افشاني با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته در مديريت شهري مطرح کرد

گروه اجتماعي: سيدمحمدعلي‌افشاني، شهردار تهران روز گذشته و در اولين جلسه کاري خود با معاونان و مشاوران شهرداري تهران گفت: اولين سؤالي که بايد به آن پاسخ بدهيم، اين است که چرا به رغم تلاش‌هاي صورت پذيرفته، نارضايتي در بين مردم زياد است. وي با تأکيد بر ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان و جلب رضايت آنها از مديريت شهري به‌عنوان رويکرد اصلي که دنبال خواهد شد، افزود: محور برنامه من «شهر زيست‌پذير و شهروند مشارکت‌پذير» است و اعتقاد دارم شهر تهران بايد به‌عنوان يک کل در نظر گرفته شود و شعاع تأثيرگذاري و تأثيرپذيري اين کلان شهر از مناطق پيراموني آن، مبناي برنامه‌ريزي‌ها و تصميم گيري‌ها باشد. وي با اشاره به اينکه محلات شهر به‌عنوان سلول‌هاي حياتي شهر، بايد جدي گرفته شوند و از اين رو، تکيه برنامه‌هايمان بر «محله» استوار است، اظهار کرد: مراکز استان‌ها، نقش استاني دارند در صورتي که تهران به عنوان مرکز ايران از نقش ملي برخوردار است.

افشاني با بيان اينکه تنوع قومي‌در تهران فرصتي است که مي‌تواند به هم‌گرايي و انسجام ملي کمک کند، تصريح کرد: بايد حقوق همه اديان، مذاهب و اقوام ساکن در تهران را به‌عنوان شهرونداني که در اين شهر زندگي مي‌کنند، پاس بداريم و به همه آن‌ها خدمت کنيم. وي با اشاره به اينکه بانوان، 50 درصد جمعيت کشور را تشکيل مي‌دهند و بايد سهم آن‌ها در همه عرصه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، مديريتي و اقتصادي ديده شود، اظهار کرد: سهم بانوان در مديريت شهري بسيار کم است و بايد به اين حوزه به صورت ويژه توجه کنيم.

افشاني با بيان اينکه مهمترين کاري که در دوره مديريتي‌ام در 4 دهه گذشته انجام داده‌ام، تهيه و تدوين شناسنامه فني ساختمان براي تمامي‌مدارس ايران بوده، تصريح کرد: بايد براي تمامي‌ساختمان‌هاي مهم شهر، شناسنامه فني تهيه کنيم تا از استحکام آنها در مقابل حوادث اطمينان داشته باشيم. وي با اشاره به اينکه علاوه بر اين، بايد نسبت به تهيه شاخص‌هاي قابل اندازه‌گيري براي زيست‌پذيري تمامي‌محلات شهر تهران اقدام و در مسير کاستن از فاصله محله‌هاي محروم با محله‌هاي برخوردار حرکت کنيم، اظهار کرد: بايد به صورت همزمان در کل شهر کار کنيم اما به مناطق کمتر برخوردار، بيشتر توجه کنيم.

افشاني با بيان اينکه لزوم پرهيز از دادن وعده‌هاي غيرعملي به مردم، تصريح کرد: مشارکت مردم بر مبناي اعتماد آنها به مديريت شهري حاصل مي‌شود و اگر اعتماد مردم به شهرداري تهران جلب شود، آن‌گاه در اداره شهر کمک و مشارکت مي‌کنند. وي با اشاره به اينکه يکي از مهم‌ترين معضلات تهران، آسيب‌هاي اجتماعي است، اظهار کرد: بايد تحول را در شهر به تصوير بکشيم، چنانچه آقاي رييس جمهور نيز دو برنامه مهم را براي سال 97 تعريف کردند که هر دو موضوع به شهرداري باز مي‌گردد. افشاني با بيان اينکه موضوع اول، توسعه حمل و نقل عمومي‌است که دو قشر از ظرفيت آن استفاده مي‌کنند، تصريح کرد: يکي، قشر آگاه اجتماعي هستند که با هدف کمک به بهبود کيفيت هوا به حمل و نقل عمومي‌روي آورده‌اند و ديگري، گروهي هستند که از داشتن وسيله نقليه شخصي محروم هستند که بايد به هر دو قشر خدمت شود. شهردار تهران با اشاره به اينکه توسعه و نوسازي حمل و نقل عمومي‌را به صورت جدي دنبال مي‌کنيم، ضمن اينکه موضوع هوشمندسازي شهر نيز موضوعي بسيار حياتي است، اظهار کرد: موضوع دوم، نوسازي بافت فرسوده و ناپايدار شهري است که بايد مورد توجه قرار گيرد. افشاني با بيان اينکه موضوعاتي همچون حفظ و تملک باغات نيز بايد به صورت جدي دنبال شوند، تصريح کرد: اولين و مهمترين نقطه بروز فساد، عدم حاکميت قانون است و قانون و عدالت بايد مبناي عمل‌مان باشد. وي با اشاره به خبري که اخيراً در خصوص جذب بدون ضابطه نيروي انساني در يکي از سازمان‌هاي شهرداري تهران منتشر شده است، اظهار کرد: براي جذب و تعديل نيروي انساني بايد ضابطه داشته باشيم. افشاني با بيان اينکه عملکرد فعاليت‌هاي اجتماعي، فرهنگي، خدماتي، اطلاع‌رساني و زيباسازي در شهر را بايد ببينيم، تصريح کرد: در اين ميان، نقش شهرداران مناطق بسيار مهم است، چراکه رضايت و عدم رضايت شهروندان از مديريت شهري ناشي از کيفيت ارائه خدمات در مناطق است. شهردار تهران در پايان با تأکيد بر لزوم تامين منابع مورد نياز براي اجراي پروژه‌ها و ارائه خدمات شهري خاطرنشان کرد: تأمين درآمد شهر و شهرداري تهران بايد بدون ايجاد فشار به مردم حاصل شود.



توقف اجراي طرح اتوبوس ايدز

رئيس مرکز تحقيقات ايدز ايران با ابراز تاسف از اينکه برخي اقدامات براي کنترل و پيشگيري بيماري ايدز با مخالفت‌هايي مواجه مي‌شود و براي برخي خوشايند نيست، گفت: بعد از اجراي طرح اتوبوس ايدز برخي گفتند که اين کار شما ترويج بي‌بندوباري است و در نهايت اين طرح متوقف شد. مينو محرز، رئيس مرکز تحقيقات ايدز ايران در رابطه با اينکه با توجه به کمبود داروهاي برخي بيماري‌ها عفوني در بازار، داروي بيماران مبتلا به ايدز نيز دچار کمبود شده است يا خير بيان داشت: دارو در بازار به مساله ارز و مشکلات واردات وابسته است، اما داروهاي مخصوص بيماران مبتلا به ايدز با کمبود مواجه نشده است.

85 هزار زائر ايراني امسال به حج مي‌روند

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت از اعزام 85 هزار و 200 زائر ايراني از سراسر کشور براي انجام مناسک حج تمتع در تير امسال به عربستان خبر داد.

اکبر رضايي افزود: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، کاروان‌هاي اعزامي‌به حج تمتع در قالب پروازهاي مدينه قبل از 27 تير آغاز و تا 19 مرداد به انجام خواهد رسيد و پروازهاي مدينه بعد نيز به سمت جده از هشتم تا بيست و چهارم مرداد انجام خواهد گرفت. وي خاطرنشان کرد: بازگشت اولين کاروان حجاج مدينه قبل به کشور نيز از سوم شهريور امسال آغاز و تا بيست و يکم همين ماه ادامه خواهد داشت.

فوت ۹ نفربر اثر مصرف قارچ

سخنگوي اورژانس کشور از فوت ۹ نفر بر اثر مصرف قارچ سمي‌خبر داد. مجتبي خالدي تعداد کل مراجعان مسموميت با قارچ را ۷۲۱ نفر اعلام و در رابطه با علت مسموميت اين افراد بيان داشت: اين افراد بدليل مصرف قارچ دچار مسمويت شده‌اند، آنها يا در زمان حضور در طبيعت از اين قارچ‌ها استفاده کرده‌اند و يا به‌دليل خريداري و مصرف اين محصول از مراکز خريد دچار مسمويت شده‌اند.

خالدي تاکيد کرد: افرادي به طبيعت رفته و قارچ‌ها را براي امرار معاش جمع‌آوري مي‌کنند و آن را به مغازه‌ها مي‌فروشند در نهايت نيز مردم خريداري و مصرف مي‌کنند که موجب فوت ۹ نفر شده است.



سالانه يک ميليون نفر به جمعيت کشور اضافه مي‌شود

عضو کميسيون اجتماعي مجلس وضعيت جمعيت کشور پس از ابلاغ سياست‌هاي جمعيتي در سال 93 را تشريح کرد. علي کُرد در گفتگو با پانا با اشاره به رشد جمعيت کشور پس از ابلاغ سياست‌هاي جمعيتي توسط مقام معظم رهبري در سال 93 گفت: مقام معظم رهبري در سال 93 سياست‌هاي جمعيتي را ابلاغ کرد و نهادهاي مختلف برنامه‌هاي خود را در اين راستا تهيه کردند که اکنون لازم الاجراست و همه نهادها از سياست‌هاي جمعيتي حمايت کردند. عضو کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به رشد جمعيت براساس نتايج سرشماري سال 95 گفت: براساس نتايج سرشماري عمومي‌نفوس و مسکن سال ١٣٩٥ ميزان باروري کل ايران رقمي‌برابر با 2.1 فرزند محاسبه شده است که اين شاخص براساس نتايج سرشماري عمومي‌نفوس و مسکن سال ١٣٩٠ برابر 1.8 فرزند محاسبه شده بود و اين رشد مشهود است.

فعاليت سامانه اعلام نقاط حادثه‌خيز از 15 خرداد

مديرکل پيشگيري‌هاي وضعي قوه قضائيه گفت: سامانه اعلام نقاط حادثه‌خيز کشور از تاريخ 15 خردادماه قابل دسترسي افراد خواهد بود. عليرضا ساوري در گفتگو با فارس، درخصوص آخرين وضعيت سامانه اعلام نقاط حادثه‌خيز،‌ گفت: اين سامانه از تاريخ 15 خردادماه قابل دسترسي افراد خواهد بود و مردم مي‌توانند با مراجعه به اين سامانه و نصب اپليکيشن آن بر روي تلفن‌هاي همراه خود نقاط حادثه‌خيز جاده‌هاي کشور را شناسايي کنند. وي افزود: بر اساس اين سامانه دارندگان خودرو و يا کساني که اين اپليکيشن را نصب مي‌کنند، 800 متر مانده به نقاط حادثه‌خيز هشدار لازم را به راننده مي‌دهد. مديرکل پيشگيري‌هاي وضعي قوه قضائيه تصريح کرد: همچنين در اين سامانه دوربين‌هاي کنترل سرعت در نقاط حادثه‌خيز به روزرساني مي‌شود ضمن اينکه پيامکي هم به رانندگاني ارسال مي‌شود که نسبت به هشدار سامانه بي‌توجه باشند و مرتکب تخلف مي‌شوند.

اجراي طرحي حمايتي براي افراد معتاد

معاون مرکز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي از تدوين طرح حمايتي براي ارائه خدمات به افراد معتاد خبر داد و گفت: بااجراي اين طرح ديگر معتادي در خيابان رها نخواهد شد. فريد براتي سده در گفتگو با مهر، درمورد طرحي که قرار است با همکاري ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرايي شود، گفت: با توجه به اينکه افراد معتاد قبل و بعد از ترک با مشکلات زيادي مواجه هستند به همين دليل با همکاري ستاد مبارزه با مواد مخدر براي کمک به افراد معتاد طرحي مشترک اجرا خواهيم کرد. وي گفت: طرح "مديريت موردي" در مرحله اول براي يک هزار معتاد در شهر تهران اجرا مي‌شود و در صورت موفقيت در اجرا و دستيابي به اهداف مورد نظر، در مرحله بعد اين طرح گسترش پيدا مي‌کند. معاون مرکز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي تاکيد کرد: در اين طرح از تمامي‌توان موجود در موسسات غيردولتي و سازمان‌هاي مردم نهاد فعال در امر اعتياد استفاده مي‌کنيم و البته ابتدا آموزش‌هاي لازم به اين افراد ارائه مي‌شود.

لاوصولي مخابرات منطقه مرکزي به 14 ميليارد تومان رسيد

تجارت-استان مرکزي: مدير تجاري و امور مشتريان مخابرات منطقه مرکزي گفت: لاوصولي مخابرات منطقه مرکزي به 14 ميليارد تومان رسيد. عليرضا فرهادي در مراسم قرعه کشي مرحله چهارم وصول مطالبات تلفن همراه استان مرکزي، اظهار کرد: از اين ميزان، لاوصولي 9 ميليارد تومان آن بابت تلفن ثابت و پنج ميليارد بابت تلفن همراه است.

وي بيان کرد: به منظور کاهش اين رقم تشويق‌هايي از سوي مخابرات اعمال شده است که اعطاي جوايز نفيس مانند خودرو، وجه نقد، تبلت و ... در قالب جشنواره وصول مطالبات از جمله سياست‌هاي تشويقي است. وي در ادامه از ساوه و زرنديه به عنوان بزرگترين شهرهاي صنعتي کشور ياد کرد که از اهميت خاصي در برگزاري جشنواره وصول مطالبات برخوردارند، گفت: از مجموع يک ميليون و 225 هزار مشترک تلفن در استان مرکزي کمتر از 300 هزار نفر آن در ساوه و زرنديه هستند و به عبارتي اين دو شهرستان حدود 20 درصد مشترکين استان مرکزي را به خود اختصاص داده‌اند در حاليکه بخش اعظمي‌از جوايز استان نظير يک دستگاه خودرو پژو 206 را به ساوه و زرنديه اختصاص داده ايم. فرهادي در ادامه به پوشش 100 درصدي تلفن همراه در تمامي‌نقاط شهري استان مرکزي و پوشش 95 درصدي جاده‌هاي فرعي و اصلي و نيز نقاط روستايي اشاره کرد و گفت: توسعه نسل سوم و ايجاد نسل چهارم تلفن همراه از اولويت‌هاي شرکت مخابرات است و به دنبال ارائه خدمات بيشتر در حوزه تلفن همراه و ثابت هستيم.

سامانه مشورتي هر نهاد روابط عمومي‌است

تجارت-علي کيواني - کهريزک، پيام تبريک مهندس نعمت زاده، شهردار کهريزک به مناسبت روز روابط عمومي‌و ارتباطات.فرا رسيدن روز جهاني روابط عمومي‌و ارتباطات را به همه فعالان اين عرصه تبريک گفت و اظهار داشت: روابط عمومي‌به عنوان حلقه واسطه مديريت نهادها و سازمان‌ها با ارباب رجوع و مخاطبين، آن مجموعه محسوب مي‌شود و در حال حاضر باتوجه به اهميت جايگاه ارتباطات؛ روابط عمومي‌ها نه به عنوان يك سامانه تشريفاتي بلكه به عنوان يك سامانه مشورت و مديريتي به عنوان عنصر اصلي در ارتقا و پيشرفت هر سازماني جايگاه ويژه‌اي دارد.

مهندس نعمت زاده در ادامه به اهميت نقش روابط عمومي‌اشاره کرد و گفت: فلسفه ذاتي روابط عمومي‌ها برقراري ارتباط دوسويه مديريت نهاد مربوطه و مردم و اصحاب رسانه است و بدون حضور روابط عمومي‌هيچ فعاليتي انعکاس نمي‌يابد و هيچ ارتباط موثري صورت نمي‌گيرد و چرخه مديريت دچار اختلال مي‌شود به همين منظور در عصر ارتباطات جهاني، جايگاه بلند مرتبه روابط عمومي‌را ارج نهاده و در راستاي اعتلاي نقش اين حوزه تاثير گذار از هيچ تلاشي فرو گذار نخواهيم بود چرا که ما در مجموعه مديريت شهرداري کهريزک بر اين باور هستيم روابط عمومي‌امين و معتمد شهرداري و شهروندان است و ايجاد فضاي مناسب براي انجام رسالت فعالان اين حوزه افق چشم‌انداز شهرداري را در بازه زماني کوتاهتري به تصوير خواهد کشيد.




رئيس پليس تهران بزرگ از برخورد قاطع با ماموران سدمعبر شهرداري منطقه 15 که به پليس راهنمايي و رانندگي تهران در حين انجام ماموريت توهين و تعرض کرده بوند، خبر داد. به گزارش ايلنا، سردار حسين رحيمي‌در جمع خبرنگاران با اشاره به فيلم متنشر شده در فضاي مجازي مبني بر اهانت و توهين ماموران سد معبر به پليس راهنمايي و رانندگي گفت: در هفته گذشته برخي از ماموران سد معبر منطقه 15 شهرداري تهران به پليس راهنمايي و رانندگي که در حال ماموريت بوده توهين و تعرض مي‌کنند. وي ادامه داد: اين افراد با هماهنگي دستگاه قضا شناسايي و دستگير شدند و از امروز رسيدگي پرونده آنها آغاز مي‌شود. رئيس پليس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامي‌تمرد از دستور پليس يا مقابله با ماموريت پليس جرم محسوب شده و از دو ماه تا سه سال زندان دارد. ما با اين افراد برخورد قاطع خواهيم کرد و اجازه نمي‌دهيم کسي به مامور پليس در حين انجام ماموريت توهين و تعرض کند. وي همچنين درخصوص استفاده از اسامي‌خارجي در سردر برخي اماکن عمومي‌مانند پاساژ‌ها گفت: براساس قانون اماکن استفاده از عناوين خارجي در سردرب واحدهاي صنفي مغاير قانون است مگر اينکه مجوزهاي لازم را در اين خصوص اخذ کرده باشند. قطعا اماکن و پليس با اين قبيل موارد در صورتي که مشاهده کنند يا وزارت ارشاد و يا اصناف به آنها گزارش کند برخورد خواهند کرد. وي ادامه داد: مقابله با دستفروش‌ها، سد معابر و کودکان کار جزو وظايف شهرداري تهران است و در صورت نياز اگر از پليس بخواهند پليس نيز همکاري لازم را با آنها خواهد داشت. سردار رحيمي‌درخصوص برقراري نظم و امنيت در شب‌هاي ماه رمضان گفت: پليس تهران بزرگ از ساعت 10 شب تا شش صبح توسط امير جانشين مديريت مي‌شود و با توجه به اينکه در ماه رمضان برخي از اصناف مانند سينماها و اغذيه‌فروشي‌ها باز هستند و تا سحر فعاليت مي‌کنند بحث ايجاد برقراري نظم و امنيت در تهران در ساعات پاياني شب و تا سحر مضاعف مي‌شود. رئيس پليس تهران بزرگ همچنين درخصوص پخش فوتبال از سينما گفت: هنوز درخواستي در اين موضوع نه به پليس تهران بزرگ و نه به ناجا ارائه نشده ما منتظر هستيم تا اگر درخواستي مبني بر پخش فوتبال در سينما از دستگاه‌هاي مزبور به پليس ارائه شد در ابتدا ابعاد موضوع را بررسي کرده و سپس نظر خود را اعلام مي‌کنيم.



موافقت نامه مناطق نفت‎خيز جنوب و کنسرسيوم پرگس امضا شد

مهندس عالي پور: ۶۵۵ ميليون بشكه نفت طي ۱۰ سال آينده از ميدان كرنج توليد خواهد شد

تجارت-استان خوزستان: موافقت ‎نامه همکاري (HOA) شرکت ملي مناطق نفت ‎خيز جنوب و کنسرسيوم پرگس(PERGAS) به منظور توسعه و پشتيباني بهره ‎برداري ميدان نفتي کرنج در قالب الگوي قراردادي نفتخيز جنوب چهارشنبه، ۲۶ ارديبهشت با حضور وزير نفت، مديرعامل شرکت ملي نفت ايران و جمعي از مديران ارشد وزارت نفت و رابرت مک ‎اير، سفير انگليس در ايران، توسط بيژن عالي ‎پور، مديرعامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب و کالين رولي، رئيس کنسرسيوم پرگس امضا شد . مهندس بيژن عالي پور با اشاره به اينکه امکان دستيابي به توليد روزانه حداکثر ۲۰۰ هزار بشکه و توليد تجمعي حدود ۶۵۵ ميليون بشکه طي ۱۰ سال آينده با اجراي اين قرارداد از ميدان کرنج فراهم مي‌‎شود، گفت: هزينه‌هاي سرمايه ‎اي مستقيم آن معادل ۱۱۶۷ ميليون دلار و هزينه ‎هاي غيرمستقيم معادل ۱۸۷ ميليون دلار برآورد شده است و از توليد تجمعي اين ميدان طي ۴۰ سال آينده با اجراي قرارداد توسعه‌اي، حدود ۲ ميليارد بشکه خواهد بود. وي با بيان اينکه توليد تجمعي اين ميدان طي ۴۰ سال آينده با اجراي قرارداد توسعه‌اي، حدود ۲ ميليارد بشکه خواهد بود، افزود: ملي مناطق نفتخيز جنوب و کنسرسيوم پرگس درباره ميزان سرمايه‌گذاري، اجراي طرح توسعه، ميزان تزريق گاز و توليد نفت براي دوره ۱۰ ساله به توافق رسيده‌اند و اعتبار برآورد شده براي اين پروژه حدود ۱,۲ ميليارد دلار است .مدير عامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب يادآور شد: مهمترين بخش‌هاي شرح کار اين قرارداد، فشارافزايي مخزن تا فشار اوليه با افزايش حدود ۳ برابري تزريق گاز نسبت به وضع کنوني، احداث ايستگاه ‎هاي تراکم و تزريق گاز با ظرفيت ۸۰۰ ميليون فوت مکعب در روز، ساخت تاسيسات جمع آوري و انتقال گاز همراه با ظرفيت ۲۸۰ ميليون فوت مکعب در روز، ساخت کارخانه نمک ‎زدايي با ظرفيت ۱۱۰ هزار بشکه در روز، حفاري ۳۵ حلقه چاه در مخازن آسماري و پابده شامل چاه ‎هاي توليدي عمودي، انحرافي و افقي، مشاهده اي، تزريق گاز و تزريق پساب، حفاري ۲ حلقه چاه توصيفي در مخزن پر فشار گازي خامي‌با هدف ظرفيت‌سنجي توليد گاز از اين مخزن، تعمير ۱۵ حلقه چاه با دکل و بهينه سازي چاه ‎ها و تاسيسات موجود است و به منظور تهيه برنامه جامع ازدياد برداشت(EOR) ، شبيه سازي و اجراي پايلوت در ميدان به مدت پنج سال صورت مي‌گيرد که در نتيجه اين مطالعات اجراي پروژه جامع ازدياد برداشت در صورت توافق طرفين انجام خواهد شد . مهندس بيژن عالي پور در پايان اذعان داشت: با اجراي کامل اين طرح، ضمن افزايش ظرفيت توليد نفت خام کشور، زمينه‌هاي اشتغال گسترده در استان خوزستان ايجاد شده و بازار کار مناسبي به وجود خواهد آمد از اين رو انتظار مي‌‎رود کنسرسيوم پرگس با مديريت مناسب پروژه و همکاري با شرکت ‎ها و سازندگان تجهيزات داخلي و بين المللي، زمينه جذب سرمايه و فناوري‌هاي لازم در بخش ‎هاي افزايش ضريب بازيافت، شيوه ‎هاي نو حفاري و ديگر بخش ‎هاي ذيربط را ايجاد و براي پياده سازي آن تلاش کند .
اختصاص بودجه ويژه براي بهبود آسفالت‌هاي شهر اصفهان

تجارت-استان اصفهان: بهبود آسفالت معابر شهر اصفهان از اولويت‌هاي مديريت شهري است. در سال جاري نيز با اجراي 250 هزار تن آسفالت با اعتبار 47 ميليارد و 500 ميليون تومان، حال آسفالت معابر در مناطق 15 گانه شهر اصفهان، بسيار مطلوب تر خواهد شد. معاون عمران شهري شهرداري اصفهان با تأكيد بر اين كه آسفالت معابر در مناطق 15 گانه شهر اصفهان از شرايط به نسبت مطلوبي برخوردار است، اذعان داشت: بيشترين مشکل آسفالت مربوط به محله حصه است که در اين محدوده نيز عمليات آسفالت معابر پس از پايان عمليات اجراي فاضلاب، آغاز مي‌شود.ايرج مظفر از برنامه‌ريزي معاونت عمران شهري براي اجراي 250 هزار تن آسفالت با اعتبار 47 ميليارد و 500 ميليون تومان در سال جاري خبر داد و بيان كرد: در سال گذشته نيز 218 هزار تن آسفالت در قالب 168 هزار مترمربع به منظور لکه گيري‌هاي اصولي و موج گيري معابر در سطح مناطق 15 گانه استفاده شد. معاون عمراني شهرداري اصفهان تصريح كرد: در سال جاري بودجه ويژه‌اي براي تکميل و ساماندهي آسفالت معابر اختصاص يافته چرا كه بهبود آسفالت معابر شهر يکي از اولويت‌هاي مديريت شهري است. وي با بيان اين مطلب كه مشكلات آسفالت معابر سال‌هاست به عنوان يكي از دغدغه‌هاي مشترک شهروندان و مديران شهري مطرح است، ادامه داد: با توجه به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، ساماندهي و لکه گيري اصولي آسفالت معابر به جاي روکش بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. مظفر با تأكيد بر اين كه براي دوام و ماندگاري آسفالت معابر بايد زيرسازي خيابان‌ها از نظر دفع آب‌ها، وجود چاه‌ها و سفره‌هاي زيرزميني، مکان‌هاي نشتي آب و زهکشي به صورت مرتب بررسي و کنترل شود، افزود: ارزيابي مستمر روسازي معابر توسط مشاوران و ارايه شاخص‌هاي كيفي و سرويس‌دهي در هر دوره زماني به همراه ارايه برنامه‌هاي كوتـاه مدت و بلنـد مـدت نگهـداري معابـر از جمله راهكارهايي است كه مي‌تواند به بهبود كيفيت معابر حمل و نقلي منجر شود.

امسال 150 واحد صنعتي در ايلام گازرساني مي‌شود

تجارت-استان ايلام - مديرعامل شرکت گاز ايلام گفت: گازرساني به 150 واحد صنعتي استان در سال 1397 برنامه‌ريزي شده است.عباس شمس الهي افزود: سال گذشته 71 واحد و سال 95 نيز 47 واحد صنعتي از گاز طبيعي بهره مند شدند.

وي با بيان اينکه هم اکنون 365 واحد صنعتي در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرساني به صنايع موجب کاهش مصرف سوخت‌هاي آلاينده مانند گازوئيل و مازوت شده است که مي‌تواند تاثير بسزايي بر بهبود کيفيت هوا و کمک به محيط زيست داشته باشد.مديرعامل شرکت گاز ايلام تاکيد کرد: ‌طرح‌هاي توسعه‌اي که در چند سال‌ گذشته اجرا شده است با سرعت بيشتري امسال و سال آينده ادامه خواهند داشت و برنامه شرکت گاز اين است تا در سال 97 تعداد 120 روستاي ديگر استان را به شبکه گاز متصل کند.شمس اللهي يادآور شد: هم اکنون عمليات اجرايي گازرساني به 70 روستا در استان با انتخاب پيمانکاران در دست اجراست و بزودي طراحي 50 روستاي ديگر با انتخاب پيمانکار آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به وضعيت شبکه گازرساني در سطح روستاهاي اين استان گفت: در حال حاضر از تعداد 601 روستاي استان 352 روستا با ضريب نفوذ 80 درصدي از شبکه گاز برخوردار هستند.مديرعامل شرکت گاز ايلام اضافه کرد: سال گذشته 89 روستا و يک شهر (ماژين دره شهر) از نعمت گاز برخوردار شدند که با اجراي اين پروژه‌هاي گاز رساني، پنج هزار و 500 انشعاب، 245 کيلومتر شبکه توزيع و 66 کيومتر خط تغذيه در استان ايلام اجرا شد.وي در خصوص وضعيت شبکه گاز رساني شهري نيز گفت: تنها سه شهر توحيد، ميمه و پهله زرين آباد از نعمت گاز برخوردار نيستند که کار اجراي خط تغذيه آنها شروع شده است.وي افزود: با تاکيدات مديريت ارشد استان مبني بر همکاري همه دستگاه‌ها در اجراي عمليات گازرساني در اين مناطق تلاش خواهيم کرد تا پايان سال جاري اين مناطق از نعمت گاز برخودار شوند.

با سامانه 1522 تماس بگيريد، بسته لوازم کاهنده مصرف آب تحويل بگيريد

تجارت-استان اصفهان:ثبت درخواست لوازم کاهنده مصرف آب آغاز شده است.معاون خدمات مشترکين و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: شهروندان اصفهاني مي‌توانند از اين پس با تماس با سامانه تلفني 1522 نسبت به ثبت درخواست لوازم کاهنده مصرف آب اقدام کنند.رضا رضايي افزود: پس از ثبت درخواست شهروندان، يک بسته لوازم کاهنده شامل سردوش و پرلاتور يا آبفشان تحويل شهروندان مي‌شود که مي‌تواند ميزان مصرف هر خانواده را کاهش دهد.وي گفت: هزينه اين بسته لوازم کاهنده با باز پرداخت يکساله بر روي قبوض آب شهروندان تقسيط مي‌شود.معاون خدمات مشترکين و درآمد آبفاي استان اصفهان در جمع مالکان و مديران خوابگاه‌هاي دانشجويي شهر اصفهان سخن مي‌گفت از مسئولان خوابگاه‌ها و مراکز مشابه خواست از اين فرصت به وجود آمده استفاده کرده و ميزان مصرف آب واحدهاي خود را کاهش دهند.وي همچنين از خوابگاه داران خواست نسبت به بررسي مجدد شبکه داخلي، فلاش تانک‌ها و استفاده مجدد از آب خاکستري اقدام کنند.

مدير دانشجويي دانشگاه اصفهان نيز با اشاره به فعاليت 19 خوابگاه دانشجويي داراي مجوز در شهر اصفهان گفت: بيش از چهار هزار دانشجو در طول سال تحصيلي در اين خوابگاه‌ها ساکن هستند که آموزش روش‌هاي مصرف بهينه آب به آن‌ها مي‌تواند موجب کاهش چشمگير مصرف آب در خوابگاه‌ها شود.دکتر فرامرزي گفت: علاوه بر ترغيب شهروندان به استفاده از لوازم کاهنده مصرف، بايد نگرش آنان را نسبت به مصرف آب عوض کرد تا صرفه جويي را سرلوحه کار خويش قرار دهند.

تحقق 100 درصدي برنامه‌هاي توليد پالايشگاه در سال 96

تجارت-استان خراسان رضوي:مدير عمليات شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد گفت: برنامه‌هاي توليد گاز طبيعي، گوگرد و ذخيره سازي در سال 96 طبق برنامه 100 درصد محقق شده است.به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، محمد فرزانه مقدم با بيان مطلب فوق افزود: در سال گذشته ميزان گاز دريافتي از چاه‌هاي منطقه عملياتي خانگيران 13 ميليارد و 770 ميليون متر مکعب بوده و مقدار 12 ميليارد و 118 ميليون مترمکعب گاز طبيعي به خطوط انتقال ارسال شده است.وي اظهارداشت: همچنين در مصرف گاز طبيعي پالايشگاه 40 ميليون مترمکعب صرفه جويي شده است.اين مقام مسئول در ادامه ميزان توليد ميعانات استحصالي از گاز طبيعي را 85 هزار و 170 مترمکعب عنوان کرد.فرزانه مقدم با بيان اينکه مجتمع گاز شهيد‌هاشمي‌نزاد به عنوان بزرگترين توليد کننده گوگرد در خاورميانه به شمار ميرود تاکيد کرد: در سال 96 گوگرد توليدي اين شرکت به ميزان 576 هزار و 548 تن بوده است.مدير عمليات شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد با اشاره به نقش واحد ذخيره سازي در تامين پايدار گاز طبيعي در فصل زمستان و پيک مصرف گفت: در سال گذشته يک ميليارد و 721 ميليون مترمکعب گاز طبيعي در مخزن شوريجهD ذخيره شد که نسبت به مدت مشابه در سال 95 حدود 25 درصد افزايش ذخيره سازي را نشان مي‌دهد.وي يادآور شد: در زمستان 96 با توجه به توقف گاز وارداتي، مقدار 75 درصد از گاز ذخيره سازي شده در مخزن شوريجه جهت مصارف خانگي و صنايع برداشت و از طريق خطوط سراسري انتقال گاز به مبادي مصرف ارسال گرديد.