وزير آموزش و پرورش مهمترين مشکل سال تحصيلي آينده را تشريح کرد
گروه اجتماعي: تا پايان سال تحصيلي جاري، تعداد زيادي از معلمان بازنشسته مي‌شوند و همين مساله موجب شده تا از مدت‌ها قبل مسئولان وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در آغاز سال تحصيلي آينده هشدار دهند. آنطور که پيش از اين برخي از مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند، به دليل خروج نيروي انساني از سال 97 به بعد اين وزارتخانه به شدت با کمبود نيرو مواجه مي‌شود و تعداد افرادي که شرايط بازنشستگي پيدا مي‌کنند افزايش پيدا مي‌کند. قرار است امسال 65 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته شوند و همينطور تا چهار سال آينده اين تعداد شيب افزايشي خواهد داشت و بايد از روش‌هاي مختلفي براي تأمين نيروي انساني در سال تحصيلي آينده و سال‌هاي بعد استفاده کنيم تا مشکلاتي براي نظام آموزش و پرورش کشور ايجاد نشود.
وزير آموزش‌وپرورش با اشاره به اينکه کمبود نيروي انساني مهمترين چالش مهر ۹۷ است، گفت: در هفته‌هاي آينده برنامه‌هاي جديدي براي مدارس تيزهوشان ارائه مي‌کنيم. به گزارش تسنيم، سيدمحمد بطحايي در گردهمايي اعضاي شوراي معاونان و مديران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران، اظهار کرد: مدرسه محوري مهم‌ترين سياست آموزش و پرورش است که با هدف کيفيت بخشي نظام تعليم وتربيت صورت مي‌گيرد. وي گفت: مدرسه از ديرباز مورد توجه بوده و براساس سند تحول نيز بايد در کانون اصلي تعليم و تربيت باشد، بنابراين بايد تلاش کنيم اين امر محقق شود. مدرسه اصلي‌ترين سازمان در نظام آموزش و پرورش است و حوزه‌هاي ستادي نقش پشتيباني دارند و من به عنوان وزير خود را خادم مدارس مي‌دانم.
بطحايي ادامه داد: متأسفانه امروزه اهميت اداره منطقه از مدرسه، اداره کل از منطقه و ستاد از اداره کل بيشتر است در حالي که مدرسه بايد از اين‌ها مهمتر باشد. اجراي نظام سنجش شايستگي‌هاي حرفه‌اي، تفويض اختيار به مدارس و اجراي طرح کنترل و تضمين کيفيت عالي، موضوعاتي هستند که در آموزش و پرورش در حال اجراست. ارتباط مستقيم با مديران بسيار ضروري است، راه‌اندازي تلويزيون تعاملي نيز در اين راستا انجام گرفته است، لذا مديران نبايد هيچگاه درب دفتر خود را روي ارباب رجوع ببندند و دائما بايد تعامل داشته باشند و حرف دل آنها را بشنوند. وزير آموزش و پرورش همچنين گفت: سياست ما با نشاط‌سازي مدارس و کاهش استرس است در اين راستا برحذف آزمون‌ها تأکيد داريم و در هفته‌هاي آينده برنامه‌هاي جديدي براي مدارس تيزهوشان ارائه مي‌کنيم. از دستاوردهاي دولت تدبير واميد در آموزش و پرورش، افزايش پوشش تحصيلي و درصد باسوادي است، لذا تقويت مراکز يادگيري محلي در دستور کار است.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال تأکيد کرد: مديران کل تلاش کنند استفاده از کالاي ايراني در مدارس نهادينه شود و مدارس را به استفاده از تجهيزات ايراني تشويق کنند. امنيت اردوهاي دانش‌آموزي از اولويت‌هاي اول آموزش و پرورش و استان‌ها بوده و اين اردوها بايد با هماهنگي و رعايت کنترل اردوها و اخذ مجوز برگزار شوند. بطحايي خاطرنشان کرد: آسيب‌هاي اجتماعي در بين دانش‌آموزان تا اندازه‌اي وجود دارد و ما از هيچ تلاشي براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي دريغ نخواهيم کرد اما تبليغات و ادعاها در اين زمينه بايد واقع بينانه و دقيق و به گونه‌اي باشد که خانواده‌ها احساس امنيت کنند و دغدغه حضور فرزندشان در مدرسه را نداشته باشند. با توجه به فرارسيدن ماه مبارک رمضان، در دوره ابتدايي اگر تدريس کتاب‌ها و ارزشيابي تا پايان ارديبهشت ماه به پايان برسد نيازي نيست دانش آموزان در خرداد ماه در مدرسه حضور پيدا کنند. در پايان وزير آموزش و پرورش بر به کارگيري نيروهاي جوان و کاهش سن مديران و چابک سازي بدنه مديريت تأکيد کرد.


تخلفات حادثه‌ساز زير ذره‌بين پليس
معاون اجتماعي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از افزايش اعمال قانون موتور سيکلت‌هاي متخلف خبر داد. سرهنگ مسعود جبارزاده با اشاره به طرح‌هاي برخورد با تخلفات موتورسيکلت‌سواران به ويژه تخلفات حادثه‌سازي چون عبور ازمحل ممنوعه، نداشتن کلاه ايمني، انجام حرکات نمايشي، حمل بار با موتور سيکلت و... اظهار کرد: مأموران به منظور حفظ ايمني خود موتورسواران و افزايش ايمني ديگر شهروندان با چنين تخلفاتي برخورد مي‌کنند. جبارزاده همچنين در ادامه با بيان اينکه از ابتداي سال‌جاري تاکنون برخورد با تخلفات موتورسواران در دستور کار قرار گرفته، گفت: عوامل پليس راهور با استقرار کفي در نقاط مختلف شهر به ويژه هسته مرکزي نسبت به توقيف موتورهاي متخلف اقدام مي‌کنند.

افزايش پرداخت وام ضروری به بازنشستگان
مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري گفت: پرداخت وام ضروري به بازنشستگان کشوري ماهيانه انجام مي‌شود که قرار است در سال جديد افزايش پيدا کند. جمشيد تقي‌زاده اظهار کرد: ماهيانه به بيش از 25 هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري وام 4 ميليون توماني پرداخت مي‌شود. وي با اشاره به اينکه يک ميليون و 400 هزار بازنشسته تحت پوشش اين صندوق هستند، گفت: براي افزايش قدرت خريد و ارائه تسهيلات به بازنشستگان اين وام به آنها با کارمزد کم پرداخت مي‌شود. تقي‌زاده گفت: تاکنون 200 هزار نفر از بازنشستگان ما وام ضروري را دريافت کرده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود تا نيمه اول سال به 300 هزار بازنشسته واجد شرايط اين وام پرداخت شود.

تاريخ اتمام سال تحصيلي در مدارس
معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش درخصوص روند تعطيلي مدارس گفت: با توجه به فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، چنانچه دانش آموزان مدارس ابتدايي، ارزشيابي و ساير فعاليت‌هاي آموزشي را به اتمام رسانده باشند، مي‌توانند با صلاحديد مسئولان واحد آموزشي در مدرسه حضور نداشته باشند. نجات بهرامي‌افزود: اصل بر برگزاري کليه جلسات آموزشي براساس مصوبات شوراي عالي است و در صورتي که برنامه‌هاي درسي اجرا شده و به اتمام رسيده باشد مديران مي‌توانند در خصوص حضور دانش آموزان با انعطاف تصميم‌گيري کنند. بهرامي‌گفت: البته امتحانات در برخي پايه‌هاي ابتدايي مانند پايه ششم به خردادماه کشيده مي‌شود که بديهي است دانش‌آموزان اين پايه‌ها بايد براي انجام امتحانات در مدرسه حضور يابند.
کاهش ۱۲درصدي ترافيک تخيلي است
رئيس کميسيون عمران حمل‌ونقل شوراي شهر در خصوص افزايش سهميه اقشار خاص به خصوص خبرنگاران، گفت: تا اواخر خرداد موضوع افزايش سهميه خبرنگاران تعيين تکليف مي‌شود. به گزارش فارس، محمد عليخاني، با اشاره به اجراي طرح ترافيک در تهران، گفت: شهرداري تهران يکي، دو روز بعد از اجراي طرح اعلام کرد ترافيک در تهران 12 درصد کاهش يافته است. اين آمار اصلاً مورد تأييد نيست چطور شهرداري يک روز بعد از اجرا آمار گرفته، آمار را جمع‌آوري، استخراج و برداشت کرده است اصلا اين چنين چيزي امکانپذير نيست. اينکه فرداي اجراي يک طرح از کاهش 12 تا 15 درصدي ترافيک خبر مي‌دهد آمار تخيلي است نه علمي. رئيس کميسيون عمران حمل‌ونقل شوراي شهر، گفت: اين آمار در شوراي شهر نيز مورد قبول قرار نمي‌گيرد. وي ادامه داد: کاهش ترافيک شايد در محدوده طرح ترافيک داشته باشيم اما در خارج از محدوده طرح کاهش بار ترافيکي نداشته‌ايم چرا که روزانه تعداد زيادي خودرو توليد مي‌شود و حجم سفرها بالاست. عليخاني با بيان اينکه 18 تا 20 ميليون سفر روزانه در تهران انجام مي‌شود، گفت: چه طرحي اجرا کرده‌ايم که سفر را کاهش دهد؟ هيچ.

بازگشت مصوبه افزايش نرخ کرايه تاکسي و اتوبوس به شوراي شهر
عضو کميته انطباق فرمانداري تهران از برگشت مصوبه شورا در مورد نرخ کرايه تاکسي و اتوبوس خبر داد. به گزارش ايسنا، قانبيلي با بيان اينکه کميته انطباق براي مصوبه شورا درباره نرخ کرايه تاکسي و اتوبوس برگزار شد، گفت: اين طرح اشکالات زيادي داشت و بر همين اساس به شوراي شهر برگشت داده شد تا نسبت به اصلاح آن اقدام شود. وي با بيان اينکه افزايش قيمت کرايه تاکسي غيرمتعارف بود و در اين لايحه دو تبصره وجود داشت که خلاف مقررات بود، تصريح کرد: بر اساس اين مصوبه در روزهايي که شرايط جوي نامناسب است و يا در زمان پيک ترافيک کرايه‌ها ۲۰ درصد افزايش مي‌يابد که اين دو تبصره مخالف است. عضو کميته انطباق فرمانداري تهران با بيان اينکه مشخص نيست که چرا شورا اينگونه طرح‌ها را تصويب مي‌کند، گفت: درست است که رانندگان تاکسي نيازمند حمايت هستند اما دليل نمي‌شود که به هر ميزان که خواستند کرايه‌ها را افزايش دهيم.

27 کشته و زخمي‌بر اثر واژگوني ميني‌بوس
سخنگوي سازمان اورژانس کشور با اشاره به سانحه واژگوني ميني‌بوس در اروميه از کشته و زخمي‌شدن ۲۷ نفر در اين حادثه خبر داد. مجتبي خالدي در گفتگو با ايلنا با اشاره به جزييات اين حادثه گفت: يک مورد واژگوني ميني‌بوس در ساعت ۸:۵۵ در اروميه جاده بند يک کيلومتر بعد از سد گزارش شده است. وي با بيان اينکه ۶ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است، خاطرنشان کرد: در اين حادثه ۲۶ نفر مصدوم شده‌ که به مراکز درماني نيز اعزام شده‌اند همچنين يک نفر نيز جان خود را در اين حادثه از دست داده است.

اولين کارخانه توليد انبوه فرآورده‌هاي سلولي منطقه به بهره برداري رسيد
اولين کارخانه توليد انبوه فرآورده‌هاي سلولي منطقه با حضور معاون اول رييس جمهور، وزير بهداشت، معاون علمي‌و فناوري رييس جمهور، رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌به بهره برداري رسيد.
محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در مراسم بهره برداري از اولين کارخانه توليد انبوه فرآورده‌هاي سلولي اظهار کرد: بهره برداري از اين کارخانه سندي بر توانايي کشور و اتکا به جوانان و نخبگان است.وي با تاکيد بر اينکه در عمده مولفه‌هاي حکومتي در بهترين وضعيت قرار داريم و بي جهت ياس را در مردم ايجاد مي‌کنيم، افزود: بگو مگوهايي که در جريانات سياسي اتفاق مي‌افتد، بيشتر شوخي است و برخي را مضطرب مي‌کند البته ممکن است دشمنان ان را جدي بگيرند.رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره) با تاکيد بر اينکه پتانسيل‌هاي زيادي در کشور وجود دارد و نبايد موج منفي به مردم بدهيم گفت: براي حل معضلات کشور از جمله بيکاري فقط يکي از نعمات و پتانسيل‌هاي بزرگ کشور کافي است و شرطي تحقق اين امر شکل گيري نهضتي مبتني بر انسجام ملي در کشور است.رييس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) با اشاره به برخي پتانسيل‌هاي کشور، يادآور شد: ۲۷۰۰ کيلومتر به دريا دسترسي داريم؛ ۹۵ درصد زغفران دنيا در اختيار ماست و ۸ ميليارد دلار بازار زعفران در جهان گردش مالي دارد که سهم ما فقط ۵۰۰ ميليون دلار است.رييس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) ادامه داد: در تمام کشورهايي که به رشد خوبي در پيشرفت دست يافته اند، دو محور مشترک يعني اتکا به شرکت‌هاي کوچک و دانش بنيان وجود دارد.مخبر تاکيد کرد: در ستاد اجرايي فرمان امام از هيچ رانتي استفاده نکرده‌ايم در هيچ مناقصه‌اي هم با عنوان اينکه ما ستاد اجرايي هستيم، ورود نکرديم؛ هيچ حضوري هم در واگذاري‌هاي اصل ۴۴ غير از يک مورد نداريم.مخبر با تاکيد بر اينکه در واگذاري‌هاي اصل ۴۴ حتي يک سهم خريداري نکرده ايم٬ افزود: تمامي‌فعاليت‌هاي اين ستاد جنبه تاسيسي دارند و رويکردمان هم غير ماندگاري بوده است.وي با بيان اينکه در تمامي‌فعاليت‌ها بهتر از بخش خصوصي ماليات را پرداخت کرده ايم٬ ادامه داد: براساس اظهارات مسئول ماليات کشور يکي از بهترين دستگاهها در مورد پرداخت ماليات، ستاد اجرايي است.وي تاکيد کرد: با بخش خصوصي هيچ رقابتي نداريم، آمادگي کامل داريم تا در همه فعاليت‌هايمان هر بخش خصوصي که خواهان آن فعاليت است، آن را واگذار کنيم.مخبر با تاکيد بر اينکه با دولت هم رقابتي نداريم و بهترين رابطه را با دولت داريم، اظهار کرد: از ۵ پروژه‌اي که با کمک آقاي جهانگيري مسايل آن در شوراي اقتصاد حل شده است، ال سي چهار موردش باز شده و آن يک مورد هم با ياري خداوند تا پايان خرداد حل مي‌شود.رييس ستاد اجرايي فرمان امام تاکيد کرد: هر بخش خصوصي که اين ۵ پروژه را مي‌خواهد، آمادگي داريم تا از يک درصد تا ۱۰۰ درصد آن را واگذار کنيم؛ ما در اين ستاد به دنبال نام و کار اقتصادي نيستيم.وي با تاکيد بر اينکه در ستاد اجرايي چارچوبي را براي خودمان تعيين کرديم، افزود: براساس اين چارچوب بايد فعاليت‌هايمان در محدوده اقتصاد مقاومتي، محروميت زدايي و اشتغال زايي باشد و تا کنون بيش از ۴۵۰ هزار فرصت شغلي به ويژه در مناطق محروم ايجاد کرده ايم.

معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به جزييات استخدام ۳۰۰ محيط‌بان در سال جاري اظهار کرد: اين سازمان براي انجام ماموريت‌هاي قانوني خود حداقل به ۴۰۰۰ محيط بان ديگر نياز دارد. کريم شافعي در گفتگو با ايسنا، با اشاره به اينکه از سازمان اداري و استخدامي‌کشور مجوز جذب ۳۰۰ محيط‌بان اخذ شده است، گفت: شرايط جذب اين تعداد نيرو مثل ساير موارد از طريق سازمان سنجش آگهي و مراحل بعدي براي جذب و به کارگيري اين افراد طي مي‌شود. وي در مورد نحوه توزيع ۳۰۰ محيط‌ بان در کل کشور تصريح کرد: توزيع استاني جذب محيط‌ بانان را بر اساس جدول وضع موجود و پست‌هاي خالي مشخص کرده‌ايم. به اين معنا که يک متغير تعداد پست‌هاي خالي محيط‌ باني در يگان حفاظت محيط زيست و متغير ديگر تعداد پست‌هاي پر و متغيرسوم ۳۰۰ نفري است که مجوز جذب آنها داده شده است. يگان حفاظت محيط زيست اين متغيرها را تبديل به فرمولي کرده‌ است که طبق آن جدول توزيع براي استان‌ها استخراج مي‌شود.
معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: با وجود جذب ۳۰۰ محيط‌ بان براي يگان محيط زيست کشور هنوز پست خالي محيط‌باني بسيار زياد است و به‌طور قطع ۳۰۰ نفر افزايش نيرو، نياز محيط زيست کشور را تامين نمي‌کند. در حال حاضر براي هر ۶۰۰۰ هکتار عرصه تحت مديريت محيط زيست تنها يک محيط‌بان وجود دارد، درحالي‌که سازمان حفاظت محيط زيست براي انجام ماموريت‌هاي قانوني خود حداقل به ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ محيط‌بان‌ ديگر نياز دارد. شافعي درباره زمان استخدام محيط‌بانان جديد اظهار کرد: زمان دقيق آن مشخص نيست اما قاعدتا بايد در فصل تابستان انجام شود. وي با اشاره به ضرورت برگزاري دوره‌هاي آموزش ضمن خدمت براي محيط‌بانان گفت: از فروردين‌ ماه سال جاري دوره‌هاي آموزش ۵۰۰ محيط‌بان شروع شده و تاکنون آموزش تعداد زيادي از آنها به پايان رسيده است و تعدادي هم در آستانه گذراندن دوره‌هاي آموزشي هستند. معاون پارلماني سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اينکه دوره‌هاي آموزش ضمن خدمت محيط‌باني را فعال کرده‌ايم، گفت: محيط‌بانان حتما بايد دوره‌هاي مختلف آموزشي از جمله به‌کارگيري سلاح، نحوه گفت‌وگو با مردم، نحوه برخورد با شکارچيان و متخلفان از گفتگو گرفته تا دستگيري و گزارش‌دهي را بگذرانند. شافعي با اشاره به تمرکز دانشکده محيط زيست بر ارتقاي تحصيلي محيط‌بانان اظهار کرد: برحسب سياستي که رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اعلام و ابلاغ کرده است از دانشکده محيط زيست هم براي تربيت محيط‌بان کمک مي‌گيريم.


شهردار اصفهان:وزارت کشور تسهيل کننده روابط خواهرشهرها باشد
تجارت-استان اصفهان:شهردار اصفهان از وزارت کشور خواست، روند اداري شهرداري‌ها براي همکاري و تلاش در حوزه شهرهاي خواهرخوانده و خواهرشهرها را تسهيل کند. قدرت ا... نوروزي که صبح امروز در جلسه همفکري دبيرخانه مرکز توسعه همکاري خواهرشهرهاي ايران در محل وزارت کشور سخنراني مي‌کرد، بر لزوم گسترش روابط شهرهاي خواهرخوانده تأکيد کرد و گفت: ظرفيت شهرهاي خواهرخوانده، راهكار شايسته‌اي براي همكاري در زمينه‌هاي مختلف است اما متأسفانه از اين مهم به درستي استفاده نشده و تنها به سفرهاي دو طرفه محدود شده است. وي ادامه داد: در شرايطي که موضوعاتي مانند نسل چهارم حقوق بشر و جهان-وطني مطرح است، دولت‌ها و حکومت‌ها بايد از توسعه روابط خواهرخواندگي حمايت کرده و انتظار ما از وزارت کشور اين است که در اين زمينه، ياري گر و تسهيل کننده باشد. زيرا در حالي که دولت‌ها در برخي کشورها با يکديگر دچار مشکل و اختلاف هستند، تفاهم نامه‌هاي محلي همانند جا پاي خشکي در دريا است؛ بنابراين انتظار ما از وزارت کشور اين است که زمينه برگزاري هفته‌هاي فرهنگي را فراهم كند. وي با انتقاد از اين كه براي يک سفر دو روزه به شهرهاي خواهرخوانده، بايد از شوراي شهر تا وزارت امور خارجه مراحلي براي تصويب طي شود، تصريح كرد: اين در حالي است که بايد در اين زمينه تسهيل گري‌هاي لازم، انجام و شيوه نامه‌اي تنظيم شود.شهردار اصفهان با تأکيد بر اين که وزارت کشور بايد برگزاري هفته فرهنگي شهرهاي ايران در کشورهاي هدف را ترويج و حمايت کند، بيان داشت: نبايد قدرت دولت‌هاي محلي را ناديده گرفت؛ دولت‌هاي محلي گاهي اموري را حل و فصل مي‌کنند که دولت‌ها و حکومت‌ها شرايط انجام آن را ندارند. چراکه دولت‌هاي محلي در همه جاي جهان بسيار مورد اعتماد هستند اما متأسفانه در ايران از اين قدرت در راستاي توسعه روابط خواهرخواندگي و خواهرشهرها به خوبي استفاده نشده است. وي با تأکيد بر لزوم حضور دولت‌هاي محلي در مجامعي مانند مجمع بين المللي سازمان ملل، گفت: اين پيشنهاد را با دکتر ظريف، وزير امور خارجه نيز مطرح کردم و انتظار ما از وزارت کشور نيز اين است که اين همکاري‌ها صورت گرفته و شرايط لازم، فراهم شود اما متأسفانه در حال حاضر دستور العمل‌ها به جاي آن که کمک کننده باشد، کارها را با مشکل مواجه کرده است. وي با اشاره به برگزاري مجمع کلان شهرهاي جهان در کشور سنگاپور در آينده نزديک، اعلام کرد: شهرداري‌ها بايد مکلف به حضور در برخي از اين مجامع بين المللي باشند. چراکه اين رويدادها فرصتي براي تعامل، گفت و گو و انجام مأموريت‌هايي است که دولت‌ها و حکومت‌ها نيازمند آن هستند. شهردار اصفهان با اشاره به اين كه امسال براي اولين بار در ايران هفته فرهنگي يک شهر (شهر اصفهان) در پاريس برگزار شد، تصريح کرد: برگزاري اين هفته فرهنگي با ۳۸ عنوان برنامه در زمينه‌هاي فرهنگي و هنري مختلف، تأثير بسيار زيادي در معرفي شهر اصفهان در پاريس داشت. اين در حالي است که پاريس در کل جهان فقط با شهر رم خواهرخوانده است؛ از اين رو به نظر مي‌رسد برگزاري رويدادهاي مشابه براي ديگر شهرها، ابزار مناسبي براي نزديک کردن ملت‌ها و معرفي شهرهاي ايران، تعميق روابط دوستانه بين كشورها و ترويج گفتگوهاي دو طرفه باشد. وي اظهار داشت: در رويداد هفته فرهنگي اصفهان در پاريس براي اولين بار يک محله از اصفهان با شهر ايسي در قلب پاريس، پيمان دوستي امضا کرد که با توجه به رويکردهاي ديپلماسي شهرها در جهان، که محله محوري را مدنظر دارد، اين اتفاق، فصل نويني در ديپلماسي شهري در شهرهاي ايران بود که بايد در ديگر شهرهاي ايران نيز ترويج شود. وي شهرداري‌ها را تسهيل گر و متولي امور خواهرخوانده‌ها دانست و تصريح كرد: لازم است در روابط کنوني با شهرهاي خواهرخوانده تجديدنظر شود و سطح روابط ارتقا يابد .

فروش گوگرد پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد در اينترنت 
تجارت-استان خراسان رضوي: مديرعامل شرکت پالايش گاز شهيد‌ هاشمي‌نژاد از فروش محصول گوگرد پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد در بستر اينترنت با استفاده از تکنولوژي روز و فناوري ارتباطات خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، مهندس سيد مجيد منبتي در حاشيه بازديد مدير فناوري اطلاعات شرکت ملي گاز ايران از اين مجتمع گازي افزود: صنعت گاز مي‌تواند با به کارگيري تکنولوژي‌هاي جديد بر بستر اينترنت و فناوري اطلاعات در راستاي خدمت رساني به عموم آحاد جامعه گام بردارد.وي اظهارداشت: يکي از فعاليت‌هاي جديد اين پالايشگاه بر بستر اينترنت، فروش محصول گوگرد پالايشگاه به خريداران اين محصول مي‌باشد و مشتريان مي‌توانند تقاضا و سفارش خود را بر بستر اينترنت ثبت و محصول گوگرد را خريداري نمايند.مهندس منبتي اظهارداشت: فناوري ارتباطات از جمله سودآورترين بخشهاي امروز جهان است که بايد با بهره گيري از خدمات الکترونيک، اين بستر را در سطح جامعه ارتقاء و گسترش داد.اين مقام مسئول با بيان اينکه جوانان متخصص و علاقمند به تحول در اين حوزه مشغول بکار مي‌باشند بيان کرد: در بستر فناوري مي‌توانيم ضمن ارائه خدمات در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي، خدمات فني و مهندسي را به سازمان‌ها و ديگر کشورها صادر کنيم.مديرعامل شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد با تاکيد بر اينکه سلامت اداري دستگاه‌هاي دولتي مي‌تواند در بستر فناوري اطلاعات شکل بگيرد خاطر نشان ساخت: امروز استفاده از خدمات الکترونيک در دستگاه‌ها به خصوص حوزه صنعت گاز، مي‌تواند سبب کاهش هزينه‌ها، ايجاد ارزش افزوده، پايداري توليد، تحقق اسناد بالا دستي و حوزه اقتصاد مقاومتي شود

لزوم حمايت رسانه‌ها براي گذر از پيک تابستان 97
تجارت-استان مازندران: مهندس شهابي در نشست خبري با اصحاب رسانه، انعکاس درست، خوب و اميدوارکننده از اقدامات دستگاه‌هاي اجرايي را از وظايف رسانه‌ها برشمرد و گفت: اصحاب رسانه مازندران هميشه يار و ياور و پشتيبان شرکت توزيع برق بوده‌اند. وي شمار مشترکان برق حوزه توزيع برق مازندران را بيش از يک‌ميليون و ۳5۰ هزار مشترک بيان کرد و گفت: در سال گذشته در اول شهريورماه مصرف برق مازندران براي اولين بار در تاريخ به هزار و ۹۰۰ مگاوات رسيد. به گفته شهابي حدود ۲۸ هزار کيلومتر خط برق، ۳۳ هزار دستگاه ترانس برق، بيش از ۹۵۵ هزار پايه برق، ۲۷۶ هزار فقره چراغ روشنايي معابر درحوزه توزيع برق مازندران وجود دارد و مصرف برق استان دائم در حال صعود است. مديرعامل شرکت توزيع برق مازندران با اشاره به رشد ۱۰ درصدي مصرف برق در استان گفت: مصرف برق مازندران نسبت به ساير مناطق کشور رشد ۲.۵ برابري دارد و مصرف برق در تابستان به دو هزار مگاوات مي‌رسد درحالي‌که پايه مصرف در ديگر ماه‌ها ۸۰۰ مگاوات است. وي بابيان اينکه مازندران استاني ويژه به شمار مي‌رود گفت: ميزان تلفات برق در سال ۹۰ حدود ۱۹.۵ درصد بود که بخشي از تلفات ناشي مسائل فني و بخشي ناشي از برق‌هاي غيرمجاز بوده است. شهابي يادآور شد: ميزان تلفات برق در سال ۹۶ حدود ۱۳.۵ درصد بود و پيش‌بيني مي‌شود هفت‌تا هشت درصد تلفات ناشي از مسائل فني و بقيه ناشي از برق‌هاي غيرمجاز است و بايد کنترل و ساماندهي شود. مديرعامل شرکت توزيع برق مازندران درباره ميزان بدهي شرکت گفت: در ابتداي سال ۹۶ حدود ۶۸ ميليارد تومان از مردم طلبکار بوديم و اين ميزان در پايان سال گذشته به ۸۷ ميليارد تومان رسيد که رشد ۲۹ درصدي داشته است. 

همايش روز بهره وري و بهينه سازي مصرف انرژي به ميزباني مناطق نفت خيز جنوب برگزار شد
تجارت-استان خوزستان: همايش روز بهره وري و بهينه سازي مصرف انرژي ويژه ادارات، از سوي شرکت توزيع نيروي برق اهواز با همكاري شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب برگزار شد . در اين همايش كه روز دوشنبه 24 ارديبهشت ماه در سالن آمفي تئاتر مجموعه فرهنگي ورشي شهرک نفت اهواز برگزار شد مديرعامل، مديران و كارشناسان شركت‌هاي ملي مناطق نفت خيز جنوب و توزيع نيروي برق اهواز، معاون عمراني استاندار خوزستان، مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان، فرماندار اهواز، آيت ا... فرحاني نماينده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان و حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز حضور داشتند. مهندس سعيد كوتي سرپرست مديريت توليد شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در اين همايش ضمن معرفي و جايگاه اين شركت در اقتصاد و تامين انرژي كشور اظهار داشت: اولويت اصلي مناطق نفت خيز جنوب تحويل كمي‌و كيفي نفت خام به مشتريان است چون اين شركت هم نسبت به مصرف كنندگان داخلي نفت يعني پالايشگاه‌ها و هم نسبت به شركت‌هاي خارجي واردكننده نفت از كشور متعهد است.وي گفت: مناطق نفت خيز جنوب به همان اندازه كه در توليد انرژي نقش دارد، مصرف كننده انرژي است كه براي كاهش و بهينه سازي مصرف انرژي فعاليت‌هاي مهمي‌انجام داده يا در دست اجرا دارد.مهندس كوتي افزود: مناطق نفت خيز جنوب نخستين شركت در سطح وزارت نفت است كه اداره بهينه سازي مصرف انرژي را در ساختار خود ايجاد كرده و اين اداره اكنون به معاونت ارتقا يافته است و اين اقدام اهميت بهينه سازي مصرف در اين شركت را مشخص مي‌كند.وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح الگوي مصرف اظهار داشت: يكي از سياست‌هاي ما براي كاهش مصرف انرژي بكارگيري فناوري و تجهيزات جديد است كه در اين ارتباط سال گذشته از فناوري نانو براي افزايش راندمان مبدل‌هاي حرارتي يكي از تاسيسات نفت استفاده شد و با توجه به نتايج مثبت است قرار است در ساير تاسيسات مورد استفاده قرار گيرد.

فشار مضاعف نوسانات ارزي بر اصناف و خرده‌فروشان ميزباني مناطق نفت خيز جنوب برگزار شد
تجارت-استان مرکزي: رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: اصناف و خرده‌فروشان به واسطه نوسانات ارزي تحت فشار و در معرض از بين رفتن هستند. به گزارش ايسنا، منطقه مرکزي، جمشيد زند در جلسه ستاد تنظيم بازار استان مرکزي بيان کرد: تغيير قيمت‌ها ارتباطي به اصناف و دلار ندارد، اما در اين ميان برخي در حال سوءاستفاده هستند و متاسفانه هيچ‌گونه نظارتي بر عملکرد شرکت‌هاي توليدکننده وجود ندارد. وي گفت: شرکت‌ها هر روز با توجه به قيمت ارز و دلار ليست قيمت توليدات خود را ارائه مي‌کنند و هيچ نظارتي بر اين رفتارها صورت نمي‌گيرد. زند تصريح کرد: دولت براي واردات قانوني ارز 4200 تومان تعيين و پرداخت مي‌کند، اما شرکت‌ها خود به بهانه افزايش نرخ ارز در کشور روزانه ليست قيمت ارائه‌ مي‌کنند و به نظر مي‌رسد که اين شرکت‌ها توليدات قانوني ندارند و با استفاده از ارز غيررسمي‌واردات و توليد دارند. وي با اشاره به اينکه شرکت‌ها با چه اجازه‌اي افزايش قيمت داشته‌اند، افزود: امروز عمده‌فروشان و شرکت‌ها بيشتر و سريعتر از بازار ارز در جريان قيمت نرخ دلار هستند و با هرگونه افزايش ارز در بازار غيررسمي‌ليست افزايش قيمت بيرون مي‌دهد. رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي تاکيد کرد: در شرايط کنوني تنها اصناف آسيب‌ مي‌بينند، سرمايه صنوف در حال تحليل و از بين رفتن است و بازرسان با هر افزايش قيمتي تنها به سراغ کسبه و اصناف مي‌روند و اين شرايط که هر شرکتي با نظر خود ليست قيمت روزانه ارائه مي‌کند، حاصل عدم نظارت و بي‌برنامگي است.