اقتصاد دستوري جواب نداده است

کورش شرفشاهي: تجربه نشان داده که اقتصاد دستوري هرگز موفق نبوده و تنها راهکار براي کنترل بازار، برقراري رابطه مستقيم بين عرضه و تقاضاست. يکي از بخشهايي که به اقتصاد دستوري بي تفاوت مانده، لوازم خانگي است.با وجود وعده‌هاي داده شده مبني بر کاهش قيمت لوازم خانگي و بازگشت به قيمت‌هاي سابق، بررسي‌ها نشان مي‌دهد قيمت‌ها همچنان در وضعيت افزايشي است و تغييري براي تعديل قيمت‌ها حاصل نشده است. بعد از نوسانات ارزي اعلام شد که کسي حق ندارد به بهانه نوسانات ارزي يا اينکه بگويد آينده مشخص نيست، کالاي خود را گران‌تر بفروشد، چراکه دلار ۴۲۰۰ توماني براي همه نيازمندان واقعي ارز از مسافران تا دانشجويان، توليدکنندگان و واردکنندگان تامين شده و از اين پس نيز هيچ مشکلي در اين زمينه وجود ندارد. مديرکل لوازم خانگي و صنايع فلزي وزارت صمت گفت: براساس گزارش‌هاي ماهانه در 4 ماه اخير،‌افزايش قيمتي در حوزه لوازم خانگي گزارش نشده است. عباس‌هاشمي‌افزود: واحدهاي توليدي با توجه به شرايط توليد در کشور مي‌توانند در صورتي که متغيرها در بخش توليد افزايش يابد، از طريق سازمان حمايت با ارائه اسناد و مدارک، درخواست افزايش قيمت‌ را ارائه کنند تا سازمان حمايت آن را بررسي کند. اين مديرکل وزارت صمت در حالي افزايش آشکار قيمت لوازم خانگي در بازار را انکار مي‌کند که رئيس اتحاديه لوازم خانگي اعلام کرده بود:افزايش 7 تا 10 درصدي قيمت لوازم خانگي را تاييد کرد. محمد طحان‌پور افزود: در اسفندماه سال 96 توليد‌کنندگان و واردکنندگان لوازم خانگي درخواست افزايش 15 درصدي قيمت لوازم خانگي را به سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان و توليد‌کنندگان داده بودند که آنها اعلام کردند «تا پايان فروردين ماه حق افزايش قيمت ندارند و پس از آن اين درخواست بررسي مي‌شود».

  • افزايش قيمت بدون مجوز

در همين رابطه معاون سازمان حمايت به ايسنا اعلام کرد افزايش قيمت لوازم خانگي هيچ‌گونه مجوزي ندارد و با متخلفان در زمينه گرانفروشي برخورد و قيمت‌ها تعديل مي‌شود. اما عملا اين اتفاق نيفتاده و بررسي‌ها از بازار حاکي از آن است که قيمت‌ها تغييري نکرده است.همچنين اين سازمان طي دستورالعملي ابلاغ کرد که هيچ گونه افزايش قيمتي نبايد در بازار لوازم خانگي داشته باشيم و هرگونه افزايش قيمت به منزله تخلف است و با متخلفان برخوردد مي‌شود.

  • گراني به بهانه دلار

از سوي ديگر با توجه به وارداتي بودن بخش زيادي از بازار لوازم خانگي، طبيعي است که در ثبت سفارش‌ها و کالاهاي وارداتي جديد تاثير قيمت ارز مشهود باشد، اما پذيرفتني نيست اجناسي که مربوط به قبل هستند و با ارز قيمت پايين‌تر وارد شده‌اند، افزايش قيمت داشته باشند. اين افزايش قيمت نمي‌تواند منطقي باشد و بيشتر به سودجويي عده‌اي در بازار برمي‌گردد.

  • بي توجهي به همه چيز

با اين وجود، بعد از نوسانات ارزي، لوازم خانگي با افزايش قيمت روبرو شد و بيشتر برندهاي خارجي و حتي برخي برندهاي ايراني بين پنج تا ۱۰ درصد گران شدند که رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي در اين زمينه تصريح کرد که " اگر دولت اعلام کرده کسي حق افزايش قيمت با دلار ۴۲۰۰ توماني را ندارد، بايد گفت که تاکنون به ما آن را اختصاص نداده‌اند و اگر قول بدهند در بازه زماني کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت دلار ۴۲۰۰ توماني را به صورت ثابت به توليدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگي بدهد، ما نيز وعده مي‌دهيم که بازار اين محصولات را تا همان بازه زماني در نظر گرفته شده ثابت و متعادل نگه داريم".

  • گراني راه خود را مي‌رود

اما بر اساس مشاهدات ميداني از بازار لوازم خانگي که يخچال، فريزر، ماشين لباسشويي، گاز، جاروبرقي، آبميوه‌گيري، چرخ گوشت، مايکروفر و سرخ‌کن از جمله اصلي‌ترين کالاهاي آن به حساب مي‌آيند، از نرخ‌هاي افزايش يافته‌شان کاسته نشده است. نکته مهم اين است که برندهاي مختلف قيمت توليدات خود را افزايش داده‌ و فقط در موارد بسيار اندک، برخي برندها براي جلوگيري از افزايش قيمت برخي محصولاتشان بدون افزايش قيمت از تخفيفات خود کاسته‌اند و يا تخفيقات قبلي به عرضه‌کنندگان خود را حذف کرده‌اند.

  • هزينه‌هاي غير قابل انکار

از سوي ديگر يک توليدکننده لوازم خانگي گفت: نوسانات نرخ ارز و تشديد مشکلات واحدهاي توليدي در افزايش قيمت تمام شده کالا باعث شده تا از اول ارديبهشت ماه سال جاري قيمت اين محصولات افزايش پيدا کند. فتاحي با اشاره به اينکه قيمت مواد اوليه توليدکننده لوازم خانگي رشد قابل توجهي پيدا کرد گفت: بخشي از ورق‌هاي فولادي مورد نياز اين صنعت تعرفه 26 درصدي داشت که در تعرفه‌هاي جديد به 20 درصد کاهش پيدا کرده اما اين ميزان کاهش به هيچ عنوان جوابگوي نياز توليدکنندگان نيست.وي با بيان اينکه تعرفه بخشي از مواد اوليه به دليل عدم توليد داخلي 5 درصد بود، افزود: متأسفانه تعرفه اين مواد را از 5 به 20 درصد رسانده‌اند در اين شرايط آيا توليدکننده امکان فعاليت دارد؟اين توليدکننده لوازم خانگي با اشاره به اينکه نوسانات نرخ ارز هم بر حجم مشکلات ما اضافه کرده است، افزود: در حال حاضر نمي‌دانيم تسويه حساب‌هاي ارزي خود را با کدام نرخ دلار پرداخت کنيم کسي هم در اين رابطه پاسخگو نيست. حتي در قيمت گذاري محصولات هم بلاتکليف هستيم.فتاحي با بيان اينکه افزايش قيمت تمام شده کالا باعث شده بود از سال گذشته تقاضاي افزايش قيمت داشته باشيم، تصريح کرد: از اول ارديبهشت قيمت محصولات خود را 4 تا 5 درصد افزايش داده‌ايم اما اين موضوع راهکاري براي حل مشکلات ما نيست و دولت بايد يک تدبير جدي را براي کمک به توليدکنندگان داخلي به کار گيرد.



ضعف بسته بندي؛ کاهش صادرات ميوه

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران گفت: به دليل نبود بسته بندي مناسب و هزينه‌هاي حمل و نقل، صادرات ميوه به ندرت صورت مي‌گيرد.حسين صابري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:مجوز واردات ميوه تنها به موز، آناناس، انبه و نارگيل اختصاص دارد و ساير ميوه‌هاي استوايي به صورت محدود قاچاق و در سطح شهر توزيع مي‌شود.وي با اشاره به حضور دلالان و واسطه‌ها در افزايش قيمت محصولات، بيان کرد:گروهي به عنوان "سلف خرها" ميان کشاورزان و خريدارن ميوه قرار گرفته‌اند که با خريد ارزان ميوه از کشاورزان و فروش آن با رقم بالاتر به خريداران باعث افزايش قيمت ميوه در کشور مي‌شوند که بايد اقداماتي براي حذف اين گروه از چرخه فروش محصولات کشاورزي صورت بگيرد.رئيس اتحاديه بارفروشان تهران در تشريح دلايل افزايش قيمت ميوه‌هاي وارداتي ابراز کرد:افزايش قيمت موز در چند وقت اخير به دليل افزايش قيمت جهاني آن، بالارفتن نرخ ارز و افزايش تعرفه‌هاي وارداتي بوده است.

تامين خرما زير قيمت بازار

مديرکل دفتر تنظيم بازار وزارت کشاورزي از تامين و توزيع خرما در بازار ماه رمضان پنج تا ۱۵ درصد زير قيمت بازار خبر داد و گفت: هيچ مشکلي براي تامين اين محصول وجود ندارد و با همه استان‌هاي توليدکننده، مصرف‌کننده و مباشرين آن‌ها هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته است. مسعود بصيري به ايسنا گفت: در زمينه خرما و تظيم بازار ماه رمضان نيز برنامه‌ريزي در دستور کار قرار گرفته، چرا که استان‌هاي توليد کننده خرما، قيمت اين محصول و مباشرين آن مشخص شده اند. از سوي ديگر نيز مباشرين ديگر استان‌ها به عنوان مصرف کننده نيز مشخص شده و به يکديگر معرفي شده‌اند تا در صورت نياز بتوانيم نسبت به توزيع خرما با قيمت مناسب اقدام کنيم.وي افزود: بر اساس ابلاغيه هشتم ارديبهشت مقرر شده خرما از هفت منطقه فارس، هرمزگان، کرمان، خوزستان، بوشهر، سيستان و بلوچستان و جيرفت، تامين شود و سازمان تعاون روستايي نيز اقدام به خريداري اين محصول کرده و از طريق فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي آن را در استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف توزيع و عرضه مي‌کند.

عرضه زولبيا و باميه به قيمت پارسال

در حاليکه رئيس اتحاديه دارندگان قنادي از افزايش ۲۰۰۰ توماني قيمت هر کيلو زولبيا و باميه در جلسه اخير ستاد تنظيم بازار خبر داده، رئيس اتاق اصناف ايران گفت: ۱۵۰ واحد صنفي داوطلب شده‌اند اين شيريني پر مصرف در ماه رمضان را به نرخ سال گذشته (کيلويي ۱۲ هزار تومان) بفروشند. علي فاضلي به ايسنا گفت: در زمينه‌ زولبيا و باميه براي تدارک ماه مبارک رمضان همه تلاش خود را کرديم تا هيچ افزايش قيمتي ايجاد نشود. در اين راستا ۱۵۰ بنگاه صنفي مکلف شدند اين محصول را بدون افزايش قيمت و به نرخ سال گذشته در بازار پايتخت عرضه کنند که البته در استان‌ها و شهرستان‌هاي ديگر نيز همين سياست‌گذاري در حال اجراست.



نايب رئيس سنديکاي توليدکنندگان موتورسيکلت ايران گفت: شماره گذاري موتورسيکلت‌ها همچنان متوقف است و در سال 97 حتي يک دستگاه موتورسيکلت داخلي شماره گذاري نشده است. ابولفضل حجازي در گفتگو با خبرخودرو با اشاره به عدم حمايت از کالاي ايراني در صنعت موتورسيکلت گفت: در حال حاضر موتورسيکلت‌هايي در کشور شماره گذاري مي‌شوند که فول سي کي دي هستند و حتي از يک پيچ ايراني در آنها استفاده نمي‌شود و بالاي 1500 دلار قيمت دارند. وي به کاهش شديد صنعت گران حوزه موتورسيکلت در ايران اشاره کرد و گفت: زماني بيش از 200 واحد فعال توليد کننده موتورسيکلت در کشور وجود داشت اما در حال حاضر کمتر از 20 واحد فعال در کشور وجود دارد. وي افزود: در سال 80 سالانه بيش از 150 هزار دستگاه موتورسيکلت در کشور توليد مي‌شد، اما متاسفانه قوانين به گونه‌اي رقم مي‌خورد که شرايط به نفع واردات پيش رود چنانچه در سال جاري تا کنون حدود 10 هزار دستگاه موتورسيکلت فول سي کي دي وارد شده از چين، هند و اروپا شماره گذاري شده است. نايب رئيس سنديکاي توليد کنندگان موتورسيکلت ايران اظهار داشت: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر بيکار هستند و از طرفي سرمايه توليد کنندگان مانند شمع در حال آب شدن است و چيزي از صنعت موتورسيکلت باقي نمانده است.



رئيس انجمن توليدکنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني با تاکيد بر اينکه قيمت آب معدني افزايش مجدد نداشته و هر بطري نيم ليتري نبايد بيش از ۸۵۰ تومان باشد گفت: اگر فروشگاه‌هايي آب معدني را به قيمت ۱۰۰۰ تومان مي‌فروشند، بسيار محدودند و اساسا جزو انجمن نيستند. پيمان فروهر در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به قيمت ۸۵۰ و ۱۴۰۰ توماني براي آب‌هاي نيم و ۱.۵ ليتري گفت: مواد اوليه توليد بطري‌هاي آب معدني به قدري گران شده که همين قيمت‌ها هم زيان‌ده است و توليدکنندگان بايد تعطيل شوند. اگرچه هنوز به اينجا نرسيديم که در فروشگاه‌ها آب معدني وجود نداشته باشد، اما ممکن است در روزهاي آينده، واحدهاي توليدي به طور کل تعطيل شوند. کما اينکه تاکنون بسياري از آنها تعطيل شده و اگر انبارهايشان هم خالي شود، ديگر نمي‌توانند آب توزيع کنند.رئيس اين انجمن بحران توليد بطري را علاوه بر آب‌ معدني در محصولات ديگر از جمله صنعت روغن، لبنيات، شوينده‌ها، نوشابه نيز دانست و افزود: در وزارت صنعت با واحدهاي پتروشيمي‌و بورس جلسه‌اي تشکيل و در اين جلسه مطرح شد که واحدهاي توليدي به مرز تعطيلي رسيده‌اند. مواد اوليه‌اي که سال گذشته حدود ۴۰۰۰ تومان بود امروز به ۱۰ هزار تومان رسيده است.



صنعت بيمه نيازمند برنامه راهبردي مشترک تبليغات و اطلاع رساني است

دکتر همتي با حضور در جلسه شوراي مديران روابط عمومي‌شرکت‌هاي بيمه به مناسبت گراميداشت روز ملي ارتباطات و روابط عمومي،اين روز را به فعالان اين حوزه تبريک گفت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر همتي در اين نشست بر نقش بي بديل مديران روابط عمومي‌صنعت بيمه در گسترش فرهنگ بيمه تاکيد کرد و گفت: همگام با وسعت وسايل ارتباطات جمعي، مديران روابط عمومي‌بايد با بهره گيري از بروز‌ترين تکنولوژي‌ها در معرفي خدمات صنعت بيمه پيشگام باشند.

وي افزود:صنعت بيمه علي رغم حضور و حمايت گسترده از مردم، صاحبان صنايع و حرف در هنگام حوادث که نمونه آن زلزله اخير کرمانشاه بود، مظلوم واقع شده و عموما زحمات آن ناديده گرفته مي‌شود. مي‌توان علت اين قضيه را عدم آشنايي کافي رسانه‌ها با ساختار صنعت بيمه و نبود پل ارتباطي مناسب ميان روابط عمومي‌ها و رسانه‌هاي اثر گذار است.

رئيس کل بيمه مرکزي در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم تبيين برنامه راهبردي مشترک ميان روابط عمومي‌هاي صنعت بيمه تاکيد کرد و گفت: اگر همه با يک هدف مشترک اقدام به تبليغ و اطلاع رساني در صنعت بيمه کنند مطمئنا شاهد اتفاقات بهتري خواهيم بود.

وي در ادامه گفت: وظيفه مديران روابط عمومي‌فراتر از انعکاس مصاحبه مسولين شرکتها است بلکه آنها بايد تمام قد از خدمات صنعت بيمه دفاع کنند و با شيوه‌هاي نوين ارتباطي مردم را بيش از پيش با خدمات صنعت بيمه آشنا کنند و پلي باشند بين جامعه وشرکتشان.

مديرعامل بيمه آسيا:آينده صنعت بيمه از آن بيمه‌هاي زندگي است

با توليد بيمه‌هاي زندگي، مي‌توان از توليد داخلي حمايت کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا،دکتر کاردگر، نايب رييس هيأت مديره و مديرعامل بيمه آسيا در چهارمين گردهمايي سالانه راهکارهاي توسعه فروش بيمه‌هاي جامع عمر و پس انداز بيمه آسيا با رويکرد افزايش رضايتمندي مشتريان، آينده صنعت بيمه را از آن بيمه‌هاي زندگي عنوان کرد و افزود: با توسعه بيمه‌هاي زندگي، بيمه‌هاي غيرزندگي نيز توسعه مي‌يابند.

مديرعامل بيمه آسيا يکي از راهکارهاي حمايت از توليد داخلي را، بيمه‌هاي زندگي نام برد و اظهار داشت: درآمد سرانه، يکي از متغيرهاي تأثيرگذار در بيمه‌هاي زندگي است که تاثير مستقيمي‌در فروش آن دارد.

نايب رييس هيأت مديره بيمه آسيا ايجاد ارزش افزوده در چرخه اقتصاد را از ويژگي‌هاي کشورهاي توسعه يافته نام برد و افزود: نقدينگي‌هاي حاصل از فروش بيمه‌هاي زندگي يکي از ابزارهاي کنترل تورم در اقتصاد کشور است.

دکتر کاردگر، با تأکيد بر توسعه بيمه‌هاي زندگي با به کارگيري دانش فناوري اطلاعات اظهار داشت: امروزه فناوري اطلاعات بايد در خدمت توسعه بيمه‌هاي زندگي باشد و مشتري و شريک تجاري بايد در بستر اينترنت هوشمندسازي شود.

مديرعامل بيمه آسيا بر رعايت آيين نامه‌ها و قوانين صنعت بيمه تاکيد کرد و قانون مداري در صنعت بيمه را الزامي‌دانست.

سخنراني مهدي شريفي، معاون فني مديرعامل بيمهآسيا در بيمههاي اشخاص و مسئوليت، احمد سربخشيان، مدير بيمه هاي عمر و پس انداز، تقدير از نمايندگان برگزيده و بيمه گذاران منتخب جشنواره فروش بيمه هاي جامع عمر و پس انداز، گفتوگوي آزاد با حضور نمايندگان برتر بيمه‌هاي زندگي و ارائه مقالاتي درخصوص بيمه‌هاي عمر و پس انداز از ديگر بخش هاي چهارمين گردهمايي سالانه راهکاري توسعه فروش بيمه هاي جامع عمر و پس اندازبيمه آسيا بود.

ديدار مديرعامل بيمه ايران با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

محسن پورکياني مديرعامل و رييس هيئت مديره بيمه ايران بمناسبت روز جهاني ارتباطات با محمد جواد آذري جهرمي‌وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه ايران، در اين ديدار طرفين بر گسترش همکاري‌هاي مشترک در حوزه بيمه‌هاي الکترونيکي و گسترش و تقويت دامنه همکاري‌ها در همه رشته‌هاي بيمه‌اي تاکيد کردند. همچنين مقرر شد در سال حمايت از کالاي ايراني، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و بيمه ايران با تشکيل کارگروه تخصصي، برنامه‌ها و طرح‌هاي قابل اجرا در زمينه‌هاي بيمه و فناوري اطلاعات را با پيش‌بيني آخرين فناوريهاي نوين جهاني مورد بررسي و اقدام قرار دهند.

کسب و کار سنتي در صنعت بيمه محکوم به نابودي است

شبکه‌هاي اجتماعي ، انتقال اطلاعات را سرعت بخشيده‌اند و خدمات نوين آنان توقع مصرف کننده ايراني را بالا برده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سامان، احمدرضا ضرابيه کسب و کار سنتي در صنعت بيمه محکوم به نابودي است. مديرعامل شرکت بيمه سامان که در نخستين نشست راهبردي فنآوران و صنعت بيمه سخن مي‌گفت با اشاره به اين مطلب افزود: مشتريان صنعت بيمه همان‌هايي هستند که از خدمات ديجيتالي بانک‌ها و شبکه‌هاي ارتباطي استفاده مي‌کنند و بنابراين همين توقعات را هم از صنعت بيمه دارند.

وي تصريح کرد: صنعت بيمه بايد در اين مسير قدم‌هاي بلندتري بردارد و نگاهي تازه به کسب و کار خود داشته باشد وگرنه از قافله اقتصاد جا مي‌ماند.

وي کاهش سود شرکت‌هاي بيمه‌اي را نشانه کهنگي سيستم‌هاي بيمه‌اي دانست و گفت: مدل کسب و کار سنتي محکوم به نابودي است و راهي جز مجهز شدن به فنآوري وجود ندارد.

ضرابيه به ضرورت تکميل زيرساخت‌ها از سوي شرکت فنآوران اطلاعات خبره، اظهار داشت: چهل هزار کارآفرين در صنعت بيمه داريم که بايد از ايده‌هاي آنان حمايت کنيم.

ضرابيه افزود: فنآوري به محصولات بيمه‌اي عمق مي‌دهد و عمليات بيمه گري را تسهيل مي‌کند.

وي تصريح کرد: محصول بيمه‌اي معمولا محصول جذابي نيست بلکه يک اضطرار است و به همين خاطر بايد در طراحي و عرضه آن از تمامي‌ابزارهاي ممکن استفاده کنيم.

مديرعامل بيمه سامان در پايان گفت: صنعت بيمه بايد نيازهاي خود را براي شرکت‌هاي نرم افزاري تبيين کند تا متناسب با اين نيازها محصولات نهايي خود را آماده کنند.

گفتني است نخستين نشست راهبردي فنآوران و صنعت بيمه 24 ارديبهشت ماه در هتل اسپيناس پالاس تهران به کار خود پايان داد.

نشست اعضاي هيات مديره بيمه سرمد با مديران بانک صادرات خوزستان

با گذشت کمتر از يک هفته از تصدي حکم مديريت استان خوزستان بانک صادرات توسط جناب آقاي اقبالي راد، اعضاي هيات مديره اين شرکت به منظور تبريک به ساختمان سرپرستي بانک صادرات استان خوزستان مراجعه نمودند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، در اين جلسه که در دفتر مديريت استان خوزستان بانک صادرات برگزار شد، آقايان پارسافر معاونت اعتباري، شريعت زاده معاونت مالي و اداري و نيک پور معاونت امور شعب بانک صادرات استان خوزستان حضور داشتند.

کاتب در اين نشست جايگاه درخشان بانک صادرات ايران در صنعت بانکداري کشور و حمايت‌هاي همه جانبه اين بانک از بيمه سرمد را نويدبخش موفقيت‌هاي روزافزون اين شرکت جوان در صنعت بيمه کشور دانست و استراتژيهاي هيات مديره را در راستاي تعالي سازماني تشريح کرد .

مديران بانک صادرات استان خوزستان نيز در اين نشست با اظهار رضايتمندي کارکنان بانک صادرات اين استان از خدمات مطلوب بيمه سرمد، بر توسعه همکاري‌هاي مشترک بانک-بيمه با مشتريان ويژه اين بانک تاکيد نمودند.

بازديد از سايت شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعي

در ادامه اين سفر استاني، رئيس هيات مديره بيمه سرمد و هيات همراه در راستاي توسعه روابط همه ‌‌جانبه با شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعي به عنوان يکي از بزرگترين بيمه گذاران خود، از سايت اين شرکت بازديد نمودند.

در اين بازديد که با حضور آقاي اسدي کيا دبير کميته بيمه توسعه نيشکر برگزار شد، از سايت شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعي به عنوان يکي از هفت کشت و صنعت بزرگ هلدينگ توسعه نيشکر و صنايع جانبي بازديد به عمل آمد.

درطي اين بازديد، آقايان مهندس روز بخش زاده مدير عامل و مهندس کاظمي‌عضو محترم هيات مديره شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعي و لطيفي عضو کميته بيمه شرکت توسعه نيشکر، پذيراي رئيس هيات مديره بيمه سرمد و هيات همراه ايشان بودند و نسبت به تشريح کامل چرخه محصول از شروع کاشت تا استخراج و عرضه محصول اقدام نمودند .

بيمه نوين در مناطق زلزله زده غرب کشور مدرسه مي‌سازد

تفاهم نامه ساخت مدرسه توسط بيمه نوين در مناطق زلزله زده کرمانشاه به امضا رسيد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، تفاهم نامه ساخت يک واحد آموزشي به همت کارکنان بيمه نوين در روستاي چراغ آباد شهرستان صحنه استان کرمانشاه با همکاري سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور توسط آرام رشيدي؛ معاون پشتيباني و امور اقتصادي اين شرکت امضا شد.

رشيدي در جلسه امضاي اين تفاهم نامه با اشاره به اهميت نقش مؤسسات اقتصادي در ايفاي تعهدات اجتماعي شان در قبال جامعه گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي با تصميمات و اقدامات خود مي‌توانند در حوزه‌هاي مختلف بر جامعه خود بسيار اثرگذار عمل کنند. بيمه نوين نيز با درک اهميت اين نقش با اين اقدام تلاش کرده گامي‌هر چند کوچک در فقرزدايي آموزشي کشور در جهت بهبود و تسهيل شرايط تحصيلي کودکان اين روستا بردارد.

وي خاطرنشان کرد: سال گذشته در پي وقوع حادثه تلخ زلزله در مناطق غرب کشور، کارکنان شرکت بيمه نوين تصميم گرفتند به صورت داوطلبانه يک روز از حقوق خود را به ساخت يک واحد آموزشي در يکي از روستاهاي مناطق زلزله زده اختصاص دهند که خوشبختانه امروز تفاهم نامه آن جهت انجام اين امر نيک و خداپسندانه امضا شد. معاون پشتيباني و امور اقتصادي بيمه نوين با اشاره به وظيفه اجتماعي افراد و نهادهاي مختلف در پذيرش نقش‌هاي حمايتي در اجراي طرح‌هاي اجتماعي افزود: برخورداري يک جامعه از مشارکت آگاهانه و همراهي عمومي‌براي درک و شناخت دغدغه‌هاي مختلف اجتماعي با همراهي و حضور فعال سازمان‌ها و نهادهاي اقتصادي بي شک يکي از راهکارهاي دستيابي به جامعه‌اي مسئول و پاسخگو خواهد بود که هر يک از ما به عنوان عضوي از جامعه مي‌توانيم در آن سهيم و فعال باشيم.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد تأسيس اين واحد آموزشي آغازي براي حضور پر رنگ تر خانواده بيمه نوين در فعاليت‌ها و پويش‌هاي اجتماعي خيرخواهانه و نيک انديشانه باشد.

همچنين مرزبان نظري؛ مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان کرمانشاه ضمن قدرداني از اين اقدام نيک انديشانه و خيرخواهانه بيمه نوين اظهار اميدواري کرد: پس از وقوع حادثه تلخ زلزله در استان شاهد مشارکت بالاي خيرين و همچنين اقدامات مثبت از سوي نهادهاي مختلف در بازسازي و نوسازي فضاهاي آموزشي در منطقه بوديم که اميدواريم با همراهي و ياري خيرين و مؤسسات داوطلب پروژه‌هاي مذکور هر چه سريع تر به بهره برداري برسد.

مراسم معارفه سرپرست جديد شعبه اهواز بيمه "ما" برگزار شد

آيين معارفه سرکار خانم يوسفي سرپرست جديد شعبه اهواز بيمه "ما" با حضور صالح شيري معاون شبکه فروش و توسعه بازار، امير شفيعي مدير امور شعب و سيد محمدرضا نوربها مدير خسارت بيمه‌هاي اشخاص برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، در ابتداي مراسم آقاي شفيعي ضمن عرض خير مقدم به روساي برخي بانک‌ها و شرکت‌هاي بيمه‌اي و ارائه گزارش عملکرد شعبه در سال گذشته، از خدمات ارزنده پرسنل شعبه اهواز تشکر و به معرفي سرکار خانم يوسفي و سوابق کاري ايشان پرداختند.

در اين ديدار آقاي شيري، معاون شبکه فروش و توسعه بازار ضمن تشريح برنامه‌هاي کلان شرکت ، تلاش براي رسيدن به پورتفوي پيش بيني شده را بسيار حائز اهميت دانست.

وي بالا بردن سطح دانش افراد جامعه در مورد بيمه‌هاي عمر و زندگي ،استقرار نمايندگان در باجه‌هاي بانک ملت و جذب نماينده مطابق با ايين نامه 54 مصوب بيمه مرکزي ج.ا.ا در سطح استان را جز اصلي‌ترين اهداف شرکت دانست.

در ادامه آقاي دکتر نوربها در حضور مديران شعب شرکت‌هاي بيمه‌اي ديگر ، در خصوص اعلام نرخ بيمه‌هاي درمان گفت: شرکت‌هاي بيمه بايد با يکديگر تعامل داشته و همسو با يکديگر، اهداف صنعت را دنبال کنند . ارائه صحيح نرخ بيمه‌هاي درمان فارغ از هرگونه نرخ شکني يکي از مهم‌ترين کارهايي است که باعث تسهيل اين امر مي‌شود. در انتها جلسه پرسش و پاسخ با حضور کارگزاران، نمايندگان شبکه فروش و پرسنل شعبه استان خوزستان در فضاي صميمي‌برگزار شد.

سامانه خدمات درماني SOH شرکت بيمه حافظ راه اندازي شد

شرکت بيمه حافظ اقدام به راه اندازي سامانه پرداخت غير حضوري هزينه‌هاي درمان و همچنين دريافت معرفي نامه به صورت الکترونيکي کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حافظ، در راستاي احترام بيمه گذاران و مشتريان جهت دريافت هزينه‌هاي درماني وهمچنين تسهيل مراجعه به مراکز طرف قرارداد ودريافت خدمات، اين شرکت اقدام به راه اندازي سامانه SOH کرد .

اين سامانه که به همت مديران و کارشناسان شرکت راه اندازي شده است، قابليتهايي را در زمينه صدور معرفي نامه به صورت الکترونيکي بدون نياز مراجعه به شرکت يا شعب آن و همچنين ارسال مدارک خسارت بيمه شدگان از طريق فايل الکترونيکي مهيا نموده است. در اين راستا بيمه حافظ از طريق اين سامانه قابليتهاي مجازي را جهت ارايه خدمات بيمه‌هاي درمان به صورت کامل ايجاد نموده است.

لازم به ذکر است با توانمندي که در اين نرم افزار ايجاد شده است کليه بيمه شدگان بيمه حافظ مي‌توانند تنها با اعلام کد ملي به تمامي‌مراکز طرف قرارداد شرکت کمک رسان حافظ منزلت ايرانيان مراجعه و از معرفي نامه الکترونيکي استفاده نمايند.

بيمه حافظ در حوزه بيمه‌هاي تکميل در مان انفرادي ورود بسيار خوبي داشته و با توجه به ضوابط بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران مي‌تواند تسهيلات بسيار خوبي به هموطنان ارايه نمايد.

ساعات کار شرکت بيمه رازي در ماه مبارک رمضان اعلام شد

تغيير ساعات کار شرکت بيمه رازي در سراسر ايران، از روز شنبه 29اديبهشت ماه مصادف با سومين روز ماه مبارک رمضان اعلام شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و تبليغات، به دليل فرا رسيدن ماه پر فيض رمضان و به منظور استفاده مطلوب پرسنل شرکت بيمه رازي از فضائل و فضاي معنوي ين ماه شريف و همچنين در جهت ارائه بي شائبه خدمات به بيمه گذاران گرامي‌بيمه رازي ساعات کار اين شرکت در سراسر ايران، از روز شنبه 29اديبهشت ماه مصادف با سومين روز ماه مبارک رمضان به شرح ذيل مي‌باشد:

دفتر مرکزي: شنبه تا چهارشنبه: 7:30 الي 15:30

دفتر مرکزي: پنجشنبه‌ها –

شعب تهران و شهرستان: شنبه تا چهارشنبه: 8 الي 15

شعب تهران و شهرستان: پنجشنبه‌ها: 8 الي 11