رهبر انقلاب جنايات رژيم صهيونيستي را تشريح کردند:

تغيير مکان سفارت آمريکا به قدس باعث خشم مردم فلسطين و بسياري از مردم جهان شد. اين اعتراض‌ها با واکنش‌هاي وحشيانه صهيونيستها رو به رو شد که شهادت و مجروح شدن بسياري از فلسطينان را به دنبال داشت. مسوولان کشورمان نيز در اين رابطه واکنشهايي را نشان دادند که برجسته‌ترين آنها، فرمايشات مقام معظم رهبري بود.

در اولين روز از بهار قرآن ماه مبارک رمضان، حسينيه امام خميني(ره) يکپارچه منور به نور کلام خدا بود و قاريان، مناجات‌خوانان و مديحه‌سرايان قرآني به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي‌محفل انس با قرآن کريم برپا کردند.به گزارش ايسنا، رهبر انقلاب اسلامي‌در اين ديدار يکي از نيازهاي ضروري امروز امت اسلامي‌را لزوم «نزديکي به قرآن و عمل به دستورات آن» دانستند و با تأکيد بر اينکه مشکلات کنوني دنياي اسلام از جمله شرايط تأسف بار فلسطين و جنايات رژيم صهيونيستي بويژه در روزهاي اخير، نتيجه دوري امت اسلامي‌از قرآن است، گفتند: بيت المقدس پايتخت فلسطين است و به توفيق الهي، فلسطين از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمريکا و اذناب آن در قبال حقيقت و سنت الهي هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي لزوم توجه بيشتر به قرآن در همه ابعاد زندگي را خاطر نشان کردند و با اشاره به مصائب و بلاياي دنياي اسلام بويژه شرايط مردم فلسطين، گفتند: در اين چند روز جنايات رژيم خبيث و جعلي صهيونيستي در به شهادت رساندن ده‌ها نفر و زخمي‌کردن هزاران فلسطيني را ديديد. در چنين شرايطي برخي گله مي‌کنند که چرا آمريکا موضع نمي‌گيرد در حالي‌که آمريکا و بسياري از دولتهاي غربي شريک جرم اين جنايات هستند.رهبر انقلاب اسلامي‌با تأکيد بر اينکه بايد امت اسلامي، دولت‌هاي اسلامي‌و حکومت‌هاي اسلامي‌در قبال اين جنايات موضع بگيرند، خاطر نشان کردند: قرآن به ما مي‌گويد بايد در مقابل دشمنان دين و کفار سرسخت باشيد و در ميان خودتان با مهرباني رفتار کنيد، اما اکنون به‌دليل دوري از قرآن، در دنياي اسلام شاهد جنگ و اختلاف ميان مسلمانان و تسليم بودن در مقابل کفار هستيم.حضرت آيت ا... خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه دشمني‌ها با اسلام تمامي‌ندارد، افزودند: اگر امت اسلامي‌به قرآن نزديک شود، همانگونه که قرآن فرموده، بلاشک بر دشمن غلبه خواهند کرد زيرا اين، وعده الهي است.ايشان، تلاوت و جلسات قرآني را مقدمه تدبر در قرآن و فهم و عمل به آن برشمردند و خطاب به جوانان ايراني و انقلابي گفتند: انس و آشنايي خود را با قرآن روزبه‌روز افزايش دهيد زيرا فهم قرآن و عمل به آن، مايه قوت و اقتدار و عزت شما خواهد شد.رهبر انقلاب اسلامي‌در پايان با طلب مغفرت از خداوند متعال براي شهداي روزهاي اخير فلسطين و همچنين با طلب استقامت بيشتر براي مبارزان راه حق، تأکيد کردند: آمريکا و همدستان او در قابل سنت تخلف ناپذير الهي مجبور به شکست و تسليم خواهند بود.

  • نبود وحدت باعث جسارت صهيونيست

در همين رابطه نشست فوق العاده وزيران امور خارجه سازمان همکاري اسلامي‌در استانبول برگزار شد که وزير امور خارجه کشورمان در اين نشست نبود وحدت کشورهاي اسلامي‌را باعث جسارت بخشيدن بيشتر به دشمن صهيونيستي برشمرد.محمد جواد ظريف در اين نشست فوق العاده خطاب به شرکت کنندگان گفت:لازم است ابتدا سخنان خود را با تقدير از دولت ترکيه براي اقدام عاجل در گردهم آوردن ما به منظور رايزني در خصوص وضعيت اسفبار کنوني در فلسطين اشغالي آغاز نمايم. وزير خارجه افزود: کشتار فجيع معترضان صلح طلب فلسطيني در غزه که جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت به شمار مي‌آيد، نقطه اوج دور جديدي از اقدامات مخربي است که در طول شش ماه گذشته با هدف سرکوب فلسطينياني که با جسارت خواستار حقوق بنيادين خود بودند، صورت گرفته است. اعلام غيرقانوني رئيس جمهور آمريکا در دسامبر گذشته در خصوص بيت المقدس و اقدام خطرناک وي در اجراي آن تصميم در روز نکبت سرآغاز تراژدي و جسارت بخشيدن به اشغالگران براي مجموعه‌اي از کشتارهايي از روي خونسردي بود که آخرين مورد آن شامل شليک تک تيراندازها به کودکان از پشت سر بود. ظريف در ادامه تاکيد کرد: در سايه کشتار در غزه، جامعه بين المللي در مطالبه براي پايان بخشيدن به معافيت و بخشودگي اين رژيم آپارتايد، وحشي و ياغي محق است. براي سازمان ما امري ضروري است که نداها براي به دست عدالت سپردن عاملان آن را تقويت و تحکيم بخشيم. ما بايد اقدامات مشخصي از جمله مطالبه براي انجام تحقيقات بين المللي شفاف و مستقل و نيز حفاظت بين المللي از فلسطينيان مطابق با حقوق بين المللي بشردوستانه در سطح نظام ملل متحد انجام دهيم. ما همچنين بايد بر شوراي امنيت به منظور پايبندي به مسئوليت اوليه و اصلي خود اعمال فشار نماييم. ما همچنين از تلاش‌هاي فلسطين براي طرح اين موضوع در دادگاه بين المللي کيفري حمايت مي‌کنيم. وزير خارجه گفت: ما بايد با ديگر سازمان‌ها، اکثريت قاطع دولت‌ها، جنبش‌هاي مردمي‌در سرتاسر جهان که مخالف يکجانبه گرايي، روش‌هاي قلدرمابانه و تحقير حقوق بين الملل از سوي آمريکا بوده و نيز اشغالگري و وحشي گري صهيونيست‌ها را محکوم مي‌نمايند، متحد شويم. اگرچه ما از قطعنامه حمايت مي‌کنيم، اما نبايد به مثابه شناسايي موجوديت غيرمشروع صهيونيستي تفسير شود.ظريف در پايان گفت: به رغم گذشته و سرنوشت مشترک و با وجود تمامي‌چالش‌ها و فرصت‌هايي که ما را به هم پيوند زده است، آنچه باعث جسارت بخشيدن بيشتر به دشمن صهيونيست مي‌شود، عدم وحدت و اتحاد ماست. دفاع از قدس شريف از هر زمان ديگري بايد به عنوان نقطه تمرکز ما با هدف اتحاد در راستاي ايجاد امتي قوي به جاي درگير شدن در کشمکش‌هاي بي پايان به شمار آيد.

  • راهپيمايي نمازگزاران

از سوي ديگر نمازگران تهراني بعد از اقامه نماز جمعه با حضور پرشور در راهپيمايي اقدام آمريکا در انتقال سفارت خود به قدس را محکوم کرده و عليه جنايات رژيم صهيونيستي در قدس شعار دادند.به گزارش ايسنا در اولين هفته ماه رمضان پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات مردمي‌عليه اقدام آمريکا در انتقال سفارت خود به قدس و در محکوميت جنايات رژيم صهيونيستي برگزار شد. مردم با سر دادن شعارهايي نظير «شعار روزه‌داران نابودي اسرائيل»، «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آل‌سعود»، «نه سازش نه تسليم نبرد با اسرائيل» اقدام آمريکا و جنايات رژيم صهيونيستي را محکوم کردند.در ادامه تظاهرکنندگان ضمن محکوميت اقدام آمريکا و جنايات رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي اعلام کردند: 70 سال است که ملت فلسطين با دست خالي مي‌جنگد و از سرزمين و مردم خود دفاع مي‌کند. امام بزرگوار ما از همان آغاز نهضت فرياد حمايت از فلسطين را سر داد، آري امروز فلسطين همانند کوه مقاوم ايستاده است و خم به ابرو نمي‌آورد. در برابر اين همه ظلم و جنايت و ناجوانمردي تسليم نمي‌شود. قدرت‌هاي استکباري و سازمان‌هاي وابسته بين‌المللي از يک سو و خائنان داخلي از سوي ديگر حقوق اين ملت شريف را ناديده گرفتند اما وعده قرآن اين است که فلسطين پيروز خواهد شد و اسرائيل نابود مي‌شود.



رئيس‌جمهور تبعات انتقال سفارت واشنگتن به قدس را تشريح کرد؛

رئيس جمهور، اجلاس سران کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي‌در استانبول ترکيه را فرصتي براي جهان اسلام در اعلام حمايت از ملت مظلوم فلسطين و محکوميت جنايات صهيونيست‌ها و انتقال غيرقانوني سفارت آمريکا به قدس شريف دانست و تاکيد کرد: دفاع از ملت فلسطين و قدس شريف، دفاع از ارزشهاي اسلامي‌و شرايط اندوهبار ملت بزرگ و متمدن فلسطين است.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني پيش از ترک تهران براي شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاري اسلامي‌در استانبول، به خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: انتقال سفارت آمريکا به قدس شريف بر خلاف قوانين و مقررات بين المللي است و آمريکا از هر زمان ديگر در جهان اسلام منفورتر است.

رئيس جمهور با بيان اينکه سفر به استانبول به دعوت آقاي اردوغان رئيس جمهور ترکيه و رئيس دوره‌اي سازمان همکاري اسلامي‌براي شرکت در اجلاس فوق العاده سران اين سازمان انجام مي‌گيرد، گفت: اين اجلاس با هدف بررسي دو حادثه فاجعه بار انجام مي‌گيرد که نخستين مورد به انتقال غيرقانوني و فاجعه‌آميز سفارت آمريکا به بيت‌المقدس باز مي‌گردد و حادثه دوم نيز موضوع کشتار بي‌رحمانه مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستي است. روحاني انتقال سفارت آمريکا به قدس شريف را برخلاف مقررات و قواعد بين‌المللي و مصوبات شوراي امنيت برشمرد و تاکيد کرد: بي‌ترديد اين کار خشم کشورهاي مسلمان جهان را برانگيخته و از هر زمان ديگر امروز آمريکا در دنياي اسلام و در افکار عمومي‌جهان اسلام ، منفورتر شده است. رئيس جمهور گفت: موضوع ديگر کشتار وسيع مسلمانان فلسطين است که براي دفاع از سرزمين خود و بازگشت به خانه‌هايشان تلاش مي‌کنند. صهيونيست‌ها مردم فلسطين را که در يک راهپيمايي مسالمت آميز و غيرمسلحانه شرکت کرده بودند به خاک و خون کشيدند و ده‌ها فلسطيني را شهيد و ‌هزاران نفر آنان را مجروح کردند.

روحاني گفت: اين جنايت اول صهيونيست‌ها نيست چرا که در طول 70 سال گذشته پيوسته اين جنايات را تکرار کرده‌اند و در حقيقت کشتار و مجروح کردن فلسطيني‌ها در روز نکبت ، تازه‌ترين جنايت رژيم صهيونيستي از سلسله جنايات 70 ساله صهيونيست‌ها عليه مردم مظلوم فلسطين است.

رئيس جمهور تاکيد کرد: به نمايندگي از ملت بزرگ ايران، مي‌خواهم به ملت بزرگ فلسطين تسليت عرض کنم و بگويم که جمهوري اسلامي‌ايران همواره مدافع مظلومين بوده و يکي از آرمان‌هاي مهم اين انقلاب، آزادي قدس شريف و فلسطين اشغالي است و ملت ما اين آرمان را همچنان مد نظر دارد و اين راه را ادامه مي‌دهد.

دکتر روحاني اظهارداشت: در شرايط امروز، يک بار سنگين مسئوليتي بردوش همه مسلمانان به ويژه دولتمردان جهان اسلام قرار گرفته و آن موضوع دفاع از ملت فلسطين و قدس شريف است که هم دفاع از ارزش‌هاي اسلامي‌و هم دفاع از شرايط اندوهبار ملت بزرگ و متمدن فلسطين است.

رئيس جمهور اجلاس استانبول را فرصتي براي سران کشورهاي اسلامي‌جهت اعلام نفرت خود از اين اقدام صهونيست‌ها و بهره گيري از همه ساز و کارها جهت مقابله با آن از جمله در مجمع عمومي‌سازمان ملل و ساير نهادهاي بين‌المللي دانست و تاکيد کرد: بي‌ترديد صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها دنبال اين هستند که توجه دنياي اسلام را از فلسطين به مسايل ديگر منحرف کنند و با اين هدف ، هر روز مشکلاتي را در دنياي اسلام به وجود مي‌آورند.

روحاني اظهارداشت: آنان تروريست‌ها را تشويق و حمايت مي‌کنند و مسلمان‌ها بايد متوجه باشند موضوع فلسطين و قدس همواره مسأله اول دنياي اسلام است و نبايد بگذاريم صهيونيست‌ها کاري کنند که جنايت آنها عادي و حضور نامشروع آنها به تدريج مشروع جلوه کند.

رئيس جمهور با بيان اينکه مردم فلسطين صاحبان واقعي اين سرزمين هستند و قدس حرم شريف و اولين قبله‌گاه مسلمان‌هاست و مورد احترام همه آنها است، گفت: بي‌ترديد اين اقدامات نابخردانه‌اي که در اين روزها توسط رژيم صهيونيستي و آمريکايي‌ها انجام گرفته تأثيري در اين مسير و در اين راه نخواهد داشت و مسلمان‌ها را مصمم‌تر و مردم فلسطين را براي آزادي سرزمينشان از دست اشغالگران ، از هر زمان ديگر آماده‌تر مي‌کند .


اقدام ترامپ زمينه ساز خودکفايي ايران

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ترامپ جنسي مانند صدام دارد و همانطور که صدام با جنگ تحميلي کشور را از نظر نظامي‌به خودکفايي رساند، ترامپ نيز کشور را از لحاظ اقتصادي به خودکفايي مي‌رساند و به مرحله‌اي خواهيم رسيد که کشوري نتواند به سادگي ما را تحريم کند.به گزارش ايسنا، علي آقامحمدي گفت: فرزندان دهه ۶۰ و ۷۰ اکنون تحصيل‌کرده‌ هستند و اين ثروت کمي‌نيست. الان وظيفه ما اين است که اين ثروت را به کار بگيريم، به کارگرفتن به معناي استخدام نيست.وي اضافه کرد: با کارمند درست کردن اين نسل و نسل‌هاي قبلي خروجي مناسبي بدست نمي‌آيد، با سيستم کارمندگزيني حال حاضر مجبور به دريافت ماليات حتي در دوران رکود هستيم.

گول «اولاد کمتر، زندگي بهتر» را نخورديد

خطيب نمازجمعه تهران به مناسبت روز ملي جمعيت گفت: گول بعضي حرف‌‌‌ها که مي‌گويد «اولاد کمتر، زندگي بهتر» را نخورديد. تا جايي که ما ديديم کساني که اولاد بيشتر دارند، زندگي بهتري دارند. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام کاظم صديقي در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران ما بايد به خودمان بباليم که پيامبر به ما مباهات مي‌کند. با هشدارهاي رهبري رشد جمعيت بهتر شده است. در سال ۵۸ امام گفت ايران ظرفيت تامين و تدبير اداره ۱۵۰ تا ‌۲۰۰ ميليون جمعيت را دارد.وي گفت: تنها راه مصرف کالاي داخلي است. بايد کارآفرينان و توليدکنندگان کيفيت کار را بالا ببرند. مسئله تامين چيزي است که کارآفرينان بتوانند مواد را به گونه‌‌‌اي که کيفيت کالا را تامين کند داشته باشند.

آماده براي غني سازي بالاي ۲۰ درصد

عضو کميسيون انرژي گفت: تضامين کافي براي ادامه برجام از سوي اروپايي‌ها بايد اعلام و اين تضامين بايد قابل اعتماد باشد در غير اين صورت از برجام خارج مي‌شويم.علي بختيار در گفتگو با خانه‌ملت گفت: به موجب برجام قرار بود منافعي به ويژه در حوزه اقتصادي متوجه جمهوري اسلامي‌شود و سرمايه گذاري و فروش نفت و تجارت ما تسهيل و مشکلات رفع شود. در برخي از موارد چون فروش نفت با تسهيلاتي روبه رو شديم اما در حوزه سرمايه گذاري خارجي به دليل مشکلات بانکي و سنگ اندازي آمريکايي‌ها پيش از خروج هم نتوانستيم منافعي را به دست آوريم.نماينده گلپايگان گفت: در شرايط خروج آمريکا از برجام و مذاکرات با اروپايي تمام سناريوها در نظر گرفته شود.



حجت‌الاسلام دژکام امام جمعه شيراز شد

حضرت آيت ا... خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌با صدور حکمي‌حجت الاسلام آقاي حاج شيخ لطف ا... دژکام را به عنوان نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز منصوب کردند.به گزارش ايسنا، در اين حکم خطاب به جناب حجة الاسلام آقاي حاج شيخ لطف ا... دژکام دامت افاضاته آمده است:درپي درگذشت تأسفبار حجةالاسلام آقاي ايماني رحمةا... عليه جناب‌عالي را که بحمدا... مزين به علم و تقوا و آراسته به روحيه مردمي‌و خدمتگزاري در موضوعات فرهنگي و اجتماعي ميباشيد به امامت جمعه شيراز و نمايندگي خود در استان فارس منصوب ميکنم.به خوبي آگاهيد که شيراز يکي از پايگاههاي برجسته فرهنگي کشور و نيز در بردارنده يکي از حرمهاي مطهر خاندان مکرم پيامبر صلوات ا... عليهم است. مردم فارس در آزمونهاي بزرگ کشور، رشد فرهنگي و نيز ارادت قلبي و پايبندي عميق خود به اهل بيت عليهم السلام را نشان داده‌اند. حوادث دوران مبارزات انقلاب و سالهاي دفاع مقدس و چهره‌هاي نوراني شخصيتهاي انقلابي و شهداي نام‌آور آن خطّه همچون شهيد آيةا... دستغيب اعلي ا... مقامه شاهد برجستگي ايماني و عملي آن مردم عزيز است. خدمت به اين مردم افتخار بزرگي است. توصيه مؤکد اينجانب ارتباط صميمانه با همه قشرهاي مردم بويژه جوانان و ترويج انديشه و عمل انقلابي است. ارتباط با علماء اعلام و حوزه علميه و دانشگاهيان و اهالي فرهنگ و ادب توصيه ديگر اينجانب است.از خداوند متعال توفيق و هدايت و کمک الهي را براي جنابعالي مسألت ميکنم.

حجت‌الاسلام طباطبايي درگذشت

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمهدي طباطبايي درگذشت.به گزارش ايسنا، عالم وارسته و معلم اخلاق حجت‌الاسلام سيدمهدي طباطبايي، در اثر عارضه کبدي و تنفسي در نخستين روز ماه مبارک رمضان دار فاني را وداع گفت.

نگراني اتريش از آمريکا

صدراعظم اتريش نسبت به سياست‌هاي غيرقابل پيش‌بيني آمريکا ابراز نگراني کرد.به گزارش ايسنا از اسپوتنيک، سباستين کورتس، در صفحه توئيتر خود نوشت: شاهد سياست بسيار غيرقابل پيش‌بيني آمريکا هستيم که منافع اقتصادي ما را در اتريش و اروپا تهديد مي‌کند.وي به اين موضوع اشاره کرد که اتريش و ديگر کشورهاي اروپايي در امر صادرات مشارکت و فعاليت بسياري دارند و اين موضوع مستلزم آن است که بازار در حالت تعادل باشد و محدوديت‌هاي تجاري متوقف شود.صدراعظم اتريش تاکيد کرد: اتريش و اروپا نيازمند صادرات مبتني بر مقررات، فقدان محدوديت‌هاي تجاري جديد و مشخصا پايبندي به توافق هسته‌اي ايران هستند.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان در گذشت

محمدرضا عليزاده عضو حقوقدان شوراي نگهبان در گذشت به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عليزاده در سال 1330 در شهر سوادکوه به دنيا آمد. وي داراي مدرک کارشناسي ارشد حقوق و از دوره دوم تا ششم در شوراي نگهبان حضور داشته است. وي باسابقه‌ترين عضو حقوقدان شوراي نگهبان بود.معاون رئيس قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون بازرسي کل کشور، دادستان انقلاب اسلامي‌قائم‌شهر، مديرکل ارزشيابي قضات و قائم‌مقام دبير شوراي نگهبان از سوابق کاري عليزاده محسوب مي‌شود.عليزاده منصب قضاوت را از دادگاه سوادکوه آغاز و با پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي، در اوايل ارديبهشت سال 58 به‌عنوان سرپرست دادسراي انقلاب اسلامي‌قائم‌شهر و بعد از آن با حفظ سمت به‌عنوان دادستان انقلاب اسلامي‌ساري منصوب شد.

تحريم نماينده حزب‌ا... در ايران

وزارت خزانه‌داري آمريکا با قرار دادن نام نماينده حزب ا... در ايران در فهرست تحريم‌هاي خود مدعي شد که تمام شبکه‌هاي ترور و مرتبط با ايران و حزب‌ا... شامل آنهايي که با بانک مرکزي ايران در ارتباط هستند را اعلام مي‌کنند.به گزارش ايسنا، وزارت خزانه داري آمريکا با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام کرد: محمد ابراهيم قاضي و عبدا... صفي‌الدين نماينده حزب‌ا... در ايران را به عنوان حاميان تروريست مي‌شناسد و بنابراين آنها را در فهرست تحريمي‌تروريست‌هاي بين‌المللي قرار داده است.استفان منوچين وزير خزانه‌داري آمريکا با انتشار اين اطلاعيه ادعا کرد که اين دولت (آمريکا) در هر مقطعي شبکه‌هاي ترور مرتبط با ايران و حزب‌ا... را شامل آنهايي که با بانک مرکزي ايران ارتباط دارند، شناسايي و نابود خواهد کرد.در ادامه اين اطلاعيه ادعا شده است: اين اقدام دفتر کنترل‌ دارايي‌هاي خارجي وزارت خزانه‌داري آمريکا نشان دهنده حمايت ايران از تروريسم از طريق فعاليت‌هاي غيرقانوني بسيار است.

آمريکا به دنبال ائتلاف گسترده عليه ايران

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا با تکرار ادعاهاي خصمانه و بي‌اساس واشنگتن عليه کشورمان، گفت: آمريکا به دنبال تشکيل ائتلافي متشکل از کشورهاي مختلف از سراسر جهان براي مقابله با ايران است.به گزارش ايسنا، هيتر نائورت درباره تصميم برخي شرکت‌هاي اروپايي براي توقف تجارت با ايران و اينکه آيا آمريکا استثنايي براي اين شرکت‌ها در نظر مي‌گيرد؟ گفت: اين شرکت‌ها فرصت دارند تا فعاليت‌هاي خود را کاهش دهند و تصميم بگيرند مي‌خواهند با ايران تجارت کنند يا نه. اين دولت (آمريکا) همواره نسبت به نگراني‌هايش درباره فعاليت‌هاي بي‌ثبات‌کننده ايران شفاف بوده است. نائورت گفت: آمريکا به سختي تلاش مي‌کند تا ائتلافي را متشکل از بسياري از کشورهاي سراسر جهان ايجاد کند که هدف آن، نگاه کردن به ايران از دريچه‌اي واقع‌بينانه‌تر و نه فقط از دريچه توافق هسته‌اي است چرا که فعاليت‌هاي بي‌ثبات‌کننده ايران نه تنها تهديدي عليه منطقه، بلکه تهديدي عليه جهان است.وي با ادعاي اينکه آمريکا در کنار مردم ايران ايستاده است، گفت که وزير امور خارجه کشورش در همين راستا تماس‌هاي متعددي را با همتايان خود از کشورهاي مختلف انجام داده تا درباره نگراني‌هاي واشنگتن نسبت به فعاليت‌هاي ايران و اولويت سياست خارجي‌اش براي رسيدگي به اين مساله رايزني کند.

برجام بهترين مبناي گفت‌وگو با ايران

صدراعظم آلمان تاکيد کرد: توافق هسته‌اي بهترين مبناي گفت‌وگو با ايران است.به گزارش ايسنا، رسانه آلماني «فرانکفورتر آلگماينه تسايتونگ» با پوشش اظهارات آنگلا مرکل در نشست سران اتحاديه اروپا در صوفيه به نقل از صدراعظم آلمان نوشت: اتحاديۀ اروپا مي‌خواهد به توافق هسته‌اي با ايران پايبند بماند.مرکل تاکيد کرد: کشورهاي اتحاديۀ اروپايي گرچه معتقدند توافق هسته‌اي کامل نيست اما در اين مورد هم نظرند " که بايد در اين توافق بمانيم."به ادعاي صدراعظم آلمان، بر اساس اين توافق مي‌توان دربارۀ موضوعات ديگر با ايران گفت‌وگو کرد.



معاون سياسي وزرات کشور دولت اصلاحات گفت: دستگاه قضايي اگر واقعا در جايگاه خود به طور دقيق، بي‌طرفانه و منصفانه وارد شود و بدون توجه به هيچ گونه نسبتي به تخلفات رسيدگي کند، مي‌تواند يکي از عواملي باشد که فاسد را مهار مي‌کند.به گزارش ايسنا، مرتضي مبلغ افزود: فساد در ساحت‌ها و حوزه‌هاي مختلف اداري، سياسي، اجتماعي، اخلاقي و اقتصادي وجود دارد. اين ابعاد با هم هم‌پوشاني دارند اما زماني که صحبت از فساد مي‌شود بايد اين ابعاد از هم تفکيک شود. اين مسئله ابعاد گسترده‌اي دارد و نمي‌توان آن را به برخي از جنبه‌ها و ساحت‌ها تقليل داد. وقتي بحث فساد به خصوص فساد اقتصادي و اداري مطرح مي‌شود، اذهان ناآگاهانه يا آگاهانه اين مسئله را به حوزه خود تقليل داده و عنوان مي‌کنند که فساد اقتصادي ريشه اقتصادي و فساد اداري ريشه اداري دارد اما يکي از عوامل مهم تکرار و استمرار اين فسادها تقليل دادن فساد به ساحتي خاص است.اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه در جامعه ايران فسادهاي مختلفي وجود دارد، عنوان کرد: ريشه اصلي و مهم‌ترين عامل فساد به عوامل سياسي برمي‌گردد و بسياري به طور عمدي قصد دارند که موضوع وارد اين حوزه نشود و از آن فاصله پيدا کند در حالي که ريشه اصلي اين است و تا زماني که عوامل سياسي رفع و رجوع نشود، فساد همواره تداوم پيدا خواهد کرد و نيز تشکيل خواهد شد. فساد به مرحله‌اي رسيده که مخاطره‌آميز شده است. گاهي جامعه در بحث فساد احساس مي‌کند که وارد بحران شده است. گرچه هنوز به آن مرحله نرسيده اما در حد هشدار است. وي ادامه داد: فساد در جامعه ايران را در چهار دهه بعد از انقلاب بايد به دو مرحله تقسيم کرد، مرحله قبل از دولت‌هاي نهم و دهم يعني دولت آقاي احمدي‌نژاد و مرحله بعد از آن دوره فساد در همه جوامع حتي در مدرن‌ترين حکومت‌ها وجود دارد اما ميزان فساد است که اهميت پيدا مي‌کند. در هيچ کشوري حتي در ايده‌آل‌ترين حکومت‌ها نيز اينگونه نيست که فساد وجود نداشته باشد. تا انسان، انسان است، اين مسئله وجود دارد. مهم ميزان آن است که از حدي که تجاوز کند، هشدار مي‌شود.



نماينده مسيحيان آشوري و کلداني در مجلس گفت: آمريکا از يک معاهده بين المللي خارج شده و اين رفتار براي ترامپ تبديل به عادت شده زيرا از معاهده آب و هوايي پاريس نيز خارج شده است.

يوناتن بت کليا در گفتگو با خانه ملت، در خصوص خروج آمريکا از برجام، اظهار داشت: ترامپ در 500 روز رياست جمهوري خود اقدام مثبتي را در خصوص برجام انجام نداد که از آن طريق، براي ايران مفيد باشد و مي‌توان گفت توافق هسته‌اي هيچ تاثير مثبتي براي ايران نداشت و اکنون با خروج آمريکا نيز فاجعه‌اي رخ نداده است.

نماينده مسيحيان آشوري و کلداني بيان کرد: در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامي، ايران همواره از سوي دشمنان تحريم بوده ولي تا امروز توانسته‌ا‌‌يم مقاومت کنيم و متحد باشيم.

وي با بيان اينکه همه اديان رسمي‌و اقوام در ايران با صميميت خاصي در کنار همديگر زندکي مي‌کنند، افزود: اگر اتفاقي براي ايران رخ بدهد همه مردم تبديل به يد واحدي مي‌شوند که اختلافات را کنار گذاشته و در مقابل دشمنان مي‌ايستند.

بت کليا با بيان اينکه دولت بايد مقاوم‌تر از گذشته حرکت کند، ادامه داد: تيم مذاکره کننده ايران در مقابل 6 کشور جهان ايستاد و به بسياري از خواسته‌هاي خود نيز رسيد و حتي در مذاکرات فرياد زدند که هيچ گاه اجازه نمي‌دهند طرف‌هاي مقابل يک ايراني را تهديد کند.

عضو کميسيون عمران گفت: درخواست من از مسئولان نظام و همه قوا اين است که با قاطعيت بيشتري با همه کشورهاي جهان روابط ديپلماتيک را پيگيري کنند، زيرا مي‌توانيم نظر کشورهاي جهان را جلب کرده و از حقوق ملت ايران دفاع مي‌شود.

وي افزود: آمريکا از يک معاهده بين المللي خارج شده و اين رفتار براي ترامپ تبديل به عادت شده زيرا از معاهده آب و هوايي پاريس نيز خارج شد، اين شرايط نشان مي‌دهد که آمريکا به هيچ عهدنامه‌اي وفادار نيست، حق قانوني ايران شکايت از آمريکا است تا از اين مسير صداي فرياد خود را به گوش جهانيان برسانيم.



در روزهاي اخير شهر کازرون شاهد ناآرامي‌هايي بود که به نظر مي‌رسد مردم در اعتراض به جدايي بخش‌هايي از اين شهرستان و تشکيل يک شهرستان جديد در کنار کازرون، به خيابان آمده‌اند. در اين رابطه وزارت کشور با صدور اطلاعيه‌اي با اعلام تأسف از حوادث شهرستان کازرون، تاکيد کرد: اين حوادث، بيش از آنکه جنبه تقسيماتي داشته باشد ريشه در عوامل ديگري دارد که بايد مورد شناسايي دقيق قرار گيرد. به گزارش ايلنا، در اين اطلاعيه خطاب به مردم کازرون آمده است:با اعلام تأسف از حوادث شب گذشته در شهرستان کازرون، معتقديم؛ اين حوادث، بيش از آنکه جنبه تقسيماتي داشته باشد ريشه در عوامل ديگري دارد که بايد مورد شناسايي دقيق قرار گيرد. در اين خصوص وزارت کشور با دريافت نظرات و پيشنهادات مردمي‌ و بررسي موضوع از نزديک در قالب اعزام کارشناسان در چندين نوبت و همچنين حضور مديرکل دفتر تقسيمات کشوري در منطقه، در تلاش بوده تا نگراني‌هاي مردم شريف کازرون را لحاظ نمايد و به همين منظور با تقاضاي صاحبنظران منطقه و بمنظور بررسي دقيق و لحاظ پيشنهادات مردمي‌و رفع کاستي‌هاي موجود، طرح پيشنهادي تا تامين خواسته‌هاى کارشناسى و منطقى مردم منطقه در دفتر تقسيمات کشورى متوقف شده است. وزارت کشور در مسئله تقسيمات کشوري در عين استمرار همفکري با دلسوزان و صاحبنظران از اقشار گوناگون منطقه، از مردم آگاه و متدين کازرون مي‌خواهد با حفظ آرامش و هوشياري انقلابي خود مراقب دسيسه‌هاي معاندان و سايت‌هاي ضد انقلاب و اهداف شوم دشمنان اين آب و خاک باشند و اجازه ندهند امنيت اجتماعي منطقه مختل و فضاي نا امنى حاکم شود. در اين راستا با عناصرى که با اهداف ديگرى سعى در برهم زدن نظم و امنيت عمومى داشته‌اند برخورد قاطع قانونى انجام خواهد شد.

هرچند، مسيرطي شده در بحث تقسيمات کشوري، مبتني بر قانون، عقلانيت و منطق است، لکن، بر همين اساس، يقيناً مصالح و ملاحظات منطقه مبتنى بر تعامل و همفکرى مورد توجه جدى خواهد بود.