در آستانه انتخابات اتاق اصناف ايران مطرح شد؛

رييس اتاق اصناف ايران گفت: فضا خيلي آلوده است ضد اخلاق حاکم شده است قرار بود ما ارزش‌ها را حاکم کنيم اما امروز فساد رانت و ضداخلاق حاکم شده و همه مقصر هستيم.

علي فاضلي در گفتگو با ايلنا گفت: اتاق اصناف بايد مقتدر و مستقل باشد من اجازه ورود غير را ندادم هر چند سيلي خوردم، ترور شخصيتي کردند اما براي من مهم نيست. متاسفم که برخي از سايت‌ها که در حوزه خبري کار مي‌کنند و وابسته به مقدس‌ترين نهادها هستند، عليه من چيزهايي مي‌نويسند که دروغ محض است. خيلي پرونده‌ها براي من درست شد خيلي جاها من را بردند، گله نکردم و نمي‌کنم من سرباز اين نظام هستم. وا... اگر فشارها نبود خدا را شاهد مي‌گيرم به هيچ عنوان شرکت نمي‌کردم.

رييس اتاق اصناف در خصوص خروج آمريکا از برجام گفت: گرفتاري ما اين است به جاي اينکه آمريکا را هدف قرار دهيم خودمان همديگر را هدف قرار مي‌دهيم من در جلسه‌اي که دوستان دلواپس هم حضور داشتند گفتم و ا... دشمن ما دولت نيست اين دولتي است که بعد از راي مردم از سوي مقام معظم رهبري تنفيذ شده اينها به فکر اين هستند که دولت سقوط کند و خودشان دولت را به دست بگيرند فکر نمي‌کنند اگر اين حرکت عملياتي شود آسيبش به همه مي‌رسد اين را من نمي‌گويم صحبت رهبري است.

وي افزود: در خصوص بازار هيچگونه کمبودي در تامين و عرضه نداريم. فشارهاي آمريکا ممکن است به برخي هم پيمان‌هايش تسري پيدا کند پس اين موضوع را کتمان نکنيم شايد روزهاي سختي را در پيش داشته باشيم.

فاضلي با اعلام اينکه متاسفانه اقتصاد را مردم محور نکرديم گفت: اعتماد بين مردم و مسئولين کم شده و بايد اين اعتماد را ايجاد کنيم. در جلسه شوراي اقتصاد اعلام کردند بازار نمي‌فروشد و من به عنوان مسئول بازار گفتم شما 97 درصد بازار که دارند کار مي‌کنند و درست رفتار مي‌کنند نمي‌بينيد اما اين چند تا مغازه را مي‌بينيد در حالي که اتحاديه‌هاي صنفي حضور پيدا مي‌کنند و اجازه يک ثانيه خلل در روند عادي بازار را نمي‌دهند.

وي با تاکيد بر اينکه بنادر و گمرک‌هاي ما مملو از جنس است حتي امکان فاسد شدن آنها وجود دارد اما ارزياب نمي‌داند به کدام ارزي محاسبه کند و کالا را ترخيص کند گفت: اين بازار با کمبود مواجه نيست. در خرمشهر ديگر جا نيست کالا را نگه داريم براي ترخيص فکري بکنيد. الان انبارهاي ما پر است کالاي در راه زياد داريم گشايش اعتبار ما در اين دو ماهه بي‌سابقه است پس کمبودي نداريم اما رکود داريم.

رييس اتاق اصناف ايران در خصوص حذف ماليات گفت: اينکه ما براي سودجويي خودمان بازار را متشنج کنيم درست نيست. اگر خودمان به خودمان ضربه نزنيم دشمن نمي‌زند. اينقدر شعار ندهيد که اصناف ماليات ندهند اگر اينطور شود پس دولت چکار کند.هر کسي که منابع درآمدي دارد بايد ماليات بدهد. کارمند و کارگر به اندازه دستمزدش دارد ماليات مي‌دهد بياييم با دولت درست صحبت کنيم.

وي افزود: بگوييم در زمان رکود 86 درصد از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط آسيب ديدند افزايش مالياتي براي آنها سم است نيروي کار آنها بيکار مي‌شود . براي آن 14 درصد نيز براساس خرد و عقل يک کارگروه، ماليات افزايش پيدا کند نه مميز، بعضي‌ها شعار پوپوليستي مي‌دهند مي‌گويند فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي حق اصناف کوچک را مي‌خورند. خب شما نتوانستيد اينها را با تکنولوژي روز هماهنگ کنيد اينطور شد. امروز دوباره داريد همان کلاه را سرش مي‌گذاريد تا يک راي بگيريد. ما بپذيريم تجارت در حوزه الکترونيک و فضاي مجازي در دنيا رشد داشته، ايران هم جزو دنياست وزارت ارتباطات گفت تجارت در حوزه الکترونيک حوزه ماست ما با تعامل يا دولت توانستيم اين را صنفي نگه داريم و اتحاديه براي آن تشکيل دهيم.

فاضلي تاکيد کرد: من نمي‌گويم اين بازار همان بازار سال 53 است. نسل سوم مستقر شده اما بازاري نيست که با نظام و رهبري قهر کند. اکثريت اتحاديه و اصناف اين را مي‌فهمند اما اقليتي هستند براي رسيدن به صندلي اين شعار ضددولت و ضدنظام مي‌دهند و مي‌گويند تنفس مالياتي بدهيد اين تنفس براي بنگاه‌هاي آسيب ديده است.

رييس اتاق اصناف ايران گفت:گردش 30 هزار ميلياردي و 70 درصد واردات در اين شبکه صورت مي‌گيرد. خب اين‌ها همه ماليات ندهند. کارگر ماليات ندهد پس کشور چطور اداره شود. اينها حرف ضدانقلاب است بله در حمايت از توليد داخلي بايد نظام پولي بانکي حمايت کند اما اين سيستم حمايت‌گر نيست بهره 18 درصد حمايت‌گر نيست همين که دولت مي‌گويد من مي‌خواهم خودم را کوچک کنم و بخشي از اختيارات را به مردم واگذار کنم خب انجام بدهد 6 سال گذشت ،ما اينها را مي‌گوييم اما با زبان ملايم به مجلس گفتيم اگر در حال جهاد اقتصادي هستيم دستورالعمل‌ها هم بايد اينطور باشند اما من به عنوان يک توليدکننده با سابقه 49 سال اينها را نمي‌بينم. مثلا بگوييم آقاي توليدکننده ما امسال از شما ماليات نمي‌گيريم يا آقايي که فقط کالاي ايراني مي‌فروشي من اينقدر تخفيف مالياتي مي‌دهم يا دوتا کارگر را از بيمه معاف مي‌کنم من اينها را نمي‌بينم هر چه سياست وجود دارد تنبيهي است.

وي گفت: مملکت که نبايد پول خوشگذراني يک عده در خارج از کشور را بپردازد. براي چه سه ميليون نفر در سال فقط به يک کشور همسايه سفر کنند و ارز کشور را به آنجا مي‌برند ما جاذبه‌هاي توريستي را مديريت نکردم که اين پول‌ها آن ور مي‌رود.



زنبورداري نيازمند حمايت جدي

مديرعامل اتحاديه زنبورداران گفت: زنبورداران براي تأمين خوراک زنبور، نياز به نقدينگي دارند چرا که در اين برهه زماني شهد و گرده‌اي براي تغذيه زنبور عسل در طبيعت نيست و به سبب نقش پر اهميت زنبورداري در امنيت غذايي انتظار مي‌رود، حمايت‌هاي لازم از اين صنعت صورت گيرد.عفت رئيسي سرحدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکيد کرد: با توجه به آنکه ايران رتبه سوم جهاني زنبورداري در دنيا را داراست، اما به دليل شرايط نامساعد اقليمي، رتبه 12 جهاني در توليد عسل به ايران اختصاص دارد که به سبب نقش پر اهميت اين صنعت در بيابان زدايي، امنيت غذايي و گرده افشاني انتظار مي‌رود حمايت‌هاي ويژه‌اي از زنبورداران به عمل آيد.وي توليد سال گذشته عسل را 81 هزار تُن اعلام کرد و گفت: با توجه به شرايط اقليمي‌و کاهش تکثير ملکه امکان پيش بيني توليد در سال جاري وجود ندارد.

خريد توافقي خرما براي نخستين بار

مدير عامل سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران گفت: اين سازمان ذخيره‌سازي و عرضه خرما را به مصرف‌کنندگان نهايي در دستورکار دارد. حسين شيرزاد گفت: از 30 فروردين ماه امسال تاکنون 8 هزار و 500 تن خرما از استان‌هاي کرمان، سيستان و بلوچستان و جنوب کرمان خريداري شده که در نظر داريم توسط شرکت‌هاي تعاوني روستايي و تشکل‌هاي بخش کشاورزي آن را به مصرف‌کنندگان نهايي عرضه کنيم.وي با اشاره به اينکه سازمان تعاون روستايي پس از هماهنگي با ستاد تنظيم بازار تصميم به اين کار گرفته است، خاطرنشان کرد: براي ايجاد تعادل در بازار ماه مبارک رمضان اقدام به عرضه خرما از طريق تابلوي بورس کالاي کشاورزي به قيمت هر کيلو 61 هزار و 750 ريال نموده‌ايم.شيرزاد افزود: همه متقاضيان در سراسر کشور مي‌توانند خرماي مورد نياز خود را از طريق بورس کالا و يا اتحاديه تعاوني روستايي استان‌ها و يا شرکت بازرگاني تعاوني‌هاي روستايي و کشاورزي تهيه کنند.

تايرهاي صنعتي گرفتار بازار سياه

سخنگوي انجمن تاير سازان اظهار داشت: اصلي‌ترين مشکلات تايرسازان نرخ ارز و تاثيرات مستقيم و غير مستقيم آن بر توليدات داخلي و عدم پرداخت معوقات توسط خودروساران است.مصطفي تنها در گفتگو با خبرخودرو در خصوص بازار سياه گفت: تايرهايي که در داخل کشور توليد نمي‌شوند گرفتار بازار سياه مي‌شوند مانند نمونه‌هايي از تايرهاي راهسازي و تايرهاي صنعتي، همچنين تايرهاي سواري خودروهاي لوکس بنز و لامبورگيني نيز توليد داخلي ندارند.وي افزود: وزارت صنايع با توجه به نياز کشور مجوز واردات تايرهايي که به تعداد لازم در کشور توليد نمي‌شوند را صادر مي‌کند؛ تايرهاي بنز و لامبورگيني به علت مصرف کمتر و تنوع کم در سايز ، در کشور توليد نمي‌شوند و تايرسازان فقط براي آن دسته از تايرهايي که مصرف بالايي در کشور دارند، سرمايه گذاري مي‌کنند.سخنگوي انجمن تايرسازي درمورد وضعيت تاير‌هاي suv و امکان توليد آنها در کشور خاطرنشان کرد: در يکي دو سال اخير برخي از توليد کنندگان، تايرهايي را که سايزهايي مختلف آن مصرف بيشتري دارد توليد مي‌کنند اما براي توليد گسترده تاير‌هاي suv بايد قرار دادهايي با همکاران بين المللي منعقد شود.



رئيس اتحاديه صادرکنندگان صنعت چاپ با تاکيد بر اينکه افزايش نرخ ارز در بلندمدت قطعا به نفع صادرات کشور نخواهد بود، اظهار کرد: اکنون با توجه به شرايط موجود در بسياري بخش‌هاي بازار اعتماد لازم براي فعاليت وجود ندارد. بابک عابدين در گفتگو با ايسنا اظهار کرد: متاسفانه در ماه‌هاي گذشته نوعي رکود شديد در بازار صنعت چاپ شکل گرفته که در اين موضوع تنها نوسانات نرخ ارز دخيل نيست، بلکه نگراني از تبعات اين تغييرات شرايطي ايجاد مي‌کند که فعالان اقتصادي توان تصميم گيري ندارند. وي با بيان اينکه صنعت چاپ هم تحت تاثير ساير صنايع فعاليت مي‌کند، گفت: فعاليت‌هاي اصلي ما با صادرات کالاهاي مختلفي مانند مواد غذايي، بهداشتي، دارويي،شوينده‌ها، مواد صنعتي و ... مرتبط است تا با بسته‌بندي‌هاي مناسب، اين نوع کالاها در بازارهاي بين‌المللي عرضه شوند اما اکنون به نظر مي‌رسد در اين بخش‌ها هم نوعي رکود وجود دارد، بر اين اساس اميدواريم تمهيداتي در اين زمينه انديشيده شود. رئيس اتحاديه صادرکنندگان صنعت چاپ افزود: يک تصور نادرست آن است که با افزايش نرخ ارز صادرات نيز رونق پيدا مي‌کند اما بايد توجه داشت که اين اتفاق ممکن است در مقطع اوليه فروش يک کالا رخ دهد اما پس از آن افراد ملزم مي‌شوند براي واردات کالاي اوليه هزينه‌هاي بيشتر و به روز را پرداخت کنند ودر نهايت تغيير چنداني در شرايط آنها حاصل نمي‌شود.



دبير انجمن صنفي توليد کنندگان صوتي و تصويري با بيان اين‌که در حال حاضر برنامه‌اي براي افزايش قيمت انواع تلويزيون در سال جاري وجود ندارد گفت: در سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار تلويزيون به صورت قاچاق به کشور وارد شد که اميدواريم سياست ارزي دولت در سال جاري مانع از ادامه اين روند شود. محمدرضا شهيدي در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به رشد منفي ۱۵.۸ درصدي توليد انواع تلويزيون در سال گذشته نسبت به سال پيشين، اظهار کرد: در سال گذشته قاچاق انواع تلويزيون کمر توليد در اين حوزه را شکست و شرايط بسيار سختي را براي توليد کنندگان رقم زد. وي با بيان اين‌که در سال گذشته يک ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه تلويزيون توليد و حدود ۹۰۰ هزار دستگاه به صورت قاچاق به کشور وارد شد، گفت: ظرفيت توليد انواع تلويزيون در کشور رقمي‌معادل چهار ميليون دستگاه است، اما در سال گذشته تنها يک ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه توليد شد و ظرفيت براساس کشش و تقاضاي بازار تعيين مي‌شود که متاسفانه در سال ۱۳۹۶ قاچاق بيش از حد تلويزيون شرايط بحراني را براي توليد کنندگان فراهم ساخت. دبير انجمن صنفي توليد کنندگان صوتي و تصويري ادامه داد: از اصلي‌ترين علل کاهش توليد انواع تلويزيون در سال گذشته مي‌توان از مسائل و مشکلات کلان اقتصادي کشور نام برد و در کنار آن قاچاق انواع تلويزيون را مي‌توان از ديگر علل رشد منفي آن برشمرد.



بيمه حافظ سه بيمه نامه جديد راهي بازار مي‌کند

بيمه حافظ دو يا سه نوع بيمه نامه جديد طراحي کرده که هم در حوزه بيمه‌هاي عمر و بيمه‌هاي مسئوليت و بيمه‌هاي اعتباري فعاليت مي‌کنند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اخبار پولي مالي، عبدالرسول عطائي، مديرعامل بيمه حافظ از طراحي چند بيمه نامه جديد در اين شرکت خبر داد و گفت: درباره ورود اين شرکت در حوزه بيمه‌هاي عمرو سرمايه گذاري گفت: در بيمه حافظ دو يا سه نوع بيمه نامه جديد طراحي کرديم که هم در حوزه بيمه‌هاي عمر و بيمه‌هاي مسئوليت و بيمه‌هاي اعتباري فعاليت مي‌کنند.

وي همچنين با اشاره به برنامه جذب نمايندگان تخصصي بيمه‌هاي عمر با آموزش ويژه افزود: با توجه به ايده‌هايي که تيم جوان فني در حوزه‌ کاري بيمه‌هاي عمر دارد و با اتکا به تجربه خوبي که از قبل داريم، قرار است بسته خوبي را طراحي کرده و به عنوان بيمه عمر ارائه کنيم که براي مجموعه بيمه‌هاي مناطق آزاد است.

عطايي در ادامه خاطر نشان کرد: در اين زمينه جلسات خوبي با مناطق آزاد گذاشتيم و اميدواريم که با توجه به تجربه‌اي که به صورت گروهي داشتيم و توانستيم در مرحله قبل بيمه‌هاي عمر را بفروشيم، باز هم در اين امر موفق عمل کنيم.

مديرعامل بيمه حافظ همچنين گفت: بحث فرهنگ‌سازي بيمه در سرلوحه کار ما است و مردم متأسفانه هنوز بيمه‌هاي ما را نمي‌شناسند و لازم است که خدمات بيمه‌اي بيشتر به مردم شناسانده شود.

وي با اعلام اين نکته که يکي از کارهايي که در طول 16 يا 17 سال فعاليت بيمه حافظ اين بود که افزايش 100درصدي سرمايه‌ را داشته ، افزود: تا به حال دو يا سه بار افزايش سرمايه در بيمه حافظ رخ داده بود ولي همه آنها با به روز شدن دارايي‌ها و استفاده از سود انباشته و … بوده و شرکت براي اولين بار توانست با استفاده ازآورده سهامداران و در يک شرايط بحراني اين کار را انجام دهد.

عطائي همچنين گفت: در سال 96 به دليل مديريت ريسک خيلي خوب ، انتقال بازارهاي حساب شده و اعتماد سهمي‌از بيمه‌گزاران به سمت ما آمدند و بخصوص در مناطق ويژه و اقتصادي ريسک‌هاي خيلي خوبي براي ما به‌وجودآمد که توانستيم براي اولين بار در سال 96 نسبت خسارت به 20 يا 30درصد برسانيم.

مديرعامل بيمه حافظ با اشاره به اين که ما در بحث ورود به مناطق ويژه اقتصادي برنامه‌اي براي سال 97 داريم که بتوانيم در اين مناطق ورود پيدا کنيم، افزود: دو يا سه دفتر ارتباطي جديد در سراسر کشور بخصوص در مناطق آزاد راه‌اندازي کرديم و در حوزه فني، بحث‌هاي طرح و توسعه و بحث ايجاد درآمد استراتژيک است. در حوزه مالي هم به نظر مي‌رسد سال 97 براي ما اميدبخش باشد و با توجه به توانگري مالي براي سال 96 ، توانگري ما بتواند به يک يا دو برسد.

وي در پايان اظهار داشت: بيمه حافظ به دنبال افزايش سرمايه در مراحل بعدي بوده و به سهامداران قول مي‌دهيم که اين امر را انجام داده و به دنبال اين هستيم که بارقه‌هايي از اميد براي صنعت بيمه به عنوان يک شرکت که مدتي دچار تلاطم بود ، ايجاد کنيم تا بتوانيم وضعيت خوبي براي سهامداران و پرسنل و بيمه‌گذاران رقم بزنيم.

چهاردهمين شعبه بيمه حکمت صبا در سمنان افتتاح شد

شعبه سمنان بيمه حکمت صبا با حضور دکتر غلامحسين چايچي مديرعامل ، معاونين و مديران شرکت و مسئولين لشکري و کشوري افتتاح شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت صبا، همزمان با فرارسيدن ماه مبارک رمضان، شعبه سمنان به عنوان چهاردهمين شعبه بيمه حکمت صبا با حضور دکتر غلامحسين چايچي مديرعامل ، معاونين و مديران شرکت و مسئولين لشکري و کشوري افتتاح شد.

بر همين اساس ، مختار رحيمي‌مدير امور شعب بيمه حکمت در مراسم افتتاح اين شعبه ضمن خوش آمد گويي به ميهمانان و با بيان اينکه بيمه در همه بخش‌هاي زندگي ياري رسان خانواده‌هاي ايراني مي‌باشد گفت : استفاده صحيح ار بيمه ، پيامدهاي نامطلوب اقتصادي را به حداقل رسانده و موجب استحکام بنيادهاي اقتصادي مي‌گردد.

در ادامه دکتر محمود سبزي معاون تحقيق و توسعه بازار بيمه حکمت صبا ضمن ارائه آماري از صنعت بيمه کشور گفت : با توجه به جمعيت 80 ميليوني کشور ، صنعت بيمه نتوانسته سرويس خاصي را براي مردم تعريف و عملياتي نمايد. وي افزود : با توجه به ميانگين کل ضريب نفوذ بيمه در کشور ، سهم سمنان از اين ميانگين پايين تر است که شرکت بيمه حکمت مي‌تواند با ارائه خدمات بيمه‌اي چهره به چهره بازار سهامداري خود را به صورت مطلوب حفظ نمايد.

در پايان ، رضا زياري رييس شعبه سمنان گزارشي از عملکرد شعبه و وضعيت بيمه در استان محل خدمت خود را ارائه نمود.

بيمه "ما" تنديس کنگره بين المللي صنعت توريسم سلامت را دريافت کرد

در سومين کنگره بين المللي توسعه روابط اقتصادي در صنعت توريسم سلامت ، بيمه "ما" موفق به دريافت تنديس سلامت به عنوان بيمه گر پيشرو در حوزه سلامت و گردشگري شد و احسان همتي، سرپرست بيمه‌هاي اتکايي و امور بين الملل شرکت به نمايندگي از شرکت بيمه "ما" تنديس را دريافت کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، سومين کنگره بين المللي توسعه روابط اقتصادي در صنعت توريسم سلامت ، اردبهشت ماه سال 97 با حضور حجت بهاري فر مديرعامل بيمه "ما"، احسان همتي سرپرست بيمه‌هاي اتکايي و امور بين الملل و سفراي کشورهاي اسلامي‌در سالن مرکز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.

اين گزارش مي‌افزايد: در اين کنگره حجت بهاري فر به ضرورت توجه به بيمه در گردشگري سلامت اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفيت کشورهاي اسلامي‌در حوزه توريسم سلامت منجر به رونق اقتصادي خواهد شد و بدون شک اين اتفاق در بانک و بيمه بسيار چشمگيرتر خواهد بود. در همين راستا بيمه "ما" آمادگي دارد با ارائه پوشش‌هاي متنوع بيمه‌اي به فعالان اقتصادي و حمايت از سرمايه گذاري‌هاي مشترک در اين زمينه پيشگام باشد.

بر اساس اين گزارش، سفيران کشورهاي صربستان، گرجستان و چين در صحبت‌هاي جداگانه اي، هم افزايي بيشتر کشورهاي اسلامي‌و غيراسلامي‌، انعقاد تفاهم نامه‌هاي دو جانبه و چندجانبه و انجام فعاليت‌هاي بيشتر از سوي اين کشور‌ها در حوزه توريسم سلامت را خواستار شدند.

گفتني است سومين کنگره بين‌المللي توسعه روابط اقتصادي در حوزه سلامت با محوريت کشورهاي اسلامي‌ ارديبهشت ماه جاري با همکاري وزارت بهداشت، مرکز توسعه گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي، سازمان غذا و دارو، بيمه "ما"، جهاد دانشگاهي، وزارتخانه‌هاي بهداشت کشورهاي اسلامي، تشکل‌هاي گردشگري سلامت برخي کشورها و ... برگزار شد .

به نقل از روابط عمومي‌کنگره بين المللي توسعه روابط اقتصادي ، اين کنگره با کسب تجارب حاصله در سالهاي گذشته و تعاملات اجرايي موثر با بخشهاي خصوصي و تشکلهاي فعال حوزه سلامت ساير کشورها در سال جاري نسبت به دعوت برخي از فعالان موثر بخش‌هاي خصوصي گردشگري سلامت ،بيمارستانها و مراکز درماني ،هتلها، شرکت‌هاي صادرات و واردات، شرکت‌هاي توزيع دارو و تجهيزات پزشکي، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و فعالان اقتصادي و سرمايه گذاري اين حوزه از کشورهايي همانند آذربايجان، افغانستان، ارمنستان، ترکيه، تاجيکستان، ترکمنستان ، عمان، کره جنوبي، کويت، گرجستان، لبنان، مالزي، صربستان، چين، هند و ... اقدام نموده و اميد است اين موضوع علاوه بر انجام وظايف مرکز توسعه گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي‌در زمينه توسعه شبکه ارتباطي فعالان سلامت جهان اسلام به صورت ويژه مورد بهره برداري بخشهاي خصوصي جمهوري اسلامي‌ايران قرار گيرد.

برگزاري نشست خسارت‌هاي مالي و جاني بيمه‌هاي اتومبيل بيمه تعاون

اولين نشست تخصصي آموزشي يکروزه خسارت‌هاي مالي و جاني بيمه‌هاي اتومبيل با حضور رؤساي شعب سراسر کشور در محل مرکز آموزش شرکت بيمه تعاون برگزار گرديد .

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه تعاون، اولين نشست تخصصي آموزشي يکروزه خسارت‌هاي مالي و جاني بيمه‌هاي اتومبيل با حضور رؤساي شعب سراسر کشور و مديران فني ستادي در محل مرکز آموزش شرکت بيمه تعاون برگزار گرديد .

در اين نشست که با حضور و سخنراني مدير عامل محترم شرکت بيمه تعاون جناب آقاي دکتر مظلومي‌همراه بود ، ضمن تاکيد بر رعايت تمامي‌مفاد آيين نامه‌هاو ضوابط موجود ، تسهيل در صدور و پرداخت خسارت‌هاي پيش آمده را از مهمترين وظايف روساي شعب به منظور رعايت اصل مشتري مداري برشمردند .

در پايان اين نشست ، جلسه هماهنگي پرسش و پاسخ مديران ستادي و رؤساي محترم شعب برقرار و رؤساي شعب به بيان ديدگاه‌ها و مسائل خود پرداختند .

افتتاح باجه بيمه سرمد در محل شرکت توسعه صنايع نيشکر خوزستان

باجه بيمه سرمد در محل شرکت توسعه صنايع نيشکر و صنايع جانبي در استان خوزستان افتتاح شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، در پي بازديد اعضاي هيات مديره اين شرکت و همراهان ايشان شامل آقايان کاتب رئيس هيات مديره، عليپور عضو هيات مديره و معاونت مالي و اداري، رواقي مدير بيمه‌هاي اشخاص، کتيرائي مدير امور شعب و نمايندگان و گروه‌اي مدير بانک و بيمه به استان خوزستان، روز چهارشنبه 97/2/19 ، باجه بيمه سرمد در راستاي ارائه خدمات بيمه در کليه رشته‌ها توسط کارشناسان اين شرکت، در محل فعاليت بيمه گذار راه اندازي و آغاز به کار کرد. همچنين در اين سفر استاني، نشست مشترکي با حضور آقاي سيم جور معاونت مالي و اداري شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي، اعضاي کميته امور بيمه، مديران عامل شرکت‌هاي 16 گانه و اعضاي هيات مديره بيمه سرمد برگزار شد. کاتب در اين نشست، ضمن ارج نهادن به همکاري پنج ساله با شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي، توسعه روابط همه ‌‌جانبه با بيمه گذاران را يکي از شروط اوليه براي کسب توانمندي در صنعت بيمه کشور دانست و گفت: از آنجايي که گروه بزرگ توسعه نيشکر به دلايل مختلف بالاخص موقعيت جغرافيايي (استان زرخيز خوزستان )، با طيف گسترده‌اي از موضوعات بيمه اي، فرصت‌هاي ‌اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، زيست‌محيطي و غيره ... مواجه است ، تعامل، همکاري و توسعه و تعميق هر چه بيشتر روابط فيمابين، بيش از گذشته ضرورت خواهد داشت. ديدار با مديرعامل شرکت بازرگاني توسعه نيشکر و صنايع جانبي - در طي اين سفر استاني، نشستي نيز با حضور آقاي مهندس حميدي مدير عامل شرکت بازرگاني توسعه نيشکر و صنايع جانبي برگزار شد که طي آن آقاي کاتب ضمن تاکيد بر توسعه و تعميق هر چه بيشتر روابط فيمابين، خاطر نشان کرد: بيمه سرمد در خدمت کارکنان نيشکر بوده و آماده خدمت رساني هر چه بيشتر در تمامي‌زمان‌ها به کارکنان آن شرکت بزرگ خواهد بود. وي ادامه داد: بيمه سرمد همواره خادم و خدمتگزار آن مجموعه است و آمادگي کامل براي ايجاد فعاليت‌هاي جديد مشترک با شرکت بازرگاني توسعه نيشکر را خواهد داشت. همچنين جلسه‌اي نيز با کارگروه بيمه هلدينگ مذکور برگزار و نقاط قوت و ضعف مورد بررسي قرار گرفت و راهکارهاي لازم جهت حل موارد و تقويت نکات مثبت ارائه شد؛ در ادامه مقرر شد جلسات به صورت منظم و با هماهنگي دو طرف صورت پذيرد.

لزوم اخذ الحاقيه «افزايش سرمايه خودرو» در بيمه بدنه

علي گندم‌گون سرپرست مديريت بيمه‌هاي اتومبيل بيمه ملت با اشاره به افزايش قيمت خودروهاي مختلف به ويژه وارداتي پس از نوسانات اخير نرخ ارز در کشور اظهار کرد: قيمت برخي خودروهاي وارداتي در مدت اخير بيش از 20 درصد افزايش يافته و بر اين اساس دارندگان اين‌گونه خودروها بايد براي به‌روز کردن بيمه‌نامه خود با قيمت جديد هرچه سريعتر اقدام کنند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ملت، وي گفت: طبق ماده 10 قانون بيمه، شرکت بيمه به تناسب مبلغ بيمه‌شده و قيمت واقعي خودرو، مسئول جبران خسارت خواهد بود بنابراين در صورتي که خودرويي با قيمت گذشته بيمه شده باشد در هنگام بروز خسارت هم به همان نسبت، خسارت کسري دريافت خواهد کرد.

گندم‌گون در خصوص آن دسته از بيمه‌گزاران بيمه ملت که پوشش نواسانات قيمت خودرو روي بيمه‌نامه بدنه خود دريافت کرده‌اند، نيز گفت: براي تأکيد مجدد به بيمه‌گزاران و نمايندگان عرض مي‌کنم که اين پوشش شامل افزايش قيمت خودرو تا سقف 20 درصد است بنابراين بيمه‌گزاراني که قيمت خودروي آنها بيش از 20 درصد افزايش داشته، بايد مجددا براي تهيه الحاقيه افزايش سرمايه به نمايندگي‌ها مراجعه کنند.

وي با بيان اين‌که گستردگي مراکز خسارت بيمه ملت در سراسر کشور به عنوان يکي از مزيت‌هاي اين شرکت محسوب مي‌شود، گفت: بنا داريم تا در ماه‌هاي آينده با رفع مشکلات اين مراکز و همين طور عقد قرارداد با شرکت‌هاي ارزياب در مناطقي که دسترسي کمتري وجود دارد، سرعت پرداخت خسارت را افزايش داده و رضايت بيشتري را براي بيمه‌گزاران خود فراهم کنيم.

معرفي شعب برگزيده بيمه دانا در سال 96

در پايان سي و ششمين سمينار سراسري مديران ستادي و اجرايي بيمه دانا رؤساي شعب برتر سال 96 معرفي شدند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، در پايان سي و ششمين سمينار سراسري مديران ستادي و اجرايي بيمه دانا رؤساي شعب برتر سال 96 بر اساس شاخص‌هاي تحقق بودجه، ترکيب پرتفوي، تعداد بيمه‌نامه صادره، ميزان خسارت پرداختي، تعداد پرونده‌هاي خسارت، سرانه توليد حق‌بيمه نسبت به پرسنل، نسبت خسارت، عملکرد نمايندگان، رشد وصول حق‌بيمه، دوره وصول مطالبات، منطقه جغرافيايي و فعاليت در رشته‌هاي سودده انتخاب و معرفي شدند.

بر اساس اين گزارش، در بين شعب ممتاز از ناصر صالحي رئيس شعبه آزادي تهران، در بين شعب درجه يک از مسعود دهقان و افشين مزارعي روساي شعب سعدي و حافظ شيراز(مشترک)، در بين شعب درجه دو از محسن کريمي‌رئيس شعبه قم و از علي پارسامنش رئيس شعبه ساوه به عنوان شعب برتر بيمه دانا در سال 96 تجليل به عمل آمد.

گفتني است: در مراسم اختتاحيه از محسن ‌رستم‌پور رئيس شعبه‌ کرمانشاه به دليل اقدامات نوعدوستانه به هموطنان زلزله‌زده مناطق غرب‌کشور، احسان‌ خاني‌ رئيس ‌شعبه ‌ايلام و حميدرضا اميني رئيس‌ شعبه امام حسين(ع) تهران به عنوان شعب موفق بصورت ويژه تقدير شد.