مسئولان براي ايمن‌سازي‌ علاء‌الدين فشار بياورند

معاون پيشگيري سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با اشاره به ضرورت ايمن‌سازي اماکن ناايمن پايتخت، گفت: تقريبا براي بيشتر ساختمان‌هاي ناايمن اخطاريه زده‌ايم و امسال در فاز عمل، بخش حقوقي و قضايي همکاري مي‌کنند تا کار به سرانجام برسد. محمود قديري در گفتگو با ايسنا در مورد ابلاغ دستورالعمل‌هاي ايمني به اماکن ناايمن مرکز پايتخت اظهار کرد: ما براي ايمني در کل تهران برنامه داريم و ازطرفي در بعد کلان منطقه 11 و 12 را در اولويت قرار داده‌ايم و در اين راستا با همکاري شهرداري ناحيه در منطقه بازار در حال انجام کارهاي خوبي هستيم. قديري با اشاره به وضعيت ساختمان دراکولا و مانع حقوقي که در اين زمينه وجود داشت گفت: اين ساختمان غيرقابل استفاده است و مالکش نيز در زمينه ايمن‌سازي همکاري نمي‌کند. وي با اشاره به ايمن‌سازي در ساختمان علاء‌الدين گفت: از مسئولان مي‌خواهيم که فشار بيشتري بياورند تا ساختمان علاء‌الدين ايمن‌سازي‌اش نهايي شود.

لايحه حمايت از محيط‌بانان در انتظار بررسي در مجلس

مديرکل حفاظت و مديريت شکارو صيد سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام تصويب لايحه حمايت از حقوق محيط‌بانان و جنگل‌بانان در کميسيون قضايي مجلس گفت اين لايحه هم‌اکنون در انتظار براي بررسي در صحن علني مجلس قرار دارد. علي تيموري در گفتگو با پانا با درباره آخرين وضعيت لايحه حمايت از حقوق محيط‌بانان و جنگل‌بانان گفت: اين لايحه پس از اينکه در کميسيون کشاورزي مجلس بررسي و تصويب شد براي بررسي کارشناسي به کميسيون قضايي مجلس ارجاع داده شد که هفته گذشته در اين کميسيون نيز به تصويب رسيد. وي افزود: لايحه حمايت از حقوق محيط‌بانان هم‌اکنون در انتظار بررسي در صحن علني مجلس است. اميدواريم فرايند رسيدگي به اين لايحه طولاني نشود و هرچه سريعتر بررسي و تصويب نهايي شود.

جان باختن ۹ تن در بارش‌هاي اخير

رئيس سازمان امداد و نجات عمليات امدادگران در سيل و آبگرفتگي‌هاي اخير را تشريح کرد. به گزارش ايسنا، مرتضي سليمي‌در توضيح گزارش پاياني عمليات امدادگران در سيل و آبگرفتگي از ١٨ تا ٢٧ ارديبهشت‌ماه گفت: در اين بازه زماني ۲۲ استان آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، اصفهان، البرز، ايلام، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، رضوي و شمالي، خوزستان، سمنان، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، کرمانشاه، کهگيلويه و بويراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و يزد تحت تاثير سيل و آبگرفتگي قرار داشتند. رييس سازمان امداد و نجات ادامه داد: ۱۰ تن نيز به مراکز درماني منتقل شده و ۶۵ تن هم به صورت سرپايي خدمات لازم را دريافت کردند. متاسفانه ۹ تن نيز تحت تاثير سيل و آبگرفتگي‌هاي اين چند، جان خود را از دست دادند؛ به طوري که ۳ تن در سيلاب (خراسان جنوبي ٢نفر، آذربايجان غربي يکنفر)، ٤ تن به دليل صاعقه (آذربايجان غربي ٢نفر، آذربايجان شرقي يک نفر) و ٢ تن نيز به دليل ريزش آوار (چهارمحال و بختياري ٢نفر) جان باختند.

ارائه تجهيزات نوین صنعت برق در نمايشگاه بين المللي دو سالانه صنعت برق

همزمان با برگزاري نهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق، ده‌ها شرکت داخلي و خارجي از جمهوري اسلامي‌ايران و ديگر کشورهاي جهان،جديدترين و نوين‌ترين تجهيزات، صنايع، قطعات و خدمات صنعت برق را ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار مي‌دهند. به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني نهمين نمايشگاه بين المللي دو سالانه صنعت برق: اين نمايشگاه با مشارکت وزارت نيرو، شرکت‌هاي تابع وزارت نيرو، شرکت‌هاي برق منطقه‌اي و شرکت‌هاي توزيع در شهر بزرگ و صنعتي اصفهان برگزار خواهد شد و در آن علاوه بر ارائه آخرين دستاوردهاي اين صنعت، شرکت‌هاي داخلي و خارجي راه‌هاي همکاري متقابل با يکديگر را بررسي و به تبادل اطلاعات مي‌پردازند. نهمين نمايشگاه بين المللي دوسالانه صنعت برق از تاريخ 6 تا 9 تيرماه در محل نمايشگاه‌هاي بين المللي اصفهان برگزار مي‌شود. در اين نمايشگاه ده‌ها شرکت داخلي و خارجي از جمهوري اسلامي‌ايران و چند کشور خارجي؛ نوين‌ترين و جديد‌ترين توليدات، صنايع ، تجهيزات و خدمات مربوط به صنعت برق را ارائه مي‌کنند. مدير اجرايي نهمين نمايشگاه بين المللي دوسالانه صنعت برق به اهداف برگزاري اين نمايشگاه اشاره کرد و گفت: توجه بيشتر به صنعت برق کشور، تبيين توانمندي‌هاي اين صنعت در مقايسه با ديگر كشورهاي منطقه، شناخت زمينه‌هاي بالقوه همكاري و تعامل بين ايران و ديگر كشورها ، افزايش راندمان توليد برق در نيروگاه‌هاي مختلف کشور، فراهم کردن زمينه صادرات برق به ديگر کشورها و معرفي تجهيزات نوين توليد برق، برخي از اهداف برگزاري نهمين نمايشگاه بين المللي دوسالانه صنعت برق ايران است. علي شالباف افزود: برنامه‌ريزي براي بازديد هيئت‌هاي تجاري و بازرگاني، برگزاري چند کارگاه علمي‌و تخصصي و حضور تعدادي از مقامات کشوري، برخي از برنامه‌هاي جانبي اين نمايشگاه خواهد بود. مدير برگزاري نهمين نمايشگاه بين المللي دوسالانه صنعت برق اضافه کرد: استقبال از نمايشگاه امسال به حدي است که از حدود يک ماه قبل همه سالن‌هاي نمايشگاهي تکميل و حتي چندين شرکت نيز در رزرو احتمالي قرار گرفتند که اين نشان دهنده اهميت اين نمايشگاه و جايگاه اين صنعت دارد. شالباف در ادامه گفت: نهممين نمايشگاه بين المللي دوسالانه صنعت برق در مساحتي بالغ بر ده هزار مترمربع فضاي سرپوشيده و هزار متر مربع فضاي باز نمايشگاهي برگزار مي‌شود و در آن بيش از 140 شرکت داخلي و خارجي حضور دارند. نهمين نمايشگاه بين المللي دوسالانه صنعت برق از ششم تا نهم تيرماه هر روز از ساعت 16 تا 22 در محل نمايشگاه‌هاي بين المللي اصفهان آماده بازديد شهروندان خواهد بود. علاقمندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر اين نمايشگاه با شماره تلفن 22240011– 021 ستاد برگزاري نمايشگاه تماس بگيرند و يا به سايت www.isfahanpower.ir مراجعه نمايند.

سر پرست اداره حقوقي منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان معرفي شد

تجارت-استان خوزستان: طي حکمي‌از سوي مدير کل منابع طبيعي و آبخيز داري خوزستان محسن نوذري به عنوان سر پرست اداره حقوقي منصوب شد گفتني است محسن نوذري قبل از اين رياست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان انديکا را درسوابق خود داشته است همچنين از زحمات مهدي عطاران رييس سابق دفتر حقوقي اداره کل منابع طبيعي خوزستان که بعد از 35 سال خدمت به افتخار بازنشستگي نايل آمدند تقدير و تشکر بعمل آمد.