هزار دستگاه سيستم‌ رایانه‌اي برای سازمان نوسازي مدارس توسط بانک پارسیان

بانک پارسيان درادامه برنامه‌هاي حمايتي خود از موسسات و انجمن‌هاي حمايتي، تعداد 1000 دستگاه سيتسم‌هاي رایانه‌اي خود را به سازمان تجهيز و نوسازي مدارس، اهدا کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ بر اساس اين گزارش بانک پارسيان در سال 96 طي دو مرحله تعداد 1000 دستگاه کيس و مانيتور به همراه کيبورد و موس را به سازمان تجهيز و نوسازي مدارس اهدا کرده است.

بانک پارسيان با توجه ويژه به فراهم آوردن زيرساخت‌ها و زمينه‌هاي لازم براي نقش آفريني مدارس به‌عنوان کانون و محورکسب تجربيات پرورشي و آموزشي را مد نظر داشته و در بازه‌هاي زماني گوناگون در تجيهز و تکميل ساختمان و يا تجيهزات آموزشگاه‌هاي کشور مشارکت نموده است .

اهتمام بانک قرض الحسنه مهر ايران براي آباداني مناطق زلزله زده کرمانشاه

بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي مسئوليت اجتماعي خود کلنگ ساخت ۳ مدرسه روستايي و ۳ خانه بهداشت در مناطق زلزله زده را به زمين زد. به گزارش پايگاه خبري تجارت آنلاين به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، طي تفاهم نامه‌اي که ميان سازمان نوسازي مدارس و دانشگاه علوم پزشکي استان کرمانشاه با بانك قرض الحسنه مهر ايران منعقد گرديد، ساخت ۳ باب مدرسه در روستاهاي ژاومرگ، بابا رستم و سوخور عبدي و همچنين ۳ باب خانه بهداشت در روستاهاي كولسوند، سيد احمد و كركهرگ به همت اين بانك آغاز شد. در اين مراسم که با حضور مسئولين منطقه و اهالي روستاهاي مذکور برگزار شد، ميرزايي مدير شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران در استان کرمانشاه اعلام كرد كه ساخت اين مدارس و خانه بهداشت‌ها با بودجه ۹ ميليارد ريال صورت گرفته و به اميد خدا تا سه ماه ديگر اين ساختمان‌ها آماده بهره برداري مي‌باشد . در ادامه، ميرزايي از انعقاد تفاهم نامه ديگري براي بازسازي و مقاوم سازي مدرسه ۹ کلاسه حضرت خديجه کبري شهرستان زلزله زده ثلاث باباجاني خبر داد که اعتبار اين طرح به ارزش چهار ميليارد ريال از محل حقوق اهدا شده کاركنان بانك قرض الحسنه مهرايران تامين شده است. وي ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ايران به عنوان يک بانک مردمي‌در فعاليت ده ساله خود، نشان داده در سختي‌هاي مردم در کنار آنان قرار مي‌گيرد، بانكي كه بدون دريافت سود و با درآمد حاصل از كارمزدها توانسته كمك حال مردم در رفع احتياجات ضروري، تهيه جهيزيه، ازدواج، كمك هزينه تحصيلي، درمان و ... شود. مديرشعب استان کرمانشاه با اشاره به خدمات بانک در سال گذشته گفت: پرداخت ۲۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه به مردم آسيب ديده از زلزله، آزاد سازي ۵۱ زنداني جرائم غير عمد در لحظات آغاز سال نو، پرداخت ۳۳ هزار فقره وام قرض الحسنه به زنان بي سرپرست و تامين لوازم آموزشي و بهداشت ۳۳ هزار دانش آموز مناطق محروم کشور تنها بخش کوچكي از اقدامات خيرخواهانه بانك قرض الحسنه مهرايران در قالب مسئوليت اجتماعي خود مي‌باشد.

در اين مراسم پرويني مدير عامل مجمع خيرين مدرسه ساز استان از حرکت خيرخواهانه بانک قدرداني نموده و گفت: اينکه يک بانك و كاركنان آن به صورت خودجوش گام در مسير اعتلاي علمي‌كشور مي‌گذارند و با اين تفكر كه ساخت هر مدرسه چراغي روشن بر پيكر جامعه ماست اقدام به ساخت مدرسه آن هم درمناطق زلزله زده كرده‌اند قابل تقدير و تشكر مي‌باشد.

لزوم توجه به نقاط ضعف، قوت، فرصتها وتهديدها

عضو هيات مديره بانک توسعه صادرات ايران در همايش سراسري مديران اين بانک گفت: اشراف بر نقاط قوت و ضعف سازمان و بررسي همه جانبه شرايط بر توان اجرايي مجموعه موثر خواهد بود. آقاي مرتضي ذکاوت دراين همايش سراسري که با عنوان "رويکردهاي بانک براي حمايت از توليد و صادرات" برگزار شد، افزود: برخورداري از امکان استفاده از منابع بانک مرکزي و صندوق توسعه ملي وحمايت مستقيم در قانون بودجه ۱۳۹۷ از طريق افزايش سرمايه از مهمترين نقاط قوت بانک توسعه صادرات است. به گفته ذکاوت، بانک توسعه صادرات توانايي مطلوبي در برقراري ارتباط با مجاري قانونگذاري و سياست گذاري دارد و با برخورداري از نيروي انساني مجرب به لحاظ تخصص و تجربه، مي‌تواند در مسير تخصصي خود که ارائه سهم قابل توجهي از خدمات بانک به فعالان اقتصادي در حوزه صادرات غير نفتي است، موفق عمل کند. مدير امور برنامه‌ريزي و توسعه بانک توسعه صادرات بالا بودن ريسک تمرکز مشتريان در پورتفوي اعتباري بانک و نيز ضعف در نگرش سيستماتيک و افزايش فعاليت‌هاي جزيره‌اي را از نقاط ضعف بانک توسعه صادرات دانست و گفت: از طرفي پاره‌اي ابهامات در مديريت دارايي ارزي، توجه ناکافي به توسعه مديريت دانش به ويژه در حوزه ارزي، فقدان برنامه بازاريابي مشخص و مدون از ضعف‌هاي موجود شناخته شده‌اند. ذکاوت به ترديدها در خصوص ايفاي نقش اگزيم بانک توسط بانک توسعه صادرات اشاره و تاکيد کرد: اين سياستها بايد بگونه‌اي تدوين شود که اين نقش هرچه بيشتر بروز يابد. مرتضي ذکاوت وجود بازارهاي بالقوه صادراتي در منطقه و به ويژه بازارهاي کشورهاي همسايه را از فرصتهاي درخشان براي حضور بانک توسعه صادرات ايران دانست و گفت: علاوه بر اين امکان عامليت ارزي و ريالي در بازار بين بانکي، جذب منابع و ايفاي عامليت پرداخت مشوق‌ها و يارانه‌هاي حمايتي به فعالان صادراتي براي اگزيم بانک ايران وجود دارد. وي افزايش نرخ ارز را از بعد افزايش ارزش دارايي‌ها يک فرصت و در عين حال به دليل امکان افزايش مطالبات غيرجاري يک تهديد تعريف کرد. ذکاوت تصريح کرد: تاکيد دولت مبني بر استفاده از تسهيلات مالي خارجي با اولويت تامين مالي اسلامي‌و فراواني نيروي کار متخصص و تحصيل کرده در حوزه تکنولوژي اطلاعات در بازار کار از امتيازات در اختيار بانک هستند. عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات در ادامه از سهم عمده تسهیلات ارزی در پورتفوی اعتباری بانک به عنوان تهدید یاد کرد و افزود: ریسکهایی چون افزایش مطالبات معوق ناشی از جهش نرخ ارز و پیچیدگی های محیط عملیاتی و قانونی برای عملکرد بانک تهدید محسوب می شوند و باید انسجام لازم میان متولیان امر صادرات به وجود آورده و از جزیره ای عمل کردن آنها خودداری کرد.



با تصويب سهامداران، سرمايه شرکت "تامين سرمايه نوين" 7 هزار ميليارد ريالي خواهد شد

با حضور سهامداران، هيات مديره و مديرعامل شرکت تامين سرمايه نوين، مجامع عمومي‌عادي سالانه و عمومي‌فوق‌العاده اين شرکت برگزار و صورت‌هاي مالي منتهي به 29 اسفند 1396 به تصويب رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در اين مجمع که با حضور عليرضا بلگوري مديرعامل بانک اقتصادنوين برگزار شد، پس از استماع گزارش فعاليت هيات مديره و حسابرس مستقل و بازرس قانوني، صورت‌هاي مالي شرکت تامين سرمايه نوين به تصويب رسيد.

در ادامه، مجمع عمومي‌فوق‌العاده شرکت تامين سرمايه نوين با موضوع تصميم‌گيري در خصوص افزايش سرمايه برگزار شد که با موافقت سهامداران، بخشي از سود تقسيمي‌سال مالي 96 شرکت از محل مطالبات سهامداران به افزايش سرمايه يک‌هزار و 500 ميليارد ريال اختصاص يافت. با تصويب مجمع عمومي‌فوق‌العاده سرمايه ثبتي شرکت تامين سرمايه نوين از مبلغ 5 هزار و 500 ميليارد ريال به مبلغ 7 هزار ميليارد ريال خواهد رسيد. با اين افزايش سرمايه، شرکت تامين سرمايه نوين همچنان به عنوان بزرگترين شرکت تامين سرمايه کشور از حيث مبلغ سرمايه خواهد بود که اين موضوع به موجب قوانين و دستورالعمل‌ها، باعث افزايش توانمندي شرکت در پذيرش تعهدات از طريق بهبود نسبت کفايت سرمايه و انجام قدرتمندتر وظايف تعريف شده شرکت خواهد شد.

پيام تبريک مدير عامل بانک رفاه به مناسبت روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي

دکتر سهماني در پيامي‌فرا رسيدن بيست و هفتم ارديبهشت ماه روزجهاني ارتباطات و روابط عمومي‌را تبريک و تهنيت گفت.

متن پيام به شرح زير است:بسمه تعالي فرا رسيدن بيست و هفتم ارديبهشت ماه روزجهاني ارتباطات و روابط عمومي‌را خدمت تمامي‌دست‌اندرکاران اين حوزه تبريک عرض مي‌نمايم.

حوزه روابط عمومي‌و کارگزاران پرتلاش و متعهد اين حوزه نقش و تأثير بسزايي در توفيق سازماني ايفا مي‌کنند و با ايفاي مسئوليت‌هاي خود، به مثابه حلقه واسط سازمان با ذي نفعان، مسير تعالي سازمان‌ها را هموار 
مي‌سازند.

امروزه که رقابت فزاينده و سرعت تغييرات اطلاع يابي و اطلاع رساني صريح ، شفاف و سريع را به عنوان يک الزام پيش روي سازمان‌ها قرار داده است، روابط عمومي‌مي‌تواند با اقدام مؤثر و به هنگام بازوي مشورتي و چشم بيناي سازمان باشد و مسير تعالي سازمان را هموار سازد.

يک بار ديگر ضمن تبريک مجدد روز ارتباطات و روابط عمومي، سعادت و بهروزي فعالان و تلاشگران اين عرصه را از درگاه خداوند متعال خواستارم. محمد علي سهماني

تبريک مديرعامل بانک شهر به‌ مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

مديرعامل بانک شهر در پيامي‌حلول ماه مبارک رمضان را تبريک گفت و از اين ماه به عنوان فرصتي براي تحکيم پيوندهاي انساني و گسترش همبستگي و همدلي مسلمانان ياد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر دکتر حسين محمد پورزرندي با اشاره به اينکه ،" رمضان زماني مبارک براي شناسايي و پاسداشت ارزش‌هاي الهي و معنوي است" حلول اين ماه را تبريک گفت. متن پيام تبريک دکتر پورزرندي به شرح زير است:به نام خداي نور و روشنايي سلام بر رمضان ماه رحمت و برکت و معنويت همزمان با فرارسيدن ماه مبارک رمضان، ماه تابش آيات نوراني قرآن بر قلب مومنان و عاشقان و فرصت ناب نيايش به درگاه آفريدگار، تهنيت و تبريک اينجانب را پذيرا باشيد. رمضان زماني مبارک براي شناسايي و پاسداشت ارزش‌هاي الهي و معنوي و هنگامي‌نيک براي پيوندي دوباره با جان و دل و روشنايي و آگاهي است. اميدوارم در اين ماه پربرکت، با ياري جستن از معنويت و فراگيري از کتاب آسماني قرآن و سنت پيامبر اسلام(ص) و حضور در ضيافت الهي ماه رمضان، بتوانيم بيش از پيش در مسير تحکيم پيوندهاي انساني و معنوي در راستاي انسجام ملي و گسترش همبستگي و همدلي مسلمانان گام برداريم. براي همه مومنان روزه دار و شيفتگان پاکي و راستي که اين ماه را گرامي‌مي‌دارند از آفريدگار بزرگ، موفقيت بيش از پيش ، سربلندي ايران و عزت روزافزون مسلمان و پايداري جهان اسلام را مسألت دارم .حسين محمد پورزرندي مديرعامل بانک شهر

تقدير وزير بهداشت از خدمات گسترده بانک ملي ايران

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ديدار امروز مديرعامل بانک ملي ايران، از خدمات گسترده اين بانک در حوزه‌هاي گوناگون به ويژه دارو تقدير کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده مديرعامل اين بانک نيز در اين ديدار با اشاره به سابقه همکاري‌هاي گسترده ميان بانک ملي ايران و وزارت بهداشت در سال‌هاي گذشته، به خدمات اين بانک در حوزه ساخت بيمارستان‌ها، خانه‌هاي بهداشت، توليد دارو، تجهيز مراکز درماني و ... اشاره کرد. در اين ديدار برات کريمي‌عضو هيات مديره، سعداله عيسي زاده مدير امور حوزه مديريت و روابط عمومي، علي موسوي زاده مدير امور اعتباري و کيومرث يزدان پناه مدير امور مجلس بانک ملي ايران نيز حضور داشتند.

فاينانس 1ميليارد و 200 ميليون يورويي صنعت و معدن با وب روسيه

قرارداد فاينانس 1ميليارد و 200 ميليون يورويي به منظور تامين مالي پروژه برقي سازي خط آهن گرمسار - اينچه‌برون بين بانك صنعت و معدن و ونش اكونوم بانك روسيه امضا شد تا روند تامين مالي توسعه صنعت حمل و نقل ريلي کشور از سوي بانك صنعت و معدن شتاب بيشتري بگيرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، اين قرارداد در تاريخ 26 ارديبهشت ماه با حضور نماينده بانك صنعت و معدن و مديران ارشد ونش اكونوم بانك در روسيه به امضا رسيد. گفتني است بانک صنعت و معدن با تامين مالي 1 ميليارد و 500 ميليون دلاري پروژه برقي‌سازي قطار تهران - مشهد و تامين مالي 1 ميليارد و 800 ميليون دلاري قطار سريع السير تهران – قم – اصفهان نقش بسيار مهمي‌در توسعه صنعت زيرساخت و حمل و نقل ريلي در کشور داشته است.

وصول مطالبات از مهم‌ترين برنامه‌هاي بانک مهر اقتصاد است

معاون حقوقي و وصول مطالبات بانك مهر اقتصاد گفت: وصول مطالبات و کاهش ريسک اعتباري از اهم برنامه‌هاي بانک است که با توجه به روند کاهش مطالبات در بانک، مي‌توانيم در آينده نزديک شاهد دستاوردهاي ارزشمندي باشيم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران، عليرضا چهره - معاون حقوقي و وصول مطالبات بانك - در بازديد از اداره امور شعب و مرکز وصول مطالبات شرق تهران با بيان اينکه بخش حقوقي و وصول مطالبات يكي از مهمترين اركان فعاليت‌هاي بانكي محسوب مي‌شود، اظهار داشت: کارکنان دواير حقوقي بايد بر مفاهيم و اصطلاحات حقوقي و اقتصادي تسلط کافي داشته تا در تهيه و تدوين برنامه‌ها و رسيدگي به پرونده‌هاي مختلف نقش موثري ايفا کنند.

معاون حقوقي بانک خاطر نشان كرد: بهبود نمودارهاي رشد، افزايش بهره وري، سرعت بخشيدن به گردش پولي، پاسخگويي به مطالبات مشتريان، استفاده بهينه از منابع و بازگرداندن اعتبارات مالي به چرخه توليد بخشي از تاثيراتي است كه در صورت برخورداري از يك ساختار حقوقي مناسب براي وصول مطالبات، مي‌توان به آن دست پيدا كرد. وي با بيان اينکه فرآيند پيگيري مطالبات بايد بر اساس قانون و در راستاي سياست گذاري‌هاي كلان بانك دنبال شود، ابراز داشت: بايد ضمن آموزش مديران و كاركنان با تقويت نيروهاي کارشناسي شعب، نياز واقعي مشتريان مورد ارزيابي قرار گيرد. چهره در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اثر منفي مطالبات معوق بر توان اعتباردهي بانک‌ها، اظهار داشت: کاهش ارزش واقعي دارايي‌هاي بانک، کمبود نقدينگي، کاهش درآمد و سود و افزايش هزينه واقعي عمليات بانکي و ريسک اعتباري از ديگر تبعات منفي حاصل از انباشت مطالبات است. معاون حقوقي بانک خاطر نشان کرد: مقوله وصول مطالبات و کاهش ريسک اعتباري از اهم برنامه‌هاي بانک مهر اقتصاد است که با توجه به روند کاهش مطالبات در بانک، مي‌توانيم در آينده نزديک شاهد دستاوردهاي ارزشمندي باشيم.

وي با اشاره به نتايج مثبت وصول مطالبات، افزود: کاهش مطالبات مي‌تواند، ظرفيت بانک در پرداخت تسهيلات، انجام سرمايه گذاري‌ها جديد و مشاركت در طرح‌هاي عمراني را دو چندان کند كه محقق شدن اين مهم گام بزرگي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است.

ميلياردها ريال جوايز نقدي طرح‌هاي باشگاه مشتريان بانک صادرات

مجموع جوايز نقدي طرح‌هاي باشگاه مشتريان بانک صادرات ايران براي دارندگان پايانه‌هاي فروش (POS)، ذي‌نفعان چک و استفاده‌کنندگان از درگاه‌هاي بانکداري الکترونيک اين بانک در سال ٩٧ از ٧ ميليارد ريال فراتر رفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، باشگاه مشتريان اين بانک در راستاي ترغيب و تشويق مشتريان براي استفاده از آخرين دستاوردهاي بانکداري مجازي، صرفه‌جويي در هزينه و وقت، شفاف‌سازي عملکردها و افزايش ضريب نفوذ بانکداري الکترونيک، مشوق‌هايي را در قالب طرح‌هاي سه‌ماهه و ٩ ماهه با در نظر گرفتن جوايزي به ارزش بالغ بر ٧ ميليارد ريال در سال ١٣٩٧ ارائه مي‌کند. بنا براين گزارش، «طرح فروش طلايي» باشگاه مشتريان اين بانک از جمله طرح‌هايي است که در سال جاري با ٢٣٠ فقره جايزه نقدي به ارزش ٤.٥ ميليارد ريال براي دارندگان پايانه‌هاي فروش از دي ماه ١٣٩٦ تا پايان شهريورماه سال جاري ادامه خواهد يافت. اين طرح با هدف تقويت جايگاه پايانه‌هاي فروش بانک صادرات ايران، تشويق و ترغيب پذيرندگان اين دستگاه‌ها براي استفاده حداکثري از درگاه‌هاي بانکداري الکترونيک و کاهش استفاده از پول نقد در نظر گرفته شده که پس از قرعه‌کشي طرح در آبان‌ماه ١٣٩٧، تعداد ٢٣٠ برنده جوايز نقدي مشخص خواهد شد. علاوه بر اين، طرح «بهارانه» باشگاه مشتريان اين بانک نيز با هدف بهره برداري از درگاه‌هاي بانكداري الكترونيك بانك صادرات ايران در بازه زماني سه ماهه فصل بهار ١٣٩٧ و با مجموع جوايز نقدي به ارزش ٣٠٠ ميليون ريال در حال برگزاري است که با قرعه كشي در تيرماه ١٣٩٧، به ٩٠ برنده نهايي، ٩٠ جايزه نقدي اهدا مي‌شود. همچنين طرح «برگ برنده» به منظور ارائه خدمات بانکي به مشتريان بانک و در راستاي ترغيب و تشويق آنها براي بهره‌مندي از جوايز مربوط به تسويه چک‌هاي واگذاري ساير بانک‌ها در شعب بانک صادرات ايران، در بازه زماني ٩ ماهه از ابتداي دي ماه ١٣٩٦ تا پايان شهريور ماه ١٣٩٧ و با مجموع جوايز نقدي به ارزش ٢.٣ ميليارد ريال در حال برگزاري است. اسامي‌١٣٥ برنده خوش شانس جوايز نقدي اين طرح نيز پس از قرعه‌کشي در آبان ماه ١٣٩٧ مشخص خواهد شد.

گفتني است، ارزش مجموع جوايز نقدي تخصيص يافته باشگاه مشتريان در سال جاري براي حمايت از مشتريان بانک صادرات ايران در قالب ٣ طرح «فروش طلايي»، «بهارانه» و «برگ برنده» ٧.١ ميليارد ريال است. شايان ذکر است، مشتريان بانک مي‌توانند جهت اطلاع از جزييات بيشتر طرح‌ها به آدرس سايت باشگاه مشتريان بانک صادرات ايران به نشاني: https://club.bsi.ir مراجعه نمايند.

همراه بانک مسکن به روز شد

نگارش جديد از سامانه همراه بانک مسکن پس از طي موفقيت آميز مراحل آزمايشي در گوشي‌هاي تلفن همراه داراي سيستم عامل اندرويد، آماده ارائه به مشتريان بانک مسکن شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن -هيبنا، همراه بانک، سامانه‌اي است که به مشتريان بانک امکان مي‌دهد از طريق ثبت نام در شعبه و نصب برنامه روي گوشي تلفن همراه، از انواع خدمات بانکداري الکترونيکي استفاده کنند. به عبارت ديگر، يکي از مبادي ارائه خدمات غيرحضوري به مشتريان، نصب نرم ‌افزار همراه بانک در گوشي تلفن همراه است که به صورت 24 ساعته و بدون فوت وقت، خدمات متعددي را به متقاضيان ارائه مي‌کند. همراه بانک مسکن علاوه بر فراهم کردن امکان انتقال وجه به کارت‌هاي عضو شبکه شتاب، امکان ثبت کارت‌ها و حساب‌هاي پرکاربرد به منظور ايجاد سهولت در استفاده از سرويس‌هاي انتقال وجه کارتي و حسابي را براي مشتريان فراهم مي‌کند. اين سرويس همچنين امکان کپي رمز شارژ در هنگام خريد کارت شارژ تلفن همراه را فراهم مي‌کند تا به سادگي امکان شارژ خطوط اعتباري براي مشتريان فراهم شود. ثبت، مشاهده، گزارش گيري و غيرفعال‌سازي حواله منظم، امکان اخذ اطلاعات، مانده گيري، شارژ، مسدود، غيرفعال کردن و انتقال شارژ برچسب الکترونيکي عوارض راهداري، تغيير رمز حساب، امکان انجام عمليات بانکي پايا و ساتنا از طريق خدمات حسابي و نيز مشاهده صورتحساب سه شارژ آخر، سه قبض آخر، سه گردش آخر، سه انتقال آخر، واريز يارانه‌ها و 30 گردش آخر از ديگر امکانات همراه بانک مسکن است. به اين ترتيب انبوهي از خدمات پرکاربرد بانکي در يک نرم افزار تلفن همراه براي مشتريان فراهم است. افزون بر اين، پرداخت قبوض خدماتي به وسيله همراه بانک، از تمام روش‌هاي ديگر ساده‌تر است چراکه از يک‌سو نيازي به مراجعه به خودپرداز ندارد و از سوي ديگر بر خلاف روش‌هاي ديگر الکترونيکي، لازم نيست کد شناسه پرداخت که يک عدد بزرگ است، به دقت خوانده و وارد سيستم شود، بلکه کافي است از طريق دوربين تلفن همراه، بارکد قبض خوانده و سپس عمليات پرداخت انجام شود. تسهيلات گيرندگان بانک مسکن نيز مي‌توانند صورت وضعيت تسهيلات خود و ميزان مانده بدهي را از طريق همراه بانک مشاهده کنند. به گزارش هيبنا، در راستاي توسعه و بهبود عملکرد درگاه‌هاي پرداخت غير حضوري و ارتقاء الزامات امنيتي، نگارش جديد سامانه همراه بانک مسکن (شامل فايل نصب برنامه براي گوشي‌هاي داراي سيستم عامل اندرويد) پس از طي مراحل آزمايشي، آماده بهره‌برداري و ارائه به مشتريان شده است. اين نگارش نيز مانند نسخه‌هاي پيشين همراه بانک از طريق وب سايت بانک به آدرس www.bank-maskan.ir در بخش بانکداري الکترونيک، بخش سامانه‌ها و گزينه «سامانه همراه بانک مسکن» در دسترس مشتريان قرار گرفته است. در اين نگارش علاوه بر ارتقاء الزامات امنيتي، اشکال عدم امکان انتقال وجه شتابي براي کارت‌هاي داراي تاريخ انقضاء سال 1400 در گوشي‌هاي آندرويدي مرتفع شده است. لازم به ذکر اسـت که اين نگارش صرفا مخصوص گوشي‌هاي اندرويد بوده و گوشي‌هاي داراي سيستم عامل iOS و windowsphone نيازي به بروز رساني ندارند. بانک مسکن از هرگونه پيشنهاد و انتقاد سازنده مشتريان به منظور بهينه‌سازي و توسعه عملکرد سامانه همراه بانک استقبال مي‌کند.

ساعات کار بانک پاسارگاد در ماه مبارک رمضان اعلام شد

بانک پاسارگاد ضمن تبريک به مناسبت فرارسيدن ماه مبارک رمضان و آرزوي قبولي طاعات و عبادات هم‌ميهنان عزيز، ساعات کار ستاد و شعبه‌هاي خود را در اين ماه مبارک اعلام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پاسارگاد، کليه شعبه‌هاي اين بانک در تهران و شهرستان‌ها، در روزهاي شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 7:30 صبح الي 16 بعدازظهر و در روزهاي پنج شنبه از ساعت 7:30 صبح الي 13 بعدازظهر، کليه خدمات بانکي را اعم از ريالي و ارزي به مشتريان عزيز ارايه مي‌دهند. بر اين اساس، ساعت کار شعبه‌ قشم در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الي 15:30 و در روزهاي پنج‌شنبه از ساعت 8 الي 12:30 خواهد بود. ساعت کار شعبه کيش در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الي 15 و در روزهاي پنج شنبه از ساعت 8 الي 12:30 خواهد بود، همچنين ساعت کار شعبه ستاره يزد در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الي 16 بعدازظهر و در روزهاي پنج شنبه از ساعت 8 الي 13 بعدازظهر مي‌باشد.


با امضای تفاهم‌نامه بین بانک دی و گروه انتخاب مطرح شد؛

در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاري بين بانک دي و گروه توسعه سرمايه گذاري انتخاب از دي کارت اعتباري خريد کالاي ايراني ويژه گروه اسنوا در بانک دي رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره تبليغات و روابط عمومي‌بانک دي؛ طي مراسمي‌با حضور محمد رضا قرباني، مديرعامل بانک دي، عباس دياني، رئيس هيئت مديره گروه توسعه سرمايه گذاري انتخاب و جمعي از معاونين، مديران و کارشناسان بانک دي و گروه انتخاب از کارت اعتباري خريد کالاي ايراني بانک دي ويژه گروه اسنوا رونمايي شد. بر اساس اين گزارش؛ در ابتداي اين مراسم، محمد رضا قرباني ضمن تبريک به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، رونمايي از دي کارت کالاي اسنوا را در راستاي حمايت از کالاي ايراني و توليد کنندگان ايراني نقطه عطفي براي توسعه همکاري‌ها بين بانک و توليدکنندگان بانک دي دانست و گفت: با توجه به شعار سال جاري که حمايت از کالاي ايراني مي‌باشد، هدف بانک دي نيز از مشارکت با گروه انتخاب تحقق واقعي و عملي شعار حمايت از کالاي ايراني و اقدام و عمل است. وي افزود: بانک دي در نظر دارد تا از منابع خود به بهترين نحو ممکن در جهت کمک به واحدهاي توليدي استفاده نمايد و رسالت ما در بانک ارزش آفرين دي اين است که در زمينه توليد، اشتغال و بکارگيري جوانان با توجه به حمايت از کالاي ايراني بتوانيم با توليدکنندگان ايراني مشارکت دوجانبه داشته و انگيزه خريد کالاي داخلي را در بين آحاد جامعه افزايش دهيم. قرباني در ادامه خاطر نشان کرد: اعطاي تسهيلات خرد در کنار تسهيلات کلان موجب بهره مندي طيف گسترده تر جامعه از تسهيلات مي‌شود و با ساز و کاري که طراحي شده است در نهايت اين تسهيلات به حساب توليدکنندگان واريز و سرمايه در گردش آن‌ها را تامين مي‌کند. در ادامه مراسم؛ عباس دياني رئيس هيئت مديره گروه توسعه سرمايه گذاري انتخاب ضمن تقدير و تشکر از حمايت بانک دي از توليد داخلي گفت: دي کارت خريد کالاي ايراني اسنوا يک ارتباط سه جانبه بين مصرف کنند، توليد کننده و بانک است که ضمن تامين منافع خريداران کالا موجب حمايت از توليدکننده داخلي مي‌شود. وي ضمن اشاره به کيفيت کالاهاي توليدي شرکت اسنوا ، استانداردهاي توليد لوازم خانگي در اين شرکت را در سطح شرکت‌هاي خارجي صاحب نام در اين صنعت دانست و گفت: اين شرکت همواره کوشيده است با ارتقاي سطح کيفي محصولات توليدي خود ميزان تقاضاي مصرف کنندگان را افزايش دهد و ارائه کارت اعتباري خريد کالاي ايراني اقدامي‌موثر در راستاي افزايش قدرت خريد مردم به شمار مي‌آيد. دياني در ادامه با تاکيد بر کيفيت محصولات شرکت اسنوا و با اشاره به عمر مفيد مصرفي محصولات در درازمدت گفت: اين شرکت از مدرن‌ترين و مجهزترين آزمايشگاه‌هاي روز دنيا برخوردار است که در بسياري از موارد تکنولوژي‌هاي اين شرکت در سطح کشورهاي پيشرفته جهان مي‌باشد. رئيس هيئت مديره گروه انتخاب گفت: دي کارت اعتباري خريد کالاي ايراني ويژه محصولات اسنوا را عامل ايجاد رشد رقابتي بين محصولات ايراني و خارجي در بازار فروش دانست و گفت: اميد است که بتوانيم با ارائه محصولات با کيفيت به آحاد جامعه بويژه خانواده معزز شهدا و ايثارگران شاهد روابط بلند مدت و متقابل با بانک دي و مشتريان در سال‌هاي آتي باشيم. در ادامه مراسم شعبانعلي داورپناه، معاون اعتبارات بانک دي نيز از ايجاد دي کارت اسنوا با هدف حمايت از کالاي ايراني ابراز خرسندي کرد و گفت: دي کارت خريد کالاي ايراني اسنوا با هدف حمايت از کالاي ايراني و تحريک تقاضاي محصولات داخلي و تامين سرمايه در گردش مورد نياز واحدهاي توليدي طراحي شده است و هر مشتري حقيقي ايراني با مراجعه به فروشگاه، نمايندگي و سايت گروه انتخاب مي‌تواند کالاي مورد نظر خود را انتخاب نمايد و با مراجعه به شعبه بانک دي، دي کارت اسنوا را دريافت کند. وي افزود: تسهيلات دي کارت اسنوا در قالب مبالغ 20، 50 و 100 ميليون ريالي مي‌باشد و نرخ تسهيلات براي مشتريان 15 درصد در نظر گرفته شده است. داورپناه در پايان با اعلام اين که تا کنون 260 دستگاه پوز در نمايندگي و فروشگاه‌هاي اسنوا نصب شده است، گفت: مشتريان با در دست داشتن دي کارت اعتباري اسنوا مي‌توانند محصولات مورد نياز خود را خريداري کنند. گفتني است بانک دي در راستاي حمايت از توليدکنندگان ، رونق کسب و کار در بازار و ارائه خدمت به آحاد مردم در نظر دارد دي کارت خريد کالاي ايراني را در قالب همکاري با شرکت‌هاي توليد کننده داخلي توسعه بخشد.