تفاهمنامه‌هاي منعقده با شرکت‌ها و ارتقاء خدمات بانکداري الکترونيک ارائه نمودند.

افتتاح نيروگاه خورشيدي زاهدان با تسهيلات  بانک صنعت و معدن
نخستين نيروگاه خورشيدي استان سيستان و بلوچستان كه با ظرفيت ۱۰ مگاوات وسرمايه گذاري ۱۱ ميليون يورو ، با تامين مالي بانک صنعت و معدن از محل صندوق توسعه ملي به اجرا درآمده است، در مراسمي‌با حضور ستاري معاون علمي‌و فناوري رئيس جمهور ، صادق زاده معاون وزير نيرو و رئيس سازمان انرژي‌هاي تجديد پذير ، افخمي‌مديرعامل بانك صنعت و معدن ، معاون استاندار و مقامات محلي به بهره برداري رسيد.
اين نيروگاه که در يکي از نقاط محروم کشور ايجاد شده است در طول دوره ۶ ماهه احداث براي ۲۰۰ نفر نيروي کار بومي‌اشتغال ايجاد کرده که اين اشتغال همراه با آموزش نيرو‌هاي داخلي توسط پيمانکاران آلماني بوده است.
اين نيروگاه در زاهدان احداث شده است و سالانه ضمن توليد ۱۷ ميليون کيلووات ساعت برق و تزريق آن به شبکه سراسري، از انتشار حدود ۱۴ هزار تن دي اکسيد کربن جلوگيري کرده است.

برگزاري نمايشگاه بين المللي قرآن کريم با عامليت بانک شهر
مسئول دبيرخانه اجرايي نمايشگاه‌هاي بانک شهر با اشاره به عامليت بانک شهر در بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي قرآن ، گفت:اين بانک همانند گذشته با تمام توان و با به روز‌ترين تجهيزات در اين نمايشگاه حضور خواهد داشت.
مهدي اکرمي‌افزود:اين نمايشگاه از 29 ارديبهشت تا 14 خرداد، همزمان با ماه نزول قرآن و با شعار «قرآن؛ چهل چراغ هدايت» در مصلي بزرگ امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.  اکرمي‌با اشاره به سومين سال حضور بانک شهر در اين رويداد بزرگ فرهنگي ،تصريح کرد:جديدترين و به روزترين دستگاه‌ها و ابزار الکترونيک را جهت سهولت در انجام امور بانکي در اين نمايشگاه‌ مستقر خواهيم کرد.
وي با بيان اينکه بانک شهر در حال حاضر هميار حوزه فرهنگ در کشور شده است،افزود:مشارکت اين بانک در اين رويداد بزرگ فرهنگي نشان از توجه آن به ارتقاي باورهاي قرآني در جامعه و بويژه نسل جوان دارد.

کارکنان نجيب و پرتوان، بانک ملي ايران را به اوج رسانده اند
مديرعامل بانک ملي ايران گفت: اين ساختمان‌هاي متعدد و تجهيزات پيشرفته نيستند که به بانک عظمت و شکوه و بزرگي داده اند، بلکه کارکنان نجيب، پرتوان و فعال در سايه 90 سال قدمت، بانک را به اوج رسانده اند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در جمع کارکنان اداره امور شعب استان کردستان بانک ملي ايران با بيان اين که امروز وضعيت بانک به نسبت سال‌هاي گذشته بسيار مطلوب تر است، گفت: بانک ملي ايران از يک بانک سنتي به يک بانک مدرن و پيشرو تبديل شده، به طوري که مي‌توان به جرات گفت اين بانک در همه شاخص‌ها در کل نظام بانکي سرآمد است.
وي با تاکيد بر اين که شرايط امروز بانک نتيجه همدلي و اثربخشي همه کارکنان است، به شرايط ويژه اداره امور شعب استان کردستان اشاره کرد و گفت: در شرايطي که نسبت مطالبات معوق به مانده تسهيلات پرداختي کل نظام بانکي حدود 12 درصد است، اين عدد در بانک ملي ايران 7.3 درصد برآورد شده، اما در شعب استان کردستان اين رقم 1.8 درصد است.
به گفته حسين زاده، اين شاخص بسيار مطلوب نتيجه عملکرد بسيار موثر و کارآمد کارکنان بانک در اين منطقه و نيز تعصب مردم استان به بازگرداندن منابعي است که به صورت تسهيلات دريافت کرده اند. مديرعامل بانک ملي ايران در ادامه به شرايط مطلوب بانک ملي ايران در حوزه بين الملل اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته همه شعب خارجي بانک به سوددهي رسيدند که اين براي ما بسيار خوشايند بود.
وي همچنين به ايجاد رابطه کارگزاري با صدها بانک کوچک و متوسط خارجي توسط بانک ملي ايران اشاره کرد و گفت: شرايط به گونه‌اي است که بانک مرکزي يک کشور اروپايي، از بانک ملي ايران تقاضا کرده شعبه کنوني خود را به يک بانک مستقل تبديل کند.
حسين زاده همچنين حرکت بانک ملي ايران از نظام بانکداري الکترونيک به بانکداري ديجيتال را اقدامي‌بسيار قابل توجه خواند و گفت: سوپر محصولاتي مانند بام و بله که اکنون در بانک ملي ايران پياده سازي شده و هر روز هزاران خدمت به مشتريان ارائه مي‌کنند، همپايه بسياري از بانک‌هاي بزرگ و معتبر دنياست.
وي همچنين اعلام کرد که تعداد کاربران سامانه بانکداري الکترونيک ملي ايران موسوم به بام در مرز سه ميليون نفر قرار گرفته است
او افزود: بانک ملي ايران براي نخستين بار در نظام بانکي کشور خدمتي به نام رمز يک بار مصرف را براي کاربران کارت‌هاي بانکي راه اندازي کرده که آنها را براي هميشه از به ياد داشتن و يا نگراني از لو رفتن رمز کارت بي نياز مي‌کند.
مديرعامل بانک ملي ايران با تاکيد بر اين که اين بانک در مجموع خدمات بانکداري الکترونيک در نظام بانکي حرف اول را مي‌زند، اظهار کرد: بدون شک محصولات تازه بانک در اين زمينه مانند کارت سکه، دستگاه‌هاي CRS، کش لس‌ها و کيوسک‌ها، انقلاب بزرگي در نظام بانکي است.
حسين زاده همچنين با تاکيد بر اين که همه منابع بانک ملي ايران بايد در خدمت آباداني و توسعه کشور قرار بگيرد، گفت: من در ديدار با استاندار و مقامات استاني هم بر اين موضوع تاکيد کردم و بر آن ايمان دارم.
وي با بيان اين که همه منابع استان بايد در داخل استان به سرمايه‌اي براي توسعه منطقه‌اي تبديل شود، ادامه داد: اميدواريم شعب بانک ملي ايران در مرزهاي نزديک به استان کردستان نيز توسعه يابد تا به تسهيل تجارت منطقه کمک کند. مديرعامل بانک ملي ايران در ادامه با بيان اين که بانک مانند هر بنگاه اقتصادي ديگر مبتني بر درآمد و هزينه فعاليت مي‌کند، گفت: بانک ملي ايران نيز بايد به سمت افزايش درآمدها و کاهش هزينه‌هاي غير ضرور حرکت کند.
وي افزود: صدور ضمانتنامه، اعتبارات اسنادي، فروش کارت هديه، افتتاح حساب‌هاي جاري ويژه و نيز خريد دين، از مواردي است که مي‌تواند براي بانک به خوبي درآمدزا باشد.
او ادامه داد: همه ما بايد خدمات کارمزدي را مورد توجه قرار دهيم و از سوي ديگر جذب منابع ارزان قيمت را فراموش نکنيم.حسين زاده همچنين توجه ويژه به رفاه کارکنان و بازنشستگان را از اولويت‌هاي هيات مديره بانک خواند و گفت: هيچ جلسه‌اي در داخل بانک يا در مجموعه نظام بانکي نيست که در آن به موضوع رفاه کارکنان و بازنشستگان پرداخته نشود.

فروش اقساطي 3111 مسکن مهر در فروردين ماه
رئيس اداره کل تسهيلات تبصره‌اي بانک مسکن، تازه‌ترين کارنامه تامين مالي طرح ملي مسکن مهر را اعلام کرد.
ندا کسري کرمانشاهي رئيس اداره کل تسهيلات تبصره‌اي بانک مسکن درباره آخرين آمار عملکرد خط اعتباري طرح مسکن به پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، گفت: کارنامه عملکرد خط اعتباري طرح مسکن مهر در سال 97 در دو بازه زماني مورد بررسي قرار گرفته است. در بخش نخست اين کارنامه عملکرد خط اعتباري طرح مسکن مهر از ابتداي سال جاري تا پايان فروردين ماه ارزيابي شده است. اين ارزيابي نشان مي‌دهد در اين يک ماه، تعداد 3 هزار و 111 واحد مسکوني مهر از بابت تسهيلات ساخت به مبلغ 121 ميليارد و 300 ميليون و 900 هزار تومان به مرحله فروش اقساطي رسيده اند. به اين معني که عمليات احداث اين تعداد واحد مسکوني به پايان رسيده، فرآيند اخذ تسهيلات مسکن مهر اين واحدها نيز تکميل شده و کارت قسط براي آنها صادر شده است.
وي ادامه داد: در يک ماهه نخست سال جاري معادل رقم 27 ميليارد و 241 ميليون و 800 هزار تومان اصل و سود تسهيلات پرداختي در خصوص طرح مسکن مهر بازپرداخت شده است. کرمانشاهي به مرحله دوم ارزيابي انجام شده از عملکرد خط اعتباري طرح مسکن مهر در سال جاري اشاره کرد و افزود: در مرحله دوم عملکرد خط اعتباري طرح مسکن مهر در بازه زماني ابتداي سال جاري تا 13 ارديبهشت ماه مورد بررسي قرار گرفته است. اين ارزيابي حاکي از آن است که در اين مرحله نيز معادل 5 هزار و 250 واحد مسکوني به مبلغ 208 ميليارد و 775 ميليون و 100 هزار تومان به مرحله فروش اقساطي رسيده و کارت قسط براي آنها صادر شده است.
به گفته رئيس اداره کل تسهيلات تبصره‌اي بانک مسکن در اين بازه زماني معادل 45 ميليارد و 267 ميليون و 800 هزار تومان اصل و سود تسهيلات پرداختي مربوط به طرح مسکن در قالب اقساط ماهانه بازپرداخت شده است.
وي در عين حال تاکيد کرد: بانک مسکن با قدرت هر چه تمام تر تا آخرين مرحله تکميل واحدهاي طرح مسکن، در حوزه تامين مالي اين واحدها اقدام و به صورت پيوسته پرداخت تسهيلات طرح مسکن مهر را براي واحدهاي تکميل شده در دستور کار خود دارد.
به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، در جريان تامين مالي طرح مسکن مهر که در قالب آن ساخت و تکميل 2 ميليون و 200 هزار واحد مسکوني برنامه‌ريزي شده است، بانک مسکن مسووليت تامين مالي تمام پروژه‌هاي اين طرح را بر عهده گرفته و از تمام ظرفيت تسهيلات دهي خود براي تکميل اين پروژه طي سال‌هاي گذشته استفاده کرده است. در اين ميان علاوه بر تسهيلات اصلي پروژه‌هاي مسکن که پرداخت آنها بر عهده بانک مسکن گذاشته شده است، پرداخت تسهيلات مکمل 10 ميليون توماني مسکن مهر نيز که در جهت تسريع فرآيند تکميل و تحويل واحدهاي اين طرح پيش بيني شده بر عهده اين بانک گذاشته است. البته پرداخت تسهيلات مکمل طرح مسکن مهر که به کاهش قيمت تمام شده مسکن مهر کمک مي‌کند فقط به پروژه‌هاي در دست احداث تعلق مي‌گيرد که از يک سو دفترچه قسط براي آنها صادر نشده و از سوي ديگر واحد مورد نظر داراي پيش خريدار نيز باشد. به اين ترتيب گروهي از واحدهاي مسکن مهر که داراي پيش خريدار نيستند مشمول دريافت تسهيلات مکمل 10 ميليون توماني بانک مسکن نمي‌شوند. مطابق با برنامه ريزي‌هاي انجام شده نيز منابع تسهيلات مکمل طرح مسکن مهر از محل بازپرداخت تسهيلات مسکن مهر که به شکل اقساط از سوي تسهيلات گيرندگان به بانک مسکن پرداخت مي‌شود تامين شده است. روز گذشته، يک عضو هيات مديره بانک مسکن با اشاره به استقبال چشمگير و رو به افزايش خانه اولي‌ها از ورود به صندوق پس انداز مسکن يکم، درباره رابطه‌اي که هم اکنون بين منابع مسکن مهر و منابع صندوق يکم برقرار است، گفت: با تصويب بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار، منابع از حاصل از بازگشت تسهيلات مسکن مهر (منابع حاصل از پرداخت اقساط ماهانه توسط تسهيلات گيرنده‌هاي مسکن مهر )، تا حداقل سال 1400، در خدمت تعادل بخشي به منابع و مصارف صندوق پس انداز مسکن يکم خواهد بود. اين تدبير با استمهال پروسه بازگشت خط اعتباري مسکن مهر به بانک مرکزي براي مدتي مشخص به اجرا درآمده است تا بانک مسکن بتواند از ظرفيت اقساط تسهيلات مسکن مهر، براي تامين مالي مجدد بخش مسکن بهره ببرد.

بازديد مديران بانک قرض الحسنه مهر ايران از جمعيت طلوع بي نشان‌ها
حسن تليکاني، عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران به همراه جمعي از مديران ارشد، از سراي مهر جمعيت مردم نهاد «طلوع بي نشان‌ها» بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، حسن تليکاني، در بازديد از سراي مهر ( اولين مرکز نگهداري زنان و کودكان كارتن خواب جمعيت طلوع بي نشان‌ها) بيان داشت: حمايت از افراد آسيب ديده مي‌تواند به بهبود معيشت و كاهش آلام طبقه ضعيف جامعه كمك كند.
وي افزود: بانک قرض الحسنه مهر ايران، بخشي از پتانسيل خود را براي حمايت از اين جمعيت مردم نهاد بکار خواهد گرفت و مجموعه جمعيت طلوع بي نشان‌ها مي‌تواند براي اشتغالزايي، کارآفريني و کاهش دغدغه‌هاي تامين مايحتاج ضروري افراد تحت پوشش خود از امكانات و خدمات اين بانك استفاده كند.
تليکاني ادامه داد: بهبود شاخص‌هاي جامعه پذيري خصوصاً در ميان اقشار آسيب پذير اهتمام و عزمي‌ملي را طلب مي‌کند و نياز است تا تمامي‌خيرين و مسئولين به اين حوزه توجه جدي داشته باشند.
در ادامه، اکبر رجبي مدير جمعيت مردم نهاد « طلوع بي نشان‌ها» به معرفي بخش‌هاي مختلف مجموعه پرداخت و اظهارداشت: اين جمعيت با هدف حمايت از زنان، مردان و کودکان آسيب ديده اجتماعي از سال ۱۳۸۸ به صورت رسمي‌آغاز به فعاليت کرده‌است.  وي افزود: اين مجموعه، کار خود را در هفت حوزه جذب، درمان، سرپناه، آموزش، اشتغال، بازگشت به خانواده و بازگشت به بدنه جامعه متمرکز کرده‌است.  رجبي تصريح کرد: جمعيت طلوع بي نشان‌ها در راستاي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي با هدف اميد بخشيدن براي بهبودي، دوباره ايستادن و همراه شدن اين قشر با جامعه توانسته است به صورت نظام مند و برنامه‌ريزي شده، در راستاي جذب، درمان و کارآفريني اين قشر از جامعه فعاليت کند. 

دومين دوره مسابقات بين‌المللي تصوير ميکروسکوپي آغاز شد
 دومين دوره مسابقات بين‌المللي تصوير ميکروسکوپي (IMIC2018)، در روز سه‌شنبه 25 ارديبهشت1397 در دانشگاه خاتم آغاز شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پاسارگاد، اين مسابقه با همکاري دانشگاه صنعتي اميرکبير و دانشگاه خاتم، در زمينه‌هاي تخصصي شامل متالوگرافي، نانومواد، الياف و پليمرها، علوم زيستي و بيومواد، سراموگرافي و مينرالوگرافي، همراه با کارگاه­‌هاي مرتبط در روزهاي 25 و 26 ارديبهشت 1397 در دانشگاه خاتم برگزار مي‌شود. هدف اوليه مسابقات، فراهم آوردن فرصتي براي دانش‌پژوهان و محققان علاقه‌مند در زمينه خواص مواد و علوم زيستي، براي به اشتراک گذاشتن تصاوير ميکروسکوپي و اطلاعات ارزشمند علمي‌است که نظر علاقه‌مندان از سراسر دنيا را به خود جلب کرده‌است. در اين مراسم احمد محموديان مديريت توسعه مديريت و منابع دانشگاه خاتم ضمن ابراز خرسندي از استقبال پژوهشگران و محققان برجسته از دوره‌هاي علمي‌و مسابقات بين‌المللي دانشگاه خاتم، به ارايه توضيحاتي در خصوص فعاليت‌هاي اين دانشگاه پرداخت. دکتر نادر پروين، عضو هيئت علمي‌دانشگاه صنعتي اميرکبير در مراسم افتتاحيه مسابقه بين‌المللي تصوير ميکروسکوپي گفت: بيش از 300اثر به دبيرخانه مسابقات رسيده‌است. در ابتدا در نظر داشتيم که 100اثر را براي بخش نمايشگاهي انتخاب کنيم که به دليل کيفيت بالاي آثار، 138 تصوير براي بخش نمايشگاهي و داوري انتخاب شد. داوري و ارزيابي با صورت حضور صاحب اثر انجام شده و سوالاتي در خصوص ارزش علمي، فني و ابتکارات مطرح مي‌شود. از ديگر ملاک‌ها کيفيت و زيبايي‌شناختي اثر خواهد بود. وي با ارايه توضيحاتي در خصوص ميکروسکوپ‌هاي نوري و الکتروني ادامه داد: اميدواريم همکاري بين دانشگاه اميرکبير و خاتم ادامه پيدا کند و دوره بعدي در سال ۲۰۲۰ برگزار شود. دکتر پروين در پاسخ به سوالات خبرنگاران افزود: آثار راه يافته به اين دوره از مسابقات توسط 26داور داخلي و خارجي ارزيابي شده‌اند و امتيازدهي تکميلي در اين دو روز، توسط داوراني از کشورهاي ايران، آلمان، ايتاليا، فرانسه، کره، اسپانيا، چين، کانادا، عراق و... انجام مي‌شود