شهردار تهران سوگند ياد کرد

گروه اجتماعي: روز گذشته و در شصت و پنجمين جلسه شوراي شهر تهران محمدعلي افشاني به‌عنوان هفدهمين شهردار پايتخت سوگند ياد کرد. افشاني، شهردار تهران پيش از قرائت سوگندنامه خود، در صحن علني شوراي شهر تهران گفت: از امروز همه ما در کنار هم براي آنچه که موجب ارتقاي کيفيت زندگي و رضايتمندي شهروندان است، تلاش خواهيم کرد. وي ادامه داد: بايد از همه اعضاي شوراي اسلامي‌شهر تهران، ري و تجريش قدرداني کنم که در اقدامي‌دموکراتيک و بسيار کارشناسانه دومين شهردار خود را انتخاب کردند. در اين ميان بايد از رئيس شوراي اسلامي‌شهر تهران تشکر ويژه‌اي کنم که در تمام طول اين فرآيند اين مهم را به خوبي مديريت کردند تا تصميم نهايي اتخاذ شود.

افشاني افزود: مسئوليت من سنگين‌تر شد چراکه ۱۹ نفر از اعضاي شورا به من رأي دادند و دو نفري که به من رأي ندادند نيز با من مخالف نبودند بلکه علاقه‌ به فرد ديگري داشتند و به آن افراد رأي دادند اما مطمئنا از امروز همه ما در کنار هم براي آنچه که موجب ارتقاي کيفيت زندگي و رضايتمندي شهروندان است، تلاش خواهيم کرد. شهردار تهران با قدرداني از زحمات و خدمات محمدعلي نجفي در دوره مسئوليت‌ خود به‌عنوان شهردار تهران گفت: ايشان منشأ اقدامات ارزشمندي شدند که بي‌ترديد در ادامه کاري که من بايد دنبال کنم، تاثيرات بسزايي دارد.

شهردار تهران با اشاره به روز ۲۹ ارديبهشت ماه سال ۹۶ و برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي‌شهرها و روستاها گفت: اين روز يادآور حماسه‌اي است که باعث شد سرنوشت شهر تهران و ساير شهرها به دست کساني سپرده شود که به لحاظ فکري و عملکرد مورد تاييد مردم بودند. به اين ترتيب مردم اعلام کردند که اين افراد را مي‌پسندند و ما نيز بايد به آنها پاسخ دهيم که قدردان شما با اعمال خويش خواهيم بود. وي افزود: پيش از اداي سوگند هم به خودم و هم به اعضاي شورا اعلام مي‌کنم که فراتر از يک سوگند رسمي‌بايد با خود و خداي خود عهد کنيم که منافع مردم را به منافع خود و حزب خود ترجيح دهيم و براي بهبود وضعيت آنها تلاش کنيم. وي با بيان اينکه يکي از مهمترين کارهايي که بايد انجام دهيم و به نوعي اين اقدام ضروري و حياتي نيز به نظر مي‌رسد؛ اين است که به عدالت رفتار کنيم، افزود: شهر تهران با مشکلات عديده‌اي که گريبان آن را گرفته است مواجه بوده که بدون تعامل ذينفعان امکان حل آنها وجود ندارد. قطعا همه نقش‌آفرينان در اداره امور شهر تهران و ذينفعان بايد در کنار هم قدم بردارند. قطعا نااميدي موجب از بين رفتن بيمار مي‌شود. شهردار تهران ادامه داد: با وجود همه مشکلات در شهر تهران با اميد به تعامل؛ اميدواريم که قدم‌هاي اساسي براي رفع مشکلات برداريم و با عنايت خداوند بتوانيم کارنامه قابل قبولي را براي رضايت مردم ارائه کنيم. حاکميت قانون، رعايت حقوق انسان‌ها و تعامل منهاي تحميل، سه اصل اساسي من در مديريت است.

  • مخالفت با رسانه‌اي کردن تخلف‌ها پيش از اثبات

محمدعلي افشاني همچنين پس از قرائت سوگندنامه خود به‌عنوان شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران، در مورد پيگيري تخلفاتي که در زمان آقاي نجفي احصا شده بود، گفت: هر تخلفي که صورت گرفته بايد مورد پيگيري قرار گيرد؛ اما روش من اين است که کاملا از موضوع آگاه باشم و تخلف صورت گرفته را از مراجع قضايي مرتبط و قانوني پيگيري کنم و با رسانه‌اي کردن هر نوع تخلف قبل از اثباتش مخالف هستم. وي تصريح کرد: در ابتدا بايد عرض کنم که طي دو سه روز آينده کنفرانس خبري با اصحاب رسانه برگزار خواهم کرد تا برنامه خود را به صورت کامل ارائه کنم. افشاني با بيان اينکه البته برنامه‌هاي خود را براي اداره شهر به شوراي شهر ارائه کرده‌ام، گفت: طبيعي است در اين برنامه يکي از مهمترين رئوس، موضوع آسيب‌هاي اجتماعي است که قطعا رسيدگي به اين آسيب‌ها جزء برنامه‌هاي اصلي سال 97 قرار مي‌گيرد.

شهردار تهران با بيان اينکه يکي ديگر از مهمترين اولويت‌هاي مديريت شهري جديد آلودگي هوا است، افزود: يادمان هست که سال گذشته قريب به يک ماه دانش آموزان نتوانستند به مدرسه بروند و به همين دليل تلاش داريم براي کاهش آلودگي با تکيه بر نوسازي حمل و نقل عمومي‌تلاش کنيم که خوشبختانه اين مهم يعني نوسازي حمل و نقل عمومي‌نيز جزء تاکيدات و برنامه‌هاي رئيس جمهور است. وي در پاسخ به سوالي درباره ساماندهي دستفروشان گفت: رسيدگي به وضعيت دستفروشان نيز جزء برنامه‌ها است اما مسائلي در اولويت هستند که بر کل شهر تاثيرگذار باشند. افشاني در مورد تغيير معاونين و روسا در شهرداري تهران نيز اظهار کرد: منطق اين است که هر مديري که توان انجام ماموريت را داشته باشد و پاکدست بوده و رضايت مردم را نيز در پي داشته باشد حتما با وي ادامه کار داده مي‌شود و اساسا دنبال تغيير نيستيم و من شيوه‌ام اينگونه است که با کسب شناخت در طول زمان تغيير ايجاد مي‌کنم.

  • شورا دخالتي در تغيير مديران نخواهد داشت

پس از سوگند شهردار تهران در جلسه شوراي شهر بود که رئيس شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: دخالتي در تغيير مديران و معاونان شهرداري نخواهيم کرد. محسن‌هاشمي‌در حاشيه جلسه روز گذشته شوراي اسلامي‌شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تغييرات معاونان و مديران شهداري بر عهده شهرداري است و شورا در اين موضوع ورود نمي‌کند بنابراين توصيه‌اي در اين رابطه نداريم. وي درخصوص سرانجام لايحه نرخ کرايه‌هاي تاکسي و اتوبوس تصريح کرد: اين موضوع از فرمانداري به شورا ارسال شده و آن را در جلسه آينده شورا مورد بررسي قرار مي‌دهيم. در حال حاضر اين لايحه به کميسيون تخصصي ارجاع داده شده است.‌هاشمي‌ادامه داد:‌ در ادامه جلسه امروز شوراي شهر تهران موضوع موزه نقاشي ايران‌دخت درودي مطرح شد که در کميسيون فرهنگي و اجتماعي اين موضوع مورد بحث و بررسي قرار گرفته بود و نهايتا با چند پيشنهاد اجراي اين موزه راي آورده است.



اصلاح مجازات‌هاي جرايم شکار و صيد

معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان محيط زيست با بيان اينکه مجازات‌هاي نقدي تعيين شده در قانون شکار و صيد فاقد بازدارندگي لازم و اثربخشي مطلوب است، از اصلاح اين مجازات‌ها خبر داد. حميد ظهرابي افزود: با توجه به اينکه قانون شکار و صيد مصوب سال ۱۳۴۶، آخرين بار در سال ۱۳۷۵ مورد بازنگري و اصلاح قرار گرفت، با گذشت حدود ۲۲ سال از آخرين بازنگري قانون ياد شده، مجازات‌هاي نقدي تعيين شده در اين قانون براي جرايم شکار و صيد فاقد بازدارندگي لازم و اثربخشي مطلوب بود. وي گفت: به منظور افزايش ميزان بازدارندگي مجازات‌هاي پيش‌بيني شده و روزآمد کردن و اثربخش نمودن آنها، پيشنهادات اصلاحي به هيئت دولت ارسال شد.

انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در پايتخت

رئيس پليس پايتخت از انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در عمليات گسترده پليس در سه روز گذشته خبر داد. سردار حسين رحيمي‌در طرح برخورد با قاچاقچيان و سوداگران مرگ که در مقر فرماندهي انتظامي‌تهران بزرگ برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در ۷۲ ساعته گذشته عمليات گسترده‌اي را در سطح تهران انجام داده و به موجب آن موفق به شناسايي و انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در تهران شدند. وي با بيان اينکه از اين سه باند در مجموع بيش از يک تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، گفت: اين مواد از نوع ترياک، مورفين، حشيش، شيشه، هروئين و... بودند.

۱۰ هزار نفر در ليست انتظار پيوند عضو

رئيس بيمارستان مسيح دانشوري تاکيد کرد: براساس قانون تنها افراد ايراني مي‌توانند به ايراني اهداي عضو کنند و غير از اين خلاف قانون است. به عبارت ديگر انتقال و يا اهداي عضو از ايراني به خارجي و يا خارجي به ايراني براساس قانون مجلس ممنوع است. دکتر علي اکبر ولايتي گفت: هيچ کشوري در آسيا به اندازه ايران در اين زمينه پيشرفت‌ زيادي نداشته است. وي اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر در ليست انتظار دريافت عضو قرار دارند و روزانه ۱۰ نفر از افراد ليست انتظار به دليل عدم دريافت عضو، جان خود را از دست مي‌دهند و در مقابل ۱۴ نفر به اين ليست انتظار اضافه مي‌شوند.



تسويه بدهي بيمه تکميلي بازنشستگان

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از تسويه بدهي مربوط به بيمه تکميلي بازنشستگان خبر داد و گفت: در حال رايزني و پيگيري براي اجرايي شدن پرداخت بخشي از مطالبات تامين اجتماعي از دولت هستيم. سيدتقي نوربخش در گفتگو با مهر، در مورد بدهي به بيمه آتيه سازان حافظ افزود: بيمه تکميلي بازنشستگان توسط کانون عالي بازنشستگان انجام مي‌شود و سازمان تامين اجتماعي نيز بخشي از اعتبار آن را تقبل و به بازنشستگان کمک مي‌کند. وي گفت: در ابتداي سال جاري مبلغي از هزينه‌هاي بيمه تکميلي درمان بازنشستگان تامين اجتماعي را که به بيمه آتيه‌سازان حافظ بدهکار بوديم را تسويه کرديم و در حال حاضر مشکلي در اين خصوص وجود ندارد البته در سال قبل نيز خدمات در بخش‌هاي تکميل درمان به اين افراد به طور کامل ارائه شد و خللي وجود نداشت. به گفته وي، بخشي از مطالبات در قالب تهاتر، بخشي اوراق و بخشي نيز بصورت پرداخت نقدي انجام خواهد شد و در مجموع قرار است ۵۰ هزار ميليارد تومان از بدهي‌هاي سازمان پرداخت شود.

امتناع کسبه تهران براي تخليه ساختمان‌هاي فرسوده

عضو مجمع نمايندگان استان تهران، گفت: تغييري در افزايش کميت و کيفيت تجهيزات آتش‌نشاني پس از وقوع حادثه پلاسکو رخ نداده است. طيبه سياوشي شاه عنايتي در گفتگو با خانه ملت، با انتقاد از نبود فضاي عقلاني براي نظارت بر ايمني ساختمان‌هاي فرسوده و ناايمن، افزود: بايد در جهت افزايش کميت و کيفيت امکانات آتش نشاني تدابير بيشتري اتخاذ شود، زيرا پس از بررسي‌هاي صورت گرفته و بازديد از يک مرکز آتش نشاني مشخص شد که تغييري در اين حوزه صورت نگرفته است؛ بنابراين بايد فضا را به سمتي پيش برد که نظارت پذيري مسئولان افزايش پيدا کند. وي تصريح کرد: اما در ساختمان‌هاي موجود فعلي نظارت‌ها بر ميزان ايمني بعيد به نظر مي‌رسد، متاسفانه پس از حادثه پلاسکو مستاجران و کسبه اين ساختمان براي استفاده از يک مکان ديگر جهت کسب و کار دچار مشکل شدند، به طوري که اقدامات عملي براي قول و قرارها با کندي انجام شد.

مشکلات سياسي طرح انتقال پايتخت را به حاشيه راند

عضو مجمع نمايندگان استان تهران گفت: طرح مجلس براي انتقال پايتخت به دليل مشکلات سياسي به حاشيه رفت است. داوود محمدي در گفتگو با خانه ملت، در انتقاد نسبت به اظهار نظر قائم مقام معاونت معماري و شهرسازي شهرداري تهران مبني بر اينکه يک روز مجبور هستيم تهران را خالي کنيم گفت: بيان اين قبيل مسائل بايد با دقت بيشتري صورت بگيرد، چراکه هر گونه اظهار نظري در مورد تهران بايد با بررسي تمام ابعاد مربوط به اين کلان شهر صورت بگيرد. وي ادامه داد: هم‌اکنون تهران به عنوان يک کلان شهر با مشکلات اجتماعي و اقتصادي عديده‌اي مواجه است، چرا که جمعيت آن گسترش بي‌رويه‌اي داشته و افزايش مهاجرت از سراسر کشور به سمت تهران به اين مشکل دامن زده است.

برگزاري همايش آب بانان کوچک در باغ بهادران اصفهان

تجارت-استان اصفهان: همايش آب بانان کوچک با مشارکت شرکت آب وفاضلاب ،اداره آموزش و پرورش وکانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان با هدف فرهنگ سازي مصرف بهينه آب در بين کودکان و نوجوانان برگزار شد.رئيس آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در اين همايش دانش آموزان را به مصرف صحيح آب تشويق کرد و گفت: دانش آموزان بايد قدر اين مايه حياتي را بدانند و با مصرف درست از منابع آبي محافظت کنند بعنوان مثال اگر شير آب را هنگام مسواک زدن ببنديد ،با اين کار 15 ليتر در دقيقه و 700ليتر در ماه در مصرف آب صرفه جويي مي‌کنيد.محسن شفيعا با بيان اينکه راههاي زيادي براي صرفه جويي در مصرف آب وجود دارد اعلام کرد:عادت کنيم هنگام استحمام شير آب را باز نگذاريم هربار دوش گرفتن ،در طول 20 ثانيه حدود 4 ليتر آب مصرف مي‌شود پس مي‌طلبد زمان دوش گرفتن خود را به کمتر از پنج دقيقه کاهش دهيم با اين کار در طول ماه در حدود 4000 ليتر در مصرف آب صرفه جويي مي‌شود.در ادامه مدير کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان گفت: مدتهاست که محور فعاليت‌هاي کانون پرورشي کودکان و نوجوانان ترغيب کودکان به مصرف درست آب هست که در اين راستا از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي خواسته شد با موضوع مصرف بهينه آب آثاري در قالب نقاشي، سفال گري ،کاردستي خلاقانه، کاريکاتور ،ماکت ،شعر ،داستان کوتاه تهيه کنند . اعتمادي افزود: 800 اثر با موضوع صرفه جويي آب به دبير خانه همايش آب بانان کوچک ارسال گرديد که ازميان بهترين آثار، نمايشگاهي برگزارشد که بسيار مورد استقبال مدعوين قرار گرفت و هم اکنون اين نمايشگاه داير استوي گفت: بحران آب است و آب جايگزين ندارد بنابراين کانون پرورش فکري تمام تلاش خود را صرف ترويج راههاي مصرف بهينه آب در بين کودکان و نوجوانان نموده است بطوريکه سعي نموديم با استفاده از ابزارهاي هنري مختلف و مربيان مجرب آنها را با مباحث مصرف صحيح آب آشنا کنيم.

نشت‌يابي 3510 کيلومتراز خطوط تغذيه و توزيع گاز استان ايلام

تجارت-استان ايلام: مديرعامل شرکت گاز استان ايلام از نشت يابي 3510 کيلومتر خطوط تغذيه و توزيع گاز در سطح استان طي سال 1396 خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان ايلام ، عباس شمس اللهي با بيان اين که در سال 1396 ، 3156 کيلومتر از خطوط شبکه و 354 کيلومتر خط تغذيه گاز استان ايلام نشت يابي شده است، افزود: در راستاي نگهداري و مراقبت از تاسيسات گازرساني، بازرسي و نشت يابي از اين خطوط گاز با بهره گيري از دستگاه‌هاي پيشرفته نشت يابي همچون FAD و گازسنج GMT انجام شد.شمس اللهي تصريح کرد: در بازه زماني يادشده، افزون بر خطوط گاز، 91678 مورد انشعاب، 174 مورد ايستگاه و 3087 مورد حوضچه شيرآلات نيز نشت يابي شده است. مديرعامل شرکت گاز استان ايلام با تاکيد برلزوم بازرسي‌هاي مداوم و مستمر از تاسيسات گاز بيان داشت: اين بازرسي‌ها باعث افزايش ضريب ايمني، جلوگيري از خطرات احتمالي و هدر رفت گاز مي‌شود و تاثير بسزايي در حفظ و صيانت از گاز طبيعي به عنوان سرمايه ملي دارد.شمس اللهي همچنين افزود: بازرسي از کالاهاي تخصصي خريداري شده که مورد نياز شرکت گاز استان ايلام است از ديگر وظايف واحد بازرسي فني است که بر همين اساس در سال 1396، 90 نوع از کالاهاي ارائه شده از سوي پيمانکار و يا خريداري شده از سوي واحد کالا مورد بازرسي قرار گرفته است.


نصب و راه‌اندازي بزرگترين جرثقيل دروازه‌اي کشور در فولاد مبارکه پيشخوان

با پايان يافتن عمليات نصب و راه‌اندازي بزرگترين جرثقيل دروازه‌اي کشور در انبار روباز ناحيۀ نورد گرم فولاد مبارکه، امکان ذخيره‌سازي تختال و کلاف در زميني به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع و همچنين فضاي سير قطار و کاميون به منظور بارگيري در زميني به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع فراهم شد.مدير اجراي پروژه ‌هاي جنبي و پشتيباني فولاد مبارکه ضمن تأييد اين خبر گفت: عمليات ساخت، نصب و راه اندازي اين جرثقيل با توجه به سياستهاي فولاد مبارکه در راستاي توسعۀ صادرات و رفع مشکلات و محدوديتها درزمينۀ بارگيري ريلي محصولات انجام شد.حميد شجاعي با بيان اينکه از جرثقيل دروازه‌اي جهت جابه‌جايي مواد در محل‌هاي روباز و مکان‌هايي استفاده مي‌شود که امکان جابه‌جايي در امتداد ريل حرکت طولي ميسر است گفت: بيشترين کاربرد اين نوع جرثقيلها در کارخانه‌ها و بنادر ساحلي و خشک است.وي در خصوص فرايند عمليات ساخت و نصب اين جرثقيل اظهار داشت: پس از طرح مشکل و ارجاع آن به مهندسي کارخانه و مطالعۀ طرح، پيشنهاد احداث چنين جرثقيلي داده شد و با همکاري واحد خريد در دستور کار قرار گرفت.در همين زمينه مجيد نصيري، رئيس اجراي پروژه‌هاي ايمني، اطفاي حريق و محيط زيست فولاد مبارکه نيز در اين باره اظهار داشت: طول کلي پل جرثقيل دروازه‌اي نصب شده در سايت انبار روباز ناحيۀ نورد گرم ۸۱متر، دهانه يا همان فاصلۀ بين ۲ ستون 35.5 متر و کنسول يا قابليت باربرداري و بارگيري خارج از ستون نيز در هر طرف ۱۵متر است که با احتساب مسير حرکت طولي ۲۰۰متري کنوني، فضاي انبارشي معادل ۱۳۰۰۰مترمربع را تا ارتفاع ۱۰متري ايجاد کرده است و اين فضا در آينده و با ادامه يافتن ريلهاي طولي قابليت افزايش دارد.مهدي خسرويان کارشناس اجراي پروژۀ نصب جرثقيل نيز در همين زمينه افزود: ظرفيت اين جرثقيل ۴۱تن در زير قلاب است و قابليت بلند کردن بار با سرعت ۳۰متربردقيقه، حرکت عرضي ۱۰۰متربردقيقه و حرکت طولي ۸۰متربردقيقه را داراست. اپراتور جرثقيل در کابين مخصوص که به ترولي متصل است کار هدايت جرثقيل را بر عهده دارد. وزن کلي اين جرثقيل غول‌پيکر در حدود ۵۰۰تن است و قلاب آن به گونه‌اي طراحي شده که امکان جابه‌جايي کانتينر، اسلبهاي فولادي و کويل ورق را دارا باشد؛ اين در حالي است که با توجه به سرعتهاي حرکتي بسيار بالا، اين جرثقيل از سيستم مکانيکي ضدپاندولي (mechanical anti swing) نيز بهره ميبرد.وي خاطرنشان کرد: عمليات زيرسازي شامل ۳۶۰۰مترمکعب خاکبرداري و ۳۰۰۰مترمکعب بتن‌ريزي مسلح با مقاومت فشاري ۲۱۰ کيلوگرم بر سانتيمترمربع به طور همزمان با حمل قطعات جرثقيل به فولاد مبارکه صورت گرفت.خسرويان با اشاره به اين مطلب که برق مصرفي اين جرثقيل توسط انشعابي با توان تأمين شده است، ادامه داد: جرثقيل نصب شده جزو به روزترين و مدرنترين جرثقيل‌هاي دروازه‌اي دنيا و بزرگترين جرثقيل دروازه‌اي در ايران است.کارشناس اجراي پروژۀ نصب جرثقيل با تأکيد بر اينکه اين جرثقيل با همکاري و مشارکت شرکتهاي طرف قرارداد و شرکت فولاد کرين ايران ساخته شده است، افزود: تمامي‌فرايندهاي زيرسازي، فوندانسيون، ريل گذاري، مونتاژ، نصب، تست و راه اندازي جرثقيل در کمتر از شش ماه و به دست متخصصان توانمند داخلي صورت گرفت و هم اکنون آمادۀ بهره برداري است.وي تأکيد کرد: با راه اندازي اين پروژه شاهد افزايش سرعت، ايمني و کيفيت بارگيري و همچنين کاهش هزينۀ تمام شدۀ محصول به دليل کاهش هزينه‌هاي حمل ونقل خواهيم بود. ضمن اينکه پس از اجراي پروژۀ ريل گذاري قطار در طرفين اين جرثقيل، شاهد حجم بيشتر بارگيري و حمل ونقل ريلي خواهيم بود.

معاون عمراني استانداري خوزستان؛ از وضعيت آبرساني به روستاهاي هفتکل بازديد بعمل آورد

تجارت-استان خوزستان:از وضعيت آبرساني به روستاهاي شهرستان هفتکل با حضور معاون امور عمراني استانداري خوزستان بازديد بعمل آمد.مدير امور آبفاروستايي شهرستان هفتکل گفت: در اين بازديد از تاسيسات سيد حسن بازديد بعمل آمد.ميثم کيانپور ادامه داد: اين تاسيسات 61 روستا با جمعيتي بالغ بر 12 هزار و 300 نفر را تحت پوشش آبرساني دارد.وي اظهار کرد: پس از بازديد و بررسي‌هاي بعمل آمده مقرر شد تا امور آب و فاضلاب شهري شهرستان هفتکل نسبت به تعمير و بازسازي بخش‌هايي از تاسيسات آبرساني روستايي اقدام نمايد که از جمله مي‌توان به اصلاح و بازسازي فيلترهاي شني، حوضچه‌ها، ايستگاه برداشت آب، نصب يک دستگاه پمپ يدک و ديزل ژنراتور اشاره داشت.کيانپور با اشاره به تعهدات آبفاروستايي خوزستان در اين بازديد گفت: فرسودگي شديد خط انتقال آب شرب اين روستاها منجر به شکستگي‌هاي مکرر، افت فشار و هدر رفت آب مي‌شد به همين علت تعويض اين خط لوله در دستور کار قرار گرفت که با مساعدت ويژه مديرعامل شرکت عمليات تعويض و کارگزاري 550 متر لوله 20 و 24 اينچ انجام شد.مدير امور آبفاروستايي شهرستان هفتکل اظهار کرد: همچنين عمليات تعويض و کارگزاري 750 متر خط لوله نيز در دستور کار قرار گرفته است که ظرف مدت يک هفته آينده به اتمام خواهد رسيد.وي يادآور شد: با به پايان رسيده اين پروژه مشکل آب شرب اهالي شريف اين روستاها بلحاظ کمي‌و کيفي بهبود خواهد يافت.

۱۷ هزار نفر حامي‌ به ايتام استان کمک مي‌کنند

مديرکل کميته امداد استان مرکزي گفت: در کل سطح استان مرکزي رقمي‌حدود ۱۷ هزار نفر حامي‌داريم که ماهيانه به فرزندان ايتام ومحسنين کمک مي‌کنند. قنبرموسي‌نژاد با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و برکات اين ماه اظهار داشت: فضاي معنوي ماه مبارک رمضان سبب مي‌شود که افراد علاوه بر اعمالي مانند روزه و نيايش مختص به اين ماه به دنبال فعاليت‌هاي معنوي و فرهنگي هم باشند.وي افزود: کميته امداد هم در راستاي اين اهداف هر سال برنامه‌هايي را ويژه ماه مبارک رمضان تبيين وبرنامه‌ريزي مي‌کند.مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) تصريح کرد: کميته امداد اعتبار ويژه‌اي مختص به ماه رمضان در اختيار اين نهاد نيست و براي برگزاري ويژه برنامه‌ها تنها به کمک ظرفيت مردمي‌و خيران تکيه داريم که با مشارکت آنان انجام مي‌شود.موسي‌نژاد بيان کرد: يکي از مهم‌ترين اعمال در ماه رمضان توجه به ايتام بر طبق آخرين سفارش حضرت علي(ع) است و ما که پيرو اين امام هستيم بايد در راستاي اجراي تکليف شرعي رسيدگي به ايتام را در اولويت کاري قرار دهيم.وي عنوان کرد: در زمينه کمک به ايتام در نظر داريم برنامه‌هايي را در راستاي حامي‌يابي در استان و همچنين خارج از استان دنبال کنيم، هدف‌گذاري کرديم در رمضان سال 97 بتوانيم 2300 حامي‌را بر اساس ظرفيت‌هاي موجود شناسايي کنيم.مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 2200 نفر از ايتام را تحت پوشش داريم، ولي بيش از 5000 نفر فرزند محسنين داريم که اين افراد هم نيازمند توجه ويژه هستند.موسي‌نژاد ادامه داد: در بيشتر موارد فرزند محسنين نيازمند رسيدگي بيشتر و ضروري‌تري نسبت به ايتام هستند زيرا اين افراد داراي بد سرپرست بوده و به سبب کمبودهاي عاطفي و معنوي بيشتر دچار آسيب‌هاي مختلف بوده و در معرض خطرات و ناهنجاري‌ها هستند.وي عنوان کرد: از تعداد 5000 نفري که جزو گروه محسنين استان هستند هنوز براي 600 نفر از آنان موفق به جذب حامي‌نشده‌ايم، و تلاش داريم در اين ماه مبارک رمضان براي اين تعداد هم حامي‌بگيريم.مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) افزود: در کل سطح استان مرکزي رقمي‌حدود 17 هزار نفر حامي‌داريم که ماهيانه به فرزندان ايتام ومحسنين کمک مي‌کنند، سال گذشته رقمي‌بيش از 10 ميليارد تومان توانستيم از محل کمک نقدي حاميان براي نيازمندان هزينه کنيم.

بهره مندي 10 روستاي استان اردبيل از نعمت گاز

به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان اردبيل : پروژه گازرساني به روستاهاي شورگل، کرم کندي، بالاخان کندي، مراد علي کندي، شابي کندي، حاج آقاکندي، قوطوربلاغ، هموار کندي، يانبلاغ، اوچبلاغ از توابع بخش جعفرآباد از توابع شهرستان بيله سوار با حضور فرماندار ، جمعي از مسئولين ادارات شهرستان بيله سوار، مدير عامل شرکت گاز استان اردبيل و اهالي محترم روستاي شورگل از نعمت گاز طبيعي بهره مند شدند.در اين مراسم، فيروز خدائي مدير عامل شرکت گاز استان اردبيل ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان و امام راحل اظهار داشت : پروژه گازرساني به اين روستاها در قالب 32 هزار متر شبکه گذاري و با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد که بيش از 350 خانوار روستايي تحت پوشش گاز طبيعي قرار گرفتند. وي افزود انشاا... تا پايان سال 97 حدود 95 درصد از روستاهاي بالاي 20 خانوار شهرستان بيله سوار گاز دار خواهند شد.اين مقام مسئول تصريح کرد : هم اکنون هزار و 56 روستاي استان از نعمت گاز طبيعي برخوردارند که 656 روستا از اين تعداد در دولت تدبير و اميد گازدار شده که بالغ بر 88 درصد خانوار روستايي استان اردبيل را شامل مي‌شود.حسن قبادي فرماندار بيله سوار در آيين افتتاح اين طرح‌ها گفت : عملکرد دولت تدبير و اميد در راستاي گازرساني به مناطق محروم و توسعه عدالت اجتماعي بي نظير مي‌باشد به نحوي که تاکنون عمليات گاز رساني به 89 روستاي اين شهرستان اجرايي شده و اين در حالي است که تا سال 92 تنها 20روستاي شهرستان از نعمت گاز طبيعي برخوردار بودند.

طرح شركت آبفاي استان بوشهر برتر شد

تجارت استان بوشهر : در سومين جشنواره و نمايشگاه توانمندي‌هاي بهره‌برداري و نگهداري در صنعت آب و فاضلاب ۳ اثر شركت آبفاي استان بوشهر از سوي هيئت داوران به عنوان طرح‌هاي برگزيده سال ۱۳۹۷ انتخاب شد.به گزارش روابط عمومي‌و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب استان بوشهر ، سومين جشنواره و نمايشگاه توانمندي‌هاي بهره‌برداري و نگه‌داري در صنعت آب و فاضلاب كشور با هدف معرفي توانمندي‌ها و توليدات داخلي در تهران برگزار شد.در اين جشنواره و نمايشگاه كه به منظور تبادل دستاوردهاي علمي‌و فني با رويكرد ارتقاء تاب آوري برگزار شد، شركت آبفاي استان بوشهر ۴۵ عنوان فعاليت و دستاورد ارائه كرد.شركت آبفاي استان بوشهر كه حضوري موثر در نمايشگاه و جشنواره ياد شده داشت سه اثر آن با عناوين تعمير خطوط بزرگ انتقال آب، حذف بو در ايستگاه‌هاي پمپاژ فاضلاب با استفاده از پلاسماي سرد و مديريت مصرف و اجراي تفاهم‌نامه نظام مهندسي از سوي هيئت داوران به عنوان طرح‌هاي برگزيده سال ۱۳۹۷ انتخاب و لوح تقدير و تنديس جشنواره به شركت آبفاي استان بوشهر اهداء شد.در اين جشنواره مديران و كارشناسان حوزه معاونت بهره‌برداري شركت آبفا در كارگاه‌هاي آموزشي شركت كردند.