مديرعامل بانک مهر اقتصاد:

با حضور مديرعامل بانک مهر اقتصاد، معاونين امور مناطق و پشتيباني و مهندسي و مشاور مديرعامل در امور روابط عمومي‌ساختمان جديد شعبه شادگان افتتاح شد .

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان خوزستان، سيد ضياء ايماني مدير عامل بانک در مراسم افتتاح اين شعبه، با تقدير از تلاش‌هاي همکاران استان، گفت: نوسازي شعب در کنار بهره‌مندي از نيروهاي انساني مجرب و ارائه جديدترين خدمات بانکي جزء اصول راهبردي بانک مهر اقتصاد در شبکه بانکي کشور است.

ايماني خاطر نشان کرد: براي ارتقاء سطح رضايتمندي مشتريان و سپرده گذاران بايد در کنار تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، مشتري‌مداري در رأس فعاليت همکاران قرار گيرد.

مدير عامل بانک با بيان اينکه با افزايش خدمات مي‌توان خلق ارزش کرد، ابراز داشت: بايد همت کنيم با ارائه خدمات مطلوب و تسهيلات متناسب با نياز متقاضيان در افزايش توليد داخلي و رونق چرخه اقتصادي تاثير گذار باشيم.

مدير عامل بانک مهر اقتصاد ادامه داد: استان خوزستان داراي قابليت‌هاي بسياري براي سرمايه گذاري و پيشرفت است که با برنامه‌ريزي و مديريت صحيح مي‌توان با شناسايي بازارهاي مناسب و مشتريان مستعد بيش از گذشته در راه رشد و اعتلاي بانک و توسعه و رونق اقتصاد استان گام برداشت.

مدير عامل بانک با تقدير از همکاران اداره امور شعب استان خوزستان در نوسازي و تجهيز پروژه شعبه شادگان، گفت: تجهيز و نوسازي شعب اقدامي‌است که در راستاي سرويس دهي مطلوب به مشتريان، تکريم ارباب رجوع و ايفاي بهتر مسئوليت‌هاي محوله صورت مي‌گيرد.

در اين مراسم مسعود حاتم وند – رئيس اداره امور شعب استان خوزستان – نيز گزارشي درخصوص عملکرد شعبه شادگان و فعاليتهاي انجام شده در مورد نحوه ساخت و اجراي آن ارائه کرد .

گفتني است، مدير عامل بانک مهر اقتصاد در سفر به استان خوزستان از پروژه نهال کاري اين بانک در مراکز کانوني ريزگردها نيز بازديد به عمل آورد.

ايماني در اين بازديد ضمن قدرداني از تلاش‌ها و پيگيري‌هاي روزانه کارکنان اداره امور شعب استان خوزستان در اجراي اين پروژه، خاطر نشان کرد : بانک مهر اقتصاد در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي خود بنا دارد با استفاده از تجارب خود در نهال کاري 180 هکتاري اين مسير را ادامه داده و بخش بزرگتري از اين منطقه را به کاشت نهال و توسعه جنگل کاري اختصاص دهد.



قدرداني معاون اول رئيس جمهور از اقدامات بانک کشاورزي آذربايجان غربي

ناصر زرگر معاون برنامه‌ريزي و امور زيربنايي معاونت توسعه روستايي نهاد رياست جمهوري از عملکرد و اقدامات بانک کشاورزي در استان آذربايجان غربي قدرداني کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، مهندس زرگر با ارسال نامه‌اي از همکاري صميمانه و مجدانه بانک کشاورزي در استان آذربايجان غربي در راستاي مشتري مداري و تسهيل در امور متقاضيان قدرداني کرد.

روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ موفق به دريافت تنديس"ستاره‌ارتباطي روابط‌انساني"

روابط عمومي‌پست بانک ايران در پنجمين جشنواره ستارگان روابط عمومي‌ايران، براساس رأي هيأت داوران بعنوان يکي از ستارگان سال 1396روابط عمومي‌کشور انتخاب و موفق به دريافت تنديس "ستاره ارتباطي روابط انساني"شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: اين بانک در جشنواره مذکور که در آستانه 27 ارديبهشت روز جهاني ارتباطات و آئين نکوداشت روز ملي روابط عمومي‌در دانشگاه تربيت مدرس در تهران برگزار شد، به دليل درخشش در مجموعه فعاليت‌هاي خود براي ايجاد ارتباطات مناسب در حوزه باجه‌هاي بانکي روستائي کشور و پوشش ويژه اخبار و اقدامات اين باجه‌ها در مناطق روستائي، عشايري و مرزي موفق به دريافت اين تنديس شد.

پرداخت بيش از 6 هزار ميليارد ريال به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط

بانک رفاه طي سال 96 و فروردين ماه سالجاري، بالغ بر 6.101 ميليارد ريال تسهيلات از محل منابع بانک به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط پرداخت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ مديريت شعب استان‌هاي آذربايجان شرقي، خراسان رضوي و فارس به ترتيب داراي بيشترين مبلغ پرداختي از محل منابع بانک به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط به ميزان 599، 591 و 588 ميليارد ريال بوده اند.

«تبريز 2018» بانک ملي ايران به اينستاگرام آمد

بانک ملي ايران که پيش از اين مشارکت فعال خود در برگزاري رويداد تبريز 2018 را عملياتي نموده، در فضاي مجازي نيز به اين موضوع ورود کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين بانک در راستاي ايفاي رسالت اجتماعي خود و با هدف برجسته تر شدن رويداد تبريز 2018 و معرفي ايران اسلامي، مسابقه اينستاگرامي‌تبريز 2018 را در دو بخش گردشگران داخلي و بين الملل برگزار مي‌کند.

در بخش بين الملل، گردشگراني که از اقصي نقاط جهان در تبريز حضور خواهند داشت، عکسي از خود و يکي از نمادهاي تبريز را در صفحه شخصي خود بارگذاري کرده و در مسابقه شرکت خواهند کرد. شرکت کنندگان بايد صفحه رسمي‌بانک ملي ايران را در اينستاگرام به نشاني bankmelli1307 تگ کرده و از هشتگ‌هاي #tabriz2018، #bankmelliiran و #bmitourismfestival استفاده کنند.

همراه پرداخت بانک ايران زمين تجربه متفاوتي ديگر

بانک ايران زمين در راستاي ارتقاء سطح خدمات پرداخت، دستگاه همراه پرداخت ايران زمين را ارائه کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، همراه پرداخت ايران زمين محصولي مناسب در راستاي ارايه خدمات مطلوب همراه با ارزش افزوده براي مشتريان است. اين دستگاه با قابليت حمل و نقل آسان، انعطاف در سيستم عامل، رابط کاربري آسان، جايگزين مناسبي براي دستگاه‌هاي حجيم POS خواهد بود. دستگاه همراه پرداخت ايران زمين با قابليت پذيرش کارت‌هاي بانکي از طريق گوشي‌هاي موبايل داراي سيستم عامل اندرويد و يا IOS در اندازه‌اي کوچک، قابل ارائه جهت تسهيل در انجام خدمات پرداخت الکترونيکي است.

نرم افزار همراه بانک سينا با قابليت‌هاي جديد در راه است

نسخه جديد نرم افزار همراه بانک سينا با قابليت‌هاي جديد رونمايي مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، نسخه جديد نرم افزار همراه بانک سينا با هدف افزايش انعطاف پذيري در ارائه خدمات نوين بانکي و بهينه سازي خدمات آن هم اکنون به صورت آزمايشي راه اندازي شده و به زودي در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در نسخه جديد همراه بانک سينا 44 قابليت جديد اضافه شده که اين تغييرات در بهبود فرايندهاي کار با همراه بانک بسيار موثر است. از جمله اين قابليت‌ها مي‌توان به امکان يادداشت گذاري در زمان انتقال وجه براي مبدأ و مقصد، اضافه شدن قابليت خريد بسته‌هاي اينترنتي براي سيم کارت‌ها، و غيره از جمله اين قابليت‌ها است.

تغيير ساعت کاري شعب بانک کارآفرين در ماه مبارک رمضان

ساعت کاري شعب بانک کارآفرين به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارک رمضان تغيير کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، ساعت کاري شعب اين بانک در سراسر کشور تغيير کرد. بر اساس اين گزارش، شعب تهران و شهرستان بانک کارآفرين در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر آماده خدمت‌رساني به مشتريان گرامي‌هستند. همچنين مشتريان مي‌توانند روزهاي پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 1 بعدازظهر براي انجام امور بانکي خود به شعب سراسر کشور مراجعه کنند.



سرآمدي بانک قرض الحسنه مهر ايران در بانکداري الکترونيک

امامي، عضو هيأت مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران، بر اهميت استفاده از تکنولوژي¬ها و خدمات نوين جهت پيشبرد اهداف بانک با تکيه بر آموزش‌هاي كاربردي تأكيد كرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، عيسي امامي، عضو هيأت مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران، با تأکيد بر اهميت سخنراني و برقراري ارتباطات فردي در پيشبرد اهداف تأکيد كرد: ما امروز با برقراري نشست و سخنراني مي‌توانيم بحث‌هاي بسيارخوبي را پيش ببريم. امامي‌افزود: سال گذشته در سايه خودباوري رشد صورت گرفت؛ خوشبختانه فضاي رقابتي شديدي ايجاد شد و موجبات به حرکت درآمدن نيروي انساني و شعب شد و جذب ۱۱۰ هزار و ۳۶۱ ميليارد ريال منابع اين بانک در سال ۹۶ با ۸۲ درصد رشد گواهي بر همين مدعاست. عضو هيأت مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران در ادامه گفت: همينک ۱۲ هزار ميليارد تومان در حال ورود به فضاي کسب و کار است و نياز است تا رصد مطلوبي براي اين كه اين پول براي چه رسالت و هدف اقتصادي و در چه استان‌هايي بناست هزينه شود صورت پذيرد تا با در نظر گرفتن اين مهم شرايط براي رشد بانك نيز فراهم شود.

وي همچنين به حوزه آموزش نقب زد و با تمجيد از وضع مطلوب جايگاه آموزشي در بانک قرض الحسنه مهر ايران اذعان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران از حوزه آموزشي مطلوبي بهره مند است و کارمندان از تخصص لازم و دانشگاهي مطلوب بهره مند هستند و صرفا بايد تجارب عملي را در کنار اطلاعات كلاسيك خود تقويت كند و آمادگي لازم رو براي كاهش ريسك‌ها به وجود بياورد؛ و اين هم منوط به تقويت ارتباطات هست. امامي‌در ادامه بيان داشت: امروزه نياز است تا نگاه جانشين پروري را تقويت، و آمادگي لازم را براي انتقال مديريت ايجاد کنيم؛ اين نگاه تنها با هدف توسعه بانک است و براي اين مهم نيز نياز است تا آموزش‌هاي کاربردي تقويت شود. عضو هيأت مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران در ادامه با اشاره به نتيجه مطلوب نشست‌هاي مسئولان ارشد بانک با نمايندگان مجلس و ائمه جمعه به ويژه در سطح شهرستان‌ها و روستا‌ها اذعان داشت: امروز در استان‌هاي سني نشين نيز ظرفيت‌هاي خوبي را توانسته‌ايم ايجاد کنيم و اين به خاطر برگزاري نشست‌ها و پيگيري‌هاي پس از آن بوده است.

گراميداشت روز ارتباطات و روابط ‌در روابط عمومي‌بانک ملت

مراسم گراميداشت روز ارتباطات و روابط عمومي‌با حضور حسن روستا رييس هيات مديره و علي اکبر صابريان مدير روابط عمومي‌بانک ملت برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، علي اکبر صابريان در اين مراسم با تبريک روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي‌و همچنين فرارسيدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: روابط عمومي، يک شغل نيست بلکه يک رسالت است و فلسفه وجودي آن، شنيدن صداي ذينفعان است.

وي روابط عمومي‌را چشم، گوش و زبان سازمان خواند که ورود و خروج اطلاعات از کانال آن صورت مي‌گيرد. مدير روابط عمومي‌بانک ملت، روابط عمومي‌را فراارتباط يعني چيزي بيشتر از ايجاد ارتباطات دانست و ادامه داد: جايگاه روابط عمومي‌در متن و نه حاشيه و در قلب و دل هر سازمان و متصل به مديريت است و مديران روابط عمومي، نزديک‌ترين افراد به بالاترين مقام سازمان هستند و نقش دستيار ارشد مديران را ايفا مي‌کنند تا با مديريت اطلاعات، از بحران‌ها پيشگيري يا از بروز آنها جلوگيري کنند.

وي اخلاق را رکن اصلي روابط عمومي‌خواند و ادامه داد: روابط عمومي، هنر هشتم است و بايد ۷ هنر ديگر را به کار بگيرد تا مطالب را به بهترين شکل ممکن به مخاطبان منتقل کند به عبارت ديگر، روابط عمومي‌با خلاقيت و عشق همراه است و ارتباط آن با مردم بايد به گونه‌اي باشد که اعتماد آنان را جلب کند. صابريان با تاکيد بر ضرورت به روز بودن روابط عمومي‌و صاحب سبک بودن آن در تحقيق و پژوهش، اضافه کرد: دستيابي به عنوان روابط عمومي‌برتر در بين بانک‌هاي خصوصي و با يک انديشه ايده آليستي در بين تمام نهادهاي مالي کشور، چشم انداز روابط عمومي‌بانک ملت است. وي پررنگ شدن چند ويژگي را براي تحقق اين هدف مهم خواند و گفت: مشاور حرفه‌اي و امين مديرعامل بودن، پاسخگو بودن به انتظارات، متفاوت بودن در ارتباط با رسانه، تاثيرگذار بودن در تعاملات سازماني و اخذ جايگاه ممتاز در گروه مالي ملت از جمله اين ويژگي‌ها است.

مدير روابط عمومي‌بانک ملت، به ماموريت‌هاي اين اداره کل در سال جاري نيز اشاره کرد و ادامه داد: اين ماموريت‌ها شامل شناسايي و مديريت افکار عمومي، تلاش براي حضور موثر در رسانه‌ها، حفظ و ارتقاي برند و تسريع در دستيابي به مقاصد گروه مالي ملت است.

ساخت بزرگ‌ترين مجتمع تجاري، فرهنگي رشت با سرمايه گذاري بانک دي

در مراسمي‌با حضور رضا سهم ديني، رئيس هيئت مديره بانک دي، عمليات ساخت بزرگ‌ترين مجتمع تجاري، فرهنگي، تفريحي در شهر رشت آغاز شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، در حاشيه سفر هيئت مديره بانک دي به شهر رشت که با هدف بازديد از شعبه اين بانک انجام شد ، عمليات ساخت بزرگ‌ترين مجتمع تجاري، فرهنگي، تفريحي رشت طي مراسمي‌با حضور رضا سهم ديني، رئيس هيئت مديره، شعبانعلي داورپناه، معاون اعتبارات، ناصر شريعتي، مدير کل بازاريابي و امور شعب، احمد حشمي‌پور مديرکل حوزه مديريت بانک دي، عبدالکريم بابارضا، مدير عامل شرکت توسعه ديدار ايرانيان و سيدمحمود حسيني، مديرعامل شرکت عمران و مسکن آباد دي آغاز شد. رضا سهم ديني ، رئيس هيئت مديره بانک دي در حاشيه مراسم کلنگ زني مجتمع تجاري، فرهنگي ، تفريحي رشت با بيان اينکه بانک‌ها در توسعه فضاي شهرها مي‌توانند نقش مهمي‌داشته باشند، گفت: بانک دي به عنوان نهاد اقتصادي و مالي، با رويکرد اجتماعي و فرهنگي تأمين مالي پروژه‌هايي در راستاي توسعه خدمات شهري را در دستور کار دارد.

بر اساس اين گزارش، عمليات اجرا و تکميل اين مجتمع که با سرمايه‌گذاري بانک دي و در هفت طبقه با کاربري‌هاي تجاري، فرهنگي و تفريحي-ورزشي در مساحتي به متراژ 12078 مترمربع آغاز شده است.

رونمايي از وب‌سايت جديد بانک شهر

مدير مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، از رونمايي وب‌سايت جديد اين بانک، همزمان با روز ملي ارتباطات و روابط عمومي‌خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حميد رضا عظيمي‌با تاکيد بر اهميت رضايت مشتريان از خدمات الکترونيک بانک اظهار کرد: به اين منظور، پس از ماه‌ها پيگيري و تلاش اين مجموعه، وب‌سايت جديد اين بانک با در نظر گرفتن افزايش زيبايي تصويري، تسهيل در دسترسي و افزايش سرعت خدمات، طراحي، اجرا و رونمايي شد.

وي افزود: مطابق استانداردهاي روز دنيا وب سايت جديد بانک شهر، با حفظ تناسب ابعاد، قابل نمايش در نمايشگرهاي مختلف از جمله مونيتور کامپيوتر، موبايل و تبلت است و کاربران مي‌توانند با استفاده از هر يک از وسايل يادشده ، خدمات مورد نياز خود را دريافت کنند. عظيمي‌با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي اين سايت، گفت: وب سايت جديد بانک شهر، خدمات محور طراحي شده است و کاربران به ساده‌ترين شکل ممکن به خدمات مورد نياز بانکي خود دسترسي داشته باشند.

به گفته وي، ساختار بصري جديد اخبار بانک شهر، اطلاعات نرخ ارز و قابليت محاسبه و تبديل ، صفحه ويژه رسانه و ... از ديگر بخش‌هاي جديدي است که براي اين سايت پيش بيني شده است و به آدرس shahr-bank.ir براي شهروندان قابل دسترسي است.

شعبه بانک پارسيان در شهرستان دهدشت گشايش يافت

با حضور فرماندار، شهردار، فرمانده نيروي انتظامي‌و مسوول آموزش و پرورش و همچنين مسوولين بانک پارسيان در تاريخ ۲۷ ارديبهشت ۹۷، سيصدو سي و سومين شعبه بانک در شهرستان دهدشت گشايش يافت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، دکتر پوزش، فرماندار دهدشت در آيين گشايش اين شعبه با اشاره به عملکرد مثبت بانک پارسيان، گفت: بانک پارسبان بانکي موفق و شناخته شده است و ما حضور اين بانک در دهدشت را به فال نيک گرفته و اميدواريم که بانک پارسيان بتواند در رونق توليد و اشتغال اين شهرستان و شهرستان‌هاي اطراف که فاقد شعبه مي‌باشند، نقش مهمي‌ايفا کند.

وي با تاکيد برلزوم همکاري فرمانداري و شوراي تامين استان با بانک پارسيان، افزود: در بحث مشکلات ايجاد شده از سوي موسسات غيرمجاز که با پرداخت سودهاي غير متعارف مخاطرات زيادي براي مردم و بانک‌هاي ديگر ايجاد کردند، مديران و کارکنان بانک پارسيان توانستند با تلاش و همت مضاعف و همکاري مناسب، اين مقوله را به نحو احسن مديريت کنند.

مريم وحيدنيا، سرپرست روابط عمومي‌بانک پارسيان نيز با بيان اينکه اين بانک زنجيره کاملي از خدمات را داراست، خاطرنشان کرد: بانک پارسيان توانسته است دوشادوش دولت محترم درراستاي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و منويات مقام معظم رهبري اقدامات ارزنده‌اي در رونق توليد و کسب و کار کشور انجام دهد.

حمايت بزرگترين بانک خصوصي از توليد و اشتغال پايدار در اصفهان

حمايت از بخش‌هاي مختلف توليدي و صنعتي، کمک به حفظ اشتغال پايدار و تامين مالي صنايع بزرگ و مادر در کنار توجه به رسالت‌هاي اجتماعي در مناطق کمتر توسعه يافته از جمله اهداف و برنامه‌هاي بانک صادرات ايران در استان اصفهان طي سال ٩٦ بوده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، تمرکز بر حفظ و تداوم توليد و تثبيت اشتغال پايدار در صنايع بزرگ و حمايت از کارخانجات زير مجموعه و خريداران محصولات شرکت‌هاي بزرگ تخصصي مادر در زمينه فولاد و پتروشيمي، قطعه‌سازي خودرو، کارخانجات و شرکتهاي ريسندگي و بافندگي، پيمانکاران ساختماني و انبوه سازان دولتي و غير دولتي همزمان با عمل به برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي از جمله مهمترين ماموريت مديريت شعب بانک صادرات ايران در استان اصفهان بوده است. بنا براين گزارش، اين بانک با هدف تامين سرمايه در گردش واحدهاي بزرگ توليدي کشور از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و همچنين شرکت‌هاي توليدکننده پايين دستي مرتبط، نقش محوري در سرمايه در گردش اين واحدها بر عهده دارد. بخش‌هاي بزرگي از ٧٠٠ شرکت توليد کننده فرش ماشيني و کارگاه‌هاي ريسندگي و بافندگي در قطب صنعتي کشور در اين استان را نيز شعب بانک صادرات ايران حمايت مي‌کنند. مديريت شعب بانک صادرات اصفهان در راستاي حمايت از طرح‌هاي بزرگ ساخت و ساز مسکن، تاکنون ٥٢٦ واحد مسکن مهر را تامين مالي کرده و اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي برخي صنايع شيميايي و پتروشيمي‌اين استان نيز با مشارکت و حمايت بانک صادرات ايران انجام گرفته است. همچنين قطعه سازان خودرو، پالايشگاه نفت اصفهان، برخي شرکتهاي داروسازي و بخش‌هاي مختلف مهندسي و خدماتي در حوزه فولاد در اين استان نيز توانسته‌اند همچنان از منابع مالي بانک صادرات ايران براي تقويت توليدي و پايدار نگاه داشتن نرخ اشتغال خود بهره ببرند. همچنين اين بانک در راستاي عمل به برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي طي سال ٩٦ بالغ بر ٢٦٨٠ ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کرده است. در اين راستا، اعطاي ١٠٧٨ فقره وام بهسازي و نوسازي مسکن روستايي، بالغ بر ٣٠٨ فقره وام ايجاد مشاغل خانگي به معرفي‌شدگان نهادهاي حمايتي، پرداخت ١٦٠٠ فقره وام خريد و ساخت مسکن خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان، اهداي ٢٢ مورد وام قرض‌الحسنه براي آزادي زندانيان معسر و پرداخت ١٣٧ فقره وام رونق توليد به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط از جمله اين موارد بوده است.

لزوم دقت بيشتر بر نحوه واگذاري و نظارت بر فعاليت POS‌هاي سيار

با تمام نظارت‌هاي انجام شده در خصوص نحوه دريافت کارتخوان‌هاي فروشگاهي باز هم متاسفانه از اين ابزار پرداخت در مشاغلي که منجر به تسهيل خريد و فروش کالاي قاچاق مي‌شود، استفاده مي‌شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري ايبِنا، رواج استفاده از کارتخوان‌هاي سيار در فعاليت‌هاي مختلف اعم از کسب و کارهاي خانگي و همچنين بهره گيري از اين ابزار در پرداخت کرايه تاکسي‌ها گرفته تا نانوايي و حتي کفاشي علاوه بر مزيت‌هاي فراواني که دارد منجر به استفاده از کارتخوان‌هاي فروشگاهي سيار در کسب و کارهاي غير مجاز از جمله خريد و فروش کالاهاي قاچاق که بيشتر به صورت چمداني به داخل کشور وارد مي‌شوند و از طريق کانال‌هاي مختلف به فروش مي‌رسند، شده که اين امر با توجه به اينکه امسال سال حمايت از کالاي ايراني نامگذاري شده مستلزم توجه بيشتر نهاد ناظر صنعت پرداخت و همچنين شرکت‌هاي PSP را بر نحوه واگذاري اين ابزار پرداخت و همچنين نظارت بر روند فعاليت آن را الزامي‌مي‌کند. البته شبکه پرداخت نيز در حال حاضر بر اين بخش نظارت‌هايي دارند اما افزايش خريد و فروش کالاي قاچاق در کشور بيانگر اين نکته است که اين نظارت کافي نبوده وبايد افزايش يابد.

امير حسين داوديان گفت: تخصيص کارت‌خوان‌هاي فروشگاهي از سوي شرکت‌هاي پرداخت الکترونيک به اين صورت است که بايد شرايط و الزامات مورد تاييد شاپرک را به‌ منظور دريافت اين ابزار پرداخت داشته باشد.

وي افزود: اين شرايط و الزامات براي براي اشخاص حقوقي شامل ارائه اسناد ثبت شرکت و براي افراد حقيقي مجوز کسب و يا اجاره‌نامه معتبر براي فعاليت است. معاون توسعه کسب‌ و کار شرکت پرداخت الکترونيک سداد با اشاره به راهکارهاي موجود براي دور زدن شرايط دريافت کارت‌خوان‌هاي فروشگاهي، گفت: ارائه مستنداتي غير از مستندات ذکرشده براي تعريف پذيرنده و تاييد متقاضي از سوي شاپرک نيز ممکن است که در صورت بي‌دقتي مسئولان شرکت‌هاي پرداخت ممکن است اين ابزار پرداخت را در دست کساني قرار دهد که به فعاليت‌هاي غيرمجاز مشغول هستند. داووديان اظهارداشت: منعي براي خريد و فروش دستگاه‌هاي کارت‌خوان‌هاي فروشگاهي سيار وجود ندارد اما ارائه دستگاه کارت‌خوان متصل به سوئيچ يک شرکت PSP که بتواند خدمات پرداخت ارائه کند منوط به احراز صلاحيت بر اساس شرايط ذکرشده است.

تشکيل کارگروه حمايت از کالاي ايراني در بانک سامان

در راستاي سياست‌هاي دولت براي حمايت از توليد و مصرف کالاي ايراني، بانک سامان در تداوم اقدامات پيشين خود کارگروه حمايت از کالاي ايراني تشکيل داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، اين کارگروه در راستاي رفع مشکل واحدهاي توليدي در حوزه‌هاي مختلف از جمله افزايش فعاليت‌هاي توليدي و عمراني صنايع، ارتقاء و تقويت توليد ملي، تقويت اشتغال‌زايي و کاهش بيکاري به رياست سرپرست قائم‌مقام مديرعامل بانک تشکيل شده است.

بر اساس اين گزارش، در اين راستا بانک سامان با بررسي نيازهاي گروه‌هاي هدف، رفع نيازهاي مالي بنگاه‌هاي اقتصادي را در دستورکار قرار خود داده و تلاش کرده است با اعتبارسنجي مناسب، مشکلات مالي آن‌ها را تا حد ممکن برطرف کند.

اين گزارش حاکي است، تسريع در اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش، تسهيلات تامين دارايي‌هاي ثابت، صدور انواع ضمانت‌نامه ريالي و اعتبار اسنادي ارزي براي بهبود اوضاع کسب‌وکارها از جمله برنامه‌هاي در دستورکار اين کارگروه است.

حضور گروه آموزش و پرورش در همايش نهضت سواد آموزي مشهد

مديرگروه آموزش و پرورش بانکداري اجتماعي بانک قرض الحسنه رسالت در همايش مسئولين نهضت سواد آموزي کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، حضور بهم رسانيد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، در اين نشست ابوطالب حافظي مدير گروه آموزش و پرورش گفت: اين شبکه مجموعه‌اي از عناصر تشکيل شده که با کمک يکديگر سعي مي‌کنند در جهت ترويج فرهنگ قرض الحسنه و کارآفريني اجتماعي که خروجي آن تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، کارآفريني اجتماعي است تلاش و برنامه‌ريزي مي‌کند.

در اين نشست باقرزاده معاون وزير و رئيس سازمان نهضت سوادآموزي کشور، با اشاره به ظرفيت‌هاي بوجود آمده در بانک قرض الحسنه رسالت از مسئولين نهضت سوادآموزي درخواست کردند ضمن بررسي ظرفيت‌ها، با توجه به تفاهم نامه بعمل آمده توسط بانک و وزارت آموزش و پرورش در صورت صلاحديد از تسهيلات و منابع بانک در جهت رفاه کارکنان بهره لازم را ببرند.

بهره‌مندي 20 هزار زوج جوان از وام قرض‌الحسنه ازدواج بانک آينده

هم‌زمان با 27 ارديبهشت‌ماه و در سومين سال‌روز اتصال بانک آينده به سامانه ازدواج بانک مرکزي ج.ا.ايران، تعداد زوج‌هاي جواني که از وام ازدواج اين بانک، بهره‌مند شدند؛ از مرز 20 هزار نفر، عبور کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک آينده، با گذشت سه سال از فعاليت بانک آينده در اين حوزه، تعداد واجدان شرايط تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج که بانک آينده را بدين‌منظور انتخاب کرده و در کوتاه‌ترين زمان ممکن و بدون حضور در صف انتظار از مزاياي اين تسهيلات، در مجموع به ارزش تقريبي 2 هزار ميليارد ريال، بهره‌مند شدند؛ به بيش از 20 ‌هزار نفر رسيد.

تا پايان سال، بيش از 8 هزار نفر از جوانان عزيز نيز مشمول دريافت وام ازدواج از بانک آينده شوند که بدين‌منظور، 140 شعبه از مجموع 197 شعبه بانک آينده در سراسر کشور، با کمال افتخار و با نهايت سرعت و سهولت، آماده ارائه خدمات به اين عزيزان خواهند بود.