مارکز 39 ساله در راه جام جهاني روسيه
ليست اوليه بازيکن دعوت شده به تيم ملي مکزيک براي جام جهاني روسيه مشخص شد. به نقل از فارس، ليست اوليه تيم ملي مکزيک براي حضور در جام جهاني مشخص شد که نام مارکز مدافع 39 ساله و اسبق بارسا در بين بازيکنان دعوت شده به چشم مي‌خورد. اسامي‌بازيکنان دعوت شده در پست‌هاي مختلف بدين شرح است: دروازه بانان: اوچه‌آ، آلفردو تالاورا، ژسوس کرنا. مدافعان: ديگو ريس، کارلوس سالسدو، هکتور مورنو، اوسوالدو آلانس، نستور آرئخو، ميگوئل لايون، ژسوس گالاردو، هوگو آيالا، ادسون آلوارز هافبک‌ها: هکتور هررا، گواردادو، رافائل مارکز، جاناتان دو سانتوس، مارکو فابيان، ژسوس مولينا، اريک گوتييرز، جيواني دو‌سانتوس. مهاجمان: خاوير آکوئينو، ژسوس تيساتيتو، رائول خيمنز، اوريبه پرالتا، خاوير هرناندز، کارلوس ولا، هروينگ لوزانو، يورگن داما.

آينده گريزمان در گروي فينال ليگ اروپا
در حالي که گفته مي‌شود کار انتقال گريزمان به بارسا تمام شده؛ اما در اتلتيکو هنوز اميدواري‌ها براي حفظ وي وجود دارد. گريزمان از سال 2014 در اتلتيکو حضور دارد و تنها دستاورد روخي بلانکوس در اين مدت، يک سوپرکاپ اسپانيا بوده است. اتلتيکو در سال 2016 به فينال ليگ قهرمانان نيز رسيد ولي مغلوب رئال مادريد شد. گريزمان که پيشنهاد وسوسه کننده‌اي از بارسا دريافت کرده، به احتمال زياد راهي اين تيم خواهد شد. گريزمان در بارسا: به عقيده من، آينده گريزمان به همين فينال بستگي دارد. او دوست دارد در اتلتيکو جام ببرد و قهرماني در ليگ اروپا مي‌تواند نظر او را براي جدايي تغيير دهد. واقعا از خواندن شايعات جدايي گريزمان ناراحت مي‌شوم.

يوفا قهرماني ليورپول را ترجيح مي‌دهد
رئال مادريد و ليورپول، 5 خرداد در شهر کيف فينال ليگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد. به نقل از ورزش سه، رئال، مدافع عنوان قهرماني دو دوره اخير، براي سومين سال متوالي است که به فينال ليگ قهرمانان رسيده و ليورپول قصد دارد پس از سال 2005، يک بار ديگر اين رقابت‌ها را فتح کند.
توماس گريم، رئيس ليگ اوکراين و رئيس سابق دپارتمان قضايي يوفا در مورد بازي نهايي چمپيونزليگ گفت: يوفا ترجيح مي‌دهد تا ليورپول قهرمان شود نه رئال چرا که اسپانيايي‌ها در 4 سال گذشته سه بار اين عنوان را کسب کرده‌اند و براي جذابيت هر چه بيشتر اين رقابت‌ها، بهتر است که اين بار تيمي‌غير از رئال به مقام قهرماني برسد.


صدا وسيما بايد پژواک صداي مردم باشد
رييس فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي‌با انتقاد از پخش نشدن بازي‌هاي فوتسال زنان ايراني در مسابقات آسيايي گفت: صدا وسيما بايد انعکاس صداي مردم باشد ولي شاهديم که اين رسانه رقابت‌‌هاي ورزشي بانوان را پوشش نمي‌‌دهد. پروانه سلحشوري در گفتگو با ايرنا افزود: زنان ايراني در مسابقات فوتسال آسيا ثابت کردند که حتي با فرصت‌هاي محدود و نابرابر هم مي‌توانند موفق باشند و اين موضوع که نشان از عزم بالاي آنان دارد بايد مورد تقدير واقع شود. وي اظهار داشت: زنان ايراني که با امکانات محدود و موانع متعدد در مسابقات آسيايي و جهاني درخشيدند و نام ايران را با همت بلندشان بر سر زبان انداختند، نشان دادند که بسيار توانمند هستند.  رييس فراکسيون زنان مجلس ادامه داد: اي ‌کاش کمي‌تنگ‌نظري‌ها را کنار بگذاريم و به دختران و زنان باغيرت کشور بهاي بيشتري دهيم و به ابتدايي‌ترين حقوقشان احترام بگذرانيم تا هم شاهد رشد و شکوفايي بيشتر آنها باشيم و هم نشاط و آرامش را هديه دهيم. سلحشوري افزود: اميدواريم رسانه ملي با اتخاذ سياست‌هاي مناسب و پخش زنده مسابقات آنها را همراهي کند چرا که پخش زنده مسابقات فوتسال زنان از صدا و سيما به شکوفايي اين رشته و ايجاد انگيزه و افزايش اعتماد به نفس بانوان ورزشکار کمک مي‌کند.

آغاز اردوي کانو کانادايي جوانان از امروز
4 پاروزن تيم ملي روئينگ بانوان از پنجشنبه تمرينات خود را براي حضور در المپيک جوانان آغاز مي‌کنند. به نقل از سايت فراسيون قايقراني، 4 پاروزن به دور جديد اردوي تيم ملي روئينگ بانوان جوانان و نوجوانان دعوت شدند تا تمرينات خود را به منظور حضور موفق در بازيهاي المپيک جوانان و مسابقات قهرماني جوانان آسيا آغاز کنند. اين اردو از پنجشنبه 27 ارديبهشت ماه در درياچه آزادي آغاز مي‌شود و تا 22 خردادماه ادامه پيدا خواهد کرد. سولماز عباسي مربي، پريسا راکعي روانشناس و مهناز غفاري سرپرست اعضاي کادر فني اين تيم هستند. هانيه بيداد از کرمانشاه، فروغ آقابالازاده و اسراء جوانمردي از تهران و کيميا زارعي از همدان به اين مرحله از اردو دعوت شدند.

 ملي‌پوشان کانوکانادايي از فردا به آب مي‌زنند
دور جديد تمرينات تيم ملي کانوکانادايي جوانان به منظور حضور موفق در مسابقات قهرماني جهان و آسيا از فردا در درياچه آزادي آغاز مي‌شود. اين اردو تا 9 خردادماه ادامه پيدا خواهد کرد. الياس اقليمي‌سرمربي کانوکانادايي و ايمان پورعزيز مربي کانوکانادايي کادر فني تيم ملي در اين اردو هستند. دانيال چشمه از تهران، عبداله مشايخ بخشي از مازندران و زانا ساعدي از کردستان به اين مرحله از اردو دعوت شدند.

اردوي تيم ‌ملي تکواندو جوانان از سوم خرداد آغاز مي‌شود
با اعلام آرش فرهاديان رييس سازمان تيم‌هاي ملي تکواندو کشورمان، اردوي تيم‌ملي به منظور حضور در سومين دوره بازي‌هاي المپيک جوانان 2018 – آرژانتين از روز سوم خردادماه در فدراسيون تکواندو آغاز مي‌شود. به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون تکواندو، سومين دوره بازي‌هاي المپيک جوانان 2018 مهرماه سال‌جاري در بوينس آيرس آرژانتين برگزارمي‌شود. تکواندوکاران کشورمان که در مسابقات کسب سهميه المپيک موفق به تصاحب صد در صدي سهميه‌ شده‌اند از سوم خردادماه تمرينات خود را در گروه پسران براي حضور در بازي‌هاي المپيک جوانان 2018 آغاز مي‌کنند. با اعلام رييس سازمان تيم‌هاي ملي، حامد اصغري، اشکان زحمت‌کشان، محمدمهدي عمادي، محمد خاني، محمدعلي خسروي، نيما مهرعلي، محمدجواد رضايي و اميرحسن بهرآبادي در اين اردو حضور پيدا مي‌کنند.

نيجريه پروپوزال خود را به IOC ارائه کرد
مسئولان ورزش نيجريه برنامه‌هاي خود را براي ميزباني المپيک 2022 جوانان به هياتي از IOC ارائه دادند. نيجريه به طور رسمي‌پروپوزال خود را به کميته بين‌المللي المپيک (IOC) براي ميزباني بازي‌هاي المپيک جوانان 2022 ارائه کرد. در يک نمايش ويدئويي که در آبوجا برگزار شد، نمايندگان نيجريه به هياتي از IOC که به منظور بازديد به اين کشور آمده بودند اطمينان خاطر دادند که آبوجا براي ميزباني المپيک آماده خواهد بود. وزير ورزش نيجريه در اين باره گفت: من مي‌خواهم از IOC به خاطر توسعه مکانيزمي‌که در خصوص آفريقا داشته و همين طور تغييراتي در خصوص نامزدي المپيک به وجود آمده تشکر کنم. مي‌خواهم به شما اطمينان دهم که در خصوص ظرفيت کشورهايي که اعلام آمادگي کرده‌اند شکي وجود ندارد.

پيروزي گلدن استيت در نخستين فينال کنفرانس غرب
نخستين فينال کنفرانس غرب ليگ بسکتبال NBA را گلدن استيت از هيوستون راکتس برد. به نقل از فارس، نخستين بازي تيم‌هاي هيوستون راکتس و گلدن استيت در فينال کنفرانس غرب ليگ بسکتبال NBA در حالي بامداد ديروز برگزار شد که گلدن استيت 119 بر 106 به برتري دست يافت. در اين بازي جيمز‌هاردن فوق ستاره هيوستون با کسب 41 امتياز، پرامتيازترين بازيکن ميدان بود، اما نتوانست مانع شکست تيمش شود. در سوي ديگر ميدان کوين دورانت 37 امتياز را براي گلدن استيت کسب کرد. در بازي نخست فينال کنفرانس شذرق نيز بوستون مقابل کليولند به پيروزي رسيد.

ستاره ليگ لهستان به ايران رسيد
لژيونر ايراني بعد از پشت سر گذاشتن يک فصل موفق در واليبال لهستان به تيم ملي ايران ملحق شد. در حالي که بيش از يک ماه از آغاز اردوي تيم ملي واليبال براي حضور در ليگ ملت‌هاي جهان در ۲۰۱۸ مي‌گذرد، ميلاد عبادي پور به تازگي به ساير ملي پوشان ملحق شده است. اين ملي پوش واليبال ايران که اولين تجربه بازي در خارج از کشور را پشت سر گذاشت، توانست فصل موفقي را در ترکيب اسکرا سپري کند. عبادي پور چند روز قبل توانست در قهرماني تيم اسکرا در ليگ لهستان نقش کليدي را ايفا کند تا با روحيه‌اي دوچندان به تيم ملي ملحق شود.  حالا در آستانه سفر تيم ملي واليبال به لهستان عبادي پور به تمرينات اضافه شده و کولاکوويچ هم حساب ويژه‌اي روي او باز مي‌کند. با اينکه فعلا اين بازيکن زير نظر پزشک و بدنساز کار مي‌کند و در تمرينات گروهي حضور ندارد؛ اما به نظر مي‌رسد کولاکوويچ به عبادي پور براي بازي در ليگ ملت‌ها از همان هفته اول آماده باش داده است.


براي نخستين بار در ورزش کشور اتفاق افتاد؛
کشتي آزاد و فرنگي نوجوانان ايران براي نخستين مرتبه، هر چهار سهميه ممکن براي حضور در بازي‌هاي المپيک 2018 آرژانتين را کسب کرد.
به نقل از فدراسيون کشتي، کشتي ايران در سومين دوره بازي‌هاي المپيک جوانان در آرژانتين برخلاف سه دوره گذشته توانست سهميه کامل شرکت در اين مسابقات را به دست بياورد. هر کشور در هر رشته کشتي آزاد، فرنگي و زنان مي‌تواند از دو کشتي‌گير در اين مسابقات (با توجه به حضور در رقابت‌هاي قاره اي) استفاده کند. در کشتي آزاد وزن‌هاي 48، 55، 65، 80 و 110 کيلوگرم و در کشتي فرنگي در وزن‌هاي فرنگي 45، 51، 60، 71 و 92 کيلوگرم، نمايندگان کشورها مي‌توانند در مسابقات قاره‌اي سهميه بازي‌هاي المپيک جوانان در آرژانتين را کسب کنند. بدين ترتيب با توجه به کسب مدال طلاي فرنگي کاران و آزادکاران نوجوان کشورمان در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در ازبکستان در وزن‌هاي 45 و 92 کيلوگرم کشتي فرنگي و 65، 80 و 110 کيلوگرم کشتي آزاد، ايران چهار سهميه ممکن المپيک نوجوانان را بدست آورد. 
تيم کشتي آزاد در سه وزن سهميه دار، صاحب مدال طلا شده که دو وزن توسط کادر فني براي حضور در اين رقابت‌ها معرفي خواهد شد.
با توجه به تعداد سهميه‌ها به صورت ايده آل 6 کشتي گير در هر وزن در رقابت‌هاي المپيک 2018 نوجوانان، به ميدان مي‌روند. ورزشکاران متولدين بين اول ژانويه 2001 تا 31 دسامبر 2003 ميلادي (12 دي 79 تا 10 دي 82) مي‌توانند در اين بازي‌ها حضور يابند.
بازي‌هاي المپيک جوانان مسابقاتي چند ورزشي است که توسط کميته بين‌المللي المپيک در رده سني (14 تا 18 سال) برگزار مي‌شود. سومين دوره اين بازي‌ها در رشته کشتي روزهاي 20 تا 22 مهرماه در بوينس آيرس پايتخت آرژانتين برگزار خواهد شد.
کشتي ايران در دو دوره برگزاري اين بازيها حضور يافت که در سال 2010 در سنگاپور توسط مهران شيخي در کشتي آزاد مدال نقره و يوسف قادريان در کشتي فرنگي مدال برنز گرفت و در سال 2014 ميلادي در نانجينگ چين توسط محمد رضا آقانيا و کرامت عبدولي در کشتي فرنگي صاحب مدال برنز شد.
پيکارهاي کشتي آزاد قهرماني نوجوانان آسيا طي روزهاي گذشته در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد که هر دو تيم آزاد و فرنگي ايران، همچون سال گذشته، قهرمان آسيا شدند.

آزادکاران نوجوانان مقتدرانه بر بام آسيا ايستادند
مسابقات نوجوانان کشتي قهرماني آسيا در روزهاي اخير در ازبکستان پيگيري شد که در پايان اين رقابتها تيم ايران با 6 مدال طلا و 2 برنز و 196 امتياز برسکوي قهرماني ايستاد. تيم‌هاي قزاقستان و ازبکستان دوم و سوم شدند. در فينال وزن 110 کيلوگرم هم اميرحسين زارع مقابل کشتي‌گيري از هند به پيروزي رسيد و قهرمان شد. در رده بندي اوزان 51 و 55 کيلوگرم سيد عرفان جعفريان و سجاد گودرزي با شکست حريفانشان برنز گرفتند. در روز اول اين رقابتها کريمي، نخودي و قياسي ضمن کسب به مدال طلا، دو سهميه المپيک 2018 آرژانتين را هم براي ايران گرفتند.

قهرماني زودهنگام فرنگي‌کاران نوجوان در آسيا
رقابت‌هاي کشتي فرنگي نوجوانان قهرماني جهان چندي پيش در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و فرنگي‌کاران کشورمان با توجه به کسب 3 مدال طلا، يک نقره و 2 برنز در روز نخست و حضور يک نماينده در ديدار فينال و دو نماينده در ديدار رده بندي مسابقات روز دوم به عنوان قهرماني زودهنگام اين رقابت‌ها دست يافتند.


با مثبت شدن دوپینگ نفرات اول تا چهارم وزنه‌برداری اتفاق افتاد؛
مدال طلاي «سعيد محمدپور» وزنه بردار دسته 94 کيلوگرم ايران در بازيهاي المپيک 2012 لندن از سوي کميته بين المللي المپيک تاييد شد.
کميته بين المللي المپيک (ioc) پس از بررسي نمونه‌هاي آزمايش وزنه برداران عنوان دار در بازي‌هاي المپيک 2008 پکن و 2012 لندن، تست بيش از 43 نفر را مثبت اعلام کرد که بر اساس آن قزاقستان (10 دوپينگ)، روسيه (9 دوپينگ)، بلاروس (7 دوپينگ)، جمهوري آذربايجان (5 دوپينگ)، ترکيه، ارمنستان، اوکراين، چين و مولداوي (3 دوپينگ) 9 کشوري بودند که اسامي‌ورزشکارانشان در فهرست دوپينگي‌هاي اين رشته قرار گرفت.
بر همين اساس در دسته 94 کيلوگرم وزنه برداري بازي‌هاي المپيک 2012 لندن چهار نفر برتر يعني ايلين ايليا از قزاقستان، الکساندر ايوانف از روسيه، آناتولي کريکو از مولداوي و آندري ديمانوف از روسيه از جمله کساني بودند که آزمايش آنان مثبت اعلام شد.
در اين دسته که سعيد محمدپور از ايران به مقام پنجم دست يافته بود، با تاييديه کميته بين المللي المپيک به مدال طلا دست يافت.
علاوه بر چهار نفر نخست دسته 94 کيلوگرم، دوپينگ نفرات ششم و هفتم نيز مثبت اعلام شده است که بر اين اساس کيم مين جائه از کره جنوبي و توماس زيلينسکي از لهستان که هشتم و نهم شده بودند به مدالهاي نقره و برنز المپيک مي‌رسند.
البته کيانوش رستمي‌وزنه بردار دسته 85 کيلوگرم ايران نيز در بازي‌هاي المپيک لندن به مدال برنز دست يافته بود که به دليل مثبت اعلام شدن تست دوپينگ آپتي آيوکادوف روس، مدال برنز کيانوش رستمي‌نيز به نقره تبديل خواهد شد.

جمع مدال‌هاي ايران در المپيک لندن به 13 رسيد
بدين ترتيب و با تاييد کميته بين المللي المپيک، جمع مدال‌هاي کاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي المپيک 2012 لندن به 13 مدال شامل 5 طلا، 6 نقره و دو برنز تغيير خواهد يافت. اين موضوع بايد از سوي کميته بين المللي المپيک به ايران اعلام شود.
در رشته وزنه برداري و در اين بازي‌ها بهداد سليمي‌(دسته به اضافه 105 کيلوگرم) مدال طلا گرفت، سجاد انوشيرواني (به اضافه 105 کيلوگرم) و نواب نصير شلال (دسته 105 کيلوگم) مدال نقره را به گردن آويختند.
محمدپور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بر همين اساس حکم و مدال طلاي دسته 94 کيلوگرم بازي‌هاي المپيک بايد از سوي کميته ملي المپيک از ioc پيگيري شود تا هر چه زودتر به دستم برسد.
وي در عين حال اظهار داشت که پيگيري اين موضوع نيز به اطلاع کميسيون ورزشکاران کميته ملي المپيک و حميد سوريان رييس اين کميسيون رسانده شده است.
دارنده مدال برنز رقابت‌هاي بزرگسالان سال 2011 جهان در پاريس ادامه داد: فکر مي‌کنم که کميته بين المللي المپيک تا الان مدال‌هاي افراد دوپينگي را از آنها گرفته باشد و اکنون نياز است که کميته ملي المپيک با پيگيري، مدال طلا را برايم بگيرد.
وي در خصوص جوايز دارندگان مدال طلا در آن سال نيز گفت: وزارت ورزش و جوانان به دارندگان مدال طلا در بازي‌هاي المپيک 2012 لندن 200 سکه طلا و کميته ملي المپيک نيز 70 ميليون تومان پول نقد پرداخت کرد و انتظار دارم که همين جوايز نيز به من تعلق گيرد.
دارنده مدال طلاي جوانان جهان در سال 2011 مالزي ادامه داد: قبل از عيد تمرينات خود را در اردوي تيم ملي آغاز کردم و البته در بازي‌هاي آسيايي 2018 حضور نخواهم داشت و خود را مهياي پيکارهاي قهرماني جهان در ترکمنستان مي‌کنم.


داورزني:
معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان گفت: در مسايل مربوط به داخل فدراسيون‌ها دخالت نمي‌کنيم و طبيعتا وزارت در شان خودش نمي‌بيند که ورود کند. در پايان مجمع انتخاباتي فدراسوين شمشيربازي، محمدرضا داورين معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران درباره تمديد قرارداد کارلوس کي روش و اينکه امير قلعه نويي گفته است که وزير نبايد اجازه بدهد که عده‌اي به استقلال نزديک شوند، اظهار داشت: ما در مسايل مربوط به داخل فدراسيون‌ها دخالت نمي‌کنيم. يکسري موضوعات داخلي هستند و مسايل به خود باشگاه‌ها و فدراسيون‌ها مربوط مي‌شود و طبيعتا وزارت در شان خودش نمي‌بيند که ورود کند. تصميمات فدراسيون‌ها براي ما مهم است. اين بدين معنا نيست که ما رصد نمي‌کنيم.ما رصد مي‌کنيم، اما به خود اجازه نمي‌دهيم که درباره هر موضوعي تصميم گيري کرده و واکنش نشان دهيم. وي در مورد شمشيربازي گفت: انتظارات از اين رشته مانند قبل نيست و همه مي‌خواهند که شمشيربازي ما در المپيک مدال بگيرد و همين موضوع کار فدراسيون را براي آينده سخت مي‌کند. داورزني در مورد اينکه باقرزاده از مسئولان شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي گله‌مند بود، گفت: آن سالني که مي‌گويند ابتدا براي شمشيربازي بود اما طي تصميماتي که آن زمان گرفته شد، ديگر در اختيار اين فدراسيون قرار نگرفت و به همين منظور آنها گله‌مند هستند. شرکت توسعه يک شرکت درآمدپذير است. ما هم قبول داريم که برخي از فدراسيون‌ها با کمبود منابع مالي مواجه هستند و در تلاشيم با کمک وزارت ورزش، شرکت توسعه و دستور وزير به برخي فدراسيون‌ها در مجموعه آزادي زمين بدهيم که سالن‌هاي خود را بسازند. مبلغي که هم شرکت توسعه از فدراسيون‌ها بابت اجاره مي‌گيرند، بابت هزينه و نگهداري همان سالن‌ها استفاده مي‌شود.  معاون وزير ورزش و جوانان در مورد اينکه برخي ورزشکاران به کشورهاي ديگر پناهنده مي‌شوند، گفت: فدراسيون‌ها بايد در مورد انتخاب نفرات و استعداديابي‌هايي که مي‌کنند، دقت داشته باشند. اگر کسي عرق کشور خودش را نداشته باشد، نبايد روي آن سرمايه‌گذاري صورت بگيرد. ما سالي 20 هزار نفر اعزام به مسابقات خارجي داريم و همين سال گذشته 20 هزار و 70 نفر اعزامي‌داشتيم؛ حالا يک يا دو نفر هم در کشوري مي‌ماند نبايد به اين موضوع به شکل بحران و خيلي مسأله حاد نگاه کنيم.  داورزني تأکيد کرد: يک تعدادي هم از خارج از کشور شيطنت مي‌کنند و ورزشکاران را تحريک مي‌کنند. در کشورهاي ديگر هم همين اتفاق مي‌افتد. همه قهرمانان ملي ما که افتخارآفريني کردند، سرمايه ما هستند. بايد نوع تعاملات به گونه‌اي باشد که اين قضيه به مخيله ورزشکار هم راه پيدا نکند که بخواهد پس از اعزام در کشوري بماند. اينکه در قالب تيم ورزشي بروند و بمانند شايسته و مناسب نيست، مرزهاي کشور ما باز هستند و هر روز هم تعداد زيادي از کشور خارج مي‌شوند مگر چه شرايطي در کشور ما بوده که آنها پناهنده شدند؟ کشور ما آزاد است بنابراين نيازي به اين کارها نيست.


سرمربي تيم ملي آلمان قرارداد خود را تا سال 2022 تمديد کرد و تا جام جهاني قطر هدايت ژرمن‌ها را بر عهده خواهد داشت. يک ماه تا شروع جام جهاني 2018، ديروز رسما اعلام شد که لو قراردادش را تا 2022 تمديد کرده است. قرارداد قبلي او تا 2020 اعتبار داشت و او دو سال ديگر نيز سرمربي ژرمن‌ها خواهد بود. آلمان مدافع عنوان قهرماني جام جهاني 2014، در روسيه نيز مدعي شماره يک قهرماني محسوب مي‌شود. لو که شايعاتي مبني بر حضورش روي نيمکت آرسنال نيز شنيده مي‌شد، با تمديد قراردادش به اين اخبار پايان داد. او درنشست خبري ديروز خود گفت: افق برنامه‌هاي ما در 4 سال آينده ايده ال و روشن است. من براي تمديد قرارداد نياز به تفکر زيادي داشتم چرا که پس از جام جهاني 2018، نياز به تغييرات زيادي در تيم حس مي‌شود. لو سال 2004 دستيار يورگن کلينزمن در تيم ملي آلمان شد و با اين تيم در جام جهاني 2006 تا نيمه نهايي صعود کرد و مغلوب ايتاليا شد. او سپس هدايت آلمان در يورو 2008 را پذيرفت و تا فينال رقابت‌ها نيز صعود کرد ولي به اسپانيا باخت. در جام جهاني 2010 نيز آلمان تا نيمه نهايي رقابت‌ها صعود کرد.


فدراسيون فوتبال ايتاليا اعلام کرد که روبرتو مانچيني، سرمربي سابق اينتر و منچسترسيتي، به طور رسمي‌هدايت تيم ملي اين کشور را برعهده گرفته است. به نقل از ورزش سه، ناکامي‌ايتاليا در راه رسيدن به جام جهاني 2018 باعث شد تا جامپيرو ونتورا از کار برکنار شود و در چند ماه گذشته، لوئيجي دي بياجو، سرمربي تيم ملي جوانان ايتاليا، هدايت تيم اول آتزوري را برعهده داشت. در حالي که گزينه‌هاي مختلفي مانند کارلو آنچلوتي، مکس آلگري و آنتونيو کونته به عنوان گزينه‌هاي جانشيني ونتورا مطرح بودند اما سرانجام فدراسيون فوتبال ايتاليا با روبرتو مانچيني که در فصل اخير هدايت زنيت سن پترزبورگ را برعهده داشت، به توافق رسيد. در بيانيه فدراسيون فوتبال ايتاليا آمده است: فدراسيون فوتبال ايتاليا اعلام مي‌کند که اين فدراسيون با روبرتو مانچيني به توافق رسيد و او هدايت تيم ملي را برعهده خواهد گرفت. او فردا در کمپ کوورچانو به طور رسمي‌به رسانه‌ها معرفي خواهد شد. قرارداد مانچو با فدراسيون فوتبال ايتاليا دو ساله است و تا پايان رقابت‌هاي يورو 2020 اعتبار دارد.
سرخيو بوسکتس،‌هافبک بارسلونا به تمجيد از پپ گوارديولا، سرمربي سابق خود پرداخت و او را استاد فوتبال دانست.
به نقل از ورزش سه، گوارديولا از سال 2008 تا سال 2012 هدايت بارسلونا را برعهده داشت و با اين تيم به جام‌هاي بسياري دست پيدا کرد و طلايي‌ترين دوران باشگاه را رقم زد. در دوران حضور او در بارسا بود که بوسکتس به تيم اصلي منتقل شد و توانست جايگاهي در جمع آبي اناري‌ها پيدا کند. حال ستاره بارسا به تمجيد ويژه‌اي از سرمربي سابق خود پرداخت.
او در مصاحبه‌اي اختصاصي با خورخه والدانو در شبکه BeIN Sport گفت: نقطه عطف فوتبال من وقتي بود که مسيرم به گوارديولا خورد. وقتي کنار او هستيد، همراه استاد فوتبال هستيد.
گوارديولا دو قهرماني چمپيونزليگ، 3 قهرماني لاليگا، 3 قهرماني کوپا دل ري و سوپرکاپ‌هاي متعدد با بارسا کسب کرد. او اين فصل نيز به همراه سيتي موفق شد قهرمان ليگ برتر شده و رکورد تاريخ اين ليگ را با کسب 100 امتياز بشکند.


واکنش کي‌روش به اظهارات ژنرال:
به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، کارلوس کي روش در پاسخ به صحبت‌هاي سرمربي تيم ذوب آهن که در يکي از سايت‌هاي خبري منتشر شده گفت: آقاي قلعه نويي! لطفا خود را پشت داستانهاي ماسک گونه پنهان نکنيد. لطفا سعي نفرماييد که اذهان عمومي‌را به سمت ديگري ببريد. شما به صورت رسمي‌صداقت، وجاهات و تعهد کاري من را زير سوال برديد. اگر اين کار در پرتغال مي‌افتاد مي‌دانستم چطور پاسخ دهم اما به خاطر اينکه در ايران هستيم و مي‌دانم در 5 دقيقه ديگر از طرف رييسم و فدراسيون هشدار دريافت مي‌کنم، فقط از شما تشکر مي‌کنم. وي افزود: بياييد راجع به چند مطلب شفاف صحبت کنيم. يک اينکه ما مي‌توانيم محترمانه با هم اختلاف نظر داشته باشيم اما وقتي شما مي‌فرماييد که من اين ليست را به صورت عمدي براي لطمه به شما و تيمتان اعلام کردم، با اين فرضيه صداقت، وجاهت و تعهد کاري من را زير سوال مي‌بريد، پس خواهش مي‌کنم فضا را غبار آلود نکنيد تا صورت خود را پنهان کنيد. دوم اينکه مديرعامل شما به ما اطلاع داد که اين شما بوديد به همکاري بازيکنانتان با تيم ملي لطمه زديد. اگر اين دروغ است، رسما اعلام کنيد و به بازيکنانتان توضيح دهيد. از طرف بنده قضيه به پايان رسيده است. کي روش ادامه داد: سوم اينکه فقط جهت يادآوري، اين مطلب جديدي نيست که من هنوز به صورت شفاف به ياد دارم اتفاقي که در جام جهاني 2014 افتاد وقتي شما به توافقي که با من درباره آماده سازي جام جهاني قبلي کرديد، پايبند نبوديد.
سرمربي تيم ملي افزود: درباره حضور در قرعه کشي جام ملتهاي آسيا، شما يک بار ديگر حرفه‌اي گري من را زير سوال برديد. همانطور که احتياج نيست به شما يادآوري کنم شما کسي هستيد که به صورت رسمي‌اعلام کرديد حتي بازيهاي تيم ملي را نمي‌بينيد. اگر بنده در قرعه کشي جام ملت‌ها نبودم اولا به خاطر اين بود که آن مراسم براي مربيان تيمهاي در جام ملت‌ها بود و ثانيا بنده براي منافع تيم ملي مشغول به کار بودم تا بتوانم تلاش کنم برنامه‌هاي مهم تيم ملي را نجات دهم؛ ببخشيد، عذرخواهي مي‌کنم، برنامه‌هاي تيم ملي نه، برنامه‌هاي يک هشتم ليگ قهرمانان آسيا! کي روش افزود: راجع به آينده خودم هم مي‌خواهم اين را بگويم که من هيچ شک و شبهه‌اي درباره صلاحيت بالاي شما براي جايگزينيم در آينده‌اي نزديک ندارم؛ الان که يک زميني با بالاترين استانداردها، يک ساختمان با بهترين امکانات براي تيم ملي و بازيکناني بسيار فوق العاده آماده براي دعوت به تيم ملي اينجا وجود دارد.