مديرعامل بانک مهر اقتصاد تاکيد کرد:

مديرعامل بانک مهر اقتصاد در همايش سراسري روساي ادارات و دواير فناوري اطلاعات بانک، گفت: ارتقاء سودآوري از محلِ گسترش خدمات نوين بانکداري يکي از اولويت‌هاي سال جاري است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد؛ سيد ضياء ايماني مدير عامل بانک در اين همايش که در مجتمع رفاهي مهر رويان برگزار شد، تراز مالي سال 95 را مطلوب ارزيابي کرد و ابراز داشت: اين بانک با زحمات بي وقفه و مستمر همکاران در 25 ساله گذشته از تمامي‌موانع و مشکلات با سربلندي عبور کرده است و با ياري خداوند متعال مسير رو به رشد خود را با موفقيت طي خواهد کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه در بودجه سال گذشته مبلغ قابل توجهي سود از محل خدمات نوين بانکداري در نظر گرفته شده بود، گفت: با اجراي طرح‌هاي IT 250 تا 300 ميليارد تومان کاهش هزينه داشتيم که اين صرفه جويي براي بانک سودآور بود.

مديرعامل بانک مهر اقتصاد با تاکيد بر اينکه در استفاده از امکانات سخت افزاري و نرم افزاري بايد به بخش بازاريابي، روابط عمومي‌و تبليغات توجه شود، افزود: ارتقاء سودآوري از محلِ خدمات نوين بانکداري يکي از اولويت‌هاي سال جاري است.

در ادامه، سيد مهدي حسيني معاون ارتباطات و فن آوري اطلاعات بانک شاخص عملکردي خدمات نوين در سال جاري را 20 درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به سياست‌هاي بانک در زمينه ارتقاء سودآوري و محوريت خدمات نوين، وصول مطالبات و فروش املاک در صدديم تا با همکاري روابط عمومي‌و با استفاده از ابزار تبليغات بودجه مورد نظر در اين حوزه محقق شود.

معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک با تاکيد بر پرداخت قبوض از طريق بارکد خوان‌هاي بانک مهر اقتصاد، خاطر نشان کرد: با گسترش اپليکيشن جديد مي‌پلاس و استفاده از اين درگاه مي‌توان به بودجه تعيين شده در اين حوزه دست يافت.

وي به کاهش 300 ميليارد توماني هزينه‌هاي عملياتي در اجراي طرح خدمات نوين بانکي اشاره کرد و گفت: هر شعبه‌اي که 70 درصد فعاليتش در بستر IT و با استفاده از خدمات نوين بانکي بود صورت گرفته بود از سود دهي و بهره وري بالايي برخوردار بود.

معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک با تاکيد بر عدم موازي کاري در شعب، خاطرنشان کرد: همه بايد تلاش کنيم تا در سال جاري تمامي‌برنامه‌هاي مورد نظر در زمينه بانکداري الکترونيک و استفاده از خدمات نوين بانکداري به صورت حامع و کامل اجرايي شود.



مشارکت بانک پارسيان در طرح‌هاي فولادي

آقا ميري عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران گفت: حضور بخش خصوصي و به خصوص بانک پارسيان درعرصه طرح‌هاي صنعتي نظيرطرح گندله‌سازي اپال سنگان پارسيان و طرح پارس فولاد سبزوار، توانسته است اشتغال پايدار و مولد در راستاي شعارسال مبني برحمايت از کالاي ايراني را تحقق بخشد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، او خاطرنشان کرد: هرچقدر توليد درمايحتاج داخلي بيشتر شود مي‌توان دوران سخت تحريم‌ها را با سهولت بيشتري پشت سر گذاشت و اجراي طرح‌هاي فولادي با سرمايه گذاري بانک پارسيان گام مثبتي براي رسيدن به استقلال از اقتصاد تک محصولي نفت خواهد بود.

بنابراين به نظر مي‌رسد طي سال‌هاي اخير ظرفيت قابل توجهي به زنجيره توليد فولاد کشور اضافه شده است و با نگاهي اجمالي به کارنامه شرکت سرمايه گذاري بانک پارسيان درطرح‌هاي اخير فولادي نظير طرح گندله سازي اپال سنگان و طرح پارس فولاد سبزوار مي‌توان دريافت که طرح‌هاي فولادي کشور درنتيجه حضور بانک پارسيان دراين مدت به حصول نتيجه نزديک تر شده‌اند به طوريکه در سال 92 تا پايان 94 به ميزان 35 ميليون تن به زنجيره فولاد کشور اضافه شده است.

اطلاعيه جديد بانک آينده در موردتعاوني اعتبار افضل توس

متعاقب مصوبه شوراي محترم پول و اعتبار و ابلاغ بانک محترم مرکزي ج.ا.ايران مبني بر واگذاري امر مديريت دارائي‌ها و بدهي‌هاي تعاوني اعتبار افضل توس (در حال تصفيه) به بانک آينده و همان‌گونه که باقي‌مانده سپرده‌گذاران گرامي‌تعاوني پيش‌گفته، به‌خوبي مطلع مي‌باشند؛ بانک آينده، از ابتداي امر، نهايت تلاش خود را معمول داشته تا مطالبات سپرده‌گذاران محترم، وفق ضوابط ابلاغي، با فوريت تعيين‌تکليف گردند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک آينده، در همين ارتباط، سپرده‌گذاران تا سقف مبلغ يک ميليارد ريال مانده سپرده، تعيين‌تکليف شده و سپرده‌گذاران با مانده بيش از مبلغ يک ميليارد ريال نيز توانستند؛ مبلغ يک ميليارد ريال از مطالبات خود را دريافت نمايند. به اين ترتيب، تاکنون، بيش از 99 درصد سپرده‌گذاران، به مطالبات خود دست يافتند. در همين مدت، بانک آينده، درجهت حفظ منافع سپرده‌گذاران باقي‌مانده، دارائي‌هاي مختلف تعاوني مذکور را شناسائي کرده و حتي براي جلوگيري از توقيف و بازداشت اين دارائي‌ها، اقدامات گسترده‌اي انجام داده و امر ارزيابي، تمليک و آماده نمودن براي فروش اين دارائي‌ها در حال انجام نهائي است.

لذا، در اين فرآيند بسيار پيچيده و زمان‌بر، حداقل انتظار اين است؛ تا باقي‌مانده سپرده‌گذاران محترم، بانک آينده را در اجراي اين امر مهم، همراهي کرده و اجازه دهند تا اعتماد في‌مابين که لازمه، تعامل با باقي‌مانده سپرده‌گذاران تعاوني اعتبار افضل توس (در حال تصفيه) است؛ تقويت گردد.

آغاز ساخت مدرسه جديد بانک تجارت در استان هرمزگان

بانک تجارت در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، احداث مدرسه روستاي "کور و بن حصار" از توابع شهرستان بشاگرد استان هرمزگان را آغازکرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، آيين کلنگ زني اين مدرسه سه کلاسه با اعتباري بالغ بر 2ميليارد ريال و ازمحل بودجه خريد هداياي تبليغاتي بانک تجارت، ظهر روز پنج شنبه بيست و هفتم ارديبهشت ماه با حضور حجت الاسلام ذوالقدر نماينده مردم استان هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي، احمدي مدير کل سازمان نوسازي مدارس استان، روشن ضمير مدير کل آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان بشاگرد، فلاح مدير شعب استان هرمزگان و جمعي از مسئولين محلي و اهالي روستاي کور و بن حصار برگزار شد . روستاي کور و بن حصار يکي از روستاهاي محروم ، دور افتاده و صعب العبور شهرستان بشاگرد است که حدود 400کيلومتر تا مرکز استان فاصله داشته و مقرر گرديده تا بانک تجارت اين مدرسه را ظرف مدت چهار ماه احداث نمايد.

سود شرکت آسان پرداخت پرشين ۳۸ درصد رشد کرد

شرکت آسان پرداخت پرشين در طول سال مالي ۹۶ مبلغ ۳۸ هزار و ۳۵۸ ميليارد ريال به عنوان درآمدهاي عملياتي در حساب¬هاي خود ثبت کرده که در مقايسه با سال مالي ۹۵ با رشد ۲۹ درصدي همراه شده است. همچنين سود خالص اين شرکت با افزايش ۳۸ درصدي به مبلغ ۲۵۵۱ ميليارد ريال رسيده و سود انباشته شرکت نيز با رشد ۲۵ درصدي به مبلغ ۲۲۶۱ ميليارد ريال رسيده است. اين شرکت ۲هزار ميلياردريالي که در سال مالي ۹۵ درآمد هر سهم را 923 ريال محقق کرده بود، در سال مالي ۹۶ اين درآمد را به مبلغ ۱۲۷۶ ريال به ازاي هر سهم رساند و رشد ۳۸ درصدي سود سهام را ثبت کرد.

گفتني است آخرين قيمت هر سهم شرکت مبلغ ۱۷ هزار و 965 ريال اعلام شده و نسبت قيمت به درآمد هر سهم آن 14٫07 است.

ساعات کار جديد شعب بانک سرمايه تا پايان ماه مبارک رمضان

ساعات کار جديد شعب بانک سرمايه تا پايان ماه مبارک رمضان اعلام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، ساعات کار شعب شهرستان بانک سرمايه و مناطق مربوطه تا پايان ماه مبارک رمضان مطابق با ساعت کار شعب تهران و کلان شهرها، به صورت يکسره مي‌باشد. بر اين اساس ساعت کار کليه شعب و مناطق بانک سرمايه در ماه مبارک رمضان به شرح زير اعلام مي‌گردد:ساعت کار کليه شعب و باجه‌هاي بانک سرمايه: شنبه لغايت چهار شنبه: 7:30 الي 16:00 - پنج شنبه: 7:30 الي 13:00



نشست مديرعامل با اداره کل روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون

به مناسبت روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي‌مديرعامل بانک توسعه تعاون در نشستي صميمي‌با کارکنان اين امور اين روز را به همکاران روابط عمومي‌تبريک گفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، حجت‌ا... مهديان در اين نشست با تأکيد بر اهميت جايگاه روابط عمومي‌در سازمان خاطرنشان کرد: روابط عمومي‌چشم و گوش سازمان به شمار مي‌آيد و امروزه با گسترش ارتباطات در حوزه‌هاي مختلف ازجمله رسانه‌هاي مختلف و دايره مشتريان وظيفه خطيري در جهت برقراري ارتباط صحيح و مناسب با مشتريان و جامعه هدف به عهده روابط عمومي‌مي‌باشد. مديرعامل با اشاره به تکريم مشتريان و ترويج بانکداري با مشارکت خرد جمعي که ازجمله راهبردهاي امسال بانک به شمار مي‌آيد افزود: روابط عمومي‌در کمک به پياده‌سازي از طريق فرهنگ‌سازي و همچنين تبليغات مي‌تواند بانک را در دستيابي به اهداف خودياري نمايد. مهديان همچنين به ايجاد شوراي عالي تبليغات در بانک اشاره نمود و افزود: معرفي چهره بانک به شکل صحيح و انجام تبليغات منسجم و يکدست ازجمله وظايف روابط عمومي‌به شمار مي‌آيد.

مديرعامل پست‌بانک‌: توجه ويژه‌اي به مزايا و معيشت کارکنان داريم

خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران در ديدار با کارکنان اداره‌کل روابط عمومي‌که به مناسبت هفته روابط عمومي‌برگزار شد به اهميت ايجاد انگيزه در کارکنان براي تلاش مضاعف تأکيد کرد و گفت: توجه ويژه‌اي به مزايا و معيشت کارکنان داريم.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران، فرحي افزود: تطبيق احکام کارگزيني کارکنان بانک با قانون خدمات کشوري در ارديبهشت‌ماه سال جاري انجام و به تبع آن برخي اصلاحات در آن ايجاد شد که موجب تغيير در وضعيت دريافتي کارکنان نيز شده است. اما قطعاً با اصلاح روش‌هاي بهره‌وري و کاهش هزينه‌هاي عملياتي، درآمد خوبي نصيب بانک خواهد شد که به تبع آن کارکنان نيز منتفع مي‌شوند.

وي تصريح کرد: معيشت و افزايش خدمات رفاهي کارکنان از مهمترين مواردي است که مديران ارشد بانک به آن توجه دارند و خوشبختانه پيش‌بين‌هاي خوبي براي ارتقاء سبد رفاهي و خدماتي کارکنان بانک درنظر گرفته شده است. مديرعامل پست بانک ايران اظهارداشت: در اين مرحله براي اجراي برنامه‌هاي بانک توجه به انگيزش نيروي انساني و تأمين معيشت کارکنان از اولويت‌هاي بانک است.

آغاز ساخت مدرسه ۹ کلاسه بانک سامان در سرپل‌ذهاب

کلنگ احداث دبستان رحمان و مرکز فوريت‌هاي پزشکي شهرستان سرپل‌ذهاب در مراسمي‌با حضور مديران ارشد بانک سامان و مقامات محلي بر زمين زده شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، در اين مراسم که با حضور طاهري بهبهاني مديرعامل و نعمتي مشاور مديرعامل بانک سامان، جمالي‌نيا فرماندار، حيدري شهردار، محمدي بخشدار، نظري مديرکل نوسازي مدارس استان، محمودي مديرکل ستادبحران استانداري کرمانشاه، رييس آمورش‌وپرورش و تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي‌شهر و اهالي شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد، مديرعامل بانک سامان در سخناني گفت: بانک سامان همواره براساس نقش و مسئوليت اجتماعي خود و با نگاه حمايت‌هاي بلندمدت در مناطق محروم يا آسيب‌ديده از حوادثي همچون زلزله، اقدام به انجام فعاليت‌هاي عام‌المنفعه کرده است. طاهري بهبهاني اظهار داشت: ساخت 9 مدرسه و درمانگاه در مناطق مختلف کشور همچون راهدار بوشهر، ورزقان، دشتياري، بجنورد و ... ازجمله اقدامات زيربنايي بانک سامان در مناطق زلزله‌زده و محروم کشور به‌شمار مي‌رود. مديرعامل بانک سامان با اشاره به آغاز ساخت دبستان رحمان سرپل‌ذهاب تصريح کرد: اين مدرسه در زميني به مساحت 1300 مترمربع و با زيربناي 908 مترمربع در 9 کلاس، تحويل آموزش‌وپرورش مي‌شود. وي خاطرنشان کرد: بانک سامان براي ساخت و تجهيز اين مدرسه مبلغ 17 ميليارد ريال بودجه اختصاص داده است تا با استفاده از بهترين مصالح، تجهيزات و اصول مهندسي ساخته و در اختيار آينده‌سازان کشور قرار گيرد. مرزبان نظري مديرکل نوسازي مدارس استان کرمانشاه نيز تصريح کرد: اميدواريم اين پروژه در مدت زمان‌بندي شده و با همت و پيگيري مستمر بانک سامان و تامين به موقع اعتبارات تخصيص‌يافته، پيش از آغاز سال جديد تحصيلي افتتاح شود. فرماندار سرپل‌ذهاب نيز در سخناني با قدرداني از نگاه ويژه بانک سامان به بازسازي منطقه در دو حوزه آموزشي و درماني گفت: با حمايت‌هاي بانک سامان اميدواريم اول مهرماه اين مدرسه با حضور مديران بانک سامان و مسئولان شهرستان افتتاح شود و دانش‌آموزان در يک مدرسه مدرن و ايمن درس بخوانند. همچنين عمليات احداث ساختمان مرکز فوريت‌هاي پزشکي شهرستان سرپل‌ذهاب که در جريان زلزله سال گذشته تخريب شده بود، در مراسمي‌با حضور مديرعامل و مشاور مديرعامل بانک سامان، فرماندار، شهردار و مديرکل بهداشت‌ودرمان سرپل‌ذهاب آغاز شد. مديرعامل بانک سامان به توجه ويژه بانک سامان به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: مرکز فوريت‌هاي پزشکي سرپل ذهاب در راستاي خدمت‌رساني به مردم زلزله‌زده با بودجه‌اي بيش از 5 ميليارد ريال ساخته مي‌شود و همه هزينه‌هاي آن را بانک سامان تقبل کرده است. فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در سخنانی گفت: به نمایندگی از سوی دولت و با توجه به مسئولیتم، از توجه ویژه بانک سامان به بازسازی زیرساخت‌های شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب تشکر و قدردانی می‌کنم.

تشريح سياست‌هاي جديد ارزي بانک ملي ايران

عضو هيات مديره و معاون امور ارزي و بين الملل بانک ملي ايران در راستاي همراهي با سياست‌هاي جديد دولت و بانک مرکزي در بازار ارز، سياست‌هاي ارزي جديد اين بانک را تشريح کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، غلامرضا پناهي در نشست خود در اداره کل خارجه بانک که با حضور روسا و معاونان ادارات بين الملل و معاونان و کارشناسان ارزي شعب بانک و با همکاري اداره کل مشارکتها و توسعه شبکه بين الملل برگزار شد، با بيان اينکه اين بانک همواره نقش راهبري در اجراي سياست‌هاي راهبردي دولت داشته است، گفت: سياست يکسان سازي نرخ ارز از سوي دولت و بانک مرکزي در راستاي کاهش تلاطمات بازار ارز اجرا شد و در روز نخست ابلاغ اين دستورالعمل نيز سياست فروش ارز مسافري در بانک ملي ايران عملياتي شد. بر اين اساس تاکنون بيش از ۷۳ هزار نفر ارز مسافرتي خود را از اين بانک دريافت کرده اند.

وي اضافه کرد: از زمان اجراي سياست‌هاي جديد ارزي بيش از 600 ميليون يورو از طريق بانک مرکزي و نيز سامانه نيما خريداري شده و در اختيار واردکنندگان کالا و خدمات قرار گرفته است.

پناهي افزود: طي يک سال و نيم اخير و اجراي برجام، توانستيم بانک ملي ايران را به جايگاه اصلي خود بازگردانده و بخش بين الملل را احيا کنيم. در اين مدت چهار ميليارد يورو از حجم گشايش ال سي و ۳۰ ميليارد يورو از حجم نقل و انتقالات ارزي در بانک ملي ايران انجام شده است.

داوود کاتوزيان از مديران ارشد و بازنشسته بانک در اين همايش گفت: جذب منابع به صورت نجومي‌و صرف منابع به صورت اصولي، سوددهي بانک را به همراه دارد و براي اجراي اين مسير بايد مشتري مداري را سياست محوري خود قرار دهيم.

سياوش نقشينه عضو اسبق هيات مديره و از مديران ارشد بازنشسته بانک در حوزه بين الملل که داراي سوابق بسيار ارزشمند در اين حوزه در داخل و خارج از کشور مي‌باشد، به عنوان سخنران مدعو در اين همايش ضمن تشريح سياست‌هاي ارزي کشور طي دوره 40 ساله، به توافق برجام اشاره کرد و گفت: برجام به معناي فرجام مشکلات نبود بلکه دروازه‌هاي حرکت رو به جلو را باز کرد و ما بايد براي بهره مندي از اين رخداد مهم، خود را به شکل مناسب با جامعه جهاني هماهنگ سازيم.

محسن امين زارع رييس اداره کل خارجه بانک نيز با اشاره به خروج آمريکا از توافق برجام گفت: بايد در بانک به طور کامل آماده باشيم تا در صورت تغيير شرايط، بتوانيم از اين مقطع به خوبي گذر کنيم و کمترين ريسک به بانک تحميل شود.

رونمايي از شعار روابط عمومي‌ بانک ملت در سال ۹۷

همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومي‌و با حضور حسن روستا، رييس هيات مديره بانک ملت، از شعار اداره کل دفتر مديريت و روابط عمومي‌اين بانک در سال ۹۷ رونمايي شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، روابط عمومي‌پويا و بينا، شعار روابط عمومي‌بانک ملت در سال جاري خواهد بود و تمامي‌اهداف و برنامه‌ها با هدف تحقق اين شعار تدوين خواهد شد.

حسن روستا، رييس هيات مديره بانک ملت در مراسم گراميداشت روز ارتباطات و روابط عمومي‌با تبريک اين روز و همچنين حلول ماه مبارک رمضان به همه دست اندرکاران روابط عمومي، اظهار داشت: امروز شاهد بهترين روزهاي بانک ملت هستيم و بي ترديد يکي از دلايل اصلي خوشنامي، برند متعالي، مقبوليت در بين اهالي اقتصاد، نقش آفريني در بخش‌هاي مختلف، ايفاي بهينه مسووليت‌هاي اجتماعي و گره گشايي از مشکلات مردم، وجود يک روابط عمومي‌قوي و کارآمد در اين بانک است.

وي با اشاره به اين نکته که روابط عمومي، پيشاني بانک است، خطاب به مسوولان و کارکنان اداره کل دفتر مديريت و روابط عمومي‌گفت: شما پرچم بانک را به اهتزاز درآورده‌ايد و مي‌توانيد همچنان آن را در اهتزاز نگه داريد.

روستا تاکيد کرد: حرف و عمل شما باعث اين افتخارآفريني‌ها شده است و با حضور پررنگ تر شما اين پرچم بيشتر برافراشته خواهد شد.

وي از روابط عمومي‌بانک ملت به عنوان يک روابط عمومي‌پويا و زنده ياد کرد و افزود: روشن بودن چراغ اين بانک وابسته به حرکت روابط عمومي‌پويا و زنده آن است و کارکنان روابط عمومي‌در اين سال‌ها، براي ارتقاي نام بزرگ بانک ملت، تلاش‌هاي زيادي را انجام داده اند.

وي با قدرداني از زحمات دست اندرکاران روابط عمومي‌بانک ملت در طول ساليان گذشته تاکنون، از آنان خواست تا خود را هرچه بيشتر به دانش روز مجهز کنند تا در دنيايي که به صورت لحظه‌اي در حال پيشرفت است، از قافله رقابت عقب نمانند.

وي شعار روابط عمومي‌پويا و بينا را شعار خوبي ذکر کرد و از کارکنان روابط عمومي‌خواست تا کمک کنند تا نقاط ضعف بانک شناسايي و رفع و نقاط قوت آن تقويت شود.

روستا خطاب به حاضران گفت: با تلاش بيش از پيش شما و تحقق شعار روابط عمومي‌پويا و بينا، بانک ملت به پيشتازي خود در شبکه بانک ادامه خواهد داد و پرچم آن همچنان در بالاترين نقطه، در اهتزاز خواهد ماند.

علي اکبر صابريان مدير روابط عمومي‌و همچنين دکتر مجتبي مالکي، استاد دانشگاه و عضو شوراي رسانه بانک ملت نيز در مراسم رونمايي از شعار روابط عمومي، حضور داشتند.

موافقت بانک مرکزي با استمهال خط اعتباري مسکن مهر

عضو هيأت مديره بانک مسکن با اشاره به موافقت بانک مرکزي با استمهال بازپرداخت اقساط مسکن مهر تا سال ۱۴۰۱، گفت: اقساط وصولي صرف تزريق به صندوق پس‌انداز مسکن يکم و کاهش نرخ سود آن مي‌شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، نادر قاسمي، در پاسخ به اين سؤال که تاکنون چه ميزان به پروژه مسکن مهر تسهيلات پرداخت شده است، ضمن اينکه شبهاتي در خصوص بازپرداخت اين اقساط مطرح مي‌شود، گفت: بانک مسکن تا کنون 529 هزار ميليارد ريال از 555 هزار ميليارد ريال خط اعتباري مسکن مهر را قرارداد منعقد و سهم‌الشرکه را پرداخت کرده است.

وي افزود: با توجه به موافقت بانک مرکزي، شوراي پول و اعتبار و دولت بازپرداخت اقساط خطوط اعتباري مسکن مهر از اواسط سال 1401 آغاز مي‌شود و وجوه حاصل از وصول اقساط تسهيلات مسکن مهر به پرداخت باقي‌مانده تسهيلات و تزريق و کمک به نقدينگي صندوق مسکن يکم اختصاص مي‌يابد.

قاسمي‌با اشاره به اينکه پرداخت تسهيلات تا سقف خط اعتباري مسکن مهر مبلغ زيادي نمانده است، اظهار داشت: به هر حال اقساط وصولي دو بخش است که يک بخش به تسهيلات متمم که همانا 25 به 30 و سپس از 30 به 40 ميليون تومان افزايش يافت تزريق و يک بخش ديگر کمک به صندوق پس‌انداز مسکن يکم مي‌شود.

نرخ سود صندوق پس‌انداز مسکن يکم در ابتداي راه‌اندازي خود در سال نود و چهار 14 درصد بود. در ادامه با تغييراتي در پرداخت و موافقت شوراي پول و اعتبار به 11 درصد و در سال گذشته به 9.5 درصد و در سال جاري به 8 درصد کاهش يافت، البته نرخ سود اين تسهيلات در حال حاضر در بافت فرسوده 6 درصد است.

اقساط تسهيلات 80 ميليون توماني با نرخ سود 8 درصد 865 هزار تومان است و براي زوجين که مي‌توانند 160 ميليون تومان دريافت کنند يک ميليون و 700 هزار تومان اقساط پرداخت خواهند کرد.

همکاري بيش از 60 بانک کارگزار خارجي با بانک شهر

معاون بين الملل و امور ارزي بانک شهر از همکاري بيش از 60 بانک کارگزار خارجي در 30 کشور دنيا با بانک شهر خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات وروابط عمومي‌بانک شهر، عيسي قهرماني با بيان اينکه از تمامي‌ظرفيت‌هاي ايجاد شده جهت تعامل و توسعه شبکه کارگزاري با بانک‌هاي خارجي استفاده شده است،گفت: هم اکنون اين بانک رتبه قابل قبولي دارد و اهتمام در پيشرو بودن ، از اهداف مهم بخش بين الملل بانک شهر در سالجاري است. وي گفت: امروز با گذشت هشتمين سال از آغاز به کار بانک شهر در صنعت بانکداري کشور و اخذ اولين مجوز فعاليت ارزي در تيرماه سال 91، اين بانک با ميليون‌ها مشتري کوشيده است تا آحاد شهروندان از خدمات ارايه شده منتفع شوند.

قهرماني تصريح کرد:بخش ارزي بانک شهر تحت عوامل احصايي مشروحه با عزم جدي و بکار گيري نيروهاي باتجربه سيستم نظام بانکي کشور و اعتماد و اطمينان به نيروهاي جوان کارآزموده در بخش ارزي اقدام به ارايه خدمات بانکداري بين الملل به مشتريان کرده است. وي ادامه داد:با توجه به اينکه بسياري از بانک‌هاي ايراني در آن زمان از سوي مقامات ناظر خارجي تحريم بودند، اين بانک توانست از فرصت موجود استفاده کرده و با توسعه سريع شبکه روابط کارگزاري خارجي خود به بخش قابل ملاحظه‌اي از نيازهاي ارزي کشور پاسخ دهد. قهرماني گفت:از زمان ابلاغ سياست جديد ارزي بانک مرکزي، شعب ارزي بانک شهر آمادگي دارند تا ارز گردشگراني که وارد ايران مي‌شوند را خريداري و معادل ريالي آن را به نرخ بانک مرکزي بپردازد.

راه اندازي 6 طرح بزرگ و متوسط در ايلام با حمايت بانک صنعت و معدن

رئيس شعبه بانک صنعت و معدن استان ايلام: عملكرد شعب هر بانك به ويژه بانك‌هاي تخصصي در مناطق مختلف كشور تاثير بسزايي در توسعه اقتصادي و صنعتي آن مناطق دارند و مي‌تواند چهره استان‌ها و در مجموع كشور را دگرگون كند. در همين خصوص پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن با ياسر کاويانپور، رئيس شعبه بانک صنعت و معدن استان ايلام گفتگويي داشته است که مي‌خوانيد: استان ايلام داراي 15 شهرك و ناحيه صنعتي است و از لحاظ كمي‌بيش از 95% از صنايع استان واحدهاي كوچك با سرمايه گذاري بخش خصوصي مي‌باشند كه طبق آخرين آمار موجود تعداد 530 فقره پروانه بهره برداري در بخش صنعت با سرمايه گذاري 2850 ميليارد تومان و اشتغال تقريبي 10.000 نفر صادر شده است.

با توجه منابع زيرزميني و روزميني استان نظير وجود منابع نفت و گاز (داراي 4% نفت كشور و رتبه سوم استان‌هاي نفت خيز و 15% منابع گاز كشور و رتبه دوم منابع گاز) و انواع معادن شامل بيتومين، كلسيت، گچ، آهك، خاك رس و...، اقليم جغرافيايي مناسب و زمين‌هاي مستعد كشاورزي و مرز مشترك 430 كيلومتري با كشور عراق اين استان را از پتانسيل بالقوه در بخش صنعت، كشاورزي و گردشگري برخوردار نموده است. مشاركت در تأمين مالي طرح توسعه پتروشيمي‌ايلام، يكي از معدود طرح‌هاي بزرگ استان و 5 واحد بزرگ و متوسط ديگر به ارزش تقريبي 10.000 ميليارد ريال و همچنين تأمين مالي بسياري از واحدهاي كوچك نشان دهنده نقش بي بديل بانك در استان مي‌باشد.

بازپرداخت بدهي‌هاي غيرجاري مشتريان بانک صادرات تسهيل شد

معاون اعتبارات بانک صادرات ايران از بکارگيري ابزارهاي اعتباري جديد براي تسهيل بازپرداخت بدهي‌هاي غيرجاري واحدهاي توليدي فعال در سال ٩٧ خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، امير يوسفيان که در نخستين همايش «تجليل از ٥٠٠ رييس شعبه برتر بانک صادرات ايران» سخن مي‌گفت، اظهار داشت: در اين راستا تغييرات متنوعي در بسته‌هاي اعتباري و سياست‌هاي وصول مطالبات بانک در سال جاري ايجاد شده تا بتوان با ايجاد فرصت مناسب‌تر براي مشتريان، به اين اهداف دست يافت. ايجاد تعهدات (گشايش اعتبارات ارزي و ريالي و ضمانت نامه) به ميزان تسويه مطالبات براي واحدهاي توليدي فعال، افزايش حدود اختيارات در تسهيلات خريد دين تا سقف ١.٥ برابر اختيارات تفويضي در بخش ريالي جهت تسويه مطالبات، ارائه ابزارهاي اعتباري جهت کمک به امر وصول مطالبات کلان و خرد، اعمال بخشودگي مابه التفاوت نرخ سود و خسارت تاخير از جمله تغييراتي است که بانک صادرات ايران در سال ٩٧ براي کمک به سبک کردن بدهي‌هاي مشتريان خود مورد توجه قرار داده است.

گفتني است، اين بانک طي سال ٩٦، در راستاي مديريت و کنترل مطالبات غيرجاري و با رويکرد تقويت توان پرداخت تسهيلات به بخش توليد، تسهيل در تامين مالي مشتريان و همچنين اعمال مساعدت با مديونين مشمول تبصره ٣٥ قانون اصلاح قانون بودجه سال ٩٥، با استفاده از طرق مسالمت‌آميز بيش از ٨٥ هزار و ٥٤٤ ميلياردريال از بدهي بنگاه‌هاي اقتصادي را مورد رسيدگي قرار داد که از اين ميان مبلغ ٧٣٣١ ميليارد ريال به صورت نقدي وصول و مابقي تعيين تکليف شد.